Vanha liitto-Uusi liitto

Vanha liitto sinetöitiin, vahvistettiin eläimen verellä 2. Moos.24:8.
Uusi liitto on myös sinetöity eli vahvistettu, ei eläimen eikä tavallisen ihmisenkään verellä, vaan Jumalan oman Pojan verellä. Hänestä tuli myös sen uuden liiton välimies, mikä on perustettu paremmille lupauksille kuin vanha liitto.

Vanhassa liitossa sanottiin. Totelkaa niin saatte elää, ja minä tahdon olla teidän Jumalanne ja te olette minun kansani.
Uudessa sanotaan. Katsokaa Jeesukseen, uskokaa niin saatte elää. Jos meiltä puuttuu kyky totella. Kristus vaikuttaa sydämmessämme uskon kuuliaisuuden.
Me emme voi tulla vanhurskaiksi eikä pyhäksi vaikka kuinka ponnistelisimme.
Kristus on sovittanut syntimme, hän vanhurskauttaa ja pyhittää meidät.
Jos puuttuu halu ja tahto tehdä Jumalan tahtoa Kristus vaikuttaa sekä tahtomaan että toimimaan hänen mielensä mukaisesti.

Rakkaus kirjoitetaan sydämeen ja runsaat lupaukset ovat kaikille jotka solmivat liiton Jumalan kanssa. Hänen liittonsa pysyy voimassa elämässä ja kuolemassa ja myöskin sairauden ja vastuksien kohdatessa jos rauhanmliitomme on Jumalan kanssa vain kunnossa.

14

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 65+

      tottelivat Jumalan tahtoa (lakia) siten kuin oli säädetty ja uhrasivat ne uhrit joita heille oli annettu saavat olla osallisia uudenliiton uhrista (Jeesuksen veriuhrista), siksi minä uskon että ne 144000 ilmestyskirjassa ovat Israelin sukukunnista juuri niinkuin Raamattu sen ilmoittaa. 12000 jokaisesta sukukunnasta.

    • kaaleppi..

      se saarnaajan kirjan on kirjoittanut salomo ja kertoo jonkinlaisesta masennuskaudesta hänellä. Heprean sana seol tarkoittaa hautaa tai tuonelaa. Missään kohti ei sanota että sana tuli herralta tai herra puhui vaan saarnaaja sanoi eli siis salomo itse. Se että seol tarkoittaa tässä tapauksessa hautaa näkyy siinä että siinä saarnaajan kirjassa sanotaan useaan kertaan että AURINGON ALLA. Kerrotaan kaikesta turhuudesta täällä maan päällä ja lopuksi kehoitetaan turvaamaan Jumalaan. Samoihin jakeisiin vetoavat muuten jehovan todistajatkin mutta kehoittaisin lukemaan koko saarnaajan kirjan eikä vain näitä muutamia jakeita. Malakian kirjan tulessa polttamisessa sanotaan että ei jää juurta ei oksaa mutta runko on se tietoinen minuus joka on kaikilla myös kuoleman jälkeen. Kadotus on pysyvästi eroa Jumalasta ja kun käikki hyvä tulee Jumalalta niin kadotuksessa ei ole mitään hyvää ja olo sen mukainen. Jumala ei luotujansa piinaa ja nauti vaan ero Jumalasta tietoiseen tilaan missä on vain pahuutta sen ihminen itse valitsee. Helvetti voi olla myös maan päällä eli uskovalle tää voi olla helvetti mutta uskosta osattomalle taivas. No vähän karrikoitua mutta tuohon suuntaan raamattu kertoo. Ilmestyskirjan 20 luku usein sivuutetaan vaikka siinä on tekstiä joka on yhtälailla totta kuin jokin muukin raamatun paikka.

      • alex-kasi

        vaikka sinulle sitten lusikalla syöttäisi totuutta niin varmaankaan et sitä vastaan ottaisi.

        Kaikki nuo teidän ikuisen piinan puolustelunne ovat niin ontuvia ja todella helposti kumottavia että luulisi että tekin edes joskus ajattelisitte mitä puhutte ja kirjoitatte.

        Totuus on:
        Jumala on AINOA jolla on iankaikkiseen elämään tarvittavat avut (toisin sanoen AINOASTAAN Jumalassa on IANKAIKKINEN ELÄMÄ MAHDOLLISTA) . Siitä Jumala ihmistä varoitti paratiisissa - älä erottaudu minusta sillä sinä kuolet erossa minusta. Ei Jumala sanonut joudut ikuiseen tulimereen piinattavaksi. Jos ihminen uskoo mitä Jumala sanoi eikä lankea seuraamaan tämän maailman hallitsijan saatanan "ei ette te kuole"-valheeseen niin ei hän koskaan ala uskomaan tuollaisiin spiritistisiin helvetin tarinoihin.

        Ei ole niin, että iankaikkinen elämä olisi jonkinlainen automaattinen asia joka olisi jokaiselle, iankaikkinen elämä tulee mahdolliseksi ainoastaan Jumalan TÄYDELLISYYDESSÄ. Se juuri on syy siihen miksi Jumalan oli ITSE maksettava meidän syntivelkamme. KUKAAN MUU EI VOISI MAKSAA NIITÄ.

        Ei tuo Sheolin ja Haadeksen sekoittaminen toisiinsa ole mitenkään ratkaiseva asia kun puhutaan iankaikkisesta elämästä vaan koko Raamatun sanoma.

        Raamatun kiistkysyn´mys on juuri tämä.
        Jumala varoitti ihmistä lankeamasta eroon Hänestä ja Jumalan vastustaja saatana väitti vastaan. Tämän asian ympärille koko Raamattu on kirjoitettu. Jumala sanoo yhä: Iankaikkinen elämä on mahdollista mutta vain niille jotka elävät ilman sitä tuhoavaa syntiä. saatana puhuu valhetta ja väittää että iankaikkinen elämä on mahdoillista AINA.

        Minä uskon Jumalan Sanaan - ja olen varma siitä että ianoastaan Jumalalla on kuolemattomuus - ja niillä jotka pysyttäytyvät Hänessä. Jumala maksoi meidän syntivelkamme Pojassaan - Jumala on ainoa joka voi maksaa ne - koska vain Hän on Pyhä itsessään.

        Jumalan Pyhyys oli Jeesuksessa.

        Totta kirjoittaa sen sijaan Herran apostoli Paavali:

        Joku teistä ehkä kysyy: "Miksi Jumala sitten moittii ihmisiä? Eihän kukaan voi vastustaa hänen tahtoaan." Ihmisparka, mikä sinä olet arvostelemaan Jumalaa? Sanooko saviastia muovaajalleen: "Miksi teit minusta tällaisen?" Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten?

        Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty tuhottaviksi.

        Loppumattoman kirkkautensa hän taas on antanut ilmetä niistä astioista, joita kohtaan hän osoittaa laupeutta ja jotka hän on valmistanut kirkkautta varten. Sellaisiksi hän on kutsunut meidät, olimmepa juutalaisia tai emme.

        Hoosean kirjassa hän sanoo: -- Minä olen sanova kansakseni sitä, joka ei kansaani ollut, ja rakastetukseni sitä, jota en rakastanut. Ja samassa paikassa, jossa heille sanottiin: "Te ette ole minun kansaani", heitä tullaan sanomaan elävän Jumalan lapsiksi. Mutta Israelista Jesaja huudahtaa: -- Vaikka Israelin kansa olisi lukuisa kuin merenrannan hiekka, siitä pelastuu vain rippeet.
        ------
        Noin siis Paavali .. lue tarkkaan..

        Ikuisen piinan opettajat ovat väärässä, sillä he opettavat sellaista mikä ei ole totta.

        alex


      • eremith
        alex-kasi kirjoitti:

        vaikka sinulle sitten lusikalla syöttäisi totuutta niin varmaankaan et sitä vastaan ottaisi.

        Kaikki nuo teidän ikuisen piinan puolustelunne ovat niin ontuvia ja todella helposti kumottavia että luulisi että tekin edes joskus ajattelisitte mitä puhutte ja kirjoitatte.

        Totuus on:
        Jumala on AINOA jolla on iankaikkiseen elämään tarvittavat avut (toisin sanoen AINOASTAAN Jumalassa on IANKAIKKINEN ELÄMÄ MAHDOLLISTA) . Siitä Jumala ihmistä varoitti paratiisissa - älä erottaudu minusta sillä sinä kuolet erossa minusta. Ei Jumala sanonut joudut ikuiseen tulimereen piinattavaksi. Jos ihminen uskoo mitä Jumala sanoi eikä lankea seuraamaan tämän maailman hallitsijan saatanan "ei ette te kuole"-valheeseen niin ei hän koskaan ala uskomaan tuollaisiin spiritistisiin helvetin tarinoihin.

        Ei ole niin, että iankaikkinen elämä olisi jonkinlainen automaattinen asia joka olisi jokaiselle, iankaikkinen elämä tulee mahdolliseksi ainoastaan Jumalan TÄYDELLISYYDESSÄ. Se juuri on syy siihen miksi Jumalan oli ITSE maksettava meidän syntivelkamme. KUKAAN MUU EI VOISI MAKSAA NIITÄ.

        Ei tuo Sheolin ja Haadeksen sekoittaminen toisiinsa ole mitenkään ratkaiseva asia kun puhutaan iankaikkisesta elämästä vaan koko Raamatun sanoma.

        Raamatun kiistkysyn´mys on juuri tämä.
        Jumala varoitti ihmistä lankeamasta eroon Hänestä ja Jumalan vastustaja saatana väitti vastaan. Tämän asian ympärille koko Raamattu on kirjoitettu. Jumala sanoo yhä: Iankaikkinen elämä on mahdollista mutta vain niille jotka elävät ilman sitä tuhoavaa syntiä. saatana puhuu valhetta ja väittää että iankaikkinen elämä on mahdoillista AINA.

        Minä uskon Jumalan Sanaan - ja olen varma siitä että ianoastaan Jumalalla on kuolemattomuus - ja niillä jotka pysyttäytyvät Hänessä. Jumala maksoi meidän syntivelkamme Pojassaan - Jumala on ainoa joka voi maksaa ne - koska vain Hän on Pyhä itsessään.

        Jumalan Pyhyys oli Jeesuksessa.

        Totta kirjoittaa sen sijaan Herran apostoli Paavali:

        Joku teistä ehkä kysyy: "Miksi Jumala sitten moittii ihmisiä? Eihän kukaan voi vastustaa hänen tahtoaan." Ihmisparka, mikä sinä olet arvostelemaan Jumalaa? Sanooko saviastia muovaajalleen: "Miksi teit minusta tällaisen?" Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten?

        Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty tuhottaviksi.

        Loppumattoman kirkkautensa hän taas on antanut ilmetä niistä astioista, joita kohtaan hän osoittaa laupeutta ja jotka hän on valmistanut kirkkautta varten. Sellaisiksi hän on kutsunut meidät, olimmepa juutalaisia tai emme.

        Hoosean kirjassa hän sanoo: -- Minä olen sanova kansakseni sitä, joka ei kansaani ollut, ja rakastetukseni sitä, jota en rakastanut. Ja samassa paikassa, jossa heille sanottiin: "Te ette ole minun kansaani", heitä tullaan sanomaan elävän Jumalan lapsiksi. Mutta Israelista Jesaja huudahtaa: -- Vaikka Israelin kansa olisi lukuisa kuin merenrannan hiekka, siitä pelastuu vain rippeet.
        ------
        Noin siis Paavali .. lue tarkkaan..

        Ikuisen piinan opettajat ovat väärässä, sillä he opettavat sellaista mikä ei ole totta.

        alex

        keplottelemalla kehiteltyjen "uskon" kappaleiden orja, kuten tuntuu Alex Kasi olevan voi ymmärtämättömyydessään yrittää omalla kohdallaan yrittää tehdä ei uskottavan, mutta sillähän ei ole mitään tekemistä sen itse olevan totuuden kanssa jota Kaaleppi tässä selvästi valoittaa. Tässä nähdään juuri tuo Alexin tietämättömyys jolla hän lisää itselleen tuota tulevaa piinaa sitten, kun hänelle se aikoinaan langetetaan, ellei hänen ymmärryksensä saa valaistua ennen sitä.


      • sitä vaan
        eremith kirjoitti:

        keplottelemalla kehiteltyjen "uskon" kappaleiden orja, kuten tuntuu Alex Kasi olevan voi ymmärtämättömyydessään yrittää omalla kohdallaan yrittää tehdä ei uskottavan, mutta sillähän ei ole mitään tekemistä sen itse olevan totuuden kanssa jota Kaaleppi tässä selvästi valoittaa. Tässä nähdään juuri tuo Alexin tietämättömyys jolla hän lisää itselleen tuota tulevaa piinaa sitten, kun hänelle se aikoinaan langetetaan, ellei hänen ymmärryksensä saa valaistua ennen sitä.

        Ilm. 20:6 "Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ENSIMMÄISESTÄ YLÖSNOUSEMUKSESTA.
        Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa..."

        Tämän jälkeen seuraa 1000v. aika, jonka jälkeen Saatana päästetään vankeudestaan
        Ilm.20:8 " ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljää kolkkaa ja johtaa kansat harhaan..."

        Sitten tulee viimeinen tuomio ja toinen ylösnousemus ja kuolleet tuomitaan kukin tekojensa
        mukaan.Huomaa, että kannattaa olla osallisena ensimmäisessä ylösnousemuksessa.
        Tulinen järvi siis on olemassa silloin ja kun se on tehtävänsä tehnyt se sammuu.


      • 3+8
        eremith kirjoitti:

        keplottelemalla kehiteltyjen "uskon" kappaleiden orja, kuten tuntuu Alex Kasi olevan voi ymmärtämättömyydessään yrittää omalla kohdallaan yrittää tehdä ei uskottavan, mutta sillähän ei ole mitään tekemistä sen itse olevan totuuden kanssa jota Kaaleppi tässä selvästi valoittaa. Tässä nähdään juuri tuo Alexin tietämättömyys jolla hän lisää itselleen tuota tulevaa piinaa sitten, kun hänelle se aikoinaan langetetaan, ellei hänen ymmärryksensä saa valaistua ennen sitä.

        orja, pitää uskoa siihen mitä se valehtelee


      • alex-kasi
        eremith kirjoitti:

        keplottelemalla kehiteltyjen "uskon" kappaleiden orja, kuten tuntuu Alex Kasi olevan voi ymmärtämättömyydessään yrittää omalla kohdallaan yrittää tehdä ei uskottavan, mutta sillähän ei ole mitään tekemistä sen itse olevan totuuden kanssa jota Kaaleppi tässä selvästi valoittaa. Tässä nähdään juuri tuo Alexin tietämättömyys jolla hän lisää itselleen tuota tulevaa piinaa sitten, kun hänelle se aikoinaan langetetaan, ellei hänen ymmärryksensä saa valaistua ennen sitä.

        Raamattu (en minä) sanoo niistä joitkA EIVÄT tunnusta ..

        2. Joh. 1:7
        Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.


      • 69587...
        alex-kasi kirjoitti:

        Raamattu (en minä) sanoo niistä joitkA EIVÄT tunnusta ..

        2. Joh. 1:7
        Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.

        sinne mikään syvällisempi näkemys ja tieto pääse helposti vaikuttamaan. Olen sen täällä tullut jo useamman kerran huomaamaan.


    • uskova_1

      Niin Jumalan rakkaus vuodatetaan sydämiin Pyhän Hengen kautta (Room 5:5), vaan eipä sitä sinne vuodateta ellei tule uskoon vaan pysyy harhaoppisena. Ala siis rukoilla Jeesusta pelastamaan sinut ja pudista jaloistasi adventismin pölytkin.

      • 625--

        ei muuta sanomista kuin parjaamista ja valhetta. Epätoivoista yrittämistä saada ihmiset luopumaan uskostaan. anne-elina on kuitenkin tuntee Jumalansa, ottaisit osaa keskusteluun sinäkin ja lakkaisit noista hedelmättömistä ja katkeroituneista kirjoitteluistasi. Etkö huomaa miten kamalia nuo kirjoituksesi ovat?


      • BENEDI=SIUNATTU

        itsestäänkö se uskova 1 puhuu, vai ovatko jotkut muut adventisteista
        noin sanoneet!?

        Tiedän että jätätte jalat ehtoollisella pesemättä, isiltänne perityn perinnäissäännön takia,...ja se sääntö on!

        " Jokaisella on jo niin hyvät kengät ja sukat, ja pesukone kotona, ettei ehtoollisella tarvitse jalkoja pestä"

        Näin te teette Jumalan sanan ja tahdon tyhjäksi perinnäissääntönne takia!

        Adventistit sentään pesevät jalat, Jeesuksen esimerkin? mukaisesti...mutta te ette halua toistenne jalkoja sormellannekaan liikuttaa...siinä vaSTA FARISEUS


      • oikeutetummin.

        Pudista pietismin pölyt vihdoinkin jaloistasi ja ala uskomaan, että ainoastaan Jeesus voi antaa iankaikkisen elämän, eikä hän vie ketään kadotukseen.

        Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa. Niin että se teidän iankaikkinen kidutusoppinne on saatanasta. Vain saatana voi mitään noin julmaa edes keksiäkkään. Elämä on kuoleman vastakohta, et voi olla elävä, jos olet kuollut, ja ilman elämää et voi tuntea yhtään mitään!


    • >>>Kristus vaikuttaa sydämmessämme uskon kuuliaisuuden.>>>

      Kristus vaikuttaa! siksi ei tarvitse joka päivä tehdä uutta avausta Jumalan vaatimuksista, käskyistä tai laista, niinkuin te adventistit toistuvasti teette. Uskovana saa perustaa enemmän elämänsä Kristuksen varaan ja siihen mitä Vapahtajamme On, ja tehnyt puolestamme ristillä. Armon vaikutuksen kautta
      kasvetaan uskossa eteenpäin pienin tai jotku jopa isoin askelin, eikä tarvitse kenenkään uskovan esiintyä poliisina.
      Jeesus vie perille lupaustensa mukaan, vaikka olemmekin välillä uskottomia ja lankeavia.

      • doooo

        Miksi poliisien pitää olla uskomattomia?
        Mikä muu ei mielestäsi saa uskova olla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2287
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      174
      1369
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1167
    4. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1078
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1067
    6. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      89
      1053
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1005
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      937
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      910
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      63
      822
    Aihe