jääkiekkomailalla laukominen...

noloo

tää on kyll aika noloa sinänsä:/ mut siis miten jääkiekkomailalla saa lauottua kunnolla, olen käyny aina talven aikaan melkeen jokapäivä ulkojäillä pelaamassa jääkiekkoa mutta en osaa laukoa kunnolla ja en saa kiekkoa nousemaan ilmaan... millä kohtaa lapaa pitää lyödä että kiekko lähtee ilmaan? SUURIKIITOS jo etukäteen jotka osaa neuvoa:)

18

11773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • grgerege

      Kannattaa mennä kaukalon reunan lähelle treenaan ja kannattaa aloittaa "polvilämäreistä" ja muista mennä tarpeeksi alhaiseen asentoon aluksi. Hirmu hankala selittää näin, mutta pitää mennä siis normaalia kyykympään veto asentoon, kun alottelee niin se alkaa sieltä tulla.
      Ja sitten vaan paljon toistoa ja kyllä se sieltä alkaa sitten tulla. Sitten kun polvilämärit alkaa lähteä niin voit nostaa ns. oikeaan vetoasentoon asti lavan. Ja sama homma uudestaan. Voi mennä kuukausia, mutta näillä ohjeilla pitäisi kyllä onnistua. Näin opettelin laukomaan joskus pienenä poikana. 12 v ehkä opin kunnolla laukomaan lämärin.

      Lämäriä voi vetää monella eri tapaa. "kärkiläissyä" jne... Kärkilämäriä vedetään yleisesti juurikin tuossa polvilämärissä. Mutta lavan keskeltä lämäri lähtee kaikista koviten ja tarkiten. Aluksi sinun kannattaa kokeilla miten saat vaan sen nousemaan ilman "viikatetta" ja siihen tyyliin vaan sitten lisäät voimaa. Ja muista aloittaa löysästi, etkä vedä heti kovaa.

      Itsellä ainakin onnistui suhtkoht hyvin noilla ohjeilla. Tutkaan lähti n. kuukausi sitten 144 kmh..

    • generalm

      Lyöntilaukauksen tekniikka (lainaus SJL:n valmentajakoulutusmateriaalista)
      •Kiekko pelaajan etumaisen jalan kohdalla
      •Kylki kohti maalia (vauhdissa rintamasuunta enemmän kohteeseen) – alakäden ote pudotetaan normaalia alemmaksi
      •Maila heilahtaa taakse alakäsi suorana; alakäsi maksimikorkeudessaan jään suuntaisena
      •Jaloissa voimakas painonsiirto
      •Keskivartalon ja hartioiden kierto
      •Piiskamainen käsiveto, jossa osumahetkellä alakäsi työntää ja yläkäsi vetää
      •Mailan lapa osuu jäähän 2 – 3 cm ennen kiekkoa (varren taivutusenergia mukaan)
      •Kiekon osumakohta on lavan keskiosassa
      •Pitkä saatto

      Tarkista, ettei ole liian jäykkä maila sulla!

      • noloo

        KIITOS! vaan neuvoista kaikille :)!


      • +
        noloo kirjoitti:

        KIITOS! vaan neuvoista kaikille :)!

        Oletko jo testannut speedhero tutkaa? Itse olen saanut 90 km/h. On toiminut ihan hyvin jos etäisyys on sama kuin puhelimessa...Täällä on ainakin video
        http://www.youtube.com/watch?v=Yo3LR3sZTI8


      • tepponymmine
        + kirjoitti:

        Oletko jo testannut speedhero tutkaa? Itse olen saanut 90 km/h. On toiminut ihan hyvin jos etäisyys on sama kuin puhelimessa...Täällä on ainakin video
        http://www.youtube.com/watch?v=Yo3LR3sZTI8

        Rannelaukaukseen ei oo tässä nyt kantaa otettu, nii voin yrittää kertoa. Youtube-videot näyttää jotain, mutta tietenkin tähänkin tarvitaan toistoja, harjoitusta.

        Tämmösessä nopeassa 'snap shotissa' kiekkoa lyödään mielellään mailan kannalla niin, että lapa kiertää eteenpäin. Eli maila pyörähtää ranteissa oikealle(kun oletetaan että laukoja on left) ja mailan kärki kierähtää eteenpäin. http://www.youtube.com/watch?v=GCwFOR9P6Dg

        Itse opin lämärin kunnolla heti kun ostin jääkiekko-hanskat. Olin tuolloin 13v ja pelasin paljon ulkojäillä. Ei se maila vaan pysy normi kintailla käsissä. Vieläkään 16 vuotiaana en juurikaan saa ilman kunnon lätkähanskoja lämäriä. On tärkeää myös, että maila taipuu sopivasti. Jos haluaa hyvän ulkojäämailan niin joku tuollainen ccm octo gun 10 on hyvä hintaisekseen mailaksi. Itse pelaan kolmatta vuotta ccm vector 6.0:lla.

        Kaikissa laukauksissa vartalon kiertäminen alakäden suuntaan on tärkeää! Lämäriin saa korkeutta enemmän(jos tarvitaan) kun yläkäden puoleinen jalka nousee jäästä tähän tapaan http://z.about.com/d/proicehockey/1/0/D/7/shot-feb28-06-leafs-Dave-Sandford.jpg mikä tietenkin vauhdissa on välttämätöntäkin.


      • jokerijaska
        tepponymmine kirjoitti:

        Rannelaukaukseen ei oo tässä nyt kantaa otettu, nii voin yrittää kertoa. Youtube-videot näyttää jotain, mutta tietenkin tähänkin tarvitaan toistoja, harjoitusta.

        Tämmösessä nopeassa 'snap shotissa' kiekkoa lyödään mielellään mailan kannalla niin, että lapa kiertää eteenpäin. Eli maila pyörähtää ranteissa oikealle(kun oletetaan että laukoja on left) ja mailan kärki kierähtää eteenpäin. http://www.youtube.com/watch?v=GCwFOR9P6Dg

        Itse opin lämärin kunnolla heti kun ostin jääkiekko-hanskat. Olin tuolloin 13v ja pelasin paljon ulkojäillä. Ei se maila vaan pysy normi kintailla käsissä. Vieläkään 16 vuotiaana en juurikaan saa ilman kunnon lätkähanskoja lämäriä. On tärkeää myös, että maila taipuu sopivasti. Jos haluaa hyvän ulkojäämailan niin joku tuollainen ccm octo gun 10 on hyvä hintaisekseen mailaksi. Itse pelaan kolmatta vuotta ccm vector 6.0:lla.

        Kaikissa laukauksissa vartalon kiertäminen alakäden suuntaan on tärkeää! Lämäriin saa korkeutta enemmän(jos tarvitaan) kun yläkäden puoleinen jalka nousee jäästä tähän tapaan http://z.about.com/d/proicehockey/1/0/D/7/shot-feb28-06-leafs-Dave-Sandford.jpg mikä tietenkin vauhdissa on välttämätöntäkin.

        tarkoitat siis: alakäden puoleinen jalka


    • faaaaaaaaaa

      älä lopeta harjoittelua.

    • lpop

      Mahdollisimman paljon toistoja niihin lämäreihin/rannelaukauksiin niin sillä ne oppii. Siinä mitään noloa ole, jos tuolla ulkojäillä harjottelee kunnon lämäriä. Siellä suurin osa ei kuitenkaan osaa lämätä kunnolla, vaikka saavatkin sen lätyn nousemaan.

    • hv

      Minä lämään kiekon mailan kannalla ja kovaa mailasta puristaen ja se vaatii paljon harjoittelua.

    • jonne32

      voi vitun jonnet menkää sinne ulkojäille puristaa sitä mailaanne ja laukoman hurjia lämäreitä. ite lämään 556 km/h ja lämään ilman lapaa ja sen jälkee lennän vittu kuuhu ja vittu syön vihreitä olioita

    • haloomoro

      en nyt tiiä onko toi noloo..itse käyn ulkojäillä joka päivä...oon 18. ja lätty ei nouse maasta vaikka kuinka mailaa puristaa ja lataa kovaa.

    • bauerelite

      joo kiitosta.. kun saan neuvoja saan muuten ite bauer:in tai easto:nin mailan )))(((0

    • anonyymikaijja209092

      no ite oon perus harrastelija vaan eli amatööri. joka vaan ny tykkää välil käydä ulkojäällä lämimäs kiekkoo. itekkää en ennen osanu lämärii oikee oppisesti nyt on alkanu sujuu. ku sitkeesti vaan harjotellu sitä tässä. tärkeintä on oikee ote mailasta asento ja et vartalo on mukana hyvin. ja mailan taivutus on tosi tärkee muistaa ilman sitä ei tuu vetoon voimaa jos ei vartta taivuta vedos. moni joka ei lämärii saa lähtee ei just tajuu tota varren taivutuksen ideaa. siitä se voima tulee ku maila osuessaan jäähän taipuu ja siitä suoristuu saa kiekko piiskamaisen voiman siitä. liijan kiree eikä liijan löysä vartista mailaa saa olla. ja nimenomaa mailan keskiosalla tai hieman kärjellä pitää osua kiekkoon. ja jaloilla pitää joustaa kans tos ois video vinkkii lämäriin kuinka se oikee oppisesti tehdään uskoakseni moni ymmärtää englantii hyvin :) tässä linkki nyt http://www.youtube.com/watch?v=Js6_WAS-Ay4 noitten neuvojen avulla pitäis alkaa sujuu :)

    • anonyymikaijja209092

      ja se kans neuvo eti youtubesta noitten nhl pelaajien neuvoja laukauksiin. älä kato niitä amatööri jannujen neuvoi ei ne mitää osaa neuvoo. nhl pelaajat on antanu youtuben kautta mulle ne parhaimmat neuvot lämärin ja rannarin oikeen oppiseen tekniikkaan kuinka se pitää tehä. täs ois pari hyvää video linkkii viel rannelaukaukseen jos sen haluu oppii tekee oikein täs ois muutamii neuvvoi :) http://www.youtube.com/watch?v=NNDqs7dyhZc täs toinen hyvä viel :) http://www.youtube.com/watch?v=O9ydbx_tkZQ ammatilaisiin kannattaa luottaa ei noita teini jannui ja muita ku ne ei osaa neuvoo nää kaverit tietää parhaiten noi laukaus tekniinkat ja muut :D se on sanomattakin selvää :).

    • lol

      lol

    • Kertokaa LÄMÄREISTÄ!

      Kertokaa LÄMÄREISTÄ! Ei ranteista.

    • minä

      kuka ääliö vetää kannalla??

    • Anonyymi

      Osaan laukoa mutta haluaisin osaa vetää tarkemmin ja kovempaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe