K-Rauta

rakentaja1

Empä ole aikoihin törmännyt vastaavaan asiakaspalveluun kun viimeeksi asioidessa Hyvinkään K-Raudassa.. Vaikka huonoja päiviä varmasti sattuu itse kullekin niin pahaa oloa ei tarvitse purkaa asiakkaaseen. Tervehtimiseen vastaamatta jättämisen nyt vielä ymmärtäisi mutta ostoskorien paiskominen kassalinjalla menee jo vähän överiksi. Eipä kauppiaallakaan tunnu olevan kiinnostusta vastata asiallisesti annettuun palautteeseen. Onneksi tällä kylällä on muitakin rautakauppoja.

50

8545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama mieltä

      On tullut pari kertaa käytyä n. kahden vuoden aikana. En siis käy kovin usein, mutta molemmilla kerroilla palvelu oli töykeää ja nihkeää. Äänestän jaloillani ja menen naapuriin, jossa on kaiken lisäksi myös edullisempaa.

      • kommeteeraaja

        itse olen todennut samaa. jostain syystä ko. paikassa tunnelma on aina jäätävä, ja hyllyjenvälistä pitää erikseen lähteä palvelua kyselemään.

        kassalla emännät ei vaivaudu kurottamaan pöytänsä yli, vaan _maksavan asiakkaan_ pitää nostella/käännellä kamat niille tiskille.

        se on tuo palvelu sanan varsinaisessa merkityksessä niin vaikea vissiin sisäistää. minä olen valmis jopa maksamaan enemmän - ja olen niin tehnytkin - jos palvelu on hyvää.


    • ,sehän..

      on rautakauppa. Eikös Spedekin aikoinaan tehnyt niin osuvan sketsin rautakaupasta? On ajankohtainen vielä tänäkin päivänä. Yhtä vetelää touhua.

      • Iloinen asiakas

        Läheltä seuranneena en yhtään ihmettele touhua...ennen kuin pojasta tuli kauppias henki oli talossa vieläkin huonompi..eikä kukaan tes mukaisella palkalla jaksa palvella sen enempää..kun katsoo kylän koko a ei suomesta varmaan löydy yhtä huonosti myyvää k-rautaa neliöihin nähden..olisi onni vain että s-rautamarket olisi pitempään vkolla auki että täällä ei pakosta joudu välillä asioimaan..15min ajo ja riihimäeltä saa hyvää palvelua ja paremmin hinnoin.. toivotaan vaan että starkki saa nopeasti uuden myymälän..sitä tässä kovasti odotettu.. käykäähän hyv k-raudasta ottakaa tuotteiden pisto hintoja ja katsokaa miten hinnoiteltu.. 2-5 euroa per tuote lisää..verrattuna muihin samanlaisiin kauppoihin.. eikös se näin mene että ostaa vain jos pakko..siellä mukava käydä katsomassa mallistoja ja ottaa tuotenumerot ylös ja ostaa muualta sopivimmin hinnoin.. jos yhtään on seurannut hintatasoa muista kuin keskon hinnoittelemisista tuotteista kaikki ylipitkiä hintoja..sanotaan näin että rehellisesti katetta pitää ottaa mutta ryövääminen on kielletty... Iloisia ostoksia..vaikka riihimäkeen rautiaan..


      • entinen asiakas
        Iloinen asiakas kirjoitti:

        Läheltä seuranneena en yhtään ihmettele touhua...ennen kuin pojasta tuli kauppias henki oli talossa vieläkin huonompi..eikä kukaan tes mukaisella palkalla jaksa palvella sen enempää..kun katsoo kylän koko a ei suomesta varmaan löydy yhtä huonosti myyvää k-rautaa neliöihin nähden..olisi onni vain että s-rautamarket olisi pitempään vkolla auki että täällä ei pakosta joudu välillä asioimaan..15min ajo ja riihimäeltä saa hyvää palvelua ja paremmin hinnoin.. toivotaan vaan että starkki saa nopeasti uuden myymälän..sitä tässä kovasti odotettu.. käykäähän hyv k-raudasta ottakaa tuotteiden pisto hintoja ja katsokaa miten hinnoiteltu.. 2-5 euroa per tuote lisää..verrattuna muihin samanlaisiin kauppoihin.. eikös se näin mene että ostaa vain jos pakko..siellä mukava käydä katsomassa mallistoja ja ottaa tuotenumerot ylös ja ostaa muualta sopivimmin hinnoin.. jos yhtään on seurannut hintatasoa muista kuin keskon hinnoittelemisista tuotteista kaikki ylipitkiä hintoja..sanotaan näin että rehellisesti katetta pitää ottaa mutta ryövääminen on kielletty... Iloisia ostoksia..vaikka riihimäkeen rautiaan..

        Samoja fiiliksiä kyseisestä paikasta. Muistakaa aina tyhjentää se kori siihen kassapöydälle, muuten saat keräillä tuotteita ympäri lattiaa, kun ne kassahenkilön toimesta on kovakouraisesti käännetty ylösalaisin siihen pöydälle.. toivotaan vaan että ostoksissanne ei oo mitään särkyvää. Olen myös äänestänyt jaloillani.


    • Remonttiaino

      Ainaskin tuolla hyvinkään k-raudan "maali"osastolla olen saanut aina tosi hyvää palvelua...
      Kassat nyt on joka paikassa vähän vaihtelevaa laatua, toiset mukavia ja toiset naama norsun v####lla kokoajan. Mulle ainaskin ihan sama sanooko kassantäti mulle moi, kunhan vaan saan tietää sen mitä haluun jostain remontointiin liittyvästä asiasta ja saan hyviä neuvoja...
      Ja Riksun k-rauta on myöskin hyvä mun mielestä=)

      • Hyvinge

        Siellä ei ole k-rautaan vaan rautia...sinne vain kaikki ostoksille niin saatte hyvät hinnat ja laadukasta palvelua !


    • hyvääkin

      Olen käynyt K-raudassa kolmisenkymmentä vuotta. On siellä hyvinkin ystävällistä ja avuliasta palvelua. Tosi avulias on "poika-kauppiaan" kokoinen kaveri siellä perällä ja siinä keskiosan tiskin takana olevat kaverit, varsinkin se pienikokoinen. Kaikilta näiltä olen saanut aina perusteellisen selvityksen pulmaani eivätkä heitä hevillä asiaa kesken. Kassa on sitten aivan toinen asia.

    • erinomainen asia

      että hyvinkääläiset saavat jo nyt nähdä, miten henkilökuntaan vaikuttaa se, että kauppa ei käy riittävän hyvin, ja lopputilin uhka on päällä koko ajan.
      Kysymyksessä tietysti kylän keskustan liepeille suunnitteilla olevat tuhannet turhat liikeneliöt. Kyllä yritykset ihmettelevät vielä toisenkin kerran, miten kalliit neliöt maksetaan hupenevalla ostovoimalla.
      Kaupungin osuus ei ole ongelma. Veroja voi aina nostaa, kuten on tehty tähänkin asti.

    • Palvelu pelaa

      Menkää RTV:lle, sieltä saa kaikista "rautakaupoista" parasta palvelua

      • RTVV

        ei ole rautakauppa, pöljä.


      • PK
        RTVV kirjoitti:

        ei ole rautakauppa, pöljä.

        Mä olen siellä töissä ja se on parhaita, ellei paras paikka tähän mennessä missä olen työskennellyt.. K-Ryhmällä on lähes joka kuukausi kamppanja tuotteet ja niitä on paljon (Sama hinta kaikissa kaupoissa) Muissakin tuotteissa hinta on linjassa kilpailijoiden kanssa. Kallein ketju hinnoittelussa on Starkki. S ja K menevät samaa linjaa hinnan ja etujen suhteen (Tiedän sen kummassakin työskennelleenä) Valittajia on ja tulee aina olemaan. Nykyisin on aivan sama minkä ketjun kauppaan menee, ylimääräistä henkilökuntaa ei ole missään ja se kuinka kauan joutuu palvelua odottamaan on ajankohdasta ja sen hetkisestä asiakasmäärästä kiinni. Kannattaisi olla tyytyväinen että meillä hyvinkäällä on näin hieno rautakauppa ja koska hinnat varmasti ovat kilpailukykyiset (Jättää ne rahat omaan kylään:)


      • ex-asiakas
        PK kirjoitti:

        Mä olen siellä töissä ja se on parhaita, ellei paras paikka tähän mennessä missä olen työskennellyt.. K-Ryhmällä on lähes joka kuukausi kamppanja tuotteet ja niitä on paljon (Sama hinta kaikissa kaupoissa) Muissakin tuotteissa hinta on linjassa kilpailijoiden kanssa. Kallein ketju hinnoittelussa on Starkki. S ja K menevät samaa linjaa hinnan ja etujen suhteen (Tiedän sen kummassakin työskennelleenä) Valittajia on ja tulee aina olemaan. Nykyisin on aivan sama minkä ketjun kauppaan menee, ylimääräistä henkilökuntaa ei ole missään ja se kuinka kauan joutuu palvelua odottamaan on ajankohdasta ja sen hetkisestä asiakasmäärästä kiinni. Kannattaisi olla tyytyväinen että meillä hyvinkäällä on näin hieno rautakauppa ja koska hinnat varmasti ovat kilpailukykyiset (Jättää ne rahat omaan kylään:)

        Täysin samaa mieltä siinä, että oman kylän yrittäjiä on tuettava, mutta odotan kyllä itsekkin saavani EDES inhimillistä palvelua asiakkaana. Kysehän ei ole tässä tapauksessa palvelun hitaudesta vaan sen ala-arvoisesta laadusta, jonka itsekin olen saanut kassahenkilökunnan toimesta kaksi kertaa totea. (ensimmäisen ja viimeisen)


      • ex-asiakas nr.2
        ex-asiakas kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä siinä, että oman kylän yrittäjiä on tuettava, mutta odotan kyllä itsekkin saavani EDES inhimillistä palvelua asiakkaana. Kysehän ei ole tässä tapauksessa palvelun hitaudesta vaan sen ala-arvoisesta laadusta, jonka itsekin olen saanut kassahenkilökunnan toimesta kaksi kertaa totea. (ensimmäisen ja viimeisen)

        tämän saman koin juuri eilen, erittäin ala-arvoisen kassahenkilön asiakaspalvelun, asioin päiväs aikaan ja minun lisäkseni ei varmasti ollut asiakkaita kuin muutama, joten kiireen piikkiin tuskin menee, koulutukseen tai vaihtoon !


      • olkky
        ex-asiakas nr.2 kirjoitti:

        tämän saman koin juuri eilen, erittäin ala-arvoisen kassahenkilön asiakaspalvelun, asioin päiväs aikaan ja minun lisäkseni ei varmasti ollut asiakkaita kuin muutama, joten kiireen piikkiin tuskin menee, koulutukseen tai vaihtoon !

        ajan suoraan vantaanportin k-rautaan,käykää ja verratkaa......


      • papukivi
        olkky kirjoitti:

        ajan suoraan vantaanportin k-rautaan,käykää ja verratkaa......

        Itse olen aloittamassa omakotitalo projektia niin ensimmäinen asia mikä tuli mieleen. Ei ainakaan
        hyvinkään k-rauta! Päätin keskittää riihimäen rautiaan suosiolla sillä se on hinnaltaan huomattavasti
        halvempi kuin haarasen liike.


      • palvelua

        Älkää ainakaan Hyvinkään RTV:lle menkö, noilla nuorilla klopeilla jäänyt asiakaspalvelu tunneilla käymättä, jos nyt yleensä ovat mitään kouluja myyntityöhön käyneet..
        Kaikkihan sen tietää ketkä käyvät ostamassa jotain rautakaupasta että s-rauta on kallein, ja vähiten valikoimaa hyllyllä, kaikki tilattava ja kestää 2-3 viikkoa vähintään..


      • Lopen kaveri
        palvelua kirjoitti:

        Älkää ainakaan Hyvinkään RTV:lle menkö, noilla nuorilla klopeilla jäänyt asiakaspalvelu tunneilla käymättä, jos nyt yleensä ovat mitään kouluja myyntityöhön käyneet..
        Kaikkihan sen tietää ketkä käyvät ostamassa jotain rautakaupasta että s-rauta on kallein, ja vähiten valikoimaa hyllyllä, kaikki tilattava ja kestää 2-3 viikkoa vähintään..

        Hyvinkään K raudalle ihan tiedoksi, olisin tilannut isohkon erän 3 metrisiä Wersovood aitatolppia, kun Vierumäeltä sanottiin, että Hyvinkään K raudasta voi tilata. No sain vastaukseksi, ettei tilata, kun kysyntää ei 4 vuoteen ole ollut. Ei kyllä huomannut K raudassa edes kysyä määrää, jota olin tilaamassakaan. Vaikka totesin, että kyllä näitä menee jos on hyllyssä. Voisi kerroin olla kovempikin, mutta eivät suostuneet tilaamaan, kun ei ole kysytty.

        Jos vaikka 2 kertoimella olisi saanut nipusta puolet myytyä, niin toinen puoli olisi jäänyt minun maksamanani hyllylle ja niistä olisi voittoa tullut. Kyllä ne olisi siitä mennyt kesän aikana.

        Ihmetellä täytyy...


    • RaksaX

      Omalla kohdalla rakentaminen vauhdissa ja olemme kokeilleet nyt sekä K-rautaa että Starkkia Hyvinkäällä. Hintoja ja toimitusaikoja kyselty myös muualta ja lopputulema oli se, että kaikista kysymistämme tuotteista K-raudan hinnat kaikkein kalleimmat ja palvelun nihkeys ei sekään lisännyt haluamme keskittää hankintojamme K-rautaan. Starkin osalta taas täytyy sanoa, että palvelu pelaa ja hinnat kohdallaan. Jos tavaraa ei siellä ole, pieni kun on, niin aina sitä on tilattu ja saatu pikaisesti. Kiitos Starkin väellä! Joskus kuitenkin on tilanteita, että Starkin valikoima ei riitä, silloin ajamme suosiolla muualle, vaikka mielellämme rahamme Hyvinkään omille kaupoille kantaisimme.

      • ex-hiihtäjä

        Sama kokemus, ei tosin rakentajana, mutta aina jotain pikkuhommaa tulee kotona tehtyä. K-Raudassahan ei sinällään ole mitään isompaa vikaa, mutta se meininki vaan on kalsea.

        Tuolla jo mainittiinkin vanhan ketjun alussa se Speden sketsi rautakaupasta. K-Raudan kohdalla se todellakin ja valitettavasti pitää paikkansa edelleen.

        Asioitiin ihan hiljakkoin kesäpaikkakuntamme Terrassa ostamassa laattoja saunan lattiaan. Palvelu oli ripeää, ystävällistä ja asiantuntevaa. Hirveästi hintavertailua ei ehditty tehdä, mutta olimme tyytyväisiä kokonaisuuteen.


    • sdsadfsdf

      Taitaa K-raudan väki olla jotain sukua viereisen Askon mammalle, niin nenänvartta pitkin palvelua saa, huh!

      • Palvelua kiitos

        Ihan samaa mieltä ! Askon kauppiaan asenne ei ole ihan kohdallaan...
        Jos asiakkaalle ei osata hei sanoa vaikka edessä seisoo, niin myyköön tavaransa ihan mihin vaan ! Mitään nuoleskelua en kaipaa vaan ihan normaalia ihmisten hyväntuulista kanssakäyntiä, loppujen lopuksi se kuitenkin on niin, että kauppiaat ovat ammattinsa valinneet ja osana siihen kuuluu terve asiakaspalvelu ja myös ystävällisyys. K-Raudasta osittain hyvää ja ammattimaista palvelua, mutta jotenkin se innokkuus vaan puuttuu. Ehkä osittainen bonus-palkkaus Tesin päälle autttaisi ? Vaikea sanoa, sehän ei esim kassaan voi onnistua.

        Uskoisin että meidän leveysasteillamme asiakasuskollisuus olisi vielä saavutettavissa hyvällä palvelulla ja ns "toverillisuudella" mitä esim kodinviihteen ammattilaiset täällä osaavat tai ainakin osasivat kun viimeksi asioin. Hintakaan ei aina silloin ratkaise kaikkea.


    • Raksaleidi

      Hyvä että tällainen viestiketju löytyi. Olen aloittamassa rakentamaan Hyvinkään seudulle ja rautakauppaan menee useita kymppitonneja. Näissä summissa pienikin säästö on jo suuri ja vaikka tavaranhakumatka olisikin pidempi niin taitaa silti kannattaa vertailla vähän muitakin paikkoja.

      Kyllä rakennusaikana varmaan on sen verran rautakaupassa käyntiä, että siinä myös se palveluasenne merkitsee todella paljon.

      • Usein käynyt

        Kysyppä tarjousta Riksusta siinä viljavaraston vieressä olevasta kaupasta. Ei kuulu noihin ketjuihin, mutta samat tuotteet on kuin muillakin.. Onkohan se jotain R-Team tai sinnepäin.


      • vakiasiakas
        Usein käynyt kirjoitti:

        Kysyppä tarjousta Riksusta siinä viljavaraston vieressä olevasta kaupasta. Ei kuulu noihin ketjuihin, mutta samat tuotteet on kuin muillakin.. Onkohan se jotain R-Team tai sinnepäin.

        Tiedän kaupan. Sinnikkäitä kavereita ovat. Kolme kaveria perusti -90 luvun alussa rautakaupan ja heti alkoi se edellinen lama. Nämä kaverukset selvisivät kuin selvisivätkin lamasta vaikka joutuivat kamppailemaan pysähtynyttä rakentamista ja isoja ketjuja vastaan. Yksi on poistunut joukosta, mutta kaksi jatkaa tehden itse pitkiä päiviä. Luulen, että kokonaistarjouksissa pärjäävät hyvin edelleen ketjuille. Ostan kaupasta ihan vaan kannatuksen vuoksi. Mikään tuote ei ole kalliimpaa kuin muualla.


    • 14+10=?

      Olen rakentanut Hyvinkäälle muutama vuosi sitten ja tullut samaan tulokseen. En kanna lantin lanttia Hyvinkään k-rautaan. Myyjät ovat väitelleet vastaan "ei toisessa k-raudassa näitä ruuveja myydä kilohinnalla" - ajoin vantaanporttiin... Noutopihalta juoksutetaan pääsisäänkäynnin kassalle? Myyjät kyräilevät selän takana eivätkä kysy mitä saisi olla? Luulevat varmaankin kaikkia myymälävarkaiksi. Hinnat ovat ihan omaa luokkaa poislukien yleisiä k-raudan tarjoustuotteita. Rakentajan alennukset - semmoista ei tunneta Hyvinkään k-raudassa. Keskitin osotokset Vantaanportin k-rautaan ja martinlaakson starkkiin. Niistä sain parhaat hinnat ja palvelun muutama vuosi sitten projektiini. Työkalut ja yksittäistarvikkeet k-raudasta ja varsinaiset rakennusmateriaalit starkista.

      Nykyään vantaanportti on muutesta nostanut hintojaan aika radikaalisti layout muutoksen jälkeen.

      Ikävä kantaa rahaa muualle kuin omaan kuntaan mutta jostakin ne sentit on säästettävä.


      Ex. rakentaja

      • Mutteri#

        Entäs ne bensakulut? Vantaan sekä Martinlaaksoon tulee matkaa ja bensa on kallista. Hyvinkäälläkin on Starkki jossa olen saanut hyvää palvelua.PS .En kyllä itsekkään mielelläni asioi K-Raudassa, ei sen puoleen.heh


    • käyn siellä

      Kovasti on K-rauta kalliimpi kuin alueen muut rautakaupat, Rixun Rautia on kyllä hyvä liike.

      • Timbermanni 5

        Paljon on pitänyt Rixun Rautian muuttua entisen kauppiaan Sinimaan Timon ajoista, jos hyväksi mainostetaan. Sinimaan aikana ei viitsinyt kauppaa tehdä, mutta nykyisestä kauppiaasta en tiedä. Voipi nykyään olla hyväkin.


    • bygga i0

      sama paska pojasta ei polvi parane,vai mitä isä haaranen.

    • Nyt riitti

      Huh, huh tulipa koettua taas tämä...laattoja olisimme K-Raudasta ostaneet, malli valmiiksi kattsottuna ja menimme niitä ostamaan. Kyseinen laattamalli oli myymälän takaseinällä ja yritimme pakettien määrää laskea, lähinnä siksi että saisimme tarpeeksi saman polttoerän laattoja yhdelle seinälle. Laskeminen oli hankalaa, kun ylähylly edessä. Kysyin sitten myyjältä, että voisiko kyseistä lavaa vähän siirtää, että saisin laskettua määrän. Ei onnistunut, myyjän mielestä hänen tehtävänsä oli vain seistä vieressä, eikä pistää tikkua ristiin palvelemiseksi...jäi sitten laatat ostamatta.
      Asenne kaikenkaikkiaan oli aika kurja, maksavia asiakkaitahan me olimme ja nimenomaan olimme Emmekä pyytäneet muuta kun vähän siirtämään lavaa, olisimme kyllä ihan omatoimisesti laskutoimituksen tehneet
      Asioimme jatkossa muualla, jotta K-Raudan myyjät voivat keskittyä ihan muuhun kun asiakaspalveluun.
      Näin ne rahat valuvat muualle kun omaan kuntaan....

    • eikkkkkkkk

      Ihan kokemuksesta voin sanoa että ne k-raudan myyjät ovat töykeitä muillakin paikkakunnilla. Ne varmaan käy jonkun saman asiakaspalvelukoulun. Itse nykyään kierrän kaukaa kaikki k-ryhmän kaupat, sen verran huonoa palvelua niistä olen saanut ja p....koja tuotteita. Jos jotain ostat niin varmasti saat viedä tuotteen viallisena takaisin ja jopa ruokakaupassa usein pilaantunutta tavaraa!

    • boxistakotiin

      Vaikka täällä parjataankin kyseistä rautakauppaa niin suosittelen kaikkia rakentajia silti kysymään tarjouksen myös Hyvinkään K-raudasta. Itse voi sitten päättää mihin rahansa kantaa :) Me esim. saatiin kehutusta Riihimäen Rautiasta muutamia todella huonoja tarjouksia...eli se näistä nettiyleistyksistä.

    • sebb0

      eilen sain ainakin tosi hyvää palvelua hyvinkään k-raudasta pienpuolelta kun hain muutamat ruuvit ym.

      • mintttuliska

        Mä kävin tuossa kesän alussa Hyvinkään k-raudassa ja sain todella hyvää palvelua mieshenkilöltä, kun etsin pienpuolelta jotain ruuvi-mutteri viritelmää, sellaista erikoismallia. Myyjä etsi puolestani hyllyvalikoimasta tuotteen ja jutteli samalla hyväntuulisena ja asiallisena. Itselleni ainakin jäi tosi hyvä fiilis siitä. Tosin kassatyyppi oli sitten hieman nyrpeän tympeän oloinen, mutta ei sinänsä mua haitannut.


    • Asiakas 2

      Rautakaupassa kuin rautakaupassa on syytä tietää mitä haluaa ja mikä on kohtuullinen hintataso.

      Hyvinkään K-Raudasta minulla on kaikenlaisia kokemuksia, myös Speden sketsiä pahempia. Myyjät eivät osaa myydä vaikka asiakas haluaisi väkisin ostaa. Uskomatonta. Toisaalta K-ketjun valtakunnallisia kampanjatuotteita on tullut ostettua jonkin verran.

      Toisaalta Starkissakin on hyvä tietää mitä tarvitsee ja haluaa, mutta alalla pitkään olleet myyjät osaavat hommansa ja ovat hyväntuulisia. Ja yllättävää kyllä - Tarjoustalon rautaosasto pärjää aika hyvin, mm. irtotavarassa ja sijaintinsa ansiosta.

      Riihimäen liikkeet on ketjussa tullut jo käsiteltyä, mutta kukaan ei ole maininnut Läyliäisissä ja Karkkilassa olevaa Leinon vanhaa kunnon rautakauppaa. Mielestäni paras palvelu ja aggressiivinen hinnoittelu perustuen mm. kustannusten hallintaan.

    • Ladyfixer

      Oletin ostavani halpaa kamaa möksälle. Hain saunan takkatilaan jalkalistat 4 kpl (huom! Pyökki, joka on aika out) ja kattolistat 3 kpl (normi valkoiset) kera 1 tuubi asennusliimaa. Hinta reilu 70 eur!
      Ok, onko tämä tosiaan K-Raudan hinta? On, koska sen he repivät. Ihan oikeasti ihmiset, vertailkaa hintoja. Jos pyökkivärinen MDF-lista maksaa yli 12 eur, en toiste tosiaan asioi K-Raudassa. Mietin vaan jotta mitähän mahtaa maksaa kirsikkakuosi????? 21 eur/zippis????

      Noo, ostettu mikä ostettu. Yksi asiakas vähemmän ei paljoa Keskoa tai kauppiasta heiluta.... vielä. Harmi ettei osata katsoa tulevaisuuteen :(

    • Hyviä kokemuksia

      Minulla ei ole sattunut mitään huonoja kokemuksia Hyvinkään K-raudasta. Tein piharemontin ja tilasin mm. laatat K-raudan kautta. Suunnitelmat vähän lopulta muuttui ja tarvitsin 10 reunakiveä lisää. Rakennuspuolen Jari sanoi, että halvimmaksi tulee jos käyn itse noutamassa tehtaalta Läyliäisistä. K-rauta teki tilauksen ja homma hoitui mainiosti. Eilen soittelin sinne ja kysyin saako heiltä Makitan pyörösahojen väristä Miranolia. Myyjä ei oikein tiennyt miten sen värikoodin selvittäisi mutta kertoi, että Tikkurilan Rondo maalinsekoituslaite heillä on käytössä. Katsoin netistä Makitan PMS-värikoodin ja löysin Tikkurilan RAL Effect värikarttasivuilta saman värin. Soitin taas K-rautaan ja myyjä naputteli RAL 690-4 numerot maalinsekoituskoneeseen ja se tunnisti koodin. Hain purkin ja nyt on Makitalla saman värinen itse tehty jalusta.

    • kokkee ken näkkee

      Yleensä palvellaan hyvin,mutta epävarmoja ja miettiviä asiakkaita ei.
      Jos vähänkään änkyttelet ja jaarittelet niiltä myyjiltä katoaa mielenkiinto puolessa sekunnissa,mutta jos itsevarmasti ja´asiallisesti kerrot mitä olet hakemassa saat neuvot ja tarvikkeet nopeaan.
      Ne myös huomaa kiertelijät nopeaan ja niitä ei useinkaan haluta edes palvella,koska he kuormíttavat liikaa turhilla kysymyksillä ostamatta kuitenkaan mitään.
      Tuossa on usein syy,että satunnaisella kävijällä on aika orpo olo,vakioasiakkaitten rynnistäessä ohi.

    • tjkwetjn

      Olemme mieheni kanssa käyneet lyhyen ajas sisällä monesti siellä, koska remontoimme asuntoamme. Juuri eilen viimeksi, kun aloimme neuvoa kyselemään meille ei vastattu edes tervehdykseen. Samoin kassalla työskentelevä vanha nainen todella vittuuntuneen oloinen. Yhden kerran olemme saanet sieltä hyvää palvelua, mukava nainen osasi auttaa ja oli kohtelias.

      • krauta

        Siellä on tai ainakin on ollut yksi tosi ystävällinen ja asiantunteva nainen. Taisi virallisesti olla siellä tapetti/kangasosastolla, mutta välillä muuallakin. Tältä naiselta olemme saaneet erittäin hyvää palvelua, parempaa kuin missään vastaavassa liikkeessä. Mutta valitettavasti muut ovatkin sitten töykeitä, outoja tai haluttomia palvelemaan. Harmi.


    • voi!

      minultakin huonoja kokemuksia k-raudasta. yritin nuorena likkana (hädintuskin koskaan rautakaupassa käyneenä) ostaa laminaattia ja olisin halunnut myyjän mielipidettä minkälaista kannattaisi ottaa(kyseessä julkinen tila). ketään ei näkynyt missään ja kävin kassalla kysäisemässä että saiskos apua (kassalla se vanhempi rouva ja joku toimeton nuorimies siinä takana seisoskeli). lähettivät minut takaisin laminaatti puolelle ja siinä odottelin lähemmäs 15 min ennen kuin myyjä saapui paikalle ja tottahan toki rupesi palvelemaan juuri saapunutta pariskuntaa ensin. no siinä taas odoteltiin vuoroa ja kun vuoro tuli, ei kuunneltu yhtään mitä halusin vaan väitettiin että vain tuo kalliimpi käy kun rupeaa kosteudesta niin irvistelemään tuo tarjouslaminaatti tuossa. intin että tarkoitus ei ole laittaa sitä laminaatia uimalaan joten tuo ei taida olla ongelma ja taistelimme siitä että saisinko ostaa sitä halvempaa ja vihdoin sain tahtoni läpi ja myyjä ystävällisesti latasi paketit kärryyn (siitä pointsit:) toisella kertaaa kun kävin samalla puolella ruohomattoa katsomassa niin myyjiä ei näkynyt taaskaan missään joten itse leikkasin matosta palasen koska en jaksanut odotella sen enempää (eihän siitä ihan suora tullut mutta pääsinpähän jatkamaan hommia) hirveä naputus alkoi kassalla että itse ei olisi saanut ja ylimielisesti katsottiin (taas se sama vanhempi rouva) ja kun sanoin ettei ollut ketään avittamassa niin taas haukuttiin sen puolen tyttöjä kun ovat niin laiskoja, ei kolmatta kertaa tarvitse mennä.

    • R.s22

      Itse käyn kodin Terrassa Hyrylässä. Homma pelaa.

      • Kauppiaan opit

        Jo 80-luvulla rakentajat ja urakoitsijat ihmettelivät K-raudan meininkiä, kun tavaraa oli hyllyissä ja seinillä roikkumassa vaikka millä mitalla, mutta kauppias ei raatsinut myydä sitä. Hän antoi omakotirakentajille ns. kassa-alennuksen, kai jotain 2 %, jos muisti pyytää sitä. Kerran seurasin asiakkaan ja kassalla työskentelevän naisen välistä keskustelua, johon kauppias tuli mukaan. Asiakas pyysi sitä "rakentajan alennusta", ja kassa sanoi että se olisi pitänyt pyytää ennen kuin hän ehtii lyödä hinnan kassakoneeseen. Toinen asia, josta asiakas hermostui, oli se että kassan vieressä olevasta tarjouskasasta asiakkaan ottaman tuotteen tarjous oli päättynyt edellisenä päivänä, loput tavarat olivat jääneet vain siihen näytille ja tarjoushintakin oli kyltissä. Kauppias tuli kassan tueksi. Asiakas lähti kävelemään. Kauppias alkoi puhua muilla kassajonossa oleville: "Minä olen yrittänyt opettaa asiakkaita että pitäisi ostaa silloin kuin tarjous on voimassa. Tuokin tarjous päättyi jo eilisiltana. Ja asiakas lähti kävelemään.
        No, eipä omena näytä tipahtaneen kovin kauas puusta. On kyllä kokemusta. Esim.
        kun remonttihommiini tarvitsin listoja jotka ovat suoria, eivätkä propeleiksi vääntyneitä.
        Kun kassalla huomasin viat ja kävin hyllyssä vaihtamassa niitä suoriksi niin kassarouvakin osallistui naama ivallisessa virneessä asiakkaan nöyryytykseen. "No löytyikö niitä tarpeeksi suoria”.


      • ex-asiakas 60
        Kauppiaan opit kirjoitti:

        Jo 80-luvulla rakentajat ja urakoitsijat ihmettelivät K-raudan meininkiä, kun tavaraa oli hyllyissä ja seinillä roikkumassa vaikka millä mitalla, mutta kauppias ei raatsinut myydä sitä. Hän antoi omakotirakentajille ns. kassa-alennuksen, kai jotain 2 %, jos muisti pyytää sitä. Kerran seurasin asiakkaan ja kassalla työskentelevän naisen välistä keskustelua, johon kauppias tuli mukaan. Asiakas pyysi sitä "rakentajan alennusta", ja kassa sanoi että se olisi pitänyt pyytää ennen kuin hän ehtii lyödä hinnan kassakoneeseen. Toinen asia, josta asiakas hermostui, oli se että kassan vieressä olevasta tarjouskasasta asiakkaan ottaman tuotteen tarjous oli päättynyt edellisenä päivänä, loput tavarat olivat jääneet vain siihen näytille ja tarjoushintakin oli kyltissä. Kauppias tuli kassan tueksi. Asiakas lähti kävelemään. Kauppias alkoi puhua muilla kassajonossa oleville: "Minä olen yrittänyt opettaa asiakkaita että pitäisi ostaa silloin kuin tarjous on voimassa. Tuokin tarjous päättyi jo eilisiltana. Ja asiakas lähti kävelemään.
        No, eipä omena näytä tipahtaneen kovin kauas puusta. On kyllä kokemusta. Esim.
        kun remonttihommiini tarvitsin listoja jotka ovat suoria, eivätkä propeleiksi vääntyneitä.
        Kun kassalla huomasin viat ja kävin hyllyssä vaihtamassa niitä suoriksi niin kassarouvakin osallistui naama ivallisessa virneessä asiakkaan nöyryytykseen. "No löytyikö niitä tarpeeksi suoria”.

        Isä opetti nössö pojasta kaupanpitäjän.Jos ei olisi keskoa takana, homma olisi loppunut jo 30vuotta sitten.


    • Anonyymi

      Aika hienoa. Katsoin netistä kestopuu hinnaksi 2,85. Menin ostamaan ja sain tingattua 8% hinnasta pois. Katsoin vasta maksettuani kuittia, niin siinähän oli todellakin alennusta 8%, mutta myyjä oli lisännyt ovh hintaan 8% ja sitten siitä hinnasta antoi alennusta 8 %

      Hienoa kaupankäyntiä K-raudassa

      Menen seuraavalla kerralla Starkkiin

      • Anonyymi

        Onko Starkkia enään Hyvinkäällä lainkaan. 10 vuodessa ehtii asiatkin muuttua paljon. Mistä lieneekään kaivettu 10 vuotta vanha ketju !!!!!!!!


      • Anonyymi

        Siis tämä tapahtui Kajaanissa


    • Anonyymi

      Olen asioinut K-Raudassa noin 10 kertaa parin vuoden aikana taloyhtiön asioissa. En voi kyllä moittia palvelua vähääkään.

    • Anonyymi

      Kannatti mennä Starkkiin. Sain 48x98 painekyllästettyä 2,20/metri

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe