Niska-hartiaseutuni on ollut jumissa todella kauan, ehkä jopa pari vuotta, mutta en ole saanut tehtyä asialle mitään, koska en ole kärsinyt kroonisista kivuista tm. Voimakkaasti painellessa tuntuu kipua, mutta ei muuten. Olen saanut jo nuorena "kyhmyn" niskaan, joka todennäköisesti on seurausta huonoryhtisyydestä. Minulla on myös todettu lievä skolioosi, jota nuorempana seurattiin, mutta ei sen jälkeen enää. Ei vissiin ollut tarvetta. Toteamisesta on noin 8-10 vuotta.
Varaanko ajan lääkärille vai mitä, jotta voisin saada hoitoa jumialueeseen ja mahdollisesti kyhmyyn?
Olen parina viime päivänä itse koittanut hieroa kyhmyä, mutta ihan kuin se olisi turvonnut entisestään..:(
Onko terveyskeskuslääkäristä apua, Itä-Suomessa heidän luokseen pääsee todella harvoin? Pitäisikö suoraan ottaa yhteyttä yksityiseen?
niska-hartiaseuty jumissa, kyhmy niskassa..
3
649
Vastaukset
- tyttö ihan jumissa
Minkälaisia muita oireita sinulla on? Minulla on ollu ja jo muutaman viikon todella jumissa paikat. Kaulalla välillä puristuksen tunnetta ja rintalastaa painettaessa tuntuu että henki salpaantuu. Samoin selän puolelta vasemman lapaluun kohdalta hierottaessa tuntuu todella pahalta ja toisinaan tulee tarve alkaa yskimään. Minulla on samoin kyhmy niskassa, tosin pieni. Lääkärissä siitä maininnut ja asialle ei oikein ole tarve tehdä mitään, jos se ei ala oikein kunnolla vaivaamaan. Olisi kiva kuulla, onko jollain muillakin ollut samankaltaisia tuntemuksia paikkojen ollessa jumissa. Välillä miettinyt kilpirauhasta ja sydäntä, mutta sydänkäyrä ok ja kilpirauhas arvot ok. Hierojalla käydessä, on seuraavana päivänä lopputulos se, että lapaluiden väli on todella tulessa.Siitä kerrottaessa lääkärille, epäili ruokatorventulehdusta johon söin 3 vkoa somacia, mutta en kokenut sen vievän oireitani.
- yksilöllisiä oireita
niskassa ole ihan vaan nikaman aiheuttama kohouma ihossa?
Juu, niskat jumissa täälläkin. Ei muuta kuin paksua kaulahuivia kaulaan sisälläkin, täällä meilläpäin nimittäin vetää.
- Kokenut selkävamppi
No, lääkäri voi määrätä sinulle sairaslomaa jos sitä tarvitset ja särkylääkettä sekä lihasrelaksantteja. Muuta apua lääkäristä ei näissä vaivoissa valitettavasti ole.
Itse vuosia selkä, hartia ja niskaongelmien kanssa kamppailessa olen tullut siihen tulokseen, että paras apu löytyy hierojalta, fysioterapeutilta ja liikunnasta.
Etsi itsellesi hyvä hieroja tai fysioterapeutti, he saavat jumituksia auki ja osaavat antaa sinulle ohjeita. Liiku aktiivisesti mutta älä nostele puntteja tai sellaista. Heilu, venyttele hellästi, nostele käsiä, pyörittele päätä hellästi sivulta toiselle.
Itselläni on tuollainen lihasmöykky myös. Se johtuu siitä ettei lihas saa happea. Se on mennyt täysin jumiin koska siellä ei ole kunnollista verenkiertoakaan.
Kiinnitä huomiota tyynyysi, työasentoihin ja tapaasi istua. Nuo fysioterapeutit voivat myös katsoa että onko ryhtisi vääränlainen, esim. itse roikotan päätäni liian edessä koska niskalihakseni ovat liian heikot => niskalihasten vahvistaminen auttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2264359Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii702817Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3942463- 472383
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431667Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5561419- 781349
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em961344- 571340
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1261226