Ei siis jokin erillinen olio joka pitää majaansa ihmis kehossa, vaan koko ihminen on elävä sielu, niinkauan kun on elossa.
Siis ruumis henki ja tajunta yhdessä muodostavat elävän sielun;IHMISEN. Ihminen on elävä sielu niinkauan kun kaikki nämä ovat yhtä. muttakun ihminen kuolee, niin silloin henki palajaa Jumalan tykö joka on sen antanutkin ja ruumis tulee maaksi jälleen.
Silloin ihmisenä oleminen raukeaa, eikä hän voi itse itsessään mitään, mutta Jumala voi Jeesuksen kautta. Jeesus sanoo, että viimeisenä päivänä minä olen sinut herättävä.
Siitä voimme olla varmoja että jos olemme uskossa toivomme Jeesukseen Kristukseen panneet, niin Jumala herättää Kistuksen kautta meidät viimeisenä päivänä.
ELÄVÄ SIELU kokonaisuutena
3
72
Vastaukset
- v.g.y.
Jokaisen viimeinen päivä on se, jolloin hän kulee ruumiillisen kuolemansa.
Vai onko sinulla vielä jotain muitakin viimeisiä päiviä? 1. Tess. 5:23
Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän
henkenne ja sielunne ja ruumiinne
nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
Matt. 28:19
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni,
kastamalla heitä
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen
nimeen
Koska adventisti-alexille ei kelpaa tämäkään tieto niin minulla on oikeus tarjota sitä lukijoille:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8688945/41805261Onko ihmisen herättäminen viimeisenä päivänä (mikä muutoin on viimeinen päivä?) kokonaan Jeesuksen toimintaa vai onko ihmisellä itsellään jonkinlaista toimintaa tässä herättämistapahtumassa? Mikäli on, eli ihminen jollain tavalla auttaa Jeesusta herättämään itsensä silloin viimeisenä päivänä, niin sehän merkitsee, että ihminen on jollain tavoin kuolleenakin olemassa: eihän hän muutoin voisi olla mitenkään millään tavoin aktiivinen.
Jos taas ihminen on kokonaan ja totaalisesti kuollut ja lakannut olemasta, kuinka Jeesuksella voi olla mitään herätettävää? Tällöin kysymys olisi kokonaan uudesta ja tällöin kokonaan eri ihmisestä kuin siitä , joka on kuollut, ja lakannut olemasta. Jos on kysymys kokonaan uudesta ihmisestä ja tämän uuden ihmisen henkiinherättäminen on täysin Jeesuksen toimintaa, niin mihin tuon kokonaan kuolleen ja olemattomiin hävinneen uskoa on tarvittu -uskohan on sammunut ihmisen mukana kuten kaikki muutkin hänen henkiset, sielulliset ja ruumiilliset toimintonsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184711Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5122476Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1432043Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181969- 811596
- 1461515
- 161404
- 1041022
- 124862
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40849