Tietokoneelta katosi tiedostoja tai ohjelmia

mikumaku

Latasin netistä ScanSpywaren ja sillä ohjelmalla painoin jostain ja sitten ensiksi katosi vistan sivupalkki.
Jotain se latasi tai korjasi ja sammutin äkkiä koneen.
Kun sitten taas avasin koneen
- ei voinut kuunnella enää mitään, koska lukee: "äänipalvelu ei käytettävissä"
- mitään videoita ei voi enää katsoa mediaplayerissa
- Avast! ei enää toimi, tulee sanoma: "avast!: AAVM-järjestelmä havaitsi virheen. tehtävää ei voitu suorittaa loppuun"
- järjestelmänpalautusta yritin klikata, mutta tuli sanoma: "määritettyä palvelua ei ole asennettu"
- samoin tuli sama viesti, kun yritin avata aiemmin asentamaani Scanspywarea ja jotain muitakin ohjelmia (esim. asensin uuden virusturvan netistä ja sama viesti tuli esille)

- ja aina kun tuli se sanoma: määritettyä palvelua ei ole asennettu,
tuli siihen yläpuolle aina se tiedostosijainti tms. esim tällainen tuli yhdessä: c:\windows\system32\mscomfig.exe

Auttaako tähän enää formatointi ja vistan tai sitten vaikkapa windows7:n asennus?
Vai onko vielä jotain itse tehtävissä, ettei tarvitsisi mihinkään liikkeeseen korjattavaksi viedä?

(mä oon huono edelleen näissä tietokonejutuissa,että anteeksi jos kyselen teidän mielestä tyhmiä)

1

799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juu, asenna uusiksi tai uusi käyttöjärjestelmä, joka samaa tai eri merkkiä ja sitten kun olet asentanut sen niin et klikkaa mitään tuntemattomia ajettavia tiedostoja. Eli jos asennat Windows -merkkisen käyttöjärjestelmän, niin ÄLÄ IKINÄ klikkaa mitään tiedostoa joka on .msi, .exe, .com tai .scr -päätteinen, ennen kuin varmistut siitä, että tiedät kuka sen on tehnyt ja mitä se tekee.

Windowsilla ei sitten tämän lisäksi tarvitse muuta kuin Windowsin ja siihen asennettujen kriittisten lisäohjelmien ylläpitäminen ajan tasalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe