Pari kevennystä

Bushmanni

Ainaisen vänkäämisen sijaan kokeillaan, josko huumori yhdistäisi näin sapatin kunniaksi. Kai sapattina nauraa saa? Edes hymyillä ;)

Jumalanpalveluksen jälkeen seurakunnan vanha rovasti tuli puhuttelemaan Mattia,
joka oli kotikirkossaan perin harvinainen vieras."Matti liittyisit sinäkin
meidän Herramme sotajoukkoihin", rovasti jyrähti. "Mutta minähän kuulun niihin
jo", Matti puolustautui. "Miten niin sinuahan näkee kirkossa yleensä vain
jouluaattona?" "Mutta minä kuulunkin meidän Herramme salaiseen palveluun."

----------------------------

Pappilassa soi puhelin klo kolmelta yöllä. Kirkkoherra nosti luurin, sieltä mölisi juopunut miesääni:
- Öö onks se - hik - rovasti itte.
- Anteeksi, mutta kuka siellä soittaa?
- Öö...-hik- tota... Perkele!
- No sitä minä vähän arvelinkin, etteivät ne ihmiset tähän aikaan soittele.

------------------------------------------

Mitä Jeesus sanoi opetuslapsille, kun he kävelivät metsässä
ja äkkiä polulla seisoi leijona?
- Älkää pelätkö. Se on täytetty.

---------------------------------------------------

Insinööri heitti veivin ja Pietari kysyi, haluaisiko tämä
taivaaseen vai helvettiin.
- Mitä eroa niillä on?, insinööri kysyi.
- Minä voin näyttää, sanoi Pietari ja avasi portin taivaaseen.
Insinööri katseli, kuinka vanhat parrakkaat miekkoset näppäilivät hartaina harppuja.
- En oikein tiedä, mietti insinööri. Näytäpä se helvettikin.
Pietari avasi helvetin portin. Insinööri katseli ihmeissään sieltä tulvivaa irstauden määrää. Viini virtasi ja alastomat naiset esittelivät auliisti sulojaan.
- No, sanoi Pietari. Kumpaan tahdot?
Innokkaalla äänellä insinööri sanoi: - Tahdon helvettiin!
- Saamasi pitää, sanoi Pietari ja avasi uudelleen hornan portin, josta kadotuksen liekit lehahtivat imaisten insinöörin ikuiseen piinaan.
Viimeisinä sanoinaan insinööri huusi: - Eihän tämä äsken tällainen ollut!
- Ei niin, Pietari sanoi. Se olikin vasta demo.

------------------------------------------------

Eräänä päivänä paavi tulee kokoukseen New Yorkiin. Hän astuu limusiiniinsa ja kuljettaja lähtee ajaamaan moottoritietä.

Paavi koputtaa ikkunaan ja sanoo, "Antaisitteko minun ajaa".
Limusiinin kuljettaja sanoo, "Minun ei odoteta sallivan sellaista."
Paavi vastaa, "Minulla on ajokortti ja kaikki. Enkä kerro kenellekään."
Limusiinin kuljettaja ei vieläkään suostu.
Lopulta paavi sanoo, "Entä jos sanon, että antamalla minun ajaa pääsette suoraan taivaaseen."
Limusiinin kuljettaja ajaa sivuun ja paikkoja vaihdetaan.

Paavi lähtee ajamaan. 90 km/t. 100 km/t. Hän lentää tietä pitkin 150 km/t, kun poliisi lähtee perään ja ajaa heidät kiinni. Poliisi tulee ulos autosta, koputtaa ikkunaan, paavi kiertää ikkunan auki.
Poliisi sanoo, "Odottakaa hetki."
Hän menee takaisin radiolähettimensä luo kysyen päälliköltä, "Mitä pitäisi tehdä, jos pysäyttää jonkun TODELLA TÄRKEÄN?"
Päällikkö kysyy, "Kuten kenet?"
Poliisi sanoo, "Tarkoitan jonkun TODELLA, TODELLA tärkeän!"
Päällikkö kysyy, "Kuka se on?".
Poliisi sanoo, "Tarkoitan, että tämä kaveri on TODELLA, TODELLA, TODELLA tärkeä!!"
Päällikkö karjuu:, "No kuka se on?!"
Poliisi sanoo, "En minä tiedä, mutta hänellä on paavi autonkuljettajanaan!

32

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkihoi

      Olipa kerran... ratsastuskilpailu Beetlehemistä Jerusalemiin, voittajan lähestyessä maalia yleisö oli aivan halteissaan, Halle niminen aasi oli johdossa . Yleisö repesi ja kaikki huusivat kovaan ääneen HALLE LUJAA.. HALLE LUJAA ...ja heittelivät lehtiä tielle.
      no joo... tämän takia moni hyvä laulu on mennyt harakoille....

      Kylän tuurijuoppo oli taas ratkennut ryyppäämään. Sammunut ojan pohjalle, josta kylän pastori hänet löysi. Pastori hyvänä miehenä auttoi juopon kotiin. Kysäisi sitten vielä miten mies parka selittäisi asian taas vaimolleen. "Noh ..eihän thässsäh ole nyt mitään hätää. Minähs sshanon vaan, ettäh PASTORIN KANSSAHAN ME OLTIIN...


      Päätettiin kerran ratkaista lopullisesti kuka on pomo ja oikeassa. Niinpä nykyajan trendien mukaan taivaassa järjestettiin suuri tietokoneenkäyttö ja tekstinkäsittely kilpailu. Jeesus vastaan paholainen!

      Siinä Meilattiin, Power Pointattiin, Exeli suhisi ja paukkui, Oli tekstin kirjoittamista, kuvien käsittelyä, laskutoimituksia, etc...ohjelma ja tehtävä toisensa jälkeen. YHÄKKIÄ kovan sähkönkulutuksen vuoksi paloi sulake.
      Paholainen manasi ja noitui ... kaikki työ oli mennyt hukkaan ja aika oli ummessa. Onneksi sama kohtalo koski Jeesusta. Ihme ja kumma Jeesus sen sijaan hymyili ja sanoi paholaiselle " JESUS SAVES".

    • Pyhyys??

      Ehkä ennemmin tulin surulliseksi, koska sydämen kyllyydestä suu puhuu ja tuskin näkisin Jeesuksen suusta tuollaisia kevennyksiä ladeltavan.

      Tulee Riitan uskon taivas mieleen, hänkin aikoi sapattisin käydä helvettiä katsomassa, eli niin kevyt on hänen uskonsa syvyys, että puhuu vakavasti Jumalan valtakunnan Pyhyyden Siunausta vastaan, jossa kaikki kyyneleet on pois ja entinen on mennyt.

      Eli en ilkamoi rienaajan sydämelle nostavien kevennysten henkeen yhtään hymykarettakaan.

      Kiitos ei.

      • kaaleppi..

        sakastissa soi puhelin ja pappi meni vastaan...kohta tuli kalpeana kirkon puolelle ja sanoi..minulla on hyviä ja huonoja uutisia..no hyvät ensin...Jeesus oli puhelimessa hän on palannut maan pinnalle...no entä huonot....pappi hetken hiljaa ja sanoi...hän soitti jehovan todistajien valtakunnan salilta...

        Pappi löysi kuolleen sianruhon ojasta kotinsa tienhaarasta..hän soitti poliisille jospa konstaapelit hommais sian raadon pois...eikös pastorin työ olis hoitaa kuolleet konsta yritti olla näsäviisas...joo sanoi pappi mutta meillä on tapana ilmoittaa omaisille ensin..


      • Bushmanni

        >>> Ei minun mieltäni keventänyt nuo jutut ollenkaan. Ehkä ennemmin tulin surulliseksi, koska sydämen kyllyydestä suu puhuu ja tuskin näkisin Jeesuksen suusta tuollaisia kevennyksiä ladeltavan. >>>

        Eli sinun uskontosi taitaa myydä hiukan liian kireitä pipoja, joka ei ole hyvä asia.

        Eräs kuuluisuus sutkautti kerran näin:

        Hyvän uskonnon koetinkivi on siinä, voitko tehdä siitä pilaa. - G.K. Chesterton

        Eräs suomalainen muotoili asian näin:

        Ehkä meidän aikamme ihmisen ahdistus johtuukin siitä, ettei hänellä ole Jumalaa. Huumori syntyy vain siten, että nähdään ihmiselämän ilmiöt sidottuina jumalalliseen tarkoituksenmukaisuuteen. Aristofanes, Rabelais, Gogol.... suuret humoristit ovat aina olleet mitä uskonnollisimpia. Naurulla ei ole mitään tekemistä huumorin kanssa. - Pentti Saarikoski

        Mutta olet kyllä siinä mielessä oikeassa, että vaikka etsimällä etsin, en yhtään adventistivitsiä onnistunut löytämään. Mistä se kertoo? Mormonivitsin löysin ja se menee näin:

        Kuinka monta mormonia tarvitaan vaihtamaan sähkölamppu?
        Viisi. Yksi vaihtaa lampun ja neljä vaimoaan kertoo hänelle, kuinka se tehdään.

        Ja sen variaatioita vaikka millä mitalla:

        Kuinka monta helluntailaista tarvitaan vaihtamaan sähkölamppu?
        Kymmenen. Yksi vaihtamaan lamppu, yhdeksän rukoilemaan suojaa pimeyden voimia vastaan.

        Kuinka monta karismaatikkoa tarvitaan vaihtamaan sähkölamppu?
        Vain yksi. Kädet ovat jo ilmassa.

        Sellaista tällä kertaa. Hymyä huuleen, sillä sen on todettu jopa pidentävän ikää.


      • Pyhästä ei pilkkaa.
        Bushmanni kirjoitti:

        >>> Ei minun mieltäni keventänyt nuo jutut ollenkaan. Ehkä ennemmin tulin surulliseksi, koska sydämen kyllyydestä suu puhuu ja tuskin näkisin Jeesuksen suusta tuollaisia kevennyksiä ladeltavan. >>>

        Eli sinun uskontosi taitaa myydä hiukan liian kireitä pipoja, joka ei ole hyvä asia.

        Eräs kuuluisuus sutkautti kerran näin:

        Hyvän uskonnon koetinkivi on siinä, voitko tehdä siitä pilaa. - G.K. Chesterton

        Eräs suomalainen muotoili asian näin:

        Ehkä meidän aikamme ihmisen ahdistus johtuukin siitä, ettei hänellä ole Jumalaa. Huumori syntyy vain siten, että nähdään ihmiselämän ilmiöt sidottuina jumalalliseen tarkoituksenmukaisuuteen. Aristofanes, Rabelais, Gogol.... suuret humoristit ovat aina olleet mitä uskonnollisimpia. Naurulla ei ole mitään tekemistä huumorin kanssa. - Pentti Saarikoski

        Mutta olet kyllä siinä mielessä oikeassa, että vaikka etsimällä etsin, en yhtään adventistivitsiä onnistunut löytämään. Mistä se kertoo? Mormonivitsin löysin ja se menee näin:

        Kuinka monta mormonia tarvitaan vaihtamaan sähkölamppu?
        Viisi. Yksi vaihtaa lampun ja neljä vaimoaan kertoo hänelle, kuinka se tehdään.

        Ja sen variaatioita vaikka millä mitalla:

        Kuinka monta helluntailaista tarvitaan vaihtamaan sähkölamppu?
        Kymmenen. Yksi vaihtamaan lamppu, yhdeksän rukoilemaan suojaa pimeyden voimia vastaan.

        Kuinka monta karismaatikkoa tarvitaan vaihtamaan sähkölamppu?
        Vain yksi. Kädet ovat jo ilmassa.

        Sellaista tällä kertaa. Hymyä huuleen, sillä sen on todettu jopa pidentävän ikää.

        Tämän kasvatuksen sain. Esitäpä vapaa-ajattelija veljelleni, ei hän ymmärrä tuollaista huumoria ollenkaan, varsinkaan kristittyjen käyttämänä. Hän ei ymmärrä yleensäkään kristittyjen kaksinaamaista elämistä ollenkaan tässä ajassa. Esim. erään ja yhden rehellisen lestadiolaisveljen ajoivat uskonveljensä ulos kunnan päättävistä elimistä, kun rehellisenä ei seissyt vääryyden edessä, jota edusti heidän heimonsa.
        Toinen asia se, että kuinka olallelyöden lopsitaan synnit anteeksi mitä tehdään lähimmäisille, tekemättä parannusta, eli juuri se on huumorinne perusta, yhtä pilkkaa Jumalaa kohtaan.

        Eli vapaa-ajattelijoiden pohjalta täytyy todeta mädännäisyys.


    • Maanantai 23.11.2009

      Sen parempaa lähiruokaa ei olekaan kuin kotimaiset juurekset.

      Kotimaisissa juureksissa ei ole muuta vikaa kuin se, että ne ovat aliarvostettuja. Hyvää on kahmalokaupalla: tulevat läheltä, maistuvat hyvältä, kääntyvät ruoaksi pienellä vaivalla, ovat huipputerveellisiä ja älyttömän halpoja.

      Tutuimpia ovat porkkana, lanttu, nauris, punajuuri ja selleri. Hienostuneimmat juurekset ovat myös tuntemattomampia: palsternakka, mustajuuri, maa-artisokka ja persiljajuuri. Mitä muita vielä on? Retikka, retiisi, piparjuuri ja kyllä perunakin on juurikasvi.

      Kun juuriaan ruoaksi tarjoavat kasvit juurta jaksain käy läpi, saa samaan koriin ainakin vielä sipulit, kyssäkaalin ja fenkolin. On siinä valikoimaa!

      Ei ole mikään pakko kantaa kotiin kaukaa haettuja bataatteja sun muita ulkomaan kalliita kasviksia, joilla hiilijalanjälki on iso ja ruma. Eivätkä ne niin hyviäkään ole.

      Juurekset maistuvat ihan semmoisinaankin, joko raasteena tai keitettynä tai hunajan kanssa uunissa paahdettuina. Mutta kun vähän näkee tuunaamisen kanssa vaivaa, loihtii pöytään vallan erinomaisia herkkuja.

      Ohessa muutama esimerkki. Lisää löytää vaikkapa Kotimaisten kasvisten http://www.kasvikset.fi-sivuilta. Ideoita tähänkin juttuun tarjosi Ahvenanmaan kokkiyhdistyksen vuosi sitten tekemä mainio Rotboken - 41 åländska recept. Sitä ei ehkä mantereen kirjakaupasta heti löydä, mutta kauppa kyllä sen tilaa. Julkaisija on Ålandstidningen.

      http://www.iltalehti.fi/ruoka/2009112310609277_ru.shtml

    • vähentämään

      lihansyöntiä
      Torstai 3.12.2009 klo 15.35
      Ex-beatle Paul McCartney kehottaa vähentämään lihansyöntiä ilmastonmuutoksen torjumiseksi. McCartney ehdottaa, että ihmiset pitäisivät viikossa yhden lihattoman päivän.

      McCartney on perustanut Meat Free Mondays -järjestön ajamaan ideaansa. Beatles-basisti esitteli näkemyksiään torstaina EU-parlamentissa Brysselissä.

      - Lihansyönnin vähentäminen on paras asia, minkä voimme tehdä ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi. Se ei ole vaikeaa, kun siihen ryhtyy, McCartney sanoi.

      McCartney perustelee näkemyksiään muun muassa sillä, että maailman lihantuotanto tuottaa enemmän kasvihuonekaasuja kuin kaikki liikennemuodot yhteenlaskettuna.

      Lisäksi lihantuotanto kuluttaa kohtuuttomasti maailman vesivaroja ja aiheuttaa metsien tuhoutumista, kun niitä raivataan laidunmaiksi.

      McCartney perustelee lihansyönnin vähentämistä myös sen myönteisillä terveysvaikutuksilla, sillä vegetaristeilla esiintyy selvästi lihansyöjiä vähemmän sydänsairauksia, syöpää ja diabetesta.

      STT

      http://www.iltalehti.fi/ruoka/2009120310708918_ru.shtml

    • Bushmanni

      No löytyi yksi adventistivitsi.

      Kuinka monta adventistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu?

      Ainoastaan yksi. Mutta 14 muuta kirjoittaa tapahtumasta uutiskirjettä. Seitsemän heistä väittää uutiskirjeessään, että he tekivät sen ja samaan aikaan toiset seitsemän kirjoittavat nähneen sen tehdyn ja he osoittavat kaikki lukuisat virheet, joita heidän mielestään tapahtui lampunvaihto-operaatiossa.

      Tämän löysin erään amerikan adventistin sivuilta, joten se kertonee huumorin keinoin siitä, mitä hän ajattelee järjestöstään.

      • benedi=siunattu

        eri kyliltä ja tapasivat toisiaan.
        Aikansa hörpittyään pullakahveja, puhe kääntyi kunkin oman kylänsä pappiin.

        Toinen aloitti ensin, ja ehti kehua pappiaan kaikin mahdollisin ylistävin
        sana kääntein.
        Kun toinen lopulta lopetti, ei toisella mummu rassulla ollut enää käyttämättömiä
        kehumissanoja omalle papilleen!

        Hetken hiljaisuuden jälkeen, mummo kuitenkin avasi sanaisen arkkunsa ja sanoi:
        "Mitä tuo nyt oli meidän pappiin verrattuna,...Meidän pappi kun tulee kylätielläkin vastaan, joka kerta
        muistaa kädestä tervehtiä, nimeni muistaa ja käskee istumaan!


      • löytyihän se

        Kuinka monta tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu Bushmannin kotona?

        Kaksi;

        Bushman pitää todella pitkän esitelmän kuinka pitää toimia, ja vielä pidemmän lampun rakenteesta.
        Vaimo vaihtaa lampun.


      • Bushmanni
        löytyihän se kirjoitti:

        Kuinka monta tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu Bushmannin kotona?

        Kaksi;

        Bushman pitää todella pitkän esitelmän kuinka pitää toimia, ja vielä pidemmän lampun rakenteesta.
        Vaimo vaihtaa lampun.

        Yritys hyvä kymmenen ja pisteet siitä.

        Minua ainakin hymyilytti tuo versiosi ja vaimokin sanoi, että ei kovin kauas heitä ;), mutta ei hän kuitenkaan vaihda, vaan "sähkötyöt" kuuluvat minulle.

        Mutta muuten hyvä juttu. Tuollaisen käsityksen minusta varmaankin tällä palstalla on saanut.


      • IDENEB
        benedi=siunattu kirjoitti:

        eri kyliltä ja tapasivat toisiaan.
        Aikansa hörpittyään pullakahveja, puhe kääntyi kunkin oman kylänsä pappiin.

        Toinen aloitti ensin, ja ehti kehua pappiaan kaikin mahdollisin ylistävin
        sana kääntein.
        Kun toinen lopulta lopetti, ei toisella mummu rassulla ollut enää käyttämättömiä
        kehumissanoja omalle papilleen!

        Hetken hiljaisuuden jälkeen, mummo kuitenkin avasi sanaisen arkkunsa ja sanoi:
        "Mitä tuo nyt oli meidän pappiin verrattuna,...Meidän pappi kun tulee kylätielläkin vastaan, joka kerta
        muistaa kädestä tervehtiä, nimeni muistaa ja käskee istumaan!

        En käsittänyt vitsiäsi lainkaan. mutta ehkä adventistin huumori on sitten ihan erilaista kuin muun maailman
        eli ei-adventistien. Kaippa se on nähtävä istuskekemisen ja lepäilemisen valossa. Ehkä se on raamatullista
        huumoria .. ehkä täältä tuomarishuumorista .. niinkuin Debora oli vanhan Israelin äiti, niin Ellen on
        uuden israelin äiti, niinkö?

        Tuom. 5:7
        Israel oli johtoa vailla, peräti vailla, kunnes sinä, Debora, nousit, sinä, Israelin äiti.
        8 He valitsivat uusia jumalia; silloin oli sota porteilla asti, mutta ei näkynyt kilpeä, ei keihästä Israelin neljänkymmenen tuhannen joukossa.
        9 Minun sydämeni on kiintynyt Israelin johtomiehiin. Te kansan joukossa alttiit, kiittäkää Herraa.
        10 Te, jotka ratsastatte valkoisilla aasintammoilla, te, jotka istutte matoilla, ja te, jotka kuljette teillä, puhukaa.

        Kuulin naikkosesta ja miekkosesta jotka tapailivat ja lopulta menivät yhdessä ulos syömäänkin.
        Naikkonen sanoi miekkoselle kalapullaannosta katsellen:
        En tahdo syödä tuota tai siis kyllä, kyllä ... syötä sinä minua.
        Ai että on romanttista .. et tahdo syödä vaan tahdot että minä syötän.
        Naikkonen: Ei ollenkaan romanttista -- vaan minä olen adventisti.


    • juttuloi

      Anoppi on isoäiti, joka ei ole kyseisen henkilön äiti.
      > > > HANNELE 6 V.

      >>> Anoppi on rangaistus, jonka joutuu kärsimään, kun menee naimisiin tuntemattoman kanssa.
      PÅL 7 V.

      Isoisä makaa hautakiven alla. Taputamme häntä kivelle ja kerran kaivoimme maahan sipuleita, että hänellä olisi jotain purtavaa.
      > > > SIRI 5 V.

      >>> On tyhmää että täytyy kuolla. Minusta ei ihmisiä tarvitsisi vaihtaa koko ajan. Minä olen sitä mieltä, että jos täällä kerran > ollaan niin ollaan sitten.

      >>> > > > JOHANNES 8 V.

      Pappina oleminen on tylsää. Hänen täytyy kaivaa ihmisiä maahan tai paistaa niitä uunissa.
      >>> > > > JOHANNA 6 V.

      Ihmisen ja eläinten ero on siinä, että kun siat ovat lihoneet tarpeeksi, ne syödään.
      > > > ARVID 6 V.

      • Timo 12 v.

        Pikkupojat ylistivät kukin isäänsä. Eräs sanoi: teillä on vain noita pyhäkoulutarroja vihkossanne, mutta
        minullapa on ihan oikea sinetti otsassani, sillä minun isäni on adventisti, Jeesuksen odottaja.
        Johon toinen oikopäätä vastasi, pisti paremmaksi:
        Minun isälleni Jeesus tuli jo 10 vuotta sitten ja minunkin sydämeeni Jeesus tuli isoveljeni rippijuhlissa.

        Timon, 12 v. asiat taisivat olla pisimmällä, sillä hän kertoi Jeesuksensa hyvästelleen hänet ja menneen
        taivaaseen valmistamaan hänelle siellä unelmakotia. Hyvin oli jäänyt mieleen pyhäkouluopetus.

        Joh. 14:2
        Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?


    • silloin moni

      käy viemässä kynttilöitä vainajien haudoille. Niin sattuipa että yks mummo meni viemään kynttilöitä 4v pojan poikansa kanssa. Mummo sanoi: "No niin Jesse, lähetkös mummon kaveriksi hautuumaalle tervehtimään niitä pois nukkuneita omaisia." Johon Jesse:"Joo mielellään, kun en oo ennen siellä käynykkää!"

      Tultiin hautausmaalle ja Jesse kysyi, että missä ne vainajat on, johon mummo, että "ne nukuu."

      Tultiin sitten kotiin ja isä kysyi, että: "Mitäs sinne hautuumaalle kuului?"

      Johon Jesse vakavana: "Eipä sinne paljo mittään, kun ne kaikki oli jo nukkumassa, patti yksi, joka oli noussu haravoimaan!"

      • Taivaan lahja

        kodinhoitajana ja heille syntyi pikkuinen tyttö vauva, kuinkahan mones, se ei nyt tässä jutussa ole se pointti, vaan se kun siskoni kysyi aamulla nelivuotiaalta pojalta, että: "Antoiko Taivaan-Isä teille pikkusiskon? Johon nelivuotias ihmeissään: "No ei, eihän se oo ees täällä käynykkään, vaan meijän äiti synnytti sen ihan itte!"


