Olen juonut yli 10 vuotta,

long road

aloin käyttämään alkoholia 12 vuotiaana, koska olin sisäänpäin kääntynyt
ja hemmetin ujo, koko nuoruus on mennyt juomisen ympärillä ja olen joutunut
pahoihin vaikeuksiin elämässä, en ole koskaan käynyt koulua kunnolla(12) ikävuoden jälkeen,
en ole koskaan elänyt pitempiaikaisessa parisuhteessa, en ole koskaan ollut työssä, tälläisen nuoruuden
olen viettänyt, kärsin vaikeasta paniikkihäiriöstä ja sosiaalisten tilanteiden fobiasta, Olen komea ja
hyväsydämminen nuorimies jonka peli on käytännössä pelattu, Yksinäistä poikamieselämää tässä
viettelen poikamieboksissani kahden kissan kanssa, en omista minkäänlaisia sosiaalisia kontakteja tällähetkellä
kavereita ja lyhytaikaisia mimmejä on nuoruudessa ollut mutta aina viina on ollut kuvioissa,(päihdeporukat ei kiinnosta]En saa työtä,
ja koulutuksiin on vaikea päästä,siinä mun tarina lyhkäsyydessä.

13

1016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki hyvin

      olen juonut joskus reilut 10 vuotta. Mutta seitten tulin uskoon Jeesukseen, ja juomiset loppuivat siihen. Nyt saan kertoa Jeesuksesta ja kaikki on hyvin nyt.

    • opo2

      Onko AA tuttu, otappa selvää jos kantti kestää ja olet valmis "mitä vaan" tekemään raittuden eteen ethän joudu kun kurjuudesta luopumaan !
      Ymmärtävä ystäväsi.

    • Tämmöstä7887

      Tiedox vaan että sinunlaisiasi on monia. Monia on. Nykyään on vaikea saada töitä ellei puhelinmyyjänä. Kaikki ilmoitukset esim. mol sivuilla vaati pirunmoista kokemusta alalta. Vaatimukset on nousseet noissa ilmoituksissa, kun varmasti niin paljon taitamatonta porukkaa nyt hakee vaikka mitä töitä. Olet siis 22 vuotta? Moni on opiskellut esim yliopistossa lähes 30 vuotiaaksi, eikä myöskään ole koskaan ollut töissä, eikä varmaan ole tulevaisuudessakaan... Lue opiskelu/yliopistot jne osioista (jos kiinnostaa).

      • long road

        eipäs tuolla peruskoulupohjalla oikeen yliopistoon päästä, mutta katsoo nyt
        jos ammatin saisi jotakin kautta hankittua,ja sitäkautta toivottavastin työtä paikkakunnan vaihto mielessä, tulevaisuus näyttää,
        jeesus tuskin ongelmiani poistaa, ja AA on ehkä enemmän itseäni vanhempien ihmisten hommaa.


    • ROI

      Kuule tänään täytän 65v.tästä ajasta olen juonut lähes päivittäin n.40v.enkä ole tämän juopommaksi tullut.Kysymys on siitä hoidatko sinä ravintopuolen,vitamiinit,liikunnan niin hyvin kuin mahdollista.Kannattaa ensinnäkin hyväksyä itselle se alkoholinkäyttö jonka katsoo itselleen tarpeelliseksi ja yrittää sopeutua yhteiskuntaan niine tarpeineen.Vieraan töissähän se ei onnistu siis perusta firma ja hanki sinne töihin niin fiksua porukkaa ettei työ pääse häiritsemään harrastuksia.Valvomaan toisten tekemisiä pystyn ainakin minä vaikka olisin pienessä hiprakassakin ja jos tarve vaatii(ennen kun jätetään tilinpäätös tiedot)pystyn kyllä olemaan selvinpäin muutaman viikon(=päivän)jotta asiat tulee rehellisesti hoidettua,ettei joudu kuseen jonkun muotoseikan takia.Sitten viellä älä mene naimisiin naista saat varmasti tarpeeseen muutenkin ja ainahan vaihtaminen virkistää viellä näin nuorekkaana ja kovakuntoisena 65 na.kin

    • alkoholiton

      Miten paljon juot päivässä?
      Pystytkö hoitamaan kissasi?
      Saat kai niin paljon apua sossulta että pystyt juomaan ja ruokkimaan itsesi ja eläimesi. Kyllä varmaan löytäisit jotain tyotä. Onko tuo ujous syynä työttömyyteesi?

      • eiku huikalle

        Esittelit niitä näitä mitä olet tehnyt oliko se kymmenen vuoden aikana. Mutta mitään, ei yhtään mitään ei kirjoituksestasi ilmene mitä aiot tästä eteenpäin. Varmaan tilanne tai en tiedä.... Olisiko se niin, että kymmenen vuotta sitten, kun väitteesi mukaan et vielä ollut juonut yhtään, niin oliko silloinkaan mitään päämäärää. Jos on päämäärä, niin aikakin kuluu paremmin. Suunnitelmia pitää aina silloin tällöin tarkistella, onko ne relevantteja.
        Itse olen juonut 35 ... 40 vuotta. Siinä ohessa opiskellut, hoitanut työn, osteskellut asunnon, autot, kesämökin ja ne viinat. Mutta kun aina silloin tällöin on isompia ongelmia, niin silloin ei juoda. Ensi ratkaistaan ongelmat ja sit korkataan. Ja ikinä en pysty aamulla ottamaan ... vieläkään.
        Tosiaan kerroit vain, että juot. Tee itsellesi selväksi, mihinkä pyrit. Rupea toimimaan suunnitellusti.


      • Long road
        eiku huikalle kirjoitti:

        Esittelit niitä näitä mitä olet tehnyt oliko se kymmenen vuoden aikana. Mutta mitään, ei yhtään mitään ei kirjoituksestasi ilmene mitä aiot tästä eteenpäin. Varmaan tilanne tai en tiedä.... Olisiko se niin, että kymmenen vuotta sitten, kun väitteesi mukaan et vielä ollut juonut yhtään, niin oliko silloinkaan mitään päämäärää. Jos on päämäärä, niin aikakin kuluu paremmin. Suunnitelmia pitää aina silloin tällöin tarkistella, onko ne relevantteja.
        Itse olen juonut 35 ... 40 vuotta. Siinä ohessa opiskellut, hoitanut työn, osteskellut asunnon, autot, kesämökin ja ne viinat. Mutta kun aina silloin tällöin on isompia ongelmia, niin silloin ei juoda. Ensi ratkaistaan ongelmat ja sit korkataan. Ja ikinä en pysty aamulla ottamaan ... vieläkään.
        Tosiaan kerroit vain, että juot. Tee itsellesi selväksi, mihinkä pyrit. Rupea toimimaan suunnitellusti.

        nuoruus on mennyt vähän päämäärättömällä tavalla tiettyjen asioiden takia,
        Tulevaisuudessa olisi tavoitteena hankkia ammatti, monestakin syystä ensinnäkin ammattia ei ole,
        ja sosiaaliset taidot ovat päässeet ruostumaan, siinä samalla opiskellessa ne kehittyvät, työpaikka
        olisi myös pakko jossakin vaiheessa saada.Mutta pitää olla ensin kondiksessa että työn pystyy hoitamaan,
        Oma talo olisi tietystin haaveena ja toimiva parisuhde, lapsia en tähän maailmaan tee,
        Pitkään erinlaista elämää viettäneenä voin sanoa että osattomuus yhteiskunnassa tuhoaa erittäin
        helpostin henkisen puolen ja uskon tulevaisuuteen, mutta pitää vain yrittää parhaansa että ei lannistu,
        moni todella omassa yhteisössäni toivoo että minulle näin kävisi, ja yritystä siihen on ollut paljon, yksinäinen monestin joutuu (hyeenalauman ahdistelemaksi)esim mielisairaaloissa on juuri näitä ihmisiä
        jotka on lannistettu lopullisestin, sitä kohtaloa en itselleni suo.Uskon että 30 vuotiaana olen työssä,
        parisuhteessa ja kiinni yhteiskunnassa toisella paikkakunnalla.


      • ei huikalle
        Long road kirjoitti:

        nuoruus on mennyt vähän päämäärättömällä tavalla tiettyjen asioiden takia,
        Tulevaisuudessa olisi tavoitteena hankkia ammatti, monestakin syystä ensinnäkin ammattia ei ole,
        ja sosiaaliset taidot ovat päässeet ruostumaan, siinä samalla opiskellessa ne kehittyvät, työpaikka
        olisi myös pakko jossakin vaiheessa saada.Mutta pitää olla ensin kondiksessa että työn pystyy hoitamaan,
        Oma talo olisi tietystin haaveena ja toimiva parisuhde, lapsia en tähän maailmaan tee,
        Pitkään erinlaista elämää viettäneenä voin sanoa että osattomuus yhteiskunnassa tuhoaa erittäin
        helpostin henkisen puolen ja uskon tulevaisuuteen, mutta pitää vain yrittää parhaansa että ei lannistu,
        moni todella omassa yhteisössäni toivoo että minulle näin kävisi, ja yritystä siihen on ollut paljon, yksinäinen monestin joutuu (hyeenalauman ahdistelemaksi)esim mielisairaaloissa on juuri näitä ihmisiä
        jotka on lannistettu lopullisestin, sitä kohtaloa en itselleni suo.Uskon että 30 vuotiaana olen työssä,
        parisuhteessa ja kiinni yhteiskunnassa toisella paikkakunnalla.

        Itse olen 55 v. ja aina olen ihmetellyt, miten nuoret pääsee yhteiskuntaan kiinni. Kauheita vuokria, ei rahaa kerry, ei kerry oman asuntolainan rahoitussosuutta... jne. Ei sitä pysty käsittämään. Ja useimmiten kaikki loksahtaa jollain aikavälillä kohdalleen. Mutta on pitkiäkin ajanjaksoja, kun tuntuu, ettei jostain loukosta tai tilanteesta pääse etenemään. Ei elämä kai millään iällä muutu vapaamatkusteluksi. Huolien ja murheiden summa lienee vakio. Turhan suuri alkoholinkulutus saattaa heikentää pitkäjänteisyyttä ja omien taitojen esiintuloa. Onpa mukava huomata, että olet pannut tärkeät asiat listalle. Yleensä elämässä asioilla on taipumus toteutua.
        En oikein osaa montaa hyötynäkökohtaa 35 ... 40 vuoden juomiseen näin niinkun jälkikäteen mainita. Onnen poika, ettei vielä horsmaa kasva. Pakkohan on ollut vähennellä. Jospa muuttaisin nimimerkiksi: ei huikalle.
        Kaikkea hyvää pitkälle tielle. Ei ole oikein neuvoa. En edes tiedä itsekään miten nuoruusvuosien jälkeen sain elämänmenosta otteen kiinni. Niin vain sattui käymään. Ehkä Aikkareiden sivuilta löytyy sopivia koulutuksia. Yhteys työppäriin ja sieltä ammattikurssille. ONNELLISTA UUTTA VUOTTA.


      • oluenorja
        ei huikalle kirjoitti:

        Itse olen 55 v. ja aina olen ihmetellyt, miten nuoret pääsee yhteiskuntaan kiinni. Kauheita vuokria, ei rahaa kerry, ei kerry oman asuntolainan rahoitussosuutta... jne. Ei sitä pysty käsittämään. Ja useimmiten kaikki loksahtaa jollain aikavälillä kohdalleen. Mutta on pitkiäkin ajanjaksoja, kun tuntuu, ettei jostain loukosta tai tilanteesta pääse etenemään. Ei elämä kai millään iällä muutu vapaamatkusteluksi. Huolien ja murheiden summa lienee vakio. Turhan suuri alkoholinkulutus saattaa heikentää pitkäjänteisyyttä ja omien taitojen esiintuloa. Onpa mukava huomata, että olet pannut tärkeät asiat listalle. Yleensä elämässä asioilla on taipumus toteutua.
        En oikein osaa montaa hyötynäkökohtaa 35 ... 40 vuoden juomiseen näin niinkun jälkikäteen mainita. Onnen poika, ettei vielä horsmaa kasva. Pakkohan on ollut vähennellä. Jospa muuttaisin nimimerkiksi: ei huikalle.
        Kaikkea hyvää pitkälle tielle. Ei ole oikein neuvoa. En edes tiedä itsekään miten nuoruusvuosien jälkeen sain elämänmenosta otteen kiinni. Niin vain sattui käymään. Ehkä Aikkareiden sivuilta löytyy sopivia koulutuksia. Yhteys työppäriin ja sieltä ammattikurssille. ONNELLISTA UUTTA VUOTTA.

        ...aikanaan paljonkin ja sitten vuosia välissä raittiina.
        Asun parisuhteessa ja se pitää minut koossa niin,että tällä hetkellä juon vain perjantaisin kotona.
        Olen oluen lipittäjä ja juon aina känniin asti. En edes ymmärrä miksi alkoholia pitäisi ottaa vain yksi-kaksi lasia,jos se ei vielä tunnu missään. Minusta viina on kännin ottoa varten.

        Tiedän myös että jos suhde loppuu,niin kunnon juominen alkaa oitis. Sitten menee rahat ja asunnot. Se on tulevaisuus jos huonosti käy ja käyhän se,mies on -38 syntynyt ja jo kaksi sydänkohtausta takana....
        Muutenkaan tulevaisuus ei ole ruusuinen.
        Kouluttamaton akka on tähänkin asti joutunut tulemaan toimeen siivous yms paskahommilla,joista kukaan ei maksa joten säästöjäkään ei ole päässyt kertymään.
        Nyt vielä löydettiin nivelrikko,joten pitäisi kouluttautua kevyempiin töihin....

        Eli paskat on näkymät sanon suoraan.

        Mutta tsemppiä aloittajalle. Tekemällä suunnitelman ja pitämällä siitä kiinni voit parantaa elämänlaatuasi ja saada siihen sisältöä.


      • Rakastavasydän
        Long road kirjoitti:

        nuoruus on mennyt vähän päämäärättömällä tavalla tiettyjen asioiden takia,
        Tulevaisuudessa olisi tavoitteena hankkia ammatti, monestakin syystä ensinnäkin ammattia ei ole,
        ja sosiaaliset taidot ovat päässeet ruostumaan, siinä samalla opiskellessa ne kehittyvät, työpaikka
        olisi myös pakko jossakin vaiheessa saada.Mutta pitää olla ensin kondiksessa että työn pystyy hoitamaan,
        Oma talo olisi tietystin haaveena ja toimiva parisuhde, lapsia en tähän maailmaan tee,
        Pitkään erinlaista elämää viettäneenä voin sanoa että osattomuus yhteiskunnassa tuhoaa erittäin
        helpostin henkisen puolen ja uskon tulevaisuuteen, mutta pitää vain yrittää parhaansa että ei lannistu,
        moni todella omassa yhteisössäni toivoo että minulle näin kävisi, ja yritystä siihen on ollut paljon, yksinäinen monestin joutuu (hyeenalauman ahdistelemaksi)esim mielisairaaloissa on juuri näitä ihmisiä
        jotka on lannistettu lopullisestin, sitä kohtaloa en itselleni suo.Uskon että 30 vuotiaana olen työssä,
        parisuhteessa ja kiinni yhteiskunnassa toisella paikkakunnalla.

        HIENOSTI AJATTELET ASIOISTA.MENNEISYYTTÄ EI KANNATA MUREHTIA,EIKÄ VÄLITTÄÄ ILKEISTÄ IHMISISTÄ.LUOTA ITSEESI JA SIIHEN ETTÄ,SAAVUTAT TULEVAISUUDESSA SEN MITÄ HALUAT.
        AA TUSKIN SINUA PYSTYY AUTTAMAAN,KUIVANAPPAILUA KOKO PAIKKA,MUTTA MIEHENI JOKA ON ENNEN JUONUT JA SIT OLLUT HEROIININ KÄYTTÄJÄ,PYYTI MINUA ANTAMAAN SINULLE PUHELIN NUMERON,JOSSA SINUAKIN AUTETAAN VARMASTI,SE ON JÄRVENPÄÄN SOSIAALISAIRAALA...
        SIELLÄ AUTETAAN ENSIN FYYSISESTI JA PSYYKKISESTI KUNTOON,SIELLÄ VOIT MYÖS OPISKELLA SISÄLLÄ JA NE SUHTAUTUU ERITTÄIN MYÖNTEISESTI NUORIIN JA AUTTAVAT SAAMAAN UUDEN ASUNNON ERI PAIKKAKUNNALTA,JOTTA PÄÄSISI ENTISISTÄ KAVEREISTA EROON JA ALOITTAMAAN UUDEN ELÄMÄN IHAN RAUHASSA.AIKA RAJOITUSTA SIELLÄ EI PERIAATTEESSA OLE,SE RIIPPUU MOTIIVEISTA ELI MIKÄLI HALUAA TODELLA RAITTIIKSI,HE TODELLA AUTTAVAT VIIMEISTÄ PIIRTOA MYÖTEN,HE JOPA KUSKAAVAT SINUN TAVARASI UUDELLE PAIKKAKUNNALLE ELI HOITAVAT MYÖS MUUTON.MIEHENI ON OLLUT KOHTA KYMMENEN VUOTTA KUIVILLA JA OLI SIELLÄ 1/2 VUOTTA SILLOIN HOIDOSSA.ALKOHOLISTIT SIELLÄ OVAT USEIN JOPA VUODEN TAI YLIKIN,SEN VOI PÄÄTTÄÄ ITSE.SIELLÄ AUTETAAN MYÖS PANIIKKIHÄIRIÖISTÄ JNE... SIELLÄ LÖYTYY LÄÄKÄRI JOKA LÄHTÖÖN JA SIELLÄ VIEDÄÄN AUTOLLA OVELTA OVELLE,VAIKKA HAMMASLÄÄKÄRIIN.JA HOITAJA TULEE MUKAAN.JOS OLET KIINNOSTUNUT,
        NIIN SOITA JÄRVENPÄÄN SOSIAALISAIRAALAAN,NUMERO ON 09-29151
        VAIHTEESEEN VOIT KERTOA MISTÄ KENKÄPURISTAA.JA ILMOITTAUTUA JONOON JOS KÄY SÄKÄ,VOIT PÄÄSTÄ HETI,MIKÄLI ON VAPAITA PAIKKOJA.VAIKKA SINNE USEINMITEN MENNÄÄN A-KLINIKAN KAUTTA.
        A-KLIKALLE ON HELPPO PÄÄSTÄ,JOSTA VOI PYYTÄÄ SINNE LÄHETTEEN,MIKÄLI HALUAT.
        SOSIAALITOIMISTOTKIN VOI ANTAA SINNE LÄHETTEEN JA MYÖS MAKSUSITOOMUKSEN...

        JK: OIKEIN HYVÄÄ UUTTAVUOTTA JA ONNEA SINULLE ETTÄ,PÄÄSET TAVOITTEISIISI !


      • long road
        Rakastavasydän kirjoitti:

        HIENOSTI AJATTELET ASIOISTA.MENNEISYYTTÄ EI KANNATA MUREHTIA,EIKÄ VÄLITTÄÄ ILKEISTÄ IHMISISTÄ.LUOTA ITSEESI JA SIIHEN ETTÄ,SAAVUTAT TULEVAISUUDESSA SEN MITÄ HALUAT.
        AA TUSKIN SINUA PYSTYY AUTTAMAAN,KUIVANAPPAILUA KOKO PAIKKA,MUTTA MIEHENI JOKA ON ENNEN JUONUT JA SIT OLLUT HEROIININ KÄYTTÄJÄ,PYYTI MINUA ANTAMAAN SINULLE PUHELIN NUMERON,JOSSA SINUAKIN AUTETAAN VARMASTI,SE ON JÄRVENPÄÄN SOSIAALISAIRAALA...
        SIELLÄ AUTETAAN ENSIN FYYSISESTI JA PSYYKKISESTI KUNTOON,SIELLÄ VOIT MYÖS OPISKELLA SISÄLLÄ JA NE SUHTAUTUU ERITTÄIN MYÖNTEISESTI NUORIIN JA AUTTAVAT SAAMAAN UUDEN ASUNNON ERI PAIKKAKUNNALTA,JOTTA PÄÄSISI ENTISISTÄ KAVEREISTA EROON JA ALOITTAMAAN UUDEN ELÄMÄN IHAN RAUHASSA.AIKA RAJOITUSTA SIELLÄ EI PERIAATTEESSA OLE,SE RIIPPUU MOTIIVEISTA ELI MIKÄLI HALUAA TODELLA RAITTIIKSI,HE TODELLA AUTTAVAT VIIMEISTÄ PIIRTOA MYÖTEN,HE JOPA KUSKAAVAT SINUN TAVARASI UUDELLE PAIKKAKUNNALLE ELI HOITAVAT MYÖS MUUTON.MIEHENI ON OLLUT KOHTA KYMMENEN VUOTTA KUIVILLA JA OLI SIELLÄ 1/2 VUOTTA SILLOIN HOIDOSSA.ALKOHOLISTIT SIELLÄ OVAT USEIN JOPA VUODEN TAI YLIKIN,SEN VOI PÄÄTTÄÄ ITSE.SIELLÄ AUTETAAN MYÖS PANIIKKIHÄIRIÖISTÄ JNE... SIELLÄ LÖYTYY LÄÄKÄRI JOKA LÄHTÖÖN JA SIELLÄ VIEDÄÄN AUTOLLA OVELTA OVELLE,VAIKKA HAMMASLÄÄKÄRIIN.JA HOITAJA TULEE MUKAAN.JOS OLET KIINNOSTUNUT,
        NIIN SOITA JÄRVENPÄÄN SOSIAALISAIRAALAAN,NUMERO ON 09-29151
        VAIHTEESEEN VOIT KERTOA MISTÄ KENKÄPURISTAA.JA ILMOITTAUTUA JONOON JOS KÄY SÄKÄ,VOIT PÄÄSTÄ HETI,MIKÄLI ON VAPAITA PAIKKOJA.VAIKKA SINNE USEINMITEN MENNÄÄN A-KLINIKAN KAUTTA.
        A-KLIKALLE ON HELPPO PÄÄSTÄ,JOSTA VOI PYYTÄÄ SINNE LÄHETTEEN,MIKÄLI HALUAT.
        SOSIAALITOIMISTOTKIN VOI ANTAA SINNE LÄHETTEEN JA MYÖS MAKSUSITOOMUKSEN...

        JK: OIKEIN HYVÄÄ UUTTAVUOTTA JA ONNEA SINULLE ETTÄ,PÄÄSET TAVOITTEISIISI !

        Ja kiitos neuvoistasi, yritän vielä elää elämää ilman että joudun järvenpäähän, oma arki pysyy hallinnassa
        ainakin vielä ihan jees jotenkuten, mutta olen päättänyt pistää elämäni särmään, tulevaisuus näyttää onnistunko,
        usko ja toivo on kova! tällähetkellä elämä jopa jossain määrin hymyilee, kouluihin on haettu, ja kuntouttavassa työtoiminnassa olen, ihan kiva nainenkin tiedossa.


      • Rakastavasydän
        long road kirjoitti:

        Ja kiitos neuvoistasi, yritän vielä elää elämää ilman että joudun järvenpäähän, oma arki pysyy hallinnassa
        ainakin vielä ihan jees jotenkuten, mutta olen päättänyt pistää elämäni särmään, tulevaisuus näyttää onnistunko,
        usko ja toivo on kova! tällähetkellä elämä jopa jossain määrin hymyilee, kouluihin on haettu, ja kuntouttavassa työtoiminnassa olen, ihan kiva nainenkin tiedossa.

        Kiitos vastauksestasi.Kiva kuulla että,sulla menee elämä parempaan suuntaan.
        Ota kuitenkin numero talteen,varmuuden vuoksi,jos tarttee tai jos et itse tartte,niin voit antaa sit numeroa toisille,joilla ois tarvetta...Toivon että koulu asiat sujuu hyvin,samoin työasiat ja toivon että,olet löytänyt oikean ihmisen elämääsi,jonka kanssa ois hyvä olla.
        Kaikkea hyvää sinulle elämääsi.Usko ja toivo on tärkeää,kuten myös rakkaus :)
        Vahva päätös muuttaa elämää auttaa myös paljon.Onnea sulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5913
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3605
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1913
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1512
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1398
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe