ala opeta vaarin! Hesekiel 3,18-21

tutkija . ;

9

1387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä on

      Hesekiel 3:18-21 " Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

      Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.

      Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee - kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta - mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

      Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."

      Ei kukaan joka opettaa, ole väärä opetttaja.

      1Jo 1:1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
      1Jo 1:2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
      1Jo 1:3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
      1Jo 1:4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
      1Jo 1:5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
      1Jo 1:6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
      1Jo 1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
      1Jo 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      1Jo 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      1Jo 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

      Mutta jolla ei tuota oppia ole valehtelee ja totuus ei ole hänessä.

      • anttikristus,

        joten, saa olla tarkkana mitä opetusta kuuntlee:
        Allahilla ei ole poikaa vaan kolme tytärtä, hän ei ole Kristittyjen jumala. Sillä 1.Jh. 5:12 sanoo: "Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää." ja: 1.Jh 4:15: Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa. Meillä ei ole sama jumala kuin muslimeilla. Juutalaisten Jumala on meidän Isä Jumala. Heb 1: 1 - 2 "Sitten kuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut." Kukaan ei Pelastu Mooseksen kautta, sillä kirjoitettu on : (Apt 4:10-12 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin Kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa olisi pelastus.

        Tämä varmasti auttaa ymmärtämään kuka puhuu oikein ja kuka eksyttää.


      • väärin.

        _Evankeliumin vallankumous valaisee maailman. _Apostoli Paavali kirjoitti
        evankeliumin valosta ja lisäsi: _”Sillä Jumala, joka sanoi: ’Loistakoon
        valkeus pimeydestä’, on se, joka loisti sydämiimme”,_ (2 Kor. 4:6). _Valo on
        meissä!_ Meillä _on_ evankeliumin aarre sisimmässämme. Vastaus kaikkiin
        ihmisten ongelmiin on antaa Jumalan valon loistaa. Maailman täytyy kuulla,
        että heidän syntinsä on mitätöity. Haluatko, että perheesi, kaupunkisi,
        seurakuntasi, kansakuntasi rakastaa Jumalaa? Kuinka se tapahtuu? Se on melko
        yksinkertaista. Me rakastamme Jumalaa, _koska_ Hän rakasti ensin meitä.

        Mitä enemmän osoitamme ihmisille, kuinka paljon Jumala rakastaa heitä; sitä
        enemmän he rakastavat Häntä. Me emme ole aloitteentekijöitä – Jumala on
        aloittanut kaiken. Me emme enää odota Jumalan liikehdintää – ymmärrämme,
        että Jumala on jo liikkunut. Kun ymmärrämme, mitä Hän on tehnyt, reaktiomme
        on vastarakkaus, palvelu, omistautuminen ja pyhitys.

        1. http://us1.campaign-archive.com/?u=65629b14e5ba98a96437c5a51&id=5c3d4ef9f6&e=123d123bf3


      • ainoastaan

        Jumalan armolahja Kristuksessa Jeesuksessa auttaa ja "Armo kaikkia varten!"

        Links:
        1. http://us1.campaign-archive.com/?u=65629b14e5ba98a96437c5a51&id=49128341f1&e=123d123bf3

        _Armon Avain_

        Armo kaikkia varten! Osa 2

        Miksi evankeliumista huolimatta niin monet ovat silti kiireisiä yrittäessään
        miellyttää oletettavasti tyytymätöntä Jumalaa?

        Vastaus sisältää aina hieman inhimillistä vajavaisuutta; jonkin alueen,
        jossa tunnemme, että emme täyttäneet odotuksia, jotka oli asetettu eteemme.
        Omistautunut muslimi tuntee syyllisyyttä, kun keskellä ramadanin
        paastokuukautta nälkä saa otteen, ja hän nappaa hieman ruokaa ennen auringon
        laskua. Allah on tyytymätön.

        Buddhalainen kokee syyllisyyttä siitä, ettei ole meditoinut, tai ei ollut
        saatavilla kun munkit tulivat viikoittaista keräystä varten. Hindu murehtii
        jumalien tyytymättömyyttä, kun temppelipalvonta ja määrätyt rukoukset on
        laiminlyöty. Saattaako hän itsensä alttiiksi jumalten vihalle?

        Kristittyä vaivaa hänen epäonnistumisensa, miettien, että ehkä Jumala ei
        vastaa rukoukseeni salaisen synnin tähden. Oi, hän yritti tehdä parannusta,
        ja jopa tunnettu pastori rukoili hänen puolestaan. Silti kiusaus on
        olemassa. Varmastikaan Jumala ei voi olla tyytyväinen.

        On olemassa lukuisia tapoja etsiä vapautusta, yhtenä niistä teeskentely.
        Näyttele vain, että kaikki on hyvin. Jos toiset ajattelevat, että olemme
        hyviä, niin silloin se on niin, mutta jos ne jotka ovat ympärillämme
        paheksuvat, tunnemme myös syyllisyyttä. On parasta laittaa hyvä maski ja
        puhua kristillistä slangia: ”Ylistys Herralle, hallelujaa”, ja kaikki on
        hyvin. Toinen syyllisyydestä vapautumistapa on jatkuva uskonnollinen
        toiminta parannuskeinon etsintänä; tunnusta syntisi ja tee parannus
        päivittäin tai mieluiten useita kertoja päivässä. Tutki sydäntäsi jatkuvasti
        kätketyn synnin tähden, sitten yritä kitkeä se juurineen ja lupaa ettet
        enää koskaan koske siihen.

        Kaikki mitä olen kuvaillut tähän mennessä, voidaan laittaa yhden otsikon
        alle – _LAKI_.

        - Peter


    • Vaarin vaari

      opettaa

      (Voisin tietysti opettaa tutkijaa käyttämään ääkkösiä, mutta ne ovat todennäköisesti hänen jumalansa pilkkaa.)

    • noudata,

      niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.

      Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

      Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

      Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

      Kannattaa siis opettaa oikein.

    • Vapahtaja.
    • Avautuiko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe