henkilöauto:vuosmallilta jotain 90.esim 95 olisi parit myynnissä.kone kolmi litranen.kaikkia herkkuja löytyy,mutta ajettavuus?kestävyys?pensarosvo?huollot onko kohtuuttoman hintasia?
autoja on niin että rekisteröity kuudelle?eli onko se yksi paikka "ylimääränen edessä?takana?onko hinnat kohdalla esimerkiksi 13-14.000 paikkeilla?millainen myyntiarvo esim:vuoden-kahden päästä?eli kuinka nopeasti hinnat tippuu?
ajettavuus talvella?
käynnistys?
sähkölaite viat?ynm?
chervolet lumina?
23
22298
Vastaukset
- Kokemusta on
Lumina on mukava ajettava myös talvella (ABS). Itselläni on kokemusta v -96 mallista 3,1 V6 LS 5:lle rekisteröity. Mulla kyllä vaihdettiin laturi, vesipumppu, iskarit ja jotain muutakin.
Korimalli vaihtui -95 ja viimeisimmät lienee tuotu suomeen 1999. APV on tila-auto ja ihan eri juttu.
Jenkkiautoa kun olet ostamassa kannattaa ottaa sellainen kaveri mukaan joka oikeasti tietää jenkeistä (laatikko, kone, ilmastointi yms.) Yleensä Lumina on luotettava peli. 150-200 tkm ajetun Luminan saa 10000 €. Auton arvo ei ainakaan nouse.- sama!
ainakin yksi on myynnissä se on kuuden hengen?vuoden 95.13.000 myyntihinta,ja olikohan jotain 150.000 ajettu!millainen bensa rosvo mahtaa olla?
- entinen luministi
Kuule, mä ostin vuonna ´95 Lumina 3.1 V6 LS:n ja ajoin sillä 88 tkm ja vuoteen ´00 asti. Eikä ole muuta kun pelkkää hyvää sanottavaa. Ei ollut muuta vikaa koko aikana ku kuskin puol. lukko meni rikki. Ed. auto oli MB 200 D´87 ja nykyinen Rover 75. Täytyy sanoa että kaikki 3 ovat/olivat hyviä biilejä mut Lumina oli kyllä ehdottomasti paras! Kuin lentokoneessa olis istunut; hiljainen humina vaan kuului: ei tien ääniä, mahtava automat, cruiserit,ilm. ja sähkö penkki - ja mikä vääntö! Hölmö olin kun menin sitä vaihtaan. Parempaa saat hakea. OSTA IHMEESSÄ jos löydät sopivan.Suosittelen!
- sama
missä noin liikkuu pensan syönti?onko ihan taivaissa?huollot?chervolet astro on ollut joskus,ja sen pensan syönnillä ei mitään tolkkua!kuten ei huolto hinnoillakaan!eli onko pitäminen verrattavissa tähän?
talviajoa haukkui tuttu=ei pysy tiellä?etuvetonen?miten on penkki ratkasut jos on kuudelle rekisteröity?kaikki info kiinnostaa! - fleetwood
sama kirjoitti:
missä noin liikkuu pensan syönti?onko ihan taivaissa?huollot?chervolet astro on ollut joskus,ja sen pensan syönnillä ei mitään tolkkua!kuten ei huolto hinnoillakaan!eli onko pitäminen verrattavissa tähän?
talviajoa haukkui tuttu=ei pysy tiellä?etuvetonen?miten on penkki ratkasut jos on kuudelle rekisteröity?kaikki info kiinnostaa!Edellinen auto oli Lumina ja minulla kulutti aika tasan 10 litraa satasella kaupunkipainotteisessa seka-ajossa. Pitemmällä maantieajolla pääsin alle kahdeksaan.
Pieniä tielläpysymisongelmia oli ekana talvena kun alla oli auton mukana tulleet kitkarenkaat; mutkassa lähti perä irti todella helposti, vaikka auto on tosiaan etuvetoinen. Uudet nastarenkaat auttoivat paljon.
Huonoja puolia: valot ovat korkeintaan tyydyttävät, vähän on kankea kääntymään - luminaa
sama kirjoitti:
talviajoa haukkui tuttu=ei pysy tiellä?etuvetonen?miten on penkki ratkasut jos on kuudelle rekisteröity?kaikki info kiinnostaa!Pidin tarkkaa kirjaa 5 v. ja keskikulutus 10.6 l/vuodessa. Tommonen 9.3 l/100 km oli kesällä. Ja ajo oli kaupunki ja moottoritietä ja yleensä reippaasti ajelin. En ollu yleensä tien tukkona! Huollot ihan normaalit: öljynvaihto , suodattimet. Ei mitää erikoista. Valot oli tosiaan kyllä surkeat, joten laitoin lisarit. &-hengen vers. rattivaihde; mulla oli lattialla ja oli kätevä.
- sama
luminaa kirjoitti:
Pidin tarkkaa kirjaa 5 v. ja keskikulutus 10.6 l/vuodessa. Tommonen 9.3 l/100 km oli kesällä. Ja ajo oli kaupunki ja moottoritietä ja yleensä reippaasti ajelin. En ollu yleensä tien tukkona! Huollot ihan normaalit: öljynvaihto , suodattimet. Ei mitää erikoista. Valot oli tosiaan kyllä surkeat, joten laitoin lisarit. &-hengen vers. rattivaihde; mulla oli lattialla ja oli kätevä.
kun tietoa ja vastauksia on alkanut tulla!yhä vain kaikki kelpaa!auto yhä harkinnassa!
- ent. luministi
sama kirjoitti:
kun tietoa ja vastauksia on alkanut tulla!yhä vain kaikki kelpaa!auto yhä harkinnassa!
..niin ja mulla ei ainakaan ollu sit minkäänlaisia ongelmia talviajon suhteen ja kitkoilla ajoin 15 " vant.Ja lämmin oli talvella myös - ikkunat pysy kirkkaina!
- jvr
ent. luministi kirjoitti:
..niin ja mulla ei ainakaan ollu sit minkäänlaisia ongelmia talviajon suhteen ja kitkoilla ajoin 15 " vant.Ja lämmin oli talvella myös - ikkunat pysy kirkkaina!
Mulla oli Corsica, jossa sama kone kuin Luminassa. Kulutus 9,5/100 tiellä ja kaupungissa yli 10. Tulipa kalliiksi, kun kärähti sähköjohtosarja! 25 mummun donaa oli korjauslasku. "Siihen sammui johtotähti, jätkä kävelemään lähti." Muuta kulutuskamaa: tehostajan öljypumppu (5000 mummua), ajotietokone (2500 mummua), höpinäpönttö (1200 mummua).. Kaikki tuontikamaa jenkeistä. Hinnottelukertoimena WTC-lisä == varmaan 2001.
Sinänsä ihan kiva iisojen poikien "lelu".
- Lumina
Olen ajellut ko. autolla syyskuusta 2000 alkaen kilometrit 30.000 -> 115.000. Olen pitänyt kirjaa tankkauksista - kulutus on 9,4 l / 100 km - ei mielestäni paha 1.600 kg painavalle autolle. Auto on todella miellyttävä ajaa. Tehokas ja vääntävä kone neliportaisen automaatin kannssa tekee ajamisen helpoksi. Lisäksi kaikki nuo varusteet, joista cruisea voi käyttää jo kaupunkinopeuksissa. Auto on lämmin ja sen ilmastointi tehokas. Luminan kori on hyvin äänieristetty - Saksan moottoriteilläkin kuului vain vaimeaa suhinaa. Huolto on ollut toistaiseksi vain öljyn ja öljynsuodattimen vaihtoa. Kerran vaihdoin moottorin ilmansuodattimen, samoin polttoainesuodattimen. Uuden akun ostin viime syksynä. Tulevia huoltotöitä on sytytystulppien vaihto 160.000 km:n kohdalla! Autossani on kesäpyörät 16" vanteilla. Olenkin etsimässä 15" vanteita saadakseni kesärenkaat valkosivuisina, kuten talvirenkaatkin ovat. Autossani on lattiavaihde, joten se on varustettu erillisin etuistuimin ja näinollen rekisteröity viidelle. Suosittelen Luminaa hyvän ja varustellun auton tarvitsijalle. Muutoin pidän näitä "pikkujenkkejä" kuten esim. Corsicaa Luminan lisäksi, liian aliarvostettuina. Toisaalta ostajan kannaltahan se on vain hyvä asia edullisemman hankintahinnan muodossa.
- Djmckone
Alerolla ei saa ainakaan vetää mitään ei grammaakaan...
- jukle
Djmckone kirjoitti:
Alerolla ei saa ainakaan vetää mitään ei grammaakaan...
Saa vetää.On tullut vedettyä kärryjä.Sanovat, että laatikko kaikeissa jenkeissä ei kestä ylivaihteella ajoa kuorman kanssa.Itsellä vielä pelaa vm.95 Lumina.
- Anonyymi
jukle kirjoitti:
Saa vetää.On tullut vedettyä kärryjä.Sanovat, että laatikko kaikeissa jenkeissä ei kestä ylivaihteella ajoa kuorman kanssa.Itsellä vielä pelaa vm.95 Lumina.
Ei millään automaatilla saa vetää kärryjä, ainakaan lastissa ylivaihteella, se lukee usein ohjekirjassakin.
- Chevrolet
Mikähän automerkki se "CHERVOLET" mahtaa olla?
- juupa joo
Olipahan hieno havainto tuon kirjoitusvirheen huomaaminen näin kolmen vuoden viiveellä...
Go f*** yourself. - Zhe
Yksi pieni kirjoitusvirhe ja tuollainen haloo.Kahtokaa kyöstit peiliin!!!Onneksi kaikki eivät ole yhtä täydellisiä kuin te.Äidinkielen lehtorit voi pysyä ihan muilla sivuilla.
- Anonyymi
juupa joo kirjoitti:
Olipahan hieno havainto tuon kirjoitusvirheen huomaaminen näin kolmen vuoden viiveellä...
Go f*** yourself.Eikö ollutkin ,olen ylpeä että löysin tuon typon...
- hjk kotka city
Mulla on lumina 95 mallia ja pelaa kun enkeli. Pensaa saa kulumaan kaupunkiajossa kun ajaa siististi niin 10-11 lt sadalla. Maantiellä pääsee alle kympin. Ilmastoinnin kun vielä ottaa poi päältä niin kuluu vielä vähemmän.
- eeejjje
Tänään luminan on sitte makian tuntuinen peli.
- Mr Lumina
Kyllä on Lumina(sedan) mukava. Olen nyt ajellut puolisen vuotta vajaa 300tkm ajetulla ja hyvin on pelannut, kilometrejä jäänyt taakse n.2000/kk. Mitään vikaa ei ole ollut tähän saakka ja polttoaineen kulutus on kyllä varsin maltillinen. Mittasin juuri sekalaisen maantiepainotteisen kulutuksen ja se oli 9,3L. Maantiellä päsee kyllä helposti 8L tuntumaan, vaatii toki ennakoivan ajotyylin sielläkin. Taajamassa kun muistaa turhaan polkemasta kaasua niin johan tuo massakin yhden korttelin välin kuljettaa, eikä silti tarvii olla tukkona.
- Anonyymi
Pitääkö poistaa puskuri jos haluaa vaihtaa polttimon eteen, en ymmärrä kun katoin siitä ei saa selvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö poistaa puskuri jos haluaa vaihtaa polttimon eteen, en ymmärrä kun katoin siitä ei saa selvää.
Siis Lumina -96 sedan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis Lumina -96 sedan.
Juu ei ollu ku pyöräyttää nupista, heleppo homma...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851