Katsoin Markku Koiviston "esitystä" ja minulle jäi jotenkin hämmentynyt olo. Koen että jokin muu voima häntä ohjaa kuin Pyhä Henki. Voin olla väärässä, mutta joka tapauksessa "teatterilta" hänen toimintansa näyttää, minun mielestäni. Laitan tuohon linkin, jotta muutkin voivat katsoa ja sitten esittää oman mielipiteensä asiasta jos haluatte. Mutta minun mielestäni Pyhä Henki ei toimi tuolla tavalla mitä Koivisto esittää, kun hän puhaltelee henkeä yleisöön ja niin edelleen. Onko tässä eksytys kyseessä, vai mistä siinä on kysymys teidän mielestänne? Huom. En puutu jalan kasvuun, vaan Koiviston toimintaa!
http://www.nokiamissio.com/index.php?option=com_content&view=article&id=374:jonnan-todistus-jalka-kasvoi&catid=73:videoarkisto&I...
Ihmeellistä "touhuu"!
42
830
Vastaukset
- -tomumaja-
rukous Koivistolta ja omaperäinenkin tälleen äkkiseltään katsottuna ja kuunneltuna. Mutta en varmasti edes ajatuksin voi sanoa muuta.
Kiitetään me vain Jumalaa ja hänen ihmeitään ja tuostakin parantumisesta jonka tuo tyvär oli kokenut.
. - ml213.
Jonna, joka todistit jalkasi kasvaneen kokouksessa, niin laittaisistko,- jonkunb todistuksen,- Neuvolakortin tai lääkärin todistuksen jalkasi poikkeavuudesta. Siis nuoruuden ajoilta.Tämän tasoisesta poikkeavuudestahan on merkiotä neuvola ajoilta/kin neuvolakortissa.
* Huomasitko, MK ei puhunut Pyhän Hengen voimasta, vaan jostain voimasta ja Jumalan voimasta, mutta ei lausunut myöskään Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä, eikä Pyhässä Hengessä. Eikä hautuumailta voisi saadakkaan mitään muuta kuin vainajahenkiä ! Sieltähän MK hädissään taannoin voimansa haki, oli yleisesti mediassa aikanaan, ettei ole mikään mun ajatus?
* Kyllä vainajia voi kunnioittaa, varsinkin omaisten haudoilla on ihan säällistä käydä, mutta hakea sieltä jotain voimaa, on sekaantumista vainaja henkien kutsumiseen esiin, ja se on Saulin synti!
* Tiedä tuosta jalan paranemisestakaan, ja jos, niin miten Pyhä Henki voisi tuollaisessa vieraassa hengessä olevien kautta toimia? Ei ole hyväksi h-seurakunnalle veljeillä MK-mission kanssa !"* Huomasitko, MK ei puhunut Pyhän Hengen voimasta, vaan jostain voimasta ja Jumalan voimasta, mutta ei lausunut myöskään Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä, eikä Pyhässä Hengessä."
Olen myöskin laittanut merkille sen, että Koivisto ikäänkuin pyrkii joko tahtomattaan tai tietoisesti saamaan huomion itseensä eikä Jeesukseen. Mielestäni tuollainen puhkuminen ja puhaltelu ei kuulu Raamatulliseen opetukseen. Toisaalta ihmettelen sitäkin, että joku kaatuu MK puhaltamisen seurauksena? Olisikohan kyseessä ennalta sovittu juttu? Kaatukaa kun puhallan? Itse en ole kaatunut koskaan kokouksessa, enkä ole edes sen kaltaista heikkouttakaan kokenut, vaikka on ollut jos jonkinlaista saarnaajaa joita olen paikanpäällä ollut kuulemassa ja rukousjonossa ollut. Pyhä Henki on kyllä monasti ollut mukana ja toiminut, mutta kaatunut en ole. En tiedä miksi pitäisi kaatua, vai pitäisikö?
Olen kyllä ollut monissakin kokuksissa, joissa on ihmisiä kaatunut, mutta sitä olen mielessäni ihmetellyt että mikä heidät kaataa? En ole Raamatusta löytänyt siihen selitystä. Raamatun ilmoittamat kaatumiset kun liittyvät muihin asioihin, kuin uudesti syntymiseen ja Pyhällä Hengellä täyttymiseen. Nokia Missiossa kun näyttää että jopa puhujat tuntee heikkoutta ja vaikeutta pysyä pystyssä? Minun mielestäni ja kokemukseni mukaan, Pyhä Henki antaa voimaa olla pystyssä, eikä heikkoutta kuten Nokia Missiossa tapahtuu ja onhan sitä kaatuiluu Helluntaiseurakunnankin piirissä. Mutta sitähän juuri mietinkin että miksi niin on?Il-Mari kirjoitti:
"* Huomasitko, MK ei puhunut Pyhän Hengen voimasta, vaan jostain voimasta ja Jumalan voimasta, mutta ei lausunut myöskään Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä, eikä Pyhässä Hengessä."
Olen myöskin laittanut merkille sen, että Koivisto ikäänkuin pyrkii joko tahtomattaan tai tietoisesti saamaan huomion itseensä eikä Jeesukseen. Mielestäni tuollainen puhkuminen ja puhaltelu ei kuulu Raamatulliseen opetukseen. Toisaalta ihmettelen sitäkin, että joku kaatuu MK puhaltamisen seurauksena? Olisikohan kyseessä ennalta sovittu juttu? Kaatukaa kun puhallan? Itse en ole kaatunut koskaan kokouksessa, enkä ole edes sen kaltaista heikkouttakaan kokenut, vaikka on ollut jos jonkinlaista saarnaajaa joita olen paikanpäällä ollut kuulemassa ja rukousjonossa ollut. Pyhä Henki on kyllä monasti ollut mukana ja toiminut, mutta kaatunut en ole. En tiedä miksi pitäisi kaatua, vai pitäisikö?
Olen kyllä ollut monissakin kokuksissa, joissa on ihmisiä kaatunut, mutta sitä olen mielessäni ihmetellyt että mikä heidät kaataa? En ole Raamatusta löytänyt siihen selitystä. Raamatun ilmoittamat kaatumiset kun liittyvät muihin asioihin, kuin uudesti syntymiseen ja Pyhällä Hengellä täyttymiseen. Nokia Missiossa kun näyttää että jopa puhujat tuntee heikkoutta ja vaikeutta pysyä pystyssä? Minun mielestäni ja kokemukseni mukaan, Pyhä Henki antaa voimaa olla pystyssä, eikä heikkoutta kuten Nokia Missiossa tapahtuu ja onhan sitä kaatuiluu Helluntaiseurakunnankin piirissä. Mutta sitähän juuri mietinkin että miksi niin on?mutta MK on aivan vieraan henkioppaan alaisuudessa,. Apostolit julistivat evankeliumia suuressa voimassa ja valtuukin jotka Pyhää Henki oli heille antanut, eivätkä voihkineet lattialla jonkin hengen rutistuksessa.
* Näin kerran näistä TV- vidoista, kuinka MK kuristi itseään kurkusta. Sen toiminnan yllä on jokin kamala ahdistava henki, joka kohdistuu nimenomaan MK:oon. Se on lähes kaikissa video lähetyksissä aina joknun kuristavan ja ahdistavan hengen kourissa, surkeaa ja säälittävää katsella, ja se on siinä, kun hän itse alistuu ja sallii sen, eksymyksessään luulee olevansa Pyhän Hengen "murtama " Demonien ahdistamaa koko touhu !- Minäkin huomasin
Il-Mari kirjoitti:
"* Huomasitko, MK ei puhunut Pyhän Hengen voimasta, vaan jostain voimasta ja Jumalan voimasta, mutta ei lausunut myöskään Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä, eikä Pyhässä Hengessä."
Olen kyllä ollut monissakin kokuksissa, joissa on ihmisiä kaatunut, mutta sitä olen mielessäni ihmetellyt että mikä heidät kaataa? En ole Raamatusta löytänyt siihen selitystä. Raamatun ilmoittamat kaatumiset kun liittyvät muihin asioihin, kuin uudesti syntymiseen ja Pyhällä Hengellä täyttymiseen. Nokia Missiossa kun näyttää että jopa puhujat tuntee heikkoutta ja vaikeutta pysyä pystyssä? Minun mielestäni ja kokemukseni mukaan, Pyhä Henki antaa voimaa olla pystyssä, eikä heikkoutta kuten Nokia Missiossa tapahtuu ja onhan sitä kaatuiluu Helluntaiseurakunnankin piirissä. Mutta sitähän juuri mietinkin että miksi niin on?sen,että Koivisto haki huomioa itselleen.Sielullisuuttahan tuossa oli selvästi!
Mieleeni tuli,että onko hänelläkin taipumusta "kyllääntyä ja turhautua samaan"
ja kaivaten jotain uutta ja ihmeellistä,kun on alkanut puhaltaa ja ottaa mallia
menestysteologiaan kuuluvista julistajista..?!
En tiedä millä kaikilla tavoilla Jumalan Pyhä Henki toimii, varmaan Hänellä on monia tapoja toimia.
Asiasta toiseen. Vuosia sitten Markku Koivisto rukoili kuolleen ihmisen puolesta tarkoituksena palauttaa tämä henkilö elävien kirjoihin, näin ei kuitenkaan tapahtunut. Tästä seurasi valtavat arvostelut Koiviston toimintaa kohtaan. Äskettäin kuulin Leo Mellerin puhuvan tästä tapauksesta ja siitä, että nämä Koiviston toiminnan arvostelijat itse asiassa arvostelivat Jumalaa, koska arvostelullaan osoittivat epäilevänsä sitä, että Jumala voi vaikka herättää kuolleen. Silloin kun tuo kuolleen puolesta rukoilu tapahtui kaikkine arvosteluineen, oli joku henkilö profetoinut että vielä tullaan Nokialla kaivamaan ruumiita ylös ihmiskäden tekojen seurauksena sen vuoksi että ihmiset eivät usko sitä että Jumala voi herättää kuolleita. Vähän aikaa sitten Nokialla avattiin hautoja "myrkkyhoitajan" tekoja tutkittaessa.
Tällä palstalla usein kovin sanoin arvostellaan Markku Koivistoa ja mielellään muitakin julistajia tai rukoilijoita jotka useimmiten eivät kuulu helluntailaisuuden piiriin. Lieneekö kateus syynä parjaukseen? Jokainen arvostelija valitkoon huolella sanansa ja miettiköön niitä jo etukäteen ettei asetu taistelemaan Jumalaa vastaan ja lyömään Jumalan voitelemia palvelijoita.Jumalan voitelema ja valtuuttma julistaja. M.Koivisto ei ole, hänen esiintymisensä pyörii hänen itsensä ympärillä, ei korosta Jeesusta Kristusta, nimellisesti vain, puhuu jostain hengestä, mutta ei Pyhästä Hengestä. Eikä PH: koskaan vie voimia julistajalta, päinvastoin antaa voitelun ja voiman saarnata Kristusta.* Daavidkin rukoili Jumalaa sanoen, " Vahvista minua Sanasi jälkeen." Ei saarnan aikana, koska silloin oli voima ja voitelu ja voima puhua, niinkuin on esm. Arthur Kukkulalla, ei hän koskaan ole ryöminyt julistaessaan kuningasten Kunikaan evankeliumia, vaan suurella voimalla ja rohkeudella, ja niin oli Pietarikin. Koiviston surkea ruikutus ja lattialla vaikertelu on yhtä kaukana Pyhästä Hengestä, Kristus on Beliaarista !
- DoctorT
Mohikaani_27 kirjoitti:
Jumalan voitelema ja valtuuttma julistaja. M.Koivisto ei ole, hänen esiintymisensä pyörii hänen itsensä ympärillä, ei korosta Jeesusta Kristusta, nimellisesti vain, puhuu jostain hengestä, mutta ei Pyhästä Hengestä. Eikä PH: koskaan vie voimia julistajalta, päinvastoin antaa voitelun ja voiman saarnata Kristusta.* Daavidkin rukoili Jumalaa sanoen, " Vahvista minua Sanasi jälkeen." Ei saarnan aikana, koska silloin oli voima ja voitelu ja voima puhua, niinkuin on esm. Arthur Kukkulalla, ei hän koskaan ole ryöminyt julistaessaan kuningasten Kunikaan evankeliumia, vaan suurella voimalla ja rohkeudella, ja niin oli Pietarikin. Koiviston surkea ruikutus ja lattialla vaikertelu on yhtä kaukana Pyhästä Hengestä, Kristus on Beliaarista !
Mikä henki Koivistossa on vaikuttanut kaikki ne vuodet, kun hän riitautui hengellisen kotinsa kanssa! Käsittämätöntä, että täällä vielä puhutaan, että PYHÄ HENKI toimii ni monin eri tavoin.
Näin selitti helluntaiherätys aikanaa NAURUHERÄTYKSEN eläinääniä, kouristukisa ja muuta kuvottavaa, JA MITEN LIIKKEEN KÄVI! Hajosi ja kuoli!
