Lyhyt luteaalivaihe+raskaus

huolestunut-

Mulla on kierto ollut nyt jo pidempään 20-23 päivää, nyt menossa kp 24, ja olen jo kolme päivää saanut raskaustestistä haaleita viivoja ja oireiden perusteella olen varma, että olen raskaana.
Menin sitten lukemaan lyhyen luteaalivaiheen ongelmista ja huolestuin kovasti. Ovulaatio tapahtui 13 päivää sitten. Onko nyt sitten mahdollista, että tämä raskaus meneekin todennäköisesti kesken luteaalivaiheen takia (jos keltarauhashormonia ei olekaan tarpeeksi), kun luteaalivaiheen pituus oli todennäköisesti vain se 10 päivää? Riittääkö se? Ehkä tämä kuulostaa tyhmältä, mutta pelottaa silti. Edellinen raskaus kun päättyi muista syistä rv 18, enkä todellakaan haluaisi taas kokea menetystä..

4

5055

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _1_2_3_

Jos sulla ovulaatio tapahtuu aina kiertopäivällä 13, niin sitten sulla on lyhyt luteaalivaihe.

Jos sulla ovuaaltio on tällä kertaa tapahtunut kiertopäivällä 13, niin en usko mitään hätää olevan. Joskushan ovulaatio vain tulee myöhemmin. Luteaalivaiheen pituus pysyy kuitenkin yleensä aina samana.

En itse valitettavasti osaa auttaa sinua tämän enempää. Käsittääkseni jotkut tulevat raskaaksi ja pysyvät raskaana, vaikka luteaalivaihe olisikin lyhyt.

• .....

mulla alkoi raskaus juuri tollasesta 20 päivän kierrosta (tosi yleistä mulle jostain syystä tollaset kierrot). meinasi kyllä mennä kesken rv 8 (vuotoa ja kipuja), mutta niin kuitenkin jatkui ja nyt menossa rv 37. olin kyllä itsekin aika yllättynyt, miten voi jatkua, mutta välillä ihmeetkin ovat mahdollisia. mutta jos sulla on yleisiä nuo kierrot ja raskaaksi haluat, pitäisi ottaa keltarauhashormoni pillereinä mukaan.

• huolestunut-
        ..... kirjoitti:

mulla alkoi raskaus juuri tollasesta 20 päivän kierrosta (tosi yleistä mulle jostain syystä tollaset kierrot). meinasi kyllä mennä kesken rv 8 (vuotoa ja kipuja), mutta niin kuitenkin jatkui ja nyt menossa rv 37. olin kyllä itsekin aika yllättynyt, miten voi jatkua, mutta välillä ihmeetkin ovat mahdollisia. mutta jos sulla on yleisiä nuo kierrot ja raskaaksi haluat, pitäisi ottaa keltarauhashormoni pillereinä mukaan.

Mulla alkoi noi lyhyet kierrot kesällä, e-pillereiden lopettamisen jälkeen. En sit tiedä onko sillä osuutta asiaan. En osaa sanoa milloin ovulaatio muissa kierroissa on mennyt, kun en ole asiaa niin seurannut. Tällä kertaa tiedän siitä, että tämä raskaus sai alkunsa kertalaakista :) Eli ovis oli kp 11 tai 12. Eli luteaalivaihe olis mahdollisesti ollut sit ainakin sen 10 pv, onko se riittävä?
        Tiedän, ettei kukaan voi varmaksi mennä sanomaan, mutta jos sais vähän mieltä rauhoitettua..
        Eli onko sulla sit keltarauhashormoni tukena tossa, vai onko teillä menty ihan "luomuna"?
        Vaikka eihän tässä auta kuin odotella ja katsoa miten käy.
        Johtuukohan muuten lyhyestä kierrosta, että raskaustestit näyttää haaleaa viivaa? Eli et raskaus ei periaatteessa ole niin pitkällä kun kuukautiset jää pois, kuin esimerkiksi niillä joilla kierto on vaikka sen 28 pv..?

• .....
        huolestunut- kirjoitti:

Mulla alkoi noi lyhyet kierrot kesällä, e-pillereiden lopettamisen jälkeen. En sit tiedä onko sillä osuutta asiaan. En osaa sanoa milloin ovulaatio muissa kierroissa on mennyt, kun en ole asiaa niin seurannut. Tällä kertaa tiedän siitä, että tämä raskaus sai alkunsa kertalaakista :) Eli ovis oli kp 11 tai 12. Eli luteaalivaihe olis mahdollisesti ollut sit ainakin sen 10 pv, onko se riittävä?
        Tiedän, ettei kukaan voi varmaksi mennä sanomaan, mutta jos sais vähän mieltä rauhoitettua..
        Eli onko sulla sit keltarauhashormoni tukena tossa, vai onko teillä menty ihan "luomuna"?
        Vaikka eihän tässä auta kuin odotella ja katsoa miten käy.
        Johtuukohan muuten lyhyestä kierrosta, että raskaustestit näyttää haaleaa viivaa? Eli et raskaus ei periaatteessa ole niin pitkällä kun kuukautiset jää pois, kuin esimerkiksi niillä joilla kierto on vaikka sen 28 pv..?

huomasin raskauden vasta rv 7, ja siinä vaiheessa tottakai näytti vahvaa plussaa. en todellakaan osannut edes aavistaa olevani raskaana, saatikka että raskaus olisi kestänyt. ei sitten otettu enää mitään hormoneja tueksi, vaan raskaus jatkui luomuna. joskus näköjöän ihmeitä tapahtuu. en kyllä osaa vastata tuohon haaleaan viivaan, mutta toivotan parasta!! voithan tietysti käydä gynellä ja kysyä mielipidettä, jos antaisi hormonit tueksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      30
      2836
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      143
      2696
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      137
      2227
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2153
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      13
      1910
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      178
      1450
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      31
      1246
    8. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      95
      1214
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1182
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1138
    Aihe