Jehovan todistaja,täytyy vaimon totella miestä,ja valmistaa jouluruuat,jos mies niin vaatii.Entä miten on aikuisen lapsen laita,joka ei ole Jehovan todistaja,varsinkin jos hän asuu samassa taloudessa?Täytyykö Jehovan todistajan valmistaa jouluruuat ja hankkia joulukuusi,jos aikuinen lapsi niin vaatii?
Jos Jehovan todistajan
18
350
Vastaukset
- eglundti
totta kait. Myös joululahjat näin on kirjoitettu traktaattiin 51666 luku 666.
- tasavertaiset
Kysyisin toisin päin, jos mies on todistaja ja vaimo ei laittaako mies joulun vaimolle ja muulle perheelle? Samalla lailla mies voi palvella vaimoaan ja perhettään. Mikä ihmeen piika ja " söövis " nainen on vuosi 2009.
Heittäkää hiiteen moiset traktaatit ja eläkää nyky aikaa. Mies ja nainen luotiin yhden vertaisiksi eikä toista toisen palvelijaksi. - eekkelundtti
tasavertaiset kirjoitti:
Kysyisin toisin päin, jos mies on todistaja ja vaimo ei laittaako mies joulun vaimolle ja muulle perheelle? Samalla lailla mies voi palvella vaimoaan ja perhettään. Mikä ihmeen piika ja " söövis " nainen on vuosi 2009.
Heittäkää hiiteen moiset traktaatit ja eläkää nyky aikaa. Mies ja nainen luotiin yhden vertaisiksi eikä toista toisen palvelijaksi.vaimo on alamainen ja miehen palvelija näin sanoo traktaati 25652 pykälä 9665. Luopio uskovaiset ovat harhaoppineisuuttaan tasapäistäneet naisen. Vain luopio tohvelisankari perheessä voi olla toisi päin, heillä onkin ongelmia elämässään ja parisuhteissaan. Ei seuraa muuta kuin hankaluuksia jos nainen nousee miehen rinnalle. Kyllä naisen paikka on kotona hellan ääressä.
- ei osaa
eekkelundtti kirjoitti:
vaimo on alamainen ja miehen palvelija näin sanoo traktaati 25652 pykälä 9665. Luopio uskovaiset ovat harhaoppineisuuttaan tasapäistäneet naisen. Vain luopio tohvelisankari perheessä voi olla toisi päin, heillä onkin ongelmia elämässään ja parisuhteissaan. Ei seuraa muuta kuin hankaluuksia jos nainen nousee miehen rinnalle. Kyllä naisen paikka on kotona hellan ääressä.
talustöitä,eikä opi vaikka selkään saisi?
- Ari- jt rant
ei osaa kirjoitti:
talustöitä,eikä opi vaikka selkään saisi?
ei ota niin tomppelia akkaa ristikseen. Jt lahko pitää huolen että veljet tietää kuka on kelvollinen vaimoksi jt veljelle. Täydelliset tomppelit ja tumpelot naitetaan luopioille. Lupioille kelpaa kunhan on rakonen vähänkin kostea ja tekee vielä lämpimän paskan.
- tcfgvbh
tasavertaiset kirjoitti:
Heittäkää hiiteen moiset traktaatit ja eläkää nyky aikaa. Mies ja nainen luotiin yhden vertaisiksi eikä toista toisen palvelijaksi.paikka on keittiössä ja sängyssä. Kurittomat lapset piiskataan.
- minä vaan
niin 'Raamatussa sanotaan, oli mies uskova tai ei.
Jos mies haluaa, vaimo valmistaa niitä ruokia mitä mies pyytää. Vaimon ei silti tarvitse osaalistua joulun viettoon. Ruoka kuin ruoka, jotain on syötävä kuitenkin.
Jos lapsi, vaikka hän olisikin kotona ja täysi-ikäinen, taas haluaa jouluna nimenomaisia joulu ruokia hän voi tehdä ne itse ja vanhempien ei tarvitse sallia kotiin tuotavan joulukuusta.
Kun lapsi, aikuinenkin asuu kotona on hän vanhempiensa vallan alla. Hän ei voi "vaatia" mitään.
Yleensä näissä asioissa ei ole ongelmia kun kaikki muut asiat on kunnossa perheen kesken.- eräs äiti
Rehellisesti sanoen tottelematon lapsi pitää heittää ulos.
- minä vaan
eräs äiti kirjoitti:
Rehellisesti sanoen tottelematon lapsi pitää heittää ulos.
sehän oli kaikkea muuta kuin rehellistä "puhetta".
- salaisuus?
minä vaan kirjoitti:
jt isäy ja äidit ei olis näin toimineet.....
- eräs äiti
salaisuus? kirjoitti:
jt isäy ja äidit ei olis näin toimineet.....
Jehovantodistajaseurakunnassa joutuu uskottoman lapsensa heittämään ulos, eihän hänen kanssaan saa olla tekemisissäkään. Toivottavasti alkaa viimeistään sinä vaiheessa vihdoin joku kello soimaan äidin päässä, että saa kristillisesti asiat laitettua oikeaan tärkeysjärjestykseen elämässään.
Jos jotkut täällä haluavat valehdella näistä asioista, kannattaa pohtia, mitkä ovat heidän tarkoitusperänsä. Eivät ne ainakaan mitenkään Jumalaan tai kristillisyyteen liity. - salaisuus?
on valtakunnansalilla luotu harha. Olen vuosikymmenet jt perheiden elämää nähnyt ja voin sanoa tää vaimon alamaisuus on klisee. Pois lukien ne perheet, jossa miehet dominoi ja vaimojen alamaisuus perustuu tyranniaan.
>Muistan eräänkin konventtikokemuksen kuinka sisar ylisti elämäänsä jt. Kuinka häntä oli siunattu ihanalla miehelläkin. Merkillistä kuitenkin, ettei heitä koskaan näe yhdessä kuin salilla. Tälläisia kulisseja olen, niin monet kerran nähnyt romahtavan ja miten heidän käy sen aika näyttää.....
>Älä nyt ala herjaamaan...en väitä, etteikö olis myös tosionnellisia jt perheitä, mutta kun muistelen srk perheitä, niin yleisellä tasolla "näen" todella paljon ei niin onnellisia perheitä. Mistä se johtuu.. en tiedä. - - - - >
salaisuus? kirjoitti:
on valtakunnansalilla luotu harha. Olen vuosikymmenet jt perheiden elämää nähnyt ja voin sanoa tää vaimon alamaisuus on klisee. Pois lukien ne perheet, jossa miehet dominoi ja vaimojen alamaisuus perustuu tyranniaan.
>Muistan eräänkin konventtikokemuksen kuinka sisar ylisti elämäänsä jt. Kuinka häntä oli siunattu ihanalla miehelläkin. Merkillistä kuitenkin, ettei heitä koskaan näe yhdessä kuin salilla. Tälläisia kulisseja olen, niin monet kerran nähnyt romahtavan ja miten heidän käy sen aika näyttää.....
>Älä nyt ala herjaamaan...en väitä, etteikö olis myös tosionnellisia jt perheitä, mutta kun muistelen srk perheitä, niin yleisellä tasolla "näen" todella paljon ei niin onnellisia perheitä. Mistä se johtuu.. en tiedä.>> mutta kun muistelen srk perheitä, niin yleisellä tasolla "näen" todella paljon ei niin onnellisia perheitä. Mistä se johtuu.. en tiedä
Se johtuu oman pahan olon projisoinnista toisiin. Kurjalle ovat kurjia kaikki päivät joka värittää ja vääristää hänen maailmankuvansa. Se mitä hän itse elää tunneperäisesti sisällään, sitä hän kuvittelee toistenkin elävän ja tuntevan:
- http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8674328/41520006 - totuus esille
minä vaan kirjoitti:
Miksi "minä vaan" valehtelee seurakunnan tavoista? Jos JT-perheen lapsi ei ymmärrä valita oikein, eli siis ruveta JT:ksi, se ei ole mikään synti. Äidin on kuitenkin heitettävä hänet ulos kotoa, koska ei saa olla tekemisissä hänen kanssaan. Jos äiti ei heitä lasta ulos, hän syyllistyy itse syntiin. Tästä pienestä synnistä ei vielä eroteta, mutta kukaan ei ole enää hänen kanssaa tekemisissä, ei tervehditä jne. Eli kohtelu on sama kuin erotetuilla, varmaan luopiota huutelevat vielä. Tämä on kai se epävirallinen erottaminen sitten. Perusteita siihen ei kaivata, eikä äidille edes esitetä mitään syytöksiä, joten hän ei saa edes näennäistä mahdollisuutta puolustautua.
"Siitä he tunnette teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on rakkaus keskuudessanne". Rakkautta on JT:seurakunnista turha etsiä, paitsi jos tarkoitetaan vanhojen JT_sukujen keskinäistä sukurakkautta. - minä vaan
totuus esille kirjoitti:
Miksi "minä vaan" valehtelee seurakunnan tavoista? Jos JT-perheen lapsi ei ymmärrä valita oikein, eli siis ruveta JT:ksi, se ei ole mikään synti. Äidin on kuitenkin heitettävä hänet ulos kotoa, koska ei saa olla tekemisissä hänen kanssaan. Jos äiti ei heitä lasta ulos, hän syyllistyy itse syntiin. Tästä pienestä synnistä ei vielä eroteta, mutta kukaan ei ole enää hänen kanssaa tekemisissä, ei tervehditä jne. Eli kohtelu on sama kuin erotetuilla, varmaan luopiota huutelevat vielä. Tämä on kai se epävirallinen erottaminen sitten. Perusteita siihen ei kaivata, eikä äidille edes esitetä mitään syytöksiä, joten hän ei saa edes näennäistä mahdollisuutta puolustautua.
"Siitä he tunnette teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on rakkaus keskuudessanne". Rakkautta on JT:seurakunnista turha etsiä, paitsi jos tarkoitetaan vanhojen JT_sukujen keskinäistä sukurakkautta.asiasta, mutta Sinulla ei ole nyt oikeata tietoa asiasta!
Itselläni on lapsia, jotka eivät ole valinneet kulkea samaa tietä kanssani, mutta ketään ei ole heitetty ulos kodista !
Eikä minulla ole ketään vihamiehiä asian takia niin omassa seurakunnassani kuin muissakaan seurakunnissa joissa ystäviäni ja läheisiäni on. Vaan päinvastoin saan tukea ystäviltä koska he tietävät tilanteeni ja sen kuinka mielellään olisin lapseni halunnut pitää seurakunnan yhteydessä.
Mutta se on heidän valinta, väkisin ei ketään voi pyytää rakastamaan Jehovaa, eikä se ketään hyödyttäisikään. Se on jokaisen oman sydämen asia.
Mihinhän sitä tarvitsis puolustautua ??? En ensinkään ymmärrä kuinka voit asian kertoa noin ?
Ja kun kerron totuuden, syytät valehtelusta minua. Ensin kannattaisi sinun ottaa asioista selvää ja esittää niiden pohjalta asiat oikeassa valossa.
Kaikella ystävyyydellä.
- Oh, ei.
Jos on kunnon uskovainen, niin joka asiassa etsitään Korkeimman Voiman määräys ja lupa arkielämän toimintaan? Katsotaan Isosta Kirjasta, mitä ruokaa laitetaan? Vietetäänkö joulua? Kuka määrää, ostetaanko joulukuusi?
Jos mies kuitenkaan ei ole Jt, vaaan vaikkapa juoppo ateisti, niin vaimon ja perheen tulee totella ja tehdä joulu, jos ukko vaatii? Mihin uskonnon kohtaan se perustuu?
Kun sitten jokin asia kotona menee pieleen, mistä löytyy syyllinen? Jos on noudatettu kaikkia uskonnon määräyksiä, eikä sitten mikään onnistu, kenestä löytyy syy?
Ovatko perheenjäsenet silloin syntisiä, koska eivät onnistuneet? Entä jos he ovat totelleet kirjaimellisesti miestä, mutta kaikki meni pieleen kuitenkin?
Onko tätä päivää, että demokraattisessa maassamme perheen mies voi vaatia muita tottelemaan orjalisesti tahtoaan?
Minkälainen "uskonto" tämä oikein on? Mitä enemmän palstaa seuraan, sitä varmemmin alkaa tuntua, että jt:t ovat ottaneet oppinsa muslimeilta.
Kenen tahtoa pitää uskonnossanne kunnioittaa? 1) Perheen pään 2) Vartiotornin 3) Jehovan, - tässä järjestyksessä?- kannata
puhua "tästä päivästä" ja demokratiasta.He ovat vanhoillisia eli vanhanaikaisia ja demokratiaa he eivät hyväksy tietääkseni.He siis elävät menneisyydessä,ja odottavat paluuta entiseen.
- 16 + 18
Ohessa jotakin mitä he he itse sanovat aiheesta, koskien perhe-elämää.
Tee perhe-elämäsi nautittavaksi : http://www.watchtower.org/fi/t21/article_01.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu7053799Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002818Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211791Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771672Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔531651- 821613
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3801594Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101530- 281399
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901323