KAI TIMOTEI USKOVA
Kaille, Timoteille ja Uskovalle oli tullut kinaa siitä, viihdyttävätkö eksoottisessa Pitcairnin saarivaltiossa turisteja helluntailaiset vaiko adventistit. Lähdettiin ottamaan asiasta selvää. Veneen kyljessä oli kulunut teksti "Sabbath Securitas", vai mitä lie.
Uskova tietysti peräsintä ohjaili ja Kai sekä Timotei suorittamiseen
tottuneina ja muutenkin herrasmiehinä soutuvat ja huopasivat kohti matkustajalaivaa, joka veisi USA:n
rannikolle ja sieltä sitten lennettäisiin Vantaalle. Monta väitöstä ehti syntyä
paluumatkalla saarelta redillä odottavalle laivalle. Saaren väestsötä ei enää puhuttu vaan lihasta kiisteltiin.
( http://www.napsu.fi/matkailu/matkakohteet/oseania/pitcairn?kw=pitcairn&gclid=true )
Väitös 1.
Kai:
"Kaikki liha on näkevä Jumalan autuuden", vakuuttaa Jeesus Luuk. 3:6
Timotei:
Ammattimaisena tekstikriitikkona sanoisin, että se tarkoittaa a) sitä että jokainen terve silmä näkee ja b)
sitä että Jumala on autuas.
Teologiaa harrastaneena sanoisin että minä olen nyt niin iso kiho, että minulta ei pelastu mikään liha
Itä-Savossa, ei ainakaan mikään Mikkelinseudun E4 babylon
( http://www.ecredo.fi/e4mikkeli/yhteysverkostossa/mikkelin_adventtiseurakunta/ )
Adventistina sanoisin että kaikki liha mikä ei ole korvamerkitty eli ss-leimattu otsaan, se poltetaan
kaatopaikalla, Jerusalemin ulkopuolella.
Uskova:
Juu, sinä olet iso kiho-kki, lihansyöjäkasvi, joka myös poltetaan, koska on syönyt lihaa.
( http://oppiminen.yle.fi/artikkeli?id=6415 )
Mutta evankeliumi tarkoittaa minun otsallani ajateltuna sitä että jokainen ihminen pelastuu,
kunhan uskoo Jeesukseen.
Väitös 2.
Kai:
Kai sapattisinetti kuitenkin tarkottaa uskomista Jeesukseen ja lauantailepo pelastaa - "Pelastuksen päivä".
Timotei:
Niin. Sinä ajattelet oikein. Se ajattelu että lauantai on ainoa oikea lepopäivä, sabbath, se juuri pelastaa.
Jeesus on sapatin Herra, ei sunnuntain herra. Ja sapattihan on ihmistä varten, siis sapatti pelastaa ihmisen.
Uskova:
Eikös tuo nyt ole vähän niinkuin tilkkutäkin ompelemista tai pitsiliinan nypläämistä? Tai korttien käyttämistä
aasinsiltoina lasten leikkihuoneessa.
Toinen käännös sanoo "Kaikki saavat nähdä Jumalan pelastustyön.". Siinä ei sanota että kaikki sapatistit tai
kaikki korvamerkityt tai kaikki oikein ajattelevat tai kaikki lihaa syömättömät. Jos liha kovin vastenmielistä
olisi Jeesukselle, ei hän käyttäisi pelastuvasta ihmisestäkään sanaa "liha", vaan ennemminkin "jokainen sielu".
No mikä nyt tuli, te soudatte aj huopaatte niin, että vene vain pyörii paikallaan.
Niin, sitä piti sanoman, että minä uskon jokaisen pelastuvan, joka tuohon jakeeseen tarraa uskossa --
Luuk. 3:6 Kaikki saavat nähdä Jumalan pelastustyön. Uskova sanoo itselleen: minä saan nähdä Jumalan
pelastustyön".
Väitös 3.
Kai:
Eikös irtojae ole vähä nniinkuin tämä airo tuolla ulapalla yksinään -- ei sillä pelastu.
Timotei:
Niin, täytisi ainakin olla edes kosketus sapattiveneeseen, sapattihan on meidän pelastusrenkaamme.
Uskova:
Pietari ei tarvinnut airoa eikä venettä, vain katse suunnattuna Jeesukseen, joka sanoi "Tule!" ja hän ei
hukkunut. Vasta kun laski katseensa alas, hän alkoi vajota ja olisi hukkunut myrskyssä airon ja veneenkin
kanssa, ellei Jeesus olisi tyynnyttänyt merta ja ottanut Pietaria kädestä, auttanut veneeseen.
Kai oli timotei harmissaan kinan lopusta, mutta Uskova Maria tutki sydämessään asiaa kotona ja löysi
Sanasta vahvistukset sille, että sydämen usko yhdessä Pyhän Hengen kanssa todistavat että on pelastettu.
Lihahan muuttuu ylösnousemuksessa, kirkastetaan niinkuin Jeesuksenkin liha sai "ylösnousemusruumiin".
Ja Niina-polle niityllä heiniä söi.
Eksoottisella lomamatkalla
1
89
Vastaukset
- Kai, tse tse ..
Jaa että timotei onkin vain peitenimi ja takana on lihansyöjäkihokki? Huono asia että kiho päätti vetää adventistit pois Miikaelin seudun kristittyjen yhteydestä, itäsuomalaisen vesistön pelastusveneestä,
jossa Jeesus istuu ja tahtoopi vetää hukkuvia paatin suojiin.
Jospa tuo palauttaisi laumansa tiimiin ennen kevättä, kun se Niina-polle taas alkaa timotei-heinää näykkiä laitumella.
Parempi tulla konitarhasta oikealle lammaslaitumelle.
Mitäs sitä tammoja tarhaamaan, kun karitsaiset on niin söpöjä.
Ja kai .. tse tse
Joh. 21:16
Sitten hän kysyi toistamiseen:
"Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?"
"Rakastan, Herra", Pietari vastasi, "sinä tiedät, että olet minulle rakas."
Jeesus sanoi: "Kaitse minun lampaitani."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901955
- 1131053
- 1091035
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32633ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174556Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482
