Jeesuksen Jumaluus vanhassa testamentissa

mie-

Elikkä hei vaan kaikille ja siunausta!

Mitä Raamatunkohtia siis vanhassa testamentissa on jotka puhuvat Jeesuksen Jumaluudesta? Kun haluaisin tutkia ihan mielenkiinnosta =).

Tiedän kyllä esimerkiksi jesaja 9:5kohdan ja sit sen ennustuksen Jeesuksen nimestä joka on Immanuel..

Mutta olisiko muita?

Siunausta tosiaan kaikille ja Jumalan armoa ja rauhaa!!

11

642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • panteisti.

      'Vanha testamentti on juutalaisten kirja.Siinä ei mainita Jeesusta.

    • kirjoitukset

      Kyllä on heti alkulehdillä;tehkäämme ihminen,kuvaksemme ja kaltaiseksemme.Siis kaikki persoonat olivat mukana.

      • mie-

        kiitos kiitos! vaistailkeehan lisää ihmiset :)!


      • Mitä jos..
        mie- kirjoitti:

        kiitos kiitos! vaistailkeehan lisää ihmiset :)!

        ..alkaisit itse tutkia Vanhan Testamentin kirjoituksia. Löytäisit varmasti Jeesuksen. Esim. Joh. 1:1-5 (viittaa Vanhassa Testamentissa 1.Moos. 1. lukuun, missä kerrotaan, miten Jumala Sanallaan loi kaiken. Se Sana on Jeesus.

        Jeesuksen esikuvia löytyy Mooseksesta Melkisedekiin ja Iisakista Daavidiin.
        - - - - - - -
        "Nimi Jeesus esiintyy Vanhassa testamentissa ainakin satakunta kertaa aina 1. Mooseksen kirjasta Habakukin kirjaan asti! Juuri tuo sama nimi, jota enkeli Gabriel käytti Luuk. 1:31:n mukaan kertoessaan Marialle pojasta, jonka tämä synnyttäisi.

        Nyt tietysti lukija jo kysyy: Missä nimi Jeesus sitten esiintyy Vanhassa testamentissa? Vastaus on: Kaikissa kohdissa, joissa käytetään sanaa pelastus (etenkin jos sen yhteydessä on käytetty pronomineja "minun", "sinun" tai "hänen" vastaavia hepreankielisiä jälkiliitteitä).
        Sana on sama, jota enkeli käytti (Matt. 1:21): YESHUA (Jeesus).

        Ps. 91:14 - 16:ssa Jumala sanoo: "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen (Yeshuan, Jeesuksen)."

        Jes. 12:2,3 kertoo ihanan uutisen. Sana pelastus mainitaan kolmasti. Jo sellaisenaan nämä jakeet suovat kosolti siunausta. Kuitenkin ne hepreankielisessä Raamatussa tarjoavat Jeesuksen pelastuksen ruumiillistumana: "Katso voimallinen on Yeshuani (Jeesus ennen lihaksi tulemistaan ja iäisessä olemassaolossaan); häneen minä luotan enkä pelkää, sillä Jumala on väkevyyteni ja ylistysvirteni; hänestä tulee myös Yeshuani (Jeesus)."

        Jesajan kirjan luvusta 62 jakeen 11. hepreankielestä Näin Charles Siegelman'nin juutalaisystävä käänsi tuon jakeen: "Katso, Herra on kuuluttanut maan ääriin asti: Sanokaa Siionin tyttärelle: Yeshuasi (Jeesus) tulee. Hänen palkkansa on hänen mukanaan, hänen työnsä hänen edellänsä."

        Edelliset tiedot:(K.O.Syvännön v. 1985 kääntämä Arthur E. Glassin kirjoittamasta lehtisestä: Yeshua in the Tenarth)

        Niin että kyllä Vanhasta Testamentista löytyy, kun jaksaa siihen syventyä. Tuo oli murto-osa niistä sadasta kohdasta.


      • mie-
        Mitä jos.. kirjoitti:

        ..alkaisit itse tutkia Vanhan Testamentin kirjoituksia. Löytäisit varmasti Jeesuksen. Esim. Joh. 1:1-5 (viittaa Vanhassa Testamentissa 1.Moos. 1. lukuun, missä kerrotaan, miten Jumala Sanallaan loi kaiken. Se Sana on Jeesus.

        Jeesuksen esikuvia löytyy Mooseksesta Melkisedekiin ja Iisakista Daavidiin.
        - - - - - - -
        "Nimi Jeesus esiintyy Vanhassa testamentissa ainakin satakunta kertaa aina 1. Mooseksen kirjasta Habakukin kirjaan asti! Juuri tuo sama nimi, jota enkeli Gabriel käytti Luuk. 1:31:n mukaan kertoessaan Marialle pojasta, jonka tämä synnyttäisi.

        Nyt tietysti lukija jo kysyy: Missä nimi Jeesus sitten esiintyy Vanhassa testamentissa? Vastaus on: Kaikissa kohdissa, joissa käytetään sanaa pelastus (etenkin jos sen yhteydessä on käytetty pronomineja "minun", "sinun" tai "hänen" vastaavia hepreankielisiä jälkiliitteitä).
        Sana on sama, jota enkeli käytti (Matt. 1:21): YESHUA (Jeesus).

        Ps. 91:14 - 16:ssa Jumala sanoo: "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen (Yeshuan, Jeesuksen)."

        Jes. 12:2,3 kertoo ihanan uutisen. Sana pelastus mainitaan kolmasti. Jo sellaisenaan nämä jakeet suovat kosolti siunausta. Kuitenkin ne hepreankielisessä Raamatussa tarjoavat Jeesuksen pelastuksen ruumiillistumana: "Katso voimallinen on Yeshuani (Jeesus ennen lihaksi tulemistaan ja iäisessä olemassaolossaan); häneen minä luotan enkä pelkää, sillä Jumala on väkevyyteni ja ylistysvirteni; hänestä tulee myös Yeshuani (Jeesus)."

        Jesajan kirjan luvusta 62 jakeen 11. hepreankielestä Näin Charles Siegelman'nin juutalaisystävä käänsi tuon jakeen: "Katso, Herra on kuuluttanut maan ääriin asti: Sanokaa Siionin tyttärelle: Yeshuasi (Jeesus) tulee. Hänen palkkansa on hänen mukanaan, hänen työnsä hänen edellänsä."

        Edelliset tiedot:(K.O.Syvännön v. 1985 kääntämä Arthur E. Glassin kirjoittamasta lehtisestä: Yeshua in the Tenarth)

        Niin että kyllä Vanhasta Testamentista löytyy, kun jaksaa siihen syventyä. Tuo oli murto-osa niistä sadasta kohdasta.

        kiitoksia paljon!


      • Tekijäläinen

        Niin juuri, ihmisessä on kolme osaa; henki, sielu, ruumis. Ihminen on Jumalan kuva ja Isä, Yeshua, Pyhä Henki ovat yksi Jumala, jossa löytyvät kolme osaa. Kaikkea emme ihmisjärjellä kuitenkaan voi ymmärtää. Yksi ihmisviisauden epätieteellinen kukkanen on evoluution lajinkehitys. Mutta, totuuden näemme monissa asioissa sitten, kun olemme täydellisiä.


    • Tohtsd

      Ihana Jumala, Yeshua pelasti minut ja siirreyin pimeydestä valkeuteen. Näen kaiken uusin silmin. Veriliitto ulkee Raamatun punaisena lankana alusta loppuun. Vieressä on elämäja sen vuodatus tarvitaan syntien sovittamiseksi. Jeesus vuodatti vetensä uhriksi synneistämme.

    • Tohtsd

      Ihana Jumala, Yeshua pelasti minut ja siirryin pimeydestä valkeuteen. Näen kaiken uusin silmin. Veriliitto kulkee Raamatun punaisena lankana alusta loppuun. Veressä on elämä ja veren vuodatus tarvitaan syntien sovittamiseksi. Jeesus vuodatti verensä uhriksi synneistämme.

    • vm41

      Surkeaa porukkaa !
      Ei uskoisi ellei näe miten olematonta saamatonta väkeä riittää.
      Jos ihminen on luotu jumalansa kuvaksi, niin tosi olemattoman surkea on myös tekijä.
      Taas kesän aikana mennään parhaana heinäntekoaikana kuumaan telttaan käsiä ojentelemaan aikansa kuluksi.
      Voi hyvänen aika tätä onnetonta touhua osalla porukkaa.

    • Avartaa tosiaan paljon kun käsitetään että pelastus tulee syntyvän lapsen mukana.

      lainaus:
      kirjoitukset
      9.12.2009 18:42
      Kyllä on heti alkulehdillä;tehkäämme ihminen,kuvaksemme ja kaltaiseksemme.Siis kaikki persoonat olivat mukana.

      Pelastus tulee tämän ennustetun persoonan mukana Sitten ihmiset tekivät hänestä erityisen Jumalan, siis siitä persoonasta,
      Alun alkaen kaikki olivat samaa persoonaa Jeesuksen mukana tuli opetus pelastuksesta. Edelleen kaikki ovat saman arvoisia ja pelastus on jokaisen persoonan sisällä.
      Tällätavoin tedään tyhjäksi Jeesuksen opetus: Teette vielä suurempiakin kuin minä...
      Jeesus ei opettanut omaa erinomaisuttaan vaan elämäntapaa, käytäytymismallia.
      Siinä on pelastus, ei persoonassa.

    • Näillä selityksillä vai muuttaa musta valkeaksi ja jeesuksen rakkauden perseraiskaukseksi.

      Jos joskus uskonharhaan sairastun, olen jo ennalta käskenyt läheisiäni toimittamaan minut suljetulle osastolle ja lääkittäväksi sellaisilla dropeilla, että taikausko karisee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe