Mistä tuo kappale loppupelissä kertoo??? Kerkooko julkisuudesta eli julkkishan elää periaatteessa kaksoiselämää: eli se julkinen puoli ja sitten se yksityinen puoli. Kertooko kenties Juicesta itsestään? Niikin voisi ajatella. Tekstin voi ymmärtää myös niin niin, että biisi kertoo ihmisestä jolla on semmoinen sairaus, että hänellä on ns. kaksi persoonaa. Tai, että biisi kertoo yleensä ihmisestä joka elää kaksoiselämää/näyttelee kahdenlaista roolia taaplatessaan tässä elämässä ja samalla vielä on rakastunut...
Joistain syystä melkein kaikki naiset, niin nuoret kuin vanhat ymmärtää/luulee, että laulu on ns. rakkauslaulu ja kertoo vain vaikeasta rakkaudesta toista kohtaan. Aina sanovat, että onpa tämä niin ihana ja herkkä rakkauslaulu. Itse olen ymmrätänyt tämän kappaleen tekstin aina niin, että tämä on ihan muuta kuin rakkauslaulu ja että teksti on samantyyppinen ja kertoo samasta aiheesta kuin Juicen kappale Skitsofrenia
Kaksoiselämää
5
3595
Vastaukset
- Tauko II
kappale kertoo sen ajan vaimon (Tarja) viettämästä kaksoiselämästä.
Voin kyllä muistaa väärinkin...- Love fool
Minusta on rakkauslaulu takastamisen vaikeudesta. Jännä tietty, että nimi on kaksoiselämää, mutta en antaisi sen hämätä. Kaksoiselämään viittaa minusta siihen, että laulaja valitsee ettei siirry toisen luota toisen luo, vaikka sekin on mielessä käynyt. Kertoo parista, joka on etääntynyt toisistaan, mutta joilla on (pinnan alla?) syvääkin rakkautta toisiaan kohtaan.
- iws1
Biisissä Lamminpää, on kohta, missä sanotaan: ..siellä kirjoitin ja katselin sun kaksoiselämää, kun taakse jää...jne. Millä Juice viittas vaimonsa kaksoiselämään ja siinäpä tärkeimmät -kirjassa oli maininta kans Tarja-vaimon touhuista.
Tosin iso osa Juicen biiseistä on yleispäteviä ja varmaan jokainen kuuntelija saa sanoituksista omia käsityksiä ja osumia omaan elämään ja miun mielestä mikkään arvio ei oo väärä sen kummemmin.
Suomen kieli on niin rikas, että ammattilaiset, kuten Juice oli, saa tarinat elämään ihan muulla tavalla kun joku tämmönen tavan talliainen. - Valssaaja_konepajalta
Teksti on syntynyt , niinkuin tuossa aiemmin on kerrottu, Tarja-vaimon syrjähypyistä ja aviolitton rikkoutumisesta.
https://www.is.fi/viihde/art-2000000815422.html
Komppaan iws1:ää siinä, että Juice - niin kuin monet muutkin taiteilijat - tekee yksityisestä yhteistä. Teksti syntyy omasta henkilökohtaisesta kokemuksesta, mutta siitä tulee laajempi. Kuulijat voivat käsittää sen omalla tavallaan.
Ihan yhtälailla sen voi kokea omakseen vaikka pohjoisen repputyöläinen, joka on viikot etelässä ja näkee puolisoaan vain viikonloppuisi. Tai mies/nainen , joka on pelkässä seksisuhteessa mutta haluaisi enemmän rakkautta. Tietää, että hänen pitäisi jättää kumppani, joka vain leikkii hänen kanssaan, mutta ei kykene.
Tai voi sen käsittää muuksikin kuin kahden ihmisen väliseksi rakkaudeksi. Kertoja voisi olla vaikka epätietoinen uskovainen, joka purkaa Jumalalle epävarmuuttaan siitä uskooko vai ei.
Tulkintoja on monia.
Eikä sillä oikeastaan ole väliä, että mikä on tekstin syntytarina. Sitä ei tarvitse tietää - tekstin voi kokea omalla tavallaan ilman tuota tietoa.
Siinä on Juicen taituruus. - pitkätukka-68
Musta tuo kertoo pettämisestä, mut Juicella oli tapana laittaa kolmoismerkityksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569