Mitä tarkoittaa? Samalla syttyi moottorin häiriövalo. Auto on citroen c4 1.6 hdi bmp fab -06 ajettu 116 tkm. Huoltoon torstaina ja eivät tarkkaan osanneet sanoa, muutakuin testeriin, koska kyseinen häiriö-ilmoistus voi olla esim. liittimeen johtuvaa, egr:ään, fabiiin yms. Autolla voi kuulemma ajaa, mutta jos nykimistä rupeaa esiintymään tai puutumista, niin sitten heti huoltoon.
Depollution system faulty
32
25428
Vastaukset
- OldFellow
Sama vika "rahikaisella" eli C4 1,6 hdi bmb -07 aj. 115 tkm.
Nyt kaksi kertaa lyhyellä ajalla. Auto käy tyhjäkäyntiä mutta ei ota kierroksia. Olosuhteet molemmilla kerroilla samat, kireä pakkanen joka lauhtui nopeasti. Ekalla kerralla auto lähti illalla käyntiin eikä muuta ongelmaa kuin tuo virheilmoitus ja moottorinkuva mittaristossa. Huollossa ei löytynyt mitään vikaa, virheilmoitukset kuitattu pois. Nyt aamulla sama temppu, sain auton lämpöiseen talliin, katsotaan illalla miten käy. Jos käy taas normaalisti alan epäilemään esim. huohotinputken jäätymistä, sehän on ollut useissä nykyautoissa ongelmana täällä "pohjoisnavalla". Mutta palataan asiaan myöhemmin.
Ja vastaajille tiedoksi, turha vitsailla merkin vaihdosta. Jokainen ajaa millä ajaa kaikkine ongelmineen, joten vitsiniekat voivat siirtyä jonnekin lasten osastolle ellei ole mitään rakentavaa sanottavaa.- DeGaulle
Voi olla partikkelisuodatin, joka pitäis vaihtaa??
- C5 HdiA
DeGaulle kirjoitti:
Voi olla partikkelisuodatin, joka pitäis vaihtaa??
Missä vika kun talvesta toiseen C5 dieselini toimii kaikinpuolin häiriöttä, satojatuhansia takana kilometreissä
- kohtalotoveri
C5 HdiA kirjoitti:
Missä vika kun talvesta toiseen C5 dieselini toimii kaikinpuolin häiriöttä, satojatuhansia takana kilometreissä
Samoin minun C5 HdiA toimii ilman mitään häiröitä ja vikoja. Onkohan se vaarallista ?
- sai tarpeeksi..
ja niitähän riittää. Jos ei just sillä hetkellä pahempia niin kojetaulun valot vilkkuu ja näyttää mitä sattuu.
Hulluinta siinä onkin kuka tuomoisia tekeleitä ostaa.- LeGaulle
Vika korjattiin huollossa, pikkujuttu, ei veloitusta.
- EGR
Sama vika vaivaa myös tojotia. Veto katkeaa, eikä lulla kulje 60km kovempaa. EGR niissä kokoajan kiusana. Että se siitä merkkien valittamisesta.
- taas...
Ei sulla ole tuollaista autoa! BMP vaihteisto tuli vasta vuonna -07 markkinoille...
- OldFellow
Moikka, taas toimii ihan OK, itseasiassa toimi jo eilen illalla. Ainoastaan merkkivalo on jäänyt palamaan kuten ennenkin. Vahvasti tuntuu että tuo pakkasen nopea lauhtuminen on se lähtökohta ongelmille.
Oliko sinulla lohkolämmitin käytössä? Minulle ei, ei ole edes asennettu ja silti lähtenyt kylmästä (-25) hyvin käyntiin.
Pohtiessani asiaa päädyin seuraavaan: Kun pakkanen lauhtuu niin samalla ilman kosteus lisääntyy ja moottori on kuitenkin vielä kylmempi kuin ympäristö. Tällöin on mahdollista että käynnistettäessä kosteus tiivistyy jonnekin imukanavistoon ja jäätyy joka aihettaa koko ongelman. Koska moottori käy tyhjäkäyntiä normaalisti se lämpenee ja riittävän odottelun jälkeen jäätynyt kohta sulaa, miten kauan tähän menee ei osaa sanoa kun ei ole ollut aikaa jäädä odottelemaan. Työpäivän jälkeen kuitenkin ongelma on poissa.
Maahantuoja tarjoaa kiinnittämistä tietokoneeseen ja valohoitoa ja sehän "auttaa" koska kaikki toimii. Jos joku tuntee tuon imupuolen rakenteen niin voisi kertoa olisiko ehdottamani ongelman aiheuttaja. Nyky autoissa nuo rakenteet lienevät aikalailla monimutkaisemmat kuin joskus ennen muinoin.- DEGAULLE
Kaksi päivää oli vikailmoitus ja moottorihäiriövalo paloi. Silloin muuten kun nämä syttyi, niin oli lauhtunut melkein 10 astetta muutamassa tunnissa. No, nyt se ilmoittaa että not faulty, eli ei vikoja. Vois hyvinkin olla tuo imukanava??? Auto oli muuten lämmityksessä lähes 2 tuntia ja sisätilalämppärikin on. Menen kuitenkin näyttämään, mitä testeri sanoo. Joku tuos muuten sanoi, että olis provo. Kyllä auto on -06 bmp ja diesel kone. kyseinen auto on muuten sama, mistä löytyy testi iltasanomissa.
- OldFellow
DEGAULLE kirjoitti:
Kaksi päivää oli vikailmoitus ja moottorihäiriövalo paloi. Silloin muuten kun nämä syttyi, niin oli lauhtunut melkein 10 astetta muutamassa tunnissa. No, nyt se ilmoittaa että not faulty, eli ei vikoja. Vois hyvinkin olla tuo imukanava??? Auto oli muuten lämmityksessä lähes 2 tuntia ja sisätilalämppärikin on. Menen kuitenkin näyttämään, mitä testeri sanoo. Joku tuos muuten sanoi, että olis provo. Kyllä auto on -06 bmp ja diesel kone. kyseinen auto on muuten sama, mistä löytyy testi iltasanomissa.
Todellakin, eilen töistä lähteissä poistui virheilmoitus ja merkkivalo sammui. Kaikki toimii kuin ei mitään olisi ollutkaan, eli entistä vahvemmin menee ajatus tuohon jäätymis ongelmaan. Mikä omituista että jäätyy vain paikoillaan, ajossa ei ole ollut mitään ongelmia vaikka pakkasta on tänä talvena riittänyt. Automaatti-ilmastointi/lämmityskin toimii paremmin kuin osasin odottaa.
Mitäs olet noin muuten tykännyt kulkupelistä? Minä ostin mukavan kyydin ja pienen kulutuksen vuoksi. Kilometrejä kertyy aika reilusti noin 70-80 tkm vuosittain. Nyt kulutus on tankkauksista laskettuna 4,8 l/100km, joten ihan siedettävä. Auton tietokone näyttää vielä pienempää mutta se laskee ilmeisesti vain liikkeellä ollessa. - De Gaulle
OldFellow kirjoitti:
Todellakin, eilen töistä lähteissä poistui virheilmoitus ja merkkivalo sammui. Kaikki toimii kuin ei mitään olisi ollutkaan, eli entistä vahvemmin menee ajatus tuohon jäätymis ongelmaan. Mikä omituista että jäätyy vain paikoillaan, ajossa ei ole ollut mitään ongelmia vaikka pakkasta on tänä talvena riittänyt. Automaatti-ilmastointi/lämmityskin toimii paremmin kuin osasin odottaa.
Mitäs olet noin muuten tykännyt kulkupelistä? Minä ostin mukavan kyydin ja pienen kulutuksen vuoksi. Kilometrejä kertyy aika reilusti noin 70-80 tkm vuosittain. Nyt kulutus on tankkauksista laskettuna 4,8 l/100km, joten ihan siedettävä. Auton tietokone näyttää vielä pienempää mutta se laskee ilmeisesti vain liikkeellä ollessa.Ostin auton aiempien kokemusten perusteella, siis on ollut jo pari citikkaa ja pelanneet melko asiallisesti. Kulutukset ovat olleet pieniä, erittäin lämmin...ehkä lämpiminpiä diesel-moottorisia autoja. Hiljainen, kulkee asiallisesti ja hyvä huolto. No ongelma-asioita on joskus noi vikailmoitukset ja takajarrut...tai oikeastaan niiden jäätäminen. Muuten eivät ruostu, tais olla Ruotsin tilastojen mukaan vähiten ruostuva auto pösöön kanssa. Molemmat saivat neljä tähteä. Mersu sai kolme, Toyota kaksi ja Foortti yhden. Auto on myös edullinen hankkia käytettynä, joten jos on korjattavaa joskus, niin on se kuitenkin monta tonnia edullisempi kuin esim tojo tai volkkari. Ja onhan niiskin aina jotain. Järki hankinta-
- DeGaulle
Depollution system faulty selvisi. Autoon asennettiin uusi softa ja ongelmat hävisivät. Autoa ei oltu päivitetty sitten 2007 ja siinä syy. Hinta kyseiselle operaatiolle oli 61 euroa eli vikakoodien luku, uusi softa ajattiin sisään ja varmennettiin, että egr-venttiili ottaa tiedot vastaan. Hyvin hoidettu.
- -tar
Eikä kallis. : ) Hyvä!
- c4 1.6hdi -06 172000
-tar kirjoitti:
Eikä kallis. : ) Hyvä!
Itselläni tuli viime talven kovemmilla pakkasilla tuo sama virheilmoitus sekä moottorin vikavalo. Kävin huollossa siinä luulossa, että nyt kilahti se suodatin, mutta toinen oli syy... Polttoaine korkin ympärillä on hiukkassuodattimeen yhteydessä oleva magneettikytkin, joka tarkkailee tankkausten väliä ja määriä. Tuo oli omassani se virhekoodin syy. Se on ilmennyt jokaisen kovemman pakkasjakson jälkeen. Suodattimen toiminnan voi päätellä itse siitä kun takalasin lämmitin sekä peilit lämpeävät "itsestään" Eli järjestelmä on niihin kytköksissä. Samalla auton käyntiääni hieman yli tyhjäkäyntinopeudessa madaltuu ja kuulostaa siltä kuin pakoputkessa olisi tennispallo. Polton jälkeen auton ulkopuolella takarenkaan kohdilla haisee voimakkaasti palaneen käry. Sisällä voi myös kuulua sulakerasian suunnalta releen naksutusta. Itse olen tarkka siitä, että autoa ei sammuteta silloin kun tuo poltto on meneillään ja käyn silloin ajamassa valtatiellä vähän suurempia nopeuksia. Hiukkassuodattimen nesteen lisäsin itse viime vuonna, eikä varoitusvaloa ole vielä tullut esiin. Katsotaan tuleekokaan..
- Zitikkaman
Missä tuohon hintaan uusi softa?
- näin tein...
vaihda äkkiä kunnon automerkkiin.
- Näin tein...
Vaihdoin Tojon Sitikkaan.
- subbari 10
en uskaltanut ottaa sitten sitikkaa. Päädyin Subaruun luotettavuuden takia. Kyseinen merkki on aina kärjessä kun luotettavuustutkimuksia tehdään ja on vielä aito Japanissa tehty auto.
- adgf
niin aivan hirveä laite se on. Minulla oli 90-luvun loppupuolella nelivetoinen Legacy, se oli jotenkin mukavan tuntuinen vaikka pellit oli mitä oli.
- itsekin päädyin subb
adgf kirjoitti:
niin aivan hirveä laite se on. Minulla oli 90-luvun loppupuolella nelivetoinen Legacy, se oli jotenkin mukavan tuntuinen vaikka pellit oli mitä oli.
on niin aito luotettava japsiauto mitä voi olla. Ei löydy kaikenlaisia mystisiä (sähkö)vikoja mitä ranskalaisautoissa ja arvo säilyy hyvin. Aito neliveto vielä kaupanpälle jota ei muissa citymaastureissa ole löytyy foresterista.
- ei subbea
itsekin päädyin subb kirjoitti:
on niin aito luotettava japsiauto mitä voi olla. Ei löydy kaikenlaisia mystisiä (sähkö)vikoja mitä ranskalaisautoissa ja arvo säilyy hyvin. Aito neliveto vielä kaupanpälle jota ei muissa citymaastureissa ole löytyy foresterista.
polttoaineenkulutus on kova. Kannattaa lukea Subaru-palstalta kokemuksia. Renkaita ei saatu tasapainoon, ovenkahvan ympärille tuli lommoja koska pelti on ohutta, lamputkin heiluivat. Aivan susi.
- tyytyväinen...
ei subbea kirjoitti:
polttoaineenkulutus on kova. Kannattaa lukea Subaru-palstalta kokemuksia. Renkaita ei saatu tasapainoon, ovenkahvan ympärille tuli lommoja koska pelti on ohutta, lamputkin heiluivat. Aivan susi.
mitä tiedän. Lujempi kuin Toyota.
- ei hyvä, ei hyvä!
Ei liity talveen. Tuli kesäkuussa. Käytetty pajalla. Vaihdettu EGR ja hehkut mutta kahden päivän päästä sama ilmoitus ja veto loppuu automaattivaihteistolla ajolla. Uudelleen käynnistyksen jälkeen lähti vetämään automaatillakin. Välillä ajettu manuaalilla, välillä automaattivaihteistolla. Auto Diesel mutta samoja vikoja myös bensakoneilla.
Tyyppi C4 1.6 Hatchback, kilometrejä 170 000. Luin brittisivustolta asiasta ja esim. Peugeot 307:ssa ollut hirveästi, ja jopa monilla autoilla jossa kilometrejä vain 20 000 - 30 000. - Citroen C4
Itselläni (automaattivaihteisto): EGR-venttiilin ja hehkujen vaihto sekä polttoaineen suodattimen vaihto. Maksoi yli 900 euroa. Huomautettakoot että polttoaineen suodattimen olisi pitänyt kestää 60 000 km huoltovälin mutta kesti vain 52 000 km.
- C4 1.6 HDI 90
Mulla riitti vikailmoituksen poistumiseen pelkkä pa-suodattimen vaihto, EGR ja hehkut eivät asentajan mukaan aiheuta äkillistä tehojen katoamista ja valon syttymistä. Hehkut on kyllä syytä vaihtaa aina muutaman vuoden välein, sillä palaneet karstoittuu niin pahasti kanteen paikoilleen, että saattavat vaihdettaessa katketa ja silloin ei hyvä heilu, ei ainakaan omistajan kukkarossa.
- pölijäke
15 astetta ulkona lämmintä, kaasutin normaalia kovemmin tielle koska bussi oli tulossa, kiihytyksessä pieni nykäys ja Depollution system faulty -ilmoitus ja joku toinen. meinasi pskoa housuihini. auto ei nykinyt eikä mitään, toimii moitteetta, mutta moottorivalo toimii.
just nyt ei olis varaa korjauttaa / tarkastuttaa ollenkaan, täytyy viikonlopun yli tutkia lähteekö itsekseen pois tai vienkö huoltoon.
kele kun sapettaa, toivottavasti ei ole kallista.....- valmetilla
Nokinenä tekniikkaa on näemmä viilattu, sitten viime näkemästä!
- Ongelmabmw
Noissa onkin ollut hieman ongelmia. Johtunee siitä että tulevat bmwltä koneet.
- Kaikki.samaa.kuraa
Jotenkin tuttua tarinaa. Itselläni oli aikoinaan -05 Peugeot 405 1,6 HDI. Samat oireet. Kaverit kehottivat vaihtamaan kunnon autoon - vaihdoin sitten Toyota Avensis 2,2 D4D:een. Mitä sain Toyotan mukana? No, huonommat ajo-ominaisuudet, rusahtelevat vaihteet ja pisteenä i:lle: Toyotan mielenrauhaa tuottava tekniikka (diesel-moottori!) kosahti 120 tkm:ssa. Kansipahvin pettäminen aiheutti moottorin vaihtamisen. Ei kuulemma voinut vain tehdä kansiremonttia. Niin, että suo siellä - vetelä täällä. Viatonta autoa ei ole tehty.
- Anonyymi
Terve, ostin huutokaupasta Citroën c4 1,6 hdi ajettu 280000, depollution fault valo paloi, auto kulki kuitenkin mielestäni normaalisti, tämä on ensimmäinen RANSKALAINEN mitä on pihassani koskaan ollut 😁 ja ei muuten ole viimeinen. Auton ajo-ominaisuudet 10+ ja tämä on tosi, huollot teen itse ja niiden helppous 10, yksinkertainen ja tilaa on, EGR :N puhdistus 9+,DPF pöntön irrotus ja pesu 9,5+, oli muuten täysin tukossa ei mennyt vesikään läpi, nyt menee 👏👏 DPF valon kuittaus ja AUTO toimii virheettömästi 😁 2500km testiä kulutus 4,2l/100km ja vetoja on, olen länsinaapurin automerkin VAHVA kannattaja mutta mutta olen kyllä nyt CITROËN MIES loppuun asti. PS, ei ole huono tuo ROBOTTI vaihteistokaan vs, VOLVO automaatti. 🤔
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232538- 1351945
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631276Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151271En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771131Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351122HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio271113Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451079Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉831029Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse60992