mun mielestä kannattaa uskoa johonkin ja se on jumalaan ja jeesukseen
en silti tuomitse ateisteja.
Heillä on se toinen näkemys.
Mutta eikö kannata pitää silti "takataskussa" sitä toista ajatusta että mitäs jos on sittenkin jumala ja jeesus?????????
mun kirjoissani jumala on anteeksiantava eikä julma!
murhaajat ja ilkeät ihmiset joutuu helvettiin.,
En menisi sanomaan että kaikki ateistit palavat helvetin tulessa
Jos koko helvettiä on sitten olemassakaan.
Ateismista...
56
466
Vastaukset
- juha82
muistakaa se
älkää tehkö pahaa toisillenne
ihmisellä voi olla ilkeä kieli ja mieli
parempi olla kiltti, mukava ihminen. - Tango_Delirium
En minäkään tuomitse heitä, jotka eivät usko joulupukkiin, se on heidän oma valintansa. Mutta eikö kannattaisi silti pitää takataskussa sitä ajatusta, että joulupukki sittenkin on olemassa?
- ...
jotenkin kumma, että pystyt raamatustasi löytämään jumalan ja jeesuksen ja sitten laukomaan
"mun kirjoissani jumala on anteeksiantava eikä julma!"
Pitäisikö tutustua siihen raamattuun ihan koko pakettina, eikä vain rusinapullaillen;) "Mutta eikö kannata pitää silti "takataskussa" sitä toista ajatusta että mitäs jos on sittenkin jumala ja jeesus?????????"
Eikö kannattaisi pitää toisessa takataskussa ajatusta siitä, että jos sittenkin on Allah? Ja yhdessä taskussa Shivaa ja yhdessä Zeusta? Ja vielä ommella muutama sata muuta taskua joihin voisi laittaa muutamia muita jumalia joihin sitten voisi uskoa "varmuuden vuoksi".
Katsos, Juha, kun sulla ei riitä tila housuissasi kaikille tarvittaville taskuille, jos tuolle linjalle lähdetään. Sitä paitsi en oikein usko että mikään jumala pitää siitä että häneen uskotaan vain varmuuden vuoksi, "takataskussa". Kyllä ne tuppaavat olemaan sen verran egoistisia otuksia nuo jumalat, että vaativat yksityisoikeuden palvojaansa.
Ehkä kuitenkin on fiksumpaa tutustua jumaliin ja uskontoihin vähän tarkemmin, ja miettiä vasta sitten kannattaako alkaa uskomaan johonkin, josta ei ole mitään todisteita.- alaslsösös
Allah, Shiva, Zeus, Ukko ylijumala jne... Ovathan nekin olemassa, mutta demonien asussa. Kannattaa niihinkin "uskoa" ja olla varuillaan ettei joudu eksytykseen. Seuraamaan en kehoita kuitenkaan:) Ilmatilassa vilisee ties minkälaista kulkijaa, kaikki vaan eivät ole Herran asialla.
- ish
Kyllähän suurella osalla ateisteja se vara varmaan onkin. Se mitä ei voi todistaa olemassaolevaksi ei myöskään ole todistettu olemattomaksi, mutta kyllä se niin on että ateistille jumalan olemassaolon mahdollisuus on todella häviävän pieni suorastaan olematon. Sanoohan Ateisti Richard Dawkinskin kirjassaan Jumalharha "Miksi miltei varmuudella jumalaa ei ole..." tai jotain tuonnepäin.
- itsietA w31
Sanoisinpa jopa, että myös häviävän vähällä osalla ateisteista on olemassa tämä "vara". Kun jotain ei voi todistaa olevaksi, tästä olevia todisteita ei voida kumota, ja näin ollen tätä ei myöskään voida todistaa olemattomaksi. Mitään ei voida todistaa olemattomaksi, sillä todistettavan aiheen olemassaolon väite pysyy, eikä sitä voi todistaa niinkään olevaksi kuin olemattomaksikaan, hyviä esimerkkejä Jumalien lisäksi ovat Lentävä Spagettihirviö, Russelin teekannu ja Näkymätön Pinkki Yksisarvinen. Tosin väitettä tukevat todisteet ja väitteet voidaan kumota, kuten luomiskertomus, Maan litteys, Taivaan Valtakunta, Maan sijainti Maailmankaikkeuden keskipisteessä, sielun ja ruumiin suhde, lähes koko Raamattu jne. Näin väite ns. "riisutaan", ja siitä tehdään vaikeampi uskoa.
- ...........
Voitko sinä päättää, että uskot johonkin?
Saat toki uskoa ihan mihin haluat tai tunnet tarvetta.
Luonnollisesti voit kutsua omia jumalolentojasi jumalaksi ja jeesukseksi. Ihan hyvä niin.
Ymmärräthän kuitenkin, että mitä enemmän ajattelet itse, sitä kauemmas siirryt uskonnosta jota kutsutaan kristinuskoksi. Ei siinä ole mitään pahaa, pikemminkin päinvastoin.
Sitten siihen takataskujuttuun.
Minä en usko mihinkään jumalaan. En myöskään kiistä mahdollisuutta jumalien olemassaoloon, mutta pidän sitä epätodennäköisenä. Kuitenkin minulle on täysin mahdotonta ryhtyä minkään uskonnon uskovaiseksi edes varmuuden vuoksi. Se olisi epärehellisyyttä itseäni kohtaan.
Valitettavasti joudun kieltäytymään tarjouksestasi.
Hyvää jatkoa elämässä.- Atte Ateisti
"mun kirjoissani jumala on anteeksiantava eikä julma!
En menisi sanomaan että kaikki ateistit palavat helvetin tulessa"
"Jos koko helvettiä on sitten olemassakaan. "
Lukemasi kirja ei ole ainakaan Raamattu. Tai et ole sitä lukenut.- juha82
sitä kokonaan
mun mielestä helvetti voi olla vain pelottelua
jehovan todistajat eivät usko helvettiin
luonani on käynyt muutamia jehovan todistajia ja heidän mielestään helvetti olisi liian ankara rangaistus.
-Eihän kukaan toivoisi kenenkään palavan hirvittävässä kuumuudessa, ei edes pahimman vihollisen.
en ole muuten missään uskonlahkossa. - oirtoi
juha82 kirjoitti:
sitä kokonaan
mun mielestä helvetti voi olla vain pelottelua
jehovan todistajat eivät usko helvettiin
luonani on käynyt muutamia jehovan todistajia ja heidän mielestään helvetti olisi liian ankara rangaistus.
-Eihän kukaan toivoisi kenenkään palavan hirvittävässä kuumuudessa, ei edes pahimman vihollisen.
en ole muuten missään uskonlahkossa."-Eihän kukaan toivoisi kenenkään palavan hirvittävässä kuumuudessa"
No eikös se nyt ole parempi palaa hirvittävässä kuumudessa kuin käristyä miedolla lämmöllä? :) - ish
oirtoi kirjoitti:
"-Eihän kukaan toivoisi kenenkään palavan hirvittävässä kuumuudessa"
No eikös se nyt ole parempi palaa hirvittävässä kuumudessa kuin käristyä miedolla lämmöllä? :)Ja tämä tapahtuisi kuolleena heh heh minulle ihan sama, mieto lämpö tai helvetillinen kuumuus.
- juha82
se jumala mikä raamatussa kerrotaan
se viesti oli siis ateistille, että mitä jos on olemassa?
joku meistä on kuitenkin oikeassa
asioita ei voi järjellä selittää välttämättä
emme tiedä mitä tapahtuu kun kuolemme
siitä ei oo todisteita
uskon kuitenkin jumalaan ja jeesukseen, uskoni ei pitäisi olla horjuva kuitenkaan.- uskis
joo joo, jumala pienellä J:llä. taidat olla Jumalanpilkkaaja ja multinikki taas häiriköimässä?
Minusta Raamatun Jumala saisi auttaakin välillä, eikä hässiä toisten vaimoja. Kastraatio voisi auttaa Jumalaa keskittymään auttamistöihinsä, joita EI ole todistettavasti kuulunut viime vuosina, esim Tsunamin ehkäisyssä.
Sanonkin Jeesux, kuten Helluntalainen Savonarolakin Jumalaa Kritisoi.
Jeesux, Jeesus haisee, on saastainen poissa muodista. Amen - juha82
uskis kirjoitti:
joo joo, jumala pienellä J:llä. taidat olla Jumalanpilkkaaja ja multinikki taas häiriköimässä?
Minusta Raamatun Jumala saisi auttaakin välillä, eikä hässiä toisten vaimoja. Kastraatio voisi auttaa Jumalaa keskittymään auttamistöihinsä, joita EI ole todistettavasti kuulunut viime vuosina, esim Tsunamin ehkäisyssä.
Sanonkin Jeesux, kuten Helluntalainen Savonarolakin Jumalaa Kritisoi.
Jeesux, Jeesus haisee, on saastainen poissa muodista. Amentellä että oisin Jumalan pilkkaaja kun kirjoitin sen pienellä LOL
en näe tuossa mitään itua järkeä
Tottakai Jumala ja Jeesus on suuria hahmoja.
Kunnioitan heitä.
Te olette kateellisia ja liian herkästi menetättä hermonne ja teette hätiköityjä johtopäätöksiä
Virhe mikä virhe
silti huvittaa vähän jumala ja jeesus kirjoitin niin tuosta päättelette että oisin mahdollinen satanisti ei hitto viekään hahhah - ish
juha82 kirjoitti:
tellä että oisin Jumalan pilkkaaja kun kirjoitin sen pienellä LOL
en näe tuossa mitään itua järkeä
Tottakai Jumala ja Jeesus on suuria hahmoja.
Kunnioitan heitä.
Te olette kateellisia ja liian herkästi menetättä hermonne ja teette hätiköityjä johtopäätöksiä
Virhe mikä virhe
silti huvittaa vähän jumala ja jeesus kirjoitin niin tuosta päättelette että oisin mahdollinen satanisti ei hitto viekään hahhahAteisteilla on ainakin huumorintajua ja itseironiaa, minäkin nimitän itseäni usein saatananpalvojaksi ja jotkut jopa niin oikeasti luulevat ihan vaan pukeutumisen perusteella. Minusta täällä ei ole kukaan hermojaan menettänyt ja mille me kateellisia oltais?
- 3216541
sen nyt aika tarkkaan tietää mitä kuolemassa tapahtuu, siitä on todisteita.
Elintoiminnot lakkaavat ja mätäneminen alkaa.
- juha82
olemalla hyvä ihminen niin eikö se ole jo paljon?
mutta kukaan meistä ei ole täydellinen, se on satavarma asia. - uskis
Kyllä jumala(pienellä J:llä on ok. Jumala ja Jeesus ovat siis mielestäsi paskaa, koska et käytä isoja kirjaimia.
Ootko 100-nisti? haju..siis juha?- juha82
sun viestissäsi ollu oikein järkeä, vain mun mielipide.
Jumala ja Jeesus on mitä parhaimmat hahmot, TOTTAKAI. - uskis
juha82 kirjoitti:
sun viestissäsi ollu oikein järkeä, vain mun mielipide.
Jumala ja Jeesus on mitä parhaimmat hahmot, TOTTAKAI.niin kun opetin, laitoit sitten oikein. Eipä tuossa aloituksessakaan ollut aidanseipään vertaa järkeä., kunikriw!
- juha82
uskis kirjoitti:
niin kun opetin, laitoit sitten oikein. Eipä tuossa aloituksessakaan ollut aidanseipään vertaa järkeä., kunikriw!
mun näkemyksiäni.
siinä olikin järkeä
ja taidat olla vain kateellinen kuten moni muu Suomalainen
Suomalaisten kansantauti, paha kateus - uskis
juha82 kirjoitti:
mun näkemyksiäni.
siinä olikin järkeä
ja taidat olla vain kateellinen kuten moni muu Suomalainen
Suomalaisten kansantauti, paha kateusLueppas ensin juttujani, ja puhu sitten
- Kössönöm
"mun mielestä kannattaa uskoa johonkin ja se on jumalaan ja jeesukseen
en silti tuomitse ateisteja.
Heillä on se toinen näkemys.
Mutta eikö kannata pitää silti "takataskussa" sitä toista ajatusta että mitäs jos on sittenkin jumala ja jeesus?????????"
- Ai jaa. että et TUOMITSE ateisteja, koska emme usko näkymättömiin henkiolentoihin. Voi kun oletkin kiltti. Tänkjuuverimats.
"mun kirjoissani jumala on anteeksiantava eikä julma!
En menisi sanomaan että kaikki ateistit palavat helvetin tulessa"
- kirjoittelet siis uskontosi uusiksi.
"Jos koko helvettiä on sitten olemassakaan."
- Et siis olekaan krisseli. hmm...- juha82
vastaan
enkä usko että palavat helvetissä
vain murhaajat ja ilkeät ihmiset palavat helvetissä on mun mielipide
itse jouduin koulussa henkisesti kiusatuksi, oon kokenut kovia elämässäni
tiedän mitä se, millaista helvettiä se on kun kiusataan.
ihmiset on ilkeitä,
maailmassa on paljon pahuutta ja ilkeyttä
oon hyvä ihminen(mutta en täydellinen) - juha82
NIIN VAKAVASTI
Haluan silti sanoa loppuun, me emme tiedä mitä tapahtuu kun kuolemme.
Mutta uskon hyvyyteen.
En ole siis missään uskonlahkossa.
Uskon ainakin jumalaan ja jeesukseen.,
Uskon itseeni enkä aio masentua teidän kommenteistanne. - Kössönöm
juha82 kirjoitti:
NIIN VAKAVASTI
Haluan silti sanoa loppuun, me emme tiedä mitä tapahtuu kun kuolemme.
Mutta uskon hyvyyteen.
En ole siis missään uskonlahkossa.
Uskon ainakin jumalaan ja jeesukseen.,
Uskon itseeni enkä aio masentua teidän kommenteistanne.ei ollut tarkoitus loukata. Enkä myöskään halua masentaa sinua. Usko vaan kuolemanjälkeiseen elämään, jos se olosi paremmaksi tekee. Minä taas tiedän ihan biologian oppituntien perusteella, että kuollut on kuollut.
Mark Twain sanoi aikoinaan, ettei hän pelkää kuolemaa, koska se ei ole sen kummallisempaa, kuin ennen syntymääkään. Tai jotenkin näin se meni.
Kun ei ole, on olematon, eikä olematon mistään mitään tiedä. - .....
Kössönöm kirjoitti:
ei ollut tarkoitus loukata. Enkä myöskään halua masentaa sinua. Usko vaan kuolemanjälkeiseen elämään, jos se olosi paremmaksi tekee. Minä taas tiedän ihan biologian oppituntien perusteella, että kuollut on kuollut.
Mark Twain sanoi aikoinaan, ettei hän pelkää kuolemaa, koska se ei ole sen kummallisempaa, kuin ennen syntymääkään. Tai jotenkin näin se meni.
Kun ei ole, on olematon, eikä olematon mistään mitään tiedä."Kun ei ole, on olematon, eikä olematon mistään mitään tiedä."
Miksi ihmiset siis pelkäävät kuolemaa? ..... kirjoitti:
"Kun ei ole, on olematon, eikä olematon mistään mitään tiedä."
Miksi ihmiset siis pelkäävät kuolemaa?"Miksi ihmiset siis pelkäävät kuolemaa? "
Niinpä.
Itse en pelkää himpun vertaa sitä mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. Itse kuolemistapahtuma tuppaa tosin usein olemaan epämiellyttävä ja kivulias - kuolintavasta riippuen - ja kuoleminen siinä vaiheessa kun olisi vielä perhettä huolehdittavana aiheuttaisi vaikeuksia. Ja useimmilla on läheisiä joille kuolema aiheuttaa surua. Mutta muutenhan kuolemisessa ei ole yhtään mitään pelättävää - nimittäin jos ei ole uskovainen eikä usko helvettiin. Kuolemanpelkoon on siis syytä vain uskovaisilla.
Minusta on alkanut tuntua siltä, että tärkeintä uskovaisille on se ainutlaatuisuuden tunne, joka tulee siitä että on olevinaan kuolematon, muita parempi, ja maailmankaikkeuden perustajan ja omistajan hyvä frendi. Tämä egobuustaus on niin voimakas, että siihen halutaan uskoa, vaikka uskon mukana tulee myös mahdollinen helvetti ja sen myötä kuoleman pelko.
Onneksi uskovaisten ego tuntuu samalla paisuvan niin suureksi, että he tuntevat olevansa niin hyviä etteivät voi joutua helvettiin. Ja tosi hyvä juttu myös, että tuli tämä UT! Niin että kaikki ovat pelastettuja ihan tosta vaan, kunhan uskoo. (Sitten pitää enää vain koko ajan vakuuttaa itseään ja muita että tosiaan uskoo.)
- juha82
kiusaajia
itseasiassa epäilen ainakin yhtä tyyppiä
että hän on näitä kiusaajia
kiusaajat ilkeät ihmiset on YHTEISKUNNAN MÄTÄPAISE
toivottavasti muuttuisitte paremmiksi ihmisiksi ettekä olisi niin helvetin
ilkeitä Onko tää nyt joku uus lähestymistapa ateisteihin tälle päivää tää "varmuuden vuoksi uskominen"? Onko vittuilu ja kiukuttelu alkanut kyllästyttää hihuja ja nyt lievennetään vähän?
Jos haluaa uskoa varmuuden vuoksi, niin sitten pitää uskoa kaikkiin jumaliin mitä on olemassa, ei siinä muuten ole mitään järkeä. Eikä siinä ole järkeä sittenkään jos alkaa kaikkiin uskomaan vaan jotta vois selvitä jostain mitä voi olla mutta luultavasti ei.
Sähän voit sun mielessäs kuvitella mielikuvitusystäväs ihan millaisiksi tahdot. Se ei silti poista sitä seikkaa että kristinoppi perustuu vain ja ainoastaan yhdelle kirjalle ja se on raamattu. Siellä ne on ne opit ja "totuudet" sun jumalastas ja jeesuksestas.- juha82
vaikeaa
sitä ei saa ajatella ainoastaan järjellä
mun isällä ja myös monilla muillakin ihmisillä on tällainen ajatustapa.
raamattu on oikea kirja
jokainen uskokoon mihin itse haluaa juha82 kirjoitti:
vaikeaa
raamattu on oikea kirja
jokainen uskokoon mihin itse haluaa"jokainen uskokoon mihin itse haluaa "
No nii i, miksi sitten sen teidänkin palvontakerhon ohjeisiin kuuluu lähetyskäsky eli tyrkyttäminen? Miksi toteutatte sitä jos "jokainen uskokoon mihin itse haluaa "?
Miksi sinunkin piti tulla kertomaan ateismipalstalle ateisteille, että kannattaisi uskoa jesseen ja jumalaan jos "jokainen uskokoon mihin itse haluaa "? Häh?
Ootko tyhmä vai esitätkö vaan?- Tango_Delirium
juha82 kirjoitti:
vaikeaa
raamattu on oikea kirja
jokainen uskokoon mihin itse haluaa"raamattu on oikea kirja"
Niin on myös Taru sormusten herrasta, mutta enpä ole silti kuullut kenenkään perustaneen elämäänsä sen opetuksille. - juha82
belial_666 kirjoitti:
"jokainen uskokoon mihin itse haluaa "
No nii i, miksi sitten sen teidänkin palvontakerhon ohjeisiin kuuluu lähetyskäsky eli tyrkyttäminen? Miksi toteutatte sitä jos "jokainen uskokoon mihin itse haluaa "?
Miksi sinunkin piti tulla kertomaan ateismipalstalle ateisteille, että kannattaisi uskoa jesseen ja jumalaan jos "jokainen uskokoon mihin itse haluaa "? Häh?
Ootko tyhmä vai esitätkö vaan?sorry jos kommenttini oli vähän huono, vailla ajatusta.
Jokainen uskokoot mihin itse haluaa, näinhän se menee(:.
Ajattelin vain että eikö se ole vain hyvä asia, jos ateistikin
epäilee silti sisimmissään että mitä jos se jumala on olemassa.
Me olemme liian itsepäisiä, härkäpäisiä kun emme anna periksi omissa näkökannoissaan.
Me emme tiedä totuutta HUOMIO!
Näin yksinkertainen asia.
Ateismit eivät voi olla satavarmoja että jumalaa ei ole.
Uskovaiset eivät voi olla satavarmoja että jumala on olemassa.
He vain pitävät kiinni itsepäisesti omasta linjastaan.
Sanoin tuossa aiemmin että uskoni ei ole horjuva, ehkä vähän mutta
kuitenkin olen yhteydessä Taivaan Isään ja hehkutan molempia sekä Jumalaa että Jeesusta kuinka mahtavia persoonia he ovat(:
Uskon Jumalaan ja Jeesukseen.
Katsotaan sitten olenko oikeassa.
Eikö se näin pitäisi mennä? - Kössönöm
juha82 kirjoitti:
sorry jos kommenttini oli vähän huono, vailla ajatusta.
Jokainen uskokoot mihin itse haluaa, näinhän se menee(:.
Ajattelin vain että eikö se ole vain hyvä asia, jos ateistikin
epäilee silti sisimmissään että mitä jos se jumala on olemassa.
Me olemme liian itsepäisiä, härkäpäisiä kun emme anna periksi omissa näkökannoissaan.
Me emme tiedä totuutta HUOMIO!
Näin yksinkertainen asia.
Ateismit eivät voi olla satavarmoja että jumalaa ei ole.
Uskovaiset eivät voi olla satavarmoja että jumala on olemassa.
He vain pitävät kiinni itsepäisesti omasta linjastaan.
Sanoin tuossa aiemmin että uskoni ei ole horjuva, ehkä vähän mutta
kuitenkin olen yhteydessä Taivaan Isään ja hehkutan molempia sekä Jumalaa että Jeesusta kuinka mahtavia persoonia he ovat(:
Uskon Jumalaan ja Jeesukseen.
Katsotaan sitten olenko oikeassa.
Eikö se näin pitäisi mennä?"Ajattelin vain että eikö se ole vain hyvä asia, jos ateistikin
epäilee silti sisimmissään että mitä jos se jumala on olemassa."
- Miksi? Mitä hyvää siinä on, jos alkaakin ajatella, että jospa se sadistinen jumala onkin totta?
- ...
No huoh, 60 lukukertaa 30 vastausta, tekee tästä keskustelusta tähänasti aktiivisimman keskustelun turhimmasta aloituksesta...
- beenthere
En missään olosuhteissa halua haaskata ainutta elämääni johonkin uskoon. Minä haluan elämältä oikeita olemassaolevia asioita. Lapsena minulla oli mielikuvitusystävä, se riittää minulle sitä lajia. Kun tietää, ettei kuoleman jälkeen ole mitään, niin ei tuollaisia tarvitse murehtia. Voi elää sen ainoan elämänsä haluamallaan tavalla, ilman elämää kahlitsevia syntilistoja.
- ++++++++++
"mun mielestä kannattaa uskoa johonkin ja se on jumalaan ja jeesukseen"
Miksi pitää uskoa johonkin
"Mutta eikö kannata pitää silti "takataskussa" sitä toista ajatusta että mitäs jos on sittenkin jumala ja jeesus?"
Miksi pitäisi, jos jumala/jumalia on olemassa, mistä tiedät että juuri tämä jumala on oikea? Miksei esim Allah ole oikea jumala?
"En menisi sanomaan että kaikki ateistit palavat helvetin tulessa"
Raamattu sanoo, että vain ihmiset jotka uskovat Jeesukseen herrana pelastuvat.
"Jos koko helvettiä on sitten olemassakaan."
Ei ole todisteita en näe syytä edes olettaa, että ser on olemassa. - ikuinen kidutus
"Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt".
"Näin sanoo Herra sinun Jumalasi: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit".
“Herra sanoi Joosualle: 'Minä annan sinun käsiisi Jerikon, sen kuninkaan ja kaikki sen sotilaat.
He olivat julistaneet Herralle kuuluvaksi uhriksi kaiken, mitä kaupungis sa oli, ja niin he surmasivat miehet ja naiset, nuoret ja vanhat, härät, lampaat, vuohet ja aasit. Mutta itse kaupungin ja kaiken, mitä siellä oli, israelilaiset polttivat poroksi. Vain hopean ja kullan sekä pronssi- ja rautaesineet he antoivat Herran pyhäkön omaisuudeksi.”
"Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
Nuo olivat suoria sanatarkkoja otoksia teidän pyhästä pas.. anteeksi raamatustanne.
Kerropas nyt minulle tyhmälle ja ymmärtämättömälle miten ja missä kohtaa noissa näkyy
se jumalan anteeksianto ja rakkaus?
Helvetti on raamatun mukaan täysin selvästi olemassa - tai sitten sinä et usko raamattuun?
Kumman valitset? Ja maailman ihmisistä erinäisiä miljardeja joutuu tähän helvetin ikuiseen
kiduttamiseen. Millä tavoin tämä on sinusta rakkautta ja anteeksiantoa? Ikuinen kidutus? - 10
Kyllähän tällä Juhalla pari ihan kelpo heittoa löytyy esim. tuo liiallinen järkeily tai turha vakavuus uskonnon suhteen mutta tässä hänen uskonnossa itsessäänhän ei ole mitään tolkkua. Se on vain ensiaskel kohti ateismia ellei se jo sitä Jumalan silmissä ole kun aika paljon on poika raamatun oppeja muutellut. Miksi ateistien täytyisi pitää usko "takataskussa"? Silloinhan ateisti olisi sanana täysin merkityksetön kun jokainen ateisti sanoo ettei oikeasti usko jumalaan vaan ihan varmuuden vuoksi ettei sitten tarvitse helvetissä kärytä. Koko uskonto tuntuu myös aika pitkälti perustuvan hänen omille arvoilleen ja ajatusmaailmalleen ei sen uskonnon opeille niinkään.
Aika outo tapa suhtautua ateismiin suvaitsevaisesti: saatte olla uskomatta mutta kyllä teidän silti pitää jossain määrin uskoa!!!! "Mutta eikö kannata pitää silti "takataskussa" sitä toista ajatusta että mitäs jos on sittenkin jumala ja jeesus?????????"
Todnäk ei ollenkaan. Tai ei sen enempää kuin Krishnan tai Zeuksenkaan olemassaolon mahdollisuutta. Mikäli vain löytää kiistattomia todisteita jonkun näiden olemassaolosta.
Itse en ole löytänyt. En siis myöskään pidä sitten takataskussa ajatusta sellaisten olemassaolon mahdollisuuksista.- P.P.A.K.Y.A.N.H.R.
Pari vuotta aikaa, ja samat jutut vieläkin. Juha ei ole vieläkään lukenut raamatua kunnolla.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10102738 - meemimuumi
Mun takataskuun ei enää mahdu mitään kun siellä on jo lompakko. Miten voi uskoa varmuuden vuoksi? Sateenvarjon voi ottaa mukaan ulos poutapäivänä varmuuden vuoksi, mutta miten väännät aivosi antiikin ajan uskomuksiin varmuuden vuoksi? Ja kuten on jo tullut ilmi tarjonta on valtava mistä valita. Miksi juuri kristinuskon Jumala (kirjoitan varmuuden vuoksi isolla)? Eihän edes kristinuskon sisällä ole yhtä yhtä Jeesusta vaan kuinka lie monta. Toisille hän on kaiken anteeksi antava ystävä sä lapsien. Jotkut pääsevät taivaaseen kunhan vain uskovat, toiset joutuvat kilvoittelemaan selibaatissa ja syömään vain kasviksia. Pitääpä joidenkin vielä pääsiäisenä antaa ristiinnaulita itsensä vaikka eikös sen yhden kerran pitänyt riittää. Sitten on Jeesus jolla ei ole muuta tekemistä ja missiota kuin vihata homoja. Näitä voisi jatkaa loputtomiin. Minkä valitsen varmuuden vuoksi?
- hermot!!!
En ole löytänyt vielä todisteita evoluutiosta. Sanokaa onko minulla toivoa löytää? Olen etsinyt kymmeniä vuosia jo!
- hkghjkghjkgkjghkjkgh
''Sanokaa onko minulla toivoa löytää? ''
Voit lopettaa etsimisen, olet ilmiselvästi liian tyhmä löytäksesi niitä. - ulalla
hkghjkghjkgkjghkjkgh kirjoitti:
''Sanokaa onko minulla toivoa löytää? ''
Voit lopettaa etsimisen, olet ilmiselvästi liian tyhmä löytäksesi niitä.Olen vääntänyt rautakangella kiviä ja kantoja - ei löydy todisteita evoluutiosta. MISTÄ LÖYTYY?
- khkhkhkjhjkhkjhjkhjk
ulalla kirjoitti:
Olen vääntänyt rautakangella kiviä ja kantoja - ei löydy todisteita evoluutiosta. MISTÄ LÖYTYY?
''MISTÄ LÖYTYY?''
Turha huutaa, olet liian tyhmä, et löytäisi niitä vaikka ne purisi sinua nenään. - Älä ruoki trolleja
khkhkhkjhjkhkjhjkhjk kirjoitti:
''MISTÄ LÖYTYY?''
Turha huutaa, olet liian tyhmä, et löytäisi niitä vaikka ne purisi sinua nenään.Älä ruoki trolleja.
juha82
29.12.2009 21:32
>>>mun kirjoissani jumala on anteeksiantava eikä julma!
murhaajat ja ilkeät ihmiset joutuu helvettiin.,>En menisi sanomaan että kaikki ateistit palavat helvetin tulessa
Jos koko helvettiä on sitten olemassakaan.- trskele
Eikös se kristinusko paheksu niitä jotka ajattelevat vain omaa parastaan? Toisinsanottuna tuo takataskussa pitäminen on sitä että jos nyt on taivas ja helvetti niin sinä haluat vain uskoa että pääsisit taivaaseen, jolloin ajattelet vain omaa parastasi.
>>>sinä [juha82] haluat vain uskoa että pääsisit taivaaseen, jolloin ajattelet vain omaa parastasi.
Pelko on uskonnon alku.
Lopeta pelkääminen, aloita elämä.
Huomaat, ettet tarvitse uskonto takataskuun, etkä rintataskuun.
Otetaan kahvia ja LOL- palaa totuuteen
Pelko pois, pelko pois ateistit ! Niskastas kiinni ota !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi674202Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D853783- 423265
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192598Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!232459Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa552286- 482115
- 471808
- 361760
- 301596