Nimi selville tilinumeron perusteella?

Mietteliäs...

Jos annan jollekin ihmiselle tilinumeroni, saako hän sen perusteella selvitettyä myös nimeni (ja mahdollisesti osoitteeni tai muut yhteystietoni)?

En nyt viitsi välttämättä sen tarkemmin kertoa mistä on kyse, mutta pointti on siis siinä, että uskallanko myydä netissä tavaraa ja ottaa maksun omalle tililleni (kertomatta itse nimeäni)... Vai saako ostaja selvitettyä nimeni helposti?

19

37052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Konst.Reinikainen

      alueella. Siis teet jonkun kanssa kauppaa pankkitilisi kautta, mutta et halua kertoa nimeäsi myyjälle. Sangen epäilyttävää todellakin.

      • OKHX

        ... saa selville nimesi tilinumeron perusteella.

        Joten unohda se, mitä suunnittelit.


      • Mietteliäs...
        OKHX kirjoitti:

        ... saa selville nimesi tilinumeron perusteella.

        Joten unohda se, mitä suunnittelit.

        No en nyt mitään rikollista toimintaa ollut harrastamassa.
        Kai sen voi sitten sanoakin, mitä ajattelin, ettette rikollisena pidä :) Opiskeluun tarvitsisin lisätuloja, joten ajattelin ryhtyä myymään käytettyjä alusvaatteitani, kun sitä näköjään harrastetaan netissä enemmänkin ja kysyntää näyttää olevan. Ei mitään sen kummempaa kyseessä... En vaan tietystikään halua, että ne mahdollisesti hieman perverssit miehet, jotka minulta alushousuja ostelisivat, saisivat selville oikean nimeni.

        Kysymys kuuluu siis, saisivatko he nimeni selville?

        Sillä nyt ei mitään väliä ole, saako poliisi selville nimeni, kun mitään rikollista toimintaa en aio harjoittaa.


      • Anonyymi
        OKHX kirjoitti:

        ... saa selville nimesi tilinumeron perusteella.

        Joten unohda se, mitä suunnittelit.

        Miten


    • arvelijatar

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8729351

      Nimi on tosiaan mahdollista nähdä, kun käytössä sama pankki(ryhmä).

      Tuolla on mainittu, että tilinumerosta voi (pankkiryhmän lisäksi) päätellä paikkakunnan, mutta siitä nyt lähinnä ehkä näkee, missä (konttorissa) tili on mahdollisesti avattu.
      Välttämättä ei sitäkään voi tilinumerosta tietää, koska ainakin omassa pankissani on joskus aiemmin esim. henkilökunnan tileihin tullut konttoria ilmaisevaan kohtaan henkilökuntaa ilmaiseva numerosarja.

      • arvelijatar

        Numerosarja voinee mennä kyllä senkin mukaan, minkä konttorin asiakkaaksi on luokiteltu tms. eikä missä käväisee tilin avaamassa.


      • Mietteliäs...

        Ok, kiitos vastauksesta ja linkistä.

        Enpä taida uskaltaa tilinumeroani siis antaa... Tulee vielä joku ovelle kolkuttelemaan, osoitteeni nyt on helppo ottaa selville nimen perusteella.

        Löytyisiköhän joltain parempia ehdotuksia siihen, miten em. tilanteessa maksun voisi hoitaa, jos tilisiirto ja livenä näkeminen ovat poissuljettuja vaihtoehtoja...?


      • öks
        Mietteliäs... kirjoitti:

        Ok, kiitos vastauksesta ja linkistä.

        Enpä taida uskaltaa tilinumeroani siis antaa... Tulee vielä joku ovelle kolkuttelemaan, osoitteeni nyt on helppo ottaa selville nimen perusteella.

        Löytyisiköhän joltain parempia ehdotuksia siihen, miten em. tilanteessa maksun voisi hoitaa, jos tilisiirto ja livenä näkeminen ovat poissuljettuja vaihtoehtoja...?

        No mites ois postiennakko?


      • ölåäöåläöl
        öks kirjoitti:

        No mites ois postiennakko?

        Jospa käytät PayPal -palvelua.


      • osidfhsoid
        öks kirjoitti:

        No mites ois postiennakko?

        Eikös postiennakossakin tule tietoon (paketin päälle tulevaan lappuun jossa myös mm. ostajan osoite)maksun saajan (eli lähettäjän) nimi? Vai eikö tuo ole pakollista?

        Itse joskus postiennakolla ostaneena muistelisin, että kyllä se lähettäjän nimi tuossa näkyi (muistikin voi kyllä temppuilla :)). Eli jääkö sitten postin haltuun nämä lähettäjän tiedot esimerkiksi huijausyritysten varalta?


      • postiennakko-ostaja
        osidfhsoid kirjoitti:

        Eikös postiennakossakin tule tietoon (paketin päälle tulevaan lappuun jossa myös mm. ostajan osoite)maksun saajan (eli lähettäjän) nimi? Vai eikö tuo ole pakollista?

        Itse joskus postiennakolla ostaneena muistelisin, että kyllä se lähettäjän nimi tuossa näkyi (muistikin voi kyllä temppuilla :)). Eli jääkö sitten postin haltuun nämä lähettäjän tiedot esimerkiksi huijausyritysten varalta?

        kyllä siinä paketin päällä on lähettäjän nimi ja tilinumerokin.


      • greoshrfdgd
        ölåäöåläöl kirjoitti:

        Jospa käytät PayPal -palvelua.

        Komppaan tätä. PayPal käyttöön. Se ottaa sinulta pienen provision päältä jos rahaliikennettä on runsaasti, mutta vastaavasti vastapuoli ei saa muuta selville kuin sähköpostiosoitteesi (joka on samalla "tiliyhteystietosi").


      • jykae234
        postiennakko-ostaja kirjoitti:

        kyllä siinä paketin päällä on lähettäjän nimi ja tilinumerokin.

        pyydä lähettään rahat kirjekuoressa posti restante osoitteeseen salanimellä ja sit kun saat rahat niin laitat salanimellä paskaset kalsarit muna pystyssä odottavalle karvaselkäiselle ihailijallesi :) Missä näitä paskasia kalsareita ostetaan? Toihan on muuten pirun kätevää kun ei tarvi pestä pyykkiä enää heittää vaan aina postiin kaikki. Ja jos tulee oikeen kunnolla raha pulaa niin voi hierasta pilluaan vaikka ihan uusiinkin strinkeihin..


    • Paypalli

      Saako paypalista tietoja?

    • BancaMarketer

      PayPalin vaihtoehto: http://bit.ly/IKbpz4

      Palvelu pelaa hyvin PayPal maisesti ja voit siirtää rahat pankkitilillesi . Halutestasi voit tilata palvelun Prepaid MasterCard kortin & käyttää rahat kuluttomasti missä MasterCard kelpaa.

      Palvelusta vastaanottajasta tarvitsee tietää vain E-mail osoite kuten Paypalista.

    • Anonyymi

      Kusetteja vitun retu turha tulla tälläsestä paikasta kyselee apua Tori/Facebook kusetuksia varten.

    • Anonyymi

      Haluan selvittää epämääräisen tilinumeron202408055931570A6766

    • Anonyymi

      Kyllä maksu vaatii tilinumeron ja nimen.

      Itse maksoin kaverille puhelinnumerolla op:sta op:tilille, niin verkkopankissa nökyi kaverin nimi vaikka maksutapa oli siirto.

      • Anonyymi

        Siirto-palvelusta en tiedä mutta OP-mobiilissa tai verkkopankissa nimeksi voi laittaa vaikka jee jee. Mobilepayssa ym näkyy aina nimi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe