ja viimeks tänne linkitettiin joku lista netistä, mut eihän siinä ollu ku ehkä 1/ 100 tavaroista, ei niitä aina listat tiedä, vaan täällä vois jokainen lisätä jonkun minkä itse kokenut tarpeelliseksi, itellä hankittu melkein kaikki, ja ostan aina kun kuulen kavereilta et tää ois tosi hyvä ja käytännöllinen yms vinkkei :)
listataan tarpeelliset vauvatavarat!
28
1891
Vastaukset
- 37+1
ostanut kaiken mitä itse koen tarpeelliseksi kuten tietysti istuin autoon, vaunut, rattaat, vaipat, tutit & tuttipullot, syöttötuoli (tietysti nyt ihan heti tarvitse, mutta onpahan sitten valmiina!), sänky jne :) Olen ostanut jo ensilelut ja muut :D Nyt vaan odotellaan pikkuista tulevaksi tammikuussa :) Ihanaa.. :)
- aurinkoinen_
Nyt sitten kireäpipoiset muualle, sillä en aio kuunella "voivoi ei tuota tarvitse jne..." Koska tämä oli oma listani mitä minä hankin aikoinaan. Ja KAIKKEA olen tarvinnut, lapsi on 5 kk.
Ja se mitä muuten ollaan hankittu mitä listassa ei ole, on aika iso läjä sekin. En ehdi kirjata. Ekana nyt tulee mieleen pari litraa ceridal öljyä tai monta tuubia sinkkivoidetta =) Rintapumppuja tuli ostettua kaksikin. Jos joku sano ettei tarvitse, niin kyllä kannattaa lypsää pakkaseen jotta omien lääkäri tms. käyntien aikana iskä voi hoitaa.
Niin ja sikapaljon harsoja! Meillä on 30 ja siltikään ei riitä.
Hankintalista
vaunut sadesuoja hyönteissuoja jos ei ole vakiona, silikoonista hoitoainetta/öljyä myös öljyttäviin kohtiin
pinnasänky, patja, petauspatja
reunasuojat pinnasänkyyn
hoitopöytä
hoitoalusta
hoitolaukku
turvakaukalo
vaipparoskis
tuttipullot ja tutit (BPA-vapaat: lista turvallista http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=157 )
liinavaatteet sänkyyn
kosteussuoja, miel hengittävä eli esim. lanoliinitettu villahuopa lakanan/petauspatjan alle tai etolan hengittävä kosteussuojalakana
vaatteita (56 cm ->)
sitteri
rintapumppu
nännivoide lansinoh
maidonpakastuspusseja
liivinsuojuksia (pestäviä ja kertakäyttöisiä)
korviketta varalle (maito ei nouse aina heti tai tule tarpeeksi)
vaippoja
peppupyyhkeitä (kosteuspyyhe-tyyppisiä siis)
pesuöljy
amme
itkuhälytin jos tarvitsee
harsoja, pyyhkeitä, puklurättejä
d-vitamiinia (deetipat tai minisun drops)
septidiniä (napatyngän hoitoon)
pumpulipuikot (navan hoitoon)
vanulappuja
suolatipat (nenään)
nenäfriida tai pikkuniistäjä (nenän aukaisuun)
sappisaippua tahroihin
hajusteeton pesuaine vauvapyykkiin (esim. nestemäinen erisan)
perusvoide
talkki jos tuntee tarvitsevansa, pärjää usein ilmankin
maitohappobakteeritipat jos haluaa ehkäistä allergiaa ja vatsavaivoja
cuplatonta jos tulee koliikkivaivoja
imetystyyny jos haluaa
vauvakirja vauvamuistoille (vauva-aika kiitää ohi, kannattaa kirjata kaikki heti ylös)
rintakumit jos nännit ei kestä
kuumemittari
puuhamatto/leikkialusta (ei tarvitse heti)
vauvavakuutus jos ei kestä julkisen terveydenhuollon hitautta…
villanpesuaine ja hoitoaine (etenkin jos siis käyttää villavaatteita)
unipussi (vauva ei herää sänkyyn asetettaessa viileyteen, lisäksi sen saa ”pakettina” tissille)
manduca - jhskljhakljö
aurinkoinen_ kirjoitti:
Nyt sitten kireäpipoiset muualle, sillä en aio kuunella "voivoi ei tuota tarvitse jne..." Koska tämä oli oma listani mitä minä hankin aikoinaan. Ja KAIKKEA olen tarvinnut, lapsi on 5 kk.
Ja se mitä muuten ollaan hankittu mitä listassa ei ole, on aika iso läjä sekin. En ehdi kirjata. Ekana nyt tulee mieleen pari litraa ceridal öljyä tai monta tuubia sinkkivoidetta =) Rintapumppuja tuli ostettua kaksikin. Jos joku sano ettei tarvitse, niin kyllä kannattaa lypsää pakkaseen jotta omien lääkäri tms. käyntien aikana iskä voi hoitaa.
Niin ja sikapaljon harsoja! Meillä on 30 ja siltikään ei riitä.
Hankintalista
vaunut sadesuoja hyönteissuoja jos ei ole vakiona, silikoonista hoitoainetta/öljyä myös öljyttäviin kohtiin
pinnasänky, patja, petauspatja
reunasuojat pinnasänkyyn
hoitopöytä
hoitoalusta
hoitolaukku
turvakaukalo
vaipparoskis
tuttipullot ja tutit (BPA-vapaat: lista turvallista http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=157 )
liinavaatteet sänkyyn
kosteussuoja, miel hengittävä eli esim. lanoliinitettu villahuopa lakanan/petauspatjan alle tai etolan hengittävä kosteussuojalakana
vaatteita (56 cm ->)
sitteri
rintapumppu
nännivoide lansinoh
maidonpakastuspusseja
liivinsuojuksia (pestäviä ja kertakäyttöisiä)
korviketta varalle (maito ei nouse aina heti tai tule tarpeeksi)
vaippoja
peppupyyhkeitä (kosteuspyyhe-tyyppisiä siis)
pesuöljy
amme
itkuhälytin jos tarvitsee
harsoja, pyyhkeitä, puklurättejä
d-vitamiinia (deetipat tai minisun drops)
septidiniä (napatyngän hoitoon)
pumpulipuikot (navan hoitoon)
vanulappuja
suolatipat (nenään)
nenäfriida tai pikkuniistäjä (nenän aukaisuun)
sappisaippua tahroihin
hajusteeton pesuaine vauvapyykkiin (esim. nestemäinen erisan)
perusvoide
talkki jos tuntee tarvitsevansa, pärjää usein ilmankin
maitohappobakteeritipat jos haluaa ehkäistä allergiaa ja vatsavaivoja
cuplatonta jos tulee koliikkivaivoja
imetystyyny jos haluaa
vauvakirja vauvamuistoille (vauva-aika kiitää ohi, kannattaa kirjata kaikki heti ylös)
rintakumit jos nännit ei kestä
kuumemittari
puuhamatto/leikkialusta (ei tarvitse heti)
vauvavakuutus jos ei kestä julkisen terveydenhuollon hitautta…
villanpesuaine ja hoitoaine (etenkin jos siis käyttää villavaatteita)
unipussi (vauva ei herää sänkyyn asetettaessa viileyteen, lisäksi sen saa ”pakettina” tissille)
manducaMihin harsoja tarvitsee noin paljon?? Meillä oli ehkä 15kpl ja varsin hyvin riittivät...hoitopöydälle, hoitolaukkuun varalle, pulauttelua varten (voi muuten laittaa puoliksi harsot, pyyhkimiseen riittää pienempikin rätti, vaikka meidänkin neiti pulautti joka syönnin jälkeen, riittivät hyvin)...
- aurinkoinen_
jhskljhakljö kirjoitti:
Mihin harsoja tarvitsee noin paljon?? Meillä oli ehkä 15kpl ja varsin hyvin riittivät...hoitopöydälle, hoitolaukkuun varalle, pulauttelua varten (voi muuten laittaa puoliksi harsot, pyyhkimiseen riittää pienempikin rätti, vaikka meidänkin neiti pulautti joka syönnin jälkeen, riittivät hyvin)...
No meillä menee n. 10 päivässä. Esim. leikkimatolla on mennyt tänään n. 5 kpl. Poika saa hampaita ja kuola valuu ja se puklaa vatsallaan matolla ollessa. Kivempi pestä harso kuin koko leikkimatto joka tosi hankala pestä. Lisäksi käytetään niitä "ruokaliinoina". Eli joka ruokailuun yksi, sillä pyyhkii lopussa suunkin. Hoitopöydällä käytettiin alkuun, ei enää.
- gfjxfhjmfh
-harsoliinoja paljon
-tutteja monta (jos meinaat antaa tutin) niitä ei voi olla liikaa
-rintapumpun koin itse hyväks
-tumppuja lapsen käsiin,sormet palelee helposti ja pienillä kynsillä saa pahaa jälkeä aikaan
-soittorasia ja sitä kannattaa kuunnella jo raskaanaollessa iltasin niin se ääni tulee vauvalle tutuks. Meillä ainakin rauhottu heti silminnähtävästi ku vetäs tutun tuutulaulun soimaan. Tai voithan tietysti itekkin laulella :)
-liivisuojia!!!
siinä jotain mitä tuli mieleen. Jos tuttipullosta syötät niin niitä kannattaa kans varata ihan reilusti niin ei tarvii kokoajan olla pesemässä. - 1poika 1 tyttö
- älä unhoda pitää rintojasi lämpimänä ! Eli erilaisia huiveja sun muita lämpimiä paitoja olisi hyvä olla
- kauratyyny/tms lämpötyyny ! Oli ehdoton apu minulla että sain rinnat heruttamaan maitoa nopeasti kun yöllä vaaville tuli nälkä
ja vauvalle
- bebanthen tms. rasva varastoon ihottumia varten (sopii myös nännien rasvaamiseen)
ja lopuksi ei niin tarpeellista mutta ehdottoman söpöä
- uniliina (tai jokin muu unilelu vauvalle - tuo sinne uneen tuttuja tuoksuja ja lämpöä)
- neuvolakortin koristekannet (koska ovat niin söpöjä)
- hoitolaukkua hieman pienempi laukku nopeille/lyhyille reissuille - maijamehiläinen10
käteväksi koin itse rintarepun´/liinan missä vauva tykkäsi olla tietysti vähän isompana kuin vastasyntyneenä :D
Ja antoi vapaat kädet itselle.Ja sit itselleni koin hyödylliseksi bebanthen voiteen,rintakumit,liivinsuojat,tarpeeksi isot imetysliivit,rintapumppu ja sit imetystyyny olis ollu tosi hyvä minkä ostankin seuraava varten sitten :)- maaliskuinen vauva
koitan pistää listaa, jotain aina unohtuu kirjottaa :) itsellä siis nämä ainakin.
Vauvallle
* Kaikki tarpeeliset vaatteet mitä äitiyspakkaus sisältää
* lämpöpussi vaunuihin
* sitteri
* vaunut
* pinnasänky
* sängyn patja petari
* peitto ja tyyny
* petivaatteita
* sideharsoja
* pyyhkeitä
* leluja
* tuttipulloja
* tutteja
* vaippoja
* hoitolaukku
* hoitotarvikkeita, perusrasvoja, pesuliinoja, nenäliinoja, kynsisakset, vanupuikkoja
* kylpyamme lämpömittari
* kuumemittari
* D-tipat
* hoitopöytä
* hoitoalusta
* pulloteline ja pulloharja
* kylpyöljy
* panadol supot
* äidinmaitokorviketta varalta
Äidille
* liivinsuojuksia
* rintakumeja
* imetysliivit
Tuosta pumpusta, sitä mulla ei ole, joten kannattaisiko se hankkia jo varulta vai vasta sitten jos sitä tarvitsee? muistan kyllä tapauksen jolla sitä ei ollut ja sitten yöllä lähti hakemimaan sitä tutultaaan koska ois tyyliin räjähtäny muuten! tosta listasta voi nyt puuttua joku, mut sinne päin ainakin! - juyt
maaliskuinen vauva kirjoitti:
koitan pistää listaa, jotain aina unohtuu kirjottaa :) itsellä siis nämä ainakin.
Vauvallle
* lämpöpussi vaunuihin
* sitteri
* vaunut
* pinnasänky
* sängyn patja petari
* peitto ja tyyny
* petivaatteita
* sideharsoja
* pyyhkeitä
* leluja
* tuttipulloja
* tutteja
* vaippoja
* hoitolaukku
* hoitotarvikkeita, perusrasvoja, pesuliinoja, nenäliinoja, kynsisakset, vanupuikkoja
* kylpyamme lämpömittari
* kuumemittari
* D-tipat
* hoitopöytä
* hoitoalusta
* kylpyöljy
* panadol supot
Äidille
* liivinsuojuksia
* rintakumeja
* imetysliivit
Tuosta pumpusta, sitä mulla ei ole, joten kannattaisiko se hankkia jo varulta vai vasta sitten jos sitä tarvitsee? muistan kyllä tapauksen jolla sitä ei ollut ja sitten yöllä lähti hakemimaan sitä tutultaaan koska ois tyyliin räjähtäny muuten! tosta listasta voi nyt puuttua joku, mut sinne päin ainakin!noilla varmasti pääsee jo pitkälle. Itse en ole ikinä hommannut pumppua. Maidontulo oli alkuun huonoa, mutta ihan imettämällä sitä lisäsin. JOskus kun rinnat täyttyi liikaa esim. yöllä, lypsin käsin. Joku tykkää, että pumppu on hyvä turva, mutta ei välttämätön. RInnalla oppaassa on käsinlypsyohjeet ja jos et ihan varastoon aio lypsää niin kädet kyllä riittää.
Minä kehotan tulevia äitejä tekemään pakkaseen itselleen ruokaa viikon tarpeiksi. Ensimmäisenä viikkona kun ei se ruuan laitto käynyt mielen vieressäkään, kun tuijotti vain vauvaa. Piti oikein muistuttaa, että syö jotain ja silloin oli helppo ottaa pakkasesta.
Tuohon lisäisin meille tärkeän itkuhälyttimen ja kosteus/pyllypyyhkeet ja äidille paljon terveyssiteitä jälkivuotoa varten ja itse pidän enemmän imetyspaidoista kuin että nostaisi paidan korviin imettääkseen. - juyt
juyt kirjoitti:
noilla varmasti pääsee jo pitkälle. Itse en ole ikinä hommannut pumppua. Maidontulo oli alkuun huonoa, mutta ihan imettämällä sitä lisäsin. JOskus kun rinnat täyttyi liikaa esim. yöllä, lypsin käsin. Joku tykkää, että pumppu on hyvä turva, mutta ei välttämätön. RInnalla oppaassa on käsinlypsyohjeet ja jos et ihan varastoon aio lypsää niin kädet kyllä riittää.
Minä kehotan tulevia äitejä tekemään pakkaseen itselleen ruokaa viikon tarpeiksi. Ensimmäisenä viikkona kun ei se ruuan laitto käynyt mielen vieressäkään, kun tuijotti vain vauvaa. Piti oikein muistuttaa, että syö jotain ja silloin oli helppo ottaa pakkasesta.
Tuohon lisäisin meille tärkeän itkuhälyttimen ja kosteus/pyllypyyhkeet ja äidille paljon terveyssiteitä jälkivuotoa varten ja itse pidän enemmän imetyspaidoista kuin että nostaisi paidan korviin imettääkseen.imetystyyny tai hyvä tukeva iso tyyny jota samaiseen tarkotukseen voi käyttää. Alkuun kun imetetään tosi tiuhaan niin pientä vötkylää oli helpompi pitää tukevalla tyynyllä. Isompaa sitten voi jo imettää ilmankin.
- maaliskuinen vauva
juyt kirjoitti:
imetystyyny tai hyvä tukeva iso tyyny jota samaiseen tarkotukseen voi käyttää. Alkuun kun imetetään tosi tiuhaan niin pientä vötkylää oli helpompi pitää tukevalla tyynyllä. Isompaa sitten voi jo imettää ilmankin.
juu =) eli la. heti maaliskuun eka pv. itkuhälytin siis periaatteessa jo on, muttei vielä paikanpäällä. täytyy tuotapumppua miettiä, äkkiähän sen saa jos tarve! toi tyyny vois olla hyvä! kosteuspyyhkeet on! ruokaa vois tehdä pakkaseen :) kiitos vinkeistä!
- ............
Vauvallle
* lämpöpussi vaunuihin
* sitteri
* vaunut
* pinnasänky
* sängyn patja petari
* peitto ja tyyny
* petivaatteita
* sideharsoja
* pyyhkeitä
* leluja
* tuttipulloja
* tutteja
* vaippoja
* hoitolaukku
* kylpyamme lämpömittari
* kuumemittari
* D-tipat
* hoitopöytä
* hoitoalusta
* kylpyöljy
* panadol supot
Äidille
* liivinsuojuksia
* rintakumeja
* imetysliivit
Tuosta pumpusta, sitä mulla ei ole, joten kannattaisiko se hankkia jo varulta vai vasta sitten jos sitä tarvitsee? muistan kyllä tapauksen jolla sitä ei ollut ja sitten yöllä lähti hakemimaan sitä tutultaaan koska ois tyyliin räjähtäny muuten! tosta listasta voi nyt puuttua joku, mut sinne päin ainakin!En tiedä, kannattaako noita imetystarvikkeita (imetystyynyjä, monia rintakumeja ym.) kamalasti hankkia etukäteen, jos imetys ei jostain syystä onnistukaan niin sitten ne ovat vain koko ajan muistuttamassa, kuinka "huono" äiti olet, kun et imetäkään lastasi...(en tarkoita, että todellakaan olisit, mutta moni tuntuu kokevan itsensä jostain syystä "epäonnistuneeksi" jos ei imetä).
Ja D-tippoja meillä ainakin terkkari antoi kotikäynnin yhteydessä ekan pullon, joten ei tarvinnut itse ostaa. - sipitisäpiti
............ kirjoitti:
En tiedä, kannattaako noita imetystarvikkeita (imetystyynyjä, monia rintakumeja ym.) kamalasti hankkia etukäteen, jos imetys ei jostain syystä onnistukaan niin sitten ne ovat vain koko ajan muistuttamassa, kuinka "huono" äiti olet, kun et imetäkään lastasi...(en tarkoita, että todellakaan olisit, mutta moni tuntuu kokevan itsensä jostain syystä "epäonnistuneeksi" jos ei imetä).
Ja D-tippoja meillä ainakin terkkari antoi kotikäynnin yhteydessä ekan pullon, joten ei tarvinnut itse ostaa.Ei kannata imetystarvikkeita poistaa. Paljon todennäköisempää on että imetys onnistuu kuin että ei onnistuisi, ja esimerkiksi hyvä imetystyyny on oiva apu kun vauvan kanssa harjoittelee oikeaa imemisotetta ym. Hyvät tarvikkeet edesauttavat imetyksen onnistumista. Rintakumit on vähän siinä ja siinä, voi käyttää jos ehdottomasti tarvitsee, mieluummin ilman, koska vauva tottuu niihin.
Itse taas en ostanut yhtään korviketta, tuttia tai tuttipulloa varuiksi, koska ajattelin asian niin päin, että imetys varmaankin onnistuu. Sairaalasta ei pääse kotiin (ensisynnyttäjän ei ainakaan pitäisi päästä) ennen kuin vauvan ruokinta-asiat ovat selvät. Eli vauvalle riittää joko imetys tai sitten annetaan myös lisämaitoa tai jopa kokonaan korvikketta. Mies olisi varmasti osannut käydä ostamassa kaupasta korviketta ja pullon mikäli sairaalassa olisi todettu ettei äidinmaidolla pärjää. Ainakin petikaverini ohjeistettiin hyvin selkeästi, että täytyy kotona ainakin alussa antaa lisämaitoa. Tässä vaiheessa miehen tai jonkun muun tutun voi lähettää ostoksille puolestaan.
Meillä oli niin onnellinen tilanne ettei vauva tarvinnut pulloa tai korviketta yhtään kertaa vaan pärjäiltiin omilla maidoilla koko vauva-aika.
D-vitamiinista sanoisin, että kannattaa hankkia apteekista D3-vitamiinia, eli Deetipat- tai Minisun Drops-nimistä valmistetta. Neuvolasta yleensä annetaan joko Jekovitia tai Devitolia, joiden D-vitamiini on D2-muodossa, eikä se ole niin tehokasti kuin D3. Kannattaa hiukan perehtyä asiaan, lukea vaikka yksi nettiartikkeli niin tajuaa jo enemmän. :) Neuvolasta saadun ns. huonomman vitamiinin voi toki antaa ensin tai käyttää vaikka itse. - Mitähän
Vauvallle
* lämpöpussi vaunuihin
* sitteri
* vaunut
* pinnasänky
* sängyn patja petari
* peitto ja tyyny
* petivaatteita
* sideharsoja
* pyyhkeitä
* leluja
* tuttipulloja
* tutteja
* vaippoja
* hoitolaukku
* kylpyamme lämpömittari
* kuumemittari
* D-tipat
* hoitopöytä
* hoitoalusta
* kylpyöljy
* panadol supot
Äidille
* liivinsuojuksia
* rintakumeja
* imetysliivit
Tuosta pumpusta, sitä mulla ei ole, joten kannattaisiko se hankkia jo varulta vai vasta sitten jos sitä tarvitsee? muistan kyllä tapauksen jolla sitä ei ollut ja sitten yöllä lähti hakemimaan sitä tutultaaan koska ois tyyliin räjähtäny muuten! tosta listasta voi nyt puuttua joku, mut sinne päin ainakin!se vauva tyynyllä tekee? En kyllä itse aio vauvalle tyynyä laittaa enkä ole kenelläkään muullakaan nähnyt.
Itselläni nyt rv 33 menossa ja alkaa olla lähes kaikki hankittuna, tutit, vaippoja, liivinsuojuksia yms. pientä vielä pitää lähempänä laskettua hankkia. Imetysliivejä olen yrittänyt etsiä, mutta en ole löytänyt tarpeeksi "pieniä" eli siis se ympärysmitta on kaikissa löytämissäni ollut 75 tai siitä ylöspäin ja kun normaalisti itselläni tuo liivien ympärys on 70. Raskauden aikana tosin tuo koko on nyt kasvanut, mutta olen pitänyt koon 70 liivejä jatkopalan kanssa ja ajattelin tehdä samoin imetysliivien kanssa koska synnytyksen jälkeen rintojen alta tuo ympäryskin luultavasti jonkin verran pienenee, mutta sen kokoisia ei ole mistään kaupasta löytynyt. Onko muilla ollut samaa ongelmaa?
Yksi hankinta, mitä joudun nyt jo varmaan tekemään ja mikä listasta puuttuu on rinnanlämmitin. Itselläni on jo jonkin aikaa alkanut rintoja pakottamaan ulos kylmään mennessä, joten joudun sitä alkaa käyttämään luultavasti jo ennen kuin vauva edes syntyy. On varmaan lähes pakollinen kaikille talvivauvan äideille.
Rintapumppua en aio ostaa, kyllä sen maidon saa käsinkin lypsettyä jos tarvetta on.. - blaablaajkdshf
juyt kirjoitti:
noilla varmasti pääsee jo pitkälle. Itse en ole ikinä hommannut pumppua. Maidontulo oli alkuun huonoa, mutta ihan imettämällä sitä lisäsin. JOskus kun rinnat täyttyi liikaa esim. yöllä, lypsin käsin. Joku tykkää, että pumppu on hyvä turva, mutta ei välttämätön. RInnalla oppaassa on käsinlypsyohjeet ja jos et ihan varastoon aio lypsää niin kädet kyllä riittää.
Tuohon lisäisin meille tärkeän itkuhälyttimen ja kosteus/pyllypyyhkeet ja äidille paljon terveyssiteitä jälkivuotoa varten ja itse pidän enemmän imetyspaidoista kuin että nostaisi paidan korviin imettääkseen.rintojen puristelu käsin maidon ulossaamiseksi aiheuttaa rintakudoksen tuhoutumista joka taas saa aikaan rinnan veltostumisen.
ÄLKÄÄ PURISTELKO MAITOA VAAN KÄYTTÄKÄÄ HYVÄT NAISET PUMPPUA!!!
T. lääkärin vaimo, 40v, 2 lasta, tissit ei roiku koska pumppua käytin - *****
blaablaajkdshf kirjoitti:
rintojen puristelu käsin maidon ulossaamiseksi aiheuttaa rintakudoksen tuhoutumista joka taas saa aikaan rinnan veltostumisen.
ÄLKÄÄ PURISTELKO MAITOA VAAN KÄYTTÄKÄÄ HYVÄT NAISET PUMPPUA!!!
T. lääkärin vaimo, 40v, 2 lasta, tissit ei roiku koska pumppua käytinOtapa esille äitiyspakkauksen imetysopas ja sieltä katso maidon lypsy käsin. Tuskin se siellä ihan turhaan on. Ja ei siinä koko rintakudosta puristella. Hoh hoijaa.
Terv. kiinteätissinen käsinlypsäjä
- upsideisii
Oho :o
Meillä on vasta vaatteet ja sitteri ostettuna, viikkoja 36 3. Niin ja yksi tuttipullo. Kerkiihän niitä :)- kyllä sitä ehtii
Kun odotimme ensimmäistä lastamme, niin meillä oli sänky ja vaunut sekä äitiyspakkauksen tavarat!! Ja hyvin pärjättiin. Saimme lahjaksi kaikkea kivaa. Pikkuhiljaa ostimme tarpeellista, kun näimme mitä vauva tarvitsi.
Tottakai vaippapaketti, pyllyrasvaa ja sellaista pikkutavaraa myös olimme hankkineet. Muutama Tuttelipaketti siltä varalta, jos oma maito ei riittäisi (ikinä emme niitä tarvinneet). - juuuuups
kyllä sitä ehtii kirjoitti:
Kun odotimme ensimmäistä lastamme, niin meillä oli sänky ja vaunut sekä äitiyspakkauksen tavarat!! Ja hyvin pärjättiin. Saimme lahjaksi kaikkea kivaa. Pikkuhiljaa ostimme tarpeellista, kun näimme mitä vauva tarvitsi.
Tottakai vaippapaketti, pyllyrasvaa ja sellaista pikkutavaraa myös olimme hankkineet. Muutama Tuttelipaketti siltä varalta, jos oma maito ei riittäisi (ikinä emme niitä tarvinneet).minkälainen rinnanlämmitin on? noista imetysvermeistä sen verra etten ole niitä ostanut vaan saanut, esim rintakumit :)
- Yhdellä..
juuuuups kirjoitti:
minkälainen rinnanlämmitin on? noista imetysvermeistä sen verra etten ole niitä ostanut vaan saanut, esim rintakumit :)
tutulla ainakin on sellainen "kangaskaistale" mikä kierretään rintojen kohdalta kropan ympäri ja kiinnitetään tarralla siihen rintoja lämmittämään aina ulos mennessä. Siis tarkoitettu laitettavaksi esim. takin alle näkymättömiin.
Googletin tänään imetysliivejä ja näin jollakin sivulla sellaiset lämmittimet, jotka oli semmoiset pyöreät lämmittimet erikseen molempiin rintoihin.. En kyllä tiedä miten ne oli tarkoitus kiinnittää tai käyttää, mutta näytti aika kummallisilta kapistuksilta. - liittx
juuuuups kirjoitti:
minkälainen rinnanlämmitin on? noista imetysvermeistä sen verra etten ole niitä ostanut vaan saanut, esim rintakumit :)
että meni vähän ohi, mutta olet siis saanut rintakumitkin? Hmmm... itsestäni tuntuisi, että ostaisin mieluummin ihan uudet, kuin käytetyt. Sen verran lähikontaktissa ovat ja voi olla rinnanpää ollut rikki edellisellä käyttäjällä tms. Tietysti jos joku tuttu ja varmasti "puhdas" on kyseessä niin ehkä eri asia. Keitettyähän ne saa, mutta eipä uudetkaan maksa paljoa mitään.
Älä ihmeessä jätä imetysjuttuja ostamatta ja jo valmiiksi asennoidu siihen, ettei se tule onnistumaan. Imetystyynynkään ei tartte olla mikään varsinainen imetystyyny, myös tukeva iso tavistyyny käy. Ja kannattaa tutustua etukäteen imetykseen ja siihen liittyviin ongelmiin ja miten niitä ensimmäisiä ongelmia voi ehkäistä. NÄin välttää niitä karikoita (esim. tiheän imun kaudet yms.). - ...............
liittx kirjoitti:
että meni vähän ohi, mutta olet siis saanut rintakumitkin? Hmmm... itsestäni tuntuisi, että ostaisin mieluummin ihan uudet, kuin käytetyt. Sen verran lähikontaktissa ovat ja voi olla rinnanpää ollut rikki edellisellä käyttäjällä tms. Tietysti jos joku tuttu ja varmasti "puhdas" on kyseessä niin ehkä eri asia. Keitettyähän ne saa, mutta eipä uudetkaan maksa paljoa mitään.
Älä ihmeessä jätä imetysjuttuja ostamatta ja jo valmiiksi asennoidu siihen, ettei se tule onnistumaan. Imetystyynynkään ei tartte olla mikään varsinainen imetystyyny, myös tukeva iso tavistyyny käy. Ja kannattaa tutustua etukäteen imetykseen ja siihen liittyviin ongelmiin ja miten niitä ensimmäisiä ongelmia voi ehkäistä. NÄin välttää niitä karikoita (esim. tiheän imun kaudet yms.).ainakin minun näkökulmastani tarpeellisen :)
Viikkoja nyt 37 4, ja tosiaan sängystä tuttipulloon kaikki hankittu! Tänään vielä kävin ostamassa hoitolaukun. Saa sinne sitten laittaa laitosta varten jo kaiken tarvittavan, helpompi löytää vauvalle tarkoitetut jutut kun on asianmukainen laukku. :)
Ja nyt listaan tarpeelliset jutut ;
* Sänky, autonistuin, vaunut, rattaat jne.
* Vaipat, rasva, tuttipullot, tutit, kuumemittari jne. Kaikki mitä äitiyspakkaus sisältää.
* Leluja (itse olen hommannut ensilelun, ja hieman muita pieniä vauvaleluja) jnejnejne...
Ei tule nyt muuta mieleen, mutta tärkeimmät tietysti kai tuossa olikin.. :) - aloittaja..
............... kirjoitti:
ainakin minun näkökulmastani tarpeellisen :)
Viikkoja nyt 37 4, ja tosiaan sängystä tuttipulloon kaikki hankittu! Tänään vielä kävin ostamassa hoitolaukun. Saa sinne sitten laittaa laitosta varten jo kaiken tarvittavan, helpompi löytää vauvalle tarkoitetut jutut kun on asianmukainen laukku. :)
Ja nyt listaan tarpeelliset jutut ;
* Sänky, autonistuin, vaunut, rattaat jne.
* Vaipat, rasva, tuttipullot, tutit, kuumemittari jne. Kaikki mitä äitiyspakkaus sisältää.
* Leluja (itse olen hommannut ensilelun, ja hieman muita pieniä vauvaleluja) jnejnejne...
Ei tule nyt muuta mieleen, mutta tärkeimmät tietysti kai tuossa olikin.. :)liittx: joo sulla meni vähän ohi, eihän ne nyt käytetyt herranjumala ollutkaan vaan uudet! mutta kyseinen henkilö oli ne hommatnnut eikä ollut sitten tarvinnut, että otappa ihan rauhallisesti ;)
juu ja hoitolaukku unohtu listalta :)
niin ja tyynystä, jos joku on joskus kuullut sanan ensityyny? ei voi olla ettei muka ole, en nyt todella tarkottanu mitään isoa jätti tyynyä sen pään alle laittaa, ja sitä käytetäänsitten kun on tarve!
että näin =) - .................
aloittaja.. kirjoitti:
liittx: joo sulla meni vähän ohi, eihän ne nyt käytetyt herranjumala ollutkaan vaan uudet! mutta kyseinen henkilö oli ne hommatnnut eikä ollut sitten tarvinnut, että otappa ihan rauhallisesti ;)
juu ja hoitolaukku unohtu listalta :)
niin ja tyynystä, jos joku on joskus kuullut sanan ensityyny? ei voi olla ettei muka ole, en nyt todella tarkottanu mitään isoa jätti tyynyä sen pään alle laittaa, ja sitä käytetäänsitten kun on tarve!
että näin =)Meillä ainakin olisivat antaneet yhden rintakumin sairaalasta mukaan kotiin (saman, jota sairaalasssa käytin), mutta itse en sitä tarvinnut, koska en imettänyt lastani.
- tässä minun listaa
Ekaa odottaessa hankittiin turvakaukalo, yhdistelmävaunut, hoitolaukku, sitteri, kylpyamme, äitiyspakkauksen tavarat, lisää vaatteita, hoitotarvikkeita (mm. pumpulipuikkoja, talkkia, desinfiointiainetta navan putsaukseen, puhdistusliinoja..), kertakäyttövaippoja, kestovaipan kuoria, montakymmentä harsoa, rintapumppu, tutteja, tuttipulloja, lelukaari, hoitoalusta, vauvamusiikkia cd:nä, pinnasänky, patja, patjansuojus, pinnasuoja, leikkimatto, rintareppu, rintakumeja, imetysliivejä, pestäviä liivinsuojia, imetyspaita, kylpyöljyä. Muuta ei tule mieleen..
Ja melkein kaikkea muuta tarvitsi paitsi rintakumeja, käytin niitä sairaalassa kun vauva ei saanut nännistä otetta mutta en tarvinnutkaan kotona vaikka luulin. Tutteja ei tarvinnut kuin pari kertaa, vauva ei halunnut tuttia, sylkäisi vain pois suusta. Harsoja sen takia noin paljon että käytetään niitä kestovaippoina ja paljon niitä on kulunutkin. Alkuun ne oli myös puklurätteinä ja pyllypyyhkeinä. Kertavaippoja käytetään silloin tällöin esim. öisin. Ja suurin osa noista tavaroista esim. lelukaari, leikkimatto ja rintareppu sekä harsot on ostettu muutamalla eurolla kirpparilta että ei siinä paljon häviäisi vaikkei olisikaan noita tarvinnut.
Myöhemmin hankittiin syöttötuoli ja turvaistuin kaukalon käytyä pieneksi. Nyt toista odottaessa kaikki muu melkein on valmiina paitsi piti hankkia sisarusrattaat joihin molemmat mahtuu kyytiin kun esikoinenkin on vielä niin pieni ettei jaksa pitkiä matkoja kävellä. Ja esikoiselle sänky kun vauva menee pinnasänkyyn.- tässä minun listaa
Ja tuosta unohtui vielä kissaverkko pinnasänkyyn, itkuhälytin, korvakuumemittari, panadol-supot, d-vitamiini, ja myöhemmin hankituista tavaroista suojatulpat pistorasioihin, salvat kaapinoviin ja laatikoihin sekä turvaportti rappusiin. Ja kaikkia on tarvittu.
- käytössä
Tällä myös näkee kuvan:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16060~r.34774240
Flat to Round Power Plug Convertor Price: $0.87
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529~r.34774240 - ....
-Pinnasänkyä en ainakaan osta ennenkö on tarvis (Minulla on oma iso kehtoni jossa itse nukuin vauvana)
-Hoitopöytää en koe tarpeelliseksi koska vaipan vaihdon voi suorittaa periatteessa missä vain esim. pyykkikoneen päällä.
-Turvakaukalo käy myös sitterinä joten sitteri jää hankkimatta (Tiedän jo että turvakaukalo tulee lapsen syntymälahjana).
-Yhdistelmävanunut saan veljeltäni. Samoin paljon liinavaatteita.
-Leluja/pehmoleluja en ala ostaa koska niitä tulee sukulaisilta yllin kyllin.
-Sukulaisilta tulee vähän vaatteita mutta kyllä niitä itsekkin joudun hieman ostelemaan.
-Amme läytyy jo.
Näitten lisäksi tuleekin kyllä sitten itse hankittua voiteita, vaippoja, harsoja, rintakumeja, kuumemittarin jne. Yritän kumminkin olla hankkimatta mitään ylimääräistä vaikka esikoinen onkin tulossa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083336Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882