Olen useamman kerran kauhistellut myös tällä palstalla Koiviston menoa ja melskettä ja aina on niitä, jotka sellaisen arvostelun LAITTAVAT JUMALAN JA PYHÄN HENGEN ARVOSTELUKSI! Onnexi SANA antaa luvan ja valtuuden kyseenalaistaa ja arvostella.
HERÄTKÄÄ!!! Mohikaani_27 kirjoitti:
Jumalan voitelema ja valtuuttma julistaja. M.Koivisto ei ole, hänen esiintymisensä pyörii hänen itsensä ympärillä, ei korosta Jeesusta Kristusta, nimellisesti vain, puhuu jostain hengestä, mutta ei Pyhästä Hengestä. Eikä PH: koskaan vie voimia julistajalta, päinvastoin antaa voitelun ja voiman saarnata Kristusta.* Daavidkin rukoili Jumalaa sanoen, " Vahvista minua Sanasi jälkeen." Ei saarnan aikana, koska silloin oli voima ja voitelu ja voima puhua, niinkuin on esm. Arthur Kukkulalla, ei hän koskaan ole ryöminyt julistaessaan kuningasten Kunikaan evankeliumia, vaan suurella voimalla ja rohkeudella, ja niin oli Pietarikin. Koiviston surkea ruikutus ja lattialla vaikertelu on yhtä kaukana Pyhästä Hengestä, Kristus on Beliaarista !
En tunne Arthur Kukkulan toimintaa enkä ymmärrä miksi hänet tähän keskusteluun liitit?
Hämmästyttää sinun vihamielisyytesi Markku Koivistoa kohtaan, tunnetko hänet ehkä henkilökohtaisesti?
Miksihän Jeesus toimi hyvin erikoisilla tavoilla? - mm. hän sylki sairaan silmiin, teki tahtaan. Jumalakin on toiminut hyvin eri tavoilla: Ananias ja Safiira menettivät henkensä petettyään Pyhää Henkeä. Pappi Sakarias tuli mykäksi koska epäili miten Elisabet vanhana voisi saada lapsen. Saulus Tarsolainen menetti näkönsä kunnes Ananias rukoili hänen puolestaan ja näkö palasi.
Onko Raamatussa sanottu että Jumala ja Pyhä Henki toimivat vain jollakin tietyllä tavalla? Jos siellä sellainen sanotaan niin kerro minulle missä se lukee?
Niilo Yli-Vainiota arvosteltiin ja ihmeteltiin kovasti minkä takia ihmisiä kaatuu hänen kokouksissaan.
Voitko mennä sanomaan Markku Koivistolle itselleen nämä epäilyt joita sinulla on häntä ja hänen toimintaansa kohtaan? Rukoiletko Markku Koiviston puolesta?- tuhat ja yksi
jotta ennustus toteutui osittain ja 1001 totuus kertoo ettei lainkaan.
,,,, "Silloin kun tuo kuolleen puolesta rukoilu tapahtui kaikkine arvosteluineen, oli joku henkilö profetoinut että vielä tullaan Nokialla kaivamaan ruumiita ylös ihmiskäden tekojen seurauksena sen vuoksi että ihmiset eivät usko sitä että Jumala voi herättää kuolleita. Vähän aikaa sitten Nokialla avattiin hautoja "myrkkyhoitajan" tekoja tutkittaessa." - Pete..
Manteli-Puu kirjoitti:
En tunne Arthur Kukkulan toimintaa enkä ymmärrä miksi hänet tähän keskusteluun liitit?
Hämmästyttää sinun vihamielisyytesi Markku Koivistoa kohtaan, tunnetko hänet ehkä henkilökohtaisesti?
Miksihän Jeesus toimi hyvin erikoisilla tavoilla? - mm. hän sylki sairaan silmiin, teki tahtaan. Jumalakin on toiminut hyvin eri tavoilla: Ananias ja Safiira menettivät henkensä petettyään Pyhää Henkeä. Pappi Sakarias tuli mykäksi koska epäili miten Elisabet vanhana voisi saada lapsen. Saulus Tarsolainen menetti näkönsä kunnes Ananias rukoili hänen puolestaan ja näkö palasi.
Onko Raamatussa sanottu että Jumala ja Pyhä Henki toimivat vain jollakin tietyllä tavalla? Jos siellä sellainen sanotaan niin kerro minulle missä se lukee?
Niilo Yli-Vainiota arvosteltiin ja ihmeteltiin kovasti minkä takia ihmisiä kaatuu hänen kokouksissaan.
Voitko mennä sanomaan Markku Koivistolle itselleen nämä epäilyt joita sinulla on häntä ja hänen toimintaansa kohtaan? Rukoiletko Markku Koiviston puolesta?Nokia Missioon kun niin puolustelet Koiviston Markun toimintaa? Minun mielestäni saa ja tulee henkiä arvostella että onko ne Jumalasta vai jostakin muusta. Raamattukin kehoittaa arvostelemaan henkiä! Joten ei siinä ole mitään pahaa jos Koivistoa arvostelee ja minusta häntä tuleekin arvostella.
- mohi mohi möhi
Manteli-Puu kirjoitti:
Voitko mennä sanomaan Markku Koivistolle itselleen nämä epäilyt joita sinulla on häntä ja hänen toimintaansa kohtaan? Rukoiletko Markku Koiviston puolesta?Artur Kukkula on Mohokaanin Jumala, jota mohis jumaloi! Siksi se siitä puhhuu aina.
- Haa ja Phiufft
Koiviston eniten lausumat nimet ovat "HAAAAA!" Ja "PHIIIIUUUUTF" näin nykyisin.
Pete.. kirjoitti:
Nokia Missioon kun niin puolustelet Koiviston Markun toimintaa? Minun mielestäni saa ja tulee henkiä arvostella että onko ne Jumalasta vai jostakin muusta. Raamattukin kehoittaa arvostelemaan henkiä! Joten ei siinä ole mitään pahaa jos Koivistoa arvostelee ja minusta häntä tuleekin arvostella.
En kuulu Nokia Missioon. Kyllä henkiä saa arvostella, mutta arvostelijan on syytä arvostella aralla mielellä. Ei varmaan ole Jumalan mielen mukainen sellainen arvostelu, joka on kateellisessa, vahingoniloisessa tai parjaavassa hengessä esitetty? Eikö ennemminkin pitäisi olla murheellisella ja aralla mielellä ja rukoilla Jumalalta armoa kyseiselle henkilölle - palata takaisin oikealle tielle - jolta tämän luulee harhaan joutuneen. Ja samalla rukoilla sitä ettei itse lankeaisi.
- Nimim.Manteli-Puu
Manteli-Puu kirjoitti:
Voitko mennä sanomaan Markku Koivistolle itselleen nämä epäilyt joita sinulla on häntä ja hänen toimintaansa kohtaan? Rukoiletko Markku Koiviston puolesta?Mietippä noita Raamatunkohtia,jotka laitoit..
Mitä teki Ananias ja Safiira? Pettivät Pyhää Henkeä ja kuolivat.
Mitä teki Pappi Sakarias? Epäili ja tuli mykäksi.
Saulus Tarsolainen? Vainosi uskovia ja tuli sokeaksi.
Miten nämä vertauksesi sopivat Markku Koivistoon ja Jumalan tekoihin? Nimim.Manteli-Puu kirjoitti:
Mietippä noita Raamatunkohtia,jotka laitoit..
Miten nämä vertauksesi sopivat Markku Koivistoon ja Jumalan tekoihin?"Mietippä noita Raamatunkohtia,jotka laitoit..
Miten nämä vertauksesi sopivat Markku Koivistoon ja Jumalan tekoihin"?
Nyt en muista, onko Raamatussa muitakin esimerkkejä niistä jotka pettivät Pyhää Henkeä? Jos on, niin kuolivatko he samantien?
Niitä on monia jotka epäilivät Jumalan sanaa, mutta eivät he kaikki tulleet mykäksi. Ainakin Tuomas epäili sitä että Jeesus oli ylösnoussut kuolleista. Ei Tuomasta rangaistu mykkyydellä.
Ei mainita myöskään että kaikki jotka vainosivat tulivat sokeiksi vaan vain Saulus Tarsolainen.
- Lähinnä nyt sitä ajattelin että Jumala ei aina toimi samalla tavalla, miksi odotetaan että kaikki uskovat toimisivat samalla tavalla tai että Pyhä Henki toimisi aina juuri samalla tavalla. Onko meillä ihmisillä lupa käskeä Jumalaa ja Pyhää Henkeä toimimaan niiden raamien mukaisesti jotka me asetamme? Tätä lähinnä tarkoitin, voi olla että esimerkkini olivat harhaanjohtavia, mutta sellaista sattuu kun kiireessä kirjoittaa, valitan.- Uskon Sanan todeksi.
Manteli-Puu kirjoitti:
"Mietippä noita Raamatunkohtia,jotka laitoit..
Miten nämä vertauksesi sopivat Markku Koivistoon ja Jumalan tekoihin"?
Nyt en muista, onko Raamatussa muitakin esimerkkejä niistä jotka pettivät Pyhää Henkeä? Jos on, niin kuolivatko he samantien?
Niitä on monia jotka epäilivät Jumalan sanaa, mutta eivät he kaikki tulleet mykäksi. Ainakin Tuomas epäili sitä että Jeesus oli ylösnoussut kuolleista. Ei Tuomasta rangaistu mykkyydellä.
Ei mainita myöskään että kaikki jotka vainosivat tulivat sokeiksi vaan vain Saulus Tarsolainen.
- Lähinnä nyt sitä ajattelin että Jumala ei aina toimi samalla tavalla, miksi odotetaan että kaikki uskovat toimisivat samalla tavalla tai että Pyhä Henki toimisi aina juuri samalla tavalla. Onko meillä ihmisillä lupa käskeä Jumalaa ja Pyhää Henkeä toimimaan niiden raamien mukaisesti jotka me asetamme? Tätä lähinnä tarkoitin, voi olla että esimerkkini olivat harhaanjohtavia, mutta sellaista sattuu kun kiireessä kirjoittaa, valitan.Jumala toimii AINA sanansa mukaisesti.
- KKS:
aivan samalla tavalla karismaattisiin ylilyönteihin valmis liike, sopisi yhteen Koiviston nokialaisliikkeen kanssa.
Noin kolme vuotta sitten arvostelin palstalla kovin sanoin Markku Koiviston toimintaa. Perustelin myös näkemykseni Raamatulla. Viestiketjussa oli puolesta ja vastaan yli 50 kirjoittajaa, ehkä lähelle sata. Sitten koko viestiketju hävisi palstalta. Jotkut lukijat kyselivätkin miksi, mutta vastausta ei tullut (eikä tulekaan, kun Eniro poistaa keskustelun). Muistaakseni silloin palstalla ei ollut seriffiä. Aloitustani vastaan oli tehty useita poistovaatimuksia.
Jotkut ihmiset puolustavat Koiviston toimintaa sanomalla, että "kaiken saa arvostella ja pitää se, mikä on hyvää". Nämä ihmiset eivät ymmärrä, että jos saarnaaja rakentaa jollekin muulle perustukselle kuin Jeesus-kalliolle niin kaikki hänen opetuksensa on hylättävä vaikka siinä olisi jotain hyvää ja oikeaakin. Kun opetus ja toiminta lähtee ihmisen itsensä laskemalta perustukselta on koko opetus ja toiminta hylättävä.
Aika näyttää kuinka kauan Nokia Missio ja Koiviston perustama kirkko jatkaa toimintaansa. Voi jatkaa vielä pitkäänkin, kun kuulijoille luvataan menestystä ja alempaa luontoamme hiveleviä siunauksia. Nokia Missio kuitenkin surkastuu aikanaan -rahankeruuyrityksistään huolimatta- mutta tilalle nousee joku muu eksytys. Nokia Missio pysyy pystyssä vain herkkäuskoisten lahjoitusten turvin.
Nokia Mission toimintaan on pettynyt jo paljon ihmisiä. Osa heistä on lahjoittanut sille huomattavia summia rahaa, mutta eivät ole saaneet apua ongelmiinsa. Eikä Jumalan apua rahalla voi ostaakkaan.
Eiköhän tämä liike katoa kuten Toronton herätyskin, vaikka onkin sen jatke. Mutta sen takana oleva henki ei lopeta työtään vaan pukeutuu uuteen kaapuun ja ilmestyy entistä voimakkaampana. Koiviston sokeudesta kertoo se(kin), että hän innolla lähti tutustumaan ja mukaan Lakelandin herätykseen, joka kuoli 2008 syksyllä, kun sen todellinen olemus paljastui. Jos Koivisto olisi kulkenut Jumalan Hengen johdossa olisi hän heti ymmärtänyt, että koko Lakelandin herätys on valhetta ja rahan keruuta.- uskoa.
1.Johanneksen kirje:
4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
.....
Niin, oikeassa olet. Mutta on huomattava, ettei Koivisto&NokiaMissio ole ainoa eksyttävä toimija maamme uskonnollisessa kentässä. Voi olla vaarallisempiakin; sellaisia joiden piirissä on paljon enemmän ihmisiä.
Jumala meitä auttakoon, että osaisimme ajoissa erottaa sielujemme vihollisen lähettämät eksyttäjähenget.
Efesolaiskirje:
5:10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
5:11 älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden
hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä. - ml213.
uskoa. kirjoitti:
1.Johanneksen kirje:
4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
.....
Niin, oikeassa olet. Mutta on huomattava, ettei Koivisto&NokiaMissio ole ainoa eksyttävä toimija maamme uskonnollisessa kentässä. Voi olla vaarallisempiakin; sellaisia joiden piirissä on paljon enemmän ihmisiä.
Jumala meitä auttakoon, että osaisimme ajoissa erottaa sielujemme vihollisen lähettämät eksyttäjähenget.
Efesolaiskirje:
5:10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
5:11 älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden
hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.Niilo Ylivainoi toi kaatamiset ja hihuloinit Suomeen. Niilon toiminnassa oli aivan samat piirteet kuin nykyään. Kiipeili mm salissa olevissa tukipilareissa jne.. Ihmetelen miten Niiloa ei saisi kritisoida ja epä'illä, mutta näitä koivistoja tulisi kiertää kaukaa.Tämä puolueellisuus tässä/kin asiassa ihmetyttää.
Niin, apstolien kokouksissa apsotolisena aikana,- kuikaan ei kaatunut tai kaatuillut,- vaan moni sai kirjaimellisesti jalat alleen.Katauminen Raamatun lehdillä ilmentää aina tilanteessa olevaa kielteisyyttä. - 0490050570
ml213. kirjoitti:
Niilo Ylivainoi toi kaatamiset ja hihuloinit Suomeen. Niilon toiminnassa oli aivan samat piirteet kuin nykyään. Kiipeili mm salissa olevissa tukipilareissa jne.. Ihmetelen miten Niiloa ei saisi kritisoida ja epä'illä, mutta näitä koivistoja tulisi kiertää kaukaa.Tämä puolueellisuus tässä/kin asiassa ihmetyttää.
Niin, apstolien kokouksissa apsotolisena aikana,- kuikaan ei kaatunut tai kaatuillut,- vaan moni sai kirjaimellisesti jalat alleen.Katauminen Raamatun lehdillä ilmentää aina tilanteessa olevaa kielteisyyttä.puhujia haettu alkuseurakunnan kokouksiin puhujiksi.
Paavalilta:
” Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä” (Apt. 20:29).
Paavali ei elättele turhia harhakuvia, että hänen perustamansa seurakunnat säästyisivät vääriltä opettajilta.
Erikoisesti seurakunnan paimenilla on suuri vastuu laumastaan; heidän on otettava itsensä lisäksi vaarin myös laumastaan, johon Herra on laittanut heidät paimentamaan Herran seurakuntaa.
Vähän Aasian seurakunnissa vaikutti harhaopettajia (”antikristuksia” 1. Joh. 2:18, 19), aiheuttaen niille vakavan vaaran.
Jeesuksen jumaluuden (1. Joh.5:20) kieltämisen ohella harhaopettajat myös kielsivät Jumalan Sanan ja käskyjen sitovuuden kristittyjen elämässä.
He edustivat todennäköisesti alkavaa gnostismia.
1-2 Jh:ssa vastutetut harhaopit ovat lähimain samoja kuin 2. Piet:ssa Ja Jd:ssa vastustetut:
--”Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus...Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään.” (1. Joh. 2:22)
--”...harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut.” (2. Piet.2:1)
--”...jumalattomia, jotka kieltävät meidän...Herramme Jeesuksen Kristuksen.” (Juudas 4)
Arvioidessamme, kuka on väärä profeetta, Jeesus esittää perusteeksi hedelmät (16-20).
1.Joh kirjeessä esitetään kelvottomiksi hedelmiksi väärä opetus, josta heidät voi tunnistaa (1.Joh.2:22,1.Joh.4:1-3).
On koeteltava henget, ovatko ne Jumalasta (1. Joh. 4:1-6)
On pysyttävä Kristuksen opissa (2. Joh. 9). ”Te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia..”
Johannes kehoittaa meitä pitämään Raamatun Sanan ainoana opin ja elämän ohjeena ja vaeltamaan rakkaudessa (2. Joh. 9,10).
- Pete..
olen ihmetellyt minäkin mutta en vaan ole uskaltanut tuoda sitä esille. Luulen että todellisuudessa kukaan ei kaadu muuten kuin näyttelemällä. En nyt uskoisi että puhaltamalla kukaan kaatuu jos ei vartavasten halua kaatua. Jumalalle kaikki on mahdollista, mutta miksi Jumala kaataisi kokouksessa?
- Siinäpä kysymys!
"mutta miksi Jumala kaataisi kokouksessa"?
- Sirpa Rajala
Siinäpä kysymys! kirjoitti:
"mutta miksi Jumala kaataisi kokouksessa"?
kuulla muidenkin uskovaisien mielipide tuohon asiaan. Miksi jaikal esimerkiksi ei vastaa ja kerro maa mielipidettään?
- Kelleskaupungin vaar
Markku Koiviston esitys on aivan selvää itsekeskeisyyden hakua, ei siitä mihinkään pääse. Ramppaa lavaa päästä päähän ja tekee jos jonkinlaisia rituaaleja, jotta ihmisten huomio keskittyisi häneen ja todella hyvin onnistuu siinä. Kaikki mielenkiinnolla katselevat Koivistoa, että mitä seuraavaksi hän tekee. Kerran hän oli ähes viisi minuuttia hiljaa ja monet alkoivat nauramaan kun MK ei saanut sanaa suustaan, joten huomin hakeminen onnistui silloinkin hyvin. On ihmeellista, kun täällä joidenkin mielestä ei saisi arvostella sanan julistajia vaan ottaa vastaan vaan kaikki mitä julistaja kertoo, oli ne sitten minkäläisia saarnoja tahansa. Jaikal kertoo että ei arvostele ketään saarnaajaa, eikä todistajaa. Tuon näkemksen perusteella ekivaarikin on jaikalille kelpaava todistaja ekivaarin oppeineen. Eli näkemykseni mukaan jaikalille kelpaa oppi kuin oppi, sillä ketään hän ei arvostele. Onkohan jaikal itse uskossa, alan epäilemään? Leipäpapithan tekevät työtään, vaikka eivät itse uskoisikaan. Eräs saarnaajahan sanoi että älkää minua uskoko ja minusta mallia ottako, vaan siitä mitä minä julistan. Oletko jaikal tähän ryhmään kuuluva?
"Eli näkemykseni mukaan jaikalille kelpaa oppi kuin oppi, sillä ketään hän ei arvostele. Onkohan jaikal itse uskossa, alan epäilemään? Leipäpapithan tekevät työtään, vaikka eivät itse uskoisikaan."
Oletko lainkaan lukenut jaikalin opetusia?
Jos olet, niin vaikuttavatko ne sinusta leipäpapin kirjoittamilta?
Eikö jaikalin kirjoituksista sinulle käy selville, missä hengessä ne on kirjoitettu?
Miksi sinä epäilet jaikalin uskoa?
Miksi sinä kehut ja ylistät minua aikaisemmissa viesteissäsi, mikä on motiivisi siihen?- ml213.
Il-Mari kirjoitti:
"Eli näkemykseni mukaan jaikalille kelpaa oppi kuin oppi, sillä ketään hän ei arvostele. Onkohan jaikal itse uskossa, alan epäilemään? Leipäpapithan tekevät työtään, vaikka eivät itse uskoisikaan."
Eikö jaikalin kirjoituksista sinulle käy selville, missä hengessä ne on kirjoitettu?
Miksi sinä kehut ja ylistät minua aikaisemmissa viesteissäsi, mikä on motiivisi siihen?Mutta huomioitko, miten jaikalin opetus on valikoivaa. Siis samansuuntainen tilanne kun Luterilainen pappi ei opeta Raamatun mukaan ihmisen uudestisyntymistä Jumalan lapseksi. Hän on Dementoitunut tälle alueelle.Samaa Dementoitumista on jaikalilla, mutta muilla alueilla.Niin, syynkin ymmärtänet.
- Kelleskaupungin vaar
Il-Mari kirjoitti:
Miksi sinä kehut ja ylistät minua aikaisemmissa viesteissäsi, mikä on motiivisi siihen?ylistä. Kehun sina siksi kun kirjoitat lyhyesti ja ymmärrettävästi. Jaikalin kirjoituksia en ole juurikaan jaksanut lukea loppuunsaakka koska ovat niin pitkiä ja raskaita lukee joten siksi en tarkkaan tiedä mitä hän on kirjoittanut, mutta tuskin mitään tärkeää.
En voi sille mitään jos et kehumisistani tykkää. Haukkuakko minun pitäisi? - Sirpa Rajala
Kelleskaupungin vaar kirjoitti:
ylistä. Kehun sina siksi kun kirjoitat lyhyesti ja ymmärrettävästi. Jaikalin kirjoituksia en ole juurikaan jaksanut lukea loppuunsaakka koska ovat niin pitkiä ja raskaita lukee joten siksi en tarkkaan tiedä mitä hän on kirjoittanut, mutta tuskin mitään tärkeää.
En voi sille mitään jos et kehumisistani tykkää. Haukkuakko minun pitäisi?jos kelleskaupungin vaarikin kertoisi pikkasen uskostaan eikä koko aikaa arvostelisi toisien uskoa. En ole huomannut että olisit milloinkaan kertonut uskostasi, vai oletko?
- Kelleskaupungin vaar
Sirpa Rajala kirjoitti:
jos kelleskaupungin vaarikin kertoisi pikkasen uskostaan eikä koko aikaa arvostelisi toisien uskoa. En ole huomannut että olisit milloinkaan kertonut uskostasi, vai oletko?
uskossa Jeesukseen, ollu jo muutamia vuosia. Tosin on ollut ylämäkee ja väliin alamäkee siinä uskossani, mutta uskossa olen kokoajan ollu ainaki pikkuse. Ny on taas liekehtivä vaihe menos ja toivottavasti sitä kestääkin. Tuosta Il-Marin kirjoituksista saa voimaa uskolleen, varsinki sillo ko se kertoo Raamatust miten uskoon tullaan ja kasvetaan siin. En mää ny kovi paljo osaa kertoo uskostani, mut Jeesuksee mä uson ja uudesti oon syntynnä ja kasteel oon käyny ja Helluntaiseurakuntaan liittyny ja oon siin edelleen. Et semmoost mää ny sit kerroin sul ko sitä kerra kysyit. Nii senki viel voin kertoo, et vaimoo mul ei oo, eikä oo koskaan ollu. Ny oon jo nii vanha et eihän sitä ny enää viitti ottaakaan ko ei oo tota pehettäkää. No noin mää ruukaan sanoo ko joku kysyy et onko mul vaimoo. Nii ja en mää ny nii kovi paljo mielestäni ketää arvostellu oo mut ko välii harmittaa sellaiste kirjoitukset ko ei niis ymmär mittää ja sit ne oon nii pitkii et ei niit jaks lukee loppuun mitenkää. Jaikal esimerkiks kirjoottaa nii pitkii kirjoituksii et menis viikko ko ne lukis ja sit ei muistai mitä niis lukee. Tuo muisti ko alkaa huononee ja se o kaikil sama ko ikää tulee.
- Asko T
rukoillut lainkaan tuon flikan puolesta, vaan pelotti flikka paran joka kaatui lavalle. Voi voi sentään mitä touhuu se onkaan? Eikö todellakaan kukaan ojenna tuota Koiviston Markkua, sillä kuinka monia hän ehtiikään eksyttämään vielä?
- Ja niin täytyykin
jos maailmankirkkoa rakennetaan. ”Kristillinen” lavashow-bisnes näyttää muuttuneen aika lailla siitä, kun olin tuossa mukana. Nyt mennään ekumeeniseen yhteyteen katolisten kanssa täyttä vauhtia.
Ennen NM tuotti tänne jenkkilän menestysteologeilta valheherätyksen okkultista rekvisiittaa ja vääriä profeettoja ennustelemaan kullan ja menestyksen vuosia, joissa sairaat paranevat laumoittain ja kuolleita herätetään. Suomen ennennäkemättömällä vauraudella luototetaan muitten maitten talouksia pystyyn ja viedään herätys niihin.
Onkohan Paholainen ollut kauhuissaan ja vapissut katsellessaan kenraali Koiviston hengellisen sodankäynnin opetuksia ja sotakoulua?
Haa – fiuuh – tshah – ta - puuh.
Nytkö niitä sairaita aletaan sitten parantaa ja jalkoja pidentää? Tytön jalka muuten alkoi kasvaa tiedonsanojen aikana, joissa ennenkin muistuttivat selvännäkijöiden toimintaa. Ja ylistyksessä jalkaa kasvoi lisää, mikä ei ollenkaan yllätä. NM:n ylistäminen on jo kauan ollut sielullisesti kiihottavaa tunnelman nostatusta ja ilmeisen ihmiskeskeistä, päätellen niistä nautinnollisista kokemuksista, joita monet sanovat ylistyksen aikana tunteneensa. Joillekin parantamistilaisuuksien rikkain anti on ollut ylistäminen.
Moniin näyttää tehoavan, kun toistellaan (sanajärjestystä vapaasti muistellen) : ”Jumala on todellinen ....Jumalan teot ...ja parantava voimaa ...haa ...Jumalan kirkkaus...ta ..Jeesuksen nimessä ...haa ...Jumalan kirkkaudesta ...tsah ..puhuttelen sinua Suomi...sinun Herrasi ja Vapahtajasi on Jeesus...fiuuh...Jumalan läsnäolo ...voima... teidän kotiinne...julistan synnit anteeksi annetuiksi...”
Mitä lie Koivisto tuossa tilaisuudessa muuta puhunut, puhkunut ja puhallellut, mutta hän kyllä pystyy puhumaan myös rististä, mitä eksyttäjät tällä palstalla eivät pysty. Siinä on Koiviston eräs menestyksen tekijä, sillä hän pystyy muitten maailman eturivin eksyttäjien tapaan sivuamaan ristintyötä ja Jeesusta Vapahtajana, mutta tekemään tämän valheellisella ja eksyttävällä tavalla.
. - Sirpa Rajala
Ja niin täytyykin kirjoitti:
jos maailmankirkkoa rakennetaan. ”Kristillinen” lavashow-bisnes näyttää muuttuneen aika lailla siitä, kun olin tuossa mukana. Nyt mennään ekumeeniseen yhteyteen katolisten kanssa täyttä vauhtia.
Ennen NM tuotti tänne jenkkilän menestysteologeilta valheherätyksen okkultista rekvisiittaa ja vääriä profeettoja ennustelemaan kullan ja menestyksen vuosia, joissa sairaat paranevat laumoittain ja kuolleita herätetään. Suomen ennennäkemättömällä vauraudella luototetaan muitten maitten talouksia pystyyn ja viedään herätys niihin.
Onkohan Paholainen ollut kauhuissaan ja vapissut katsellessaan kenraali Koiviston hengellisen sodankäynnin opetuksia ja sotakoulua?
Haa – fiuuh – tshah – ta - puuh.
Nytkö niitä sairaita aletaan sitten parantaa ja jalkoja pidentää? Tytön jalka muuten alkoi kasvaa tiedonsanojen aikana, joissa ennenkin muistuttivat selvännäkijöiden toimintaa. Ja ylistyksessä jalkaa kasvoi lisää, mikä ei ollenkaan yllätä. NM:n ylistäminen on jo kauan ollut sielullisesti kiihottavaa tunnelman nostatusta ja ilmeisen ihmiskeskeistä, päätellen niistä nautinnollisista kokemuksista, joita monet sanovat ylistyksen aikana tunteneensa. Joillekin parantamistilaisuuksien rikkain anti on ollut ylistäminen.
Moniin näyttää tehoavan, kun toistellaan (sanajärjestystä vapaasti muistellen) : ”Jumala on todellinen ....Jumalan teot ...ja parantava voimaa ...haa ...Jumalan kirkkaus...ta ..Jeesuksen nimessä ...haa ...Jumalan kirkkaudesta ...tsah ..puhuttelen sinua Suomi...sinun Herrasi ja Vapahtajasi on Jeesus...fiuuh...Jumalan läsnäolo ...voima... teidän kotiinne...julistan synnit anteeksi annetuiksi...”
Mitä lie Koivisto tuossa tilaisuudessa muuta puhunut, puhkunut ja puhallellut, mutta hän kyllä pystyy puhumaan myös rististä, mitä eksyttäjät tällä palstalla eivät pysty. Siinä on Koiviston eräs menestyksen tekijä, sillä hän pystyy muitten maailman eturivin eksyttäjien tapaan sivuamaan ristintyötä ja Jeesusta Vapahtajana, mutta tekemään tämän valheellisella ja eksyttävällä tavalla.
.sotakoulu? Olen nokiamission iltoja joskus katsellut ja niissä kerrotaan sotakoulusta, niin opetetaanko siellä sotimaan ja tappamaan ihmisiä vai mistä siinä on kysymys? Sota ainakin on tappamista, näin ainakin olen ymmärtänyt.
- vääpeli..
Sirpa Rajala kirjoitti:
sotakoulu? Olen nokiamission iltoja joskus katsellut ja niissä kerrotaan sotakoulusta, niin opetetaanko siellä sotimaan ja tappamaan ihmisiä vai mistä siinä on kysymys? Sota ainakin on tappamista, näin ainakin olen ymmärtänyt.
En tiedä mikä on sotakoulu, mutta luulen että se armeejaa vastaavaa voi olla? Eikö ne kieltäydy asepalvelluksesta, niin se on sitten korvaavaa heillä se sotakoulu. Opettelevat käymään sotaa tietääkseni ilman aseita, huutamalla tai jotain, en tiedä ihan tarkkaan mutta miten nyt vihollisen saa nuerrettuu ilman aseita? Täytyis varmaan Koivistolt kysyy itelt, mut kyl se jonkunlaiseen huutoon varmaan perustuu niiden sota?
- Jeesuksennimessäjave
Kyllä on koivisto mennyt kauaksi ja pitkään,,,ei voi muuta todeta. Näin hänen alkuaikojen toimintaa netissäpä tietenkin, mutta nyt on selvät apinoinnit Benny Hinniltä ja kumppaneiltaan. Surettaa, miksi? Minusta lopussa,kun hän komensi kameran kohti ja lausui nuo sanat, sinulle,joka katsot tätä....kylmät väreet kulki selässäni,eikä ne olleet pyhän hengen väreet. Säälillä ajattelen kirkkokansaa,joka ulvoi naurusta, penkeissään, että, naurakaa nyt-vielä tulette itkemäänkin. Olen aina inhonnut teatraalista kokous menoa. Ja sitä kaatamista. Kuulkaa kun raamatun mukaan Jumalan edessä seistään!! Seisoaksenne Herran edessä, kun hän ilmestyy(raam) Jos joku kaatuikin, raam. hän kaatui kunnioituksesta KASVOILLEEN Jumalan pyhyyden edessä. Antikristus,Jumalan matkuja kaataa selälleen, häpäistäkseen Jumalan. Tämä on Arvo Hakkio nimisen miehen sanaa( muistaakseni, kuulin 90 luv)
Niin, kyllähän sitä saa ja voi hokea kuin mantraa; Jeesuksen nimessä sitä ja tätä...Mutta aina henkien toiminta pitäisi koetella. Tehdäänkö sitä helluntai tai muissa srk;ssa? En ole ikinä ääneen kuullut. Tästä on vähän opetusta. Hengeltä voi, sinäkin voit suoraan kysyä; Sinä nyt vaikuttava henki, tunnustatko Jeesuksen lihaan tulleeksi, pelastamaan ihmissieluja sielunvihollisen vallasta? Olen lukenut netistäpä tietenkin, miten suomalainen uskova mies oli ollut Rodney H Brownen kokouksessa, hän oli ollut "takavasemmalla" seuraamassa. Hän oli kysynyt juuri tuon kysymyksen: tunnustatko..? Yht`äkkiä lähellä ollut mies oli alannut huutaa engl.kielellä: nyt minut on paljastettu, nyt minut on paljastettu.- panee ajattelemaan-- Yhteisellä asialla
Koivistolla oli katolinen puhuja, jota NM:n vieraskirjassa monet kiittelevät. Ekumanian hengessä on ollut myös puhumassa uudenvuoden NM:n suurtapahtumassa Helsingin Hartwall Areenalla 31.12.2006 Puhujina ovat Koiviston lisäksi mm. Kalevi Lehtinen ja Pirkko Jalovaara. Ja USA:sta vääriä profetioitaan levittävä Chuck Pierce ja Ruotsista Hans Weichbrodt.
Lainaus Sana-lehden artikkelista "70-vuotias Kalevi Lehtinen: Tarvitaan radikaalia hengellistä uudistusta."
http://www.sana.fi/ihmiset/haastattelut/70-vuotias_kalevi_lehtinen_tarvitaan_radikaalia_hengellista_uudistusta/
>> Lehtinen tuntee katolista kirkkoa ja sen sisällä olevia herätysliikkeitä, joilla on virallinen asema kirkossa.
– Myös karismaattisella liikkeellä on katolisessa kirkossa virallinen asema, jopa oma kardinaali. Katoliset ovatkin karismaattisen liikkeen arvostamisessa paljon pidemmällä kuin me protestantit.
– Katolisella kirkolla on myös satoja evankelioimisen kouluja ympäri maailmaa. Kun olimme kouluttamassa namibialaisia pappeja, he totesivat, että katolinen kirkko leviää, koska sillä on niin hyvä evankelioimisen koulutus.
Lehtinen korostaakin, että nykyisessä maailmantilanteessa katolinen kirkko ei ole protestanttisen kirkon vihollinen vaan yhteistyökumppani evankelioimistyössä.
– Meidän ei tarvitse olla yhtä mieltä kaikesta, mutta olemme yhteisellä asialla.
Kiitos Il-Mari, että toit linkin Markku Koiviston "teatteriesityksestä".
Katsoin juuri videon.
ARVIONI SIITÄ
--
PYHÄ NAURU, PUHALTAMINEN
Ns. Torontoilmiöillä (=menestysteologiaa) ja shamanismilla on samanlaisia piirteitä.
Lainaan Kristityn foorumia:
”Shamaanit seurustelevat eläinhenkien kanssa. Ne voivat ottaa ihmisen hallintaansa.
Myös pyhä nauru (vert. nauruherätys) on usein kohdattu ilmiö okkultismin maailmassa. Se on usein demonisen menestymisen ensimmäinen merkki..
Torontolaisuuden koko kirjo on ollut shamaaneille tuttua kaikkialla maailmassa.
Myös "Toronto-siunaajien" mielellään käyttämä puhaltamisen tekniikka, jota Markku Koivistokin videolla käyttää, jonka kautta Pyhä Henki pitäisi saada virtaamaan, kuuluu okkultismin ohjelmaan shamaaneilla kaikkialla maailmassa.
--
VAPAUTTAMISTOIMINTA
Yksi epäterve kristillisyyden muoto on ns. vapauttamistoiminta.
Jeesus kyllä ajoi riivaajia ulos ihmisistä (Mark. 16:17) ja välitti myös tämän tehtävän seuraajilleen ja seurakunnalleen.
Uskon, että uskovissa ei voi olla riivaajia. Ne voivat toimia ulkoa päin hyökäten ”kiljuvana jalopeurana” (1. Piet. 5:8), mutta ei asua meissä.
Lihan tekoja (Gal. 5:19-21) ei saa nimittää demoneiksi.
Meidän Vapahtajamme voitto on täydellinen. me saamme levätä Hänen täytetyn työn varassa. Hän taistelee puollestamme.
"Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa" (1.Joh. 4:4 ).
--
KAATUMISET
Niissä Raamatun UT:n kertomissa tapauksissa, missä ihminen kaatui, ei tietääkseni missään kerrota, että takana olisi ollut joku vastaanottaja.
-Paavalin kaatuminen; Apt. 9:1-9
-sotamiehet kaatuivat, kun tulivat vangitsemaan Jeesusta; Joh. 18:1-11.
-Johannes kaatui Patmos –saarella Jeesuksen ilmestyttyä hänelle; Joh.Ilm. 1:17
--
Ei kannata juosta ihmeitten ja merkkien perässä!- worried
Niin, nämä ilmiöt ovat olleet mm. hindulaisuudessa jo iät ja ajat, ja nyt nämä riivaajat on päästetty kristillisiin piireihinkin. Pysykää kaukana näistä kaatajista!
http://www.inplainsite.org/html/kundalini.html
http://www.kristitynfoorumi.fi/pdf/uvj.pdf
- Näin on
ihmeellistä touhua! Jos tuollainen touhu on Jumalasta, niin ei voi kuin ihmetellä että miksei Raamatussa kerrota sellaisesta mitään? Täyttä teatteria on Markku Koiviston touhu, sanon mä! Tuollaiselle touhulle ei löydy Raamatusta mitään perusteita. Kukaan opetuslapsista ei kaatanut ketään eikä myöskään Jeesus niin tehnyt. Joten ei se kuulu meille uskovaisillekaan kaadella ketään eikä Pyhä Henkikään kaatele kun ei Raamatussa siitä ole mitään mainintaa.
Älkää hyvät ihmiset menko Koiviston harhaan mukaan, siitä minä varoitan teitä. Suurin osa tämänkin palstan saarnaajista on ummistanut silmänsä Koiviston touhulle. Siitä kun tulisi varoittaa eikä missään tapauksessa olla hiljaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2137643
- 1176078
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465572Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323770- 663545
- 302788
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252721On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na282565- 432470
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta172326