Instrumentarium valemainostaa!

Rillipiru

Kiinnitin huomioni Instrumentariumin mainokseen hankkiessani laseja ja menin optikolle.
Kyse oli mainoksesta jossa luvattiin kaupanpäälle aurinkolasit vahvuuksilla.
Kauppaa tehdessä tulikin ilmi, että minulla on liian suuri vahvuus ja kyseinen mainos ei koske minua, mitä ei kyllä mainoksessa lukenut eikä sitä jälkikäteenkään korjattu.
Antoivat 20% alennuksen silmälasestani huomauttaessani asiasta.
Kai tuokin olisi kuluttaja-asiamiehellä mennyt läpi, en vielä tuntenut tarvetta puuttua asiaan, seuraavan mainoksen kun näen samalla tavalla tehtynä, otan sen sydämmen asiakseni saada se palvelu sillä rahalla mikä siinä luvataan kirjoitettuna!

16

6233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • to

      Menin instruun näöntarkastukseen, kun edellisestä oli kulunut jo kolme vuotta. Näin ennen instruun menoa mainoksen, jossa luvattiin näöntarkastus ilmaiseksi plussakorttiasiakkaille. Näköni oli muuttunut, joten ostin myös samalla uudet lasit. Kun katsoin hintaerittelyä tarkemmin, olin maksanut myös näöntarkastuksesta, jonka tosin olin saanut alennuksella.

      Luulen, että ilmainen näöntarkastus ei koskenut tietynlaisten lasien hankkijoita tms, mutta pitäisihän siitä sentään mainoksessa ilmoittaa, jos se tarjous ei kaikkia koske?

    • mulla ainakin

      Kesällä 09 kun ilmoitusten mainosten siis mukaan myytiin silmälasien pokat eurolla mutta mutta hinta popsahti kuitenkin 400-500 euroon kaksiteho laseilla eli aiva sama vaikka ilmaisia pokia jakaisivatkin kuluttaja maksaa aina.

      Työpaikalle toimitettiin optiset suojalasit kaikille tarvitsijoille jotka olivat kamalat.
      Kun omiin vertaa on aivan sama ostaako hongkkarin 5,90 maksavat eivätkä edes heijastele niin paljon kuin instrun firmalle hommaamat huonot mutta kuulemma kalliit lasit.

      • Senjayh

        on kokenut saman ettei osto ole ollut sitä mitä olisi pitänyt olla. Käy katsomassa Ostoturva.fi:n sivuilta suositteleeko se Instrumentariumia. Ilmainen hakukone ostoturvan varmentamiseen. Muutaman kerran olen käyttänyt hakukonetta kun olen tehny isompia ostoja. Kätevä sanoisin.


      • memg
        Senjayh kirjoitti:

        on kokenut saman ettei osto ole ollut sitä mitä olisi pitänyt olla. Käy katsomassa Ostoturva.fi:n sivuilta suositteleeko se Instrumentariumia. Ilmainen hakukone ostoturvan varmentamiseen. Muutaman kerran olen käyttänyt hakukonetta kun olen tehny isompia ostoja. Kätevä sanoisin.

        Pari vuotta sitten sain maksusitoumuksen silmälaseihin ja oli kampanja 2 yhden hinnalla mutta ei kuulema koskenut minua no eipä tietenkään..


      • helvata

        Minä myös boikotoin,mutta sen takia että sain niin järkyttävän huonoa palvelua..Näöntarkastuksessa tämä tätyliini totesi että minulla on eriparin silmät..


      • kaarinamaaria
        helvata kirjoitti:

        Minä myös boikotoin,mutta sen takia että sain niin järkyttävän huonoa palvelua..Näöntarkastuksessa tämä tätyliini totesi että minulla on eriparin silmät..

        Ystäväni kertoi juuri käyneensä Instrumentariumissa kun mainostivat kahdet lasit yksien hinnalla.
        Loppulaskun näytti minulle ja se oli 750 e!
        Enpä itse mene Instruun asioimaan ainakaan.


      • kaikki huijaa
        kaarinamaaria kirjoitti:

        Ystäväni kertoi juuri käyneensä Instrumentariumissa kun mainostivat kahdet lasit yksien hinnalla.
        Loppulaskun näytti minulle ja se oli 750 e!
        Enpä itse mene Instruun asioimaan ainakaan.

        samaa nyt Nissenillä. Asiakas luulee että saa kahdet lasit 175e, menee liikkeeseen mutta kun alkaa keskustelemaan asiasta ilmenee että aniharvalle käy niin sanonut "peruslasit". Eli käytännössä maksaa vähintään kaksinverroin kun mainos sanoo. Vain tietyt halvimmat kehykset kuuluvat tarjoukseen samoin peruslinssit....jotenkin huijausta vaikka mainos sanoo että alkaen 175e...


      • markku12345
        Senjayh kirjoitti:

        on kokenut saman ettei osto ole ollut sitä mitä olisi pitänyt olla. Käy katsomassa Ostoturva.fi:n sivuilta suositteleeko se Instrumentariumia. Ilmainen hakukone ostoturvan varmentamiseen. Muutaman kerran olen käyttänyt hakukonetta kun olen tehny isompia ostoja. Kätevä sanoisin.

        Kokeilehan siellä ostoturvan hakukoneessa suositteleeko se Ostoturva-firman palveluja :)

        Tuo sivu ilmeisesti suosittelee firmoja sen mukaan, ovatko maksaneet suojelurahaa Ostoturvalle..

        Hakukoneeksi suosittelisin ennemmin vaikka Googlea.


    • Pöyr!

      Rikos ihmiskuntaa vastaan! Nyt loppui Instrussa asiointi! SPECSAVERS on halpa! SPECSAVERS on hyvä! SPECSAVERS on luotettava! Vaihda SPECSAVERSIIN!

      • fgssdf

        Ne kaikki harrasvat enemmän tai vähemmän hämärää mainontaa. Kyllä lisähintaa alkaa tulla kun haluaa laseistaan heijastamattomat jne.

        En luota mihinkään ketjuun tai liikkeeseen, vain lompakkooni ja siihen mitä papereissa lukee. Tietty laatu ja asiakaspalvelu ovat siinä rinnan. Mutta jos käytän laseja jokapäivä ja silmälasiliikkeessä käynti kestää sen 30-60min, niin asiakaspalvelun suhde tuotteeseen on mitätön. Vaikka myyjä olisi töykeä moukka, ostan siltä lasit jos ehdot ovat hyvät.


      • JJ
        fgssdf kirjoitti:

        Ne kaikki harrasvat enemmän tai vähemmän hämärää mainontaa. Kyllä lisähintaa alkaa tulla kun haluaa laseistaan heijastamattomat jne.

        En luota mihinkään ketjuun tai liikkeeseen, vain lompakkooni ja siihen mitä papereissa lukee. Tietty laatu ja asiakaspalvelu ovat siinä rinnan. Mutta jos käytän laseja jokapäivä ja silmälasiliikkeessä käynti kestää sen 30-60min, niin asiakaspalvelun suhde tuotteeseen on mitätön. Vaikka myyjä olisi töykeä moukka, ostan siltä lasit jos ehdot ovat hyvät.

        Olin ostamassa uusia silmälaseja Instrusta ja sanoivat ensin, että tulee aurinkolasit kaupan päälle. Seuraavana päivänä soitti myyjä ja sanoi, että enpä saakaan niitä kaupan päälle kun on liian suurilla voimakkuuksilla. Menin paikan päälle selvittämään tätä sekoilua, kun ensin luvataan ja sitten ei annetakaan, soittivat toki myyjät jonnekin isolle herralle ja kysyvät lisäohjeita, kun olin sen verran "hankala" asiakas, mutta ei auttanut, asiakas oli nähtävästi väärässä heidän mielestään. En osta enää tuolta firmasta kyllä mittään.


      • entinen asiakas
        JJ kirjoitti:

        Olin ostamassa uusia silmälaseja Instrusta ja sanoivat ensin, että tulee aurinkolasit kaupan päälle. Seuraavana päivänä soitti myyjä ja sanoi, että enpä saakaan niitä kaupan päälle kun on liian suurilla voimakkuuksilla. Menin paikan päälle selvittämään tätä sekoilua, kun ensin luvataan ja sitten ei annetakaan, soittivat toki myyjät jonnekin isolle herralle ja kysyvät lisäohjeita, kun olin sen verran "hankala" asiakas, mutta ei auttanut, asiakas oli nähtävästi väärässä heidän mielestään. En osta enää tuolta firmasta kyllä mittään.

        Mulle kävi samalla lailla! Ja nyt ei ole sitten aurinkolaseja...


    • Vogue

      Tilasin lasit tammikuun viimeinen päivä,tarjous oli sangat puoleen hintaan.Parin päivän päästä kotiini tuli Instrulta Espoosta lehtinen jossa oli 200 euron edestä etuseteleitä.Soitin Instruun jossa ystävällinen miesoptikko lupasikin vaihtaa tarjouksen edullisempaan,joka minusta oli pitkä aikaisena asiakkaana (yli 30 vuotta) vähintäänkin kohtuullista ja oikein.Mennessäni hakemaan lasejani virkaintoinen myymäläpäällikkö piti pitkän luennon että näin ei olisi saanut tehdä,kyllä minun mielestä jonkunlainen joustavuus olisi ehkä liikkeen puolelta kohdallaan tai näitä alennuskuponkeja tai parempaa tarjousta ei pitäisi asiakkaalle lähettää kun on oven sulkenut näöntarkastuksesta.
      Nykyisin on kyllä vara valita silmälasien ostopaikka,mutta Instruun olen luottanut ja tuotteet ovat hyviä.

      • Ei plus, plus hintoj

        En ole yllättynyt näiden palautteiden perusteella, että Kesko on ottamassa osansa Plussatuistahinnoista.


    • instru vihaaja

      jouduin odottamaan aurinkolaseja vahvuuksilla kuukauden en käy siellä koskaan ihan surkee paikka käyn tästä lähtien nissenillä instru on *****

    • säästeliäs

      Miksi ostaa Suomesta kun amerikasta tilattuna kotiin maksaa reilusti alle 30€.
      Kantsii vakavasti harkita http://www.zennioptical.com/
      Saa omilla vahvuuksilla ynm. Tää ei oo mikään huijaus vaan täyttä totta.
      Seuraavat lasini ostan tuolta. Aina ei kannata suosia kotimaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe