On olemassa myös tosissaan oleva adventtijäännös

Tutkin hieman adventtikirkkolaitoksen meininkiä:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8688945/41805261

Mutta Suomessa on ollut jo vuodesa 1991 ihan oikea seitsemännen päivän adventistien jäännös myös ja
niillä on uskontunnustuskin jota Adventtikirkolla ei ole.

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1991/19910971

Tosin on huomattava että 9 kohdan perään
olisi lisättävä EGW-oppi kymmeneksi kohdaksi, elikkä tämä:
"" Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta."" ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905."

http://www.spaup.org/
http://paimensauva.wordpress.com/

12

203

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 23423423423

paasata potaskaa.

• Kyllä aloituksestani itsenäinen yksilö osaa päätellä, että aidot adventistit jättivät laitoksen ja perustivat
        uskonpuhdistusliikkeen Ellenin perinteen aitona säilyttääkseen. Kuten Lutherin työn jälkeen perustettiin
        luterilaisuus ja sittemmin luterilaisuuden laitostuttua syntyi myös Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko,
        uusi uskonpuhdistusliike. --- http://www.luterilainen.com/ ----

• Sorry, että tuo anonyymi numeropelle ei ole päässyt vaivoistaan, johtuen psykaitrian pitkistä jonoista.
      Mutta tässä taas hiukan opetusta: pyhityksestä.

ALUSSAKAAN ei suinkaan Jumala ihmistä häätänyt pois yhteydestään. Kun tutkimme asiaa, niin huomaamme,
      että ihminen itse valitsi lymytä ja Jumala huusi: "Missä olet?"
      Missä olet, tule tänne! Eivät palanneet. NIINPÄ Jumala muistutti heitä kirouksen alle jäämisestä, mutta myös tulevasta Pelastajasta. Jumala ei ole syyttelijä vaan pelastaja.

Sapatinrikkomisenko vuoksi lymysivät ulos pimeyteen? Minkä sapatin? Oli annettu yksi ainoa käsky: "Älä syö!"
      Lihaako? Ei lihaa kielletty, vaan hedelmä. Ja vain yhden ainoan puun hedelmät - okkultismi kiellettiin.
      "Te tulette tietämään ...", viekoitteli saatana.

Okkultistinen adventtikirkko lienee sielunvihollisen ivallisen naurun kohteena, kun se muka Raamattuun
      vedoten tekee pelastuksen sinetiksi niin sapatin kuin lihansyöntikiellon, vaikka niitä ei alunalkaenkaan
      ollut. Sitäpaitsi jos eläinkunnan tuotteet kertakaikkiaan on kielletty, niin miksi sitten adventistit tuon
      tuostakin muistuttavat sianlihan syöntikiellosta? Kyllä täytyisi samalla mainita että heidän käsityksen
      mukaan ei saa nauttia mistään eläinkuntajalosteesta. Mutta adventismihan onkin ihan pilipalioppia.

ÄLÄ YHTÄÄN EPÄILE ETTÄ EPÄPYHÄÄ TAI UHRATTUA

Uusi Testamentti opettaa että kaikki Luojan luoma on (jalostettunakin) pyhää kun se kiitoksella
      vastaan otetaan, Herralta tulevana. Eikä pidä epäillä, ei edes kysyä, myyttekö epäpyhää lihaa.
      Epäjumalille uhrattu liha piti tuhota, mutta ahneet myivät sen lihakauppiaalle, Lähi-Idässä siis.
      Kaikki liha pyhittyy rukouksen ja uskon ja kiitoksen kautta, opettaa sana.
      MacDonalsista voi saada, ainakin pyydettäessä, Allahin síunaamaa lihaa. Tämä ei tarkoita, että se liha
      olisi epäjumalille uhrattua. Sinähän joka tapauksessa ruokarukouksessasi siunaat sen Herran nimeen.
      Sitäpaitsi islamissa tarkoitetaan Allahilla Israelin Jumalaa ja kristittyjen Jumalaa.

Room. 14:14
      Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

Yllättävän hyviä nämä silakkapyörykät ja kuulemma terveellisiäkin. Toivonlinnan koulussa ei niitä voi saada
      eikä maitoakaan. Ellen White näet on kieltänyt! Omapa vika luterilaisten kun tyttönsä sinne lähettävät,
      ajattelevat varmaankin adventistit.
      Niinkuin palstalla joku vastasi minulle että omapa on vika luterilaisten jos heidän tyttärensä joutuu
      adventtimiehen (Timpe, sivumennen sanoen: Toivonlinnassa opintonsa suorittanut) viekoittelemaksi.
      Ja muut adventistit antoivat tukensa kirjoittajalle. Antti sai vähän niinkuin turpiinsa, kirjallisesti,
      varsinkin kun keskustelu poistettiin. Kenties liian arka aihe adventisteille.

• hähh??

6. Me uskomme, että Jumalan siveyslaki, pyhät kymmenet käskyt, on muuttumaton ja kaikkia ihmisiä velvoittava.

• Tottakai 10 käskyn moraalilaki velvoittaa kajkkia joilla on alttius kiusauksiin. "Kymmenet käskyt" on teidän
        oma sanontanne viesteissänne useinkin. Ja se kuvaakin hyvin sitä, että ihmissäädöksiä on 10 käskyn lisäksi
        roppakaupalla.
        Vakavammin puhuen, eihän 10 käskyä velvoita juuri mihinkään muuhun kuin vain pidättäytymään väärästä.
        Mistä väärästä, se selviää riittävän tarkasti vasta selitysosassa eli Mooseksen pari puhetta 5:Ms.4-11. luvut.

Kristityltä Jumala vaatii moraalilakia syvempää antautumista lähimmäiselle, nimittäin rakkautta.

• hähh??
        AnttiVKantola kirjoitti:

Tottakai 10 käskyn moraalilaki velvoittaa kajkkia joilla on alttius kiusauksiin. "Kymmenet käskyt" on teidän
        oma sanontanne viesteissänne useinkin. Ja se kuvaakin hyvin sitä, että ihmissäädöksiä on 10 käskyn lisäksi
        roppakaupalla.
        Vakavammin puhuen, eihän 10 käskyä velvoita juuri mihinkään muuhun kuin vain pidättäytymään väärästä.
        Mistä väärästä, se selviää riittävän tarkasti vasta selitysosassa eli Mooseksen pari puhetta 5:Ms.4-11. luvut.

Kristityltä Jumala vaatii moraalilakia syvempää antautumista lähimmäiselle, nimittäin rakkautta.

Kuka on asettanut sinut minun komentajakseni?

Sinunko pillin mukaan pitää "kymmenittäin" käskyjä noudattaa?

20. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        21. "Älä tartu, älä maista, älä koske, älä viitsi viisastella!"

• 10
        AnttiVKantola kirjoitti:

Tottakai 10 käskyn moraalilaki velvoittaa kajkkia joilla on alttius kiusauksiin. "Kymmenet käskyt" on teidän
        roppakaupalla.

Huonostipa olet Raamattusi lukenut, vai oletko ollenkaan? 2 kertaa 10 käskyä sanotaan monikossa, eli kymmenet käskyt. Laintaulut kirjoitettiin kaksi kertaa, koska ensimmäiset taulut menivät, räiskis räiskis, rikki.

• AnttiVKantola
        hähh?? kirjoitti:

Kuka on asettanut sinut minun komentajakseni?

Sinunko pillin mukaan pitää "kymmenittäin" käskyjä noudattaa?

20. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        21. "Älä tartu, älä maista, älä koske, älä viitsi viisastella!"

Matt. 18:18
        Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa,
        ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.

"Sinunko pillin mukaan pitää "kymmenittäin" käskyjä noudattaa?" - bene

Etkö tiedä että 10 käskyä ynnä Jeesuksen käskyt ovat Jumalasta eikä pahaisesta ihmisestä?
        Jos minun käskyni tahdot tietää, niin se on: rakasta, rakasta ja rakasta! Niin Herra antaa vastuuta.

JOHANNES 21.

15 Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille:
        "Simon, Johanneksen poika,
        rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?"
        Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas".
        Hän sanoi hänelle:
        "Ruoki minun karitsoitani".

16 Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?"
        Hän sanoi hänelle:
        "Kaitse minun lampaitani".

17 Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?"
        Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?"
        ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle:
        "Ruoki minun lampaitani.

Rakasta! Ja SITTEN tee mitä tahdot. Niin teet oikein etkä väärin.

Jaak. 2:8
        Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi",
        niin te hyvin teette;

Rakastavaisista vähäisin
        antti

• 10 kirjoitti:

Huonostipa olet Raamattusi lukenut, vai oletko ollenkaan? 2 kertaa 10 käskyä sanotaan monikossa, eli kymmenet käskyt. Laintaulut kirjoitettiin kaksi kertaa, koska ensimmäiset taulut menivät, räiskis räiskis, rikki.

"Laintaulut kirjoitettiin kaksi kertaa, koska ensimmäiset taulut menivät, räiskis räiskis, rikki." (kiistankippee)

Minähän kirjoitin "kymmenet käskyt" - lues tarkemmin sieltä.
        Kyllä menivät uudetkin laintaulut rikki jo yhdenkin käskyn kohdalla olevan halkeaman vuoksi!
        Joka päivä minä ja sinä murskaamme lain toivon. Senhän juuri Jumala tahtookin näyttää.
        Että meille kelpaisi "verraton tie", rakkaus.

JOHANNES 21.

15 Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille:
        "Simon, Johanneksen poika,
        rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?"
        Hän sanoi hänelle:
        "Ruoki minun karitsoitani".

16 Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?"
        Hän sanoi hänelle:
        "Kaitse minun lampaitani".

17 Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?"
        Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?"
        ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle:
        "Ruoki minun lampaitani.

Rakasta! Ja SITTEN tee mitä tahdot. Niin teet oikein etkä väärin.

Jaak. 2:8
        Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi",
        niin te hyvin teette;

Rakastavaisista vähäisin
        antti

• AVK
        10 kirjoitti:

Kymmentä käskyä ei Raamatussa kertaakaan nimitetä "kymmenet käskyt" nimityksellänne; se on adventismin omaa kieltä, jolla ei ole Suomenkielessä vastinetta.
        En edes ymmärrä mitä moinen tarkoittaa!

• ö-ööö
        AVK kirjoitti:

Kymmentä käskyä ei Raamatussa kertaakaan nimitetä "kymmenet käskyt" nimityksellänne; se on adventismin omaa kieltä, jolla ei ole Suomenkielessä vastinetta.
        En edes ymmärrä mitä moinen tarkoittaa!

Ja silti krjoitit "kymmenet käskyt", lues tarkemmin sieltä. Kirjoitat niin paljon, ettet itsekään muista mitä olet kirjoittanut. Sinussa on todella "munaa", niin paljon kuin olet munannut itseäsi.

• ö-ööö kirjoitti:

Ja silti krjoitit "kymmenet käskyt", lues tarkemmin sieltä. Kirjoitat niin paljon, ettet itsekään muista mitä olet kirjoittanut. Sinussa on todella "munaa", niin paljon kuin olet munannut itseäsi.

"" Kymmentä käskyä ei Raamatussa kertaakaan nimitetä "kymmenet käskyt" nimityksellänne;
        se on adventismin omaa kieltä, jolla ei ole Suomenkielessä vastinetta.
        En edes ymmärrä mitä moinen tarkoittaa! ""

Eikö sinulla ole parempaa tekemistä kuin kirjottaa AVK:na puuta heinää ja sitten pilkata sitä höylättyä
        lautaa puuta heinää mukamas toisena, ö-mapista ponnahtaneena nikkinä?

TÄSSÄ sinulle ensimmäiset 10 askelta kun opettelet kävelemään ja sitten - jatka rakkaudessa.
        Parempi menestys kuin menetys, sanoo evankelista Kalevi Lehtinenkin.

1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
        2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
        3. Pyhitä lepopäivä.
        4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi
        5. Älä tapa. selitykseen
        6. Älä tee aviorikosta.
        7. Älä varasta.
        8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
        10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
        http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/10kaskya.html

(2 Moos. 20:2–17; 5 Moos. 5:6–21)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      172
      1145
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      45
      773
    3. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      137
      738
    4. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      27
      733
    5. Herkkyydestä

Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l
      Sinkut
      228
      694
    6. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      44
      679
    7. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      645
    8. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      622
    9. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      36
      600
    10. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      53
      597
    Aihe