      • guzzimies

        Jeesuksen opetuslapset alkoivat huolestua,koska Jeesus oli jo yli kolmekymppinen eikä ollut vielä saanut
        pillua.Opetuslapset veivät Jeesuksen Jerusalemin parhaaseen bordelliin.Jeesusu sitten lähtikin yläkertaan todella hemaisevan huoran kanssa.Hetken kuluttua sieltä kuului naisen kauhunhuuto.Jeesusu tuli alas ja selitti opetuslapsilleen:"Sillä oli jalkojen välissä sellainen hirveä haava,mutta minä paransin sen.


      • Eri mies
        guzzimies kirjoitti:

        Jeesuksen opetuslapset alkoivat huolestua,koska Jeesus oli jo yli kolmekymppinen eikä ollut vielä saanut
        pillua.Opetuslapset veivät Jeesuksen Jerusalemin parhaaseen bordelliin.Jeesusu sitten lähtikin yläkertaan todella hemaisevan huoran kanssa.Hetken kuluttua sieltä kuului naisen kauhunhuuto.Jeesusu tuli alas ja selitti opetuslapsilleen:"Sillä oli jalkojen välissä sellainen hirveä haava,mutta minä paransin sen.

        2. Tim. 3:13

        Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.


      • järkihoi
        Eri mies kirjoitti:

        2. Tim. 3:13

        Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.

        Laiva haaksirikkoutui. Ainoastaan kolme miestä pelastui. Yksi oli katolinen, luterilainen ja adventisti.
        Päätivät sitten aikansa kuluksi tehdä jotain. Päättivät pitää yhteisen Jumalanpalveluksen, jokaisen piti muistella jotain mikä liittyisi Jumalanpalveluun. No, katolinen piti messun ja heilutteli savuavaa puun kappaletta kävellessään. Luterilainen laulaa lurautti virren. Ja adventisti keräsi kolehdin.


      • kirkkaana
        järkihoi kirjoitti:

        Laiva haaksirikkoutui. Ainoastaan kolme miestä pelastui. Yksi oli katolinen, luterilainen ja adventisti.
        Päätivät sitten aikansa kuluksi tehdä jotain. Päättivät pitää yhteisen Jumalanpalveluksen, jokaisen piti muistella jotain mikä liittyisi Jumalanpalveluun. No, katolinen piti messun ja heilutteli savuavaa puun kappaletta kävellessään. Luterilainen laulaa lurautti virren. Ja adventisti keräsi kolehdin.

        Mies kuoli ja pääsi sitten taivaaseen.Pyhä Pietari esitteli paikkoja.Ihmiset istuskelivat eräänlaisissa loosheissa.Tässä on luterilaisia ja tuossa katolisia,nuo ovat vapaakirkkolaisia,selitteli Pietari.Sitten hän kuiskaten kertoi näiden tässä olevan adventisteja.Niin Pietari esitteli helluntailaiset,mormonit ja monet muut.Esittelykierroksen jälkeen Pietari kysyi mieheltä olisiko jotain kysyttävää.Mies kysyi arasti,että miksi kuiskasit adventistien looshin kohdalla.Pietari vastasi,että he luulevat olevansa täällä yksin.


      • benedi =siunattu
        Taivaan lahja kirjoitti:

        kodinhoitajana ja heille syntyi pikkuinen tyttö vauva, kuinkahan mones, se ei nyt tässä jutussa ole se pointti, vaan se kun siskoni kysyi aamulla nelivuotiaalta pojalta, että: "Antoiko Taivaan-Isä teille pikkusiskon? Johon nelivuotias ihmeissään: "No ei, eihän se oo ees täällä käynykkään, vaan meijän äiti synnytti sen ihan itte!"

        kyllä 4 vuotias, kun älykäs on, osaa johtopäätösten teon!
        Miettikääpäs kuinka paljon täytyy olla kerättyä esitietoa, että voi päätyä tuollaiseen johtopäätökseen!?
        Tosi pätevä likka


      • polliissi
        benedi =siunattu kirjoitti:

        kyllä 4 vuotias, kun älykäs on, osaa johtopäätösten teon!
        Miettikääpäs kuinka paljon täytyy olla kerättyä esitietoa, että voi päätyä tuollaiseen johtopäätökseen!?
        Tosi pätevä likka

        Miksi välilyönti ennen yhtäläisyysmerkkiä? Taitaa olla palstan nikkivaras taas vauhdissa?


      • !!??!!

        luopiot voitto painua sinne missä pippuri kasvaa.


    • HD.

      Guzzimies kuoli ja hyvänä uskovaisena pääsi tietenkin taivaan portille, jossa Pyhä Pietari häntä odotteli. Pietari toivotti miehen tervetulleeksi, mutta totesi, että taivaassa ei sitten moottoripyörällä saa ajaa ja sliipattu pitää olla ja parta ajettuna. Sellaiset on säännöt taivaassa. -Sisään pääsisi, jos jättää pyörän ulos ja käy parturissa. Guzzimies suostui ehtoihin tovin mietittyään ja pääsi astumaan portista taivaan iloihin.

      Guzzimies kävelee Pietarin kanssa tietä eteenpäin niin eikös yhtäkkiä kurvaa parrakas jätkä Harrikalla pitkä tukka tuulessa hulmuten mutkan takaa ja ohittaa kaksikon poistuen horisonttiin. Guzzimies siinä sitten Pietarilta tivaamaan, että mitäs tämä nyt on, johon Pietari vastaa. - No joo, tohon mä en voi puuttua, se on omistajan poika.

    • HD.

      "Makuasioista ei sovi kiistellä", sanoi Bileamin koira kun muniaan nuoli.

      • munatoti

        "Munat pois taikinasta!"

        Ärjäisi Bileamin vaimo.


    • Jeesus käveli kirkonkylän baariin. Hän lähestyi kolmea surullisen näköistä miestä ja tervehti ensimmäistä.
      - Mikä on ongelmasi, veli?
      - Silmäni. Saan aina vaan vahvempia ja vahvempia laseja ja siltikään en näe kunnolla.
      Jeesus kosketti miestä silmille. Samassa mies lähti juosten ulos kertomaan kaikille, että hänellä oli nyt täydellinen näkö.
      Seuraava mies ei kuullut Jeesuksen kysymystä, joten Hän koski miehen korvaa palauttaen hänen kuulonsa täydelliseksi. Tämäkin mies lähti juosten ulos, luultavasti saadakseen kuulolaitteen hinnan takaisin.
      Samassa kolmas, nuorehko mies hyppäsi tuolistaan ja perääntyi Jeesuksen edellä ennen kuin Hän ehti edes tervehtiä miestä.
      - Älä tule lähemmäksi! Älä koske minua! hän huusi. - Olen sairaseläkkeellä ja ansaitusti!

      ________________________________________________________________

      Mooses, Jeesus ja vanha mies oli pelaamassa golfia. Mooses asteli tiille ja löi palloa. Se meni peliväylän ohi ja laskeutui vesiesteeseen. Mooses halkaisi veden ja löi pallon greenille.
      Jeesus asteli tiille ja löi palloon. Se meni peliväylän ohi ja laskeutui vesiesteeseen. Jeesus käveli rauhallisesti veden päällä ja löi pallon takaisin greenille.
      Vanha mies asteli tiille ja löi palloon. Se meni peliväylän ohi ja päätyi vesiesteelle. Mutta juuri, kun se oli putoamassa veteen, kala hyppäsi ylös ja sieppasi pallon suuhunsa. Ennen kuin kala putosi takaisin veteen, kotka syöksyi alas ja sieppasi kalan kynsiinsä. Kotka lensi greenin yli, missä salama iski taivaalta ja melkein osui siihen. Pelästyneenä kotka pudotti kalan. Kun kala iskeytyi maahan, pallo putosi sen suusta ja vieri reikään - hole-in-one.
      Jeesus kääntyi vanhan miehen puoleen ja sanoi:
      - Isä, jos et lopeta tuota huijaamista, me emme ota sinua ensi kerralla mukaan.

      _______________________________________________________________________________

      Koponen oli tavallinen tehdastyöläinen. Eräänä päivänä työnjohtaja tuli Koposen luo ja kuuli parahiksi, kun tämä juuri kertoi työtoverilleen ystävästään Paavista.
      Työnjohtaja puuttui puheeseen ja epäili suureen ääneen jutun paikkansapitävyyttä. Koponen kimmastui ja ehdotti vetoa:
      - Lennetään yhdessä Vatikaaniin ja katsotaan tunnetaanko minut siellä vai ei! Jos tuntevat, niin maksat minulle kymmppitonnin, jos eivät niin minä maksan sinulle.
      Helppo veto, arveli työnjohtaja. Koponen oli tunnetusti suuruudenhullu mies, mitä lie tuon keksinyt?
      Saavuttiin Vatikaaniin parahiksi juuri messun aikaan, ja Pietarin tori oli täynnä ihmisiä. Koponen totesi:
      - Odota vähän, käyn moikkaamassa Paavia, niin näet.
      Kului hetki ja Pietarin kirkon parvekkeen ovet avautuivat. Paavi ja Koponen astuivat käsikynkässä ulos hurraavan väkijoukon eteen ja suutelivat toistensa sormuksia.
      Kun Koponen palasi, löysi hän pitkän etsinnän jälkeen työnjohtajan umpitunnelissa.
      - Noinko koville otti hävitä kymppitonni? kysyi Koponen.
      - Ei se, vaan kun te ilmestyitte sinne parvekkeelle, alkoivat ihmiset kuiskia, että kuka kumma pipopää tuolla oikein juttelee Koposen kanssa.

      ______________________________________________________________________________

      Pastori lopetti saarnansa kertoen seuraavan sunnuntain saarnassaan käsittelevänsä valheen syntiä. Sitä varten hän kehotti kaikkia lukemaan ennalta Markuksen evankeliumin 17. luvun.
      Seuraavana sunnuntaina hän kysyi saarnansa aluksi ketkä ovat lukeneet Markuksen evankeliumin 17. luvun. Noin puolet seurakuntalaisista nosti kätensä.
      - Juuri teille minun pitääkin puhua. Markuksen evankeliumissa on vain 16 lukua....

      • Jarrumiehenkadulla

        Turussa toimi 1960-luvun lopulla muuan pastori, josta ei erityisemmin pidetty. Puhuttiin, että hän katselee ihmisiä nenänvarttaan pitkin. Hänen puheensa olivat raskaita. Eikä niistä löytynyt punaista lankaa. Erään kerran hän onnistui keskimääräistä paremmin - äitini mielestä. Äitini ajatteli, että pitääpä rohkaista pastoria hieman. Niinpä hän kirkon ovella kiitti pastoria hyvästä saarnasta.

        Pastori otti silmälasit päästään ja nosti päätään hieman takakenoon ja lausahti:
        - Kuule, olen minä pitänyt paljon parempiakin saarnoja.
        Onpa siinä toivoton tapaus, täynnä itseään, hukkaan menivät kiitokseni, ajatteli äitini.


    • Uusi adventistivitsi löytyi tuolta Amerikan puolelta, mutta suomeksi se menee näin:

      Kylän ainoa adventisti marssi sapattina kaupan johtajan pakeille:
      - Tulin tekemään töitä.
      - Saat oman toimiston, sihteerin, auton kera kuljettajan, luottokortin ja 5000 dollaria kuukaudessa käteen.
      - Älä valehtele.
      - Sinä aloitit.

    • BUSHMANNI OSAA KEVENTÄÄKIN - HÄNESSÄ SIIS ON ELÄMÄÄ :)

      1. ##."Matti liittyisit sinäkin
      meidän Herramme sotajoukkoihin", rovasti jyrähti. "Mutta minähän kuulun niihin
      jo", Matti puolustautui.
      "Miten niin sinuahan näkee kirkossa yleensä vain
      jouluaattona?" "Mutta minä kuulunkin meidän Herramme salaiseen palveluun." ##

      2. ## - Öö onks se - hik - rovasti itte.
      - Anteeksi, mutta kuka siellä soittaa?
      - Öö...-hik- tota... ssaatana ...
      - No sitä minä vähän arvelinkin, etteivät ne ihmiset tähän aikaan soittele. ##

      3. ## Mitä Jeesus sanoi opetuslapsille, kun he kävelivät metsässä
      ja äkkiä polulla seisoi leijona?
      - Älkää pelätkö. Se on täytetty. ##

      VAKAVAMPIKIN KEVENNYS

      4, ## Insinööri katseli, kuinka vanhat parrakkaat miekkoset näppäilivät hartaina harppuja.
      - En oikein tiedä, mietti insinööri. Näytäpä se helvettikin.
      Pietari avasi helvetin portin. Insinööri katseli ihmeissään sieltä tulvivaa irstauden määrää. Viini virtasi ja alastomat naiset esittelivät auliisti sulojaan.
      - No, sanoi Pietari. Kumpaan tahdot?
      Innokkaalla äänellä insinööri sanoi: - Tahdon helvettiin!
      - Saamasi pitää, sanoi Pietari ja avasi uudelleen hornan portin, josta kadotuksen liekit lehahtivat imaisten insinöörin ikuiseen piinaan.
      Viimeisinä sanoinaan insinööri huusi: - Eihän tämä äsken tällainen ollut!
      - Ei niin, Pietari sanoi. Se olikin vasta demo.##

      Kas, syntielämä näyttää ihanalta ja naiset kauniilta, mutta taivaselämä kuin vanha harppu soittaisi vanhaa harppua. Mutta olen vakuuttunut siitä, että taivaassa ei vanhoja harpun säveliä tapailla; siellä syntyy aina uutta ja uutta.

      5. ## Poliisi sanoo, "Tarkoitan, että tämä kaveri on TODELLA, TODELLA, TODELLA tärkeä!!"
      Päällikkö karjuu:, "No kuka se on?!"
      Poliisi sanoo, "En minä tiedä, mutta hänellä on paavi autonkuljettajanaan! ##

      Tuosta tulikin mieleen, että Jeesus Nasaretialisen täytyy olla todella tärkeä roomalaiskatolisille, kska heillä on paavi edustamassa Nasaretilaista.
      Alex ja eepu* ovat varmaan kanssani samaa mieltä tästä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1809
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1187
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      73
      1083
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      939
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      35
      779
    Aihe