...raskauden aikana? Olen kuullut paljon että raskaanaoleville tulee tämä syöpöttelyhimo, yksilöllistä tietty, mutta en ole ainakaan vielä törmännyt vielä keneenkään jolla olisi ollut ruokahaluttomuutta raskauden alussa. Jos muita kanssa"sisaria" löytyy niin kertokaa :) Toivottavsti nyt ihan normaali oire. Olen väkisin nyt koittanut joka päivä syödä vaikka ei tee mieli yhtään. Normaalisti ruoka kuin ruoka menee helposti alas ja heti.
Onko kenelläkään muulla ollut ruokahaluttomuutta...
17
13485
Vastaukset
- yksi sel.
on aika yleinen oire sekin, siis ruokaHALUTTOMUUS.
- sama täällä
Joo mulla ainakin toi ruokahaluttomuus vaivas alkuraskaudes, ehkä johonki rv 14 asti. Useempi kilo tuli siis laihduttua, onnex ei ollu lisäx pahemmin aamupahoinvointia. Ruokahalu ei vieläkään ole mikään järin suuri sillä paino ei oo lähteny nousuun puoliväliin mennessäkään. Koita saada nyt edes jotain syötyä, reilusti sitä mitä maittaa eikä väkisin jotain, se ei ainaka jatkossakaan lisää/palauta ruokahalua. Ja muista huolehtia vitamiinien yms saannista esim. tabletteina.
- .......
Etkö todellakaan ole kuullut että ruokahaluttomuus ja etominen on yleistä alkuraskaudessa. Ja loppuraskaudessa voit syödä vaikka norsun... Laihduin alussa ja raskauden puolivälistä eteenpäin tuli kilo viikossa lisää...
- Niin
Joillain taas ruokahaluttomuus vaivaa nimenomaan loppuraskaudesta, kun on muutenkin hankala ja kömpelö olo, närästää, pahoinvointiakin voi olla...
- ....
Mikä rv sinulla on menossa? Minulla oli rv 15 saakka ruokahaluttomuutta.. Pahoinvointia ei ollut yhtään, ei vain tehnyt yhtään mieli syödä. 6kg lähti noina ensimmäisinä kuukausina mutta sitten se tasaantui niin että söin ihan normaalisti ja painonlasku tasaantui kunnes sitten n. rv 20 iski hirveät nälät ja painoa alkoi kertymään aika hurjat määrät :D
- r
on ollut jonkun verran. ja tavallisesti tosiaan minullekkin maistuu ruoka. raskaus todella alussa vielä.
- syöppö....
Kyllä oli tota ruokahaluttomuutta lähtien rv4-5. Voi olla että johtui osittain siitä kun mulla oli iha tajutonta pahoinvointia ja kuvotusta noin 11 viikolle asti. 12 viikolta alkoi ruoka taas yllättäen maistua paremmin kuin hyvin ja suurimmat pahoinvoinnit helpotti. Nyt rv 13 ja tälläkin hetkellä on jo nälkä ja tekee mieli syödä vaikka pari tuntia sitten jo söinkin.... :)
- juska4
Vanha ketju mut uusille lukijoille lissää.
Itsellä ensimmäisen kohdalla kävi niin että söin kahden tunnin välein ihan kamalasti. Koko ajan oli nälkä, ja jos ei syönyt niin heikko olo ja oksetti.
Nyt uudestaan lussanneena on toisin päin. Mitään ei tee mieli ja koko päivä vois mennä syömättä sitä ajattelematta. Pahoinvointia ei ole, ja olo on mitä normaalein. Tää on ihan hassua kun edellinen oli niin toista maata. :) - raskaana ollaan
Alkuraskaudessa oli jäätävää pahaa oloa ilta-aikaan joten eipä tehnyt mieli syödäkään mitään. Muutenkin karsastin monia ruokia, ei tehnyt mieli kuin jotain raikasta. Söinkin usein vain muroja kylmän maidon kanssa, se ei tehnyt pahaa. Nämä kamalat alkuoireet (kuolemanväsymys ja paha olo) häipyivät siinä rv 12-14 aikoihin :) Oi sitä onnen aikaa rv 14 - 18 kun ei ollut mitään oireita. Annas olla kun raskausviikkoja tulee päälle 20 niin alkavat kaikki hemmetin jomotukset kun maha alkaa kasvamaan ja lantio levenemään :/
- Yök
Täällä alko pahoinvointi viikolla 6 3, ja samalla tuli ruokahaluttomuus. Pelkkä lämpimän ruuan ajatteleminen teki pahaa, onneks se vaihe meni jo ohi, ja saa nauttia hyvistä ruuista taas :) Tällä hetkellä viikot 10 3 :)
- NirNas
Rv17, muutama viikko menny tjo huonolla ruokahalulla. Murot maidon ja banaanin kanssa menee. Allussa söin oikeastaan vain omenoita ja muita hedelmiä. Vauhdikas teatteriharrastuskaan ei tunnu rankalta vaikka tulee juostua ja tanssittua monta kertaa viikossa. Jospa tämä tästä, kunhan esitykset loppuu. Mulla tällä viikolla ollut nyt muutamana iltana pahoinvointia. Alussa oli vain etovaa oloa.
- Mie vaan..
Neuvolakin käski syömään entistä terveellisemmin tai useammin marjoja, hedelmiä ja vihanneksia yms.. Syön yleensäkkin vain yhden pääruuan päivässä ja jotain välipalaa, riippuen työajoista..Pahoinvointia on vain satunnaisesti siellä täällä jotka menevät hetkessä ohi. Sitä olen enmpi miettiny kun monet kysyvät mikä on se lempiruoka tai jotain jota pitäisi olla koko ajan? Mitään mielitekoja ei ole normaalinkaan arkeen verrattuna tullut, ei ole mitään erikoista jota pitäisi olla joka päivä..
- farmis
Syötkö jotain raskausmonivitamiinia?
Ne ovat synteettisiä ja aiheuttavat monesti pahoinvointia, ruokahaluuttomuutta, finnejä ja lihaskipuja.
Toisille ne sopii ja toisille ei.- Mie vaan..
Mie?? En syö minkäänlaisia lisävitamiineja..
- Rmarianna
RV 7 ja järjetön pahoinvointi alkoi. Ei ollut vain aamuista pahoinvointia vaan oli koko ajan pitkin päivää ja yötä eikä ole helpottanut (rv 9). Olen jo valmiiksi alipainoinen, joten huolettaa miten painon laskeminen vaikuttaa raskauteen. Ruoka ei vain maistu ja ainoastaan pilteillä, pasteijoilla, muroilla ja mehuilla olenkin pitkälti elänyt. Tuntuu vieraalle tällainen syöminen, sillä olen aina ollut tarkka ruokailuistani ja syönyt ehkä jopa yltiö terveellisesti, mutta nytpä pelkkä ajatuskin kaikesta terveelisestä yököttää (vesimeloonia lukuunottamatta :P).
- farmis
D-vitamiinia on hyvä syödä.
100-150µg/vrk on hyvä annostus talvella. Nyt saa auringosta päivällä, jos on ulkona paljon.
Se vähentää pahoinvointia.
Neuvolassa saa muiden verikokeiden kanssa veren D-vitamiinipitoisuuden selville.
100-150 nmol/ on hyvät viitearvot. - Jepsu.
Itselläni rv 6 5 ja viimeisen viikon aikana on esiintynyt kuvottavaa oloa (etenkin aamuisin taikka päikkäreiden jälkeen), joten kaikki ei mene kertakaikkiaan alas. Pihvin ja salaatin syöminen vaati esimerkiksi älytöntä tahdonvoimaa, että tuli ylipäätään syötyä ns. "kunnon ruokaa".
Kaikki murot, kylmät juomat, jugurtti tms menee paljon helpommin alas. Se on aika ristiriitainen tunne, kun maha kurisee nälkää, mutta olotila muuten niinsanotusti kieltä syömisen :D Hirvittää oikein, että tulenko jatkossa oksentelemaan paljon.. Sen näkee sitten :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743153
- 922895
- 512135
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201595Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61369- 151359
- 191324
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141297Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241242