Tietääkö kukaan. Otan käyttöön vanhat puusukset rentoa hiihtelyä varten. Sukset pitäisi tietenkin tervata. Millainen terva? Kuumennus? Levitys? Osaako kukaan neuvoa? Palaan katsoman mahdollisia neuvoja sitten kun ehdin. Kiitos etukäteen.
Miten tervataan sukset?
3
402
Vastaukset
olisi yksi linkki ja aika selkeäkin ohje näyttää olevan.
http://www.tegsnas.com/epoksuo.html- Suksutin
Luulin, että puusukset ovat historiaa, ja tervaustekniikka on enää suusta suuhun kulkevaa kansanperinnettä, mutta näköjään ei. Minä olen löytänyt puusuksikeitaan. Appiukko korjasi 60-luvulla talteen erään purettavan pienen koulun suksi- ja sauvavaraston. Suksissa on sellaisia siteitä, joihin voi tunkea ihan tavallisen kengän.
Olin innokas hiihtäjä niin kauan kuin puusukseni pysyivät ehjänä. Hankin myöhemmin muovisukset. Pakkaskelillä nekin luistivat ihan hyvin ilman mitään rasvaa, mutta aina ilmestyi jotain miespuolisia suksivoideasiantuntijoita niiden tuubiensa kanssa sähläämään ja selittämään, että pitää valita oikea voide kelin mukaan. Jotenkin minusta tuntui, että sukseni luistivat aina vähän huonosti. Oliskohan ollut virheellinen voitelu tai edellisen kelin voiteet vielä pohjassa. Siihen se hiihtämisinto sitten karisi. Minä olin oppinut siihen, että tervatut sukset olivat aina valmiina talon seinustalla ja hiihtämään mentiin ilman sen kummempia alkuvalmisteluja ja pelkästään pakkasella. Suksutin kirjoitti:
Luulin, että puusukset ovat historiaa, ja tervaustekniikka on enää suusta suuhun kulkevaa kansanperinnettä, mutta näköjään ei. Minä olen löytänyt puusuksikeitaan. Appiukko korjasi 60-luvulla talteen erään purettavan pienen koulun suksi- ja sauvavaraston. Suksissa on sellaisia siteitä, joihin voi tunkea ihan tavallisen kengän.
Olin innokas hiihtäjä niin kauan kuin puusukseni pysyivät ehjänä. Hankin myöhemmin muovisukset. Pakkaskelillä nekin luistivat ihan hyvin ilman mitään rasvaa, mutta aina ilmestyi jotain miespuolisia suksivoideasiantuntijoita niiden tuubiensa kanssa sähläämään ja selittämään, että pitää valita oikea voide kelin mukaan. Jotenkin minusta tuntui, että sukseni luistivat aina vähän huonosti. Oliskohan ollut virheellinen voitelu tai edellisen kelin voiteet vielä pohjassa. Siihen se hiihtämisinto sitten karisi. Minä olin oppinut siihen, että tervatut sukset olivat aina valmiina talon seinustalla ja hiihtämään mentiin ilman sen kummempia alkuvalmisteluja ja pelkästään pakkasella.Ei tuossa montaa hetkeä mennyt kun guugletin. Puusuksilla minäkin aikoinaan ja sit muovisilla ja oli se yhtä tuskaa niitten voiteitten kanssa. Nyt en ole vuosiin hiihtänyt, kun en sellasia omista. :))
Hyviä hiihtoretkiä sinulle :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232433Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531713Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu280966- 251952
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup11944- 146893
- 56834
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110749- 46725
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8718