On niin haikia olo...

MuisQuuuuu

Tänääm vauvani..huoh..täytti 19-veeeeeeh...Siis ei enää mikään vauva..Mihin hittoon..tai oikeammin..miten nopiaan aika kuluukaan...Vastahan sitä itse olin juuri saman ikäinen..Vai muistankohan ihan väärin...;o)...

Edelleen olen äiti..Äiti johon turvataan ja jota rakastetaan..Silti olo haikia..surumielinenkin..Ja se on hölömö tunne, koska iloitsen kuopukseni varttumisesta..Askeleista itsenäisyyteen..omaan elämään ja aikuisten maailmaan..Huolikin on..Ei siksi, ettenkö luottaisi Häneen..Vaan siksi, et maailmassa on niin paljon arvaamattomuutta..Ja sitä, etten voi kontrolloida kaikkea..En voi olla tasoittamassa tietä lasteni edellä..On haastavaa olla äiti..ja luovuttaa..päästää irti..:o/...

Yhä korvissani ÄITI on maailman kaunein sana..aina vain...:o)...

16

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvaaja.

      ihan kelpo aikuinen. nuorena lienet ollut kuten Veera nykyisellään.

      • MuisQuuuuu

        pieni runotyttö..Tosin vilkas sellainen.

        Perheeni neljästä lapsesta se, joka ymmärsi ja tasapainotti...Minulla ei ollut kuohuisaa murrosikää, kuin siskollani, joka jatkuu yhä...:o/... Olin se, jolle uskoudutaan..Olin se, joka kuuntelee ja lohduttaa..Olen edelleenkin...ilman marttyyrin sädekehää.

        Tänään osaan jopa sanoa Ei , kun en jaksa..Tänään osaan nauttia itsekkäästi..nauttia ihan sikana;o)...

        Olen aina ollut kaikesta huolimatta omantienkulkija..uskollinen itselleni ja johtotähdelleni..:o)...

        Veera on kaukana minusta..Säälin häntä..Hän on niin yksinäinen ja elää valheiden maailmassa.


    • olen ollut osatekijä kolmen tyttären aikaansaannoksessa, näiden vuosien aikan on tullut mietittyä useamman kuin yhden kerran miten ne sais tunkettuu takaisin sinne mistä ne putkahti maailmaan.
      Onhan ne ihan kivoja...aina väliin, kunhan niihin sai rakennettua äänenvaimentimen, pysäytytettyä sanavirrat, ja lakata olemasta turhan monessa asiassa oikeassa.
      Olis pitäny se kirves sänkyn alla kääntää hamarapuoli ylöspäin......

      • MuisQuuuuu

        tyttöä...Eli kokemuksesta voin sanoa, ettei se kääntötemppu olisi auttanut..Ne on aina oikiassa..olivat tyttöjä taikkast poikia..No..ihania he ovat kaikki..omia persoonoitaan jo vauvasta saakka :o)....

        Vaikka he ovatkin "aina oikiassa"..He silti tarvitsevat meitä..aina silloin tällöin..;o)...


    • Gaabriel

      ajatuksia kirjoittelit, onneksi olkoon vaan "vauvallesi" ja Äiteelle kans, kun on tollainen merkkipaalu saavutettu :)

      Mä kerron nyt jutun, kuinka mua loukattiin aikoinaan elämäni pahimmasti :(( Olin just eronnut ja asunut viikon erillään. Menin hakemaan entisestä kodista loppuja henk.koht. tavaroita, vaatteita ym. Heti mentyäni huomasin kuinka poikani (silloin 5 ja 7-vuotiaat) olivat hyvin varautuneita ja käyttäytyivät minusta oudosti, esim. eivät tulleet kaulaani halaamaan mua tullessani sinne. No, hetken päästä nuorempi poika tuli kaulaani ja supisi korvaani, että "meillä on nyt uus isi" :(( Olin saada laakin siihen paikkaan, mutta sain kysyttyä, että kuka tuollaista oli höpissyt, niin poika vastas, että äiti ja mummu. Sain jotenkin hillittyä itteni vielä siellä oloni ajan, mutta voit uskoa, että lähdettyäni sieltä soitin sekä exälle, että hänen äidilleen (mummulle), vaadin heitä oikaisemaan puheensa. Luulen heidän korvien kuumottaneen aika kauan noiden puheluiden jälkiin. Koskaan sen jälkiin ei ole asiasta puhuttu kenenkään osapuolen kanssa ja pojat kapsahtavat isänsä kaulaan edelleenkin tavatessamme :)) Sorry mun purkaustani sun ketjuusi :((

      • MuisQuuuuu

        Aivan hienoa, että kerroit asiasta..Sillä se mitä kerroit on todellakin loukkaavaa Sua sekä lapsiasi kohtaan..

        Mun viidestä lapsestani kaksi ovat sijaislapsia..siis ei mun biologisia lapsia.. Okei..Silloin kun he tulivat perheeseemme..he heti samantien alkoivat kutsua mua äidikseen..Stop..ei se noin mene..Sydämeni oli särkyä, kun kerroin napakasti, ette ole heidän äiti. Okia äiti on yhä olemassa...Sydämetöntäkö?...En usko..Minuun sattui se, et ihmissuhde voi katketa noin vain..Ei..Heidän äitinsä..(olkoonkin , et oli hurjan kipiä...)..oli edelleenkin olemassa ja äiti..

        No..Mä olin käytännössä heidän arkiemonsa..äitinsä...Ja olen mummi heidän lapsilleen..tulevaisuudessa.

        Lasten välit omiin vanhempiinsa eheytyivät..onneksi..Ja siitä olen hurjan onnellinen, että minulla oli sydäntä ja viisautta olla suinpäin heittäytymättä heidän äidikseen..piittaamatta heidän biologisista vanhemmistaan.

        Eli..tahdoin vain kertoa..et mä tajuan ja ymmärrän tunteesi..Tavoitin siis tunteesi.


      • Gaabriel
        MuisQuuuuu kirjoitti:

        Aivan hienoa, että kerroit asiasta..Sillä se mitä kerroit on todellakin loukkaavaa Sua sekä lapsiasi kohtaan..

        Mun viidestä lapsestani kaksi ovat sijaislapsia..siis ei mun biologisia lapsia.. Okei..Silloin kun he tulivat perheeseemme..he heti samantien alkoivat kutsua mua äidikseen..Stop..ei se noin mene..Sydämeni oli särkyä, kun kerroin napakasti, ette ole heidän äiti. Okia äiti on yhä olemassa...Sydämetöntäkö?...En usko..Minuun sattui se, et ihmissuhde voi katketa noin vain..Ei..Heidän äitinsä..(olkoonkin , et oli hurjan kipiä...)..oli edelleenkin olemassa ja äiti..

        No..Mä olin käytännössä heidän arkiemonsa..äitinsä...Ja olen mummi heidän lapsilleen..tulevaisuudessa.

        Lasten välit omiin vanhempiinsa eheytyivät..onneksi..Ja siitä olen hurjan onnellinen, että minulla oli sydäntä ja viisautta olla suinpäin heittäytymättä heidän äidikseen..piittaamatta heidän biologisista vanhemmistaan.

        Eli..tahdoin vain kertoa..et mä tajuan ja ymmärrän tunteesi..Tavoitin siis tunteesi.

        tulee se sana äiti tai isä vaikka he eivät oiskaan biologisia lapsia, se vaan tulee heidän suustaan luontojaan. Onhan tuollaisissa tilanteissa osattava valita sanansa oikein, kun ei halua loukata ketään osapuolta. Varmaan nämä sijaislapset aikuisenakin pitävät sinua edelleen äitinään ja mummohan susta tulee ilmanmuuta heidän lapsilleen.

        Hyvä, kun ymmärsit mitä tarkoitin ja kyllä mun on nyt lopetettava, kuivattava silmäni ja käytävä ulkona happihypyllä (savulla). Ei tänään näistä asioista enempää :))


      • MuisQuuuuu
        Gaabriel kirjoitti:

        tulee se sana äiti tai isä vaikka he eivät oiskaan biologisia lapsia, se vaan tulee heidän suustaan luontojaan. Onhan tuollaisissa tilanteissa osattava valita sanansa oikein, kun ei halua loukata ketään osapuolta. Varmaan nämä sijaislapset aikuisenakin pitävät sinua edelleen äitinään ja mummohan susta tulee ilmanmuuta heidän lapsilleen.

        Hyvä, kun ymmärsit mitä tarkoitin ja kyllä mun on nyt lopetettava, kuivattava silmäni ja käytävä ulkona happihypyllä (savulla). Ei tänään näistä asioista enempää :))

        heille..Varsinkin, kun heidän äitinsä ei vaikuta enää tässä elämässä. Nyt kaksoset ovat 22 vee..Hyvin tasapainoisia ja onnellisia..kuin myös minäkin heidän vuokseen..ja heistä.o)...

        Vanhemmuus on hieno ja hyvä asia..vastuullinen ja antoisa...:o)...

        heh..mä tulin just samoilta happihyppelyiltä..On kylmää, mutta todella kaunista :o)...


      • MuisQuuuuu kirjoitti:

        Aivan hienoa, että kerroit asiasta..Sillä se mitä kerroit on todellakin loukkaavaa Sua sekä lapsiasi kohtaan..

        Mun viidestä lapsestani kaksi ovat sijaislapsia..siis ei mun biologisia lapsia.. Okei..Silloin kun he tulivat perheeseemme..he heti samantien alkoivat kutsua mua äidikseen..Stop..ei se noin mene..Sydämeni oli särkyä, kun kerroin napakasti, ette ole heidän äiti. Okia äiti on yhä olemassa...Sydämetöntäkö?...En usko..Minuun sattui se, et ihmissuhde voi katketa noin vain..Ei..Heidän äitinsä..(olkoonkin , et oli hurjan kipiä...)..oli edelleenkin olemassa ja äiti..

        No..Mä olin käytännössä heidän arkiemonsa..äitinsä...Ja olen mummi heidän lapsilleen..tulevaisuudessa.

        Lasten välit omiin vanhempiinsa eheytyivät..onneksi..Ja siitä olen hurjan onnellinen, että minulla oli sydäntä ja viisautta olla suinpäin heittäytymättä heidän äidikseen..piittaamatta heidän biologisista vanhemmistaan.

        Eli..tahdoin vain kertoa..et mä tajuan ja ymmärrän tunteesi..Tavoitin siis tunteesi.

        mielestäni nyt tämä:
        -Onni on liikkua omin jaloin,
        ilmaista tahtonsa vapaasti sanoin.
        -Onni on nähdä pienessä suurta,
        eikä yrittää tavoittaa etelätuulta.

        Mukavaa illanjatkoa MQlle.


    • Muisgu. Ei olla sitten pitkään aikaan puheltukaan. Kuis hurisee? :-))

      • MuisQuuuuu

        Kiitos hyvin hyrisee..täällä uudessa kotikaupungissa..Pahus..jo vuosi täällä elelty...Niin sa aika menee:o/...

        Töitä piisaa..ihan väsyksiin saakka..Vanha sai uuden pestin..vakituisen. Aluksi kiertelin erilaisia yksiköitä..Ja sitten päätin asettua aloilleni..Ja hyvä näin :o)...

        Haaveissani..jo ihan lähitulevaisuudessa näen itseni jälleen opiskelemassa..;o)...

        Kuins Hänellä..?...:o)...


      • MuisQuuuuu kirjoitti:

        Kiitos hyvin hyrisee..täällä uudessa kotikaupungissa..Pahus..jo vuosi täällä elelty...Niin sa aika menee:o/...

        Töitä piisaa..ihan väsyksiin saakka..Vanha sai uuden pestin..vakituisen. Aluksi kiertelin erilaisia yksiköitä..Ja sitten päätin asettua aloilleni..Ja hyvä näin :o)...

        Haaveissani..jo ihan lähitulevaisuudessa näen itseni jälleen opiskelemassa..;o)...

        Kuins Hänellä..?...:o)...

        Jäin joululomille ja sain. Sain työpaikan naisilta 4 joululahjaa, Jotka avaan tietenkin vasta joulu-aattona. Halasin kaikkia ja toivotin hyvää joulua. Pitää hauskuuttaa naikkosia aina joulun alla, etteivät he vaivudu murheen aaltoon. :-))


      • MuisQuuuuu
        ykköskolli kirjoitti:

        Jäin joululomille ja sain. Sain työpaikan naisilta 4 joululahjaa, Jotka avaan tietenkin vasta joulu-aattona. Halasin kaikkia ja toivotin hyvää joulua. Pitää hauskuuttaa naikkosia aina joulun alla, etteivät he vaivudu murheen aaltoon. :-))

        edelleenkin...;o)...

        Mä olen joulun töissä..Se on itseasiassa erittäin mukavaa..Silloin koko osasto rauhoittuu...jouluun :o)...


      • MuisQuuuuu kirjoitti:

        edelleenkin...;o)...

        Mä olen joulun töissä..Se on itseasiassa erittäin mukavaa..Silloin koko osasto rauhoittuu...jouluun :o)...

        Oikea joulumieli löytyy, ja välilliä käy tupakilla. Voi minkä tavan se kippis sulle opetti ;-))


      • MuisQuuuuu
        ykköskolli kirjoitti:

        Oikea joulumieli löytyy, ja välilliä käy tupakilla. Voi minkä tavan se kippis sulle opetti ;-))

        jo 12 vuotiaana..Tosin oli vuosia polttamatta...Mut sitä se suru teettää :o/..


    • kun ei kasva "aikuiseksi", niin tuntuu, että eilen oli vielä koulussa. Paljon mukavampi on olla arkipäivän anarkisti kuin pingviiniasuinen päällikkötason pelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      314
      3672
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2115
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      99
      1449
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1338
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1207
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1034
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe