Tehdään matka

Tehdään matka ajatuksiin
joihin eivät askeleemme yllä

huomataksemme kuinka
kaivamamme kiven alta
löytyy puhdas, kirkas lähde

joka pulppuaa elämää
elämäniloa ja intoa
antaen voimaa
ja uutta toivoa

auttaa löytämään herkkyytemme
jokaisen hävittämämme hetken
sisimmästämme etsien

jatketaan matkaa kohdataksemme

siellä, missä on isän lujuus
vahva, lujittunut usko
siellä, missä on äidin hellyys
joka paijaa ja auttaa anojaa

tietäen, että matkan päässä
- odottaa rakkaus -

8

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanomasi kuin Joulun lähettiläänä ja kuin tuntisin
      että tähän runoosi sopii jotain yksityisyyttä,joka
      pulppuaa syvältä omasta koetusta ajastasi.

      Tästä löytyy useita elementtejä,joilla voi lukija
      muodostaa myös omat käsityksensä runonkuvista.

      Lämmintä näihin päiviisi toivotan.

      • Runo on tuntemuksia täynnä
        toiveita lämpimin ajatuksin
        mitä voisi olla tai pitäisi olla

        kun antaa olla rakkaudelle portit avoinna
        niin eihän rakkaus voi olla astumatta sisään?

        Runot ovat runoutta, vaikka eivät täysin koettua elämää,
        niin kuitenkin kirjoittajan ajatuksia, toiveita ja tuntemuksia!

        Kaunis kiitos Sinulle, kun kävit lähettiläänä ilahduttamassa minua! ;)


    • aika-ajoin, että ympärillämme on paljon kauneutta
      ja rakkautta. Sulkematta silmiä sen voi nähdä, mutta
      jos laput on silmillä, kaikki se voi jäädä kokematta
      ja näkemättä.

      ' siellä, missä on isän lujuus
      vahva, lujittunut usko
      siellä, missä on äidin hellyys
      joka paijaa ja auttaa anojaa '

      Tuo nimenomainen säe sisältää paljon, hyvin paljon.
      Kiitos siitä, niin kuin runosi muistakin ajatuksista.
      Hyvää Joulun odotusta Sinullekin ja lämmintä mieltä.

      • Totta, kyllä kauneutta on kaiken
        julmuuden ja rumuudenkin keskellä,
        meidän on vain pakko yrittää löytää se
        ja pitää siitä kiinni ja laittaa hevosen lailla
        läpät silmien sivuille estääksemme näkemästä
        maailmaa ainakin pahimmasta päästä, vai?

        Kiva kun löysit runostani sen ytimen, kirjoitin tuon
        säkeistön ensin ja siihen kehitin muut säkeet. :)

        Kiitos vierailusta ja Hyvää Joulun odotusta myös Sinulle!


    • mistä voisimme kaikki ottaa oppia,
      jospa muistaisimme vaikeinakin aikoina
      kaikki ne ihmiset ja ystävät sekä sen
      aidon rakkauden läheisyyden mikä
      on ympärillämme,olisi tiemme
      paljon valoisampi.

      Annoit Diinaliin paljon ajateltavaa.
      Kiitos Sinulle ja Hyvää Joulun aikaa. J

      • Elämän oppilaitahan me olemme täällä
        koko elämämme ajan, se koulu ei lopu
        koskaan ja uskoisin että hyvä niin, jos
        luulisimme jo kaiken elämästä tietävämme
        ja osaavamme, niin saataisi käydä niin, että
        loput pitäisi opetella kantapään kautta, siis
        jatkakaamme opiskelua. ;)

        Kiitos vierailusta ja Hyvää Joulun alusaikaa myös Sinulle!


    • helinäkeijuu

      Luin runosi muutamaan kertaan, hieno runo, antaa voimia voimansa menettäneille
      runosta pulppuaa elämänilo, toive että huomenna kaikki on toisin :))

      Kiitos lukuhetksetä ja mukavaa itsenäisyyspäivää :))

      • Sellaista toiverunoa tästä yritinkin, kiva jos jollaintavalla
        onnistuin saamaan ajatuksia aikaan ja antamaan toivoa myös lukijalle.

        Kiitos vierailustasi helinäkeijuu ja mukavaa itsenäisyyspäivän jatkoa
        ja illalla taas katsomaan pukuloistoa televisiosta. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe