Nyt vituttaa vieläkin

bnhnnn

Viime perjantaina tuli oltua insissä ja ajo oli 99%:sesti täydellinen mutta mitä tapahtuikaan aivan viime hetkillä, no minä tulin inssinassusedän kanssa yksisuuntaista tietä pitkin ja vaihdoin kaistaa vilkkua käyttäen ja vilkaisuja käyttäen oikealle ja näin liikenne valot jotka juuri vaihtuivat vihreiksi. Noin 10 metrin päässä olin jo liikennevaloista ja vielä noin 5 metrin päässä valoista katseeni oli valoja kohden, painoin kaasua ja laskin katseeni ja yhtäkkiä innisetä painoi jarrua ja sanoi että älä aja punaisia päin ja pisti yhden ajotunnin uuden inssin lisäksi. Tulipas siinnä loppuajo ja inssin jälkeinenki loppupäivä mietittyä että

A .olivat kyllä ihmeen nopeat valot kun vihreänä pysyivät vain sen 5 sekuntia ja keltaieksi muttuivat 0,5 sekunnissa.

B. Tein jotain pahasti väärin

C.Olen värisokea

D. Inssisetä näki harhoja.

Pieni vitutus on päällä vieläkin .

15

1184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • malttia.

      Kaikki punaista päin ajavat kieltävät itse sen.
      Usko ammattimiestä ja myönnä virheesi.

    • sakke.kl

      läpi mennään vaikka "vanhoilla "vihreillä eli keltasilla.Tuolla asenteella et pääse ensikerrallakaan inssistä läpi.

    • :/

      Mulle ajo-ope sanoi, että eniten inssissä hylätään juurikin punaisia päin ajamisesta. Eli tarkkana pitää olla, ettei tule "helpon" virheen takia hylkyä. Parempi tuuri ensi kerralla!

    • inssiläpi

      eläkä yhtään kiihytä ennen valoristeystä. Vaikka menet keltaisilla ja samalla kiihdytät niin suurin osa antaa hylyn. Rauhallisesti vaan rullailet risteykseen, jos olet jo risteyksessä ja valo vaihtuu keltaiseksi niin ei voida hylätä. Mulkeroitahan noi inssinpirut on.

    • ajo-ope

      viellä,ennen kun heräät unestasi,että missä olit insinööriajossa viime perjantaina,se kun sattui olemaan jouluaatto ja tuskin silloin on paljoa ajeltu inssiajoja.

      • kolkytjarisat

        mää pidin jouluaaton sitten päivää liian aikaisin.
        Mutta pointtisi tuli selväksi kyllä, joku mättää tässä tarinassa.

        Vaikea on sanoa kun en ollut näkemässä tilannetta, mutta uskon inssisedän sanaan enemmän.


    • 54356345643

      90% liikenteen kaikista kuljettajista ei osaa perushyvin ajaa! Että se siitä osaamisesta autokoulu vaiheessa.

      Keltaisetvalot syttyy kai ennen niitä vihreitä mutta toki ne voi olla joskus harvoin menny rikkikin.
      Yksinkertaista: Punaisiapäin ei saa ajaa, se vaan on varsin yksiselitteistä.

    • ...

      Aika hassua koska mulla se meni ihan toisinpäin eli valitti kovasti kun jarrutin keltaisiin. Väitti että joku oli lähellä ajaa perään vaikka jarrutin vain hitusen normaalia kovemin. Meni kuitenkin läpi mutta tiedä sitten olisko hylännyt jos olisin ajanut keltaisia päin...

    • Setä-sipuli

      Risteykseen tullessa tulee vähenää nopeutta. Ei lisätä sitä. Varsinkaan ajamalla vanhoilla vihreillä.
      Inssi teki täysin oikein.
      Musta sulle pitäisi laittaa 30 ajotuntia ja 50 tuntia ASENNEKASVATUSTA.
      Toivottavasti ei törmätä liikenteessä kun painat kaasua joka valoissa.

      • bhnnnnn

        En ajanut tahallani päin punaisia koska kun katseeni oli vielä 5 metriä ennen valoja kohti valoja ja silloin paloi VIELÄKIN VIHREÄ VALO ja valot olivat vaihtuneet vihreiksi 2-3 sekunttia ennen tätä tilannetta.
        Olen useasti kuullut että valojen vaihtuminen vihreästä keltaiselle kestää sen 7-10 sekuntia,joten hivenen hämmentää tämä tilanne.

        Ei nimittäin jaksaisi käydä tuota autokoulua oikein enään vaikka rahapulaa ei ole mutta kun on pakko. Jos tässä yhteiskunnassa ei tarvittaisi "omaa autoa" niin paljon ja joukkoliikenne olisi toimivaa niin jättäisin autoilun aivan muille ihmisille ja itse kävelisin. Täällä maaseudulla kun bussiliikenne on mitä on eikä pääkaupunkiseudulle tee mieli muuttaa noin mutiaisten joukkorynnäkön vuoksi.


      • katsomaan
        bhnnnnn kirjoitti:

        En ajanut tahallani päin punaisia koska kun katseeni oli vielä 5 metriä ennen valoja kohti valoja ja silloin paloi VIELÄKIN VIHREÄ VALO ja valot olivat vaihtuneet vihreiksi 2-3 sekunttia ennen tätä tilannetta.
        Olen useasti kuullut että valojen vaihtuminen vihreästä keltaiselle kestää sen 7-10 sekuntia,joten hivenen hämmentää tämä tilanne.

        Ei nimittäin jaksaisi käydä tuota autokoulua oikein enään vaikka rahapulaa ei ole mutta kun on pakko. Jos tässä yhteiskunnassa ei tarvittaisi "omaa autoa" niin paljon ja joukkoliikenne olisi toimivaa niin jättäisin autoilun aivan muille ihmisille ja itse kävelisin. Täällä maaseudulla kun bussiliikenne on mitä on eikä pääkaupunkiseudulle tee mieli muuttaa noin mutiaisten joukkorynnäkön vuoksi.

        Käveleppä sinne valoristeykseen ja ota sekuntikellolla aikaa valojen vaihtumisesta.
        Vihreästä keltaiselle voi mennä vaikka tunti. Mittaapa kauanko kestää valon vaihtuminen keltaiselta punaiselle. Laske vielä lähestymisnopeutesi m/s. Saatat hämmästyä.
        5 metrin matkan kuljet 40km/h nopeudella alle ½ sekunnin.
        MIETI


    • Supervitutus

      Mulla täydellinen vastakohta, mokasin heti alussa. Loppuajo lähes virheetön, mutta se alkumoka ai vittu, että kismittää prkl. Parin viikon päästä uudestaan ja pari lisäajotuntii se oli sitten reilun 300€ aloituskämmi VITTUVITTUVITTUVITTU!!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miksi laskit katseesi risteysalueella? Vaarallinen tapa siinä on oltava täysin hereillä ettei tule vahinkoja.

    • Anonyymi

      Kyllä valojen väri näkyy periferisessä näössä loppuun asti jos katselee minne vain osapuilleen menosuuntaan. Minne ylimalkaan tarvitsee "laskea katsetta", kun katsoo suunnileen vaateriin niin näkyy sekä liikenne että valojen väri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe