Itselläni on toiminimi ja vain yksi toimiala joka työllistää osan vuodesta kun se on kausiluonteista.Pystyisin tekemään kyllä lisäksi monenlaista hommaa hiljaisempina aikoina,mutta laskutettava työ ei olisi samaa kuin kaupparekisteriin merkitty toimiala.Soitin kerran kaupparekisteriin ja keskustelin erään henkilön kanssa siitä mitä toimialan lisäys olisi.Ehdotin että siihen lisättäisiin teksti.Kaikenlainen laillinen liiketoiminta,mutta minulle hän sanoi että se ei kuulosta luotettavalta että pitäisi olla selkeämmin näkyvissä mitä toimiala koskee.Nyt kun joskus katson millaisia uusia yrityksiä on perustettu,niin suurimmalla osalla on juuri se kaikenlainen laillinen liiketoiminta päätoimialan lisäksi.Pitäiskö vaan täyttää kupongit ja täyttää toimialanlisäys tekstiin se mitä itse ajattelee asiasta,eikä kysellä sen tarkemmin virastoista.Sen jälkeen saisi laajentaa eri alueisiin toimintaansa.
Toimialan laajennus toiminimeen
5
4438
Vastaukset
- dfghjyuk
Tuo "Kaikenlainen laillinen toiminta" on tullut korvaamaan A4 -liuskallisen ( = monitoimialayritys) erilaisia toimialarypäleitä. Moni voi kuitenkin katsoa että tällainen on "ei niin luotettavaa". Eli omasta mielestäni parempi että laitat vaikka 20 toimialaa. Mieti vain että mitä ehkä tulevaisuudessa teet ja lisää ne. Mutta tämä on vain oma mielipiteeni.
- 1Toinen
Mitä jos tekee muun alan töitä kuin mitä toimialaksi on merkitty?
Miten Tmi:llä?
Miten Oy:llä? - ölklöklö
1Toinen kirjoitti:
Mitä jos tekee muun alan töitä kuin mitä toimialaksi on merkitty?
Miten Tmi:llä?
Miten Oy:llä?Kannattaa laittaa yleisimmät toimialat, joita mahdollisesti harjoittaa ja loppuun tuo "kaikki laillinen liiketoiminta", jota nimitystä ei ennen edes saanut käyttää.
Toiminimellä muutoksen voi tehdä muutoslomakkeella ja maksamalla muutosmaksun kaupparekisteriin, muutosmaksu n. 60e.
Osakeyhtiössä toimialojen muutos vaatii yhtiöjärjestyjsen muuttamisen ja sen rekisteröinnin. Muutosmaksu n. 400e pinnassa.
Tarkemmat tiedot, lomakkeet ja hinnat www.prh.fi - 1toinen
ölklöklö kirjoitti:
Kannattaa laittaa yleisimmät toimialat, joita mahdollisesti harjoittaa ja loppuun tuo "kaikki laillinen liiketoiminta", jota nimitystä ei ennen edes saanut käyttää.
Toiminimellä muutoksen voi tehdä muutoslomakkeella ja maksamalla muutosmaksun kaupparekisteriin, muutosmaksu n. 60e.
Osakeyhtiössä toimialojen muutos vaatii yhtiöjärjestyjsen muuttamisen ja sen rekisteröinnin. Muutosmaksu n. 400e pinnassa.
Tarkemmat tiedot, lomakkeet ja hinnat www.prh.fiKiitos, tiedän tuon mutta kysyinkin että mitä käy jos _tekee_ eri alan töitä ilman että sitä on merkitty mihinkään? Onko vero eri vai tuleeko siitä sakkoa vai mitä käy?
- addadadwa
1toinen kirjoitti:
Kiitos, tiedän tuon mutta kysyinkin että mitä käy jos _tekee_ eri alan töitä ilman että sitä on merkitty mihinkään? Onko vero eri vai tuleeko siitä sakkoa vai mitä käy?
Jos toimialana lukee autokauppa ja myyt vaatteita, niin asiakas ei välttämättä maksa laskua tai tee kanssasi kauppaa. Tähän olen törmännyt, muusta en tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1323144- 2232981
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791936Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va771579Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391427- 481148
- 991041
- 115984
- 58968
- 11890