Jeesus kantoi sairautemme?

Sairas..

Saarnaajat julistavat että Jeesus kantoi syntimme ja sairautemme ristilä. Mitä sillä oikein tarkoitetaan? Pohdin sitä, kun siitä huolimatta me uskovaiset sairastamme vaikka Jeesus sairautemme ristillä kantoi. Tulee mieleeni että olemmekohan edelleen syntisiäkin vaikka Jeesus syntimmekin kantoi? Eli kun kerran sairastamme, niin miksemme myskin ole syntisiä vaikka uskommekin että Jeesus on ne pouolestamme sovittanut ja kantanut. Sairaushan on vain helpommin havaittavissa kuin synti.

Kysynkin nyt mitä sillä oikein tarkoitetaan kun sanotaan että Jeesus kantoi sairautemme? Kuitenkin olemme jossain elämämme varrella lähes jokainen sairas, vaikka kuinka uskoisimme Jeesukseen. Eikös meidän kuuluisi olla terveenä kun Jeesus kerran on sairautemme kantanut?

Olisikohan synnin kanssa sama tilanne? Luulemme että Jeesus on ne sovittanut, mutta kuitenkin olemme syntisiä? Eli kun olemme sairaita, niin miksemme samoin syntisiä, vaika Jeesus olisi ne kuinka sovittanut? Ymmärtäisin sen, jos kerran Jeesus on kantanut kaikki sairautemme, niin silloin olisimme terveitä, olisi helppo uskoa myös että olemme saaneet myös syntimme anteeksi. Mutta kun sairastamme niin samalla olemme syntisiäkin. Eli kun ei pidä paikkaansa se että Jeesus kantoi sairautemme, niin kuinka sekään voisi pitää paikkansa että Hän kantoi meidän syntimme?

Tälläisiä asioita olen sairasvuoteellani pohtinut, uskoen Jeesuksen sovitustyöhön. En ymmärrä, miksi joudun sairastamaan, vaikka uskon Herraan Jeesukseen.

39

872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikko.

"Tälläisiä asioita olen sairasvuoteellani pohtinut, uskoen Jeesuksen sovitustyöhön. En ymmärrä, miksi joudun sairastamaan, vaikka uskon Herraan Jeesukseen."

Niin joutuisin sanomaan että uskosi ei ollut tarpeaksi vahva, mutta koska en ole uskovainen niin toivon että lääketiede löytää vaivaasi lääkkeen.

• ei-helluntailainen

Ihmisen sairaudet voivat olla seurausta esi-isien synneistä. Rangaistus kolmanteen ja neljänteen polveen.

• J.Edgar

Niin. Isoisän isän isäsi naiskenteli kerran piikaa, joka pamahti paksuksi. Sen vuoksi nyt sairastat. Armollinen ja hyvää tarkoittava jumala on antanut sairautesi ainoastaan opetukseksi, ettei isoisän isän isäsi enää syntiä tekisi(ai niin, hän on kuollut). Siinäs näet, kuinka laajakatseinen ja armelias Jumala on. Buranaa ota, se tehoaa paremmin kuin rukous. Jumala on vielä kehittänyt rinnakkaisvalmisteen, Ibumetinin, joka on buranaa edullisempi, mutta yhtä tehokas.

Halleluja

• Sairas..

haluaisin tietää sen, mitä se merkitsee ja tarkoittaa, kun sanotaan että Jeesus kantoi sairautemmekin? Eikö kukaan osaa sitä minulle selittää?

Voi kuinka on kamaalaa olla epätietoinen vaikka tietoa haluaisin! Miksi minä joudun sairastamaan, vaikka Jeesus on sairautemmekin kantanut?

Onko Jeesus kantanut syntimmekin samalla tavalla kuin sairautemmekin? Eli olemme syntisiä ja sairaita?! Ettekö millään halua ymmärtää mitä tarkoitan? Olen sairas ja uskossa Jeesukseen!

• Sairas..
        J.Edgar kirjoitti:

Niin. Isoisän isän isäsi naiskenteli kerran piikaa, joka pamahti paksuksi. Sen vuoksi nyt sairastat. Armollinen ja hyvää tarkoittava jumala on antanut sairautesi ainoastaan opetukseksi, ettei isoisän isän isäsi enää syntiä tekisi(ai niin, hän on kuollut). Siinäs näet, kuinka laajakatseinen ja armelias Jumala on. Buranaa ota, se tehoaa paremmin kuin rukous. Jumala on vielä kehittänyt rinnakkaisvalmisteen, Ibumetinin, joka on buranaa edullisempi, mutta yhtä tehokas.

Halleluja

otettavan vastauksen. Siis sellaisen joka ymmärtää mitä minä kysyn. En tuollaisia herjaavia vastauksia, niitä on maailma pullollaan. Eikö kukaan uskovainen osaa mulle vastata edellä oleviin kysymyksiini joita olen esittänyt tässä avauksessani. Nyt pitää mennä taas huilaamaan, katson myöhemmin jos joku on selittänyt minulle miks olen sairas:

• Sairas.. kirjoitti:

haluaisin tietää sen, mitä se merkitsee ja tarkoittaa, kun sanotaan että Jeesus kantoi sairautemmekin? Eikö kukaan osaa sitä minulle selittää?

Voi kuinka on kamaalaa olla epätietoinen vaikka tietoa haluaisin! Miksi minä joudun sairastamaan, vaikka Jeesus on sairautemmekin kantanut?

Onko Jeesus kantanut syntimmekin samalla tavalla kuin sairautemmekin? Eli olemme syntisiä ja sairaita?! Ettekö millään halua ymmärtää mitä tarkoitan? Olen sairas ja uskossa Jeesukseen!

Niin kauan kuin olemme lihassa maan päällä, olemme syntisiä ja sairauksista kärsiviä. Mutta Jumala pelastaa meidät uskovat valtakuntaansa ja silloin tulee käymään näin:

Ilm. 21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

• Mikko.
        Sairas.. kirjoitti:

otettavan vastauksen. Siis sellaisen joka ymmärtää mitä minä kysyn. En tuollaisia herjaavia vastauksia, niitä on maailma pullollaan. Eikö kukaan uskovainen osaa mulle vastata edellä oleviin kysymyksiini joita olen esittänyt tässä avauksessani. Nyt pitää mennä taas huilaamaan, katson myöhemmin jos joku on selittänyt minulle miks olen sairas:

Jos oli, niin pyydän anteeksi, ei ollut tarkoitus. ihan vilpittömästi kirjoittelin.

• Sairas..
        Jonah kirjoitti:

Niin kauan kuin olemme lihassa maan päällä, olemme syntisiä ja sairauksista kärsiviä. Mutta Jumala pelastaa meidät uskovat valtakuntaansa ja silloin tulee käymään näin:

Ilm. 21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

sitten osaa mulle vastata, mitä tarkoittaa että Jeesus kantoi sairautemme? Eli onko se vain sellainen sanonta millä ei ole mitään merkitystä?

Ymmärrän, että kun maalinen vaelluksemme päättyy, niin päättyy sairauksiemme kärsimyskin. Sehän on selvää se, joten kaikkien sen pitäisi ymmärtää. Sitä vain en ymmärrä että kun Jeesus on kantanut myös sairautemme, niin mitä se oikein tarkoittaa kun kumminkin olemme sairaita?????????????????????

• Sairas..
        Mikko. kirjoitti:

Jos oli, niin pyydän anteeksi, ei ollut tarkoitus. ihan vilpittömästi kirjoittelin.

vastannut, en jo. Nyt vastasin, vastasin jo!

• veli.vapaa

paikkaansa, sillä eivät vanhempien tekemät synnit periydy jälkeläisille.

• Jumalan puoluesta

Jumalan Sanaa, siteeraa loppuun asti. Miten tuo jae jatkuu? Tiedätkö sen?

>>>Ihmisen sairaudet voivat olla seurausta esi-isien synneistä. Rangaistus kolmanteen ja neljänteen polveen.

• Terve!!

jotain syntii ja siksi joudut sairastamaan. Jos on niin että kuolet sairauteesi, niin et voi myöskään pelstua sillä synti on sairaus ja niin kauan kun on sairautta on myös syntiä! Jeesus poisti synnin ja sairaudet, niin todella uskovainen joka myös pelastuu, on terve ja näin ollen synntiön. Jokainen uskovainen joka sairastaa sairastaa synnin takia eikä näin ollen pelastu! Jeesus ei koskaan sairastanut, ei raamatussA KERROTA YHDESSÄKÄÄN KOHTAA ETTÄ HÄN OLISI OLLUT SAIRAS. Joten jokaisella uskovaisella joka on sairas, on syntiä silloin, eikä voi päästä taivaaseen. Tosi uskovainen ei sairasta ja silloin hän pääsee taivaaseen. Kaikki sairaat joutuvat kadotukseen koska sairaus on synnin seuraus. Tuliko selväksi?

Ainoastaan terveet uskovaiset pelastuu kun heillä ei ole syntiä!

• -tomumaja-

no. Mistä löytyy sellainen uskova jolla ei olisi ollut mitään sairautta koskaan? Sano mulle sellaisen uskovan nimi jos tohdit, haluaisin jutella sellaisen kanssa mielelläni? Oletko sinä ollut sairastumatta koskaan?

• Kaidalla tiellä
        -tomumaja- kirjoitti:

no. Mistä löytyy sellainen uskova jolla ei olisi ollut mitään sairautta koskaan? Sano mulle sellaisen uskovan nimi jos tohdit, haluaisin jutella sellaisen kanssa mielelläni? Oletko sinä ollut sairastumatta koskaan?

jotka eivät ole sairaita ja synnittömiä, on todella vähän. Siksi se tie onkin kaita joka vie taivaaseen, kun menijöitä on niin vähän, niin ei silti lule ruuhkaa vaika tie on kaita ja kivinen.

• Omistatko kirjan nimeltään Raamattu. Jos omistat niin voisitko tutustua siihen. Jos et omista niin ilmoita nimesi ja osoitteesi, niin toimitan sen sinulle.

Ja lue se. Sen jälkeen voimme keskustella uskonasioista.

Jeesuksen Kristuksen armo olkoon kanssasi.

• M@k3

Onko tämä ennustus tuttu?

Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän oli haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niin kuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niin kuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niin kuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut”.( Jes. 53: 3-7 )

• Adamin lankeemuksen rangaistukseksi asetettiin ”kuolemalla kuoleminen”;
      ”sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
      Rangaistus oli siis ajallinen ja hengellinen kuolema.

Tuon rangaistuksen alaiseksi JOKAINEN ihminen syntyy maailmaan. Ihminenhän syntyy maailmaan lihasta ( Jh 3:6), eli miehen tahdosta( Jh 1:13).
      Jo täällä ajassa hengellisesti kuolleet voivat Kristuksen sanan kuulleessaan ja sen vastaanottaessaan siirtyä kuolemasta elämään (Joh. 5:24).
      --
      Hyvää opetusta vanhurskauttamisesta:
      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Vanhurskasjasyntinen.htm
      "Todellisuudessa uskova on siis joka hetki vain syntinen, mutta uskossa Jumalan sanan lupauksiin hän on samaan aikaan myös joka hetki vanhurskas ja autuas Jumalan lapsi. Hän on syntinen todellisuudessa (in re) , mutta vanhurskas toivossa (in spe). Toivo voittaa hänellä nykyisen todellisuuden eli synnin.

Olla uskosta vanhurskas tarkoittaa, että kelpaamme Jumalalle, meillä on syntien armollinen sovitus, olemme saaneet lahjana syntimme anteeksi, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden. Olemme ottaneet kaiken tämän vastaan uskomalla evankeliumin sisältämään lupaukseen Kristuksesta".
      (Rov. Olavi Peltola)

• ???

>>>"Todellisuudessa uskova on siis joka hetki vain syntinen, mutta uskossa Jumalan sanan lupauksiin hän on samaan aikaan myös joka hetki vanhurskas ja autuas Jumalan lapsi. Hän on syntinen todellisuudessa (in re) , mutta vanhurskas toivossa (in spe). Toivo voittaa hänellä nykyisen todellisuuden eli synnin.

• ??? kirjoitti:

>>>"Todellisuudessa uskova on siis joka hetki vain syntinen, mutta uskossa Jumalan sanan lupauksiin hän on samaan aikaan myös joka hetki vanhurskas ja autuas Jumalan lapsi. Hän on syntinen todellisuudessa (in re) , mutta vanhurskas toivossa (in spe). Toivo voittaa hänellä nykyisen todellisuuden eli synnin.

Kysyt: "Uskovainen on siis samaan aikaan syntinen ja synnitön"?
        --
        Onko mielestäsi vanhurskas ihminen (tarkoittaa Jumalalle kelpaava) ihminen synnitön?

(Jos luet aikaisemmin tuomani linkin http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Vanhurskasjasyntinen.htm, niin asia selviää sinulle- niin toivon. )

• ml213.
        Tapio522 kirjoitti:

Kysyt: "Uskovainen on siis samaan aikaan syntinen ja synnitön"?
        --
        Onko mielestäsi vanhurskas ihminen (tarkoittaa Jumalalle kelpaava) ihminen synnitön?

(Jos luet aikaisemmin tuomani linkin http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Vanhurskasjasyntinen.htm, niin asia selviää sinulle- niin toivon. )

-----
        Mutta merkittä tekijä on ihmisen hyvinvointia ja käyttäytyistä ajatellen, miten vanhurskas ihminen on ELÄVÄ uskosta. Taas uskosta elävä ihminen ei tee syntiä,- lihallinen ihminen kylläkin.

• ml213.

Saarnaajat julistavat että Jeesus kantoi syntimme ja sairautemme ristilä. Mitä sillä oikein tarkoitetaan?
      ----
      Me ihmiset miellämme eritavalla mikä on sairautta ja mikä ei. Samoin kuin mikä on syntiä.Raamatussa ob monin ilmoituksin yhdistetty sairaus ja syni samaksi tekijäksi. Esim. Jeesus sanoi; "Ei terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat".

Uskovaisen ihmisen on helpompi ymmärtää mikä merkitys on kun Jeesus sovitti ihmisen/maailman synnit Jumalalle eli kantoi ne.Jos näin ei olisi tapahtunut, niin meillä olisi seinä vastassa.

Itse ymmärrän näin miksi Jeesus kantoi myös sairautemme.Kun ihminen on turmeltunut, niin tämä myös merkitsee sitä tosiasiaa, että ihmisen keitys on sellaista, että se ohjaa myös ihmisen sairastumiseen.Sairaudet tulevat myös samasta lähteestä kuin syntisyytemme eli turmeltuneisuudesta.

Kun ihminen alkaa kasvamaan ja toteuttamaan arjessaan Jumalan tahtoa, niin tämä merkitsee sitä, että ihminen voi paremmin. Moni sairaus,- joka ennen uskoontulemista riehui, niin monasti uudestisyntymiosessä saatu uusi mielenuudistus/mielikuvat, niin rauhoittaa,- jopa poistaa monia sairauksia.Siis ihminen on tavallaan tullut sielunhoitajan luo kun on alkanut seuraamaan Jeesusta. 1Piet. 2:25
      Kun ihminen sairastaa jotain sairautta tai jokin asia, jonka hän uskoo sairaukseksi, niin monasti ihminen kokee tämän sairauksen esteeksi jollekkin asialle. Tavallaan tämä sairaus/tekijä on este kehityksen etenemiselle tai jonkun toisen asian toteutumiselle.

Niion, itse on ymmärtänyt ja kokenutkin, miten ymmärtäen ja uskoen tämän; että Jeesus on kantanut myös tämän sairauteni/tekijän, niin näin uskoen toimien mahdollistun estämään sairauteni vaikutuksen elämääni ja erikoiseesti ihminen mahdollistuu parantumaan/kasvam,aan pois sairaudestaan.

Tavallaan ihmisen parantuessan jostaion sairaudesta, niin ensiksi tulisi kokea se tilanne, ettei tämä sairaus ole esteenä muille asioille ja tähän tilanteeseen sopii miten Jeesus kantoi myös sairautemme.Itse ymmärrän ja uskon, jos Jeesus ei olisi kantanut minun sairauttani esim. puhehöiriötäni, niin minulla ei olisi ollut pienintäkään mahdollisuutta parantua tästä "sairaudesta". (Sitaatit siksi,- koska änkytystä kuulemma ei saa sanoa sairaudeksi).

• Yks-tämmönen

että sairas paranee. Jumala antaa seurakunnalle armolahjoja, joiden kautta Hän toimii, mutta meidän pitää seurakuntana etsiä ennenkaikkea ensin Häntä Jeesusta. Emme saa etsiä parantumista, vaan Häntä, joka parantaa. Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa jne. Siksi meidän tulisikin seurakunnassa jättää kaikki se ohjelma sivuun ja tulla yhteen vain rukoilemaan ja etsimään Herraa. Tiedän, että rukousvastauksia on tullut, kun näin on toimittu. Jeesus tahtoo, että hän itse olisi meille kaikki kaikessa ja että meillä olisi seurakunnassa aikaa hänelle. Jumala toimii ennen kaikkea seurakunnan kautta, Hän on säätänyt niin, mutta meidän tulee myös antaa aikaa Hänelle. Jumalan ei pidä olla meille vain sellainen, että silloin kun me tarvitsemme jotakin, niin silloin me kännymme Hänen puoleensa, vaan Hän tahtoo meidät kokonaan.
      Kun seurakunta syttyy Jumalan tulesta, niin silloin voi sairaskin parantua, kun armolahjat parantamisen armolahja mukaanlukien alkaa toimimaan.
      Rukoilkaa seurakunnissa.

Efesolaiskirje 1
      22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
      23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.

• ml213.

Kun seurakunta syttyy Jumalan tulesta, niin silloin voi sairaskin parantua, kun armolahjat parantamisen armolahja mukaanlukien alkaa toimimaan.
        -------

Niin, tähdennän, miten Jumalan aivoittama seurakunta ja tässä seurakunnassda parantuminen on eri asia kuin puolueiden sisällä oleminen tai puolueiden kokouksissa olevat "ohjelmat".

Siis ihminen mahdollistuu parantumaan siellä, missä Pyhä Henki on ja vaikuttaa. Vaikka siellä Inarin jäällä tai syrjaisen metsän polulla tms.

Mitä ymmärrän ja tiedän eri puolueiden kokoontumisia ja tämän alueen opetusta, niin ep'ilen ihmisten todellista parantumista.Monasti Jumalan aivoitusten opettaen/näkeminen arjen tasolla, niin uskovatkokovat psykologisoimiseksi.

• Pete..
        ml213. kirjoitti:

-------

Niin, tähdennän, miten Jumalan aivoittama seurakunta ja tässä seurakunnassda parantuminen on eri asia kuin puolueiden sisällä oleminen tai puolueiden kokouksissa olevat "ohjelmat".

Siis ihminen mahdollistuu parantumaan siellä, missä Pyhä Henki on ja vaikuttaa. Vaikka siellä Inarin jäällä tai syrjaisen metsän polulla tms.

Mitä ymmärrän ja tiedän eri puolueiden kokoontumisia ja tämän alueen opetusta, niin ep'ilen ihmisten todellista parantumista.Monasti Jumalan aivoitusten opettaen/näkeminen arjen tasolla, niin uskovatkokovat psykologisoimiseksi.

politiikkaa tähän keskusteluun? >>Mitä ymmärrän ja tiedän eri puolueiden kokoontumisia

• Itse ajattelen näin
        ml213. kirjoitti:

-------

Jeesus kuoli ristillä meidän syntiemme tähden ja syntiemme seurauksena olemme myöskin
        sisäisesti haavoitettuja ja rikkinäisä,johon tarvitsemme eheytymistä ja parantumista.

Me voimme pyytää Jumalalta ruumiimme terveyttä ja Hän voi parantaakin ja on
        parantanutkin monia,mutta eivät kaikki parane ja jostainsyystä sairauksia sallitaankin
        ja ne kuuluvat ajallisiin kärsimyksiin ja niiden kautta uskoamme koetellaankin joskus..

Jumalalla on oma tarkoituksensa jokaisen uskovan kohdalla ja Hän tietää tilanteemme,
        mutta ei se,jos emme heti saa rukouksiimme vastausta,tarkoita välttämättä sitä,etteikö
        Jumala parantaisi.

• veli.vapaa
        Pete.. kirjoitti:

politiikkaa tähän keskusteluun? >>Mitä ymmärrän ja tiedän eri puolueiden kokoontumisia

on eräs uskonnollispoliittinen liike.

• ml213.
        veli.vapaa kirjoitti:

on eräs uskonnollispoliittinen liike.

Kuten veli.vapaa tiedätkin, niiin kaikilla ihmisillä ei ole näkökykyä nähdä tätä puolueiden kautta tulevaa uskonnollisuutta ja viettelystä.

Niin, apostolisena aikana ei ollut näitä puolueita seurakunnassa/toiminnassa, kosk he kestivät viettelyksistä tulevat koetukset. Ainoastaan on ilmoitettu, mitenm meidän/kin tulisi valvoa tätä asiaa;

"Täytyyhän teidän keskuudessanne olla puolueitakin, että kävisi ilmi, ketkä teistä kestävät koetuksen" 1 Kor. 11:19 Jos ihminenb ei ole koetuksen kestävä, niin hän on puolueellinen mielikuviötaan ja asenteiltaan.No, tämä asia ei ole edes peitossa ihmisten käyttäytymisestä.

• päätynyt siihen tulokseen, että koska "luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti", [1. Kor. 2:14] niin se jumalallinen kehomme parantuminen on riippuvainen sisäisen ja salatun ihmisemme tahdosta, että onko Jumalalle hyödyllistä parantaa myös sisällisen ihmisen "maallinen maja", joksi apostolit sitä nimittivät.
      [2.Kor. 5:1; 2.Piet. 1:14]

Joka tapauksessa näyttää siltä, että siivoustyö meidän on parasta aloittaa omasta sisimmästämme ja sitten tyytyä siihen, mitä Jumala sitten tekeekin.

'

• sairastupa

Jeesus kantoi sairautemme, emme ole henkiolentoja vaan ihmisiä. Älä usko kaikkea mitä raamattu sanoo, siellä sanotaan myös että
      "Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi."

Kohta on joulu, maistuuko kinkku?

• 18 "Ja hän sanoi heille: »Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?
        19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu.« Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi."

'

• on sitä, mitä hän syö — s i k a, ! [ Ps. 49:12,20]

,

• PakaNainen
        ekivaari kirjoitti:

on sitä, mitä hän syö — s i k a, ! [ Ps. 49:12,20]

,

Luonnollinen ihminen on sitä mitä syö- sika?
        Hengellinen ihminen on myös luonnollinen ihminen. Jätätkö kinkun väliin? Ethän vain Henkeä voi syödä.Tai mistäs minä tiedän, olethan sanonut olevasi laihanlainen.

• PakaNainen kirjoitti:

Luonnollinen ihminen on sitä mitä syö- sika?
        Hengellinen ihminen on myös luonnollinen ihminen. Jätätkö kinkun väliin? Ethän vain Henkeä voi syödä.Tai mistäs minä tiedän, olethan sanonut olevasi laihanlainen.

Alkaa tämä maallinen majani olla "normaalipainossaan", se kun lähentelee jo 90 kg, joten parasta olisi kalkkunakinkku, vaikka kypsä sikakinkku maukkainta onkin.

'

• ekivaari kirjoitti:

Alkaa tämä maallinen majani olla "normaalipainossaan", se kun lähentelee jo 90 kg, joten parasta olisi kalkkunakinkku, vaikka kypsä sikakinkku maukkainta onkin.

'

"se kun lähentelee jo 90 kg,"

Sinähän joudut vielä käymään neuvolassa vaakassa, kun olet vielä lapsen painoinen. Toista se on meikäläisellä, kun on miehen mitat ja paino. ;) Heh, heh!

• Perde K

Suosittelen luettavaksi David Pettsin kirjan Raamattu ja parantuminen. Se on monipuolinen katsaus parantumisaiheeseen. Pettsin mukaan Jeesus ei kantanut sairauksiamme ristille samalla tavalla kuin syntejämme. Parantumista silti sopii rukoilla ja odottaa, vaikkei se välttämättä ole samanlainen etuoikeus kuin syntien anteeksisaaminen ja Hengen täyteydessä eläminen. Tämä on monitahoinen kysymys, jota itsekin pohdin.

• sairaalle kärsivälli

Vastauksista näkee että alun kysmys ei ole selvä, mutta terveet siitä eivät paljoa välitä heill ekun se ei ole ollenkaan miettimisen arvoinen asia.

he näyttävät luulevan että sairaus ikuisesti kiertää heitä ja siten saavat nakella mitä sattuu vastauksia mieleen tulemaan.

itse taidan ajatella enempi sitä synnin sairautta joka todella oli se ainut syy jonka tähden Jumala lähettti Poikansa.

mutta yhtä totta on se, että Jeesus paransi kaikki sairaat ja Lasaruskin herätettiin, tosin hänkin kuoli uudestaan, enkä usko että hänellä oli mitenkään onnellinen se toisen kuoleman odotus.

• 1. Korinttolaiskirje 2
      14 "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."

Ehdoton lupaus parantumisesta näyttää koskevan vain Jumalasta syntynyttä "sisällistä ihmistämme, mielen ihmistä", koska vain se ottaa vastaan ja uskoo. Hyvin usein siitä tippuu joitain terveyden murusia myös luonnolliselle ihmiselle;

Roomalaiskirje 7
      22 "sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,"

Efesolaiskirje 3
      16 "että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta."

• Jegiel

MATTEUS 8: 16.??”.. Mutta illan tultua tuotiin hänen tykönsä monta riivattua. Ja hän ajoi henget ulos sanalla, ja kaikki sairaat hän paransi; 17. että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo: "Hän otti päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän tautimme."..” -----------Matteus evankeliumissaan vain osoittaa että ”Jeesus on Kristus ” luvattu,odotettu Messias josta profeetat ovat kirjoittaneet, ja asioista jotka tapahtuvat Messiaan päivinä profeettojen mukaan, ”…Että kävisi toteen.. Että kävisi toteen..(niin kuin on kirjoitettu) ”Matteus ei julista että ”Jeesus kuoli sairauksiemme tähden ”,että siksi olisi oikeus ruumiilliseen parantumiseen ”automaattisesti”. Jeesus kuoli syntiemme tähden kirjoitusten mukaan..”

1.Piet.2:24. joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut." 25. Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö..."
      (RK-92 ".. "Hänen haavansa ovat teidät parantaneet.") (JKR ".. Hänen "haavojensa kautta teidät on parannettu."..) Huomaa myös mennyt aikamuoto "olette paratut-- ovat teidät parantaneet-- teidät on parannettu.." Siis parannettu,mistä? synnin haavoista !

Jos ruumiilisesti sairas väittää olevansa terve ,vaikka fyysiset oireet näkyvät sairautena ,niin se on itsepetosta, eikä tervettä uskoa Kristukseen. Mikäli samalla kertaa kannettiin sekä synnit että sairaudet, niin jokainen syntinsä anteeksi saanut pitäisi olla myös terve. Ei silmälaseja ,ei kuulolaitteita ,eikä muutakaan ruumiilista vaivaa. Ja kuitenkin niistä uskovatkin kärsivät , vaikka sydän ei syytä synnistä?

Pietarin kirjeen (1.Piet.2:24 ) tekstin asiayhteydet: Minkä tähden Jeesus on kuollut? Syntiemme.Miksi? Jotta me kuolisimme pois synneistä,eläisimme vanhurskaudelle , ja palaisimme sielujemme paimenen ja kaitsijan luo.
      Mikä on se asiayhteys,jossa nämä jakeet esiintyvät? Synti. Miten meidät on parannettu? Vapauttamalla synnin rangaistuksesta, jotta voisimme palata suhteeseen Jumalan kanssa. Missä kohtaa ruumiillinen parantuminen mainitaan näissä jakeissa? Ei missään.

On kyseenalaista vedota em. Pietarin kirjeen kohtaan ja "vaatia parantumista ". Jumalan Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan tässä ajassa, ei meidän käskemisten mukaan.

• Saahan sitä koettaa uskoa. [Luuk. 13:24] Eri asia on, uskooko liha ja veri? Raamattu lupaa: "Hän otti päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän tautimme", mutta se ei lupaa että "Hän otti päällensä asumuksemme sairaudet ja kantoi asumustemme taudit."

Apostolit eivät omistaneet minäkseen lihallista kehoaan, vaan nimesivät sen "maalliseksi majakseen":

Terveyttä myös maalliselle majallemme saamme ja voimme pyytää, mutta ei lupauksiin vedoten vaatia! [Matt. 26:39; Mark. 14:36]

2. Korinttolaiskirje 5
        1 "Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty." [2. Piet. 1:14]

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6605
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2275
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1857
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      84
      1245
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1032
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      82
      927
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      833
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      830
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      757
    Aihe