Saako maksuhäiriöinen matkavakuutusta (määräaikainen) mistään yhtiöstä??
MAtkavakuutus maksuhäiriöiselle?
11
3662
Vastaukset
- vieaks
voi saada ihan vuosimatkavakuutuksenkin. Onko merkintä velkomustuomioosta vai varattomuusmerkinnästä? Jos ensimmäinen vain niin voi saada. Varattomuusmerkintä käytännössä estää kakissa paikoissa saamasta ko. vakuutusta..
Voithan koittaa niin, että ostat eurooppalaiselta määräaikaisen verkosta.. Jos myöntävät eikä perään hauku niin eivät voi olla korvaamatta vahingon sattuessa jos yrittävät sitten päästä eroon palauttamalla vakuutusrahat ja vedoten siihen.
Joku täällä kirjoitti, että vakuutusyhtiö voi tällaisessa tapauksessa kieltää korvaukset ja syyttää petoksesta/väärien tietojen antamisesta.
Minä sanon: Paskan marjat. Jos ostaessasi maksu hyväksytään ja saat vakuutuksen niin ei vakuutusyhtiö voi luottotietoihin enää vedota jos vahinko on tapahtunut. Sopimusehdoissa ei ole kohtaa jossa kysytään onko luottotiedot kunnossa. Jos näin olisi niin sitten olisi eri asia. Ja näin varmaan tuleekin kohta käymään.
Onko luottotietosi kunnossa?
Kyllä
Ei
Vastaamalla tähän vakuutat antavasi oikeat tiedot.
Myöhemmin sopimusehdoissa
"Mikäli vakuutetulla on luottotietomerkintä ei vakuutusta myönnetä. Mikäli kuitenkin järjestelmävirheestä johtuen vakuutus myönnettäisiin sähköisesti ja asiakas maksaa vakuutusyhtiölle maksun, on vakuutetun välittömästi otettava yhteyttä vakuutusyhtiöön. Ilmoituksen saatuaan vakuutusyhtiö palauttaa asiakkaalle maksetun vakuutusmaksun 14 päivän kuluessa. Maksusta ei korvata viivästys- tai muitakaan kuluja. Vakuutusyhtiön korvausvastuu tällaisissa virheistä rajoittuu asiakkaan maksamaan vakutusmaksuun asti. Asiakkaan tulee hakea kyseistä palautusta kohtuullisessa ajassa, kuitenkin viimeistään 3 kuukauden kuluessa. Yleisten sopimusehtojen mukaan vahinkoilmoituksen jälkeen ei vakuutusmaksua palauteta riippumatta siitä onko korvauspäätös myönteinen vai kielteinen"
Kätevää eikä vaan?
Järjestelmä hyväksyy "vahingossa myös luottomerkinnän omaavan hakemuksen ja rahat yhtiölle. Jos mitään ei satu niin yhtiö pitää rahat. Asiaks tuskin mitään alkaa hakemaan.
Jos sattuu niin oho, teillä oli tämä merkintä luottotiedoissa ja vakuutus ei ole voimassa. Mutta palautamme maksamanne 48 euroa, ambulanssilennon kustannuksia 34.300 euroa emme korvaa vedoten sopimusehtoihin.Liity johonkin ammatti tai yrittäjä tai vapaaehtoisjärjestöön, jolla on kollektiivivakuutuksessa matkavakuutus. Silloin ei kysellä sun luottohäiriöitä.
- MR. X
Tähän nyt on pakko puuttua, että vakuutusyhtiöllä on oikeus yleisten sopimusehtojen laiminlyömisestä evätä korvaus. Olen itse ollut töissä yhtiössä X ja tätä asiaa puitiin erään yhtiön toimesta lakimiehiä myöten ja yhtiöllä on täysi oikeus evätä korvaus. Uskon kuitenkin että vuosien saatossa olen näitten asioitten kanssa ollut lähemmin tekemisessä kuin sinä. Kyse on vakuutusyhtiöstä ja ne ei mitään hyväntekeväisyyttä tee, mitä monet ei ymmärrä kun korvaus evätään.
Tietääkseni tämä tiedonantovelvollisuuden laiminlyönti ja sen perusteella korvauksen evääminen on ihan vakuutuslaissa. Kun lasku maksetaan tekee asiakas myös sopimuksen joka velvoittaa asiakasta.
- kun maksaa rahalla
... maksat sen vakuutusmaskun HETI vakuutusta otettaessa ja saat määräaikaisen IHAN MISÄT VAAN - kun maksu on maksettu on vakuutus voimassa ja korvauksia saa ehtojen mukaan - jos niiden tarve tulee.
Ja tämä on sitten FAKTAA -- määräaikainen on siis voimassa määräajan ja SINÄ MAKSAT SEN etukäteen KOKONAAN.
Mitään luottotietoja ei edes kysellä, kun meet hakeen tai netistä ostat määräaikaisen matkavakuutuksen - eri juttu sitten on jos sulla on VILPPIREKISTERISSÄ tietoja - eli olet "tehtaillut" tavallista suuremmanmäärän vakuutuskorvaushakemuksia tai yhtiöllä on aiemmin ollut hankaluuksia selvittää vakuutuskorvaushakemukseesi liittyviä tapahtumia ( on annettu poliisin selvitettäväksi).- Näin se mulla meni
Itse sain puoli vuotta sitten koti-, sairas- ja matkavakuutuksen luottotietojen puuttumisesta huolimatta. Ei mitään etukäteismaksuja. Eivät edes kysyneet luottotiedoista. Ja itse kutsuivat puhelinsoitolla keskustelemaan vakuutuksista. Että näin.
Etköhän se jostain siis saa. - Vielä tämä
Näin se mulla meni kirjoitti:
Itse sain puoli vuotta sitten koti-, sairas- ja matkavakuutuksen luottotietojen puuttumisesta huolimatta. Ei mitään etukäteismaksuja. Eivät edes kysyneet luottotiedoista. Ja itse kutsuivat puhelinsoitolla keskustelemaan vakuutuksista. Että näin.
Etköhän se jostain siis saa.Niin, jos eivät muuten myönnä vakuutusta, niin tarjoa etukäteismaksua.
- .......
Määräaikaistakaan vakuutusta ei myönnetä luottohäiriöisille ja vaikka sellaisen heti laittaisi verkkopankissa maksuun, luottotiedot tarkistetaan vakuutusta voimaansaatettaessa ja jos siellä on merkintä, raha palautetaan.. Vakuutus ei siis koskaan tule voimaan luottohäiriöiselle, tämä on tieto, soita vaikka vakuutusyhtiöihin.. Myöskään jatkuvaa matkustajavakuutusta ei myönnetä henkilölle jolla luottotiedot eivät ole kunnossa, mutta ammattiliitonhan kautta sellasen saa itselleen voimaan, maksaa jäsenmaksunsa niin turva kunnossa..
BTW.. Miten luottohäiriöisillä on muuten varaa matkustella..?? - Aivot narikassa?
....... kirjoitti:
Määräaikaistakaan vakuutusta ei myönnetä luottohäiriöisille ja vaikka sellaisen heti laittaisi verkkopankissa maksuun, luottotiedot tarkistetaan vakuutusta voimaansaatettaessa ja jos siellä on merkintä, raha palautetaan.. Vakuutus ei siis koskaan tule voimaan luottohäiriöiselle, tämä on tieto, soita vaikka vakuutusyhtiöihin.. Myöskään jatkuvaa matkustajavakuutusta ei myönnetä henkilölle jolla luottotiedot eivät ole kunnossa, mutta ammattiliitonhan kautta sellasen saa itselleen voimaan, maksaa jäsenmaksunsa niin turva kunnossa..
BTW.. Miten luottohäiriöisillä on muuten varaa matkustella..??BTW .. sehän tietenkin tarkoittaa, että jos joskus on ollut elämässä tiukkaa että AINA olisi tiukkaa .. eiks niin .. ;)
- Häikkä tiedoissa
....... kirjoitti:
BTW.. Miten luottohäiriöisillä on muuten varaa matkustella..??..on olemassa mm. puolisot, ei luottohäiriö ole syy olla matkustamatta! Työttömyys saattaa olla mutta luottohäiriöllä ei ole mitään tekemistä matkustamisen kanssa. On todella syvältä jos maksuhäiriöinen ei saa matkavakuutusta maksamalla sen etukäteen,
- Travel Guardin asiak
Häikkä tiedoissa kirjoitti:
..on olemassa mm. puolisot, ei luottohäiriö ole syy olla matkustamatta! Työttömyys saattaa olla mutta luottohäiriöllä ei ole mitään tekemistä matkustamisen kanssa. On todella syvältä jos maksuhäiriöinen ei saa matkavakuutusta maksamalla sen etukäteen,
..eli soitin sinne ja ei ollut mitään ongelmaa saada vakuutusta matkan ajaksi vaikka mulla on maksuhäiriömerkintä.. Palvelu oli muutenkin erittäin hyvää joten siletä kannattaa kysyä jos ei muualta saa.
- Keskisiiiiiimonen
....... kirjoitti:
BTW.. Miten luottohäiriöisillä on muuten varaa matkustella..??Esim. Eurooppalainen antaa max 3kk matkavakuutuksen luottohäiriöiselle. Been there, done that. Täytyy maksaa etukäteen.
Ja luottohäiriöisellä on varaa matkustella kun velat on maksettu ja odotellaan merkinnän poistumista. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan733890Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan293103- 1242443
- 131717
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281462Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631356Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131120- 74999
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39943Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13842