Kotipalveluyritys

Mymmeli^^

Kotisiivousyritystä olen harkitsemassa ja tarvitsisin apua. Miten te muut kotipalveluyrittäjät olette hoitanut tuon ikkunanpesun? Teettekö sen itse vai hankitteko alihankintana? Jos on iso talo ja suuret ikkunat - tuohon menee helposti koko päivä ja joutuu mahdollisesti siirtämään muiden kanssa sovitttuja viikkosiivouksia.... Eli teettekö itse ja mahdutatte aikatauluun vai pyydättekö apua "ikkuna-ammattilaisilta"? Ja kiitos mielellään asiallisia vastauksia!!

7

1496

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pesijä12

Ei ikkunanpesu nyt niin aikaaviepää hommaa ole etteikö siitä itse suorituisi - miten ihmeessä saisit koko päivän menemään yhden talon ikkunoiden pesuun? isot ikkunathan ne parhaimpia ovat pestä - pikkuikkunathan ne aikaa vieviä ovat. Jos otat alihankkijan pesemään eipä siitä itselle jää juuri mitään kuin laskuttamisen ja maksamisen ilo. Kyllä ne ikkunanpesut pystyy mahduttamaan ihan hyvn aikatauluihin -älä teet äsmäaikasopimuksia kenenkään kanssa vaan ilmoitat viikkkosiivouksiin, että ne tehdään välillä esim 9.00 - 16.00 - tällöin pystyt hyvin keikkaamaan muuta välissä. Vaatii tietenkin avainsopimukset vakiasiakkailta. Ikkunanpesuhan on nopeaa ja siistiä hommaa - jos joudut roudaamaan tavaroita edestä pois otat tietenkin siitä sitten lisähinnat.

• Mymmeli^^

Kiitos tosi paljon vinkistä :) Onko sulla jotkut omat teleskooppi-tikapuut tms. mukana? Välillähän noi omakotitalojen ikkunat on koko seinän kokoisia... Entä saatko aina ne ikkunat auki? Mulla on kotonakin ikkunat niin tiukassa että hampaat irvessä saa vääntää.. Todella paljon kiitoksia jos vielä jaksat vastata. Ja kiitos myös tuosta aikatauluvinkistä. Oletko muuten pärjännyt yksin yrityksesi kanssa vai onko sulla työntekijöitä?

• pesijä12
        Mymmeli^^ kirjoitti:

Kiitos tosi paljon vinkistä :) Onko sulla jotkut omat teleskooppi-tikapuut tms. mukana? Välillähän noi omakotitalojen ikkunat on koko seinän kokoisia... Entä saatko aina ne ikkunat auki? Mulla on kotonakin ikkunat niin tiukassa että hampaat irvessä saa vääntää.. Todella paljon kiitoksia jos vielä jaksat vastata. Ja kiitos myös tuosta aikatauluvinkistä. Oletko muuten pärjännyt yksin yrityksesi kanssa vai onko sulla työntekijöitä?

Kyllä mulla autossa on jonkinlaiset tikkaat - ainoa, mitä ei ole, on sellaiset ikkunatukipuut, jolla tuetaan isoja sisään- ja ylöspäin avautuvia ikkunoita, joita onneksi on enää harvassa - ne meinaan jäävät kyllä pesemättä, ellei huushollissa omia tukia ole..Yleensä ikkunat kyllä lähtevät aukia ja jos eivät lähde niin sisältä jäävät pesemättä - toki tuo vastuuvakuutus on, mutta omavastuu on kuitenkin sen verran korkea, että jos räsähtää, niin omasta pussista se uusi ikkuna sitten on kuitenkin pois.
        Työntekijöitä ( tuntityöläisiä) on kyllä muutama, koska siivoussopimuksia on aikalailla, mutta suurimmaksi osaksi pyrin tekemään itse, kun työ työntekijöiden pitäminen on niin julmetun kallista. Mutta viiteen paikkaan en minäkään repeä samanaikaisesti. Työntekijöistä en sinänsä hyödy yhtään mitään ns. voittoa - liikevaihto kyllä kasvaa mutta siinä se. Ne muutamat eurot, mitkä jäävät uppoavat sitten kyllä sairaslomiin, joita siivouspuolen työntekijät pitävät ihan alvariinsa..( tutkittua juttua). Mitään ihmeaineita tai välineitä ei tarvitse - kunnon lasta on se tärkein. Tippa fairya on paras pesuaine..

• Mymmeli^^
        pesijä12 kirjoitti:

Kyllä mulla autossa on jonkinlaiset tikkaat - ainoa, mitä ei ole, on sellaiset ikkunatukipuut, jolla tuetaan isoja sisään- ja ylöspäin avautuvia ikkunoita, joita onneksi on enää harvassa - ne meinaan jäävät kyllä pesemättä, ellei huushollissa omia tukia ole..Yleensä ikkunat kyllä lähtevät aukia ja jos eivät lähde niin sisältä jäävät pesemättä - toki tuo vastuuvakuutus on, mutta omavastuu on kuitenkin sen verran korkea, että jos räsähtää, niin omasta pussista se uusi ikkuna sitten on kuitenkin pois.
        Työntekijöitä ( tuntityöläisiä) on kyllä muutama, koska siivoussopimuksia on aikalailla, mutta suurimmaksi osaksi pyrin tekemään itse, kun työ työntekijöiden pitäminen on niin julmetun kallista. Mutta viiteen paikkaan en minäkään repeä samanaikaisesti. Työntekijöistä en sinänsä hyödy yhtään mitään ns. voittoa - liikevaihto kyllä kasvaa mutta siinä se. Ne muutamat eurot, mitkä jäävät uppoavat sitten kyllä sairaslomiin, joita siivouspuolen työntekijät pitävät ihan alvariinsa..( tutkittua juttua). Mitään ihmeaineita tai välineitä ei tarvitse - kunnon lasta on se tärkein. Tippa fairya on paras pesuaine..

Kiitoksia taas kerran infosta :) Saisinko vielä kysyä että mikähän olisi paras yritysmuoto tällaiselle kotisiivousyritykselle? Onko sulla Oy? Itse ajattelin lähinnä Ky:t perustaa. Ja samalla linjalla kanssa että itse teen niin paljon kuin pystyn. Sellaista tietoa vielä kaipaisin, että käyvätkö sinun työntekijät töissä omalla autolla vai julkisilla? Onko tällaisessa hommassa mahdollista maksaa km-korvauksia itselle taikka muille työntekijöille?

Voit laittaa vastauksen myös mailiini: [email protected]

Edelleen paljon kiitoksia avustasi, kiva saada jotain vertaistukea, kun itse vasta aloittelee tällä saralla :)

• pesijä12
        Mymmeli^^ kirjoitti:

Kiitoksia taas kerran infosta :) Saisinko vielä kysyä että mikähän olisi paras yritysmuoto tällaiselle kotisiivousyritykselle? Onko sulla Oy? Itse ajattelin lähinnä Ky:t perustaa. Ja samalla linjalla kanssa että itse teen niin paljon kuin pystyn. Sellaista tietoa vielä kaipaisin, että käyvätkö sinun työntekijät töissä omalla autolla vai julkisilla? Onko tällaisessa hommassa mahdollista maksaa km-korvauksia itselle taikka muille työntekijöille?

Edelleen paljon kiitoksia avustasi, kiva saada jotain vertaistukea, kun itse vasta aloittelee tällä saralla :)

Siinä selviää yksinkertaisella kirjanpidolla jos hoitaa hommat kotoa käsin - kirjanpito ei nyt niin kummallista ole, etteikö siitä alkuun itse selviäisi ja pitempääkin. Mutta jokainen päättäköön itse. Kaipa sitä työntekijälle täytyy kilometrit maksaa jos omaa autoa käyttävät ja siirtymäajan palkkakin, jos siirtyvät paikoista toiseen. Miksi sinä itselle kilometrejä maksat? Muista nyt, että maksat ennakkoveroja, jälkiveroja, tilität alvit, maksat yelin, ( ja jos työntekijöitä niin sitten ne pakolliset kulut heistä) vakuutukset jne jne jne.. Mutta saat myös vähennyksiin kaikki kulut jotka aiheutuvat firman pyörittämisestä. Homman hallitsemiseen menee hiukan aikaa, mutta ainakin itse pystyn ihan rehellisesti ja mutisematta sanomaan, että verottajalta saa hyvää tietoa ja ovat muuten erittäin avuliaita ja ystävällisiä.

• CifBoy
        pesijä12 kirjoitti:

Siinä selviää yksinkertaisella kirjanpidolla jos hoitaa hommat kotoa käsin - kirjanpito ei nyt niin kummallista ole, etteikö siitä alkuun itse selviäisi ja pitempääkin. Mutta jokainen päättäköön itse. Kaipa sitä työntekijälle täytyy kilometrit maksaa jos omaa autoa käyttävät ja siirtymäajan palkkakin, jos siirtyvät paikoista toiseen. Miksi sinä itselle kilometrejä maksat? Muista nyt, että maksat ennakkoveroja, jälkiveroja, tilität alvit, maksat yelin, ( ja jos työntekijöitä niin sitten ne pakolliset kulut heistä) vakuutukset jne jne jne.. Mutta saat myös vähennyksiin kaikki kulut jotka aiheutuvat firman pyörittämisestä. Homman hallitsemiseen menee hiukan aikaa, mutta ainakin itse pystyn ihan rehellisesti ja mutisematta sanomaan, että verottajalta saa hyvää tietoa ja ovat muuten erittäin avuliaita ja ystävällisiä.

Jos itsellä on jo auto hankittuna ja aikoo sitä käyttää kannattaa ehdottomasti maksaa kilometrit. Ne ovat verotonta tuloa kuten myös ateriakorvaus / päiväraha.

• fairytar
        Mymmeli^^ kirjoitti:

Vinkkinä yritysmuodon valintaan kannattaa harkita osuuskunnan kautta toimimista. Itse olen ollut tyytyväinen valintaan. En tykkää paperitöistä, tässä mallissa niitä ei ole ollenkaan. Hoitavat laskutuksen, ja seurailevat asiakkaiden maksamiset. Käteen jää sama kuin omasta firmastakin, mutta helpommin. Käytän omaa autoa, työajoista saan verottomana 45 senttiä/km, lisäksi verottomat ateriakorvaukset. Käytän kahta apulaista satunnaisesti, sieltä hoituu näitten palkanmaksu. En siis ole itse työnantaja, ja maksan tosiaankin vain tehdyistä tunneista, en siis sairaslomista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4416
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2511
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2324
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1815
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1672
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1552
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      81
      1536
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      1346
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1243
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1145
    Aihe