Pientä kaupantekoa olisi edessäpäin, ja kävi mietityttämään tilinumeron luovutus kaupankäynnin ostajapuoliskolle.
Tarkoitus olisi siis ilmoittaa myyjäpuolelle vain tilinumero, ja rahojen tultua pistää paketti postiin.
Onko ostajan tämän pelkän tilinumeron kautta jotenkin mahdollista saada jotakin tietoja minusta selville?
Lähinnä nyt tarkoitan tietysti nimeä, paikkakuntaa tms.? Voiko näitä näkyä esimerkiksi tiliotteessa, kuitissa tai verkkopankin kautta?
Tapauksissa joissa tilattua tavaraa ei näykään, on luultavasti jotkin eri keinot? Kuitenkin nyt tarkoitan että voiko jotakin tietoja minusta näkyä yksinkertaisesti maksusuorituksen takia toisella osapuolella, tietämättäni?
Kiitoksia avusta!
Tietojen saanti tilinumeron kautta?
3
5671
Vastaukset
- MS
Tilinumero olisi menossa tietoon siis OSTAJApuolelle, itse olen myyjänä.
- arvelijatar
Jos maksu tapahtuu saman pankin sisällä, voi tilinomistajan nimi tulla esille.
Esim. OP:n verkkopankissa maksua hyväksyttäessä tulee muistaakseni pankin järjestelmästä näkyviin tilin omistajan nimi, jos tili on OP:ssa. - eretv
tilinumerosta näkee aina paikkakunnan ja pankkiryhmän,
jos maksaa saman ryhmän pankissa, päätteellä, usein näkee,
toiseksi, jos olet muuten ok, älä peittele tai yritä vilppiä,
kyllä useat kaverit saavat sen selville ja helpolla,
ei tilinumero ole salaista tietoa, vaikak sitä ei pankista annetakaan läheskään kaikille.
"Tapauksissa joissa tilattua tavaraa ei näykään, on luultavasti jotkin eri keinot?"
joo rikosilmoitus ja jos sinut saadaan pienestäkin vilpistä kiinni ja joudut oikeuteen, olet hyvin heikoilla,
pian on tonnin parin lasku vastapuolen vaivoista ja avustajan kuluista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli439398"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn524004Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.413010Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1282652Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1022529Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen
Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji1472302Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on271987Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait161675Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.331487- 711307