Kun "niskassa" 80-lätkä niin tunnollisuus ja varovaisuus lisääntyy uusilla kuskeilla, ollaan ikäänkuin "merkattu" muussa liikenteessä ja silloin ei herkästi ajeta ylinopeutta, noudatetaan liikennesääntöjä paremmin ja kasvetaan oikeiksi, aikuisiksi rattipyörittäjiksi!
80-lätkän tarve?
6
146
Vastaukset
- Pro-Driver
Sepäse että asiaa voi katsoa eri kanteilta. Ei meillä pitäisi olla tarvetta tälläiseen, jokaista kun koskee tieliikennelaki ja kaikki muutkin Suomen lait. Niitä olisi velvollisuus noudattaa ilman lätkiä ja ilman ajokorttiakin!
80 plätkä teettäisi lisää ohtuksia maanteille.
Tosiaan se voisi olla ennaltaehkäisevä tekijä on että on ns leimattu kun se lätkä on,
tämä voisi olla kai se autoa tekijä asiassa? Mutta onhan meillä iästä riippumatta kokemattomia silti liikenteessä, jotkut ajaa niin vähän että niillä pitäisi olla 80 lappu aika takaikkunassa mutta millä tätä kontroloi ei millään tai toki tekniikkalla voisi mutta raha astuu kuvioihin niin siinä kohtaa päättäjiä asia alkaa kiinnostamaan aika vähän. Kuten huomaatte meille eon heitetty banaani häkkiin ja katsotaan mitä me tehdään sillä, jos se kelpaa on se taas vain yksi varsin mitätön halparatkaisu asiaaan tai jos ei edes ratkaista mitään.
80 lätkää kannattavatkin voisi ITSE OLLA esimerkkinä liikenteessä muille miten pitää ajaa.
Siellä liikenteessä muilta ne ajamisen opit opitaan loppupeleissä ja kaverit näyttää loput.
Tietysti huono olla esimerkkinä jos ei osaa itsekkään ajaa ja tätä ei usein itse tiedosta koska kokemus yleensä opettaa ajamaan ja toinen seikka on esimerkiksi ammatikseen ajavat oppii ajamaan paremmin kuin keskiverto kuljettajat. Vaikkakin rekkapenojen ajamisesta itketään niin ei se homma toimi jos rekka on petäjässä vähän väliä tai että taksikuski aiheutta matkustajille vammoja ajovirheiden takia jne.
Ne ketkä koheltaa ns ammattiajoissa on nuoret sällit, kiire ja stressi ja vähäinen kokemattomuus on yhdistelmä millä romutetaan auto ja jopa elämä. Kun rekka ajoi nokkakolarin henkilöauton kanssa niin USEIN se on mennyt niin että rekka oli omallakaistalla kolarin sattuessa.
Ei jaksa raapustaa enempää..Minä en näe mitään syytä ottaa 80-lätkiä. Vaikka on totta, juurikin nuoret kuskit koheltavat(eivät kaikki vaan se pieni määrä, mutta kuolemat synkistävät lukuja entisestään.)
Ensimmäiseksi todettakoon moottoritiet eivät aiheuta useimpia kuoleman tapauksia nuorilla. Ja ruuhka tilanteissa 80-lätkä loisi vain vaara tilanteita lisää nopealla moottoritiellä ja satasenkin alueilla jotka pääosin suoraa tietä. Käsitykseni on että suurimmat onnettomuudet tapahtuvat ylinopeudella kurveissa ja pienemmillä teillä , joissa jo 80km/h on kova vauhti varsinkin kokemattomalle kuskille mikä yliarvioi omat taitonsa kurviin tullessa. Tässäkään tilanteessa 80 lätkästä ei olisi huomattaa hyötyä.
Ja taajamissa sillä nyt ei ole mitään merkitystä kun nopeus muutenkin on 40 tai korkeintaan 60.sfinski80 kirjoitti:
Minä en näe mitään syytä ottaa 80-lätkiä. Vaikka on totta, juurikin nuoret kuskit koheltavat(eivät kaikki vaan se pieni määrä, mutta kuolemat synkistävät lukuja entisestään.)
Ensimmäiseksi todettakoon moottoritiet eivät aiheuta useimpia kuoleman tapauksia nuorilla. Ja ruuhka tilanteissa 80-lätkä loisi vain vaara tilanteita lisää nopealla moottoritiellä ja satasenkin alueilla jotka pääosin suoraa tietä. Käsitykseni on että suurimmat onnettomuudet tapahtuvat ylinopeudella kurveissa ja pienemmillä teillä , joissa jo 80km/h on kova vauhti varsinkin kokemattomalle kuskille mikä yliarvioi omat taitonsa kurviin tullessa. Tässäkään tilanteessa 80 lätkästä ei olisi huomattaa hyötyä.
Ja taajamissa sillä nyt ei ole mitään merkitystä kun nopeus muutenkin on 40 tai korkeintaan 60.Ja silti saatetaan koheltaa 80km/h
- Porhaltaja-73
Ehdottomasti lätkä takaisin käyttöön ja lätkälliselle kolaroijalle/törttöilijälle suuremmat sakot ja seuraamukset! Siperia opettaa!
- suohon!!!
silloin kun olin aikoinani autokoulussa, auton takapäässä oli valkoinen kolmio. ajoin 80 alueella 83km/h. arvatkaa lopputulos? KAIKKI OHITTIVAT!!!! suomalaisilla typeryksillä niin iso ego ettei 80 lätkät toimi, VAAN AIHEUTTAVAT VAARATILANTEITA!!!!!!!
- 1519
Jos ei ole lätkää, voi ajaa 80 km/h tai alle.
Jos ei ole lätkää voi ajaa yli 80 km/h.
Jos on lätkä, voi ajaa 80 km/h tai alle.
Jos on lätkä, voi ajaa yli 80 km/h.
Eli mikä vaikutus?
Vastaus: Ei mikään! Se joka ajaisi muutenkin ylinopeutta, ajaisi lätkänkin kanssa, ja se, joka ajaisi muutenkin rajoitusten mukaan, ajaisi edelleen.
Keksiikö joku jotain tätä kumoavaa perustelua??
Muitakin syitä miksi ei:
Eniten kolareita nuorilla kuskeilla tapahtuu varmasti taajamassa, missä rajoitus ei yleensä ole yli 80 km/h.
Suurilla teillä liikenne vaarantuisi ohitusten takia useammin - jos lätkä edes hidastaisi kuskeja.
Nuorilla ei monesti ole omaa autoa. Millä lätkää siirreltäisi autosta toiseen / mitä jos joku muu ajaa autolla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2534567Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1312993Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412752Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741740Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061574Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn231475- 551324
- 931235
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2051098- 471085