RANKKA AIKUIS-IKÄ ( OSA 5 )

Rakastavasydän

On tietysti muitakin ikäviä asioita tapahtunut ja moni läheinen nuori ihminen tehnyt itsareita ja muuta sellaisia...Olen jo päässyt noitten ylitse ja uskon kaiken muuttuvan ihan hyväksi,koska olen optimisti luonne...ikinä en alkoholistia enään katselisi tms...Jäin leskeksi Anun ollessa kuukauden ikäinen,minulle jäi velkaa yli 20.000 mk ja ei ollut mitään tuloja,aloin saamaan leskeneläkettä jansain ryhmähenkivakuutuksesta rahaa.Aloin olemaan Pentin kanssa,hän oli
lusinut aiemmin muutamasta ratista.Penan kanssa meni alkuun hyvin,mutta sitten Penalla alkoi olemaan toistuvia psykooseja ja sen myötä sekoiluja monenlaisia ja sitten alkoi juominen.Tein talokaupan,ostin
maalta omakotitalon ja olin pankille velkaa.Pena alkoi juomaan naapurien miesten kanssa,joista jotku olivat juoneet 50 vuoden ajan ja alkoi kuskata niitä kotia juomaan...Jouduin monesti lähtee Anun kanssa
yöllä Heinolaan ystävälleni Pirjolle,koska en voinut olla kotona.Pena joi välillä kolmekin viikkoa kerralla ja sit oli uusia psykooseja.Olin hänen kanssaan yli 7 vuotta.Välillä pena sekoili homojen kanssa ja jouduin näkemäänkin.Pena sytytteli välillä yöllä nuotioita olohuoneen pöydälle,aiemmin sytytteli mattoja parvekkeelle palamaan,soitteli palokuntaa jne...kerran sytytti taloakin palamaan. Lopulta yx uusivuosi, Pena tuli Heinolasta vieraiden kanssa kotia humalassa,särki ensin eteisenikkunan ja kun avasin oven alkoi heitellä uudenvuoden paukkuja ja sanoi räjäyttävänsä koko talon ilmaan...sit pena alkoi käymään
vieraita kurkkuun kiinni ja jahdata muakin huoneita ympäri ja sit yx Pekka kysyi minulta,että lyökö se penaa,kun se kuristi senkin kurkusta,sanoin että älä lyö,että Pena on taas sekaisin,eikä se lyönyt.Sitten
pena otti ja löi tuolilla ison ikkunan rikki,tuoli jäi roikkuu ikkunaan,sit se otti kirveen,jolloin otin tytön ja menin naapuriin soittaa poliisit,odoteltiin sitten yli 2 tuntia ulkona pakkasessa poliiseja vieraiden kanssa.Silloin päätin muuttaa erilleen,vaikka edelleen rakastin Penaa.Mie muutin Anun kanssa Kausalaan ja Pena muutti Kausalaan perässä.Sen takia tuli ja oli paljon harmeja kausalassa,laitointalon myyntiin ja se
oli palanut ja minulle jäi sitten velkaa harteille 450.000 mk,makselin muutaman vuoden,kunnes useampi sanoi että,minun kannattaa hakea velkasaneeraukseen,sisu vaan ei meinannut antaa periksi,elin kauan
niin että,jätin itseä ja tytärtä varten 70 mk kuussa ja kaikki muut rahat meni vuokraan ja velkoihin,lopulta hain velkasaneeraukseen,se kesti 5 vuotta.Olin kuitenkin penan ystävänä ja autoin sitä,rauhaan se ei mua
jättänyt,kävi ikkunani takana kertoo päivittäin rakastavansa ja toivovansa,että jonain päivänä voisin alkaa uudelleen sen kanssa.En voinut alkaa,sit tuli joulun aika -96 ja tein jouluruokia vein niitä penan asunnolle ja myös kuusen ja pystytin sen valmiiksi,jätin lapun että,tulisi illalla 17 aikoihin hakee karjalanpaistia,et se ois silloin valmista.Kun olin lähdössä pois näin näyn että,pena on tulossa pitkiä rappuja alaspäin kotiaan ja sit katos näkyvistä,ihmettelin asiaa.Tulin kotia ja aloin huolestua,kun penaa ei kuulunut,kävin seuraavana
päivänä sen asunnolla,vein karjalanpaistia ja ihmettelin ettei ollut käynytkää siellä.Huolestuin ja aloin soitella ympäriinsä ja kyselee,kukaan ei ollut nähnyt ja sit päätin käydä automaatilla,yx tuttu tuli ja kysyi
että.olenko kuullut Penasta,saoin et en ole,siihen se sanoi että,Pena on kuollut,et se on paleltunut ulos,sit havahduin kun se ravisteli mua ja sanoi että,älä nyt ole noin järkyttyneen näköinen,aloin itkee ja menin autoon.Anu sanoi että,mennään äiti kotiin olin ensin lähdössä,mut sit aattelin etten voi mennä,et mun on pakko saada kuulla totuus,menin kysyy poliisilta että,onko se totta?!Poliisi katsoi mua ja kysyi että,onko nämä Penan avaimet? sanoin että on,sitten poliisi kertoi ettei pena ole paleltunut,vaan Pena on pudonnut ne pitkät raput alas...Se oli mulle shokki ja olin tosiaan järkyttynyt,sitä ei oltu pystytty edes tunnistamaan kasvoista,kun nenä oli mennyt aivoihin,leuka sisään jne.... mie rakastin sitä vielä parivuotta sen kuoleman jälkeenkin ja järjestin penan hautajaisetkin,vaikka en enää ollut 3-4 vuoteen seurustellutkaan...sit tutustuin Jormaan,meillä meni ensin hyvin,mutta hän salasi että,hän on psyykkisesti sairas ja että on paha epilepsia...Hänellä oli ennen mua ollut 5 vuotta kova naisviha,kun ex-vaimo oli pettänyt.Hän jätti psyykelääkkeet salaa pois,etten tietäis asiasta,joten hän alkoi sekoilemaan eli alkoi usein viillellä itseään,välillä molemmis käsivarsissa oli yli sata haavaa.Se oli järkyttävää katseltavaa.
Välillä hän joi ja sekoili entistä enenmän,soitin sitten mielenterveystoimistoon asiasta ja sain kuulla että,sitä viiltelyä on kestänyt jo yli 5 vuotta,ettei siitä tartte olla huolissaan.Lopetin sitten sen suhteen.Tosin ollaan edelleenkin ystäviä.

0

495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
        Terveys
        320
        7600
      2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
        Suhteet
        66
        2176
      3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
        Ikävä
        176
        1853
      4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
        Kajaani
        16
        1382
      5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
        Ikävä
        112
        1287
      6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
        Suomalaiset julkkikset
        9
        1251
      7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
        Maailman menoa
        170
        1231
      8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
        Puolanka
        56
        1181
      9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
        Ikävä
        41
        1081
      10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
        Kotimaiset julkkisjuorut
        290
        1019
      Aihe