Minä olen kirkosta eronnut (ihan fyrkan vuoksi ja myös kun ei ikinä tullut käytyä) mutta onko siis nykyajan kirkon tilaisuuksissa ollenkaan mitään esim. ilmestyskirjan lukemista. Siellä meni eräs kohta näin:
15. Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä.
16. Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ja peto, ne vihaavat porttoa ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syövät hänen lihansa ja polttavat hänet tulessa!!!!!!!!
Huutomerkit sen takia koska perinteisestihän ilmestyskirjan tulkinta perustui juuri siihen kuka pappi osasi ilmaista sen mitä hulluimmalla ja sekopäisimällä tavalla. Eri papit siis olivat eri alueiden mestareita. Joidenkin "erityisosaamista" oli juurikin ilmestyskirja.
Mutta jos minä käppäilisin sunnuntaina kirkkoon niin kuuleeko nykyään siis ollenkaan missään Suomessa enää tämmöistä valistusta?
Onko nykyajan kirkoissa enää
2
404
Vastaukset
- kaapok
Veikkaisin että ei kuule, sillä nykyään papitkin ovat ihan fiksuja kavereita.
Ilmestyskirjan ongelma on että se on yhden henkilön saama näky tulevaisuudesta ja sen vertauskieli on nykyaikaan aika vierasta. Ilmestyskirjaa ei pidä tulkita (mielestäni) konkreettisesti siitä mitä on tulossa vaan symbolisesti rinnastaen evankeliumeihin ja sen sanomaan. Ilmestyskirjahan kertoo meille ennenkaikkea viimeistä tuomiosta.- kerallasi
siitä asiasta, ettei kuule. Mutta syystä olen eri mieltä, kas kun vaikka olisi täyden kympin teologian opinnoissa suorittanut ja lisäksi kaikki muut opit uskosta päässä, mutta puuttuu tärkein, eli Pyhä Henki, on mahdoton saada mitään selvää Raamatun mistään profetiasta.
Kouluja koskaan käymätön syrjäsalon mökin mummokin, jos hänessä on Pyhä Henki, tietää valovuosia enemmän, kuin ensinmainittu.
Kumma ettei ihmisten päähän tuo asia mene, vaikka se lukee selvillä kirjaimilla Raamatussa, kaikilla kielillä kautta maailman.Uskokaa, jos ette muuta, niin edes tuo kohta.Niitä ei avaa edes taitavinkaan salakirjoitusekspertti tehokkaimmillakaan tunnetuilla tietokoneilla vaikka tekisi koko elämänsä työtä asian eteen. Lukittu mikä lukittu.
20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123650MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar711928Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811214Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja651035Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778