Hei kaikille!
Kyselisin semmoista asiaa, kun olen aloittanut syyskuussa 2009 opiskelut ammattikorkeakoulussa ja koska luottotietoni eivät ole puhtaat en ole saanut opintolainaa. Mutta siis olemme perheemme kanssa saaneet sosiaalitoimistosta toimeentulotukea. Eli siis sosiaalitoimistosta pyydettiin hakemaan Kelalta opintolainan valtiontakausta ja ensin sieltä tuli kielteinen päätös, juuri näihin maksuhäiriömerkintöihin vedoten. No, sosiaalitoimisto ei hyväksynyt tätä päätöstä, vaan minun piti vielä valittaa tästä päätöksestä Kelaan ja tehdä selvitys velkojeni määrästä ja mistä ne ovat aiheutuneet. ( Olen siis lyhentänyt velkojani jo n. 3 vuotta ja luottotietoni pitäisi olla ensi vuoden syksyyn mennessä täysin puhtaat). Sen jälkeen Kelalta tuli myönteinen päätös takauksesta ( täysi yllätys ). En olisi uskonut että he myöntävät takauksen ja takaus oli myönnetty takautuvasti syksyltä 2009 sekä ensi kevätlukukaudelle.
Sen jälkeen hain verkkopankissa opintolainaa, koska sosiaalitoimisto katsoo sen nyt joka tapauksessa tuloksi, nostanko vai en. Mutta siis kysymys on nyt se, että onko kukaan teistä saanut pankista vielä kielteisen päätöksen maksuhäiriöiden takia? Tai kuinka helposti pankki myöntää opintolainaa luottotiedottomalle?Ensin kaikki sanoivat, että tottakai sitä saan (näin sanottiin myös eräässä pankissa), on varmaa rahaa pankille, koska valtio takaajana. Mutta sitten kun kysyin hakemastani pankista asiaa, siellä pitää olla erikseen palaveri asiasta ja päätöksessä kestää yhteensä viikko tai pari. Eli onko kukaan ollut samankaltaisessa tilanteessa joskus?Näenhän toki päätöksen sitten kun se tulee mutta olisi kiva tietää muiden kokemuksia asiasta.
Pahoittelen sekavaa tekstiä mutta toivottavasti ymmärrätte:)
Hyvää joulunodotusta ja kiitos vastanneille!!
Opintolaina ja luottotiedot
Äiti_2006
1
952
Vastaukset
- asiakas..
siltä, että miksi et saisi lainaa kun valtio takaa ja maksaa sen pankille jos sinulta jäisi maksamatta. Luulen, että jos se pankki ei myönnä mistä hait niin joku toinen pankki myöntää. Eli sos.toimisto vaatii että haet eri pankista jos toinen ei myönnä. Olisi kummaa jos kaikki pankit kieltäytyvät kun takaisinmaksu on varmaa. Ja tietysti sinä hoidat ja olet päättänyt hoitaa lainantakaisin maksun aikanaan ja olet pankin luottamuksen arvoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723