Viasat PACE TDS-850NV ohjelmmistopäivitys

Orlandox

Onko kukaan onnistunut päivittämään manuaalisesti uutta ohjelmistoa, joka piti tulla jakoon 30.11.2009 ? Pitäisi korjata tekstityksen ongelmat.

12

1266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nevö evö viasat

      Lähetä meiliä viasatin asiakaspalveluun,saat ehkä jo alkuvuonna vastauksen.HAHAHAHAHAHAHAHA
      Vitsi vitsi,ei sieltä niin nopeasti vastata.

    • ...

      Sain juuri varmistuksen, että kyseessä on toistaiseksi testiversio, jota ei ole laitettu vielä jakoon. Joulukuun aikana tästä tulee kuulemma virallinen softajulkaisu. Sitä odotellessa =) Tästä saadaan vielä hyvä joululahja - toivottavasti.

      • Orlandox

        Olen yrittänyt soittaa monesti Viasatin Suomen asiakaspalvelupäällikölle, mutta vaihteen mukaan känny on kokoajan kiinni. Mitähän pelkää ? Kuluttaja-asiamies seuraavaksi asialle ? Olen odotellut firmispäivitystä kohta 3 kuukautta ja aina se luvataan parin viikon päästä tulevan jakeluun. Hermot menee sen tekstityksen synkin kanssa. Ilmaista katseluaikaa on nyt tullut 2 kuukautta korvauksena. Eli kaikki joilla on sama boksi ongelma eikun soittamaan Viasatin asiakaspalveluun ja valittamaan... Pyytäkää asiakaspalvelupäällikön (vaihteen) numeroa !!!


      • Viasat HD asiakas
        Orlandox kirjoitti:

        Olen yrittänyt soittaa monesti Viasatin Suomen asiakaspalvelupäällikölle, mutta vaihteen mukaan känny on kokoajan kiinni. Mitähän pelkää ? Kuluttaja-asiamies seuraavaksi asialle ? Olen odotellut firmispäivitystä kohta 3 kuukautta ja aina se luvataan parin viikon päästä tulevan jakeluun. Hermot menee sen tekstityksen synkin kanssa. Ilmaista katseluaikaa on nyt tullut 2 kuukautta korvauksena. Eli kaikki joilla on sama boksi ongelma eikun soittamaan Viasatin asiakaspalveluun ja valittamaan... Pyytäkää asiakaspalvelupäällikön (vaihteen) numeroa !!!

        ...henkilöistä joille Viasat-huolto informoi kun ohjelmistopäivitys on kunnossa. Siitä vaan joukolla ilmoittautumaan puhelimitse.


      • Orlandox
        Viasat HD asiakas kirjoitti:

        ...henkilöistä joille Viasat-huolto informoi kun ohjelmistopäivitys on kunnossa. Siitä vaan joukolla ilmoittautumaan puhelimitse.

        Sain vihdoin ja viimein asiakaspalvelupäällikön puhelimitse kiinni. Hän lupasi virallisen päivityksen olevan valmis tammikuun 2010 alussa. Jos ei silloinkaan tule, niin puran sopimuksen (ei suostunut hommaamaan 855-boksiakaan testikäyttöön).


      • Viasat HD asiakas
        Orlandox kirjoitti:

        Sain vihdoin ja viimein asiakaspalvelupäällikön puhelimitse kiinni. Hän lupasi virallisen päivityksen olevan valmis tammikuun 2010 alussa. Jos ei silloinkaan tule, niin puran sopimuksen (ei suostunut hommaamaan 855-boksiakaan testikäyttöön).

        ...HD-tallentavan boksin uutta softa-versiota?

        Minulle asti ei ainakaan ole päivittynyt enkä myöskään ole saanut Viasatilta mitään sähköpostia aiheesta.

        Onko muilla havaintoja?


      • Hervanta_X
        Viasat HD asiakas kirjoitti:

        ...HD-tallentavan boksin uutta softa-versiota?

        Minulle asti ei ainakaan ole päivittynyt enkä myöskään ole saanut Viasatilta mitään sähköpostia aiheesta.

        Onko muilla havaintoja?

        Nyt softapäivityksen kerrottiin tulevan jakeluun 15.2.2010. Saa nähdä tuleeko...


      • Viasat HD asiakas
        Viasat HD asiakas kirjoitti:

        ...HD-tallentavan boksin uutta softa-versiota?

        Minulle asti ei ainakaan ole päivittynyt enkä myöskään ole saanut Viasatilta mitään sähköpostia aiheesta.

        Onko muilla havaintoja?

        ...tapahtuvan 15.2 ja sisältävän ainakin tekstityskorjauksen jonka pitäisi purra sekä suoraan katseluun että tallenteiden katseluun.


      • Hervanta_X
        Viasat HD asiakas kirjoitti:

        ...tapahtuvan 15.2 ja sisältävän ainakin tekstityskorjauksen jonka pitäisi purra sekä suoraan katseluun että tallenteiden katseluun.

        Joko joku on saanut päivityksen onnistumaan ?


      • Viasat HD asiakas
        Hervanta_X kirjoitti:

        Joko joku on saanut päivityksen onnistumaan ?

        Näin Viasat kertoo FAQ-sivuillaan:

        Tekniikka

        * Uusi ohjelmistopäivitys HD PVR Pace TDS850NV (15.2.2010)
        Versionumero tarkistettavissa vastaanottimen informaatio valikosta. Versionumero 121. Vastaanotin päivittää ohjelmistoversion automaattisesti seuraavan kerran kun se käytetään standby-tilassa. Mikäli vastaanotin ei päivitä itse uusinta ohjelmistoversiota, voit tehdä sen itse seuraavasti:
        • Ota virtajohto pois seinästä
        • Laita virtajohto takaisin
        • Odota kunnes pyörijän LED-valot syttyvät etupaneelissa
        • Paina Standby, nuoli ylös, nuoli alas ja Standby nappeja kerran. Ei kuitenkaan yhtäaikaa.
        Vastaanotin alkaa päivittämään ohjelmistoversiota ja voit seurata lataamisen etenemistä näytöltä. Lataaminen kestää n. 15 minuuttia.
        Ohjelmistoversion tuomat korjaukset ja päivitykset:
        • Parannettu HDCP-tuki
        • Tekstitysviiveiden korjaaminen TV1000-kanavilla
        • Tekstityksiä kuulorajoitteisille parannettu
        Mikäli ohjelmistoversion lataus keskeytyy, boottaa vastaanotin ja tarkista signaalin voimakkuus ja laatu. Mikäli vastaanotin on itse alkanut päivittämään uutta ohjelmistoversiota ja asennus keskeytyy, täytyy vastaanottimeen käynnistää itse ohjelmistoversion päivitys ja keskeyttää tämä, jotta vanha ohjelmistoversio saadaan uudelleen käynnistettyä.
        Vastaanottimeen voit palauttaa tehdasasetukset ja formatoida kovalevyn seuraavasti:
        • Ota virtajohto pois seinästä
        • Paina ja pidä painettuna EPG ja BACK nappia etupaneelissa
        • Laita virtajohto takaisin
        • Odota kunnes TOISTO (vihreä nuoli) ja NAUHOITUS (punainen piste) LED-valot syttyvät etupaneelissa. Tämä voi kestää n. yhden minuutin
        • Tämän jälkeen käyttäjää pyydetään tekemään jokin seuravista toiminnoista
        1. Paina OK nappia alustaaksesi kovalevyn
        2. Paina Back-nappia pyyhkiäksesi NVRAM-muistin ja palauttaaksesi boksin tehdasasetuksiin
        3. Paina EPG-nappia jatkaaksesi vastaanottimen boottaamista, etkä halua tehdä muuta. Molemmat LED-valot sammuvat välittömästi tämän jälkeen.
        A) NAUHOITUS LED-valo sammuu, jos valitset kovalevyn alustuksen tai NVRAMin tyhjennyksen
        B) TOISTO LED-valo sammuu kun kovalevyn alustus tai NVRAMin pyyhkiminen on onnistunut
        Jos kovalevyn alustus tai NVRAMin pyyhkiminen epäonnistuvat, TOISTO ja NAUHOITUS LED-valot välähtävät kolme kertaa yhden sekunnin ajan indikoidakseen käyttäjälle, että operaatio on epäonnistunut. Tämän jälkeen boksi jatkaa boottaamista EPG:hen.


        Jännityksellä odotan huomisaamuun jolloin yön-yli päivityksen pitäisi tuoda uuden uljaan softan boksiin.


    • Viasat HD asiakas

      ...ja ensisilmäyksen (10 minuuttia sekä suora katselua että nauhoitteen tuijottelua) mukaan näyttää siltä että tekstitys toimii. Havaitsin myös että boksi pitää HD-1080i tarkkuuden oletuksena (vihdoinkin).

      Päivitystä ei tullut automaattisesti vaan se piti itse käynnistää (vanha tuttu: virtajohto irti 30 sekunniksi, sitten välittömästi power nuoli ylös nuoli alas power 30 minuutin odottelu).

      • misikaan

        mikä ihmeen päivitys mul ainaki toimii loistavasti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe