Pimeän ajon todistus

Bud Spencer

Moro. Ajoin ajokoulun 1-vaiheen isäni kanssa opetusluvalla. Ajoimme myös pimeän ajon. Nyt autokoulu tahtoo saada multa todistuksen pimeän ajon suorituksesta! 2-vaihetta siis olen tässä ajamassa. No empä löydä mistään semmosta todistusta, enkä edes tiedä minkänäköinen se mahtaisi olla. Tietääköhän kukaan saako suoritetusta pimeänajosta todistusta esim.ajovarmalta, poliisilta tai joltain?

8

4145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ak.konttoristi.

Koska sinulla ei ole erillistä pimeän ajon todistusta :)

Vaan lomake E101, josta se selviää että on ajettu pimeä.

Toki jos tuoki on kadoksissa, niin sitten vaan ajovarmalta hakemaan kopio tuosta lapusta...

• sokeako

Katselin tuota E101 lomaketta, enkä löytänyt mainintaa annetusta opetuksesta.

• ak.konttoristi.
        sokeako kirjoitti:

Katselin tuota E101 lomaketta, enkä löytänyt mainintaa annetusta opetuksesta.

Tai opetuluvalla suorittamaan sitä pimeänajon opetusta :)

Meinaan samassa alueessa, johon on merkattu teoriaopetus, ajo-opetus sekä rata-harjoittelu, on alimpana paikka pimeän opetukselle, ja jos siinä on vaan viiva, niin sitä ei ole suoritettu :)

• pitäis kyllä olla

Se on E100 lomake. Sama paperi johon merkattiin hyväksytyt kokeet ja ratareissu.

• Anonyymi

Onko tästä tehty valokopio oikeasti katsastusasemalla? koska inssin jälkeen olen sitä mieltä että alkuperäinen jäi sinne tai siis ne ottaa sen..

• inssi'

Jos olet ajanut opetusluvalla, niin silloin sinulla tietysti on myös tuo pimeän ajo tehty, vai mitä. Kun se on ajettu, niin siitä tehdään merkintä siihen samaan lomakkeeseen, mihin on laitettu myös kaikki muut ajokerrat ja muut jutut, mitkä opetuslupa-ajamiseen liittyvät. Jos olet hukannut, niin se kannattaa kaivella esille, koska tarvitset sitä 2-vaiheen aikana. Jos kuitenkaan pimeän ajoharjoittelua ei ole tehty (vuodenajan takia), niin silloinhan siitä ei löydy mitään merkintääkään.

• Bud Spencer

Jeps pitää koittaa kävästä ajovarmassa ja kysellä lomaketta, kun ei tahdo enää löytyä noita vanhoja lippusialappusia.

• Minä

Nykyään ainakin uuden pimeänajotodistuksen saa ajovarmalta (eli sieltä missä oot suorittanu inssin) ja todistus maksaa 10 euroa... mä siis olen suorittanu kortin opetusluvalla ja en löytäny todistusta mistään niin hain uuden....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      82
      3260
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      37
      2074
    3. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      169
      1850
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      302
      1396
    5. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      36
      1305
    6. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      112
      1239
    7. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      93
      1229
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1110
    9. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1094
    10. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      28
      1071
    Aihe