Vt-seura on kautta historiansa osannut vaatia oikeuksiaan, samalla kun se polkee jäsentensä oikeuksia mistään välittämättä. Viimeisin hyvä esimerkki tästä tulee Venäjältä, jossa vt-seuran propaganda on luokiteltu sellaiseksi mitä se on - ääriaineistoksi.
"Venäjän korkein oikeus on määritellyt jehovantodistajien 34 julkaisua - mukaan lukien Vartiotornin - ääriaineistoksi. Käytännössä julkaisujen levittämisestä tulee näin laitonta. Kielto perustuu Rostovissa tehtyyn päätökseen. Jehovantodistajat aikovat valittaa päätöksestä Euroopan ihmisoikeutuomioistuimeen."
http://veljesseura.org/?q=uutiset/34-jt-julkaisua-kielletty-ven-j-ll
Vt-seura aikoo siis valittaa Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen siitäkin huolimatta, että se itse vähät välittää tuomioistuimen valvomasta Euroopan ihmisoikeussopimuksen toteutumisesta omassa lahkossaan. Vt-seurahan ei esimerkiksi salli jäsenilleen täydellistä ajatuksen-, omantunnon- ja uskonnonvapautta, joiden toteutumista tuomioistuin valvoo. Oikeuksistaan kiinni pitävä potkitaan seurakunnasta pihalle ja vt-seuran sääntöjen mukaan seurakuntalaisten, ja jopa lähisukulaisten, tulee karttaa erotettua jäsentä.
Jos tuollainen sosiaalinen kiristäminen käsitetään oikeana tulkintana ja käytäntönä ajatuksen-, omantunnon- ja uskonnonvapaudesta, niin mitä tarkoitusta koko kohdalla loppuviimein on?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Euroopan_ihmisoikeussopimus
http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnonvapaus
Vt-seura itkee maailmalla perusteetta
3
444
Vastaukset 3
- 57yu86
Hyökkäys on paras puolustus, sehän on tiedetty ja tunnettu taktiikka.
On se sellaista, mikä lienee myssyttäjien kohtalo kun kuolema lopulta korjaa satoa? - Voimantorni
>>Vt-seura aikoo siis valittaa Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen siitäkin huolimatta, että se itse vähät välittää tuomioistuimen valvomasta Euroopan ihmisoikeussopimuksen toteutumisesta omassa lahkossaan>>
Niin, Vt-seura toimii Euroopan ihmisoikeussopimuksen suhteen täsmälleen samalla tavalla kuin se toimii Raamatun suhteen: se tarkoitushakuisesti valikoi kokonaisuudesta ainoastaan itselleen sopivat kohdat korostaen niitä. Vastaavasti oman asian kannalta epäedulliset kohdat jätetään kokonaan huomioimatta.
Nyt Vt-seura kyllä mesoaa ihmisoikeussopimuksen artiklan 9 (uskonnonvapaus) puolesta ja valittaa asiasta eteenpäin, koska sen OMA asema on kyseenalaistettu Venäjän viranomaisten toimesta. Olisi vaan hauska tietää, miten Euroopan ihmisoikeustuomioistuimessa suhtaudutaan tällaiseen valitukseen, jos siellä ollaan tietoisia Vt-seuran järjestelmällisestä artiklan 14 (syrjinnän kielto) rikkomisesta.
Tämähän ei tietenkään itse Vt-seuraa haittaa lainkaan. Ei Jt-hallintoelin näe mitään ristiriitaa tällaisessa, koskapa he ovat jo tuominneet uskonnollisen syrjinnän omissa julkaisuissaan:
"Ketään ei saisi pakottaa - - valitsemaan uskonnon ja perheen välillä." (Herätkää! heinäkuu 2009, s. 29)
Saman lehden seuraavassa numerossa oli syrjintä nostettu oikein pääaiheeksi, ja niinpä Herätkää! elokuu 2009 -lehden kannessa lukeekin: "Ennakkoluulot ja syrjintä -Mistä juontuvat? -Miten kestää?".
Tämän kirjoitussarjan johdanto-osassa sanotaan mm. näin:
"Eivät edes syrjintää koskevat lait pysty välttämättä juurimaan ahdasmielisyyttä ja suvaitsemattomuutta", ja tämän tueksi Jt-järjestö lainaa YK:n entisen ihmisoikeusvaltuutetun sanoja. Näin Jehovan todistajat ovat siis julkisissa kannanotoissaan hurskaasti tuominneet uskonnollisen syrjinnän täysin sopimattomaksi ja laittomaksi toiminnaksi.
Tästä huolimatta Jt-järjestö itse vaatii omia jäseniään asettamaan entiset Jehovan todistajat poikkeuksetta kaikista muista ihmisryhmistä erilleen siten, että heitä tulee karttaa. Heitä ei saisi edes tervehtiä*. Jokainen voi ymmärtää, kuinka ristiriitaista ja perusteetonta Jt-järjestön toiminta tässäkin asiassa on.
Vt-seuran oman edun tavoittelu ja laskelmoiva kieroilu on osoitettu lukemattomissa tapauksissa todeksi, ja tässä jälleen kerran yksi sellainen tapaus lisää. - Kiitos sinulle tiuku taas huomionarvoisen asian esille nostamisesta!
*Suomen Jt-toiminnan virallinen tiedottaja V.Leinonen tässä taannoin mediassa esitti tästä asiasta nk. "kansantajuisemman" version, eli toisin sanoen valehteli tervehtimiskiellon olemattomiin vastoin järjestön voimassa olevia ohjeita.
_________
Laskelmoivuus ei ole merkki rehellisyydestä, eikä jatkuva kieroilu ole merkki Jumalaan luottamisesta.- seurataan
Toivottavasti EU tuomioistuin saa riittävän näytön VT. seuran toiminnasta erotettuja ja ns. luopioiden suhteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän51991Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15868Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl501799- 46737
- 42664
- 37619
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30596Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE166553Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37530Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan55501