Lainaa toisesta pankista?

Lauri79

Tämä kuulostaa nyt vähän tyhmältä mutta voiko saada lainaa muusta pankista kuin sieltä missä tili on? Onko kokemuksia ja millaisia vakuuksia tai takausta tarvitaan?

7

3023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • w

      nimenomaan juuri siitä muusta saat edullisemman, kun haluavat sinut asiakkaaksi,
      nykyinen antaa tarjouksen jossa olettaa että olet rakastunut pankkiin etkä lähde helpolla.

      mutta jotain vielä,
      mene ensin siihen yhteen tai kahteen josta et aio lainaa ottaa,
      jotta opettelet käytännön se on monelle, hyvin vieras asia ja ala,

      ei auta kahdetkaan yliopiston tutkinnot ja muu 10-vuoden menestyminen,
      näin se on.

      ja nuku 2-3 yötä ennen kuin teet päätöksen, ei lainananto lopu.

    • joka pätee vielä

      tänäänkin:
      Älä pidä rahojasi ja velkojasi samassa pankissa. Koskaan.

      • keskittäjä----

        kannatta keskittää asiointi, esim. Op pankkiin.


      • kuitenkin...
        keskittäjä---- kirjoitti:

        kannatta keskittää asiointi, esim. Op pankkiin.

        Sehän on sama kuin laittaisit pallon jalkaasi. Haittaa 'liikkumavapautta' aika rankasti. Ei kaikkia munia kannata laittaa samaan koriin.
        Laina otetaan sieltä mistä halvimmalla saadaan, ja rahat on siellä missä niille saa parhaan tuoton.
        Mutta se ei saa olla sama paikka. Ei pankkeihin niin paljon pidä luottaa että antaisi yhdelle ja ainoalle kaikki mitä on.


      • OKHX
        kuitenkin... kirjoitti:

        Sehän on sama kuin laittaisit pallon jalkaasi. Haittaa 'liikkumavapautta' aika rankasti. Ei kaikkia munia kannata laittaa samaan koriin.
        Laina otetaan sieltä mistä halvimmalla saadaan, ja rahat on siellä missä niille saa parhaan tuoton.
        Mutta se ei saa olla sama paikka. Ei pankkeihin niin paljon pidä luottaa että antaisi yhdelle ja ainoalle kaikki mitä on.

        ... että laina sieltä, mistä sen edullisimmin saa ja rahat sinne, missä niitä on edulisinta talletella. Voi olla sama pankki, mutta ihan hyvin myös eri pankki. Yleensä suomalaiset ovat liian uskollisia pankilleen.

        Kuitenkin lienee myös niin, että ei kannata pitää yhtäaikaa lainaa ja merkittäviä talletuksia. Jos on ylimääräistä, niin yleensä paras sijoitus on sen lainan lyhentäminen. Eli yksityisen ihmisen kannattaa sijoitella vain omia rahojaan, ei pankin rahoja. Niin se vaan pitkässä juoksussa yleensä aina on.


      • ihmettelen suuresti
        keskittäjä---- kirjoitti:

        kannatta keskittää asiointi, esim. Op pankkiin.

        keskittää, miksiköhän', ihmettelen, ei kai ainakaan talousmielessä ?

        -muualta saa vapaalle säästötilille 1,5-2,0 % korkoa, mitä "ihannepankissasi ?
        -muualla on kortit ja palvelut täysin ilmaisia, mitä ihannepankissasi ?

        -samoin jos kyselet vakuutuksiesi hintoja, saat muualta edullisemin, ainakin meidän on ollut kun tarkistellaan.
        -emmekä lainaakaan saaneet sidottua ainakaan pari vuotta takaperin 1 kk euriboriin,
        jollaisen sidottu meillä nyt on, marginaali kai 0,32 %.

        Vanha viisaus,
        ei kaikkia munia kannata laittaa koskaan samaan koriin,
        toiset ymmärtävät sen etukäteen, toiset jälkikäteen.
        .


      • kannataa laskea
        OKHX kirjoitti:

        ... että laina sieltä, mistä sen edullisimmin saa ja rahat sinne, missä niitä on edulisinta talletella. Voi olla sama pankki, mutta ihan hyvin myös eri pankki. Yleensä suomalaiset ovat liian uskollisia pankilleen.

        Kuitenkin lienee myös niin, että ei kannata pitää yhtäaikaa lainaa ja merkittäviä talletuksia. Jos on ylimääräistä, niin yleensä paras sijoitus on sen lainan lyhentäminen. Eli yksityisen ihmisen kannattaa sijoitella vain omia rahojaan, ei pankin rahoja. Niin se vaan pitkässä juoksussa yleensä aina on.

        "Kuitenkin lienee myös niin, että ei kannata pitää yhtäaikaa lainaa ja merkittäviä talletuksia."

        Kannattaa pitää lainaa ja talletuksia,
        tulee 2 % säästötilille, verottomana on 1,44 %

        velkakorko jotain 0,8 % ja siitä veropoiston jälkeen kuluja 0,6 %,
        lähes prosentin jää plussalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe