Kaatuminen ?

Psalmi50.15

Kaatuminen ei ole Raamatussa kielletty asia, eikä synti. Me olemme niin erilaisia suhteessa siihen miten koemme ja vastaanotamme Jumalan voimaa ja läheisyyttä. Pyhä Henki ei kohtaa meitä, ellemme ole avoimia ja tässä on yksi syy myös sille, miksi toiset eivät täyty Pyhällä Hengellä. He eivät kanavoidu, vaan ovat pikemminkin lukossa ja keskittyvät liiaksi siihen, että pitäisi tapahtua jotain yliluonnollista. Mitään ei tapahdu, jos emme ole avoimia, ja jos olemme avoimia voi Jumalan Henki kohdata meitä voimallisesti, enkä pidä lainkaan mahdottomana ja vääränä sitä, että joku antautuu kaatumaan, kun kokee Jumalan Hengen kosketusta ja läsnäoloa. Ei kaatumista tarvitse korostaa, eikä se ole mikään juttu sinänsä, mutta ei sitä tarvitse myöskään pelätä, tai tuomita. Jokainen meistä saa kohdata Herransa omalla tavallaan ja saamme olla siinä täysin vapaita.

Kun kohtaamme Herran, niin koemme monesti kuinka valtava ilo ja rauha laskeutuu tuohon tilanteeseen. Se on sanoinkuvaamatonta iloa, mitä siinä hetkessä saamme kokea ja joskus tuntuu siltä, että ihan pakahtuu sen hyvän olon ja voiman alla, kun Pyhä Henki valtaa meidät. Saatamme kokea, että koko maailma pysähtyy hetkeksi ja kaikki muu menettää merkityksensä. On täysin selvää, että ihmisen persoona ja luonne vaikuttavat siihen miten me reagoimme ja toimimme tuossa tilanteessa. Lisäksi on paljon tausta tekijöitä, jotka vaikuttavat ja ohjaat käyttäytymistämme tuossa hetkessä.

Miten me sitten reagoimme ? Saatamme nauraa, tai ainakin hymyillä. Tuntuu niin valtavan hyvältä ja tuntuu siltä, että aivan säteilee iloa. Itkemme myös usein ja joskus aivan valtoimenaan. Se ei johdu siitä, että olisi paha olo, vaan Jumalan läheisyys saa sen aikaan. Kyse voi olla siitä, että saamme lohdutusta, tai ymmärrämme, mitä Jeesus on tehnyt meidän puolestamme ja itkemme aivan kuin ilosta. Koemme myös Jumalan voimaa rukoillessamme. Voimme tuntea Hänen läsnäolonsa ja kosketuksensa. Toiset reagoivat hyvinkin voimakkaasti, kun saavat tämän kosketuksen ja juuri tämä kosketus voi olla se sykäys, jossa täysin antautunut ja vapautunut rukoilija voi kaatua. Tätä voisi kutsu myös Jumalalle antautumiseksi. Ihminen ottaa aivan kuin askeleen ja antautuu Jumalan "operoitavaksi". Itse en tätä tuomitse. Jokainen saa olla tässä suhteessa täysin vapaa.

Reagoimme siis eritavoin. Toiset innostuneemmin toiset hillitymmin ja kaikkea siltä väliltä. Mitä ulkopuolinen tässä näkee ? Tässä täytyy olla tarkkana. Mitä näet, kun joku manifestoi rukouspalvelussa ? Ajattelet, että se on Jumalan Henki, mutta ei se ole, vaan ihminen. Se ei ole Pyhä Henki, vaan Pyhän Hengen kosketuksen saanut ihminen. Ajattele se vaikka niin, että soittimia on monenlaisia ja jokaisesta soittimesta lähtee erilainen ääni, kun niihin koskettaa, puhaltaa, tai niihin kytketään virta. Me ihmiset olemme niitä erilaisia soittimia ja Jumalan Henki on se, joka koskettaa ja puhaltaa. Ei se ole Pyhä Henki, joka kaataa, naurattaa, itkettää tms.. vaan me erilaiset ”soittimet” toimimme eritavoin, kun kohtaamme Jumalan. Ymmärrätkö ?

Joku saattaa olla kovaäänisempi kuin toinen, näkyvämpi kuin toinen, tai vapaampi kuin toinen ja siksi me emme voi sanoa ja rajoittaa sitä miten joku reagoi Jumalan Hengen läsnäolossa. On myös ylireagointia ja siitä johtuvia lieveilmiöitä. Taas on hyvä muistaa mistä on kyse. Onko se Pyhä Henki ? Ei se ole Pyhä Henki, vaan ihminen, joka ylireagoi. Aina ei silti tarvitse sanoa, että joku ylireagoi, vaikka sitäkin tapahtuu, koska sekin rajoittaa ja asettaa raameja sille miten me saamme kohdata Jumalamme. Täysin oudot ja käsittämättömät toiminta tavat ovat sitten luku erikseen, enkä ryhdy niitä ruotimaan. En keskustellut esim. Bentlein toiminnasta ja siitä mitä siellä tapahtui. Jokainen voi itse päätellä mikä on raitista ja normaalia. Pyhä Henki ei laita meitä tekemään hulluja asioita, sen paremmin kuin mitään muutakaan. Joku voi PH:n kosketuksen jälkeen, vaikka juosta talonsa katolle ja nauraa itseni pyörryksiin. Pudota sitten alas ja itkeä pulipäivää ja sanoa, että se oli Pyhä Henki joka vaikutti. Ei ollut, vaan päätit reagoida oudolla tavalla !

91

928

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voiko tuon selvemmin

kyseistä aihetta enää selvittää-se on juuri siten,kuin kirjoitit,Psalmi!

• voi asian vielä paljon tarkemminkin selventää, mutta saa tuosta nyt vähän jo käsitystä siitä mitä on tuo paljon pelätty ja parjattu kaatuminen.

Kiitos lämpöisistä sanoistasi.

• pysytään pystyssä

Sananl. 4:16
      "Sillä eivät he saa nukkua, elleivät pahaa tee; se riistää heiltä unen, elleivät ole ketään kaataneet."

Room. 14:4
      "Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään."

• kohdat, jotka otit esiin eivät puhu samasta kaatumisesta mistä minä puhuin. Palstalla on muitakin, jotka rinnastavat vääriä Raamatun kohtia Jumalan kohtaamisen yhteydessä tapahtuvaan kaatumiseen, johon ihminen itse antautuu. Jos haluat keskutella aiheesta Raamatun pohjalta pyydän sinua perehtymään aiheeseen hiukan tarkemmin. Älä visko jakeita pöytään summanmutikassa.

• Vaikka vastustankin päivinämme niin yleiseksi tullutta kaatumis-ilmiötä rukousjonoineen (ennenhän polvistuttiin kokouksissa Herran eteen ja saatiin synnit tunnustaa ja Pyhän Hengen täyteyskin kokea), niin emme saa käyttää Jumalan Sanaa väärin vaikka nuo kaatajaevankelistat toimisivatkin lihallisesti ja väärässä hengessä.

Nimittäin lainaamasi kohta ("Sillä eivät he saa nukkua, elleivät pahaa tee; se riistää heiltä unen, elleivät ole ketään kaataneet" Sananl. 4:16) ei liity siihen kaatumisilmiöön jota tässä tai omassa aloituksessani aikaisemmin käsiteltiin. Roomalaiskirjeessä "pystyssä pysymisellä" tarkoitetaan pelastumista ja "kaatumisella" hukkumista, ei jotain yksittäistä fyysistä tapahtumaa.

• Psalmi50.15 kirjoitti:

kohdat, jotka otit esiin eivät puhu samasta kaatumisesta mistä minä puhuin. Palstalla on muitakin, jotka rinnastavat vääriä Raamatun kohtia Jumalan kohtaamisen yhteydessä tapahtuvaan kaatumiseen, johon ihminen itse antautuu. Jos haluat keskutella aiheesta Raamatun pohjalta pyydän sinua perehtymään aiheeseen hiukan tarkemmin. Älä visko jakeita pöytään summanmutikassa.

Jaa, Sinun vastaus ei näkynyt äsken kun ryhdyin kirjoittamaan samasta asiasta. Kuitenkin olet lähettänyt sen 1,5 tuntia sitten. Pakkanenko jähmettänyt eniron palvelimia?

• jukka.finland kirjoitti:

Jaa, Sinun vastaus ei näkynyt äsken kun ryhdyin kirjoittamaan samasta asiasta. Kuitenkin olet lähettänyt sen 1,5 tuntia sitten. Pakkanenko jähmettänyt eniron palvelimia?

Täällä oli aamulla - 30. Huh. Minulla on autossa webasto ja se on siitä mukava, että kovilla pakkasilla se heikentää akkua niin paljon, ettei se sitten enään jaksa startata. Laitoin lataukseen, niin tunnin päästä jo oli riittävä varaus ja lähti. Laturi varmaan jotenkin herätti akun, kun lähti niin äkkiä.

Siunausta päivääsi !

• Psalmi50.15 kirjoitti:

Täällä oli aamulla - 30. Huh. Minulla on autossa webasto ja se on siitä mukava, että kovilla pakkasilla se heikentää akkua niin paljon, ettei se sitten enään jaksa startata. Laitoin lataukseen, niin tunnin päästä jo oli riittävä varaus ja lähti. Laturi varmaan jotenkin herätti akun, kun lähti niin äkkiä.

Siunausta päivääsi !

Kiitos, samoin Sinulle.

Oletko Siperiassa (heh), -30 astetta. Täällä Karjalohjalla on -10 astetta ja kylmältä tuntuu sekin. Tuo tuuli saa sen tuntumaan vielä kylmemmältä. Tutustun aloitukseesi tarkemmin, kun tulen asioilta; nyt luin sen pikaisesti läpi ja pari muuta. Toivon, että kirjoittajat nyt kaikki kirjoittaisivat tämän aloituksen alle, ettei kahta aloitusta tarvitse seurailla.

Mutta tuo aamuinen kokemuksesi on minulle tuttua. Siinä oppii, että "ilon jälkeen tulee itku". Ohuessa taksitakissa rientää autolle (joku kun oli ominnut parkkipaikkani niin jätin auton parin sadan metrin päähän Vantaalla käyttämästäni asunnosta). Pakkasta reilut -25 astetta ja tuuli on vastainen. Pakkaslumi pöllyää. Mutta korvani kuulevat webaston suloisen surinan ja aah, ihanaa istahtaa lämpimään autoon. Ei muuta kuin järjästelmät auki ja baanalle... mutta painaessani starttia kuuluu konehuoneesta vain lyhyt wouvaisu ja klik. Akku on tyhjä. Soitan pomolle ja sanoin, että tarvitsen virtaa. Hän vastaa, että on kaupassa ja "tulen kun kerkiän". Mitä! Tahallaanko se jättää minut pakkaseen kuolemaan? Ei ole ostanut parempaa akkuakaan, tahtoo tehdä minulle kiusaa? Soitan virtaa odotellessani taksille ennakkotilauksen tehneelle kahdelle asiakkaalle. Ja saan kuulla kunniani taksikuskien ammattitaidottomuudesta ja epäluotettavuudesta. En unohda sen virolaisnaisen sanoja: "Sina olla pelkka nolla!". Kaikki ovat minua vastaan... hyvä kun itsesäälissäni en ruvenut kyyneliä vuodattamaan.

Sitten oli, kuin sydämelleni olisi sanottu: Jumala hallitsee. Otin sanat vastaan ja näin, että Jumala totisesti hallitsee tässä ja nyt. "Kiitos Jeesus, Sinä hallitset ja järjästät asiat lupaustesi mukaan". Ja ylistys tuli minun kielelleni ja tulee vieläkin, kun muistan kuinka lukemattomat kerrat Jumala on johtanut vaikeisiin tilanteisiin ja niissä päässyt osoittamaan voimansa.

Sitten tapahtui niin, että pomo ilmestyikin hetkessä paikalle ja kertoi, että lähtikin puheluni jälkeen heti kaupasta jättäen ostosten tekemisen kesken. Auto lähti piuhoilla käyntiin ja pomo sanoi, että huomenna autossa on uusi akku. Sitten asiakas soitti, ja pyysi anteeksi epäkohteliasta käytöstään. Ehdin vielä palvella häntä. Ensimmäinen asiakas oli tilannut toisen taksin keskuksesta.

Tuo mainitsemasi webasto nosti tällaisia muistoja mieleeni ja näin kirjoituksesi tuli minulle suureksi siunaukseksi, koska se herätti minut muistamaan kuinka ihmeellisesti Herra on pitänyt huolta ja auttanut ihan arkiasioissakin. Ja Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.

Hyvää paivänjatkoa Sinulle ja kaikille palstalaisille.

• ml213.

Mitä ymmärrän ihmisen sisäisistä tiloista ja reagoimistasoista ja niiden merkityksestä,- jotka liittyvät siis tavallisen ihmisen keihtykseen ja alöitajunnan tuottamiin tekijöihin jne....

Niin, kun Pyhä Henki todella kohtaa ihmistä,- niin nämä tekijät, reagoimistavat ja sanaton viestintä kertoo ihmisen muuttumnisesta terveempään suuntaan. Siis sivullinenkin havainnoi Pyhän Hengen valtaamasta ihmisestä, että hän on muuttunut myönteisempään suuntaan.

Kun katselle nitä kaatuneita ,- kouristelevia, ylireagoivia, naurun purskahduksia päästeleviä ihmisiä, niin mikään heissä ei kerro ihmisen ehytymisestä ja muuttumisesta positiivisempaan suuntaan. Kaikki tämä on vierasta Raamatun lehdillä,- mutta lie Koraanissa tai Kalevalassa mainintaa,-sitä en tiedä. Mutta, maailmassa on terapioita, jotka ohjavat ihmsiä mitä ihmeellisimpiin tiloihin.

Siis, Pyhä Henki ohjaa AINA ihmisen reagoimistapoja ja tasoja siten,- että ihmisen sanaton viestintä ilmentää tasapainoisuutta ja sisöistä rauhaa ja lepoa ja ikloisuutta mielentilassa.Niin, naurulla ei todella ole mitään tekemistä iloisuuden kanssa. Nauru on ihmisessä reagoimistila ja iloisuus taas ihmisen mielenlaatu/sydämentila.

• Kirjoitin, että Pyhä Henki ei naura, itke, eikä kaadu / kaada ketään, vaan ihmiset itse reagoivat eri tavoin Hengen kosketukseen ja läsnäoloon. Sinä kirjoitit, että Pyhä Henki ei koskaan sitä, eikä tätä, vaan aina vain tätä ja tuota. Huoh. Puhuinko minä Pyhän Hengen toiminnasta, vai siitä miten siihen reagoidaan ? Oletko sinä Jumala, joka tietää mitä Jumalassa on ja miten Jumala toimii ? Siltä se ainakin vaikuttaa, kun niin varmana ilmoitat meille, mitä Jumalan Henki AINA tekee ja mitä se ei KOSKAAN tee. Pyhä Henki on näkymätön. Et sinä voi sanoa mitä Hän tekee, tai mitä ei tee. Voit vain nähdä sen mitä tapahtuu ja siksi on turha lähteä arvioimaan ja rajaamaan suvereenin Jumalan tapoja toimia. Emme me tiedä mitä Jumala tekee ja miten Hän toimii. Voimme vain nähdä miten ihmiset reagoivat kohdatessaan Jumalan ja sen, jos jotain tapahtuu, esim. parantuminen tms. Ei se ole Pyhä Henki, joka nauraa, tai itkee. Eikä sekään ole Pyhä Henki, joka on täysin rauhallinen liikkumaton ja eleetön. Ei, vaan se on ihminen, joka toimii Jumalan koskettamana tietyllä tavalla.

Tästä on taas hyvä jatkaa, "jos jaksaa".

• ml213.
        Psalmi50.15 kirjoitti:

Kirjoitin, että Pyhä Henki ei naura, itke, eikä kaadu / kaada ketään, vaan ihmiset itse reagoivat eri tavoin Hengen kosketukseen ja läsnäoloon. Sinä kirjoitit, että Pyhä Henki ei koskaan sitä, eikä tätä, vaan aina vain tätä ja tuota. Huoh. Puhuinko minä Pyhän Hengen toiminnasta, vai siitä miten siihen reagoidaan ? Oletko sinä Jumala, joka tietää mitä Jumalassa on ja miten Jumala toimii ? Siltä se ainakin vaikuttaa, kun niin varmana ilmoitat meille, mitä Jumalan Henki AINA tekee ja mitä se ei KOSKAAN tee. Pyhä Henki on näkymätön. Et sinä voi sanoa mitä Hän tekee, tai mitä ei tee. Voit vain nähdä sen mitä tapahtuu ja siksi on turha lähteä arvioimaan ja rajaamaan suvereenin Jumalan tapoja toimia. Emme me tiedä mitä Jumala tekee ja miten Hän toimii. Voimme vain nähdä miten ihmiset reagoivat kohdatessaan Jumalan ja sen, jos jotain tapahtuu, esim. parantuminen tms. Ei se ole Pyhä Henki, joka nauraa, tai itkee. Eikä sekään ole Pyhä Henki, joka on täysin rauhallinen liikkumaton ja eleetön. Ei, vaan se on ihminen, joka toimii Jumalan koskettamana tietyllä tavalla.

Tästä on taas hyvä jatkaa, "jos jaksaa".

Kirjoitin, että Pyhä Henki ei naura, itke, eikä kaadu / kaada ketään, vaan ihmiset itse reagoivat eri tavoin Hengen kosketukseen ja läsnäoloon
        -------

Jo tuo mielikuvasi ilmentää, ettet tunne Pyhän hengen toimintaa ja vailkutusta ihmisessä. Pyhä Henki käyttää ja hyödyntää ihmisessä olevia, Jumalan aivoittamia toimintoja ja tekijöit.

Jos ihminen puhuu Jujmalalta saatuja sanoja,- niin Pyhä Henki hyödyntää ihmisen puhekeskusta ja yleensä puhumisen liittyviä asioita. Samoin on kävelemisen kanssa.Pyhä Henki voi "kävelyttää" ihmistä kilometrikaupalla haluamansa kohteeseen jne....

Ymmärrä,- jos mahdollista, niin juuri ihmisen parantumisen voi havainnoida juuri näistä ihmisen aivotoimintaan liittyvistä asioista/kin.Ymmärrä,- miten Pyhä Henki ANTAA IHMISELLE ELÄMÄÄ ja tämä näkyy juuri ihmisen käyttäytymisessä ja erikoisesti mielikuvissa.

Siis Pyhä Henki ei aktivoi ihmiseen sellaista tilaa, jolloin aivotoiminta,- joka ohjaa mm reagoimista ja naurureagoimista,- olisi kuin sairaalla ihmisellä,- jonka mieli on järkkynyt ja pelkotila aktivoi ihmisen liikeratoja tms ja sitä toimintaa.

Ihmisen aivotoimintahan juuri tavallaan ennalistuu toimimaan oikealla tavalla ihmisen uskoessa Jumalan Sanaan tai yleensä kun ihminen on Pyhän Hengen ohjauksessa.Puhutaan ihmisenelämän löytämisesta ja sen vaikutuksesta sanattomaan/kin viestintään.Ymmärrä, miten Raamatun ilmoitukset tekevä't ihmiseen juuri tätä ja miten Apostolisena aikana ja Jeesuiksenseurassa ihmiset reagoivat terveesti. Ristiriidattomasati sanattomaan viestintään nähden.

Karkea tulkintani on. Ihmisen tulee reagoida ja käyttäytyä tilanteissa siten kuin ihminen on käyttäytynyt Jumalan Sanan tilanteissa.Esim. monet maailmassa olevat terapiat,-esim Jooga tms, niin tulee kieltyeiseen valoon jo tämän käytäytymisen johdosta. Puhumattakaan jos pohtisime mitä esimä Joogassa tapahtuu tai mikä on sen tavoite.

• ml213. kirjoitti:

Kirjoitin, että Pyhä Henki ei naura, itke, eikä kaadu / kaada ketään, vaan ihmiset itse reagoivat eri tavoin Hengen kosketukseen ja läsnäoloon
        -------

Jo tuo mielikuvasi ilmentää, ettet tunne Pyhän hengen toimintaa ja vailkutusta ihmisessä. Pyhä Henki käyttää ja hyödyntää ihmisessä olevia, Jumalan aivoittamia toimintoja ja tekijöit.

Jos ihminen puhuu Jujmalalta saatuja sanoja,- niin Pyhä Henki hyödyntää ihmisen puhekeskusta ja yleensä puhumisen liittyviä asioita. Samoin on kävelemisen kanssa.Pyhä Henki voi "kävelyttää" ihmistä kilometrikaupalla haluamansa kohteeseen jne....

Ymmärrä,- jos mahdollista, niin juuri ihmisen parantumisen voi havainnoida juuri näistä ihmisen aivotoimintaan liittyvistä asioista/kin.Ymmärrä,- miten Pyhä Henki ANTAA IHMISELLE ELÄMÄÄ ja tämä näkyy juuri ihmisen käyttäytymisessä ja erikoisesti mielikuvissa.

Siis Pyhä Henki ei aktivoi ihmiseen sellaista tilaa, jolloin aivotoiminta,- joka ohjaa mm reagoimista ja naurureagoimista,- olisi kuin sairaalla ihmisellä,- jonka mieli on järkkynyt ja pelkotila aktivoi ihmisen liikeratoja tms ja sitä toimintaa.

Ihmisen aivotoimintahan juuri tavallaan ennalistuu toimimaan oikealla tavalla ihmisen uskoessa Jumalan Sanaan tai yleensä kun ihminen on Pyhän Hengen ohjauksessa.Puhutaan ihmisenelämän löytämisesta ja sen vaikutuksesta sanattomaan/kin viestintään.Ymmärrä, miten Raamatun ilmoitukset tekevä't ihmiseen juuri tätä ja miten Apostolisena aikana ja Jeesuiksenseurassa ihmiset reagoivat terveesti. Ristiriidattomasati sanattomaan viestintään nähden.

Karkea tulkintani on. Ihmisen tulee reagoida ja käyttäytyä tilanteissa siten kuin ihminen on käyttäytynyt Jumalan Sanan tilanteissa.Esim. monet maailmassa olevat terapiat,-esim Jooga tms, niin tulee kieltyeiseen valoon jo tämän käytäytymisen johdosta. Puhumattakaan jos pohtisime mitä esimä Joogassa tapahtuu tai mikä on sen tavoite.

hyvää päivää. Vai noin sinä ajattelet, että Pyhä Henki ottaa meidän ruumiistamme hallinta vallan.
        Ei se kuule niin mene. Me itse suostumme siihen, että Pyhä Henki saa meitä hallita ja tuo suostuminen on tapahduttava sekä päätöksen, että tekojen tasolla. Voin olla tietämättäni Pyhän Hengen johdossa, mutta ei Pyhä Henki minua mihinkään kävelytä, vaan vaikuttaa minussa tahtomista ja tekemistä. Voin puhua Hengen antamin sanoin, mutta ei Pyhä Henki käytä minun puhekeskustani, tai aivojani. Hän asuu minussa ja voin kuulla, kokea, tai nähdä sen mitä Jumalan Henki haluaa minun puhuvan. Kuitenkin vain harvoin sanon sen täydellisesti. Yleensä puhun sen vain ihan "omin sanoin".

Voin vastustaa kaikkea mitä Pyhä Henki minulle haluaa antaa ja miten Hän haluaa minussa toimia. Voin kieltäytyä kaikesta ja toisaalta antautua Jumalan Hengelle, joka vaikuttaa minussa tahtomista ja tekemistä ja saatan kasvaa kuuliaisuuden kautta Jumalan palvelijaksi, jota Pyhä Henki todella voi "kuljettaa" ja käyttää monella tavalla, mutta kuitenkin vajavaisesti.

Pyhä Henki ei tosiaan aktivoi meissä mitään naurua, sen paremmin kuin itkuakaan, mutta koemme Jumalan kohtaamisen eri tavoin ja reagoimme siihen eri tavoin. Hän ei meitä manipuloi, eikä aktivoi yhtään mihinkään. Saatat olla jäykkä ja lukkiutunut, tai voit olla herkkä kokemaan ja tuntemaan. Tämä näkyy sinun regoinnissasi ja tunteissasi, kun kohtaat Herrasi. Olemme tässä kovin erilaisia.

Tuo karkea arviosi on hiukan outo, niin kuin on koko kirjoituksesikin. Vinkiksi voisin antaa, että kirjoita huolellisemmin, jos haluat keskustella. Asioita voi myös tiivistää ja sanoa lyhyesti mitä tarkoittaa, eikä tavitse antaa jotain ihmeen sepustuksia. Lue itse koko kirjoituksesi ja mieti mitä siitä voi ymmärtää ulkopuolinen, joka ei tiedä mitä sinä ajattelet. Tuo kirjoitus kokonaisuudessaan on hiukan vaikea selkoinen ja useat kirjoitusvirheet vielä lisäävät sen sekavuutta. Oletko ulkomaalainen ?

• Psalmi50.15 kirjoitti:

hyvää päivää. Vai noin sinä ajattelet, että Pyhä Henki ottaa meidän ruumiistamme hallinta vallan.
        Ei se kuule niin mene. Me itse suostumme siihen, että Pyhä Henki saa meitä hallita ja tuo suostuminen on tapahduttava sekä päätöksen, että tekojen tasolla. Voin olla tietämättäni Pyhän Hengen johdossa, mutta ei Pyhä Henki minua mihinkään kävelytä, vaan vaikuttaa minussa tahtomista ja tekemistä. Voin puhua Hengen antamin sanoin, mutta ei Pyhä Henki käytä minun puhekeskustani, tai aivojani. Hän asuu minussa ja voin kuulla, kokea, tai nähdä sen mitä Jumalan Henki haluaa minun puhuvan. Kuitenkin vain harvoin sanon sen täydellisesti. Yleensä puhun sen vain ihan "omin sanoin".

Voin vastustaa kaikkea mitä Pyhä Henki minulle haluaa antaa ja miten Hän haluaa minussa toimia. Voin kieltäytyä kaikesta ja toisaalta antautua Jumalan Hengelle, joka vaikuttaa minussa tahtomista ja tekemistä ja saatan kasvaa kuuliaisuuden kautta Jumalan palvelijaksi, jota Pyhä Henki todella voi "kuljettaa" ja käyttää monella tavalla, mutta kuitenkin vajavaisesti.

Pyhä Henki ei tosiaan aktivoi meissä mitään naurua, sen paremmin kuin itkuakaan, mutta koemme Jumalan kohtaamisen eri tavoin ja reagoimme siihen eri tavoin. Hän ei meitä manipuloi, eikä aktivoi yhtään mihinkään. Saatat olla jäykkä ja lukkiutunut, tai voit olla herkkä kokemaan ja tuntemaan. Tämä näkyy sinun regoinnissasi ja tunteissasi, kun kohtaat Herrasi. Olemme tässä kovin erilaisia.

Tuo karkea arviosi on hiukan outo, niin kuin on koko kirjoituksesikin. Vinkiksi voisin antaa, että kirjoita huolellisemmin, jos haluat keskustella. Asioita voi myös tiivistää ja sanoa lyhyesti mitä tarkoittaa, eikä tavitse antaa jotain ihmeen sepustuksia. Lue itse koko kirjoituksesi ja mieti mitä siitä voi ymmärtää ulkopuolinen, joka ei tiedä mitä sinä ajattelet. Tuo kirjoitus kokonaisuudessaan on hiukan vaikea selkoinen ja useat kirjoitusvirheet vielä lisäävät sen sekavuutta. Oletko ulkomaalainen ?

Eikös sulla sitten ole?

Eikös tuo "hallinta vallan " ois voinut yhteen kirjoittaa ja mikä on "regoinnissasi" tai "tavitse"

Ja lauseen aloituksesi.
        "hyvää päivää. Vai noin sinä...."

• Psalmi50.15 kirjoitti:

Psalmi50.15 kirjoittaa näin ml213:lle

>>Tuo karkea arviosi on hiukan outo, niin kuin on koko kirjoituksesikin.
        Vinkiksi voisin antaa, että kirjoita huolellisemmin, jos haluat keskustella.
        Asioita voi myös tiivistää ja sanoa lyhyesti mitä tarkoittaa, eikä tavitse
        antaa jotain ihmeen sepustuksia. Lue itse koko kirjoituksesi ja mieti
        mitä siitä voi ymmärtää ulkopuolinen, joka ei tiedä mitä sinä ajattelet.
        Tuo kirjoitus kokonaisuudessaan on hiukan vaikea selkoinen ja useat
        kirjoitusvirheet vielä lisäävät sen sekavuutta. Oletko ulkomaalainen ?

• ml213.
        Psalmi50.15 kirjoitti:

. Vai noin sinä ajattelet, että Pyhä Henki ottaa meidän ruumiistamme hallinta vallan.
        -------

No, lie turhaa pohtia asioita kanssasi,- koska ,-joko et ymmärrä,tai et halua ymmärtää. Kuten Jobinkin kohdalla kävi ja myös tänä päivänä ihmiselle, niin Jumala ei aina edes kysy haluammeko me kokea sitä,-mikä on meidän parhaaksemme.

Toisaalta harmittaa,miten aihe,- ihmisen reagoiminen ja sen muuttuminen, on mielenkiintoinen aihe, mutta ajattelemme aihetta täysin erilailla.Jos ymmärtäisit, miten ihmisen eheytymiseen tai sairaudesta parantumiseen tai yleensä ihmisen muuttumiseen, liitty, jopa laajasti sellaisia asioita, miten ihmisen tulee ensin ne hyväksyä,- jopa tahtonsa vastaisesti. Monen ihmisen parantuminen/muuttuminen onkin tästä kiinni. Hän ei halua luopua niistä mielikuvista,- jontka ongelmoittavat häntä.

Juuri tähän asiaan liittyy miten kaatumiskokoukset ja koko ihmisen kaatuminen on täyttä potaskaa parantumista ajatellen.Ihminen pyrkii kasvamaan helpolla tavalla, ikään kuin riman alituksella. Jos ihminen haluaa parantua Pyhän Hengen ohjauksessa, niin tämän ihmisen tulee olla valmis kulkemaan/kokemaan sinne,- mihin hän ei haluaisi. Juuri tähän tekijään liittyy miten tavallisen ihmisen on todellisuudessa vaikea parantua erilaisista sairauksista,- joihin liittyy mielikuvin vääristyminen.Uskovalla ihmisellä tilanne on toinen,- jos YMMÄRTÄÄ ja antaa Jumalan aivoituksien ohjata hänen tahtotilaa.Oletko seurannut ihmisen muuttumista ja miten se edistyy ja mikä siihen vaikuttaa.Sii todellisuuden tasolla,- ei teoria tasolla.Teorioita on maailma täynnä ja niitä lisääntyy kuin sieniä sateella.

Samanlainen asia kuin ihmisen laihduttaminen. Maailma on pullollaan laihdutus vinkkejä ja tapoja ja miten niiden mukaan ihminen laihtuu ,- jopa syöden ja löhöten eli ei todella vaadi edes tahdonvastaista käyttäytymistä. Todellisuus vaan on, miten ihminen laihtuakseen,- joutuu toimimaan tahtonsa vastaisesti eli luopumaan mielihyvää tuottavista asioista ja omaksumaan terveen tavan elää. No, ylipainoisuuteen taas vaikluttaa geneettisyys/kin eli aineenvaihdunta, mutta kuitenkin.

Muuten,- ymmärrätkö,mitä todellisuudessa tarkoittaa Jeesus Krisus on HERRA Asia,- jota ihminenei voi sanoa kuin Pyhässä Hengessä, jos ymmärtää sen sisällön.
        No, se siitä.

• Pe.ku kirjoitti:

Eikös sulla sitten ole?

Eikös tuo "hallinta vallan " ois voinut yhteen kirjoittaa ja mikä on "regoinnissasi" tai "tavitse"

Ja lauseen aloituksesi.
        "hyvää päivää. Vai noin sinä...."

useita sellaisia kirjoitus virheitä, jotka vaikeuttavat tekstin ymmärtämistä. Kyllä virheitä tulee kaikille, enkä ole mikään "pilkunfiilaaja", mutta ei se nyt paljon maksa vaivaa, jos edes nopeasti käy tekstinsä läpi tarkistaen ja korjaa suurimman osan virheistä. Ärsyttää lukea, kun ei meinaa ymmärtää koko tekstiä.

On olleut tosdiv kylmäb päsivä tänän. Tuls varman huomenakin yhtä kylnä.

• ml213.
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Vielä selkokielellä: ÄLÄ PIDÄ kaikkia kouristuksia, ääniefektejä ja tuntemuksia Pyhän Hengen
        aikaansaannoksina. Hyvin useissa tapauksissa asialla ovat NE voimat, joista Paavali tässä puhuu:
        -------

Jotenkin elämme ihmeellistä aikaa siinä/kin mielessä miten ihmiset ymmärtävät Jeesuksen antaman elämän sisällön ja Pyhän Hengen TODELLISEN vaikutuksen.

Raamattua lukiessamme Jeesus lupaa antaa elämän. Rauhan ja levon sydämeemme.Siis elämän ja käyttäytymisen ihmiseen,-jonka tymäkin ymmärtää ja huomaa, että tämä ihminen on muuttunut positiiviseen suuntaan.Ottaa vastuuta lähimmäisistään ja itsestään eli rakastamisesta on kysymys.Toisaalta asioista, jotka tänä aikana on hukassa monelta ihmiseltä.Siis tämä on Pyhän Hengen vaikutusta ihmisessä.

Niin, tänä aikana moni uskova ei halua,- tai ei ymmärrä, että miten tämä sama Henki voisi saattaa ihmisen kaatumaan ja piehtaroimaan maassa , kouristellen tai nauraen kuin sairas ihminen,----- mielihyvää tuntien.

Jos todella haluamme tutkia maassa makaavaa kokouksessa kaatunutta ihmistä,- niin hönen reagoimistilansa/tasonsa kertoo enemmän mielen järkkymisestä eli elämän kadottamiselta kuin elämän löytämiseltä.

*

"Kehottaisin sinua nyt ottamaan huomioon sen vakavan tosiasian, että Raamatun ilmoituksen
        mukaan maailmankaikkeudessa jyllää lukematon määrä pimeyden ja pahuuden henkiolentoja".
        ---
        Tuo ajatus, voi olla totuus moniin tämän päivän ilmiöihin.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Tottahan se on, että tulee kirjoitettua liian pitkästi ja virheitäkin tulee. Tuolla huomatuksellani noista virheistä tarkoitin lähinnä liiallisia virheitä, jotka alkavat jo häiritä tekstin lukemista. Lisäksi en oikein meinaa ymmärtää kyseisen kirjoittajan ajatuksen juoksua ja siksi pyysin tiivistämään jonkun asian, vaikkapa pariksi lauseeksi, jossa asia sanotaan lyhyesti ja ytimekkäästi. Ehkäpä minulla itselläni on päässä vikaa, kun en ymmärrä, mutta otan vielä varmuudeksi esimerkin, että ymmärrät ja muutkin saavat miettiä.

Kirjoitit itse tämän: "ÄLÄ PIDÄ kaikkia kouristuksia, ääniefektejä ja tuntemuksia Pyhän Hengen
        aikaansaannoksina. Hyvin useissa tapauksissa asialla ovat NE voimat, joista Paavali tässä puhuu:"

Tuo on helppo ymmärtää, mutta tätä ei:

"Ihmisen aivotoimintahan juuri tavallaan ennalistuu toimimaan oikealla tavalla ihmisen uskoessa Jumalan Sanaan tai yleensä kun ihminen on Pyhän Hengen ohjauksessa.Puhutaan ihmisenelämän löytämisesta ja sen vaikutuksesta sanattomaan/kin viestintään.Ymmärrä, miten Raamatun ilmoitukset tekevä't ihmiseen juuri tätä ja miten Apostolisena aikana ja Jeesuiksenseurassa ihmiset reagoivat terveesti. Ristiriidattomasati sanattomaan viestintään nähden.

Karkea tulkintani on. Ihmisen tulee reagoida ja käyttäytyä tilanteissa siten kuin ihminen on käyttäytynyt Jumalan Sanan tilanteissa.Esim. monet maailmassa olevat terapiat,-esim Jooga tms, niin tulee kieltyeiseen valoon jo tämän käytäytymisen johdosta. Puhumattakaan jos pohtisime mitä esimä Joogassa tapahtuu tai mikä on sen tavoite."

Keskustelu ei ole kovin mielekästä, jos suurin aika menee siihen, että pohtii päänsä puhki, että mitä joku kirjoituksellaan oikeastaan tarkoittaa ja sitä, ettei sitten omalla vastausellaan tee itsestään kovin tyhmää, kun ei ymmärtänyt keskustelukumppanin kirjoituksen sisältöä. Ehkä siinä onkin tarkoituksena se, että aina voi sanoa, että itseasiassa tarkoitinkin tätä, enkä tuota ja et muuten ymmärtänyt koko juttua.

Voin toki tunnustaa olevani yksinkertaisempi kuin muut, mutta jotenkin minusta tuntuu, etteivät monet muutkaan ymmärrä tuon tyyppisiä vastauksia.

Vinkistäsi vaarin ottaneen en jatka tätä nyt pidemmälle, vaan vastaan sinulle toisella viestillä noista hengistä, joita sinä husot ja joista olet niin kovin kiinnotunut.

• ml213.
        Psalmi50.15 kirjoitti:

Tottahan se on, että tulee kirjoitettua liian pitkästi ja virheitäkin tulee. Tuolla huomatuksellani noista virheistä tarkoitin lähinnä liiallisia virheitä, jotka alkavat jo häiritä tekstin lukemista. Lisäksi en oikein meinaa ymmärtää kyseisen kirjoittajan ajatuksen juoksua ja siksi pyysin tiivistämään jonkun asian, vaikkapa pariksi lauseeksi, jossa asia sanotaan lyhyesti ja ytimekkäästi. Ehkäpä minulla itselläni on päässä vikaa, kun en ymmärrä, mutta otan vielä varmuudeksi esimerkin, että ymmärrät ja muutkin saavat miettiä.

Kirjoitit itse tämän: "ÄLÄ PIDÄ kaikkia kouristuksia, ääniefektejä ja tuntemuksia Pyhän Hengen
        aikaansaannoksina. Hyvin useissa tapauksissa asialla ovat NE voimat, joista Paavali tässä puhuu:"

Tuo on helppo ymmärtää, mutta tätä ei:

"Ihmisen aivotoimintahan juuri tavallaan ennalistuu toimimaan oikealla tavalla ihmisen uskoessa Jumalan Sanaan tai yleensä kun ihminen on Pyhän Hengen ohjauksessa.Puhutaan ihmisenelämän löytämisesta ja sen vaikutuksesta sanattomaan/kin viestintään.Ymmärrä, miten Raamatun ilmoitukset tekevä't ihmiseen juuri tätä ja miten Apostolisena aikana ja Jeesuiksenseurassa ihmiset reagoivat terveesti. Ristiriidattomasati sanattomaan viestintään nähden.

Karkea tulkintani on. Ihmisen tulee reagoida ja käyttäytyä tilanteissa siten kuin ihminen on käyttäytynyt Jumalan Sanan tilanteissa.Esim. monet maailmassa olevat terapiat,-esim Jooga tms, niin tulee kieltyeiseen valoon jo tämän käytäytymisen johdosta. Puhumattakaan jos pohtisime mitä esimä Joogassa tapahtuu tai mikä on sen tavoite."

Keskustelu ei ole kovin mielekästä, jos suurin aika menee siihen, että pohtii päänsä puhki, että mitä joku kirjoituksellaan oikeastaan tarkoittaa ja sitä, ettei sitten omalla vastausellaan tee itsestään kovin tyhmää, kun ei ymmärtänyt keskustelukumppanin kirjoituksen sisältöä. Ehkä siinä onkin tarkoituksena se, että aina voi sanoa, että itseasiassa tarkoitinkin tätä, enkä tuota ja et muuten ymmärtänyt koko juttua.

Voin toki tunnustaa olevani yksinkertaisempi kuin muut, mutta jotenkin minusta tuntuu, etteivät monet muutkaan ymmärrä tuon tyyppisiä vastauksia.

Vinkistäsi vaarin ottaneen en jatka tätä nyt pidemmälle, vaan vastaan sinulle toisella viestillä noista hengistä, joita sinä husot ja joista olet niin kovin kiinnotunut.

"Ihmisen aivotoimintahan juuri tavallaan ennalistuu toimimaan oikealla tavalla ihmisen uskoessa Jumalan Sanaan tai yleensä kun ihminen on Pyhän Hengen ohjauksessa.Puhutaan ihmisenelämän löytämisesta ja sen vaikutuksesta sanattomaan/kin viestintään.
        ------

No, jokainen kai tiennee ja ymmärtänee,miten ihmisen aivoista tulevat tai aivotoiminta saa aikaa ahdistusta, masennusta, kehontoimintoja , erilaisia reagointeja ja mielikuvia ja ymmärrystä myöten, jotka aktivoituvat sisäisitä/alitajisista tekijöistö.Menneisyyden kielteisistöä kokemuksisita tms.....

Kun ihminmen uudestisyntyy ja kokee erittäin laajan mielenmuutoksen/uudistuksen, niin tämän mielen muuttumisen koen ja ymmärrän siten, että ihmisen aivotoiminta/kin ohjaantuu siihen tilaan,- jonka Jumala on aivoittanut suunnitellut terveen ihmisen käyttäytymiseen.Raamatun ilmoituksiin uskominen ohjaa ihmisen mieltä/mielikuvia ja siten sydämentilaa.
        On mieletöntä kuvitella, että ihmisen aivotoiminnat pysyisivät samantasoisina kuin synnissä eläessään.Esim. jo sillä' on vaikutuksensa ihmisen mielentilaan, mitä asioita ihminen mieltää synniksi/kielteisiksi ja mitä ei.

Ymmärrätkö, kaikki syvä rauha ja lepo/vanhurskauden hedelmä, niin täm,ä muuttuminen on lähtölisin ihmisen aivotoimintojen muuttumisesta.Enne nuskoon tuloa ihminen oli epävarma, kiireinen,pelokas, lyhyt jänteinen jne.... mutta Pyhän Hengen vaikuttamana ihminen on muuttunut. Esim. väkivaltaisesta ihmisestä on tullut luonteeltaan empaattinen ja väkivaltaa vastustava ihminen. Siis, jotain onmuuttunut ja syvältä, jos ihmisen mielikuvat ja käyttäytyminen muutuu.

No, vaikeita asioitahan nämä on käsitellä ja ymmärtää, mutta kokonaan en ota niskoilleni tätä vaikeasti ymmärrettäviä kirjoituksia ja niiden sisältöä.Nimittäin, jos ihminen ei ole ajatellut uskossa olonsa aikana kuin Krisuksen opin alkeita, niin hän ei todella ole mahdollistunut käsittelemään ja ymmärtämään ihmisen kehityksen perusasioita.

Toisalta itselläni on ollut "kotikenttäetu", mutta siitä huolimatta pitäsin tärkeänä ihmisen ymmärtää perusasioita kehityksestään. Juuri tämän alueen kautta tulee moni Raamatun ilmoitus arvoon arvaamattomaan, koska ihminen mahdollistuu yhdistämään Raamatun opetuksia mielentasapainonsa parantamiseen. Masentuneisuus lie aika yleistä joka puolueen/yhteisöjen jäsenillä.

"Opeta meitä laskemaan päivämme oikein, että me saisimme viisaan sydämen".

Esim. itse olen täysin varma ja vakuuttunut, miten esim. homouden synnyn ja siihen kasvamisen voi selvittää vain Jumalan aivoituksien tuntemisen kautta.

Kirjoitit: sinulla ei taida olla tiedossa mitään muita henkivaltoja kuin yksinomaan Jumalan Pyhä Henki. Se on merkillistä.

Vastaan: Se, että tuntee Pyhä Hengen riittää vallan mainiosti. Minä en ainakaan edes halua tuntea muita henkiä, mutta haluan tuntea Pyhän Hengen yhä paremmin ja paremmin. Muita henkiä on, mutta en ole lainkaan kiinnostunut, tai keskittynyt niihin. Miksi edes tuhlaisin ajatuksiani miettimällä pahojen henkien ominaisuuksia, kun voin nauttia Jumalan Hengen voimasta, läsnäolosta ja vaikutuksesta elämässäni. Meidän tulee olla Kristus keskeisiä, ei saatana keskeisiä. On paljon tärkeämpää keskittyä Jumalan toimintaan, kuin pahuuden henkivaltojen toimiin. En yksinkertaisesti halua tuhlata yhtään ajatusta niihin. Huomaan, että näet ja näette niitä kaikkialla ja olette kovin, kovin keskittyneitä niiden toimintaan. Teidän on jatkuvasti tiedettävä missä pahat henget liikkuvat ja mitä ne kulloinkin tekevät. Elämänne pyörii pelkästään vihollisen ympärillä, kun pitäisi keskittyä Jeesukseen. Anna hyvä mies pahojen henkien olla ja elä Herralle. Niillä ei ole mitään valtaa sinun elämääsi, jos olet kokosydämisesti Jeesuksen oma.

Kirjoitit: Kehottaisin sinua nyt ottamaan huomioon sen vakavan tosiasian, että Raamatun ilmoituksen
        mukaan maailmankaikkeudessa jyllää lukematon määrä pimeyden ja pahuuden henkiolentoja.

Vastaus: Olen ottanut sen huomioon ja pidän sitä vakavana asiana, mutta sen enempää se ei minua kiinnosta. Olen niin vapaa ja huoleton kuin vain uskovainen voi olla. Kellun kuin haaleessa veessä ja lauleskelen. Antaa perkeleiden pyöriä missä tahtovat, minä otan rennosti. Olen kuin pieni lapsi kotonaan, kun molemmat vanhemmat ovat paikalla ja kaikki on hyvin. Mikään ei pelota, eikä huoleta. Oletko muuten kuullut, että lapsi, joka on saanut pienenä tarvitsemansa annoksen rakkautta omaa valtavan perusturvallisuuden tunteen. Tällainen lapsi ei yleensä koskaan pelkää mitään pahaa, koska hänen ei ole tarvinnut koskaan kohdata turvattomuutta. Minä olen saanut Jumalalta tällaisen perusturvallisuuden.

Kirjoitit: Oletko koskaan miettinyt, mitä NE saavat aikaan joutuessaan/päästessään ihmisen sisimpään?

Vastaus: Olen minä sitä joskus miettinyt, mutta suoraan sanottuna ei kiinnosta sen enempää. Tuollainen pelottelu ei ole minun mielestäni oikein, eikä tarpeellista. Toistan edelleen, että minä olen kiinnostunut Jumalan Hengen toiminnasta ja siitä miten voisin oppia enemmän tuntemaan Jeesusta. Se riittää.

Kirjoitit: Vielä selkokielellä: ÄLÄ PIDÄ kaikkia kouristuksia, ääniefektejä ja tuntemuksia Pyhän Hengen
        aikaansaannoksina. Hyvin useissa tapauksissa asialla ovat NE voimat, joista Paavali tässä puhuu:

Vastaus: En varmasti pidä. En ole koskaan nähnyt Pyhän Hengen kouristelevan tms. Ihmisen olen nähnyt reagoivan Jumalan Hengen voimaan ja kosketukseen. Olemme tässä suhteessa niin erilaisia. Toiset reagoivat voimakkaammin kuin toiset ja pitävät karismaattisuutta tärkeämpänä kuin toiset. On niitä, jotka ovat herkempiä Pyhä Hengen kosketukselle ja niitä, jotka ovat jäykkiä / lukkiutuneita. Toiset antautuvat kaatumiselle, koska haluavat olla mahdollisimman avoimia Jumalansa edessä, enkä minä heitä voi mitenkään siitä tuomita, vaikka itse en samalla tavalla toimisikaan. On niitäkin, jotka jostain syystä korostavat ilmiöitä ja toimivat oudosti, mutta ehkä he vielä tulevat järkiinsä ja syy miksi en halua puhua koko aiheesta on se, että tuollaisten ylilyöntien esiin nostaminen ja korostaminen on omiaan sammuttamaan ja leimaamaan kaiken Hengen toiminnan. Halun korostaa, että me saamme olla vapaita Herramme edessä. Tässä maailmassa on olemassa yksi paikka, jossa saat olla vapaa ja se paikka löytyy Herrasi edestä. Saat itkeä, saat nauraa, saat kaatua ja saat kokea kosketusta. Ole vapaa !

Lopuksi tuo Raamatun kohta, jonka otit esiin. Kehotetaanko siinä kiinnittämään katse pahuuden henkivaltoihin. Ei, vaan kehotettiin pukeutumaan Jumalan sota-asuun. Miten ? Rukoilemalla. Jeesuksessa meillä on tämä sota-asu ja vain Jeesusta lähellä elämällä me selviämme tästä taistelusta. Teemme myös vastarintaa, mutta se ei tarkoita mitään huitomista tai henkivaltoihin keskittymistä, vaan sitä, ettemme anna periksi synnille. Rukous ja vastarinta. Siinä on voiton salaisuus tuossa taistelussa.

Jos koet elämässäsi henkivaltojen ahdistusta, niin mitä teet ?

Vaihtoehto no. 1 Aloitat hurjan rukoustaistelun ja komennat henkiä välittömästi väistymään. Soitat pari kaveria tukemaan rukoustasi ja kätket itsesi veren alle. Mietit samalla kuumeisesti mistä tämä kanava on avautunut. Katkaiset kaikki suvun kiroukset ja sanoudut irti entisestä elämästäsi jne.. T a i s i t t e n ...

Vaihtoehto no. 2 Astut askeleen lähemmäksi Jeesusta ja keskityt siihen kuka Hän on. Alat ylistämään ja palvomaan Häntä ja unohdat kaikki henkivallat. Sitten jatkat matkaasi iloiten.

• Koetelkaa)
        Psalmi50.15 kirjoitti:

Kirjoitit: sinulla ei taida olla tiedossa mitään muita henkivaltoja kuin yksinomaan Jumalan Pyhä Henki. Se on merkillistä.

Vastaan: Se, että tuntee Pyhä Hengen riittää vallan mainiosti. Minä en ainakaan edes halua tuntea muita henkiä, mutta haluan tuntea Pyhän Hengen yhä paremmin ja paremmin. Muita henkiä on, mutta en ole lainkaan kiinnostunut, tai keskittynyt niihin. Miksi edes tuhlaisin ajatuksiani miettimällä pahojen henkien ominaisuuksia, kun voin nauttia Jumalan Hengen voimasta, läsnäolosta ja vaikutuksesta elämässäni. Meidän tulee olla Kristus keskeisiä, ei saatana keskeisiä. On paljon tärkeämpää keskittyä Jumalan toimintaan, kuin pahuuden henkivaltojen toimiin. En yksinkertaisesti halua tuhlata yhtään ajatusta niihin. Huomaan, että näet ja näette niitä kaikkialla ja olette kovin, kovin keskittyneitä niiden toimintaan. Teidän on jatkuvasti tiedettävä missä pahat henget liikkuvat ja mitä ne kulloinkin tekevät. Elämänne pyörii pelkästään vihollisen ympärillä, kun pitäisi keskittyä Jeesukseen. Anna hyvä mies pahojen henkien olla ja elä Herralle. Niillä ei ole mitään valtaa sinun elämääsi, jos olet kokosydämisesti Jeesuksen oma.

Kirjoitit: Kehottaisin sinua nyt ottamaan huomioon sen vakavan tosiasian, että Raamatun ilmoituksen
        mukaan maailmankaikkeudessa jyllää lukematon määrä pimeyden ja pahuuden henkiolentoja.

Vastaus: Olen ottanut sen huomioon ja pidän sitä vakavana asiana, mutta sen enempää se ei minua kiinnosta. Olen niin vapaa ja huoleton kuin vain uskovainen voi olla. Kellun kuin haaleessa veessä ja lauleskelen. Antaa perkeleiden pyöriä missä tahtovat, minä otan rennosti. Olen kuin pieni lapsi kotonaan, kun molemmat vanhemmat ovat paikalla ja kaikki on hyvin. Mikään ei pelota, eikä huoleta. Oletko muuten kuullut, että lapsi, joka on saanut pienenä tarvitsemansa annoksen rakkautta omaa valtavan perusturvallisuuden tunteen. Tällainen lapsi ei yleensä koskaan pelkää mitään pahaa, koska hänen ei ole tarvinnut koskaan kohdata turvattomuutta. Minä olen saanut Jumalalta tällaisen perusturvallisuuden.

Kirjoitit: Oletko koskaan miettinyt, mitä NE saavat aikaan joutuessaan/päästessään ihmisen sisimpään?

Vastaus: Olen minä sitä joskus miettinyt, mutta suoraan sanottuna ei kiinnosta sen enempää. Tuollainen pelottelu ei ole minun mielestäni oikein, eikä tarpeellista. Toistan edelleen, että minä olen kiinnostunut Jumalan Hengen toiminnasta ja siitä miten voisin oppia enemmän tuntemaan Jeesusta. Se riittää.

Kirjoitit: Vielä selkokielellä: ÄLÄ PIDÄ kaikkia kouristuksia, ääniefektejä ja tuntemuksia Pyhän Hengen

Vastaus: En varmasti pidä. En ole koskaan nähnyt Pyhän Hengen kouristelevan tms. Ihmisen olen nähnyt reagoivan Jumalan Hengen voimaan ja kosketukseen. Olemme tässä suhteessa niin erilaisia. Toiset reagoivat voimakkaammin kuin toiset ja pitävät karismaattisuutta tärkeämpänä kuin toiset. On niitä, jotka ovat herkempiä Pyhä Hengen kosketukselle ja niitä, jotka ovat jäykkiä / lukkiutuneita. Toiset antautuvat kaatumiselle, koska haluavat olla mahdollisimman avoimia Jumalansa edessä, enkä minä heitä voi mitenkään siitä tuomita, vaikka itse en samalla tavalla toimisikaan. On niitäkin, jotka jostain syystä korostavat ilmiöitä ja toimivat oudosti, mutta ehkä he vielä tulevat järkiinsä ja syy miksi en halua puhua koko aiheesta on se, että tuollaisten ylilyöntien esiin nostaminen ja korostaminen on omiaan sammuttamaan ja leimaamaan kaiken Hengen toiminnan. Halun korostaa, että me saamme olla vapaita Herramme edessä. Tässä maailmassa on olemassa yksi paikka, jossa saat olla vapaa ja se paikka löytyy Herrasi edestä. Saat itkeä, saat nauraa, saat kaatua ja saat kokea kosketusta. Ole vapaa !

Lopuksi tuo Raamatun kohta, jonka otit esiin. Kehotetaanko siinä kiinnittämään katse pahuuden henkivaltoihin. Ei, vaan kehotettiin pukeutumaan Jumalan sota-asuun. Miten ? Rukoilemalla. Jeesuksessa meillä on tämä sota-asu ja vain Jeesusta lähellä elämällä me selviämme tästä taistelusta. Teemme myös vastarintaa, mutta se ei tarkoita mitään huitomista tai henkivaltoihin keskittymistä, vaan sitä, ettemme anna periksi synnille. Rukous ja vastarinta. Siinä on voiton salaisuus tuossa taistelussa.

Vaihtoehto no. 1 Aloitat hurjan rukoustaistelun ja komennat henkiä välittömästi väistymään. Soitat pari kaveria tukemaan rukoustasi ja kätket itsesi veren alle. Mietit samalla kuumeisesti mistä tämä kanava on avautunut. Katkaiset kaikki suvun kiroukset ja sanoudut irti entisestä elämästäsi jne.. T a i s i t t e n ...

Vaihtoehto no. 2 Astut askeleen lähemmäksi Jeesusta ja keskityt siihen kuka Hän on. Alat ylistämään ja palvomaan Häntä ja unohdat kaikki henkivallat. Sitten jatkat matkaasi iloiten.

- Se, että tuntee Pyhä Hengen riittää vallan mainiosti. Minä en ainakaan edes halua tuntea muita henkiä,-

Ennen ihmiset uskoivat Sanan kehoitukseen, miten tulee koetella kaikki henget ovatko ne Jumalasta.Nyt on aika toinen.

• Kuka tietänee
        Psalmi50.15 kirjoitti:

Kuka pastori suomessa on teidän mielestänne raitis, eikä ole esim. noita, joka toimii demonien ohjaamana, tai riivattu ?
        Eksyttäjiähän on kaikkialla, joten ei niitä tarvitse etsiä. Löytäisitkö sinä edes yhden oikean opettajan ja kertoisit sen minulle,............... että voisin tarkastella ja tutkia tuota henkilöä hiukan tarkemmin.......... Minulla on hyvin tarkka silmä ja erityisesti hengen aistit ovat tosi, tosi palavia,

Se, että tuntee Pyhä Hengen riittää vallan mainiosti. Minä en ainakaan edes halua tuntea muita henkiä, mutta haluan tuntea Pyhän Hengen yhä paremmin ja paremmin. Muita henkiä on, mutta en ole lainkaan kiinnostunut, tai keskittynyt niihin. Miksi edes tuhlaisin ajatuksiani miettimällä pahojen henkien ominaisuuksia,

Miten tämän seli seli seli selität

• Koetelkaa) kirjoitti:

- Se, että tuntee Pyhä Hengen riittää vallan mainiosti. Minä en ainakaan edes halua tuntea muita henkiä,-

Ennen ihmiset uskoivat Sanan kehoitukseen, miten tulee koetella kaikki henget ovatko ne Jumalasta.Nyt on aika toinen.

Henkien koettelu ei onnistu muuta kuin Sanan pohjalta, tai Hengen erottamisen lahjan kautta. Ei meidän siltikään tule keskittyä henkiin, vaan Jeesukseen. Se, että tuntee Pyhä Hengen riittää vallan mainiosti. Minä en ainakaan edes halua tuntea muita henkiä. Näin se vaan on edelleen, eikä aika ole yhtään muuttunut tässä asiassa. Voithan sinä erikoistua demoneihin ja tutkia niitä kaikki päivät, jos niin haluat. Voit olla varma, että tulet myös näkemään niitä aina ja kaikkialla.

Lueppa muuten se kohta Raamatusta, jossa puhutaan koetelemisesta kokonaan ja mieti uudelleen mistä oli kyse ja mistä me tunnemme nuo väärät henget. Eivät tunnusta Jeesusta, ovat maailmasta, puhuvat niin kuin maailma puhuu, maailma kuulee heitä, he eivät kuule meitä, eivätkä rakasta. Mitä vielä ? Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.

Eimen.

• Kuka tietänee kirjoitti:

Kuka pastori suomessa on teidän mielestänne raitis, eikä ole esim. noita, joka toimii demonien ohjaamana, tai riivattu ?
        Eksyttäjiähän on kaikkialla, joten ei niitä tarvitse etsiä. Löytäisitkö sinä edes yhden oikean opettajan ja kertoisit sen minulle,............... että voisin tarkastella ja tutkia tuota henkilöä hiukan tarkemmin.......... Minulla on hyvin tarkka silmä ja erityisesti hengen aistit ovat tosi, tosi palavia,

Se, että tuntee Pyhä Hengen riittää vallan mainiosti. Minä en ainakaan edes halua tuntea muita henkiä, mutta haluan tuntea Pyhän Hengen yhä paremmin ja paremmin. Muita henkiä on, mutta en ole lainkaan kiinnostunut, tai keskittynyt niihin. Miksi edes tuhlaisin ajatuksiani miettimällä pahojen henkien ominaisuuksia,

Miten tämän seli seli seli selität

ymmärtänyt minun sarkastisen kirjoitukseni pointtia, vai tahallasiko yrität hämätä ? Otitko tuon palan kirjoituksestani pekun viestistä, jossa hän tahallaan irrotti sen asiayhteydestään, koska halusi valehdella, vai mistä on kyse ? No ihan sama, jos olet oikeasti noin ymmärtämtön, niin saat olla ja jos haluat tehdä kiusaa niin sekin passaa : ) ) Hyvää yötä Jeesus myötä.

• veljeni.
        Psalmi50.15 kirjoitti:

Olen alusta asti, ihan sieltä RIITTÄÄ ! ketjusta alkaen kokenut olevani kanssasi näissä hengellisissä asioissa samalla aaltopituudella, ja olen usein kirjoitellut kanssasi samassa ketjussa, vaikka et voi sitä tietää.
        Olen omalta puoleltani kokenut myös, että Jumala on antanut minun sydämelleni huolen tästä eri seurakuntataustoista olevien pastoreiden ja julistajien mustamaalamisesta, ja heidän kategorioimisestaan erilaisiin lokeroihin julkisella keskustelufoorumilla. En ole opettaja niin kuin sinä, mutta minulla on omat vahvat ja henkilökohtaiset syyni pitää ikään kuin karismaatikoiden/helluntaissaarnaajien ‘puolta' tällä palstalla. Jumala kyllä tietää, että motiivini ovat puhtaat. En kuitenkaan halua olla osallisena minkäänlaisessa Paavalin varoittamassa puoluekristillisyydessä, ja toivoisin että Suomen kristityt voisivat pitää yhtä ja elää sovussa keskenään.

Mutta tässä kohtaa haluan tuoda kirjoittamaasi viestiin täydentävän tai eriävän näkökulman:

Sanot näin:
        >>>Vaihtoehto no. 1 Aloitat hurjan rukoustaistelun ja komennat henkiä välittömästi väistymään. Soitat pari kaveria tukemaan rukoustasi ja kätket itsesi veren alle. Mietit samalla kuumeisesti mistä tämä kanava on avautunut. Katkaiset kaikki suvun kiroukset ja sanoudut irti entisestä elämästäsi jne.. T a i s i t t e n ...

• Mikä Henki)
        Psalmi50.15 kirjoitti:

ymmärtänyt minun sarkastisen kirjoitukseni pointtia, vai tahallasiko yrität hämätä ? Otitko tuon palan kirjoituksestani pekun viestistä, jossa hän tahallaan irrotti sen asiayhteydestään, koska halusi valehdella, vai mistä on kyse ? No ihan sama, jos olet oikeasti noin ymmärtämtön, niin saat olla ja jos haluat tehdä kiusaa niin sekin passaa : ) ) Hyvää yötä Jeesus myötä.

Kirjoituksiasi.

--Kuka pastori suomessa on teidän mielestänne raitis, eikä ole esim. noita, joka toimii demonien ohjaamana, tai riivattu ?

Se, että tuntee Pyhä Hengen riittää vallan mainiosti. Minä en ainakaan edes halua tuntea muita henkiä, mutta haluan tuntea Pyhän Hengen yhä paremmin ja paremmin. Muita henkiä on, mutta en ole lainkaan kiinnostunut, tai keskittynyt niihin. Miksi edes tuhlaisin ajatuksiani miettimällä pahojen henkien ominaisuuksia.--

Toisessa ketjussa esität taitavaa ja erikoisen kiinnostunutta ihmistä henkien tunnistamisessa ja toisessa ketjussa et ole koskaan edes kiinnostunut vieraista hengistä.

Aikamoinen satusetä ja valehtelija, mutta mihin uskonet.

• veljeni. kirjoitti:

Olen alusta asti, ihan sieltä RIITTÄÄ ! ketjusta alkaen kokenut olevani kanssasi näissä hengellisissä asioissa samalla aaltopituudella, ja olen usein kirjoitellut kanssasi samassa ketjussa, vaikka et voi sitä tietää.
        Olen omalta puoleltani kokenut myös, että Jumala on antanut minun sydämelleni huolen tästä eri seurakuntataustoista olevien pastoreiden ja julistajien mustamaalamisesta, ja heidän kategorioimisestaan erilaisiin lokeroihin julkisella keskustelufoorumilla. En ole opettaja niin kuin sinä, mutta minulla on omat vahvat ja henkilökohtaiset syyni pitää ikään kuin karismaatikoiden/helluntaissaarnaajien ‘puolta' tällä palstalla. Jumala kyllä tietää, että motiivini ovat puhtaat. En kuitenkaan halua olla osallisena minkäänlaisessa Paavalin varoittamassa puoluekristillisyydessä, ja toivoisin että Suomen kristityt voisivat pitää yhtä ja elää sovussa keskenään.

Mutta tässä kohtaa haluan tuoda kirjoittamaasi viestiin täydentävän tai eriävän näkökulman:

Sanot näin:
        >>>Vaihtoehto no. 1 Aloitat hurjan rukoustaistelun ja komennat henkiä välittömästi väistymään. Soitat pari kaveria tukemaan rukoustasi ja kätket itsesi veren alle. Mietit samalla kuumeisesti mistä tämä kanava on avautunut. Katkaiset kaikki suvun kiroukset ja sanoudut irti entisestä elämästäsi jne.. T a i s i t t e n ...

huomannut sinut usein ja kirjoituksesi ovat hyviä puolueettomia. Kiitos siitä rohkaisuta jota olet antanut minulle ja muillekkin palstan kirjoittajille se tuntuu aina hyvältä. Kirjoitit hyvän täydennyksen kirjoitukseeni. Kyllä me voimme käyttää myös käskyvaltaa, jos siihen tulee tarvetta. Uskon, että tälläisiä erityistilanteita tulee joskus eteemme. Halusin omalla kirjoitusellani ohjata pois demoni keskeisyydestä ja siitä, että kaikkialla nähdään henkiä ja keskitytään niihin. Meidän tulee olla Kristus keskeisiä. Saatanaan ei kannata kiinnittää huomiota, eikä sen kanssa kannata koskaan keskustella. Meillä on monenlaisia taisteluita ja vaikeuksia uskonelämässämme ja voimme kokea, että vihollinen meitä ahdistaa ja yrittää laittaa kapuloita rattaisiin. Tämän tyyppisissä tilanteissa meidän ei tarvitse käskeä, eikä "husoa", eikä sen paremmin nähdäkkään vihollisia ympärillämme. Riittää, että astumme askeleen lähemmäs Jeesusta. Hän on meidän kilpemme, suojamuurimme ja Hän taistelee puolestamme.

ps. minulla on itselläni erittäin voimakas kokemus vihollisen hyökkäyksestä omassa elämässäni. En koskaan unohda sitä, mitä silloin tapahtui, enkä sitä miten Jumala ohjasi tuossa tilanteessa. Silloin käytiin todellinen taistelu ja sanon, että kukaan ei koskaan voi sanoa minulle, etten tiedä mitään demoneista ja hengellisestä sodasta. Jäi lähtemättömästi mieleeni.

Siunausta.

• Mikä Henki) kirjoitti:

Kirjoituksiasi.

--Kuka pastori suomessa on teidän mielestänne raitis, eikä ole esim. noita, joka toimii demonien ohjaamana, tai riivattu ?

Se, että tuntee Pyhä Hengen riittää vallan mainiosti. Minä en ainakaan edes halua tuntea muita henkiä, mutta haluan tuntea Pyhän Hengen yhä paremmin ja paremmin. Muita henkiä on, mutta en ole lainkaan kiinnostunut, tai keskittynyt niihin. Miksi edes tuhlaisin ajatuksiani miettimällä pahojen henkien ominaisuuksia.--

Toisessa ketjussa esität taitavaa ja erikoisen kiinnostunutta ihmistä henkien tunnistamisessa ja toisessa ketjussa et ole koskaan edes kiinnostunut vieraista hengistä.

Aikamoinen satusetä ja valehtelija, mutta mihin uskonet.

tosiaankaan tajua, että kirjoitin sarkastisesti. Tein tahallani itselleni roolin, jossa esiinnyin samalla tavalla, kuin palstan "kriitikot" ja pyrin siten osoittamaan heille miltä heidän kirjoituksensa näyttävät. No jos et vieläkään tajua, niin veikkaan, ettei rautalanka auta, vaan tarvitaan jotain muuta.

• Uskottavuus??
        Psalmi50.15 kirjoitti:

tosiaankaan tajua, että kirjoitin sarkastisesti. Tein tahallani itselleni roolin, jossa esiinnyin samalla tavalla, kuin palstan "kriitikot" ja pyrin siten osoittamaan heille miltä heidän kirjoituksensa näyttävät. No jos et vieläkään tajua, niin veikkaan, ettei rautalanka auta, vaan tarvitaan jotain muuta.

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8741854/41854036

vastasit tuohon viestiin näin:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8741854/41855980

ja täällä selittelet näin:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8749807/41909373

Mitä ihmeen sarkasmia tuo on. Tuohan on selkeää valehtelelua ja tuuliviirinä olemista.Näurattaa ihan kuka uskoo sinun juttuihisi.Puhutko jokaiselle vastaantulevalle ihmiselle erilailla ja eri versioita asioista.

• edell.
        Psalmi50.15 kirjoitti:

huomannut sinut usein ja kirjoituksesi ovat hyviä puolueettomia. Kiitos siitä rohkaisuta jota olet antanut minulle ja muillekkin palstan kirjoittajille se tuntuu aina hyvältä. Kirjoitit hyvän täydennyksen kirjoitukseeni. Kyllä me voimme käyttää myös käskyvaltaa, jos siihen tulee tarvetta. Uskon, että tälläisiä erityistilanteita tulee joskus eteemme. Halusin omalla kirjoitusellani ohjata pois demoni keskeisyydestä ja siitä, että kaikkialla nähdään henkiä ja keskitytään niihin. Meidän tulee olla Kristus keskeisiä. Saatanaan ei kannata kiinnittää huomiota, eikä sen kanssa kannata koskaan keskustella. Meillä on monenlaisia taisteluita ja vaikeuksia uskonelämässämme ja voimme kokea, että vihollinen meitä ahdistaa ja yrittää laittaa kapuloita rattaisiin. Tämän tyyppisissä tilanteissa meidän ei tarvitse käskeä, eikä "husoa", eikä sen paremmin nähdäkkään vihollisia ympärillämme. Riittää, että astumme askeleen lähemmäs Jeesusta. Hän on meidän kilpemme, suojamuurimme ja Hän taistelee puolestamme.

ps. minulla on itselläni erittäin voimakas kokemus vihollisen hyökkäyksestä omassa elämässäni. En koskaan unohda sitä, mitä silloin tapahtui, enkä sitä miten Jumala ohjasi tuossa tilanteessa. Silloin käytiin todellinen taistelu ja sanon, että kukaan ei koskaan voi sanoa minulle, etten tiedä mitään demoneista ja hengellisestä sodasta. Jäi lähtemättömästi mieleeni.

Siunausta.

Olenkin aina kokenut, että minulla on seurakuntaruumiissa se rohkaisijan ja kannustajan paikka, josta olen sinun kanssasi aikaisemmin puhunutkin. Pyhä Henki monesti ohjaa, kenelle minun tulee antaa tukea ja kannustusta näissä keskuteluissa. Haluan myös erityisesti rohkaista parhaani mukaan monia sellaisia ihmisiä, jotka ovat arkoja tai muuten eivät ole inhimillisesti niin "hyviä" kirjoittelijoita kuin jotkut toiset, ainakaan heidän omasta mielestään.
        Pyhä Henki paljastaa minulle, että näillä ihmisillä on hyvä sydän ja paljon tärkeää ja rakentavaa annettavaa toisille kirjoittelijoille. Inhimilliset kielioppivirheet tai oikeinkirjoitus ovat toisarvoisia asioita. Vaatimattomasti kirjoitetut helmet kyllä erottuvat joukosta ns. "hienojen" ja kieliopillisesti lähes virheettömien kirjoitusten joukosta.

Olen itsekkin hidas kirjoittamaan, ja tuskailen monesti kun tulee lauserakenteissa virheitä, pilkut menevät vääriin paikkoihin, ja kirjoitan joitakin sanoja väärin. Tämä on minussa kiinni olevaa perfektionismia ja olen joutunut asian edessä nöyrtymään. Mutta hyvä niin, Jumala ei tarvitse käyttöönsä täydellisiä ja virheettömiä astioita.
        Olen myös aika temperamenttinen ihminen, ja joskus tulee hätiköidysti kirjoiteltua sellaista mitä samantien katuu. Sitten nolona pyydän Murtsia tai ylläpitoa nopeasti poistamaan omat viestini, ja aina on heidän sydämensä heltynyt, muutamaa yksittäistä kertaa lukuunottamatta sen parin vuoden aikana kun olen täällä kirjoitellut.
        Täällä on myös joskus kiusantekijöitä, jotka tahallaan matkivat eri ihmisten kirjoitustyyliä saadakseen heidät toisten silmissä ikävään valoon. Heidät tulee jättää omaan arvoonsa, vaikka pahalta saattaa tuntuakin.

Toivotan siunausta kaikille, sekä rohkeaa uskallusta kirjoitella viestejä omalla persoonallisella tyylillä tällä palstalla.

• ml213.
        Psalmi50.15 kirjoitti:

Tämän asian (käyttäytymisen) esille nostaminen valottaa nyt monta asiaa ymmärryskyvystäsi.Jos ihminen valehtelee tai on erittäin ristiriitainen puheissaan, niin onko tämä kiusaamista, jos tiedostaa sen.Tätäkin piirrettä ihmettelen sinussa.

Muuten miten ihmneessä tähän liittyy Peku tai yleensä toinen ihminen.

Muuten tämän tyyppistä käyttäytymistä tarkoitin kuun ihminen pakenee todellisuutta uskonnollisuuteen.Siis ihminen keksii ja keksii mielikuvia itsestään ja sovittelee niitä tilanteen mukaan.Moni ,- jopa kiertävät puhujat satuilevat, miten siellä ja siellä parani kätteni alla se ja se ihminen,------ vaikka todellisuudessa kukaan ihminen ei ole parantunut tai edes sanonut parantuneensa.

Kokonaan toinen taso on kun ihminen todellisesti parantuu ja muuttuu.Tämän asian todistaa ja lähitienoon ihmiset.

PS.

Lie tässä oiva opettaja tälle foorumille/kansalle??

• tutkija.

varmuudella selittää, mikä hurmos saa aikaan kummallisia ilmiöitä. Ne eivät välttämättä ole Pyhän Hengen vaikutusta, vaan ihmisten aikaansaamaa suggestiota. Ne kuitenkin poikkeuksetta sanotaan olevan hengen vaikutusta. Minkä hengen, sitä ei kukaan tiedä.

>>>Mitä tulee sinun viestisi asiasisältöön, niin päällimmäisenä tulee mieleen, että sinulla ei taida
        olla tiedossa mitään muita henkivaltoja kuin yksinomaan Jumalan Pyhä Henki. Se on merkillistä.

• Uskova)
        jaikal kirjoitti:

>>>Mitä tulee sinun viestisi asiasisältöön, niin päällimmäisenä tulee mieleen, että sinulla ei taida
        olla tiedossa mitään muita henkivaltoja kuin yksinomaan Jumalan Pyhä Henki. Se on merkillistä.

Kuuluuko uskovaisuuteen valehteleminen ja valheiden puolustelu.Saako Helluntalaisuudessa arvostusta myös tästä piirteestä ja miten laajasti.Sinä ainakin tuet valehtelija Psalmin valheita. Oletko edes lukenut mitä hän selittelee ja toisaalla kumoaa omat sepustuksensa.

Valehteleminen on muutettu sarkasmiksi,psalmia siteeraten.

• ml213.
        tutkija. kirjoitti:

varmuudella selittää, mikä hurmos saa aikaan kummallisia ilmiöitä. Ne eivät välttämättä ole Pyhän Hengen vaikutusta, vaan ihmisten aikaansaamaa suggestiota. Ne kuitenkin poikkeuksetta sanotaan olevan hengen vaikutusta. Minkä hengen, sitä ei kukaan tiedä.

Ongelma todella on siinä, ettei Apostolisena aikana tunnettu tätä ilmiötä.Mitä Raamatun ilmoitusten kautta kuvatuissa tapahtumissa ihminen kaatui, niin siihen liittyy aina kielteisyyttä.Niin, miksi nyt tänä aikana sama käyttäytyminen olisi positiivista, - monen ihmisen mielestä.

Tuon itse kaatumisen vpoi mieltää sugestioon liittyväksi toiminnaksi eli toisen ihmisen ohjaukseksi, mutta nuo kouristukset ja kikatukset ja muu tilanteeseen nähden poikkeava käyttäytminen on kyllä outoa.Sitä reagoimistapaa/tasoa ei toinen ihminen voi ohjata.Sugestiohan perustuu toisen ihmisen ohjaukseen, mutta noita reagoimisia ei kukaan ihminen mahdollistu ohjaamaan.

Muuten, joku kirjoitti, miten tämä ilmiö on uusi eli tästä ei ole kirjoituksia tai havaintoja aiemmilta ajoilta.

• ml213.
        jaikal kirjoitti:

Minä en haluaisi osallistua ollenkaan tällaisiin keskusteluihin koska näistä puuttuu toisen uskovan kunnioitus.
        Sinun kirjoituksestasi puuttuu Psalmin kunnioittaminen Jumalan palvelijana. Tulee paha maku kun lukee tekstiäsi. Haluan muistuttaa sinua:

Sinä kirjoitat vanhalle kokeneelle Herran Jeesuksen Kristuksen tuntevalle uudestisyntyneelle uskvalle niin kuin hän ei tuntisi henkivaltoja ja niiden vaarallisuutta. Sinä tiedät varsin hyvin että Psalmi on úskova.
        ------------

Täällä päin ihminen,- joka on uudestisyntynyt, vanha kokenut Kristuksen palvelija ja Kristuksen mieltä tunteva, niin ensiksi hänen puheistaan ON VALEHTELU KAUKANA. Onhan Kristus TOTUUS.

Toiseksi Jumalaa kunnioittava ihminen,- EI KOSKAAN ILOITSE TAI SUOSI TAI HYVÄKSY VÄÄRYYTTÄ TAI VALEHTELUA. "Pyhässä Hengessä oleva uskova ihminen ILOITSEE YHDESSÄ TOTUUDEN KANSSA.

Ymmärrätkö jaikal, miten ihmisen USKOTTAVUUS katoaa, jos hän mielistyy selkeään vääryyden ja valehtelun suosimiseen. Suosija tavallaan tulee itse osalliseksi tähän asiaan.Esim. jos itse hyväksyisin valehtelun tms, niin se merkitsisi sitä, että itse tekisin sitä sopivassa tilanteessa.

Tai, jos toisaalla pohtisin samaa asiaa aivan päinvastaisesti.Riippuen millä foorumilla kirjoittaisin.Näyttelemisestä ja ulkokultaisuudesta olisi kysymys.

• ml213. kirjoitti:

Minä en haluaisi osallistua ollenkaan tällaisiin keskusteluihin koska näistä puuttuu toisen uskovan kunnioitus.
        Sinun kirjoituksestasi puuttuu Psalmin kunnioittaminen Jumalan palvelijana. Tulee paha maku kun lukee tekstiäsi. Haluan muistuttaa sinua:

Sinä kirjoitat vanhalle kokeneelle Herran Jeesuksen Kristuksen tuntevalle uudestisyntyneelle uskvalle niin kuin hän ei tuntisi henkivaltoja ja niiden vaarallisuutta. Sinä tiedät varsin hyvin että Psalmi on úskova.
        ------------

Täällä päin ihminen,- joka on uudestisyntynyt, vanha kokenut Kristuksen palvelija ja Kristuksen mieltä tunteva, niin ensiksi hänen puheistaan ON VALEHTELU KAUKANA. Onhan Kristus TOTUUS.

Toiseksi Jumalaa kunnioittava ihminen,- EI KOSKAAN ILOITSE TAI SUOSI TAI HYVÄKSY VÄÄRYYTTÄ TAI VALEHTELUA. "Pyhässä Hengessä oleva uskova ihminen ILOITSEE YHDESSÄ TOTUUDEN KANSSA.

Ymmärrätkö jaikal, miten ihmisen USKOTTAVUUS katoaa, jos hän mielistyy selkeään vääryyden ja valehtelun suosimiseen. Suosija tavallaan tulee itse osalliseksi tähän asiaan.Esim. jos itse hyväksyisin valehtelun tms, niin se merkitsisi sitä, että itse tekisin sitä sopivassa tilanteessa.

Tai, jos toisaalla pohtisin samaa asiaa aivan päinvastaisesti.Riippuen millä foorumilla kirjoittaisin.Näyttelemisestä ja ulkokultaisuudesta olisi kysymys.

on se, jos syyttä valehtelijaksi sitä joka ei ole valehdellut ja vielä tietää itse näin toimivansa.

• Mikä Henki)
        Psalmi50.15 kirjoitti:

on se, jos syyttä valehtelijaksi sitä joka ei ole valehdellut ja vielä tietää itse näin toimivansa.

Kirjoituksiasi.

Jos tuo tarina liittyisi rikokseen ja kertoisit itsestäsi tulla lailla oikeudessa. Arvaa, mitä tapahtuisi. Olisit syytettynä valehtelusta ja harhaan johtamisesta.

Mitä versioita kertoilet vielä muualla.Sitä ei kukaan tiedä vaan voi arvailla. Ymmärrys hoi!!

• Psalmi50.15 kirjoitti:

Kirjoitit: >>Anna hyvä mies pahojen henkien olla ja elä Herralle. Niillä ei ole
        mitään valtaa sinun elämääsi, jos olet kokosydämisesti Jeesuksen oma.

• ml213.
        Psalmi50.15 kirjoitti:

Lueppa noita viestejäsi, niin ymmärrätkö todella miten kuvaat itseäsi erilailla. Annat mielikuvan, miten olet ollut erityisen kiinnostunut asiasta ja toisessa tilanteessa kuvaat itseäsi,ette ole kiinnostunut koko asiasta.
        Ymmärrätkö, mitä valehtelu muuten on. Vai muuttuuko sinulla sydämentila tilanteiden mukaan.

Ymmärrä, ettei tälläinen tilanne muutu miksikään selittelemällä,-vaan toteamalla todellisuus.Itselleni olisi järkytys, jos kirjoittelisin tuolla tasolla. No, uskottavuutesi ainakin tuli esille,- jos katsojalla on näkökyky nähdä kokonaisuus.

Semper.Fidelis: "...paholainen on liikkeellä monien eksyttävien henkien kautta.
        Paholaisen juonet ON tiedostettava ja niihin ON suhtauduttava asiaankuuluvan vakavasti".
        --
        Saatanan juonet on paljastettava ja käytävä puollustus- ja hyökkäyssotaan niitä vastaan.
        Ef.6:10-20
        ---
        Auta, oi Jeesus, suo katseesi loistaa
        juonia kiusaajan paljastaen,
        kun sanan selvän se tahtoisi poistaa
        kulkien vaatteissa valkeuden.
        Suo, että henget mä ain erottaisin,
        voittaisin valheen ja voimasi saisin,
        voittaisin valheen ja voimasi saisin”.

(virsi 385:5).

• ml213. kirjoitti:

Lueppa noita viestejäsi, niin ymmärrätkö todella miten kuvaat itseäsi erilailla. Annat mielikuvan, miten olet ollut erityisen kiinnostunut asiasta ja toisessa tilanteessa kuvaat itseäsi,ette ole kiinnostunut koko asiasta.
        Ymmärrätkö, mitä valehtelu muuten on. Vai muuttuuko sinulla sydämentila tilanteiden mukaan.

Ymmärrä, ettei tälläinen tilanne muutu miksikään selittelemällä,-vaan toteamalla todellisuus.Itselleni olisi järkytys, jos kirjoittelisin tuolla tasolla. No, uskottavuutesi ainakin tuli esille,- jos katsojalla on näkökyky nähdä kokonaisuus.

sinä eri epeli, ei muuta voi sanoa. Miksi sinä tahalasi vääristät kirjoitusteni tarkoitusta ja syytät valehtelijaksi, vaikka olen jo kertonut, etten kirjoittanut omana itsenäni ja sen myös sanoin kirjoituksissani monta kertaa. Jokainen joka ketjua luki ymmärsi, että kirjoitan sarkastisesti ja joidenkin mielestä ironisesti, tai psykologisesti. Sember teki siitä oman avauksenkin, syyttäen minua sarkastisuudesta, ironiasta ja psykologian käytöstä. Nimimerkki eroe oli ensimmäinen, joka vastasi ketjuuni ja kirjoitti otsikolla "sarkasmia parhaimmillaan ja muutkin kommentoivat ymmärtäen kirjoitukseni hauskaksi ja esittäväksi piiloviestinnäksi, joka kuitenkin oli kaikille avointa.

Tässä yksi omista loppu kommenteistani väärinkäsitysten välttämiseksi, joita nyt sitten näköjään kuitenkin tuli, vaikkakin epäilenkin niitä tahallisiksi.

"Sanon nyt kuitenkin taas lopuksi, palstan väärinymmärtäjät tuntien, että pidän noita esille nostamiasi pastoreita hyvinä. He ovat Jumalan palvelijoita, kukin omilla paikoillaan, niin kuin ne muutkin jotka tällä palstalla on jo alennettu helvettiin teidän toimestanne. En koskaan uskaltaisi puhua Jumalan palvelijoista tosissani tuolla tavalla, kuin sarkastisesti esitin".

Onko vielä jotain epäselvää, vai onko tässä kyse vain silkasta riidan haastamisesta ?

No laitetaan vielä toinenkin ettei mikään jää epäselväksi.

" Kirjoitukseni ydin on siinä, että minä pystyn nyt kumoamaan tuon sinun väitteesi ja osoittamaan, että Tapoi Annala on eksyttäjä. En TIETENKÄÄN ole itse sitä mieltä, mutta tällä palstalla kirjoittavat "tuomarit" ovat laatineet säännöt, joilla voin osoittaa itseasiassa kenet tahansa eksyttäjäksi, tai riivatuksi....

...Eli onko Annala herkkä Pyhän Hengen alueilla. Ei kait kukaan vaan ole koskaan kaatunut, kun hän on rukoillut, tai paraneeko sairaita. Ok, jos paranee, niin se ei vielä tarkoita sitä, että olisi oikea henki kyseessä, niin ja ellei parane ja on rukoiltu on se merkki siitä, että hän on väärä profeetta. Toivon todella, että Annala on seipään niellyt antikarismaatikko, ja erittäin tiukkapipoinen kaikessa muussakin....

....Lopuksi. En tunne Annalaa ja uskon, että Hän on hyvä mies kuten sanot ja kaikki tuo mitä edellä kirjoitin ei siis ole minun kantaani Annalasta. Se, että edes käytän hänen nimeäään tälläisessä sarkastisessa kirjoituksessa voi loukata joitain, tai häntä. Pyrin vain osoittamaan sen miten tällä palstalla jaetaan tuomioita ja kuinka herkästi joku saa leiman otsaansa. Halusin myös esitää kärjistetysti, mutta kuitenkin varsin totuudenmukaisesti sen, miten törkeällä tavalla jotkut nimittelevät ja leimaavat pastoreita sanoen heitä noidiksi ja riivatuiksi. Uskomatonta ".

Vieläkö ml213:lle asia on jotenkin epäselvä, vai tarvitsetko vieläkin lisävalaisua asiaan. Mitä ?

Lopuksi vielä kohta, jonka olitte onkineet samasta ketjusta, mutta ette ihan kokonaan edes sitä halunneet otta esiin, ettei paljastuisi teidän riidanhaluinen ja valheellinen toimintanne.

" Et nyt ymmärtänyt avaustani ihan oikein.

Minähän annoin teille tehtäväksi etsiä edes yhden oikean opettajan, joka ei ole eksyttäjä, koska nyt on se tilanne ettei niitä enään ole, ainakaan jos katsoo tätä palstaa ja sen tapaa arvioida oikeat opettajat.

Eksyttäjiähän on kaikkialla, joten ei niitä tarvitse etsiä. Löytäisitkö sinä edes yhden oikean opettajan ja kertoisit sen minulle, että voisin tarkastella ja tutkia tuota henkilöä hiukan tarkemmin. Minulla on hyvin tarkka silmä ja erityisesti hengen aistit ovat tosi, tosi palavia, joten varmaan hämmästyt, kun osoitan valeopettajaksi sen sinunkin lempipastorisi ".

Tässä on nyt esillä pieni läpileikkaus kyseisestä ketjusta ja siitä mitä minun oli tarkoitus sillä kertoa teille lukijoille, joita olen ainakin tähän asit pitänyt suht älykkäinä ja hoksaavaisina.

• Mikä Henki) kirjoitti:

Kirjoituksiasi.

Jos tuo tarina liittyisi rikokseen ja kertoisit itsestäsi tulla lailla oikeudessa. Arvaa, mitä tapahtuisi. Olisit syytettynä valehtelusta ja harhaan johtamisesta.

Mitä versioita kertoilet vielä muualla.Sitä ei kukaan tiedä vaan voi arvailla. Ymmärrys hoi!!

alla oleva viesti ml213:lle ja mieti oletko väärässä. Jos sen luet ajatuksella ja vieläkin väität minua valehtelijaksi, tai ristiriitaiseksi mielipiteissäni, niin sitten ymmärrän sen niin, että et haluakkaan ymmärtää, vaan haluat vain riidellä, tai syytellä raukkamaisesti.

• Psalmi50.15 kirjoitti:

sinä eri epeli, ei muuta voi sanoa. Miksi sinä tahalasi vääristät kirjoitusteni tarkoitusta ja syytät valehtelijaksi, vaikka olen jo kertonut, etten kirjoittanut omana itsenäni ja sen myös sanoin kirjoituksissani monta kertaa. Jokainen joka ketjua luki ymmärsi, että kirjoitan sarkastisesti ja joidenkin mielestä ironisesti, tai psykologisesti. Sember teki siitä oman avauksenkin, syyttäen minua sarkastisuudesta, ironiasta ja psykologian käytöstä. Nimimerkki eroe oli ensimmäinen, joka vastasi ketjuuni ja kirjoitti otsikolla "sarkasmia parhaimmillaan ja muutkin kommentoivat ymmärtäen kirjoitukseni hauskaksi ja esittäväksi piiloviestinnäksi, joka kuitenkin oli kaikille avointa.

Tässä yksi omista loppu kommenteistani väärinkäsitysten välttämiseksi, joita nyt sitten näköjään kuitenkin tuli, vaikkakin epäilenkin niitä tahallisiksi.

"Sanon nyt kuitenkin taas lopuksi, palstan väärinymmärtäjät tuntien, että pidän noita esille nostamiasi pastoreita hyvinä. He ovat Jumalan palvelijoita, kukin omilla paikoillaan, niin kuin ne muutkin jotka tällä palstalla on jo alennettu helvettiin teidän toimestanne. En koskaan uskaltaisi puhua Jumalan palvelijoista tosissani tuolla tavalla, kuin sarkastisesti esitin".

Onko vielä jotain epäselvää, vai onko tässä kyse vain silkasta riidan haastamisesta ?

No laitetaan vielä toinenkin ettei mikään jää epäselväksi.

" Kirjoitukseni ydin on siinä, että minä pystyn nyt kumoamaan tuon sinun väitteesi ja osoittamaan, että Tapoi Annala on eksyttäjä. En TIETENKÄÄN ole itse sitä mieltä, mutta tällä palstalla kirjoittavat "tuomarit" ovat laatineet säännöt, joilla voin osoittaa itseasiassa kenet tahansa eksyttäjäksi, tai riivatuksi....

...Eli onko Annala herkkä Pyhän Hengen alueilla. Ei kait kukaan vaan ole koskaan kaatunut, kun hän on rukoillut, tai paraneeko sairaita. Ok, jos paranee, niin se ei vielä tarkoita sitä, että olisi oikea henki kyseessä, niin ja ellei parane ja on rukoiltu on se merkki siitä, että hän on väärä profeetta. Toivon todella, että Annala on seipään niellyt antikarismaatikko, ja erittäin tiukkapipoinen kaikessa muussakin....

....Lopuksi. En tunne Annalaa ja uskon, että Hän on hyvä mies kuten sanot ja kaikki tuo mitä edellä kirjoitin ei siis ole minun kantaani Annalasta. Se, että edes käytän hänen nimeäään tälläisessä sarkastisessa kirjoituksessa voi loukata joitain, tai häntä. Pyrin vain osoittamaan sen miten tällä palstalla jaetaan tuomioita ja kuinka herkästi joku saa leiman otsaansa. Halusin myös esitää kärjistetysti, mutta kuitenkin varsin totuudenmukaisesti sen, miten törkeällä tavalla jotkut nimittelevät ja leimaavat pastoreita sanoen heitä noidiksi ja riivatuiksi. Uskomatonta ".

Vieläkö ml213:lle asia on jotenkin epäselvä, vai tarvitsetko vieläkin lisävalaisua asiaan. Mitä ?

Lopuksi vielä kohta, jonka olitte onkineet samasta ketjusta, mutta ette ihan kokonaan edes sitä halunneet otta esiin, ettei paljastuisi teidän riidanhaluinen ja valheellinen toimintanne.

" Et nyt ymmärtänyt avaustani ihan oikein.

Minähän annoin teille tehtäväksi etsiä edes yhden oikean opettajan, joka ei ole eksyttäjä, koska nyt on se tilanne ettei niitä enään ole, ainakaan jos katsoo tätä palstaa ja sen tapaa arvioida oikeat opettajat.

Eksyttäjiähän on kaikkialla, joten ei niitä tarvitse etsiä. Löytäisitkö sinä edes yhden oikean opettajan ja kertoisit sen minulle, että voisin tarkastella ja tutkia tuota henkilöä hiukan tarkemmin. Minulla on hyvin tarkka silmä ja erityisesti hengen aistit ovat tosi, tosi palavia, joten varmaan hämmästyt, kun osoitan valeopettajaksi sen sinunkin lempipastorisi ".

Tässä on nyt esillä pieni läpileikkaus kyseisestä ketjusta ja siitä mitä minun oli tarkoitus sillä kertoa teille lukijoille, joita olen ainakin tähän asit pitänyt suht älykkäinä ja hoksaavaisina.

Ehkä kannattaa välttää sarkasmia, koska se voidaan niin helposti ymmärtää väärin!

Sarkasmi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Sarkasmi

"Sarkasmi on etenkin kirjoitetun huumorin muotona vaikea, sillä ilman sarkasmiin usein liittyvää ei-verbaalista viestintää sen ymmärtäminen voi olla vastaanottajalle hankalaa".

En ole kaikkiruokainen, enkä ainakaan syö koskaan mitään pilaantunutta. Huomaan sen heti, jos jokin on pilaantunutta ja niin varmasti huomaavat kaikki muutkin, vaikka toiset ehkä voivat päiväysvanhan vielä hyväksyäkin. Syön monipuolisesti ja terveellisesti. Minulla on tietysti lempiruokiakin, mutta yleensä sitä syödään varsin arkista ruokaa. Syön myös ravintolassa jonkun verran ja silloin otan toisinaan jotain erikoista, kun olen varmistunut, että siinä ei ole mitään sellaisia aineksia, joista en varmuudella pidä.

Tuosta voi päätellä jotain myös siitä, millainen tulisi olla hengellisen ruuan suhteen ja millainen itse olen sen suhteen. En ryhdy sen enempää selittämään vertaustani, koska sanoit, että haluat keskustella vain paholaisen touhuista ja olet huolissasi siitä, etteivät kaikki välttämättä olekaan yhtä kiinnostuneita noista asioista.

Kuvaustasi opetukseni laadusta en pitkästi arvioi, koska se on sivuseikka tässä keskustelussa. Ainut mitä voin siitä sanoa on se, että arviosi kuvaa oivallisella tavalla sinun hengellisyytesi tasoa ja sitä miten syvissä urissa olet tuossa paholaiskeskeisessä vaelluksessasi. Minulle sitä paitsi voi sanoa asiat ihan suoraankin. Pidän siitä enemmän, kuin hienotunteisuudesta. Joten saanko ymmärtää tuon viestisi, niin kuin sen sydämessäsi ajattelit. Opetukseni on lähtöisin demoneista ! Hyvä ja kiitos rehellisestä mielipiteestäsi taas kerran.

Mitä minä olenkaan yrittänyt korostaa ja opettaa sinulle ja muillekin ? Sitä, että te näette perkeleitä joka paikassa. Niitä on ihan kaikkialla ja kaiken voi aina selittää ensi ja viimekädessä sillä, että se, tai tämä, on perkeleestä. Sinä Semper olet epäraitis ja kaikki arviosi, arvostelusi, mielipiteesi ja jopa opetuksesi voidaan asettaa kyseenalaiseksi tuon pohjalta. Ainakin niihin on suhtauduttava varauksella, koska sinulla on selviä ennakkoasenteita ja olet jo syvissä urissa teologiasi suhteen. Synnittömyys keskustelussakin tämä kävi ilmi varsin selvästi. Et suostunut muuttamaan kantaasi, vaikka suoraan sanottuna narahdit sen suhteen, että et tiennyt asiasta tarpeeksi ja katsoit asiaa kapeasti. Älä nyt silti huolestu Semper. En minä aio sanoa sinua harhaoppiseksi, tai demonisoituneeksi, sen paremmin kuin miksikään muuksikaan vihollisen työtoveriksi. En toki, vaan sanon, että olet veljeni ja sinulla on selvä opettajan armoitus. Jos sallisit Jumalan viedä sinua eteenpäin tuossa armoituksessasi ja et olisi pelkästään oman ymmärryksesi varassa, niin pääsisit vaikka kuinka pitkälle. Nyt kuitenkin kapeakatseisuudellasi ja urautuneisuudellasi olet pysäyttänyt kasvusi. Et siedä sitä että sinua neuvottaisiin / opetettaisiin. Seurakuntayhteys ?

Kirjoitit, että haluan kieltää pimeyden voimien olemassaolon, tai ainakin niiden vaarallisuuden. En mitään tuosta. Haluan ohjata tärkeämpiin asioihin, kuin ymmärtämään vihollisen voimia ja vaarallisuutta. Tuskin sinäkään ymmärrät kuinka vaarallinen vihollinen todellisuudessa on ja miten paljon pimeyden voimia maailmassa on. Niitä on paljon ja ne ovat vaarallisia, eikä meidän tule pilkata niitä, tai vähätellä. Niin en tehnytkään. Minä hyväksyn ja tiedostan sen tosiasian, että asia on näin kuten edellä kirjoitin, mutta mitä sitten ? Mitä sitten Sember ? Kuinka syvälle tulee mennä saatanan salaisuuksiin, että on riittävän syvällä ? Kuinka paljon täytyy tietää demonologiasta, että tietää riittävästi ? Sanon edelleen sinulle Sember, että minua ei kiinnosta. Ei kuule kiinnosta vähän vähää. Mitä meidän tulee tietää ? Se, että Jeesus on voittanut ja se, että Jumalan Henki, Jumala asuu sinussa. Itse Kristus asuu sinussa Henkensä kautta. Kolmiyhteinen Jumala, Pyhän Hengen persoonassa asuu sinussa Sember. Kristus, joka on voittanut kaikki nämä pimeyden voimat ja vallat. Hän riisui ne aseista ja asetti ne julkisen häpeän alaiseksi. Hän avasi vankilan oven ja sanoi, että Hänellä on kuoleman ja tuonelan avaimet. Mitä jäi tuolle perkeleelle ? Hänelle ei jäänyt mitään, paitsi valhe. Valhe on ainut ase ja valta, joka perkeleellä enää on. Vihollinen ei mene yhtään sen pidemmälle kenenkään uskovaisen elämässä ja asioissa, kuin mitä Jumala sallii ja jos Jumala sallii, niin et sille silloin mitään voi (Job).

Haluan sanoa sinulle Sember, että pääset paljon pidemmälle, kun keskityt Jeesukseen ja jätät tuon saatanan silmällä pitämisen kokonaan. Sinun ei tarvitse vahtia perkelettä. Olet Hyvissä käsissä, eikä sinua niistä käsistä voi kukaan riistää. Itsensä ruokkiminen Sanalla, seurakunta yhteys ja elävä Jumala suhde ovat asioita, jotka meille riittävät täysin. Ainut asia Sember, jota sinun tulee valvoa ja pitää silmällä on oma vaelluksesi. Muuta ei tarvitse. Saat olla siitä ihan varma.

Hyvää viikonloppua sinullekkin

• kehoittaja
        Psalmi50.15 kirjoitti:

Siunausta.

käymääsi keskustelua ml213 kanssa liittyen suuriin kielioppivirheisiin ja oikeinkirjoitukseen. Minun tarkoituksena ei ollut viestissäni arvostella sinun nuhteluasi ml213 kohtaan hänen kirjoittamastaan epäselvästä ja vaikeaselkoisesta tekstistä. Satuin vaan puhumaan sinulle sattumalta samasta aihepiiristä kuin mistä sinä ylempänä.
        Olen siis kyllä koko ajan sinun tukenasi ja esirukoilijanasi tällä palstalla, niin kuin muidenkin Jumalan asialla olevien kirjoittelijoiden. En aina kuitenkaan osallistu aktiivisesti keskusteluihin, mutta seuraan kyllä palstaa aktiivisesti opiskelujeni lomassa, ja tarpeen vaatiessa änkeän itseni väliin keskusteluihin, jos asiattomat panettelut menevät liian pitkälle.

Mutta huomautan sinulle kuitenkin, että ihmisellä saattaa olla myös jokin esim.neurologinen sairaus, josta syystä hänen kirjoittamisensa ei ole helppoja, ja siksi hänelle tulee paljon kirjoitusvirheitä ja teksti on ajoittain epäselvää. En kuitenkaan tiedä miten ml213: n kohdalla, eikä se kuulu minulle.

Paljon Jumalan siunausta sinulle ja kaikille teille.

• kehoittaja kirjoitti:

käymääsi keskustelua ml213 kanssa liittyen suuriin kielioppivirheisiin ja oikeinkirjoitukseen. Minun tarkoituksena ei ollut viestissäni arvostella sinun nuhteluasi ml213 kohtaan hänen kirjoittamastaan epäselvästä ja vaikeaselkoisesta tekstistä. Satuin vaan puhumaan sinulle sattumalta samasta aihepiiristä kuin mistä sinä ylempänä.
        Olen siis kyllä koko ajan sinun tukenasi ja esirukoilijanasi tällä palstalla, niin kuin muidenkin Jumalan asialla olevien kirjoittelijoiden. En aina kuitenkaan osallistu aktiivisesti keskusteluihin, mutta seuraan kyllä palstaa aktiivisesti opiskelujeni lomassa, ja tarpeen vaatiessa änkeän itseni väliin keskusteluihin, jos asiattomat panettelut menevät liian pitkälle.

Mutta huomautan sinulle kuitenkin, että ihmisellä saattaa olla myös jokin esim.neurologinen sairaus, josta syystä hänen kirjoittamisensa ei ole helppoja, ja siksi hänelle tulee paljon kirjoitusvirheitä ja teksti on ajoittain epäselvää. En kuitenkaan tiedä miten ml213: n kohdalla, eikä se kuulu minulle.

Paljon Jumalan siunausta sinulle ja kaikille teille.

ei se huomautukseni ml213:selle ollut välttämättä ihan oiken ja mietin itsekkin sitä jälkikäteen. Hermostuin vaan, kun luin hänen viestiään varmaan "sata" kertaa, enkä meinannut millään ymmärtää mitä hän oikein tarkoittaa ja sitten ne kirjoitus virheet vielä olivat haittana, vaikka niitä tulee kyllä minullekkin ja monille muille. Keskustelu on kuitenkin hankalaa, jos vastaukset menevät liian monimutkaisiksi.

Vinkiksi ml213:selle, sinulle ja muillekkin:

Kirjoita "wordillä". Käsittääkseni se löytyy kaikista koneista vakiona. Ohjelma ilmoittaa automaattisesti kirjoitus virheet ja ne on sitten helppo korjata. Kirjoitusasun virheitä ohjelma ei tietenkään ilmoita, eikä sitä, jos sana on vaikka väärässä aikamuodossa, mutta muuten oikein kirjoitettu. Kuitenkin se helpottaa kovasti ja kirjoitus on sitten helppo kopioida ohjemasta tänne palstalle. Joskus siitä on ollut verraton apu siinäkin suhteessa, että tiedosto voi jäädä avoimeksi ainakin niin pitkäksi aikaa, että saa varmasti kirjoituksena palstalle ja voihan sen tallentaakkin. Kirjoitus voi nimittäin kadota syystä tai toisesta sitä lähetettäessä. Varsinkin, jos itse sählää siinä jotain, niin hupsista koko teksti katosi ja silloin työ on ollut turhaa. Lyhyet kirjoitukset toki menevät ihan näinkin ilman World ojelmaa.

• Psalmi50.15 kirjoitti:

En ole kaikkiruokainen, enkä ainakaan syö koskaan mitään pilaantunutta. Huomaan sen heti, jos jokin on pilaantunutta ja niin varmasti huomaavat kaikki muutkin, vaikka toiset ehkä voivat päiväysvanhan vielä hyväksyäkin. Syön monipuolisesti ja terveellisesti. Minulla on tietysti lempiruokiakin, mutta yleensä sitä syödään varsin arkista ruokaa. Syön myös ravintolassa jonkun verran ja silloin otan toisinaan jotain erikoista, kun olen varmistunut, että siinä ei ole mitään sellaisia aineksia, joista en varmuudella pidä.

Tuosta voi päätellä jotain myös siitä, millainen tulisi olla hengellisen ruuan suhteen ja millainen itse olen sen suhteen. En ryhdy sen enempää selittämään vertaustani, koska sanoit, että haluat keskustella vain paholaisen touhuista ja olet huolissasi siitä, etteivät kaikki välttämättä olekaan yhtä kiinnostuneita noista asioista.

Kuvaustasi opetukseni laadusta en pitkästi arvioi, koska se on sivuseikka tässä keskustelussa. Ainut mitä voin siitä sanoa on se, että arviosi kuvaa oivallisella tavalla sinun hengellisyytesi tasoa ja sitä miten syvissä urissa olet tuossa paholaiskeskeisessä vaelluksessasi. Minulle sitä paitsi voi sanoa asiat ihan suoraankin. Pidän siitä enemmän, kuin hienotunteisuudesta. Joten saanko ymmärtää tuon viestisi, niin kuin sen sydämessäsi ajattelit. Opetukseni on lähtöisin demoneista ! Hyvä ja kiitos rehellisestä mielipiteestäsi taas kerran.

Mitä minä olenkaan yrittänyt korostaa ja opettaa sinulle ja muillekin ? Sitä, että te näette perkeleitä joka paikassa. Niitä on ihan kaikkialla ja kaiken voi aina selittää ensi ja viimekädessä sillä, että se, tai tämä, on perkeleestä. Sinä Semper olet epäraitis ja kaikki arviosi, arvostelusi, mielipiteesi ja jopa opetuksesi voidaan asettaa kyseenalaiseksi tuon pohjalta. Ainakin niihin on suhtauduttava varauksella, koska sinulla on selviä ennakkoasenteita ja olet jo syvissä urissa teologiasi suhteen. Synnittömyys keskustelussakin tämä kävi ilmi varsin selvästi. Et suostunut muuttamaan kantaasi, vaikka suoraan sanottuna narahdit sen suhteen, että et tiennyt asiasta tarpeeksi ja katsoit asiaa kapeasti. Älä nyt silti huolestu Semper. En minä aio sanoa sinua harhaoppiseksi, tai demonisoituneeksi, sen paremmin kuin miksikään muuksikaan vihollisen työtoveriksi. En toki, vaan sanon, että olet veljeni ja sinulla on selvä opettajan armoitus. Jos sallisit Jumalan viedä sinua eteenpäin tuossa armoituksessasi ja et olisi pelkästään oman ymmärryksesi varassa, niin pääsisit vaikka kuinka pitkälle. Nyt kuitenkin kapeakatseisuudellasi ja urautuneisuudellasi olet pysäyttänyt kasvusi. Et siedä sitä että sinua neuvottaisiin / opetettaisiin. Seurakuntayhteys ?

Kirjoitit, että haluan kieltää pimeyden voimien olemassaolon, tai ainakin niiden vaarallisuuden. En mitään tuosta. Haluan ohjata tärkeämpiin asioihin, kuin ymmärtämään vihollisen voimia ja vaarallisuutta. Tuskin sinäkään ymmärrät kuinka vaarallinen vihollinen todellisuudessa on ja miten paljon pimeyden voimia maailmassa on. Niitä on paljon ja ne ovat vaarallisia, eikä meidän tule pilkata niitä, tai vähätellä. Niin en tehnytkään. Minä hyväksyn ja tiedostan sen tosiasian, että asia on näin kuten edellä kirjoitin, mutta mitä sitten ? Mitä sitten Sember ? Kuinka syvälle tulee mennä saatanan salaisuuksiin, että on riittävän syvällä ? Kuinka paljon täytyy tietää demonologiasta, että tietää riittävästi ? Sanon edelleen sinulle Sember, että minua ei kiinnosta. Ei kuule kiinnosta vähän vähää. Mitä meidän tulee tietää ? Se, että Jeesus on voittanut ja se, että Jumalan Henki, Jumala asuu sinussa. Itse Kristus asuu sinussa Henkensä kautta. Kolmiyhteinen Jumala, Pyhän Hengen persoonassa asuu sinussa Sember. Kristus, joka on voittanut kaikki nämä pimeyden voimat ja vallat. Hän riisui ne aseista ja asetti ne julkisen häpeän alaiseksi. Hän avasi vankilan oven ja sanoi, että Hänellä on kuoleman ja tuonelan avaimet. Mitä jäi tuolle perkeleelle ? Hänelle ei jäänyt mitään, paitsi valhe. Valhe on ainut ase ja valta, joka perkeleellä enää on. Vihollinen ei mene yhtään sen pidemmälle kenenkään uskovaisen elämässä ja asioissa, kuin mitä Jumala sallii ja jos Jumala sallii, niin et sille silloin mitään voi (Job).

Haluan sanoa sinulle Sember, että pääset paljon pidemmälle, kun keskityt Jeesukseen ja jätät tuon saatanan silmällä pitämisen kokonaan. Sinun ei tarvitse vahtia perkelettä. Olet Hyvissä käsissä, eikä sinua niistä käsistä voi kukaan riistää. Itsensä ruokkiminen Sanalla, seurakunta yhteys ja elävä Jumala suhde ovat asioita, jotka meille riittävät täysin. Ainut asia Sember, jota sinun tulee valvoa ja pitää silmällä on oma vaelluksesi. Muuta ei tarvitse. Saat olla siitä ihan varma.

Hyvää viikonloppua sinullekkin

joskus nieltävä, jos asiaa tarkastelee sen vanhan ihmisen luonnon kannalta,joka meissä asuu.

Kirjoittelit mm. näin:
        >>arviosi kuvaa oivallisella tavalla sinun hengellisyytesi tasoa ja sitä
        miten syvissä urissa olet tuossa paholaiskeskeisessä vaelluksessasiSinä Semper olet epäraitis ja kaikki arviosi, arvostelusi, mielipiteesi
        ja jopa opetuksesi voidaan asettaa kyseenalaiseksi tuon pohjalta.

• linkittää. Äärikarsimaattisen toiminnan esiin ottaminen on vain keino, jolla saadaan kaikki Hengellinen toiminta näyttämään epäraittiilta ja vaaralliselta. Sanoin, että ei ole väärin kaatua ja jokainen voi olla siinä suhteessa vapaa. Kohtaat Herrasi juuri niin kuin itse haluat, eikä sitä tapaa tarvitse muille tuputtaa. Jos haluat kaatua, en kiellä, jos et, on sekin ihan ok.

• Nimittäin se

kulunut vertaus sammakosta, joka istuu kattilassa kuumalla hellalla. Kun vesi hiljaa kuumenee, ei se edes huomaa hypätä pois ennen kypsymistään. Psalmi 50 on löytänyt tavan millä selittää itselleen, kuinka voi nielaista pahenevat eksytykset.

Nyt on selitetty torontolaisuuden harha parhain päin

• Nimittäin se kirjoitti:

kulunut vertaus sammakosta, joka istuu kattilassa kuumalla hellalla. Kun vesi hiljaa kuumenee, ei se edes huomaa hypätä pois ennen kypsymistään. Psalmi 50 on löytänyt tavan millä selittää itselleen, kuinka voi nielaista pahenevat eksytykset.

jo avauksessa, että en keskustele torontolaisuudesta tms. Puhun Jumalan kohtaamisesta ja siitä mitä siinä voi tapahtua ja mistä se johtuu. En ensinkään selittele yhtään mitään, enkä kenenkään puolesta, vaan halua vain tuoda hiukan tasapainoa palstan antiin, joka suhtautuu niin kovin kriittisesti ja arvostellen kaikkeen mikä on hengellistä. Minun mielestäni kaatuminen ei ole väärin, tai syntiä.

• Oikeaan osuit
        Nimittäin se kirjoitti:

Henkien arvostelukyky lamaantuu, jos niitä päästää sisäänsä pala kerrallaan. Saatanan taktiikka on ovelaa.

• ei hellari

Ei kaatuminen ole synti! Minäkin olen liukkaalla kaatunut monet kerrat. Eihän siinä ole synnistä kyse! Sitä kokouksissa tapahtuvaa kaatumisilmiötä en kyllä pidä raamatun mukaisena. Jeesus ei kaatanut omiaan, vaan vastustajat kyllä kaatuivat. Raamattu sanoo: "Kaikki kaatuvat Hän nostaa!"

• ylös.

Kun ihminen on saanut kokea Pyhän Hengen parantavan ja eheyttävän koskeketuksen rukouksessa, ja kenties kaatunut lattialle Jumalan hoitoon antautuneena, niin sieltä lattialta sitten noustaan ylös virvoittuneena ja hoidettuna, yliluonnollinen rauha sydämessä ! Herra Jeesus Kristus totisesti nostaa ylös 'kaatuneita' ja sitoo särjettyjä sydämiä ja lohduttaa Pyhän Henkensä kautta ihmisen murtunutta ja surullista mieltä. Hallelujaa !!

• Mielestäni ne
        ylös. kirjoitti:

Kun ihminen on saanut kokea Pyhän Hengen parantavan ja eheyttävän koskeketuksen rukouksessa, ja kenties kaatunut lattialle Jumalan hoitoon antautuneena, niin sieltä lattialta sitten noustaan ylös virvoittuneena ja hoidettuna, yliluonnollinen rauha sydämessä ! Herra Jeesus Kristus totisesti nostaa ylös 'kaatuneita' ja sitoo särjettyjä sydämiä ja lohduttaa Pyhän Henkensä kautta ihmisen murtunutta ja surullista mieltä. Hallelujaa !!

jotka eivät ole kyseistä asiaa kokeneet,
        ovat jääviä kommentoimaankaan!

• ml213.
        Mielestäni ne kirjoitti:

jotka eivät ole kyseistä asiaa kokeneet,
        ovat jääviä kommentoimaankaan!

Jos ihminen ei ole alkoholisti, niin onko hänkin jäävi puhumaan alkoholin tuottamista ongelmista. Kaatumishakuisuudella ja humalahakuisuudella, voi olla yllättävän paljon yhtäläisyyttä. Molemmat ilmentävtä todellisuudesta pakenemista.

• ml213.
        ylös. kirjoitti:

Sehän tässä kaatumisessa on ongelmana,- ettei se paranna ihmistä.Uskotko muuten tosiasian. Jos ihminen on kokenut todellisen Pyhän Hengen parantamisen/vaikutuksen, niin tämä ihminen ei ole entisellään.Kenekään ei tarvitse edes arvuutella onko vai ei,muuttumista.

Mutta, mitä itse tiedän ja tunnen ihmisiä, jotk avat kaatumishakuisia, niin he eivtä ole muuttuneet.Ei, millään pahalla, mutta tiedän erittäin monia ihmisiä,- jotka ovat kaatumishakuisia, niin heidän mielikuvansa on luisuneet KAUAS POIS TODELLISUUDESTA. Siis todellisuuden taju asioista on poikkeava. He ovat ohjautuneet uskomaan mitä mielettömiin asioihin. Valheessa elämisestä on kysymys.

Edelleen painotan. Kun ihmisen sydän muuttuu Pyhän Hengen vaikutuksesta, niin tämän ihmisen YMMÄRRYS MUUTTUU TODELLISUUDEN NÄKEVÄKSI. Ihminen saa arjen olosuhteisiinsa näkökyvyn eli näkee todellisuuden. Saman suuntainen asia kuin humalainen ihminen alkaa selvetä.Humalassa ollessaan hänen mielikuvansa on kaukana todellisuudesta (velat on saatavia jne) ja selvetessään hänen ymmärryksensä muuttuu näkemään todellisuuden.

Vaikka tämä alkoholin/huumeiden vaikutus ihmisen mielikuviin on helposti ymmärrettävä, mutta samalla tavalla käyttäytyy ihminen kun hän on ohjautunut elämään valheellisuudessa.Kuka enemmän ja kuka vähemmän. Vauvakasteeseen uskovat ihmiset on tästä hyvä esimerkki,miten he aidosti uskovat, miten vauva/kin mahdollistuu kuulemaan ja uskomaan Sanan sisällön.Samoin on muitakin alueita, joihin ihmiset uskovat aidosti,- vaikka se ei ole todellisuutta.

Niin, ihmeelliset sanat, mutta erittäin vaikuttavat ihmisen käyttäytymiseen: "VAIN TOTUUS ON TEKEVÄT TEIDÄT/meidät VAPAAKSI".

• todellisuudentajua
        ml213. kirjoitti:

Sehän tässä kaatumisessa on ongelmana,- ettei se paranna ihmistä.Uskotko muuten tosiasian. Jos ihminen on kokenut todellisen Pyhän Hengen parantamisen/vaikutuksen, niin tämä ihminen ei ole entisellään.Kenekään ei tarvitse edes arvuutella onko vai ei,muuttumista.

Mutta, mitä itse tiedän ja tunnen ihmisiä, jotk avat kaatumishakuisia, niin he eivtä ole muuttuneet.Ei, millään pahalla, mutta tiedän erittäin monia ihmisiä,- jotka ovat kaatumishakuisia, niin heidän mielikuvansa on luisuneet KAUAS POIS TODELLISUUDESTA. Siis todellisuuden taju asioista on poikkeava. He ovat ohjautuneet uskomaan mitä mielettömiin asioihin. Valheessa elämisestä on kysymys.

Edelleen painotan. Kun ihmisen sydän muuttuu Pyhän Hengen vaikutuksesta, niin tämän ihmisen YMMÄRRYS MUUTTUU TODELLISUUDEN NÄKEVÄKSI. Ihminen saa arjen olosuhteisiinsa näkökyvyn eli näkee todellisuuden. Saman suuntainen asia kuin humalainen ihminen alkaa selvetä.Humalassa ollessaan hänen mielikuvansa on kaukana todellisuudesta (velat on saatavia jne) ja selvetessään hänen ymmärryksensä muuttuu näkemään todellisuuden.

Vaikka tämä alkoholin/huumeiden vaikutus ihmisen mielikuviin on helposti ymmärrettävä, mutta samalla tavalla käyttäytyy ihminen kun hän on ohjautunut elämään valheellisuudessa.Kuka enemmän ja kuka vähemmän. Vauvakasteeseen uskovat ihmiset on tästä hyvä esimerkki,miten he aidosti uskovat, miten vauva/kin mahdollistuu kuulemaan ja uskomaan Sanan sisällön.Samoin on muitakin alueita, joihin ihmiset uskovat aidosti,- vaikka se ei ole todellisuutta.

Niin, ihmeelliset sanat, mutta erittäin vaikuttavat ihmisen käyttäytymiseen: "VAIN TOTUUS ON TEKEVÄT TEIDÄT/meidät VAPAAKSI".

>>>Mutta, mitä itse tiedän ja tunnen ihmisiä, jotk avat kaatumishakuisia, niin he eivät ole muuttuneet.Ei, millään pahalla, mutta tiedän erittäin monia ihmisiä,- jotka ovat kaatumishakuisia, niin heidän mielikuvansa on luisuneet KAUAS POIS TODELLISUUDESTA. Siis todellisuuden taju asioista on poikkeava. He ovat ohjautuneet uskomaan mitä mielettömiin asioihin. Valheessa elämisestä on kysymys.

• ml213.
        todellisuudentajua kirjoitti:

>>>Mutta, mitä itse tiedän ja tunnen ihmisiä, jotk avat kaatumishakuisia, niin he eivät ole muuttuneet.Ei, millään pahalla, mutta tiedän erittäin monia ihmisiä,- jotka ovat kaatumishakuisia, niin heidän mielikuvansa on luisuneet KAUAS POIS TODELLISUUDESTA. Siis todellisuuden taju asioista on poikkeava. He ovat ohjautuneet uskomaan mitä mielettömiin asioihin. Valheessa elämisestä on kysymys.

Kerro mitä sinä tarkoitat sillä, että rukousjonoissa kaatuneilla ihmisillä olisi jotenkin poikkeava todellisuudentaju ?
        ------

Niin, tämä todellisuuden tajua ja todellisuudessa pysyminen on laaja-alainen asia. Ensinnäkään en tarkoita tätä tilaa, jos ihminen rukoilee Jumalaa tai onh rukousjonossa jne...., vaan tarkoitan laaja- alaista ajattelua.Siis ihan arjen tapahtumisssa ka keskusteluissa ymmärtää asioita.Samoin,mitä vaikeammin asiat on ymmärrettävissä, niin sitä enemmän tätä valheellisuudessa elämistä esiintyy.Toisaalta kaikki asiat eivät ole edes ihmisen ymmärryksen ulottuvissaEsimerkiksi.

- Evoluutioteoriaan uskovaa ihmistä Raamatun valossa voidaan pitää valheessa elämiseksi
        - Taas evoluutioteoriaan uskova ihminen ja etenkin ateisti, mieltää uskovan ihmisen elävän epätodellisuudessa. Nämä karkeat linjaukset.

Mutta on uskovia ihmisiä, jotka uskovat ja ymmärtävät vauvan/lapsen tilan aivan valheellisuuden pohjalta. Siis voi todistaa hänen valheessa elämisen, jos ymmärtää vauvan tilan.

No, eikö kaatumisiin liity erikoisesti mielihyvä ja sen kokeminen. Jo ihmisten reagoiminen ja sanaton ja sanallinen viestintä todistaa tästä mielihyvästä.Olen vakuutunut. Jos ihminen saisi kaatumisensa seurauksena syvän ja aidon synnintunnon ja Jumalan tuoman ahdistuksen häneen, niin uskon, ettei kaatumiskokouksissa olisi tungosta.

Toisaalta tämän päivän ihminen on laajemminkin mieltynyt mielihyvän kokemiseen ja tämä näkyy jo viihteellisyytenä seurakunnissa ja niiden laajentumisena.

Niin, mitä tunnen puhujia ja opetusta syvällisimmästä asioista, niin kyllä niissä on selkeä järjestys. Jumalan aivoitama,- Pyhässä Hengessä opettava puhuja tukevoittaa kuulijoita "pystyssä pysymiseen" eli antaa todellista ymmärrystä nähdä asioita arjen tasolle ja tapahtumiin.Siis ohjaa kuulijoita todellisuuteen.

Taas puhujat, jotka kaatavat kokouksissan,- niin jos tuntuu kuin he olisivat poliitikkoja. Heiltä on todellisesti hämärtynyt ihmisen arki ja sen todellisuus.Siis ihmisen elämä. Siis kuulijat saavat mielikuvituksiinsa/valhetodellisuuteen lisää mielikuvia valheellisuudesta.

• ml213.
        todellisuudentajua kirjoitti:

Kyllä kaatumiseen liittyvä "parantuminen", ilmentää ja valheelllisuutta ja todellisuuden hämärtymistä. Nimittäin eniten valheellisuutta ja toiveajattelua liityy kaatumisen kautta parantumiseen. Joskus nämä tilanteet on lähelllä Jumalan pilkkaa ja tätä toiveajattelua parantumisineen, niin tämä ilmentää jo todellisuudesta pakenemista.

Ihmisellehän on tyypillistä rakentaa mielikuvien avulla maailma, jossa on miellyttävämpi elää kuin todellisuudessa. Tavallaan psykoosista lie kysymys.

• synnintuntoa
        ml213. kirjoitti:

Kerro mitä sinä tarkoitat sillä, että rukousjonoissa kaatuneilla ihmisillä olisi jotenkin poikkeava todellisuudentaju ?
        ------

Niin, tämä todellisuuden tajua ja todellisuudessa pysyminen on laaja-alainen asia. Ensinnäkään en tarkoita tätä tilaa, jos ihminen rukoilee Jumalaa tai onh rukousjonossa jne...., vaan tarkoitan laaja- alaista ajattelua.Siis ihan arjen tapahtumisssa ka keskusteluissa ymmärtää asioita.Samoin,mitä vaikeammin asiat on ymmärrettävissä, niin sitä enemmän tätä valheellisuudessa elämistä esiintyy.Toisaalta kaikki asiat eivät ole edes ihmisen ymmärryksen ulottuvissaEsimerkiksi.

- Evoluutioteoriaan uskovaa ihmistä Raamatun valossa voidaan pitää valheessa elämiseksi
        - Taas evoluutioteoriaan uskova ihminen ja etenkin ateisti, mieltää uskovan ihmisen elävän epätodellisuudessa. Nämä karkeat linjaukset.

Mutta on uskovia ihmisiä, jotka uskovat ja ymmärtävät vauvan/lapsen tilan aivan valheellisuuden pohjalta. Siis voi todistaa hänen valheessa elämisen, jos ymmärtää vauvan tilan.

No, eikö kaatumisiin liity erikoisesti mielihyvä ja sen kokeminen. Jo ihmisten reagoiminen ja sanaton ja sanallinen viestintä todistaa tästä mielihyvästä.Olen vakuutunut. Jos ihminen saisi kaatumisensa seurauksena syvän ja aidon synnintunnon ja Jumalan tuoman ahdistuksen häneen, niin uskon, ettei kaatumiskokouksissa olisi tungosta.

Toisaalta tämän päivän ihminen on laajemminkin mieltynyt mielihyvän kokemiseen ja tämä näkyy jo viihteellisyytenä seurakunnissa ja niiden laajentumisena.

Niin, mitä tunnen puhujia ja opetusta syvällisimmästä asioista, niin kyllä niissä on selkeä järjestys. Jumalan aivoitama,- Pyhässä Hengessä opettava puhuja tukevoittaa kuulijoita "pystyssä pysymiseen" eli antaa todellista ymmärrystä nähdä asioita arjen tasolle ja tapahtumiin.Siis ohjaa kuulijoita todellisuuteen.

Taas puhujat, jotka kaatavat kokouksissan,- niin jos tuntuu kuin he olisivat poliitikkoja. Heiltä on todellisesti hämärtynyt ihmisen arki ja sen todellisuus.Siis ihmisen elämä. Siis kuulijat saavat mielikuvituksiinsa/valhetodellisuuteen lisää mielikuvia valheellisuudesta.

>>> Jos ihminen saisi kaatumisensa seurauksena syvän ja aidon synnintunnon ja Jumalan tuoman ahdistuksen häneen, niin uskon, ettei kaatumiskokouksissa olisi tungosta.

• ml213.
        synnintuntoa kirjoitti:

>>> Jos ihminen saisi kaatumisensa seurauksena syvän ja aidon synnintunnon ja Jumalan tuoman ahdistuksen häneen, niin uskon, ettei kaatumiskokouksissa olisi tungosta.

"Asennot eivät ratkaise, vaan ihmisen syvä sisällinen sydämen yhteys Jumalaan".
        --------

Olisit siis valmis uskomaan, miten jooga ja jooga asento voisi olla Pyhän Hengen tuottamaa,- jos joku "terapeutti" toisi sen uskovien ihmisten mieliin Pyhän Hengen tuottamana ja se saisi jalansijan uskovien keskuudessa.Asento kuin asento.. Niin, vaikka Raamatussa ei tästä ole mitään mallia ja mainintaa.

PS.
        Muuten miksi jooga asento ei olisi Pyhän Hengen tuotetta, jos kerta kaatuminen on.Kumpaakaan käyttäytymistä ei Raamattu tunne.

• Sitä,että joku
        ml213. kirjoitti:

Jos ihminen ei ole alkoholisti, niin onko hänkin jäävi puhumaan alkoholin tuottamista ongelmista. Kaatumishakuisuudella ja humalahakuisuudella, voi olla yllättävän paljon yhtäläisyyttä. Molemmat ilmentävtä todellisuudesta pakenemista.

pakenee elämää humalahakuisuudella,on myöskin sellaisen ihmisen omakohtainen kokemus,josta taas
        sellainen ei voi tietää,joka sitä ei ole kokenut,vaan ainoastaan kuullut kyseisen ihmisen kertomana.

Kerroitko omista kokemuksistasi,ml213?

• ml213.
        Sitä,että joku kirjoitti:

pakenee elämää humalahakuisuudella,on myöskin sellaisen ihmisen omakohtainen kokemus,josta taas
        sellainen ei voi tietää,joka sitä ei ole kokenut,vaan ainoastaan kuullut kyseisen ihmisen kertomana.

Kerroitko omista kokemuksistasi,ml213?

Itselläni ei ole erityisiä kokemuksia todellisesta humalahakuisuuteen pakenemisesta. Aikoinaan ennen uskoontuloani kaljoittelin ja joskus viinastelin ihan vaihtelun vuoksi.Kännissä oli erikoista olla.Toisaalta humaltunena en voinut toimia arjessani.

Taas ihmisen humalahakuisuuden yleensä voi mieltää ja tuntea siitä/kin, jos tuntee ihmisen elämää laajemmin ja erikoisesti elämään liittyviä tapahtumia ja ajatusmaailmaa.Niin, moni alemmuudentuntoinen ihminen on tullut alkoholistiksi paetessaan tietoisuudessaan olevia mielikuvia itsestään. Esim. alemmuudentunne ihmisessä voi ohjata kehtystä mitä ihmeellisimpään suuntaan ja ilmetä mitä moninlaisin tavoin.Jopa luovuutena.
        Niin, itse taas pakenin aikoinaan todellisuutta selkeästi musiikin kautta.Siis elin ja sain tyydystystä/mielihyvää soittamisen kautta.No, tähän todellisuudesta pakenemiseen oli kyllä ihan helposti havaittava tekijä eli puhumiseen liittyvä ongelma ja tätä kompensoin toisaalla.Sikäli ihmeellinen asia miten asiat normalisoituisvat eli soittamiseen loppui motiivi kun puhuminen vapautui. Muuten samoin käy monasti esim. urheilijalle, jos hän esim. rakastuu tulisesti eli tämä voimakas elämän muutos tuo tyydytyksen sisimpään.

Niin, ihminen voi paeta todellisuutta moninaisin keinoin. Jopa TV sarjoihin ja elää niiden kautta elämäänsä.

• Ja se on nyt sitten
        ml213. kirjoitti:

Itselläni ei ole erityisiä kokemuksia todellisesta humalahakuisuuteen pakenemisesta. Aikoinaan ennen uskoontuloani kaljoittelin ja joskus viinastelin ihan vaihtelun vuoksi.Kännissä oli erikoista olla.Toisaalta humaltunena en voinut toimia arjessani.

Taas ihmisen humalahakuisuuden yleensä voi mieltää ja tuntea siitä/kin, jos tuntee ihmisen elämää laajemmin ja erikoisesti elämään liittyviä tapahtumia ja ajatusmaailmaa.Niin, moni alemmuudentuntoinen ihminen on tullut alkoholistiksi paetessaan tietoisuudessaan olevia mielikuvia itsestään. Esim. alemmuudentunne ihmisessä voi ohjata kehtystä mitä ihmeellisimpään suuntaan ja ilmetä mitä moninlaisin tavoin.Jopa luovuutena.
        Niin, itse taas pakenin aikoinaan todellisuutta selkeästi musiikin kautta.Siis elin ja sain tyydystystä/mielihyvää soittamisen kautta.No, tähän todellisuudesta pakenemiseen oli kyllä ihan helposti havaittava tekijä eli puhumiseen liittyvä ongelma ja tätä kompensoin toisaalla.Sikäli ihmeellinen asia miten asiat normalisoituisvat eli soittamiseen loppui motiivi kun puhuminen vapautui. Muuten samoin käy monasti esim. urheilijalle, jos hän esim. rakastuu tulisesti eli tämä voimakas elämän muutos tuo tyydytyksen sisimpään.

Niin, ihminen voi paeta todellisuutta moninaisin keinoin. Jopa TV sarjoihin ja elää niiden kautta elämäänsä.

sama asia,kuin seurakunnan eteen meneminen siunattavaksi,jossa voi myöskin kaatua..?

Se,että alkoholiin pakeneva saa useammin sen pullonsa,kuin sellainen kokee kaatumisen,
        joka käy kokouksissa kerran/pari viikossa,jossa ehkä voi kaatuakin tai sitten ei kaadu..
        vähän vaikea sellaisen kautta on paeta elämää..tuo ei oikein sovi vertailusta!

• Kärjistät asioita,ml
        ml213. kirjoitti:

Kyllä kaatumiseen liittyvä "parantuminen", ilmentää ja valheelllisuutta ja todellisuuden hämärtymistä. Nimittäin eniten valheellisuutta ja toiveajattelua liityy kaatumisen kautta parantumiseen. Joskus nämä tilanteet on lähelllä Jumalan pilkkaa ja tätä toiveajattelua parantumisineen, niin tämä ilmentää jo todellisuudesta pakenemista.

Ihmisellehän on tyypillistä rakentaa mielikuvien avulla maailma, jossa on miellyttävämpi elää kuin todellisuudessa. Tavallaan psykoosista lie kysymys.

Minua ei huvita ruveta kanssasi sen enempää väittelemään.

• ml213.
        Ja se on nyt sitten kirjoitti:

sama asia,kuin seurakunnan eteen meneminen siunattavaksi,jossa voi myöskin kaatua..?

Se,että alkoholiin pakeneva saa useammin sen pullonsa,kuin sellainen kokee kaatumisen,
        joka käy kokouksissa kerran/pari viikossa,jossa ehkä voi kaatuakin tai sitten ei kaadu..
        vähän vaikea sellaisen kautta on paeta elämää..tuo ei oikein sovi vertailusta!

Pohdin syvemmältä asiaa eli ihmisen reagointeja ja mielikuvia asioita kohtaan ja näiden pohjalta voi ymmärtää humalahakuisuutta tai katumiseen mieltymistä. Moni kaatunut ihminenhän kokemustaan kertoessaan ilmentää mielihyvää (kuin pumpulissa oloa) ja taas humalahakuinen ihminen ilmentää humalatilaansa samoin, mutta eri nimikkeellä. Moni humalahakuisuuteen mieltynyt ihminen kertoilee viikonloppu juomisistaan lähes seuraavan viikon.
        Niin,asia tulisi käsitellä ja ymmärtää laajemmin.

• Henkilö,josta
        ml213. kirjoitti:

Pohdin syvemmältä asiaa eli ihmisen reagointeja ja mielikuvia asioita kohtaan ja näiden pohjalta voi ymmärtää humalahakuisuutta tai katumiseen mieltymistä. Moni kaatunut ihminenhän kokemustaan kertoessaan ilmentää mielihyvää (kuin pumpulissa oloa) ja taas humalahakuinen ihminen ilmentää humalatilaansa samoin, mutta eri nimikkeellä. Moni humalahakuisuuteen mieltynyt ihminen kertoilee viikonloppu juomisistaan lähes seuraavan viikon.
        Niin,asia tulisi käsitellä ja ymmärtää laajemmin.

mainitsin ei ole kaatumishakuinen,eikä ole kokenut sitä sen jälkeen,niin,että omiasi selität!

• ml213.
        Henkilö,josta kirjoitti:

mainitsin ei ole kaatumishakuinen,eikä ole kokenut sitä sen jälkeen,niin,että omiasi selität!

No, ymmärtänet, miten humalahakuisuutta ei todista se, jos ihminen juo ensikerran tai muutaman keran elämässään.(Pohdin tavallista ihmisitä, en uskovaista).Ihminen alkuvaiheessa ohjaantuu tähän humalahakuisuuteen eli pikkuhiljaa mielistyy kun huomaa sen "rentouttavan vaikutuksen" ja mielihyvän kokomuksen.

Samoin on ihmisiä,- itsekkin tiedän, että he ovat kaatuneet kokouksessa ja tämäkään ei kerro mieltymyksestä kaatumiseen. Mutta, kun ihminen on kokenut tätä kaatumista esim. 10 kertaa ja puhuja hehkuttaa ja ohjaa kaatujan mielikuvia yhä syvemmälle, niin ihminen mielistyy aina siihen, mikä tuotaa mielihyvää.Siis kasvamisesta on kysymys.

Eli ei ihmisestä tule alkoholistia tai humalahakuista ihmistä, jos hän kokee muutaman humalan. Sama pätee kaatumiseen kaatumiskokouksessa. Ihminen on silloin ns vaarallisilla sesillä, jos hän huomaa itse valitsevansa tämän tien olotilansa korjaamiseen.Valitettavasti ihminen vain ei aina huomaa tätä itsessän tilanteen ollen alkuvaiheessa.On ihmisiä jo pilvin pimein, jotka TIETOISESTI menevät parannettavaksi vaivoistaan kaatumisen kautta ja samoin on pilvin pimein ihmisiä, jotka kuvittelevat humalatilan auttavan ongelmiinsa. No, molemmissa on kysymys hetkellisestä ilosta tai kokemuksesta.

• Omassa aloituksessani ja sen alla totesin, että on kolme voimatekijää, jotka meissä ja kokouksen vastuuhenkilöissä vaikuttaa. Ne ovat Pyhän Hengen, Saatanan tai ihmisen sielun maailmassa vaikuttava voima.

>> Ei se ole Pyhä Henki, joka kaataa, naurattaa, itkettää tms.. vaan me erilaiset ”soittimet” toimimme eritavoin, kun kohtaamme Jumalan. Ymmärrätkö ?

• Minä en ole nähnyt

kertaakaan mitään tuollaista niissä tilaisuuksissa joissa itse olen ollut ja ihmisiä on kaatunut!
        Päinvastoin ihmiset ovat joko itkeneet tai nauraneet,mutta ei häiritsevästi,eikä eläimellisesti.

Tiedän kyllä,että tuollaistakin jossain tapahtuu,mutta enemmän uskon siihen,että se on niiden
        ihmisten sielullista vouhottamista.

Minulle läheinen ihminen kaatui eräässä kokouksessa,eikä siinä tapahtunut mitään tuollaista ja
        kun sieltä nousi,sanoi olleensa kuin "pumpulissa",niinettä minä en ainakaan menisi suoraltakädeltä
        tuomitsemaan.Jos vielä ajatellaan,ettei kukaan ainakaan ole loukkaantunut näissä tilanteissa..22

• vastauksestasi Jukka.

Heti alkuun haluan sanoa, että jätän kokonaan tämän keskustelun ulkopuolelle äärikarismaattiset ylilyönti juhlat, joissa tapahtuvat asiat saavat kenet tahansa hämilleen. Puhu nyt siitä saako uskovainen kaatua kohdatessaan Jumalan ja millä muulla tavalla voidaan reagoida näissä tilanteissa. En halua sekoittaa näitä kahta asiaa keskenään, koska silloin tulee leimatuksi kaikki Pyhän Hengen toiminta ja se miten me siihen voimme reagoida. Tilalle tulee sidottu ilmapiiri, jossa ainakin ne uskovaiset, jotka ovat herkempiä ja vapaampia Hengen kosketukselle tukehtuvat. Siksi en pidä siitä, että te jatkuvasti sekoitatte näitä asioita ja rinnastatte normaalin ja vapaan Jumalan kohtaamisen näihin erikoisiin ilmiöihin. Monelle tulee sellainen olo, että ei uskalla enää Herraansa kohdata, koska pahat henget vaanivat kaikkialla. Niitä on teidän oppienne mukaan seurakunnat pullollaan ja samoin pastorit, jotka käsillään levittävät henkiä, kuin tarttuvia tauteja.

Me saamme olla vapaita Herramme edessä. Ei kenenkään tarvitse tulla raamittamaan minulle, tai kenellekään sitä miten saat kohdata Herrasi ja mitä siinä saa tapahtua. Jos Jeesustakaan ei enää saa kohdata jännittämättä ja täysin vapaana, niin silloin on kyllä asiat todella huonolla tolalla. Tekisi mieleni sanoa, että antakaa lasten tulla, älkääkä estäkö heitä, sillä sen kaltaisten on Jumalan valtakunta. Olen sen jo tässä ketjussa sanonut moneen kertaan, että Pyhä Henki ei ketään väkisin kaadaa, naurata, itketä, tai manifestoi. Ihminen itse on kanava tässä suhteessa, kun kohtaa Jumalan. Hän kokee oman persoonansa ja tunnemaailmansa kautta Pyhän Hengen kosketuksen ja reagoi siihen sielullisesti. Onko tämä turhaa ja hyödytöntä ? Ei missään nimessä, vaan antautuessaan vapaasti reagoimaan näissä tilanteissa ihminen avautuu yhä enemmän ja enemmän Jumalan Hengen kohdattavaksi. Tämä kohtaamien tapahtuu sydämessä ja Jumalan Henki pääsee meitä hoitamaan, parantamaan ja vahvistamaan. Jos esim. rukoilet jonkun puolesta, joka haluaa täyttyä Pyhällä Hengellä, niin tuon henkilön on antauduttava mukaan ensin sielullisesti, tai muuten hän todennäköisesti ei täyty Hengellä. Poikkeuksia on aina, mutta pääsääntöisesti se on näin.

Pahoista hengistä kirjoitin jo Semberille tuossa ylempänä, joten en niistä nyt tässä enempää, mutta sen kuitenkin sanon sinulle ja muillekin lukijoille, että henkiä ei tarvitse pelätä, eikä niihin tarvitse kiinnittää huomiota. Huomion keskipiste on aina Jeesus ja Hän ei sinulle anna käärmettä, jos pyydät Häneltä Pyhää Henkeä. Voit olla ihan vapaa, kun rukoilet, tai jos joku sinun puolestasi rukoilee, koska sinä keskityt Jeesukseen ja pyydät häneltä. Sinussa asuu Pyhä Henki ja saat olla varma, että sinuun ei muita henkiä enää mahdu.

ps. oli hyvä se webasto juttu.

pss. asiat voivat riidellä miehet eivät. Vai mitä Jukka ja Sember, ja ... : ? )

• Psalmi50.15 kirjoitti:

vastauksestasi Jukka.

Heti alkuun haluan sanoa, että jätän kokonaan tämän keskustelun ulkopuolelle äärikarismaattiset ylilyönti juhlat, joissa tapahtuvat asiat saavat kenet tahansa hämilleen. Puhu nyt siitä saako uskovainen kaatua kohdatessaan Jumalan ja millä muulla tavalla voidaan reagoida näissä tilanteissa. En halua sekoittaa näitä kahta asiaa keskenään, koska silloin tulee leimatuksi kaikki Pyhän Hengen toiminta ja se miten me siihen voimme reagoida. Tilalle tulee sidottu ilmapiiri, jossa ainakin ne uskovaiset, jotka ovat herkempiä ja vapaampia Hengen kosketukselle tukehtuvat. Siksi en pidä siitä, että te jatkuvasti sekoitatte näitä asioita ja rinnastatte normaalin ja vapaan Jumalan kohtaamisen näihin erikoisiin ilmiöihin. Monelle tulee sellainen olo, että ei uskalla enää Herraansa kohdata, koska pahat henget vaanivat kaikkialla. Niitä on teidän oppienne mukaan seurakunnat pullollaan ja samoin pastorit, jotka käsillään levittävät henkiä, kuin tarttuvia tauteja.

Me saamme olla vapaita Herramme edessä. Ei kenenkään tarvitse tulla raamittamaan minulle, tai kenellekään sitä miten saat kohdata Herrasi ja mitä siinä saa tapahtua. Jos Jeesustakaan ei enää saa kohdata jännittämättä ja täysin vapaana, niin silloin on kyllä asiat todella huonolla tolalla. Tekisi mieleni sanoa, että antakaa lasten tulla, älkääkä estäkö heitä, sillä sen kaltaisten on Jumalan valtakunta. Olen sen jo tässä ketjussa sanonut moneen kertaan, että Pyhä Henki ei ketään väkisin kaadaa, naurata, itketä, tai manifestoi. Ihminen itse on kanava tässä suhteessa, kun kohtaa Jumalan. Hän kokee oman persoonansa ja tunnemaailmansa kautta Pyhän Hengen kosketuksen ja reagoi siihen sielullisesti. Onko tämä turhaa ja hyödytöntä ? Ei missään nimessä, vaan antautuessaan vapaasti reagoimaan näissä tilanteissa ihminen avautuu yhä enemmän ja enemmän Jumalan Hengen kohdattavaksi. Tämä kohtaamien tapahtuu sydämessä ja Jumalan Henki pääsee meitä hoitamaan, parantamaan ja vahvistamaan. Jos esim. rukoilet jonkun puolesta, joka haluaa täyttyä Pyhällä Hengellä, niin tuon henkilön on antauduttava mukaan ensin sielullisesti, tai muuten hän todennäköisesti ei täyty Hengellä. Poikkeuksia on aina, mutta pääsääntöisesti se on näin.

Pahoista hengistä kirjoitin jo Semberille tuossa ylempänä, joten en niistä nyt tässä enempää, mutta sen kuitenkin sanon sinulle ja muillekin lukijoille, että henkiä ei tarvitse pelätä, eikä niihin tarvitse kiinnittää huomiota. Huomion keskipiste on aina Jeesus ja Hän ei sinulle anna käärmettä, jos pyydät Häneltä Pyhää Henkeä. Voit olla ihan vapaa, kun rukoilet, tai jos joku sinun puolestasi rukoilee, koska sinä keskityt Jeesukseen ja pyydät häneltä. Sinussa asuu Pyhä Henki ja saat olla varma, että sinuun ei muita henkiä enää mahdu.

ps. oli hyvä se webasto juttu.

pss. asiat voivat riidellä miehet eivät. Vai mitä Jukka ja Sember, ja ... : ? )

"Sinussa asuu Pyhä Henki ja saat olla varma, että sinuun ei muita henkiä enää mahdu."

Pyhällä Hengellä täyttymisen jälkeen kun on ollut raaka rikostausta omien sanojensa mukaan.

• Pe.ku kirjoitti:

"Sinussa asuu Pyhä Henki ja saat olla varma, että sinuun ei muita henkiä enää mahdu."

Pyhällä Hengellä täyttymisen jälkeen kun on ollut raaka rikostausta omien sanojensa mukaan.

niistä taustoista muuta kuin sen mitä välillä palstalla on keskusteluja ollut, enkä oikeastaan haluakkaan tietää. Uskovainen voi epäonnistua vaelluksessaan ja sanoohan Raamattukin, että vanhurksas lankeaa, mutta nousee jälleen. Meillä on aina se mahdollisuus, että saamme nousta ja Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Kyllähän vihollinen voi meitä ahdistaa ja saada meidät joskus lankeamaankin, mutta ei se sitä tarkoita, että olisi väärä henki tullut sydämmeen. Ei toki. Jos ne ihmiset jotka lankeavat, tai joilla ei ole Pyhää Henkeä omaavat aina väärän hengen, niin aika paljon on peku riivattuja suomessa ja maailmassa.

Rikkoneelle on annettava anteeksi

5 Jos joku on tuottanut surua, hän ei ole tuottanut sitä vain minulle vaan teille kaikille -- ainakin jossain määrin, etten nyt liioittelisi. 6 Tuollaiselle riittää se rangaistus, jonka useimmat teistä ovat hänelle jo antaneet. 7 Nyt teidän on päinvastoin annettava anteeksi ja lohdutettava häntä, ettei hän menehtyisi suruunsa. 8 Niinpä kehotan teitä jälleen osoittamaan hänelle rakkautta.

Vielä.

1 Sitten Herra antoi minun nähdä ylipappi Joosuan, joka seisoi Herran enkelin edessä. Saatana seisoi Joosuan oikealla puolella ja syytti häntä. 2 Mutta Herran enkeli sanoi Saatanalle: "Herra nuhtelee sinua, Saatana! Herra, joka on valinnut Jerusalemin, käskee sinun vaieta! Eikö tämä mies ole tulesta temmattu kekäle?" 3 Joosua seisoi enkelin edessä, likaiset vaatteet päällään. 4 Enkeli sanoi palvelijoilleen: "Ottakaa likaiset vaatteet pois hänen päältään." Sitten enkeli sanoi Joosualle: "Katso, minä olen ottanut pois sinun syntisi ja minä puetan sinut juhlavaatteisiin." 5 Hän sanoi palvelijoille: "Pankaa puhdas päähine hänen päähänsä." Palvelijat panivat puhtaan päähineen Joosuan päähän ja pukivat hänet juhlavaatteisiin enkelin seisoessa heidän luonaan. 6 Herran enkeli vakuutti Joosualle: 7 "Näin sanoo Herra Sebaot: -- Jos kuljet minun teitäni ja noudatat säädöksiä, jotka olen sinulle antanut, saat hallita temppelissäni ja valvoa esipihojani. Minä korotan sinut näiden palvelijoitteni joukkoon."

• Psalmi50.15 kirjoitti:

niistä taustoista muuta kuin sen mitä välillä palstalla on keskusteluja ollut, enkä oikeastaan haluakkaan tietää. Uskovainen voi epäonnistua vaelluksessaan ja sanoohan Raamattukin, että vanhurksas lankeaa, mutta nousee jälleen. Meillä on aina se mahdollisuus, että saamme nousta ja Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Kyllähän vihollinen voi meitä ahdistaa ja saada meidät joskus lankeamaankin, mutta ei se sitä tarkoita, että olisi väärä henki tullut sydämmeen. Ei toki. Jos ne ihmiset jotka lankeavat, tai joilla ei ole Pyhää Henkeä omaavat aina väärän hengen, niin aika paljon on peku riivattuja suomessa ja maailmassa.

Rikkoneelle on annettava anteeksi

5 Jos joku on tuottanut surua, hän ei ole tuottanut sitä vain minulle vaan teille kaikille -- ainakin jossain määrin, etten nyt liioittelisi. 6 Tuollaiselle riittää se rangaistus, jonka useimmat teistä ovat hänelle jo antaneet. 7 Nyt teidän on päinvastoin annettava anteeksi ja lohdutettava häntä, ettei hän menehtyisi suruunsa. 8 Niinpä kehotan teitä jälleen osoittamaan hänelle rakkautta.

Vielä.

1 Sitten Herra antoi minun nähdä ylipappi Joosuan, joka seisoi Herran enkelin edessä. Saatana seisoi Joosuan oikealla puolella ja syytti häntä. 2 Mutta Herran enkeli sanoi Saatanalle: "Herra nuhtelee sinua, Saatana! Herra, joka on valinnut Jerusalemin, käskee sinun vaieta! Eikö tämä mies ole tulesta temmattu kekäle?" 3 Joosua seisoi enkelin edessä, likaiset vaatteet päällään. 4 Enkeli sanoi palvelijoilleen: "Ottakaa likaiset vaatteet pois hänen päältään." Sitten enkeli sanoi Joosualle: "Katso, minä olen ottanut pois sinun syntisi ja minä puetan sinut juhlavaatteisiin." 5 Hän sanoi palvelijoille: "Pankaa puhdas päähine hänen päähänsä." Palvelijat panivat puhtaan päähineen Joosuan päähän ja pukivat hänet juhlavaatteisiin enkelin seisoessa heidän luonaan. 6 Herran enkeli vakuutti Joosualle: 7 "Näin sanoo Herra Sebaot: -- Jos kuljet minun teitäni ja noudatat säädöksiä, jotka olen sinulle antanut, saat hallita temppelissäni ja valvoa esipihojani. Minä korotan sinut näiden palvelijoitteni joukkoon."

"Rikkoneelle on annettava anteeksi"

Miten kuolleet uhritkin voi antaa anteeksi ja miksi antaisivat.

Pyhällä Hengellä täyttynyt helluntailainen saarnamies Gary Ridgway tappoi vähintäänkin 48 tyttöä ja naista saarnareissuillaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Gary_Ridgway

Miten he antavat anteeksi?

Tuolle helluntailaiselle saarnamiehellekin löytyi kuitenkin toinen helluntailainen, joka antoi hänelle anteeksi ja se sai kyyneleet hänen silmiinsä, kuten lehdet kertoo, mutta miten vähintään 48 ruumista ja ehkä tuhat omaista antaa anteeksi ja miksi?

• Olisiko jonkinlainen
        Pe.ku kirjoitti:

"Rikkoneelle on annettava anteeksi"

Miten kuolleet uhritkin voi antaa anteeksi ja miksi antaisivat.

Pyhällä Hengellä täyttynyt helluntailainen saarnamies Gary Ridgway tappoi vähintäänkin 48 tyttöä ja naista saarnareissuillaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Gary_Ridgway

Miten he antavat anteeksi?

Tuolle helluntailaiselle saarnamiehellekin löytyi kuitenkin toinen helluntailainen, joka antoi hänelle anteeksi ja se sai kyyneleet hänen silmiinsä, kuten lehdet kertoo, mutta miten vähintään 48 ruumista ja ehkä tuhat omaista antaa anteeksi ja miksi?

mielenterveysongelma kyseessä? Oletko koskaan kuullut,että ihminen voi olla mieleltään sairas?
        Jumala voi armahtaa ja antaa anteeksi ja aloittaa eheytys-että parantamistyönsä sellaisessakin
        ihmisessä-koska Jumalalle mikään ei ole mahdotonta!

• Olisiko jonkinlainen kirjoitti:

mielenterveysongelma kyseessä? Oletko koskaan kuullut,että ihminen voi olla mieleltään sairas?
        Jumala voi armahtaa ja antaa anteeksi ja aloittaa eheytys-että parantamistyönsä sellaisessakin

siinä mielessä ihan kuten Hitler tai Stalin ja helluntailiikkeeseen kelpasi saarnamieheksi.
        Seksiä hänellä teki mieli.

Uhreilleen ei lirautellut niitä kyyneliäänkään vaan alahuuli alkoi väpättää uskonveljelle, joka antoi anteeksi.
        Alahuulen väpättämisestä ei ole hyötyä muutenkaan kuolleille uhreille.

Aika karmeaa kun pidät oikeutettuna kymmenien naisten ja lasten raiskausta sekä murhaa, kuten Eroe ja Mohikaanikin kyseisessä tapauksessa

Ja vielä muka Jumala eheyttää...

1.Johanneksen kirje: 3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi..

• ml213.
        Olisiko jonkinlainen kirjoitti:

Eihän ihmistä ohjaa Pyhä Henki, jos hän on murhaaja tai raiskaaja tai tekee ja elää Jumalan tahdon vastaisisa teoissa. Silloin ei ole kysymys uskovaisesta ihmisestä,- vaikka hän olisi 5-polven Helluntalainen. Noissa tapauksissa on kysymys juuri siiitä, miten ihminen on paennut todellisuutta mielikuva maailmaansa ja sieltä käsin toimii sairaaloisesti.

Seuratkaapa näitä vaikeita tapauksia, niin heidän kädessään on jopa Raamattu ja he vetoavat Jeesukseen tekijensa puolustamisessa.Siis psykoosista on kysymys,- johon ei liity millään lailla usko Jumalaan.Todellisesti he itse ovat tehneet mielikuvissaan jumalan ja erikoisesti tämän jumalan tahdon. Niin, vaikka Raamattu onb esillä tilanteesa.

• Tiedätkö Pe.ku
        Pe.ku kirjoitti:

siinä mielessä ihan kuten Hitler tai Stalin ja helluntailiikkeeseen kelpasi saarnamieheksi.
        Seksiä hänellä teki mieli.

Uhreilleen ei lirautellut niitä kyyneliäänkään vaan alahuuli alkoi väpättää uskonveljelle, joka antoi anteeksi.
        Alahuulen väpättämisestä ei ole hyötyä muutenkaan kuolleille uhreille.

Aika karmeaa kun pidät oikeutettuna kymmenien naisten ja lasten raiskausta sekä murhaa, kuten Eroe ja Mohikaanikin kyseisessä tapauksessa

Ja vielä muka Jumala eheyttää...

1.Johanneksen kirje: 3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi..

kyse ei ole meidän ihmisten tuomioista,vaan Jumalan.

Raamattu sanoo:Hän armahtaa,ketä armahtaa ja
        paaduttaa kenen paaduttaa..joten SINÄ ET VOI
        SITÄ TIETÄÄ,kenellä on vielä mahdollisuus parannukseen
        ja kenellä ei!

En pidä mitään murhaa oikeutettuna-miksi liioittelet aina?!

Sinulla on todella ylimielinen asennoituminen uskovia kohtaan
        ja se jo yksistään riittää sinun kohdallasi synniksi ja esteeksi
        pelastumisellesi.

Jeesuksen sanoin:Mitä se sinuun koskee? Seuraa Sinä Minua.

• Sinun ml213
        ml213. kirjoitti:

Eihän ihmistä ohjaa Pyhä Henki, jos hän on murhaaja tai raiskaaja tai tekee ja elää Jumalan tahdon vastaisisa teoissa. Silloin ei ole kysymys uskovaisesta ihmisestä,- vaikka hän olisi 5-polven Helluntalainen. Noissa tapauksissa on kysymys juuri siiitä, miten ihminen on paennut todellisuutta mielikuva maailmaansa ja sieltä käsin toimii sairaaloisesti.

Seuratkaapa näitä vaikeita tapauksia, niin heidän kädessään on jopa Raamattu ja he vetoavat Jeesukseen tekijensa puolustamisessa.Siis psykoosista on kysymys,- johon ei liity millään lailla usko Jumalaan.Todellisesti he itse ovat tehneet mielikuvissaan jumalan ja erikoisesti tämän jumalan tahdon. Niin, vaikka Raamattu onb esillä tilanteesa.

mielestäsi kaikkien ongelmien syynä on pakeneminen todellisuudesta..muusta en ymmärtänyt.

• ml213.
        Sinun ml213 kirjoitti:

mielestäsi kaikkien ongelmien syynä on pakeneminen todellisuudesta..muusta en ymmärtänyt.

Jos paneudut syvällisemmin ihmisen mielen maailmaan ja ympristön vaikutuksen sen ohjaukseen, niin tulet toteamaan miten Jumala on suunnitellut tämän alueen ihmiselle selviytyäkseen vaikeissa olosuhteissa.Esim. vankileireillä oleet ihmiset ovat selvinneet elossa tämän järjestelmän kautta eli he ovat paenneet vankilaoloja/todellisuutta mielikuva maailmaan eli pois todellisuudesta. Ihmisen psyyke ei kestä pitkäkestoista, - erittäin vaikeassa oloissa olemista.

Samoin, jos seuraat ihmistä,- joka on menettänyt erittäin läheisen ihmisen,- niin tämä ihminenkin pakenee todellisuuta alkuaikoina ja kasvaa tavallaan pikku hiljaa todellisuuteen eli hyväksyy menetyksen. Mutta, on huomioitava, miten tämä herkkyys paeta todellisuutta on tasoltaan yksilöllinen ja toisaalta tämä alue on välttämätöntä ihmisen kehityksessä. Seuraappa puhuvan lapsen mietteitä ja kehitystä leikeissään.

Tässä valossa ajateltuna alkoholisoituminen/kin voisi olla geneettistä eli ihmisellä on suurempi herkkyys paeta todellisuutta humalatilan tuomaan olotilaan,- johon liitty vaikeus ratkaista sisäisiä ongelmiaan.

No, täytynee todeta ihan omakohtainen kokemuskin,- joka liittyy eräällä' tavalla tähän. Kun aikoinaan aloin pikkutarkasti tutkia ihmisen puhehäiriö änkytystä ja mikä aktivoi ihmisen puheeseen tämän reagoimisen. Niin, tätä aluetta tutkiessani yhdessä vaiheessa, niin tiedostin olenko pakenemässa todellisuutta, vai löytämässä sen. Siis minulla ei ollut käsikirjaa tai mitään mallia ,- jonka avulla tai apuna käyttäen olisin rakentanut kokonaisuuden asiasta. Ymmärtänet, miten suuri vaara olisi ohjautua epätodellisuuteen ja tavallaan keksiä tarina,- jonka uskoa todeksi.

No, tapauksessani tämä oli helposti todistettavisa eli havainnoin mikä tekijä vaikuttaa todella änkyttävää'n ihmiseen ja siten tekijöitä voi todeta ja havainnoida ihan todellisuudessa.Todistaa niiden paikkansapitävyys,- vaikkakin samasta asiasta on Raamatussa ilmoituksia, mutta ihmisellä on vaikeus uskoa ja yhdistää niitä arkeen/ihmisen käyttäytymiseen ja kehitykseen.

Niin, langenneen ihmisen kehitykseen liittyy pakeneminen pois todellisuudesta ja Jeesus viittasi juuri tähän,- sanoessaan olen Tie - Totuus - Elämä.

• ml213.
        Sinun ml213 kirjoitti:

No, tämän alueen ymmärtäminen ja todentaminen ei ole niin helppo asia miltä se kuullostaa. Moni ihminen säikähtää tai yllättyy, jos mainitsee tämän todellisuudesta pakeneimisen.

Niin, sillä on jo ratkaiseva merkitys miten ihminen/tulkitsija määrittää ja ymmärtää todellisuudesta pakenemisen ja siinä elämisen. Monasti ateisti ei ymmärrä uskovaisen ihmsen arkea ja Jumalan johdatusta ja siksi ,- lähes kaikki Pyhän Hengen ohjauksen hän mieltää todelllisuudesta pakenemiseksi ja siinä elämiseksi,------ koska häneltä puuttuu usko asiaa kohtaan.

Esim. jos kertoisin Hannu Lauermalle (=viisas psykiatrisella alueella toimiva ihminen) miten Pyhä Henki johdatti minua 89-vuonna Lahdessa löytämään Helluntaiyhteisön kokoontumistilan, niin Hannu toteaisi minun elävän epätodellisuudessa eli olen paennut todellisuutta haavemaailmaan.

Niin, Lahdessa ollessani kurssilla muutaman viikon 89, niin halusin tutustua kaikkien puolueiden kokouksiin ja mitä he opetavat jne...Etsin pitkään Helluntaipuolueen tiloja keskustasta ja en löytänyt.Mielessäni rukoilin, että Jumala ratkaisisi tämän asian,- koska tutustuminen uskoviin ihmisiin on Jumalan tahto.Niin, päätin kysäistä vastaan tulevalta ihmiseltä asiaa ja valisin vastaantulevien joukosta sattumalta ihmisen,- perheen äidin, joka kantoi ruoka kassejaan.

Hän alkoi neuvomaan pikkutarkasti kokoontumispaikan ja sanoi itsekkin tulevan sinne illalla. No, ajattelin, miten hän oli ehkä hämmentynyt ja siksi lausui ns, valkoisen valheen. Ihmisethän yleensä tietävät nämä uskovaisten kokoontumispaikat ja siksi ajattelin hänenkin näin tietävän, mutta narraavan tulevansa kokoukseen.
        Mutta, todellisuudessa, ennen kokouksen alkua huomasin saman naisen juttelevan toisen ihmisen kanssa riisuessani takkiani eli Jumala todella johdatti tilanteen niin, että kohtasin uskovan perheen äidin tilanteeseen ja näytti vielä sen tosiasin ,- miten nainen puhui totta.

• tämä on kyllä

Miksi teet avauksen päivänselvyydestä? Jokainen ihminen on ainakin lapsena kaatuillut, eikä kaatuminen tietenkään ole synti sen enempää kuin rintamaidon juominen, seisaaltaan pissaaminen tai lasten kastaminenkaan.

• raakel3

Lainaus kirjoituksestasi.
      *Jokainen voi itse päätellä mikä on raitista ja normaalia.*

Harvinaisen erikoista tekstiä!
      Vai voi jokainen itse päätellä....
      Silloinhan millään ei ole mitään väliä,
      mitä kukin tekee ja kuinka *henget*
      kutakin hyppyyttävät
      naurattavat huudattavat kaatavat.
      Joku jopa kirkuu ja toinen mylvii.
      Kun itse voi päätellä.

Raamatussa on kyllä Pyhän Hengen
      toimintojen ohjeet, ei niitä ole **itse kullakin**.
      Raamatussa ei ole kaatumissiunausta eikä muitakaan
      mainitsemniasi omituisuuksia.
      Ne ovat omaa keksintöä.

Mainitsemasi ilmiöt kuuluvat eksytys luokkaan:
      joista Jeesus uskovia varoitti.

Silmät auki, helluntaikansa!
      Äläkää antako itseänne lumota.

• raakel3

Mikä Jeesuksen toiminassa oli pielessä,
        kun kukaan ei kaatunut kun hän rukoili?
        Vai oliskos Raamatusta noteeraukset
        vahingossa unohtuneet?

• ml213.
        raakel3 kirjoitti:

Mikä Jeesuksen toiminassa oli pielessä,
        kun kukaan ei kaatunut kun hän rukoili?
        Vai oliskos Raamatusta noteeraukset
        vahingossa unohtuneet?

Jos pohditaan, miten Jeesuksen toiminta oli kaikkein voimallisinta ja erityisesti oikeanlaista ja Jumalan aivoittamaa pienintä piirtoa myötens. Suraavaksi tulisivat apostolit ja heidän toimintansa,-- niin,- kuten totesit, niin heidän toiminnastaan ei ilmene pienintäkään hetkeä tai kokoontumista,-jossa kuuljat olisivat toimineet näin reagoiden kuten kaatumiskokouksissa käyttäydytään.Tämä on ihmeellistä,- jos kaatumisen takana olisi Pyhä Henki.

Jos laitamme Pyhän Hengen toiminnaksi asioita,- joita ei Raamatussa esiinny, niin tällä tiellä ei ole loppua.Turvallista on pysyä ja usko niitä tapoja ihmisten käyttäytymisessä, joita ilmenee myös Raamatun lehdillä ja erikoisesti Jeesuksen toiminnan aikana. Ihmisellä vaan on luontainen tarve ja uteliaisuus kokeilla ja kohdata uutta ja jännittävää.Siis sellaista, jonka toiminta kiehtoo ja on ymmärryksensä ulkopuolella.

Esim. kyllä tavalliselle ihmiselle on ihmeellistä miten hypnoosin avulla ihmstä voidaan ohjata,- jopa reagoimisen tasolla kokemaan hikoilua tai kylmän tunnetta väristyksin jne... Jos nämä alueet liitetään uskovien yhteyteen, niin ihmisiä todella voi hallita kuka tahansa.Alan tunteva ihminen tai henkivallat.

• Mikä hetki yöstä on?

Tuotahan se jukka.finlandkin sanoo, että raamattu ei tunne kaatumissiunausta eikä Jeesuksen ja apostolien aikana kuulijat kaatuneet, mutta se yritetään panna hiljaseksi. Eikä ihme, kun kaikkialla kaatuillaan.

-älkää antako itseänne lumota!
        Taitaa olla menoa. Niin moni on jo lumottu. He ottivat vastaan vieraan hengen ja valheapostolit. Miksi? Koska he pitivät halpana Jeesuksen ja apostolien varotukset lopunajan eksytyksistä.

Helluntaikansa! Herää!

• muu mummeli

Joka sanoi jossain kokouksessa joskus, että "Suurta ei ole kaatua, Suurta on pysyä pystyssä" !
      Mielestäni hyvin sanottu - en ole itsekään löytänyt Raamatusta kohtia missä kansa olisi kaatuillut tahi Jeesus itse,
      tai alkanut ulvomaan, mylvimään, kirkumaan jne...... Uskon että kaikki nuo edellämainitut ovat ns.länsimaista hapatusta, meillähän mennään mielellään "jenkkimalliin" maallisisssakin asioissa, miksi ei hengellisissäkin, ja sieltä rapakon takaahan nuo villitykset ovat tänne pohjolaan rantautuneet:((

Mutta minun puolestani jokainen kaatuilkoot -kunhan ei rojahda naapurin päälle niin että tämä vammautuu.

• *jukka.finland

>>kunhan ei rojahda naapurin päälle niin että tämä vammautuu

• näin- on
        *jukka.finland kirjoitti:

>>kunhan ei rojahda naapurin päälle niin että tämä vammautuu

toteutuu tältäkin osin kuten on ennustettu.

Matt. 24:24
        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Ne jotka kaatuilevat jonkun ihmisen villityksestä, ovat perkeleen vallassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      231
      9263
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      120
      6519
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      48
      6024
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4290
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      71
      4241
    6. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      33
      3299
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      2945
    8. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      2933
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      2877
    10. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      51
      2876
    Aihe