Palsta ei ole ateisteille eikä pilkkaajille

Eroe

Heille on ikiomat foorumit. Tällä palstalla puhutaan helluntailaisuudesta ja kaikesta siihen liittyvästä. Asian täytyisi olla jo selvä itsessään, mutta kun ei ole. Menepä palstalle ateistit evankelioimaan, saat bannin viimesitään 2. kerralla. Tämä ei tarkoita etteikö Jumala rakasta ateistejä, rakastaa. Nyt puhutaan kuitenkin otsikon alla ja siitä olisi seriffinkin syytä muistuttaa aika ajoin, myös itselleen.

Pilkkaajat ja ateistit eivät ole koskaan lähellä Jumalaa. Jumala voi vetää heitä puoleensa ja tuossa rimpuilussa ihminen voi vikoilla. Kuitenkaan hän ei ole vielä sisällä pelastuksessa, eikä näin ollen Jumalaa lähellä. Jos kiusaaja ei kiusaa juuri sinua, voi se kiusata toista senkin edestä.

Yksi suosittu väärä rauha on isien usko. Sillä ei pelastu vaan täytyy tehdä omakohtainen ratkaisu Jumalan puoleen. Toinen väärä rauha on tuudittuatua esirukousten varaan. Pahimmassa tapauksessa tuolloin jää ratkaisu Jeesuksen puoleen tekemättä ja todellisuuteen havahtuu helvetissä.
Huvittavin todistus minkä olen kuullut on lienee kun sanoja on kertonut vanhempien olleen uskovaisia, sitten samaan hengenvetoon kuin kiihtyen;
hän itsekin on puoliuskovainen.

27

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löyhäpää

      Minusta tuntuu Eroen viestejä lukiessa, että hän ei ole uskovainen, ei ainakaan helluntailainen eikä ateistikaan.
      Hän ei ole edes niiden väliltä. Hän jotain sellaista, joka haluaisi bannata palstalta kaikki muut. Hän olisi yksin yksimielinen itsensä. Vai olisiko?

      • Hauhauchampion

        Eikös jo aloitusviestin otsikossa sanota "Palsta ei ole ateisteille eikä pilkkaajille". Mitä sitten teet täällä löyhäpää?


      • leahim

        Loyhäpää..
        Hyvä kun muutkin ovat asian havainneet....


      • 6+4
        leahim kirjoitti:

        Loyhäpää..
        Hyvä kun muutkin ovat asian havainneet....

        ihmettelin tota eroen uskoa ja ihmettelen vieläkin. Vaikuttaa niin kovasydämiseltä että..


      • ojdihh

        olisi solmussa kuten uskon asioissakin.


    • leahim

      Jaa että puoliuskova?
      Siis,on sinulla mielikuvitus..Heko!

    • ml213.

      No, eikös,- lähes yleisesti täällä ole pohdittukin Helluntalaisuuteen liittyviä asioita. Itse aionakin pyrin tähän.Helluntalaisuus on öaaja käsitteinenasia,- jonka sisä'lle mahtuu elävä usko luopumisineen ja selkeä fyysinen huoraaminen.
      Niin, on eri asia jos pohditaan Jumalan valtakunnasta ja Jualan seurakunnasta.

    • todé*

      voidaan samaistaa siihen ilmiöön, jota eräät atet täällä harrastavat eli ilkeilyyn.

    • >>Palsta ei ole ateisteille eikä pilkkaajille
      Heille on ikiomat foorumit. Tällä palstalla puhutaan helluntailaisuudesta ja kaikesta siihen liittyvästä.>>

      Eivätkö ateistitkin voi puhua helluntalaisuudesta ja kaikesta siihen liittyvästä?

      >>Yksi suosittu väärä rauha on isien usko.>>

      Eikös "isien uskolla" tarkoiteta sellaisiin asioihin uskomista, joihin menneet sukupolvet ovat uskoneet? - Ettei nyt vain olisi niin, että "ratkaisukristillisyyttä" painottavat liikkeet ovat joko tahattomasti tai tahallisesti (saadakseen uusia jäseniä joukkoihinsa?) käsittäneet väärin tuon ilmaisun "isien usko".

      • painoarvo

        Palsta on tarkoitettu kaikille helluntailaisuudesta kiinnostuneille.
        Osallistumiskielto muilta kuin helluntailaisilta on karhunpalvelus evankeliumille. Sillä ei melko varmasti saada uusia jäseniäkään, vaikka eihän palsta ymmärtääkseni ole tarkoitettukaan jäsenten kalasteluun.

        "Isien usko" on uskomista samaan Jumalaan, johon edeltävät sukupolvet ovat uskoneet. Helluntailaisissakin on jo menneitä sukupolvia.
        En usko, että kyse on tahallisesta väärinkäsityksestä. Lienee niin, että jotkut haluavat vain painottaa, ettei toisen uskolla voi pelastua, vaan pelastukseen tarvitaan henkilökohtainen suhde Jumalaan ja Vapahtajaan.


      • Eroe
        painoarvo kirjoitti:

        Palsta on tarkoitettu kaikille helluntailaisuudesta kiinnostuneille.
        Osallistumiskielto muilta kuin helluntailaisilta on karhunpalvelus evankeliumille. Sillä ei melko varmasti saada uusia jäseniäkään, vaikka eihän palsta ymmärtääkseni ole tarkoitettukaan jäsenten kalasteluun.

        "Isien usko" on uskomista samaan Jumalaan, johon edeltävät sukupolvet ovat uskoneet. Helluntailaisissakin on jo menneitä sukupolvia.
        En usko, että kyse on tahallisesta väärinkäsityksestä. Lienee niin, että jotkut haluavat vain painottaa, ettei toisen uskolla voi pelastua, vaan pelastukseen tarvitaan henkilökohtainen suhde Jumalaan ja Vapahtajaan.

        Ei ole pakko olla helluntailainen tai edes uskossa saadakseen osallistua keskusteluun. Laitoin tuohon vain ne ihmisryhmät, joilla ei ole haluakaan tietää totuutta, ainoastaan tehdä kiusaa palstalla.

        Uskovahan on hetkellisesti kuin aseeton kiusaajia vastaan, kunnes Jumala puuttuu peliin ja se on aina vakavaa. Läpi Raamatun on kuinka Jumala hankkii omilleen oikeuden.

        Sinun viestissäsi oli oikea linja.


    • Iso Lapis

      Kummanko puoleen pitää kehoittaa ihmistä kääntymään kun hän tahtoo antaa elämänsä Jeesukselle
      Kristukselle Jumalan Pojalle?????
      Kirjoitit näin:
      "Sillä ei pelastu vaan täytyy tehdä omakohtainen ratkaisu Jumalan puoleen"

      "Pahimmassa tapauksessa tuolloin jää ratkaisu Jeesuksen puoleen tekemättä ja todellisuuteen havahtuu helvetissä"

      Kehoitan sinua Jeesuksen nimessä tutkimaan omaa hengellistä tilaasi,AAMEN!

      • Eroe

        Minä tutkin omaa tilaani jatkuvasti. Miten sinulla on?
        Jeesus on Jumala.


    • leahim

      mikä itse olet Eroe?
      Pilkkaaja vai ateisti?

    • PakaNainen

      minulle luvan kirjoittaa täällä. Enhän kuulu em ryhmittymiin.

      • PakaNainen

        jatkuu samalla tapaa...


      • jassoo...
        PakaNainen kirjoitti:

        jatkuu samalla tapaa...

        takana on Eroen vaimo? Mistä tiedät?


    • leahim

      Ajatteleppa mies,miksi olen kimpussasi?
      Uskossa et ole!
      Miksi sitten muita ohjaat MUKA oikealle tielle?

      • erämaasta

        Olet kiltein ja melko varmasti herkin ihminen tällä palstalla.
        Herra sinua siunatkoon!


      • Sinä,Leahim olet

        nettikiusaaja!!!


      • löyhäpää
        erämaasta kirjoitti:

        Olet kiltein ja melko varmasti herkin ihminen tällä palstalla.
        Herra sinua siunatkoon!

        on ihminen ja saa kirjoittaa. Hänen aloitusviestinsä oli kummallinen ja ahdasmielinen. Sitäkin saa arvioida.
        Oikein ymmärrettynä uskontokaan ei ole mitä sattuu. Ihmisten välisten hyvien suhteiden etsintä on kaunis, kallis ja arvokas asia.


      • löyhäpää
        Sinä,Leahim olet kirjoitti:

        nettikiusaaja!!!

        Ei varmasti


      • Kylläpäs vain
        löyhäpää kirjoitti:

        Ei varmasti

        hänen hampaissaan on aina joku,jonka perässä kulkee palstalla arvostelemassa,
        muuta hän ei osaa palstalla kirjoitellakaan,kuin arvostella tai vitsailla,sitäkin
        toisten kustannuksella..


      • mjuk654

        mitään.Kyllä hän ilmeisesti jollain raajalla Herrassakin roikkuu,mutta kasvua ei ole vuosien saatossa näkynyt,ainakaan kirjoitusten perusteella.Sinuna en suhtautuisi noihin töksäytteleyhin liian vakavasti.Tosin alussa itsekkin erehdyin niitä kommentoimaan,mutta ei enää.


      • mjuk654
        mjuk654 kirjoitti:

        mitään.Kyllä hän ilmeisesti jollain raajalla Herrassakin roikkuu,mutta kasvua ei ole vuosien saatossa näkynyt,ainakaan kirjoitusten perusteella.Sinuna en suhtautuisi noihin töksäytteleyhin liian vakavasti.Tosin alussa itsekkin erehdyin niitä kommentoimaan,mutta ei enää.

        Olet oskonnollinen vaivanen.


      • Turhuuksien turhees
        löyhäpää kirjoitti:

        on ihminen ja saa kirjoittaa. Hänen aloitusviestinsä oli kummallinen ja ahdasmielinen. Sitäkin saa arvioida.
        Oikein ymmärrettynä uskontokaan ei ole mitä sattuu. Ihmisten välisten hyvien suhteiden etsintä on kaunis, kallis ja arvokas asia.

        Ei muuta.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe