en oo ikinä seurustellut ja koht 20

vastatkaa ,,,

Oon kohta 20 enkä oo ikinä seurustellut, taikka edes suudellut. Tuntuu että hiukan outoa... Kun joku paljon nuorempikin on jo. En vaan pysty tosta noin mennä puhumaan uusille ihmisille, vaikeaa :( Onko täällä muita? Tuntuu että oon ainoa joka ei oo seurustellut tähän ikään mennessä! Yleensä valehtelen aina jollekin esim. jossain chatissa joku kysyy että montako poikaystävää sulla on ollut. Tuntuu että tähän ikään mennessä ois pitänyt jo olla jotain kokemusta seurustelusta, mutta ei mulla vaan :(

37

5598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...jantuksissaan prinssiä valkosella hevosella. Elele vaan ihan tavis eloa. Suuteleminen ei nyt kauhean tärkeää kyllä oo.Miks pitää valehdella ,eikö oo upeaa sanoa että on ollu tärkeämpää tekemistä,kuin pussailu. Mutta jos haluaa tutustua mukaviin ihmisiin ja samanhenkisiin,niin voi mennä sellasen harrastuksen pariin,mistä tykkää. Sieltä jopa löytää tervehenkisempää jengiä,kuin bileistä ja ravintoloista. Koiraharrastus tuo takuuvarmasti mahtavia ihmissuhteita ja moni muu reipas harrastus. c: (:

• tallaaaaja

Nuorihan sä vielä olet, et todellakaan ole ainoa! Katsele vaikka vanhoja keskusteluja-> on meitä mattimyöhäsiä muitakin. En ole minäkään koskaan seurustellut vaikka olen jo 23v. Baarissa ekan kerran suutelin kun olin 21v ja sekin oli ihan vahingossa (tyyppi tunki kielensä kurkkuun väkisin ja täysin yllättäen...). Enkä sen jälkeen ole kuin muutaman kerran suudellut, jos niitä edes suudelmiksi voi sanoa. Tunnen itseni niin huonoksi suutelijaksi, etten osaa rentoutua ja haluan vain äkkiä pois. Baareihin kannattaa mennä, jos suutelusta haluat kokemusta mutta ei sieltä seurustelukumppania löydä. Tai tietysti löytää, jos on hyvä tuuri. Mutta hei, ei sinkkuudessa ole mitään pahaa ;) Kyllä sä vielä jonkun löydät, usko pois.

• vanhapiika90

Kyllähäm meitä on, tuolla yksinäiset palstalla on reilusti yli 20v hemmoja, jotka eivär oo koskaan seukannut.
        harmi vaan, mutta ei sille voi mitään kun on tämmöinen ujohiljainentylsimys.

• 34567654
    • m22..

Minä olen 22 ja en ole edes suudellut ketään. Eli ei mene niin huonosti kuin minulla.

• 4567ijh

Piakkoin olen 27 ja samassa tilanteessa.

• 21

Mä seurustelin ekan kerran vasta 21-vuotiaana ujouteni ja todella huonon itseluottamuksen ja epävarmuuden takia. Seurustelen edelleen saman ihmisen kanssa, en vaan oikeen osaa sitä..oon tottunut olemaan yksin ja viihdynkin niin välillä. Alotin käymään baareissa ja sillon löysin sieltä tän ihmisen..ihan uus maailma avautus..

• 6u8rft

muttei miehellä.

• stna.
        6u8rft kirjoitti:

muttei miehellä.

No hei! Luuletko tosiaan että nainen ymmärtäisi tuon pointtisi?

• ryhtyvät...

Monikaan ei ole seurustellut tuohon ikään mennessä.... Oikeastaan eipä tuolla ole väliä onko vai eikö. Sanotaanko että monet jotka ovat "seurustelleet" aikaisemmin niin monesti ovat tehneet sen juuri sen takia, koska ovat kokeneet olevan jonkin "pakon" siihen juuri kuten sinäkin asian koet. Varsinkin miehet kyllä katsovat "naisen kokemattomuutta" positiivisena asiana. Päinvastoin tilanne on hieman hankalampi. Tosin tuossa iässä tuo ei ole kovin iso juttu ja ei ole juuri 5 vuodenkaan päästä.... Naisen on yleisesti ottaen helpompi tavata mies vaikka 30-35-40... Miehellä tilanne alkaa heiketä dramaattisesti 25- jälkeen jos on edelleen "kokematon".

• ...

"Varsinkin miehet kyllä katsovat "naisen kokemattomuutta" positiivisena asiana. Päinvastoin tilanne on hieman hankalampi."

Ei välttämättä niinkään. Minusta olisi vain positiivista, jos mies olisi myös kokematon, ja uskon että monien muidenkin ujojen naisten kohdalla on samoin. Kovin kokeneet miehet eivät itse asiassa edes kiinnosta.

• 9iii

olen nainen , 21v, en ooi ikinä seurustellut , ihmisille puhuminen tuottaa ongelmia, olen ujo ja epätoivoinen suorasti sanottuna. en tiedä olenko sairas ta onko edes olemassa lääkitys näihin oireesiin.

• kisuellen

Minä olen ihan oikeesti 38 v, enkä ole koskaan seurustellut.Tämä ei ole vitsi. Kyllähän se harmittaa ja mä en vieläkään ol ihan osannut luopua toivosta. Aloita vaikka joku uusi älyttömyysharrastus!joogaa, taijita postimerkkien keräilyä, seinäkiipeiluä, taikka zumbaa...

• yykaakooneeviikuusee

Huh, itse en kyllä jaksaisi noin pitkälle odottaa, tekisin oman "ratkaisun".
        Älkää silti tehkö samaa minkä minä aion tehdä kun en enää jaksa!

• Kisuellen

Ja mikähän se oma ratkaisu mahtasi olla? He kaikk murehtiat, onko ideoita? Miten olla mahdollisimman hankala sinkku? Kuinka murphyn laki toteutisi parhaiten? Hulluttelua kohtuu hinnalla! Its sanoisin, että valitkaa työväen listalta halvalla hulluin harrastus itsellenne ,jonka keksitte ja alkakaa vaikka vegetaristeiksi ja hankkikaa itsellenn lellikiksi kurjissa oloissa elellyt löytöeläin!

• taas.

vai nin

• tupor

et ole todellakaan ainoa. itse sain ekan kerran kontaktin vastakkaiseen sukupuoleen 21-vuotiaana ja sekin vaan sen takia et aloin käymään baareissa ja pystyin jopa puhumaan kun olin juonut..

• ac2c3

naama kauhea ja ujous päälle...kyllä elämä potkii päähän joitakin

• ddcdcd

23v kohta ja sama tilanne, olen jo nyt luopunut toivosta, olen niin sairaalloisen ujo, etten uskalla mennä keskustelemaan kenenkään kanssa.

• Anonyymi

altista itteäs

• m25v

ei muuta kuin jono jatkoksi,25v,enkä ikinä seurustellut.2 treffeillä käynyt,molemmat "pokannut" netistä.Jälkinmäiset oli vasta ikään helmikuussa jolloin suutelin ensinmäisen kerran.
      Jotenkin tälläisenä aikakautena jolloin kaikkien pitäisi alkaa seurustelemaan viimeistään 16v:nä että olisi yhteikunnallisesti kelvollinen alkaa meikäläisen kaltaisesta tuntumaan että on jotenkin "jälkeen jäänyt "ja ei kelpo.
      Kuitenkin tosiasia on,että meistä jokainen etenee omaa tahtia,toinen voi alkaa seurustelemaan 16v toinen 19v ja kolmas 28v,eikä yksikään noista ole sen huonompi vaihtoehto,toisilla se vain ottaa omanaikansa.
      Ja hienointahan olisi,jos voisi jättää kaikki turhat ihmissuhdedraamat väliin ja siirtyä suoraan oikeasti onnelliseensuhteeseen.

Itse antaisi sellaisen neuvon,että te jotka olette oikein ujoja,alottakaa vaikka chatissa juttelemisella.Ei muuta kuin rohkeasti sanomaan toiselle moi,ja mitä kuuluu.Kyllä se siitä lähtee petraantumaan vaikka aluksi ujostuttaakin.
      Hommaahan voi kehittää sitenkin että jos löytyy mukavan oloista seuraa niin voi ottaa vaikka meseen ja joskus myöhemmin camitella.

• ppplloo

luota jeesukseen.

• lsdkfjpowigf

Hei! Ei sinussa ole mitään vikaa, vaikket ole 20 ikävuoteen mennessä seurustellut! Itsellenikin tuli ensimmäinen suhde, kun olin hieman päälle 20 vuotta. Suhde kesti vuoden, ja opetti paljon. Jälleen ollaan lähtöpisteessä, ei se mitään, vaikkei ole seurustellut! Itsekin suutelin ensimmäisen kerran 18-vuotiaana, ja sekin vahingossa, kun mies todellakin työnsi kielensä kurkkuuni. 19-vuotiaana oli ensimmäinen 'kertani', mutta sekin raiskauksen jäljiltä. 21-vuoteen asti ehdin olla paljon hyväksi käytetty, monesti pettynyt ja melkein katkeroitunut. Ja silti, kaikesta menneisyyden vastoinkäymisistä huolimatta löysin jonkun. Ja vaikka kaikki on ohi nyt, en silti menetä toivoani :)

Mieti niin päin: eikö ole hyvä, ettet ole joutunut vastakkaisen sukupuolen väärinkäyttämäksi? Näitäkin kun on. Olet säästynyt, voin vannoa, paljolta tuskalta. Ja voit taas miettiä näin päin: kaikki hyvä ja ihana (rakastuminen, parisuhde) on edessäpäin ;) sinä tapaat sen, väistämättä, olit ujo taikka et!

Itse olin ujo 18-vuoteen asti, mutta oman "itsetutkiskelun"jälkeen rohkistuin: ymmärsin kaikki hyvät asiat minussa. Pyydänkin sinua miettimään itsessäsi kaikkia hyviä puolia: mieti mitä kaikkea hyvää ja hienoa sinussa on! Perehdy itseesi, ja valaistu, hyvä itsetunto säteilee muille ja saa heidät lähestymään sinua ;)

Näitä rakkaustarinoita on monia, huolimatta ujoudesta. Ystäväni ovat kohdaneet rakkaansa persoonallisuudestaan huolimatta kummallisissakin paikoissa: hassua, mutta baarissa todellakin, festareiden jälkeen tien laidalla, kassan jonossa (!), oman rakastajansa (niimpä) kautta.

Ja vaikka olisitkin ujo, tarvitseeko sinun muuttua? Ehkä se juuri on se ihastuttava piirre sinussa, osa sinua itseä ;) Nauti elämästä, rakasta itseäsi! Kaunista kevättä, ja lämmintä kesää sinulle! :)

• 8 + 2

Mä olisin tosta ylpee, koska nykyään niin monet aloittaa ihan liian nuorina hölmöilemään ryhmän painostuksesta ja sitten tulee teiniraskauksia ja muita ongelmia kun lapsena aletaan seurustelemaan, itsekin aloin vasta yli 2-kymppisenä. Se ei ole mitenkään imartelevaa, jos exiä on kertynyt paljon. Päinvastoin alkaa ihmettelemään että missä vika jos tuohon ikään mennessä on jo ollut niin monen kanssa eikä ole pystynyt pitkäaikaiseen suhteeseen. Eli kannattaa ensin aikuistua niin on se suhdekin sitten toivottavasti kypsemmällä tolalla.

• rrrrrrrr

Koeta usko, että sinulle löytyy kyllä oma ihminen. Olin itse ujo ja arka ja 24, kun alkoi ensimmäinen seurustelu. Minuakin kokemattomuus harmitti ja hävetti. Enemmän kuitenkin raastoi yksinäisyys ja toisen kaipuu.

Voimia sinulle!!!

• :D

Olen 28 ja seurustelen ensimmäistä kertaa elämässäni. Elän avosuhteessa, olen seurustellut yli vuoden. Avomieheni on kolmas sekä viimeisin niistä miehistä kenen kanssa olen harrastanut seksiä. Perheväkivallasta, koulukiusaamisesta ja ujoudesta kärsineenä olen päässyt jaloilleni. Nuo kolme viimeksi luettelemaani asiaa tekevät ihmisestä muita vieruksuvaksi, epäsosiaaliseksi ja miehiä pelkääväksi.

• w

Aloittajalle: Ota ihan rennosti. Ei sun tarvii yhtään hävetä. Ihmiset on erilaisia, toisilla on poika/tyttökaveri jo teini-ikäisenä toiset taas alkaa seurustelemaan vasta yli 20 vuotiaana, jotkut myöhemminkin! Itse seurustelin ekan kerran yli 20v.
      Muistan kun olin sun ikäinen, oli kauheita paineita kun en ollut seurustellut. Ajattelin, oon jo näin vanha, eikä mul ole ollut poikakaverii - oon varmaan maailman vanhin joka ei oo seurustellu. Muista sussa ei ole mitään vikaa.

• yksvaa5

mukava nähdä muitakin samanikäisiä kokemattomia

• we are golden

Ihana että löytyy näinkin paljo tämän ikäisiä ihmisiä jotka ei ole seurustelleet vielä. :) itse olen 20 ja välillä aika alakuloinen asian takia, koska olen kova miettimään että mitähän kaikki muut minusta ajattelee - haluaisin olla mahdollisimman täydellinen muiden silmissä ja vasta tässä 20-vuotiaana alkanut "järkiytyä" ja arvostaa yhä enemmän itseäni sellaisena epätäydellisenä kuin olen. Olen tajunnut miten erilaisia ihmiset oikeasti on. Ainahan tuota lausetta hoetaan, mutta kun oikeasti alkaa tajuta että ihmisiä (eli myöskin minua) on mahdotonta asetella "arvoasteikolle" luonteenpiirteiden tai kokemuksen mukaan, niin tunne on aika vapauttava - ei välttämättä tarvitse tehdä kaikkea samalla lailla kuin monet muut. Vielä välillä tuntuu hieman alakuloiselta, mutta osaan kiskoa itseni nykyään paremmin itsesäälistä irti :) ja näidenkin keskustelujen lukeminen helpottaa usein.

• dgsgs

mä olen kohta 25 enkä koskaan olen pelannut tennistä.

• tka23290

Tiesinhän minäkin että en ole ainoa 21v mies, jonka kokemusskaala on nollassa mutta silti se ei oikeastaan asia iskostu kun vasta sitten kun sen näkee näin konkreettisesti toisten sanomana. Hiukan yllättynyt olen siitä että täällä tuntuu olevan myös naisväkeä, koska tietenkin harhaanjohtavasti olen aina kuvitellut, että 20 neitsyt on enemmän meidän nörttimiesten juttu.

Omat "seurustelupaineet" juontavat juurensa myös siihen harhaan, että kaikki muut ovat jo ehtineet ja pitää minunkin jo päästä toimintaan mukaan ettei kukaan ajattele mitenkään oudoksi. Toisaalta olen lähestulkoon yksinäinen susi joten ei suuremmin ole ketään lähipiirissä joka noin voisi ajatella.

Ehkä toiveajattelua, ehkä vain epätoivoinen mutta kirjoitanpa tännekin jotain itsestäni. Ties vaikka löytyisi joku yhtä kokematon nainen, jolle kelpaisin.

Kuitenkin...

Jyväskylän alueella vaikutan, En tiedä olenko oikeastaan ujo mutta olen hiljainen mutta jos keskustelunaihe löytyy josta tiedän jotain niin availen suutani joskus liikaakin. Hiljaisuuteni tekee minusta tosin hyvän kuuntelijan (ja ettekös te naiset pidä miehistä, jotka osaa kuunnella?) ;)

Varsinainen ongelmani oikeastaan on se että pelkään ettei minulla ole keskusteluun mitään tarjottavaa ja siksi jään usein tuppisuuksi.

Olen avoin siinä mielin, että en tuomitse erilaisia mielipiteitä tai näkökantoja. Omaan hiukan kuivan ja sarkastisen huumorintajun. Harrastan lentopalloa, fantasiakirjallisuutta ja tietokonepelejä (ei ihan perusnörtti mutta melkein) ja nautin musiikin kuuntelusta enkä käännä selkääni millekään musiikityylille vaan kaikki menee aina klassisesta poppiin.

Minussa on hiukan filosofin vikaa ja vuosien yksinäisyydessä olenkin ajatellut asioita mitä syvällisemmin ja olen tainnut värssäistä runon jos toisenkin kun sanat loppuivat kesken.

Siinäpä sitä... toisaalta voisi ajatella, että asiat synkkais paremmin kahden kokemattoman välillä niin ei ole mitään suorituspaineita, toisaalta jotkut arvostavat toiselta kokemusta enemmän. Joka tapauksessa tarjoan tässä itseäni sellaisena kuin olen. Jos tuntuu, että kemiat saattaisivat osua yhteen niin

[email protected]

• e7474gj68

"Omat "seurustelupaineet" juontavat juurensa myös siihen harhaan, että kaikki muut ovat jo ehtineet ja pitää minunkin jo päästä toimintaan mukaan ettei kukaan ajattele mitenkään oudoksi."

Tuo se syy on minullakin. Ja se on epäloogista! Mutta massan paine... se murskaa yksilön kuin koppakuoriaisen. Kokemattomista tehdään (fiktiivisiä?) komedioita, joille nauretaan.

Olisi mielestäni täydellistä, että löytäisi sen yhden naisen, jonka kanssa on hyvä olla. Jonka kanssa voi seurustella ja rakastella. Seksi ja seurustelu eivät ole minulle itsessään arvokkaita. Valitettavasti informaatioassymmetrian takia tilanne on vaikea, kun ei tiedä toisen reaktiota - kuinka hän suhtautuu kokemattomuuteeni? - ja arvomaailmaa.

• 20+8

m29v täällä ja on tainnu juna mennä jo...

• Anonyymi

no onhan ed 90 päivää morsian ohjelmasta 50 vuotias ja silti löytänyt jonkun

• ;))

Mun veli on 24 ja ei sekää koskaa oo seurustellu, suudellu tai ees jutellu tytöille.

U are not only one

• Just joo...

Miksi kaikki valittaa, että menee huonosti, jos ei oo seurustellu jotain ennen 25 ikävuotta?! Suurin osa ei ole seurustellu etenkään 20-vuotiaana. En minäkään.

• m90

Jos vielä olisi halua saada uusi kaveri ,joka on aivan samassa tilanteessa kuin sinä lisää meseosoite niin voidaan jutella :)
      [email protected]

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      129
      4086
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      323
      2096
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1831
    4. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1790
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1750
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1691
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      453
      1544
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1302
    9. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1276
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      452
      1256
    Aihe