Paljon niinku saan korkoa jos pistän esim 2000e säästöpankkiin? Tuleeko se korko niinkuin kuukaudessa ja tarkoittaako jos esim pistän 2000e ja korko on 2%, niin että saan kuukaudes 40e tilille? Paljon se korko yleensä on?
Säästöpankkien korko
1
266
Vastaukset
- ^Hei
Korot ilmoitetaan p.a. eli vuosi korkoina. Jos sinulla on 2000 euroa ja korko 2 % korko, niin se tekee vuodessa:
n. 2000*(2/100) = 40 euroa
Tuosta pankki sitten pidättää automattisesti lähdeveron (28%), jolloin käteen jää vuodessa yhteensä:
n. 2000*(2/100)*0,72 = 28,7 euroa
Tarkempi koronmaksu ja lasku perusta yleensä ilmoitetaan tiliehdoissa (esim. lasketaanko korko päivän/kuukauden/vuoden alimman saldon mukaan, tilitetäänkö korkoa kerran vuodessa vai kuukausittain, käytetäänkö päivinä 365 vai 360, jne.). Korot ja muut asiat ovat tili kohtaisia, ja lisäksi niihin voi vaikuttaa talletus summa ja sijoitus aika, joten saman pankin sisälläkin ne vaihtelevat. Alla olevasta kauppalehden taulukosta näet tietoja eri pankkien eri tilien korkoista tällä hetkellä, (mukana vain pieni määrä erilaisia pankkien tilejä):
http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/korot/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2422040- 841228
- 901057
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701