Minne yhteyttä c-paperien

toivossa?

Minne pitää ottaa yhteyttä kun alkaa havittelemaan itselleen c-papereita? Pitääkö soittaa kuntansa mielenterveys paikkaan ja varata aika ja aloittaa sieltä? Vai mainitaanko nämä mielenterveys ongelmat sitten siellä kutsunnoissa tarkastavalle lääkärille joka antaa ajat sitten jollekin pöpipsykologille?

Eli pitääkö minun vain varata aika jollekin pöpilän vastaanotolle vai mitä? Mistä lähdetään liikkeelle c-paperien perään?

10

3750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

      No mun käskettiin mennä hoitoon ja hankkia lääkitys ennen seuraavia kutsuntoja, mutta enpäs aio tehdä sitä. Kutsunnoissa tarkastava lääkäri ei ole koskaan varmaan lääkäri ollutkaan, niin törkeitä loukkauksia sain kuulla siltä. Meinaan seuraavissa kutsuntoja edeltävissä lääkärintarkastuksissa ottaa asian esille, olen kyllästynyt jo koko paskaan. Eikä mihinkään mielenterveystoimistoon kannata lähteä jos ei oikeasti ole hullu. Mullekin on ehdoteltu sitä, mutta en tosiaankaan rupea vuosikausia juoksemaan kallonkutistajan luona vain sen vuoksi että tutkittaisiin miksi en kestä armeijaa. Normaalielämässä pärjää joten kuten, mutta ei armeija ole hyviä ihmisiä varten. Siitä kertoo jotakin vaikka Irakissa itsemurhan tehneiden amerikkalaissotilaiden määrä.

      • (keskustelun aloittaja)

        Mitä aiot tehdä sitten jos siinä seuraavan kutsunnan edeltävässä lääkärintarkastuksessa sulle sanotaan silti että painu armeijaan? Menetkö sitten sinne armeijaan mukisematta vai mitä? Aiotko jollakin tavalla hankkia pöpin paperit?

        Itseäni ei yksinkertaisesti vain kiinnosta armeija, menisin mielummin töihin tai opiskelemaan tällähetkellä.


      • Minä
        (keskustelun aloittaja) kirjoitti:

        Mitä aiot tehdä sitten jos siinä seuraavan kutsunnan edeltävässä lääkärintarkastuksessa sulle sanotaan silti että painu armeijaan? Menetkö sitten sinne armeijaan mukisematta vai mitä? Aiotko jollakin tavalla hankkia pöpin paperit?

        Itseäni ei yksinkertaisesti vain kiinnosta armeija, menisin mielummin töihin tai opiskelemaan tällähetkellä.

        En mä enää tässä iässä lähde minnekään. Armeijan olisin halunnut käydä jo useita vuosia sitten, mutta silloin lääkäri oli sitä mieltä ettei sinne voi mennä. Mutta ei se koskaan mua varsinaiseti ole kiinnostanut, aikaisemmin oli vanhemmat vaan sitä mieltä että sinne kannattaa mennä ja sen vuoksi olenkin saanut lykkäyspaperit niin moneen otteeseen koska aina lääkärissä väitin että armeijaan kannattaa mennä että saa hyvän kunnon jne vaikka ne eivät omia mielipiteitäni edes ollut.

        Hullun paperit pitää yrittää saada, jos ei saa vapautusta fyysisten asioiden vuoksi. Olen sitä mieltä että kannattaa liioitella jonkin verran asioitaan kutsuntalääkärissä, mutta toivottavasti siitä ei ole jatkossa mitään haittaa. Ottaisi päähän jos joutuisi vaikka maksamaan korkeampia vakuutusmaksuja jos vakuutusyhtiö rupeaa tutkimaan potilaspapereita kutsunnoista.

        Vakituiseen työhön olisi aikomus mennä tänä vuonna, mutta saa nähdä pääseekö sinne armeijan takia vai ei. Uskon kyllä että pääsee, ei siellä enää nykyään pidetä ihmisiä yhtä tiukasti lukkojen takana kuin esim. 60-luvulla jolloin faijani kävi armeijan. Vanhemmat eivät kyllä paljoakaan välitä siitä menenkö armeijaan vai en, ei se heitäkään kiinnosta. Pääasia että on oma elämä kunnossa eikä tarvitse mennä metsään riekumaan.

        Mutta jos on jotakin vanhoja leikkauksia, sairaalahoitoja, allergioita tai jotakin mistä voi olla haittaa armeijassa, kannattaa ottaa asiat esille. Parempi olisi jos saisit vanhat potilastiedot jotka sitten ottaisit mukaan todisteeksi. Mulla on aikamoinen nippu papereita joita olen hankkinut viime aikoina eri sairaalakäynneistä.

        Toivotan kuitenkin onnea sulle, hyvä että on halua mennä mielummin töihin tai opiskelemaan kuin juoksemaan metsään.


      • no joo
        (keskustelun aloittaja) kirjoitti:

        Mitä aiot tehdä sitten jos siinä seuraavan kutsunnan edeltävässä lääkärintarkastuksessa sulle sanotaan silti että painu armeijaan? Menetkö sitten sinne armeijaan mukisematta vai mitä? Aiotko jollakin tavalla hankkia pöpin paperit?

        Itseäni ei yksinkertaisesti vain kiinnosta armeija, menisin mielummin töihin tai opiskelemaan tällähetkellä.

        No joo eipä vaikeata ole sanot vaan lääkärille että tarviit c-paperit noin helppoa tänä päivänä.Niin no mulla itselläni on oikeasti diagnisoitu vakava masennus ja paniikkihäiriö heti c-paperit käteen.Erikoislääkäri lähetti vain lausunnon kutsuntoihin ei tarvinnut itse edes käydä siellä olis tullut paniikkihäiriö....


    • Arvelu

      Kannattaa hakeutua jonkun lääkärin puheille ja alkaa ajamaan asiaa jo ennen kutsuntoja.

      Kutsuntalääkärit saattaavat joissain paikoissa olla ->(*). Joten voi tosiaan olla tiedossa vain epäasiallista käytöstä lekurilta. Ei kuitenkaan pidä yleistää...

      • ei muuta kuin

        Ei muuta kuin erikoislääkäri kirjottaa sulle vaikka paperin ja lähettää kutsuntoihin.Ei sinne tarvitse edes mennä näin se mulla kävi se on lääkärin vastuulla jos intissä esim tulee masennus jne....Ei ne sinne laita jos sanoo että masentaa....


      • jep
        ei muuta kuin kirjoitti:

        Ei muuta kuin erikoislääkäri kirjottaa sulle vaikka paperin ja lähettää kutsuntoihin.Ei sinne tarvitse edes mennä näin se mulla kävi se on lääkärin vastuulla jos intissä esim tulee masennus jne....Ei ne sinne laita jos sanoo että masentaa....

        Eli ohjaako ne terveyskeskuksesta oikeean paikkaan c-papereiden hakijat vai saako ne sieltä vai miten tässä pitäisi toimia??


      • Repa
        jep kirjoitti:

        Eli ohjaako ne terveyskeskuksesta oikeean paikkaan c-papereiden hakijat vai saako ne sieltä vai miten tässä pitäisi toimia??

        Ei terveyskeskuksessa niitä vastaanotolla kirjoiteta, kuvio menee niin helpointa tietä että menet ihan lääkärin vastaanotolle normaalilla ajalla ja sinut ohjataan eteenpäin. Käytännössä kuntasi/kaupunkisi mielenterveystoimistoon tai johonkin vastaavaan ja siellä mietitään tilannetta.

        Toiset saavat c:n käteen melkeinpä yhdellä käynnillä ja toisille tulee sitten mahdollisesti kuukausienkin psykologin/psykiatrin seuranta ja lausunto sen perusteella, joskus ei tällöinkään irtoa vapautus vaikka aika automaatio jo onkin tänä päivänä.

        Kaikki on täysin tapauskohtaista mutta aina tietenkin vähän hankalampia tapaukset että ei vain halua armeijaan, ja kyllä siellä seulotaan hullun esittäjätkin äkkiä, ammatti-ihmisiä kun ovat mutta eipä se nyt siihen vaikuta juurikaan jos "jäät kiinni", yhtäkaikkihan et halua armeijaan. Ihan lekuri ja tosiaan tapauskohtaista miten juttu menee mutta aika yleinen kuvio silti on että vaikka saakin vapautuksen niin joutuu käydä intissä kääntymässä.

        Eli porttien sisään palvelukseenastumispäivänä, pari päivää varuskuntasairaalassa ja sieltä virallinen vapautus. Aina riippuu niin tilanteesta..


      • se on
        Repa kirjoitti:

        Ei terveyskeskuksessa niitä vastaanotolla kirjoiteta, kuvio menee niin helpointa tietä että menet ihan lääkärin vastaanotolle normaalilla ajalla ja sinut ohjataan eteenpäin. Käytännössä kuntasi/kaupunkisi mielenterveystoimistoon tai johonkin vastaavaan ja siellä mietitään tilannetta.

        Toiset saavat c:n käteen melkeinpä yhdellä käynnillä ja toisille tulee sitten mahdollisesti kuukausienkin psykologin/psykiatrin seuranta ja lausunto sen perusteella, joskus ei tällöinkään irtoa vapautus vaikka aika automaatio jo onkin tänä päivänä.

        Kaikki on täysin tapauskohtaista mutta aina tietenkin vähän hankalampia tapaukset että ei vain halua armeijaan, ja kyllä siellä seulotaan hullun esittäjätkin äkkiä, ammatti-ihmisiä kun ovat mutta eipä se nyt siihen vaikuta juurikaan jos "jäät kiinni", yhtäkaikkihan et halua armeijaan. Ihan lekuri ja tosiaan tapauskohtaista miten juttu menee mutta aika yleinen kuvio silti on että vaikka saakin vapautuksen niin joutuu käydä intissä kääntymässä.

        Eli porttien sisään palvelukseenastumispäivänä, pari päivää varuskuntasairaalassa ja sieltä virallinen vapautus. Aina riippuu niin tilanteesta..

        Se on tänä päivänä niin helppoa kuin olla ja osaa.Soitto erikoislääkärille vain ja 100 prosenttinen vapautus jos sen haluaa....


    • Anonyymi

      Tuttu lääkäri hoitaa homman hyvin nopeasti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe