Hei,
Minulla oli toiminimi tosi pienimuotoiseen toimintaan mutta kuitenkin.. lopetin toiminnan kun oli kaksi vuotta mennyt ja nyt harmittaa.. olisinhan silti voinut tunnukseni pitää.
Nyt tahtoisin takaisin toiminimelle.. tulot jäisi vuodessa alle 8000€ koska olis minulle vain pientä extratoimintaa ja saisi pienesti lisätienestiä (200-300/kk)
Kävin ytj:n sivuilta katsomassa omalla taannoin oleella Y-tunnuksellani, että löytyykö sieltä mitään niin löytyyhän sieltä omalla nimelläni tiedot ja että "toiminta lopetettu" jne.
Saisiko sen ns. aktivoitua takaisin..?
En tiedä mihin ottaa yhteys
PRK, verohallintoon, kaupparekisteriin??
Y-TUNNUKSEN "uudelleenaktivointi"
5
16694
Vastaukset
- klökkö
Toiminimellä Y-tunnus säilyy aivan kuten henkilötunnus itselläsi. Tuolta http://www.prh.fi/fi/kaupparekisteri/yeh.html löytyy lomake, "perustaminen" jolla voi ottaa toiminimesi uudelleen käyttöön. Täytä lomakkeeseen entinen y-tunnus. Käsittelymaksu 65e.
- plmnht
Älä täytä perustamislomaketta, kun sinulla on y-tunnus niin täyty muutosilmoitus, taitaa olla toiminimillä Y6. Täytä lomakkeeseen tiedot ja lähetä se siinä mainittuun osoitteeseen.
- låläål
plmnht kirjoitti:
Älä täytä perustamislomaketta, kun sinulla on y-tunnus niin täyty muutosilmoitus, taitaa olla toiminimillä Y6. Täytä lomakkeeseen tiedot ja lähetä se siinä mainittuun osoitteeseen.
Itse muutama viikko sitten olin ottamassa entistä tmi uudelleen käyttöön ja kaupparekisteristä kysyessäni kumpaa lomaketta (perustaminen vai muutos) käytetään, niin sain vastauksen, että molemmat käy.
- asd232
Jos elinkeinonharjoittajalla on jo Y-tunnus (esim. elinkeinonharjoittaja on merkitty jo johonkin verohallinnon ylläpitämään rekisteriin), ilmoittaudutaan kaupparekisteriin lomakkeella Y6.
lähde: http://www.prh.fi/fi/kaupparekisteri/yeh/perustaminen.html- rami6
miksi rekistöä ku ei ole kiinteintä toimipaikkaa. ei tarvi ja kaikki lellit ja tellit menee jo päätoimesta.Maksettu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871006- 18997
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98811Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740