Lopunajan ihmiset

kuulostaako tutulta

Raamatussa on selvästi kerrottu minkälaisia ihmisiä ovat lopunajan ihmiset:

Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia, rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia, petollisia, häikäilemättömiä ja järjettömiä. He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa, he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. Karta sellaisia! Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja, jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta. Niin kuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin tuollaiset villitsijät vastustavat totuutta. He ovat menettäneet järkensä, ja heidän uskonsa on kelvoton. Mutta kauan he eivät menesty, sillä heidän järjettömyytensä paljastuu pian kaikille, kuten noille kahdellekin kävi. (2. kirje Timoteukselle, 3. luku)

61

2076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että kaikki

      Johtuu tästä uskovien keskuudessa:

      10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.

      Se se oli alkuperäinen syy Sodomassakin, ja kuten tiedät tämäkin, nykyinen maailma on talletettu samalle tulelle.

      Suola, kun on käynyt suolattomaksi, miten liha enään pysyisi kelvollisena.
      Eli suolan suolaisuus, on ennen lihan pilaantumista, käynyt suolattomaksi.

    • åojqwncåeq

      Osa uskovista huutaa maailmanloppua ja lopunajan ihmisistä. Tämä pallo tuhoutuu joskus aivan varmasti ja sitä ennen on ihmislaji hävinnyt avaruuteen tai sukupuuttoon. Erilaisia jumalia tuskin ilmestyy.

      • ja varmasti tulee!

        Kenellekkään ei kuitenkaan ole kerrottu sen ajankohtaa, joten kukaan ei voi tietää, sen takia sellaista ei pitäisi julkisesti kirjoitella, se tulee täysin yllätyksenä.


      • Diana-ad-rem
        ja varmasti tulee! kirjoitti:

        Kenellekkään ei kuitenkaan ole kerrottu sen ajankohtaa, joten kukaan ei voi tietää, sen takia sellaista ei pitäisi julkisesti kirjoitella, se tulee täysin yllätyksenä.

        Jeesus sanoi tulevansa silloin olemassaolevan sukupolven aikana.


      • eivät näe kuolemaa
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Jeesus sanoi tulevansa silloin olemassaolevan sukupolven aikana.

        Jeesus sanoi Raamatussa, että Jumalalle kaikki ovat eläviä, siis ne sielut, jotka ihmisten mielestä ovat kuolleiden sieluja, ovatkin Jumalan mielestä elossa.
        Tietääkseni tuomioistuinta ei ole vielä aloitettu ja ihmisiä ei ole tuomittu joutumaan kadotukseen tai helvettiin, joka on nimeltänsä toinen kuolema.
        Luulisin Jeesuksen tarkoittavan sitä. Ei todellakaan mitään kaupunkien läpikävelyä.
        Kun Jeesus tulee takaisin, ja ihminen tuomitaan vaika helvettiin pahojen tekojensa takia, sitä kutsutaan toiseksi kuolemaksi, ja siis varsinaisesti kuolemaksi.


      • Kuolleet haudataan
        eivät näe kuolemaa kirjoitti:

        Jeesus sanoi Raamatussa, että Jumalalle kaikki ovat eläviä, siis ne sielut, jotka ihmisten mielestä ovat kuolleiden sieluja, ovatkin Jumalan mielestä elossa.
        Tietääkseni tuomioistuinta ei ole vielä aloitettu ja ihmisiä ei ole tuomittu joutumaan kadotukseen tai helvettiin, joka on nimeltänsä toinen kuolema.
        Luulisin Jeesuksen tarkoittavan sitä. Ei todellakaan mitään kaupunkien läpikävelyä.
        Kun Jeesus tulee takaisin, ja ihminen tuomitaan vaika helvettiin pahojen tekojensa takia, sitä kutsutaan toiseksi kuolemaksi, ja siis varsinaisesti kuolemaksi.

        mutta vain hengellisesti elävät, jotka ovat syntyneet vedestä ja hengestä, ovat Jumalan lapsia Jeesuksessa. Tietysti Jumala tahtoo, että kaikki uudestisyntyisivät hengellisesti.


      • Anonyymi
        eivät näe kuolemaa kirjoitti:

        Jeesus sanoi Raamatussa, että Jumalalle kaikki ovat eläviä, siis ne sielut, jotka ihmisten mielestä ovat kuolleiden sieluja, ovatkin Jumalan mielestä elossa.
        Tietääkseni tuomioistuinta ei ole vielä aloitettu ja ihmisiä ei ole tuomittu joutumaan kadotukseen tai helvettiin, joka on nimeltänsä toinen kuolema.
        Luulisin Jeesuksen tarkoittavan sitä. Ei todellakaan mitään kaupunkien läpikävelyä.
        Kun Jeesus tulee takaisin, ja ihminen tuomitaan vaika helvettiin pahojen tekojensa takia, sitä kutsutaan toiseksi kuolemaksi, ja siis varsinaisesti kuolemaksi.

        Tuo oli uusi asia.. että Jumalan mielestä toisen sielu ei ole kuollut. Ihmiset uskossa kyllä pitää kuolleena ja sellanen olo myös on. Mutta kyllä tämä taitaakin olla se kirous..
        Mutta siis jumalan silmissä olen nuori ja terve vaikka sisältä jo aivan laho?? Tuo Jumala ei kyllä tiedä. Jos tietäisi niin sitten parantaisi minut.


      • Anonyymi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Jeesus sanoi tulevansa silloin olemassaolevan sukupolven aikana.

        Mitä muuta se pitkätukka hippi valehteli?


      • Anonyymi
        Kuolleet haudataan kirjoitti:

        mutta vain hengellisesti elävät, jotka ovat syntyneet vedestä ja hengestä, ovat Jumalan lapsia Jeesuksessa. Tietysti Jumala tahtoo, että kaikki uudestisyntyisivät hengellisesti.

        ”Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.”


      • Anonyymi

        Kukaan ei toivo maailmanloppua, mutta se tulee silti.


    • joh. 14:6

      Jumalattomat ovat aina eläneet noin, mutta tässähän viitataan juuri kristittyihin itseesnä. Nykypäivän kristikunnan luopumus näkyy parhaiten siitä millaisia paimenia seurakunnilla on: lapsenraiskaajia, juoppoja, mässäilijöitä, valehtelijoita, huoripukkeja, porttoja, huumehörhöjä, murhamiehiä, varkaita, kuohilaita, homoja, ateisteja, kuvanpalvojia, hurmanhenkiä, rahanpalvojia, epäuskoisia ja irstailijoita. Syytä on muistaa, että tuomio alkaa Herran huoneesta.

      Kun lukee historiaa, niin ymmärtää, mikä on tuo Ilmestyskirjan portto: se on Kirkko itse. Kirkolla on jumalallisuuden ulkokuori, mutta sisältä se on läpimätä. Hyvä puu ei tee huonoa hedelmää, eikä huono puu hyvää hedelmää.

      Kristus ja Beliar eivät voi olla yhtä mieltä, eikä kristityn tule lyöttäytyä yhteen epäuskoisten kanssa. Uskovien tulisi mitä pikimmiten sanoutua irti porttokirkosta, noista Saatanan synagogista.

      Paetkaa vielä kuin voitte, sillä Herran viha lankeaa Sodoman ja Gomorran päälle!

      • hyvä juttu

        Jos joku seurakunta ahdistaa, niin on vapaus vaihtaa toiseen. Kiitos että kirjoitit, sain vastauksen erääseen kysymykseeni.


      • lukenut

        Paetkaa toki Baabelista!


      • Diana-ad-rem

        Eiköhön tuo kehoitus tarkoita juutalaisia. Babyloniassa oli lohikäärmejumala, Beel, sisältä sementtiä ja päältä vaskea, sitä palvottiin ja sille uhrattiin. (Olihan siellä monia muitakin jumalia.)

        Noin yleisemmin sana Beliel tarkoittaa kelvottomuutta, pahuutta, jumalattomuutta, siinä mielessä kaikille tarkoitettu, niitä tulisi välttää. Jumalattomuuteen kuulunee myös ihmisen, kuten Jeesus palvonta.


      • Ingenjör81
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Eiköhön tuo kehoitus tarkoita juutalaisia. Babyloniassa oli lohikäärmejumala, Beel, sisältä sementtiä ja päältä vaskea, sitä palvottiin ja sille uhrattiin. (Olihan siellä monia muitakin jumalia.)

        Noin yleisemmin sana Beliel tarkoittaa kelvottomuutta, pahuutta, jumalattomuutta, siinä mielessä kaikille tarkoitettu, niitä tulisi välttää. Jumalattomuuteen kuulunee myös ihmisen, kuten Jeesus palvonta.

        Tuo ulkoisesti hurskaita kohta osuu niin nappiin. Nykypäivän ihmiset käyttäjät järjettömät paljon, jopa yli varojensa, omaisuutta näyttääksen hyvältä.


      • niin se on
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Eiköhön tuo kehoitus tarkoita juutalaisia. Babyloniassa oli lohikäärmejumala, Beel, sisältä sementtiä ja päältä vaskea, sitä palvottiin ja sille uhrattiin. (Olihan siellä monia muitakin jumalia.)

        Noin yleisemmin sana Beliel tarkoittaa kelvottomuutta, pahuutta, jumalattomuutta, siinä mielessä kaikille tarkoitettu, niitä tulisi välttää. Jumalattomuuteen kuulunee myös ihmisen, kuten Jeesus palvonta.

        Ensin sitä söi Assyrian kuningas, ja nyt on vielä Babylonian kuningas Nebukadnessar kalunnut sen luut. Sen tähden minä, Herra Sebaot, Israelin Jumala, sanon näin: Minä rankaisen nyt Babylonian kuningasta ja hänen maataan, niin kuin minä olen rangaissut Assyrian kuningasta.

        Mutta Israelin minä tuon takaisin
        laitumelleen,
        se saa jälleen käydä
        Karmelin ja Basanin laidunmailla,
        syödä itsensä kylläiseksi
        Efraimin vuorilla ja Gileadissa.
        Noina päivinä, tuohon aikaan, sanoo Herra, etsitään turhaan Israelin pahoja tekoja, turhaan Juudan syntejä -- niitä ei enää ole! Sillä minä annan anteeksi niille, jotka olen jättänyt eloon."

        Uusi Testamentti (Raamattu)

        Niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa. Vedestä noustessaan Jeesus näki, kuinka taivaat aukenivat ja Henki laskeutui häneen kyyhkysen tavoin. Ja taivaista kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt."
        Heti sen jälkeen Henki ajoi hänet autiomaahan. Neljäkymmentä päivää hän oli autiomaassa Saatanan kiusattavana. Hän eli villieläinten joukossa, ja enkelit pitivät hänestä huolta.


      • Anonyymi
        Ingenjör81 kirjoitti:

        Tuo ulkoisesti hurskaita kohta osuu niin nappiin. Nykypäivän ihmiset käyttäjät järjettömät paljon, jopa yli varojensa, omaisuutta näyttääksen hyvältä.

        ”Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.”


      • Anonyymi
        niin se on kirjoitti:

        Ensin sitä söi Assyrian kuningas, ja nyt on vielä Babylonian kuningas Nebukadnessar kalunnut sen luut. Sen tähden minä, Herra Sebaot, Israelin Jumala, sanon näin: Minä rankaisen nyt Babylonian kuningasta ja hänen maataan, niin kuin minä olen rangaissut Assyrian kuningasta.

        Mutta Israelin minä tuon takaisin
        laitumelleen,
        se saa jälleen käydä
        Karmelin ja Basanin laidunmailla,
        syödä itsensä kylläiseksi
        Efraimin vuorilla ja Gileadissa.
        Noina päivinä, tuohon aikaan, sanoo Herra, etsitään turhaan Israelin pahoja tekoja, turhaan Juudan syntejä -- niitä ei enää ole! Sillä minä annan anteeksi niille, jotka olen jättänyt eloon."

        Uusi Testamentti (Raamattu)

        Niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa. Vedestä noustessaan Jeesus näki, kuinka taivaat aukenivat ja Henki laskeutui häneen kyyhkysen tavoin. Ja taivaista kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt."
        Heti sen jälkeen Henki ajoi hänet autiomaahan. Neljäkymmentä päivää hän oli autiomaassa Saatanan kiusattavana. Hän eli villieläinten joukossa, ja enkelit pitivät hänestä huolta.

        ”Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.”


      • Anonyymi
        Ingenjör81 kirjoitti:

        Tuo ulkoisesti hurskaita kohta osuu niin nappiin. Nykypäivän ihmiset käyttäjät järjettömät paljon, jopa yli varojensa, omaisuutta näyttääksen hyvältä.

        On paljon rikkaita, jotka eivät auta muita ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.”

        ”Hän yksin on minun kallioni, minun apuni ja turvani: en minä horju.”


      • Anonyymi
        lukenut kirjoitti:

        Paetkaa toki Baabelista!

        Jep


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.”

        Ihan jokaisen!


      • Anonyymi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Eiköhön tuo kehoitus tarkoita juutalaisia. Babyloniassa oli lohikäärmejumala, Beel, sisältä sementtiä ja päältä vaskea, sitä palvottiin ja sille uhrattiin. (Olihan siellä monia muitakin jumalia.)

        Noin yleisemmin sana Beliel tarkoittaa kelvottomuutta, pahuutta, jumalattomuutta, siinä mielessä kaikille tarkoitettu, niitä tulisi välttää. Jumalattomuuteen kuulunee myös ihmisen, kuten Jeesus palvonta.

        Elämän päämäärä on tarkoituksen löytäminen elämälle.Näin lausui Viktor E.Frankl, toisen maailmansodan aikana saksalaisten keskitysleirien lääkäri.


    • Threemoles

      Tulee suuria tulvia, maanjäristyksiä, sotia, nälänhätiä, maanvyöryjä, pyörremyrskyjä, tulvaaaltoja,
      rajuilmoja, rankkasateita, ja muita rajuja luonnonilmiöitä. Mutta myös vihaa, inhoa, halveksuntaa
      , nurjamielisyyttä, itsekkyyttä, kurittomuutta, mielettömyttä, hulluutta, perverssiyttä ja kaikkea muuta järjetöntä toimintaa. Ja sitten tulee viimeisen tuomion vuoro.

    • Pyhässä Hengessä

      on sama kuin vaeltaessaan maan päällä Jeesuksessa ja etsiessään kaikkien ihmisten parasta. Hänen sanansa lupaukset ja Herra on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Amen.

      Kannattaa siis kääntyä kaikesta sydämmestään rikkaan ja armahtavan ja laupiaan Jumalan puoleen Jeesuksen nimessä ja anoa sitä hyvää, mitä Jeesus on meille opettanut ja kiittää ja kunnioittaa Herraa hyvää taivaassa.

      • Anonyymi

        Niinpä!


    • pakkaspappa

      sitä ennen nämä lopun ajan ihmiset ovat siirtyneet asumaan uudelle planeetalle naapurigalaksiin.

      • Suomi+

        Nöyränä ja likaisena pitkätukkana niin suomen pöyhkeät laittavat hänet vankilaan maleksiana ja hippinä, niin se menee koska suomalaiset uskovaiset ovat ylimielisiä ja materialsisti sikoja koko konkkaronkka. Vitun paskakommunisteja koko paholaislauma!


      • Kaikissa kansoissa
        Suomi+ kirjoitti:

        Nöyränä ja likaisena pitkätukkana niin suomen pöyhkeät laittavat hänet vankilaan maleksiana ja hippinä, niin se menee koska suomalaiset uskovaiset ovat ylimielisiä ja materialsisti sikoja koko konkkaronkka. Vitun paskakommunisteja koko paholaislauma!

        Vaan Israelin Jerusalemin Öljymäelle, josta hän taivaaseen nousikin, samoin hän sinne laskeutuu suuressa kirkkaudessaan ja loistossaan. Autuaat ne, jotka häntä odottavat.

        Ihminen saa anoa Jeesukselta armoaan ja totuuttaa myös Suomessa ja kaikkialla maailmassa, ja jokainen anova saa ja etsivä löytää. Kannattaa anoen lukea Uuden Testamentin ja koko Raamatun pyhiä kirjoituksia Jeesuksen nimessä.


      • sinulle tiedoksi
        Kaikissa kansoissa kirjoitti:

        Vaan Israelin Jerusalemin Öljymäelle, josta hän taivaaseen nousikin, samoin hän sinne laskeutuu suuressa kirkkaudessaan ja loistossaan. Autuaat ne, jotka häntä odottavat.

        Ihminen saa anoa Jeesukselta armoaan ja totuuttaa myös Suomessa ja kaikkialla maailmassa, ja jokainen anova saa ja etsivä löytää. Kannattaa anoen lukea Uuden Testamentin ja koko Raamatun pyhiä kirjoituksia Jeesuksen nimessä.

        He lähtivät sieltä ja kulkivat Galilean halki. Jeesus ei tahtonut kenenkään saavan tietää siitä, sillä hän opetti opetuslapsiaan. Hän sanoi heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin, ja he tappavat hänet, mutta kolmen päivän kuluttua hän nousee kuolleista." Opetuslapset eivät ymmärtäneet, mitä hän näillä sanoillaan tarkoitti, mutta eivät rohjenneet kysyä häneltä.

        Jeesus vastasi heille: "Te kuljette eksyksissä, ja mistä syystä? Koska ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. Kun noustaan kuolleista, ei oteta vaimoa eikä mennä vaimoksi. Ylösnousseet ovat kuin enkelit taivaassa.

        He tulivat Getsemane-nimiseen paikkaan, ja Jeesus sanoi opetuslapsille: "Jääkää te tähän siksi aikaa kun minä rukoilen." Pietarin, Jaakobin ja Johanneksen hän otti mukaansa. Hän alkoi nyt tuntea kauhua ja ahdistusta. Hän sanoi heille: "Olen tuskan vallassa, kuoleman tuskan. Odottakaa tässä ja valvokaa.

        Sitten hän tuli takaisin ja tapasi opetuslapset nukkumasta. Hän sanoi Pietarille: "Simon, nukutko sinä? Etkö edes hetken vertaa jaksanut valvoa? Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen. Tahtoa ihmisellä on, mutta luonto on heikko."

        Tullessaan kolmannen kerran Jeesus sanoi heille: "Yhäkö te nukutte ja lepäätte? Kaikki on selvää. Hetki on tullut. Ihmisen Poika annetaan syntisten käsiin. Nouskaa, nyt me lähdemme! Minun kavaltajani on jo lähellä."

        Jeesuksen vielä puhuessa sinne saapui Juudas, yksi kahdestatoista opetuslapsesta, ja hänen kanssaan miekoin ja seipäin aseistautunut miesjoukko, jonka ylipapit, lainopettajat ja vanhimmat olivat lähettäneet. Jeesuksen kavaltaja oli sopinut miesten kanssa merkistä: "Se on se mies, jota minä suutelen. Ottakaa hänet kiinni ja viekää vartioituna pois." Tultuaan hän meni suoraa päätä Jeesuksen luo, sanoi: "Rabbi!", ja suuteli häntä. Miehet kävivät heti käsiksi Jeesukseen ja vangitsivat hänet.
        Tehän olette lähteneet kuin rosvon kimppuun! Miekat ja seipäät käsissä te tulette minua vangitsemaan. Minä olen joka päivä teidän nähtenne opettanut temppelissä, ettekä te ole ottaneet minua kiinni. Mutta kirjoitusten oli käytävä toteen." Silloin ne, jotka olivat Jeesuksen kanssa, jättivät hänet ja pakenivat.

        Minä en tunne sitä miestä, josta te puhutte." Samassa kukko lauloi, toisen kerran. Pietari muisti, mitä Jeesus oli hänelle sanonut: "Ennen kuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti kiellät minut." Hän puhkesi itkuun.

        Keskipäivällä, kuudennen tunnin aikaan, tuli pimeys koko maan ylle, ja sitä kesti yhdeksänteen tuntiin saakka. Yhdeksännellä tunnilla Jeesus huusi kovalla äänellä: "Elohi, Elohi, lema sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut? Tämän kuullessaan muutamat paikalla olevista sanoivat: "Kuulkaa, hän huutaa Eliaa." Joku kävi kiireesti kastamassa sienen hapanviiniin, pani sen kepin päähän ja tarjosi siitä juotavaa sanoen: "Katsotaanpa nyt, tuleeko Elia ottamaan hänet alas." Mutta Jeesus huusi kovalla äänellä ja antoi henkensä. Silloin temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Kun vastapäätä seisova sadanpäällikkö näki Jeesuksen tällä tavoin kuolevan, hän sanoi: "Tämä mies oli todella Jumalan Poika!"

        Viimein Jeesus ilmestyi myös yhdelletoista opetuslapselleen heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet kuolleista nousseena. Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen


      • Threemoles
        Kaikissa kansoissa kirjoitti:

        Vaan Israelin Jerusalemin Öljymäelle, josta hän taivaaseen nousikin, samoin hän sinne laskeutuu suuressa kirkkaudessaan ja loistossaan. Autuaat ne, jotka häntä odottavat.

        Ihminen saa anoa Jeesukselta armoaan ja totuuttaa myös Suomessa ja kaikkialla maailmassa, ja jokainen anova saa ja etsivä löytää. Kannattaa anoen lukea Uuden Testamentin ja koko Raamatun pyhiä kirjoituksia Jeesuksen nimessä.

        Ei ilmesty Israeliin omien sanojensa ja todistuksensa mukaan. Ilmestyskirjassa hän kertoo Johanneksen välityksellä lähettävänsä puolustajan, Totuuden Hengen oikein uskoville ihmisille tueksi ja puolustukseksi. Eikä Israelissa edes odoteta yhtäkään Jeesusta, vaan uutta messiasta.
        Siis uutta Moosesta, uutta Pelastajaa ja kansan vapauttajaa, uutta voideltua kuningasta. Jolla ei ole ollenkaan yhteisätä tekemistä uudentestamentin tekstien ja mainittujen tapahtumien kanssa.


      • Anonyymi

        Kristikunnan piirissä on maailmanloppua odotettu lähes kristillisyyden alusta asti. Jo 100-luvun lopulla Montanus-niminen lahkonjohtaja ennusti pikaista maailmanloppua, minkä yhteydessä Uusi Jerusalem laskeutuisi taivaasta eräälle Fryygiassa sijaitsevalle paikalle. Tuhannet paikalle tulleet uskovat joutuivat poistumaan pettyneinä.


      • Anonyymi
        sinulle tiedoksi kirjoitti:

        He lähtivät sieltä ja kulkivat Galilean halki. Jeesus ei tahtonut kenenkään saavan tietää siitä, sillä hän opetti opetuslapsiaan. Hän sanoi heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin, ja he tappavat hänet, mutta kolmen päivän kuluttua hän nousee kuolleista." Opetuslapset eivät ymmärtäneet, mitä hän näillä sanoillaan tarkoitti, mutta eivät rohjenneet kysyä häneltä.

        Jeesus vastasi heille: "Te kuljette eksyksissä, ja mistä syystä? Koska ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. Kun noustaan kuolleista, ei oteta vaimoa eikä mennä vaimoksi. Ylösnousseet ovat kuin enkelit taivaassa.

        He tulivat Getsemane-nimiseen paikkaan, ja Jeesus sanoi opetuslapsille: "Jääkää te tähän siksi aikaa kun minä rukoilen." Pietarin, Jaakobin ja Johanneksen hän otti mukaansa. Hän alkoi nyt tuntea kauhua ja ahdistusta. Hän sanoi heille: "Olen tuskan vallassa, kuoleman tuskan. Odottakaa tässä ja valvokaa.

        Sitten hän tuli takaisin ja tapasi opetuslapset nukkumasta. Hän sanoi Pietarille: "Simon, nukutko sinä? Etkö edes hetken vertaa jaksanut valvoa? Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen. Tahtoa ihmisellä on, mutta luonto on heikko."

        Tullessaan kolmannen kerran Jeesus sanoi heille: "Yhäkö te nukutte ja lepäätte? Kaikki on selvää. Hetki on tullut. Ihmisen Poika annetaan syntisten käsiin. Nouskaa, nyt me lähdemme! Minun kavaltajani on jo lähellä."

        Jeesuksen vielä puhuessa sinne saapui Juudas, yksi kahdestatoista opetuslapsesta, ja hänen kanssaan miekoin ja seipäin aseistautunut miesjoukko, jonka ylipapit, lainopettajat ja vanhimmat olivat lähettäneet. Jeesuksen kavaltaja oli sopinut miesten kanssa merkistä: "Se on se mies, jota minä suutelen. Ottakaa hänet kiinni ja viekää vartioituna pois." Tultuaan hän meni suoraa päätä Jeesuksen luo, sanoi: "Rabbi!", ja suuteli häntä. Miehet kävivät heti käsiksi Jeesukseen ja vangitsivat hänet.
        Tehän olette lähteneet kuin rosvon kimppuun! Miekat ja seipäät käsissä te tulette minua vangitsemaan. Minä olen joka päivä teidän nähtenne opettanut temppelissä, ettekä te ole ottaneet minua kiinni. Mutta kirjoitusten oli käytävä toteen." Silloin ne, jotka olivat Jeesuksen kanssa, jättivät hänet ja pakenivat.

        Minä en tunne sitä miestä, josta te puhutte." Samassa kukko lauloi, toisen kerran. Pietari muisti, mitä Jeesus oli hänelle sanonut: "Ennen kuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti kiellät minut." Hän puhkesi itkuun.

        Keskipäivällä, kuudennen tunnin aikaan, tuli pimeys koko maan ylle, ja sitä kesti yhdeksänteen tuntiin saakka. Yhdeksännellä tunnilla Jeesus huusi kovalla äänellä: "Elohi, Elohi, lema sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut? Tämän kuullessaan muutamat paikalla olevista sanoivat: "Kuulkaa, hän huutaa Eliaa." Joku kävi kiireesti kastamassa sienen hapanviiniin, pani sen kepin päähän ja tarjosi siitä juotavaa sanoen: "Katsotaanpa nyt, tuleeko Elia ottamaan hänet alas." Mutta Jeesus huusi kovalla äänellä ja antoi henkensä. Silloin temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Kun vastapäätä seisova sadanpäällikkö näki Jeesuksen tällä tavoin kuolevan, hän sanoi: "Tämä mies oli todella Jumalan Poika!"

        Viimein Jeesus ilmestyi myös yhdelletoista opetuslapselleen heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet kuolleista nousseena. Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen

        Aamen kiitos Jeesus!


      • Anonyymi
        Kaikissa kansoissa kirjoitti:

        Vaan Israelin Jerusalemin Öljymäelle, josta hän taivaaseen nousikin, samoin hän sinne laskeutuu suuressa kirkkaudessaan ja loistossaan. Autuaat ne, jotka häntä odottavat.

        Ihminen saa anoa Jeesukselta armoaan ja totuuttaa myös Suomessa ja kaikkialla maailmassa, ja jokainen anova saa ja etsivä löytää. Kannattaa anoen lukea Uuden Testamentin ja koko Raamatun pyhiä kirjoituksia Jeesuksen nimessä.

        ”Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.”


      • Anonyymi

        Niinkö


    • Anonyymi

      Nyt olemme lopun ajassa. Muutos ihmisissä on tapahtunut melko nopeasti. Kylmiä ja kovia ovat useimmat, raha ensirakkautenaan.
      Kauheat perversiot on hyväksytty yhteiskunnassa normaalina ja niitä tyrkytetään jopa lapsille kouluissa ja päiväkodeissa. Kauhistus!

    • Anonyymi

      Ihmiset hyväksyvät Saatanan valheet hitaasti mutta selkeästi. Vuosia kestää siinä että kansa antaa periksi kaikelle minkä aloittaja sanoi kymmenen vuotta sitten. Tulee mieleen esimerkki suomi24 salaliittopalstan teoriasta. Mikä menee suunnilleen näin: Sammakot laitetaan kattilaan missä on viileä vettä. Sammakot on vain siellä muina miehinä. Kun aloitetaan keittämään vettä vesi lämpiää ja sammakoille tulee hyvä olo koska vesi on lämmin. Lopuksi vesi kuumenee niin paljon että sammakot eivät jaksa enää hypätä pois kattilasta vaan ne kiehuu siellä kuolemaansa asti. Näin Saatanakin saa ihmisille hyvän mielen kun he tekevät syntiä mutta lopuksi Saatana saa ihmisen niin hyvälle mielelle että ne vaikka kuolee syntiensä tähden.

      Jumalalle kunnia. Jeesus on vapahtaja. Halleluja!

    • Anonyymi

      Jeesustelu on toiminut, kun yhteiskunta täyttyy näistä ihmisistä.
      Anteeksianto on tämän kaiken synnyttänyt ja te tulette kantamaan siitä vastuun.

    • Anonyymi

      Vuonna 2019 ja mua kakattaa

    • Anonyymi

      Vähemmän tunnettu asia lienee, että myös Luther oli kiinnostunut maailmanloppua ja Jeesuksen paluuta koskevista laskelmista. Hän oli omissa laskelmissaan päätynyt siihen, että enin osa lopun ajan merkeistä oli jo toteutunut hänen elinaikanaan, ja että Jeesuksen paluu tapahtuisi pian. Hän korjaili laskelmiaan useaan kertaan; ensin hän laski ajankohdaksi vuoden 1532, sitten 1538, 1548 ja lopuksi 1556!

      • Sadat uskonoppineet ja -oppimattomatkin ovat 2000 viime vuoden aikana laskeskelleet Jeesuksen hyökkäyksen ajankohtaa ja laskevat vastakin niin kauan kuin heitä pallollamme tallaa. Lopun ajan merkit ovat näkyneet aina ja tulevat vastakin täysin selkeinä näkymään.


    • Anonyymi

      Kovia ja välinpitämättömiä...

      • Anonyymi

        Tietämättömyyttään ihmiset ajautuvat pahan olemassa oloon.

        Oikea tapa elää on asketismi tässä maailmassa.


    • Anonyymi

      Kyllä näin on. Herjaajia on paljon.

    • Anonyymi

      Paavalihan puhuu tuossa jo oman aikansa ihmisistä, koska lopunajat alkoivat tuolloin.

      Hän ei siis heittänyt vaan Timoteukselle jotain 2000 vuoden päähän sijoittuvaa ennustusta. Ne ovat pitkiä nämä ajanjaksot. Toisaalta en kyllä tiedä, milloin on ollut erityisen loistavia aikakausia, jolloin kaikki ihmiset ovat olleet jaloja, ei ole ollut ahneutta, sotaa yms.

    • Anonyymi

      Olemme saavuttaneet tuon pisteen.

    • Anonyymi

      Näyttäisi viittaavan tuo kohta jossakin määrin Jehovan todistajien kaltaisiin lahkoihin. He ovat Jumalan ihmisiä. Mikä aiheuttaa moisen käytöksen?
      Ovatko he kultissaan joutuneet tilanteeseen, jossa rahaa on liian vähän toiminnan ylläpitämiseen? Vai ovatko he eksyneet puhumaan höpöjä ja joutuneet sen tähden kirouksen kouriin? Heistä sanotaan, että he ovat ymmärtämättömiä? Ymmärrystä saa vain Koraanin ja islamin avulla eli ovatko he vihamielisiä Islamia kohtaan?
      Vai ovatko he joutuneet Paavalin kynsiin sen tähden, että ovat häviäjiä eli sellaisia, joille Jumala ei kykene maksamaan takaisin heidän antaumustaan? Paavalihan tunnetusti vierasti jonkin verran loosereita ja kaiken menettäneitä kristittyjä.
      Ehkä Paavali vain parjaa heitä kun tajuaa heidät loosereiden joukoksi. Vaikka ei heissä muuta vikaa olisikaan?

    • Anonyymi

      ”Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.”

    • Anonyymi

      ”Nuhteettoman vanhurskaus tasoittaa hänen tiensä, mutta jumalaton sortuu jumalattomuuteensa.”

    • Anonyymi

      Onhan noita ilkeitä ja herjaavia ihmisiä riittänyt.

      • Anonyymi

        Onhan noita "jeesuksen omia" riittänyt erinomaisuuttaan kehumassa, ja muita helvetillä uhkailemassa.


    • Anonyymi

      Jeesus vaihtaa sielusi viinipulloon, kiitos jeesus kiitos kiitos.

    • Anonyymi

      Näistä tänään ilmestyneistä viesteistä selviää hyvin lopun ajan ihmisen luonteenlaatu.

      • Hän siis kirjoittelee somessa levottomia. Voiko pahempaa syntiä ollakaan? Edes nunnan raiskaus ja silpominen tuskin on.


      • Anonyymi
        Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        Hän siis kirjoittelee somessa levottomia. Voiko pahempaa syntiä ollakaan? Edes nunnan raiskaus ja silpominen tuskin on.

        Pahuudella on monet ilmenemismuodot, kasvot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pahuudella on monet ilmenemismuodot, kasvot.

        Mutta ne eivät ole samanveroisia.


    • Anonyymi

      Voe tokkiisa, kyll pittee paikkasa!

      • Anonyymi

        Jep


    • Anonyymi

      Huomattu on.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1782
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      121
      1226
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1140
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      74
      915
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      240
      891
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      105
      862
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe