Itse boikotoin sirkuksia joissa on yhtäkään eläintä ja ihan vain sen vuoksi koska kyseenalaistan niiden eläinten kohtelua ja tapaa millä niitä koulutetaan. Varmasti sirkus on kiva paikka silloin kun siellä esiintyy vain ihmiset, vaikken silloinkaan niist välitä...siis tarkoitan jos telkusta tulee niin kiitos ei.
Tuossa vähän kuvamateriaalia norsujen opetuksesta ym.
http://www.ringlingbeatsanimals.com/bound-babies.asp?c=fbcausemailring
Vähän sirkuseläimistä...
24
133
Vastaukset
Samoilla linjoilla ollaan.Eipä ole kiinnostanut erityisemmin,kun ei ole ollut vaikea edes arvata,mitä menetelmiä opetuksiin on käytetty,ainakin ennen.Nyt on maailma hieman muuttunut,ja uskon,että on mukana myös kouluttajia,joiden koulutus perustuu enemmänkin lajin käyttäytymistuntemukseen.
Mutta,kun ei tiedä,ja onko koko ohjelmisto siihen perustuvaa,saati ylipäätään eläinten elinolosuhteet,niin eipä kiinnosta ei.
Täytyy myös myöntää,että ei ole tultua delfinaariossa ( vai miksi sitä kutsutaan) käytyä,kun sekin homma on niin luonnotonta,ettei moisen katselu innosta pätkääkään.
Mutta ihminen on tunnetusti luova keksimään hupinsa ja elinkeinoansakin,vaikkakin muitten elävien olentojen kustannuksella.Ja niille vähemmän mukavilla tavoilla.- Myy-Pikkuinen
delfinaarioistakin, tampereella asuessa en käynyt enkä ikinä menekkään. Jopa eläintarhatkin on vähän hiinä ja hiinä että menisinkö. Ainoa eläin minkä tietysti haluisin livenä nähdä on Ahma...
Irlannissa kun käytiin niin siellä sitten oli vähän -muka pakko- mennä jengin mukana katsoon johonkin mikä lie eläintarha se olikaan, mut oli siellä yksi eläin yli muiden ja se oli tapiiri, se antoi jopa silittää eli ei ollut arka vaikka niiden pitäis olla, kaikkeen nekin tietty tottuu....no kuitenkin se oli miellyttävä otus. Muista en niin välittänytkään.
Mä muistan kun penskana käytiin katsomassa sirkusnorsuja, poikasiakin oli muutama.Oli tosi kamala näky kun iso norsu seisoi siellä rekassa, jalassa lyhyt kettinki jolla se oli kiinnitetty.
Ne norsunpoikaset oli talutettavina mutta iso norsu ei päässyt mihinkään.
Onneksi edes suomessa on ollut jo kauan kielto norsujen osalta.
Kaikki tiikerit, leijonat jne, ei ne kuulu pieniin häkkeihin ihmisiä viihdyttämään.Samaamieltä...ei eläinrääkkäyksen hinnalla huvia ihmisille... en uskaltanut avata tota linkkiä kun, melkein osaan arvata mitä siellä on...
Haukullinen kirjoitti:
Yksi "viihde" pitäisi saada lopetettua maailmalta, nimittäin härkätaistelut.
No KYLLÄ...se on jotain ihan sadistista tosi julmaa viihdettä...
- Myy-Pikkuinen
Haukullinen kirjoitti:
Yksi "viihde" pitäisi saada lopetettua maailmalta, nimittäin härkätaistelut.
Se olisi niitä tärkeimpiä mitkä pitäisi heti lopettaa.
Sikra kirjoitti:
No KYLLÄ...se on jotain ihan sadistista tosi julmaa viihdettä...
Mun mielestäni kertoo paljon ihmisistä jos hakeutuvat katsomaan miten härkäparkoja rääkätään.
Ja Pamplonan härkäjuoksu, eläimet ajetaan kaduille joilla ne saattavat teloa itsensä kun paniikissa törmäilevät ympäriinsä.- Myy-Pikkuinen
mitään liian pahoja ole niis on kuvia siitä miten niitä opetetaan, vaikka ei sekään mitään kivaa ole katsella kun pieni norsu pakotetaan toimiin kuten ihmiset haluavat.
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
mitään liian pahoja ole niis on kuvia siitä miten niitä opetetaan, vaikka ei sekään mitään kivaa ole katsella kun pieni norsu pakotetaan toimiin kuten ihmiset haluavat.
Mä katon huomena päivällä, ettei mene yöunet, mä oon joillekkin asioille vähän...............
- Myy-Pikkuinen
Sikra kirjoitti:
Mä katon huomena päivällä, ettei mene yöunet, mä oon joillekkin asioille vähän...............
katso vain huomenna, koska säälittäähän ne eläimet kun kerran sidottuina ovat. =(
Haukullinen kirjoitti:
Mun mielestäni kertoo paljon ihmisistä jos hakeutuvat katsomaan miten härkäparkoja rääkätään.
Ja Pamplonan härkäjuoksu, eläimet ajetaan kaduille joilla ne saattavat teloa itsensä kun paniikissa törmäilevät ympäriinsä.Täytyy myöntää, kun joskus lukee lehdistä että joku härkätaistelija sai vähän sarvesta tai sorkasta, niin en ole yhtään pahoillani puolestaan, heh päinvastoin...
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
katso vain huomenna, koska säälittäähän ne eläimet kun kerran sidottuina ovat. =(
No kyllä säälittää ja kun tietää kuinka nuo norsutkin elää luonnossa 'perheenä'...
Sikra kirjoitti:
Täytyy myöntää, kun joskus lukee lehdistä että joku härkätaistelija sai vähän sarvesta tai sorkasta, niin en ole yhtään pahoillani puolestaan, heh päinvastoin...
Sai vähän kokea miltä tuntuu olla vastaanottavana.No helvetti, ne härkätaistelijat hakeutuvat itse siihen hommaan, hakeutuuko härkä omasta halustaan rääkättäväksi!
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Kaikki tuollaiset kuvat saavat suuttumuksen lisäksi turhautumaan kun tietää ettei voi tehdä mitään just niiden eläinten hyväksi.
Haukullinen kirjoitti:
Sai vähän kokea miltä tuntuu olla vastaanottavana.No helvetti, ne härkätaistelijat hakeutuvat itse siihen hommaan, hakeutuuko härkä omasta halustaan rääkättäväksi!
Just niin...eläin pakotetaan ja tarkoituksella ärsytetään raivoon...ihan oikeen että ne ihmiset saavat vähän siipeensä...
Sikra kirjoitti:
Just niin...eläin pakotetaan ja tarkoituksella ärsytetään raivoon...ihan oikeen että ne ihmiset saavat vähän siipeensä...
Yksi iso parannus oli se että Englannissa kiellettiin se sairasmielinen kettujen rääkkääminen.
Mikähän siinä on että isossa osassa kansoja on aina ollut ihmisten huvina viihdyttää itseään eläimiä kiduttamalla.Haukullinen kirjoitti:
Yksi iso parannus oli se että Englannissa kiellettiin se sairasmielinen kettujen rääkkääminen.
Mikähän siinä on että isossa osassa kansoja on aina ollut ihmisten huvina viihdyttää itseään eläimiä kiduttamalla.Ehkä ne eläinten kiduttajat on jotain saamattomia vätyksiä, jotka yrittää jotenkin päteä sitte avuttomien eläinten kustannuksella...
- Myy-Pikkuinen
Haukullinen kirjoitti:
Kaikki tuollaiset kuvat saavat suuttumuksen lisäksi turhautumaan kun tietää ettei voi tehdä mitään just niiden eläinten hyväksi.
kunpa ihmiset eivät kävisi missään missä hyödynnetään eläimiä...ei ainakaan sirkuksissa, ei nykyaikana sellaista tarvita lainkaan, eikä niitä härkäjuoksuja...minua ei yhtään säälitä ne ihmiset jotka jää niiden härkien ruhjomiks, itsehän ovat siihen menneet, toivottavasti ne jatkossa ruhjoisi vielä enemmän...
- Myy-Pikkuinen
Sikra kirjoitti:
Täytyy myöntää, kun joskus lukee lehdistä että joku härkätaistelija sai vähän sarvesta tai sorkasta, niin en ole yhtään pahoillani puolestaan, heh päinvastoin...
samaa jus kirjoitin tuonne Haukulliselle niist härkäjuoksuista! =)))
- issu56
siis nuohan on ihan "vauvoja" vasta ja nyt jo tuollaisessa rääkissä...
No me ei noista sirkuksista olla milloinkaan isommin piitattu. Tivolissakin käytiin viimeeksi, kun poika oli pikkupoika.- Myy-Pikkuinen
vähänkö varmaan ovat ihmeissään ja se miten niitä pidetään kytkettynä.
- Myy-Pikkuinen
majorica kirjoitti:
eläimet joita häkissä pidetään. Ei ole oikein eläimiä kohtaan.
tekee, mutta jos tulit siihen vittuileen ja provoileen ni haista majo paska! Parempi että koirat saavat valita missä aikaansa viettävät, toisin kuin sinun koirat on enimmän aikaa teljettynä kerrostalo asuntoon!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5301724Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18867- 84843
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101796- 63705
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49701Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2677- 63666
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?65598- 65533