Miksi nyrkkeilijä ei pärjää?

mielenkiint.juttu

Karatepalstalla on mielenkiintoinen keskustelu. Mutta miksi nyrkkeilijä ei pärjää juuri kenellekään? Miksi jopa bodarit vetävät häntä lättyyn?

62

3305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odfipgopdfgod

Tysonikin tais olla pehmeä? ;)

• leikkikehä

Ilmeisesti nyrkkeily nykymuodossaan on vain hippaleikkiä ja kuurupiiloa leikkikehässä. On selvää, ettei kadulla tai tositilanteessa pärjää henkilöille, jotka ovat harjoitelleet tositaistelua, kuten kraw magig, judo, jujutsu ja karate. Varsinkin Aven tyyli on kova ja siinä perinteiset karate potkut.

• jersey Joe
        leikkikehä kirjoitti:

Ilmeisesti nyrkkeily nykymuodossaan on vain hippaleikkiä ja kuurupiiloa leikkikehässä. On selvää, ettei kadulla tai tositilanteessa pärjää henkilöille, jotka ovat harjoitelleet tositaistelua, kuten kraw magig, judo, jujutsu ja karate. Varsinkin Aven tyyli on kova ja siinä perinteiset karate potkut.

mitä v....a on "kraw magig"? Onko samaa tyyliä kuin "black magic" ?

• ja pah
        jersey Joe kirjoitti:

mitä v....a on "kraw magig"? Onko samaa tyyliä kuin "black magic" ?

Jos olisit edes vähnän perehtynyt kampailulajeihin tietäisit kyllä. Kampailijat tietää.

• Jersey Joe
        ja pah kirjoitti:

Jos olisit edes vähnän perehtynyt kampailulajeihin tietäisit kyllä. Kampailijat tietää.

Pitäis varmaan olla "vähnän" perehtynyt, tai ainakin kampaaja.

• sentän
        Jersey Joe kirjoitti:

Pitäis varmaan olla "vähnän" perehtynyt, tai ainakin kampaaja.

Nyrkeilijän iskemis voima on vähäinen koska. On selvää, etä kun harjoituksisa huiskii tunnin joskus jo kaksi tuntia. Siinä se iskukäsi käy uhueeksi ja vallan hinteläksi niin kuin nyrkeilijällä usein. Katso sitten Aven käsi. Silä kun täräyttää jo uni maitta. Ja sitte päälle se Aven karate potku kuin ganuunasta. Se on kukkuluuru. Ei kanata koko aika huiskia kuin nyrkeilijä jolla isku voima kuin koiran potku.

• 3 dan
        sentän kirjoitti:

Nyrkeilijän iskemis voima on vähäinen koska. On selvää, etä kun harjoituksisa huiskii tunnin joskus jo kaksi tuntia. Siinä se iskukäsi käy uhueeksi ja vallan hinteläksi niin kuin nyrkeilijällä usein. Katso sitten Aven käsi. Silä kun täräyttää jo uni maitta. Ja sitte päälle se Aven karate potku kuin ganuunasta. Se on kukkuluuru. Ei kanata koko aika huiskia kuin nyrkeilijä jolla isku voima kuin koiran potku.

Hemmetin Ave?

• Jersey Joe
        3 dan kirjoitti:

Hemmetin Ave?

Mietittyäni tulin tulokseen Maria, siis Ave "sellainen" ;)

• Denso
        sentän kirjoitti:

Onpas mainospuhetta. Katoppahan vähän K-1 kilpailuja. Niissä karatekat kanveesissa koko ajan.

• kklcdsö
        sentän kirjoitti:

aikoinaan ja itse kyllä arvostaa nyrkkeilyä erittäin korkealle ja varmasti on erimieltä siitä iskuvoimasta. Lyömään AVE oppi nyrkkeilyssä ja vielä on ne opit tässä sen omassa virityksessä mukana.

PS. Menkää kaapelitehtaalle uhoomaan, että nyrkkeijät ei osaa lyödä.

• riukujalat
        kklcdsö kirjoitti:

aikoinaan ja itse kyllä arvostaa nyrkkeilyä erittäin korkealle ja varmasti on erimieltä siitä iskuvoimasta. Lyömään AVE oppi nyrkkeilyssä ja vielä on ne opit tässä sen omassa virityksessä mukana.

PS. Menkää kaapelitehtaalle uhoomaan, että nyrkkeijät ei osaa lyödä.

Mutta kun nyrkkeilijöillä on tikkukädet, joista puuttuu voima tyystiin. Tikkukädet tulee siitä, että nyrkkeilijät huiskivat eestaas liikaa. Se näivettää lihakset.

• .....
        Denso kirjoitti:

Onpas mainospuhetta. Katoppahan vähän K-1 kilpailuja. Niissä karatekat kanveesissa koko ajan.

K-1 kisoissa kaikki ottelijat ovat suurimman osan aikaa, vääntää ja ähisee siellä matossa koko ottelun ajan. Todella puuduttavaa katsomista, yleensä näihin "uusiin" lajeihin mennään juuri siksi, että ei pärjätä ns. alkuperäislajeissa, joissa on suuri harrastaja määrä.

• öööörggh
        riukujalat kirjoitti:

Mutta kun nyrkkeilijöillä on tikkukädet, joista puuttuu voima tyystiin. Tikkukädet tulee siitä, että nyrkkeilijät huiskivat eestaas liikaa. Se näivettää lihakset.

No eihän niitä voimaiskuja nyt millään KÄSILLÄ lyödä, hemmetti! Vaan koko kropan painolla, kädet vaan on siinä messissä ja toimii "kosketuspintana". Nopeus, kehon paino ja hyvä tekniikka = voimaa.

• nyrkkeilijä
        leikkikehä kirjoitti:

no siinä vasta tosi taistelut luettelit...taas sai revetä. Kannattaa tulla vähäksi aikaa nyrkkeilyyn kokeilemaan, ja pyytää valmentajaa päästää sinut sparraamaan, niin äkkiä siinä tulee äitiä ikävä kun vähän tasokkaampi, puolet pienempi kaveri vetää tajun kankaalle. Ja en tie mitä ootte kattonu kun väitätte nyrkkeilijöitä naruiksi, katsokaas mike tysonia ja sanokaa sitten. Ja nyrkkeilijä ei pärjää...joskus vuonna nakki ja makkara otettiin semmoset matsit missä karatekat otti nyrkkeilijöitä vastaa ja karatekat havis TYRMÄYKSELLÄ lähes jokainen, siitä tais sitten se potkunyrkkeilykin saada alkunsa jos oikein muistan... ja en nyt tiedä onko nykyajan nyrkkeily mitään hipsimistä, kun itse olin matsaamassa niin kyllä se veri lensi komiasti kaaressa kun veti kaveria alakoukulla jo aivan veriseen naamaan.

• Oks se verta??????
        nyrkkeilijä kirjoitti:

no siinä vasta tosi taistelut luettelit...taas sai revetä. Kannattaa tulla vähäksi aikaa nyrkkeilyyn kokeilemaan, ja pyytää valmentajaa päästää sinut sparraamaan, niin äkkiä siinä tulee äitiä ikävä kun vähän tasokkaampi, puolet pienempi kaveri vetää tajun kankaalle. Ja en tie mitä ootte kattonu kun väitätte nyrkkeilijöitä naruiksi, katsokaas mike tysonia ja sanokaa sitten. Ja nyrkkeilijä ei pärjää...joskus vuonna nakki ja makkara otettiin semmoset matsit missä karatekat otti nyrkkeilijöitä vastaa ja karatekat havis TYRMÄYKSELLÄ lähes jokainen, siitä tais sitten se potkunyrkkeilykin saada alkunsa jos oikein muistan... ja en nyt tiedä onko nykyajan nyrkkeily mitään hipsimistä, kun itse olin matsaamassa niin kyllä se veri lensi komiasti kaaressa kun veti kaveria alakoukulla jo aivan veriseen naamaan.

Eurosportilta tuli eilen nyrkkeilyilta. Joku huippu potkunyrkkeilijiä sain niin hyvin kuonoon nyrkkeilijältä,että ei tienny mistä maasta on kotoisin. Ja oli todella huippu omassa lajissaan. Lyödä ei osanut yhtään ja pelkäsi niin helvetisti.

Näitä karateka/nyrkkeilijä matseja näkee armeijan mestaruuskilpailuissa. Mene, kun olet nyrkkeilijä jokus katsomaan ja nauttimaan,näät miten "lehdenviikkaajat" saa turpaa ja oikein kunnolla.

• 3 dan
        nyrkkeilijä kirjoitti:

Karate vs nyrkkeilyottelut käydään nyrkkeilyottelu säännöillä, koska onhan se epäreilua "potkia", lukottaa, pyyhkäistä, kaataa jne. Nämä taas ovat pitkälle harjoitelleen karatekan parhaita avuja.

• old boxer
        ja pah kirjoitti:

Mitään kraw magiggia ei ole olemassakaan, se on kraw maga ja maailman tehokkain itsepuolustuslaji jossa pyritään saamaan vastustaja ``eliminoitua´´ eli maahan ja vaarattomaksi mahdollisimman nopeasti keinolla millä hyvänsä, siinä lajissa ei ole tyylipisteitä eikä mitään sellaisia turhuuksia, vain nopeus ja tehokkuus ratkasee! ja sitten en oikein ymmärrä tota ``miksi nyrkkeilijä ei pärjää´´ itse olen nyrkkeillyt pari vuotta en ole mitenkään erityisen riski kaveri, monet on tullutkin tökkimään ja vittuilemaan mutta kertaakaan en turpaan oo vielä saanut. Nyrkkeily on jos ihan totta puhutaan kra magan jälkeen tehokkain itsepuolustuslajinakin, tai mistähän muusta johtuu että ikinä mikään karate tai judo tai muu jätkä ei ole suostunut ottamaan täyskontakti ottelua mun kans ? Eipäs tässä sitten muuta ollutkaan.

• old boxer
        nyrkkeilijä kirjoitti:

yhdyn lauseeseen. Ja ei se tony halmekaan ainakaan vielä viime kahtomalta mikään rimpula ollut kun nyrkkeili, ja voitti 2 suomenmestaruuden ja kerran amerikanmestaruuen. ja kyllähän se niin on että karate potkut ei oikeastaan tunnu missään kun sellaisella potkasee, tai no riippuu tieten potkun voimasta mutta ei ne yleensä kovia oo.

• 3 dan
        old boxer kirjoitti:

Mitään kraw magiggia ei ole olemassakaan, se on kraw maga ja maailman tehokkain itsepuolustuslaji jossa pyritään saamaan vastustaja ``eliminoitua´´ eli maahan ja vaarattomaksi mahdollisimman nopeasti keinolla millä hyvänsä, siinä lajissa ei ole tyylipisteitä eikä mitään sellaisia turhuuksia, vain nopeus ja tehokkuus ratkasee! ja sitten en oikein ymmärrä tota ``miksi nyrkkeilijä ei pärjää´´ itse olen nyrkkeillyt pari vuotta en ole mitenkään erityisen riski kaveri, monet on tullutkin tökkimään ja vittuilemaan mutta kertaakaan en turpaan oo vielä saanut. Nyrkkeily on jos ihan totta puhutaan kra magan jälkeen tehokkain itsepuolustuslajinakin, tai mistähän muusta johtuu että ikinä mikään karate tai judo tai muu jätkä ei ole suostunut ottamaan täyskontakti ottelua mun kans ? Eipäs tässä sitten muuta ollutkaan.

Takia ne haluais satuttaa noin vähän aikaa harrastanutta harrastelijaa, ne vaan nauraa sun selän takana sun typerälle uholle. Otatsä hei täyskontakti matsin mun kaa, vittu mikä urpo.

• old boxer
        3 dan kirjoitti:

Takia ne haluais satuttaa noin vähän aikaa harrastanutta harrastelijaa, ne vaan nauraa sun selän takana sun typerälle uholle. Otatsä hei täyskontakti matsin mun kaa, vittu mikä urpo.

parikymmentä* tarkoitin, ja mikäs itse luulet olevasi kun tuut tänne muita arvosteleen ? tairat kuules olla ihan ite pelkkä pelle vai kuinka ? ja ihan tiedoksesi jos olet taistelulajien harrastajia olet häpeäksi koko lajille sillä oikea harrastaja tietää että toisia harrastajia pitää kunnioittaa ja osaa myös tehdä sen.

• i boxer
        3 dan kirjoitti:

Karate vs nyrkkeilyottelut käydään nyrkkeilyottelu säännöillä, koska onhan se epäreilua "potkia", lukottaa, pyyhkäistä, kaataa jne. Nämä taas ovat pitkälle harjoitelleen karatekan parhaita avuja.

olen kerran otellut ns. näytösottelussa karatekaa vastaan ihan vapaaottelu säännöillä, ja sen voitin.

• 3 dan
        i boxer kirjoitti:

olen kerran otellut ns. näytösottelussa karatekaa vastaan ihan vapaaottelu säännöillä, ja sen voitin.

Se todistaa? Ei yhtään mitään. Saman lajinharrastajienkin ottelut päättyvät yleensä toisen voittoon.

• 3 dan
        old boxer kirjoitti:

parikymmentä* tarkoitin, ja mikäs itse luulet olevasi kun tuut tänne muita arvosteleen ? tairat kuules olla ihan ite pelkkä pelle vai kuinka ? ja ihan tiedoksesi jos olet taistelulajien harrastajia olet häpeäksi koko lajille sillä oikea harrastaja tietää että toisia harrastajia pitää kunnioittaa ja osaa myös tehdä sen.

Sä et juuri itse tee. Sun mielestä Kraw Maga ja nyrkkeily on niitä kaikista parhaita lajeja, vai etkö edes itse tajua mitä kirjoitat.

• ......

Päästä varsinkin.

• BlackBeltkarate+nyr
        riukujalat kirjoitti:

Olisitpa ton säkin paikalla:

http://www.youtube.com/watch?v=Jiveytfg2F0

• Jahajaha
        leikkikehä kirjoitti:

Taso on varmaankin laskenut nykypäivinä pahasti nyrkkeilijöillä.
        Nyrkkeilijät voittivat USAssa Karatekat 1970-luvulla kehäotteluissa, useimmat tyrmäyksellä. Kyseessä oli maan parhaat taistelijat. Tästä he ottivat karateen toimivat potkut ja lyönnit, josta tuli full contact Karate. Myöhemmin nimi kickboxing.
        Mitä olen seurannut, kickboxarit ovat pärjänneet hyvin vapaaotteluissakin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Potkunyrkkeily

• nyrkki silmään
        ja pah kirjoitti:

Kampaajalajit on tyttöjä varten. Anteeksi tytöt. Mutta näyttäähän nää painitouhut melko homolta. Ainakin jos vertaa kovaan nyrkkeilylajiin.

• Aave Maria
        Jersey Joe kirjoitti:

Mietittyäni tulin tulokseen Maria, siis Ave "sellainen" ;)

Joo jostain kampaajalajista selvästi kyse. Vai harrastaako Maria Ave pitsin nypläystä. Varmaan siinä tosi hyvä! Nyrkkeilystä ton kirjoittaja ei näköjään tiedä mitään.

• Kampailijalajit/nypl
        ..... kirjoitti:

K-1 kisoissa kaikki ottelijat ovat suurimman osan aikaa, vääntää ja ähisee siellä matossa koko ottelun ajan. Todella puuduttavaa katsomista, yleensä näihin "uusiin" lajeihin mennään juuri siksi, että ei pärjätä ns. alkuperäislajeissa, joissa on suuri harrastaja määrä.

Näissä painikampaajalajeissa miehet pyörii ja halailee toisiaan peräsuoli pitkällä ja muna pystyssä.
        Nyrkkeilyssä lyödään ja kovaa!
        Onhan tossa touhussa eroa!

• kukkonen.
        Kampailijalajit/nypl kirjoitti:

Näissä painikampaajalajeissa miehet pyörii ja halailee toisiaan peräsuoli pitkällä ja muna pystyssä.
        Nyrkkeilyssä lyödään ja kovaa!
        Onhan tossa touhussa eroa!

Nyrkkeily nyt vaan on sitä hanskaan hakkaamista, tumputtamista, fistaamista ja muuta yksin puuhastelua. Sitten, kun saadaan kaveri mukaan niin tehdään sitä justiinsa samaa kimpassa. H*mojen hommaa.

• eiks je.
        leikkikehä kirjoitti:

Mikä urpo, Nyrkkeilijä pärjää kadulla ylivoimaisesti parhaiten. Karateka lyö yhden lyönnin ja huutaa iiihaaa, käsi jää kainaloon ja leuka pystyyn johon nyrkkeilijä vetää hmmm ihan sama minkä. Suora, Koukku tai nauru ja karateka on maassa puolustuskyvyttömänä.

• Anonyymi
        riukujalat kirjoitti:

Ei lihasten koko määritä sitä kuinka kovaa lyö. Esim. Thomas Hearns oli aivan siima.

• Jerry C

Ehkä kyse on siitä, että nyrkkeily on hyvin pitkälti oman lajin sisäinen juttu, jossa olevia tekniikoita vastaan on olemassa toisissa lajeissa erilaisia tekniikoita. Nyrkkeilymatsi nyrkkeilynä ja nyrkkeilyn säännöillä on itsessään kova juttu. Sitä voi käydä kuka tahansa kokeilemassa kokeneempaa kaveria vastaan.

Mitä mieltä on verrata eri lajeja keskenään, kun niiden sisäisilläkin säännöillä voi kamppailla yksittäisissä lajeissa? Eriasia on se, jos kyseessä on vaikkapa vapaaottelun kaltaiset lajit, joissa molemmat tietävät, että käyttävät sitä tekniikkaa mikä on sen puitteissa mahdollista.

• nyrkkeilijä

olen täysin samaa mieltä jerry C:n kanssa, jokainen on oma lajinsa ja niitä pitää kunnioittaa! Mutta on aivan turha tulla väittämään tänne tai minne vaan muuallekkin että nyrkkeily on jotain "hippaleikkiä" tai etteivät nyrkkeilijät osaa lyödä. Ja ne sitten jotka tosiaan luulevat että se on sitä hippaleikkiä niin tulkaa ihmeessä salille kokeilemaan ;)

• pärjäävät
        nyrkkeilijä kirjoitti:

olen täysin samaa mieltä jerry C:n kanssa, jokainen on oma lajinsa ja niitä pitää kunnioittaa! Mutta on aivan turha tulla väittämään tänne tai minne vaan muuallekkin että nyrkkeily on jotain "hippaleikkiä" tai etteivät nyrkkeilijät osaa lyödä. Ja ne sitten jotka tosiaan luulevat että se on sitä hippaleikkiä niin tulkaa ihmeessä salille kokeilemaan ;)

Naurettavaa väittää, etteivät nyrkkeilijät pärjää. Kyllä Narukäsi-Niilo ja Ave ovat hyviä esimerkkejä pärjäämisestä. Ja kumpikin ovat seisseet vuosia ovella, mihin kuka tahansa ei pysty.

• sghbfdsbg

Ei se laji vaan se treenin määrä. Mulla on yks kaveri joka harrastaa kraw magaa ja minä taas nyrkkeilyä. Vaikka hän onkin 10kg minua painavampi niin voimaa tai nopeutta ei olisi tarpeeksi. Lisäksi nyrkkeiliän tärkein ominaisuus ei ole käsien voima vaan nopeus ja taktiikka.

• vetävät?

Niin ketä?

• voi teitä

kaikenmailman ufct ja muut pullistelulajit on aina helisemässä painijoiden kanssa couture hapetti sen halmeen n. 50 s ja sen jonkun moninkertaisen nyrkkeilyn mm-mestarin kans n. 50 s

tulkaa perkule kokeilee jonkun kovan painijan kanssa.

ne ei putoo ja pyrkii niin iholle kun vaan pääsee ja repii pään irti stana

• Jay12345678910
        voi teitä kirjoitti:

kaikenmailman ufct ja muut pullistelulajit on aina helisemässä painijoiden kanssa couture hapetti sen halmeen n. 50 s ja sen jonkun moninkertaisen nyrkkeilyn mm-mestarin kans n. 50 s

Ei painilla pärjää vapaaottelussa. Vapaapaini on ehkä paras pohja MMA:han, mutta jos otat painijan suoraan molskilta, niin kovaa se saa turpaan.

Cormier on tämän hetken kuumin nimi vapaaottelussa. (olympia pronssimitallisti vapaapainissa) Mutta jos Cormier olisi mennyt esim viime matsiin pelkällä painitreenillä, niin olisi tullut joko lukotetuksi tai tyrmätyksi.

Jay

• Kampailijapainijat

kampaajapainihomppelit vetää vain toisiaan hanuriin. Nyrkkeilijät vetää pataan eli turpaan. Painihomppelit voi tulla ja mennä mille nyrkkeilysalille vaan kokeilemaan onneaan.

• Pelle halme
        voi teitä kirjoitti:

Halme olikin vaan joku pellepainija ei oikea nyrkkeilijä.

• vai bodarit

Kun ymmärtäis kysymyksen.
      Kelle ei pärjää?Kuka?
      Olet väärällä palstalla.

• ejejje

Valmentaja on entinen suomenmestari nyrkkeilyssä, taitaa olla myös euroopan pronssilla ollut aikoinaan ja pohjoismaiden mestari. Olympialaisissa ollut myös. Sanoi, että sen ajan huippukaratemiehiä vastaan oli kehässä ottelu. Karatemiehet tulivat hirmu itsevarmoina, varmoina voitoistaan. Karatemiehillähän suojaus on ''alhaalla'' ja edessä. Sanoi että ensimmäinen suora ja kädet tipahti alas ja koukku ohimoon ja se oli sitä myöten selvä se ottelu..

• Mukana ollut

Samoin kävi vuosia sitten sotilasurheiluliiton mestaruuskisoissa.

Karatemiehet keräsivät näkkileivän murusia kanveesista.

• fhu899

Näin siinä käy hyvin todennäköisesti, ainoa mahdollisuus on karatemiehillä potkia nyrkeilijältä jalat toimintakyvyttömiksi, jos kykenevät.

Tuon tasoisen nyrkkeilijän kanssa on melko huono ajatus mennä mittelemään taitojaan, vaikka osaisikin potkia. Kehäkokemus ja kontakti ovat nyrkkeilyssä aivan omaa luokkaansa, myös liikkuminen, väistöt ja käsitekniikat.

Olen nähnyt vähän vastaavan tilanteen, muistaakseni taekwondo taitaja joka oli kilpaillut paljon ja menestynyt loistavasti, siis omassa lajissaa. Nyrkkeilijä oli kisannut kanssa, mutta suomen rajojen sisällä. Pärjännyt välttävästi ei siis mitenkään hyvä. Paino ja pituus oli herroilla likimain sama. Tuloksena oli kumminkin ensimmäisessä erässä tajuton taekwondoharrastaja. Ei siinä paljon selittelyt auttanut. Kummankin ottelijan heikkoudet ja vahvuudet oli heti nähtävissä.

Jos hyvälle nyrkkeilijälle oikeasti haluaisi pärjätä kehässä on oltava kokemusta ja mielellään paljon.
        Luulisin varteenotettavia vastuksia ja voittamaankin pystyviä löytyvän potkunyrkkeily tai thainyrkkeily puolelta. Painiat myös pärjäisivät jos saisivat vain lattiaan.

• maallicco
        Mukana ollut kirjoitti:

Samoin kävi vuosia sitten sotilasurheiluliiton mestaruuskisoissa.

Karatemiehet keräsivät näkkileivän murusia kanveesista.

Ja lajinako oli nyrkkeily?
        Onko tosiaan kertomisen arvoista, että nyrkkeilijä osaa nyrkkeillä paremmin kuin karateka?

• Urheilija 88.

Joo ite kilpanyrkkeilyä harrastanu 4 vuotta ja oteltua tullu kohtalaisen paljon. Muistan kun alotin ja luulin että nämä "narukädet" on heikkoja eivätkä pysty lyömään kovaa..tosiasia on kuitenkin ihan toinen. Nyrkkeilyssä lyönti lähtee jalasta kiertää lantion ja kropan kautta vasa sinne käteen joka vie iskun perille. Se voima tulee aika pitkälti kropasta eikä kädestä. Nakkikiskamiehet lyö kädellä ja täysii. Lyönnissä on muitakin asioia kuin se voima, aika tärkeä on myös sen ajoittaminen ja sillä lyönnillä oikeaan kohtaan osuminen. Kovaa voi lyödä säkkiä mutta koitappa sparrissa/ottelussa lyödä niitä kovia..se ei ole ihan niin yksinkertaista kun toinen väistää ja lyö vastaan sekä liikkuu alta pois. Jalkojen liike on tärkeä nyrkkeilyssä ja juuri niillä jaloilla pääset sille oikealle luöntietäisyydelle. Nää isokätiset bodarit luulee olevansa kovia mutta käytännössä jos joutuvat nyrkkeilijän kanssa ottelemaan niin eivät pääse edes luöntietäisyydelle saatika lyömään kun nyrkkeilijä narukäsineen on niin paljon nopeampi/taitavampi. Iso lihasmassa on myös joskus huono juttu sillä isot lihakset syö happea paljon...robert heleniuskin lyö tosi kovaa vaikka ei edes näytä kropaltaan ammattiurheilijalta mutta niin vaan lihaskimput häviää sille kummasti. Kyllä 69kilonen amatöörinyrkkeilijä huitoo kadullakin tarvittaessa vaikka useamman punttikörmyn tonttiin. Toinen asia on se että onko mitään järkeä miettiä näitä että kuka hakkaa kenetkin kadulla kun siitähän pääsee helposti istumaan. Meeppä käyttää jotain krav magaa kadulla niin tapat viel sillä jonkun..kyllä urheilut hoidetaan kehässä eikä urheilijalla ole aikaa pyöriä yössä nujakoimassa.

• -kp-

sonny liston george foreman mike tyson riddick bowe lennox lewis wladimir ja vitali klitschko on kaikki nyrkkeilijöitä!kyllähän jotkut väittää että ne löis kovaa!niin väitän minäkin!ehkä ne pärjäisi lyömisessä ja sehän tappelussa jo riittääkin!silloin ei ehdi lojumaan matossa tai lukottelemaan!

• Riddick Lewix

Siitä vaan kokeilemaan Mike Tysonia tai George Foremania vastaan, hakkaisivat sinut vaikka ovatkin jo vanhoja äijiä, ja parhaimpina päivinään saattaisivat tappaa normaalin äijän yhdelläkin iskulla.
      Kyllähän nyrkkeilijöillekin löytyy isäntä jostain muusta lajista, kuten vaikka Karelin tai Emelianenko, mutta et pärjäisi edes 55kg amatoorinyrkkeilijää vastaan tappelussa, mikäli hän ei vahingossa kompastuisi nauhoihinsa.

• ¿que pasa?

http://www.youtube.com/watch?v=qhcRBScNFkQ

Tästä syystä nyrkkeilyllä ei pärjää.

Videon kaverilla on:
        Taekwondo musta vyö (5. Dan)
        Judo musta vyö
        BJJ musta vyö
        Lisäksi lajeihin kuuluu:
        Muay Thai, paini ja nyrkkeily

Kaikki nämä lajit näkyvät selvästi tuolla videolla.

Nyrkkeily ei vastaa tämän päivän kamppailustandardeja eikä ole vastannut sitten 1960-luvun.

Lisäksi ketjun puheet potkunyrkkeilyn synnystä on paskapuhetta. Potkunyrkkeily sai alkunsa Japanissa jossa täyskontakti karaten edustajat halusivat luoda ottelumuodon joka olisi samankaltainen kuin Muay Thai mutta koostuisi monipuolisimmista Karaten tekniikoista.

Amerikkalainen potkunyrkkeily sai alkunsa Full Contact karatesta ja sen synnyksi voidaan katsoa ottelua jossa Shorin-ryu karateka Joe Lewis halusi otella hanskat kädessä ja päähän lyönnit mukana.
        Bruce Leellä oli osuutta asiaan.

Bruce Lee joka oli Amerikkalainen treenasi Hongkongissa kasvaessaan Kung Fun lisäksi myös länsimaisia nyrkkeilyä ja painia.

Vastoin joidenkin harhaluuloja, potkunyrkkeily ei saanut alkuaan siten että nyrkkeilijät olisi käyneet vetämässä karatemiehiä turpaan VAAN siten että karatemiehet Bruce Leen ehdotuksesta alkoivat harrastaa myös nyrkkeilyä, judoa ja painia. Sitten he halusivat ottaa nyrkkeilyn mukaan Karatekilpailuihin, josta Amerikkalaisen potkunyrkkeilyn voidaan katsoa saaneen alkunsa. Aluksi Full Contact karate ja potkunyrkkeily tarkoitti samaa asiaa. Näin myös Japanissa.

Asian voi käydä lukemassa myös Englannin kielisestä wikipediasta, artikkelit Kickboxing ja Joe Lewis tai lähettää sähköpostia niille jotka olivat silloin paikalla näissä kilpailuissa. Ei tule sitten kirjoiteltua mitään "muistaakseni" palturia ikään kuin olisi itse ollut paikan päällä.

Noista Bruce Leen ajoista lähtien on ollut selvää että eri lajeja täytyy yhdistellä jotta voisi tulla hyväksi kamppailijaksi. Tämä on selvää pässinlihaa ilmeisesti kaikille muille paitsi nyrkkeilijöille.

Eri lajit sopivat eri ruumiinrakenteille ja luonteenlaaduille. Siksi niitä on. Bruce Leen filosofian mukaan jokaisen tulisi valita lajit sen mukaan mikä itselle parhaiten sopii, ruumiinrakenne huomioiden. Nämä asiat voi ja kannattaa tietysti huomioida myös lajin sisäisesti.

• Kultahanska

No niin. Katsoin videon 3 kertaa. Yritin hakea näitä kaikkien inisijöiden inttämiä foordi voittaa mossen "topikkeja".

Nyrkkeily ei vastaa tämän päivän standardeja? Puhutaanko EU-standardeista vai kenties no jaa, antaa olla.

Itse aloitin nyrkkeilyn ollessani 9 vuotias. Harrastin lajia n. 9 vuotta kilpaillen "rusalla" ja "kirkkiksellä". No, otteluita kertyi pojuna n. 90 kpl.
      Oli välissä Taekwondoa "vihreä vyö", karatessa 5 vuotta ja ruskea vyö. Lajinomaista sparrausta Renshinkanin ykkösten kuten Natan, Viinerin ja kumppaneiden kanssa.

Mutta mutta. Aika pian huomasin, että kyllä se Boxing is my life on kuitenkin se mun juttu. Sillä palasin siihen lajiin harharetkieni jälkeen.

Lyhyesti sanottuna ja kokemukseni huomioon ottaneena, ei nämä "iiiihaaa" lajit vain pysty "nekkailijaa" pistämään kanveesille, "mattoon".

Yhtään en väheksy minkään lajin harrastajaa, varsinkin kun on kokemusta useasta samanalan lajista, mutta että ei vastaa tämänpäivän kamppailustandardeja. Uskomaton kaveri joka tuollaista väittää.

• Lisää sieniä

"Uskomaton kaveri joka tuollaista väittää"

No mene sitten tuonne MMA kehään näyttämään miten sillä nyrkkeilyllä pärjää. Sitä varten ne on. Turhaan täällä senseilet. Siellä saa siitä rahaa täällä ei. UFC maksaa jokaiselle nyrkkeilijälle enemmän kuin mitä nyrkkeilyliittojen ammattilaisotteluissa on otettavissa. Eiköhän me kaikki huomata jos joku suomalainen "olen vihreävyö karatessa" nettisenseit käy näyttämässä sen nyrkkeilyn ylivoiman UFC turnauksessa. Sen huomaisi itseasiassa koko maailma, joten mitä enää odotat voit kohta olla rikas ja kuuluisa. Heh.

• -------
        Lisää sieniä kirjoitti:

"Uskomaton kaveri joka tuollaista väittää"

No mene sitten tuonne MMA kehään näyttämään miten sillä nyrkkeilyllä pärjää. Sitä varten ne on. Turhaan täällä senseilet. Siellä saa siitä rahaa täällä ei. UFC maksaa jokaiselle nyrkkeilijälle enemmän kuin mitä nyrkkeilyliittojen ammattilaisotteluissa on otettavissa. Eiköhän me kaikki huomata jos joku suomalainen "olen vihreävyö karatessa" nettisenseit käy näyttämässä sen nyrkkeilyn ylivoiman UFC turnauksessa. Sen huomaisi itseasiassa koko maailma, joten mitä enää odotat voit kohta olla rikas ja kuuluisa. Heh.

Oli kaverilla ruskea vyö karatessa, ei vihreä. Taitaa sulla olla enemmän kokemusta noista sienistä kun et lukemaasi ymmärrä urpo.

• Kovaa iskevä mies

Fight sience dokumentissa on todistettu että keskiverto nyrkkeilijä lyö lujempaa kuin muiden lajien harrastajat. Toki kamppailussa on muitakin tärkeitä osa alueita kuten potkut ja paini joten nyrkkeilijän pitäisi ennen vapaaottelu kehään lähtemistä osata ainakin potkujen torjunnat ja vapautumisliikkeet painista. Itse olen harrastanut aikoinani vapaaottelua mutta treenin painopiste nykyään on tyrmäys lyöntien harjoittelussa.

• Oikaistaan virheet

"Fight sience dokumentissa on todistettu että keskiverto nyrkkeilijä lyö lujempaa kuin muiden lajien harrastajat."

http://en.wikipedia.org/wiki/Fight_Science

Rhett Allain, professor of physics at Southeastern Louisiana University criticized the program for, among other things, failing to consider the weight of each practitioner in their analyses. Even though the boxer had the strongest punch in one program, he was also the largest of the participants. Allain asserts Fight Science should have normalized the results with a force of the strike/weight of the striker ratio. Furthermore, the Kung-Fu practitioner had the “weakest” punch, but he was also the smallest participant.

Lisäksi sanotaan seuraavaa:

The so-called "death punch" performed by ninjutsu practitioner Glen Levy was mostly confirmed. Delivering a precise type of hammer-fist blow to the chest deflected the ribcage 2 inches into the chest cavity, causing damage measuring 0.8 in Viscous Criterion (a measurement of soft-tissue damage).

Nyrkkeilijät tietävät itsekin että eri tyyppiset nyrkkeilijät lyö eri voimalla, out-boxerit ei tunnetusti lyö kovaa kun taas brawlerit on siitä tunnettuja.

Sehän on mukavaa että olet harrastanut vapaaottelua, kuitenkin sellaisen ilmaisen vinkin annan että on suuri virhe olettaa ottelun päättyvän tietyllä tavalla, kuten tyrmäykseen.

• Boxingpalsta

Jo nyrkkeilijän monipuoliset harjoitukset kertovat miten kovaksi todellinen
      ammattilainen parhaimmillaan on kehittynyt, iskuvoimaltaan, nopeudeltaan, ottelusilmältään, ym. Tämä keskisarjan mestari lyö, ehkä kovimpaa
      koko sarjassaan, näin sparrikaverit ovat kertoneet ja ottelutulokset kertovat.
      Turha vetää tänne asiaa, minkä lajin kaveri parjää kellekin.esim. jalkatyöskentely
      on hyvillä ammattinyrkkeilijöillä huippuluokkaa. Miten heihin pääsee käsiksi?
      http://www.youtube.com/watch?v=TP0yLleGGso

• haa

Kyllä nyrkkeilijä pärjää. Tietenkin jos nyrkkeilijä joutuu kovaa vapaapainijaa vastaan jolla mahdollisesti vielä vapaaottelua tai nyrkkeilya hiukan taustalla, niin mikäli tämä painija TIETÄÄ vastassa olevan nyrkkeilijä, niin kyllähän nyrkkeilijää sattuu aika pahasti. Eri asia onkin se, että jos/kun ei tiedä, niin lähtee todennäköisesti nyrkkihippasille nyrkkeilijän kanssa ja herää betonilta.

En kyllä henkilökohtaisesti pidä tästä nyrkkeilijä vs. ... vastakkainasettelusta. Se, joka on tappelun jälkeen parhaassa kunnossa on kyseisen tappelun voittaja. Jos Mike Tyson ja Alexander Karelin tappelevat, niin ei Karelin näe tappelevansa painin nimissä tai Tyson nyrkkeilyn, vaan kummatkin yrittävät yksilöinä selvitä.
      Mitä tulee kehonrakentaja vs. nyrkkeilijä vastakkainasetteluun, niin vaikka aloittaja onkin trolli voi kehonrakentaja nyrkkeilijän voittaa, mikäli alkaa painimaan ja nyrkkeilijä ei puolestaan omaa yhtään painitaitoja. Voi taas puolestaan olla niin, että nyrkkeilijällä onkin pari krekon junnumestaruutta ja vääntää kehonrakentajan aikamoiselle mutkalle.

Tyhmää vertailla lajeja, kun kamppailulajien tulisi pitää yhtä eikä etsiä väkisin eroja.

• harrastaja

Onko harrastajilla ollut ongelmia hanskojen ja kenkien järkyttävän hienhajun kanssa? Ostin itse n.kk sitten Fresh K.O. urheiluvaruste sprayn ja nämä ongelmat ovat nyt historiaa ja hienhajun tilalla on mukava mintun tuoksu. Käytän spraytä myös työ kengissäni ja toimii loistavasti. Löysin kyseisen tuotteen täältä : www.pkhockeysport.com

• Eiksje

Täh??? Siis kenelle se ei pärjää? Ja kenelle sen pitäisi pärjätä, siis sen nyrkkeilijän???? En ymmärrä, jos mua päin joku hyökkää, mä vedän hyvin nopeasti jab, sivari kombon, ei ole kukaan tähän mennessä seissyt jatkossa. Mä en ala kyselemään sekunnin sadasosissa tapahtuvissa tilanteissa, minkä värinen vyö sulla on.

Pataan tulee mustille ja valkoisille, vöille ja ilman vöitä. Ihonväriä katsomatta.

• NorrisinChukki

Eikös se karate nimenomaan ole hippaleikkiä jos kisoissa tulee varoitus tai jopa hylkäys jos oikeasti osuu toiseen liian kovaa. Siis mitä vitun pelleilyä semmoinen on. Koykushin nyt on sitten eri asia.

• Anonyymi

Karate on homojen hommaa

• Anonyymi

Äläs nyt, kainalokäsi (se opettaa voimantuottoa!!!!1) joka jätetään iskun jälkeen töröttämään suoristuneeksi kolmen sekunnin ajaksi, on voittajien tekniikka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2111
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      83
      2046
    3. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1367
    4. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      141
      1161
    5. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1146
    6. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1112
    7. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      170
      842
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      61
      818
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      59
      751
    10. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      249
      726
    Aihe