Antipunikki ei osannut kertoa perusteluja väitteelleen suomen syyttömyydestä talvisotaan, miten on, osaatteko te?
Urpolle Ja Työeläkeläiselle kysymys
81
824
Vastaukset
Kunhan vain olisi yksikin punanuttu, jolle ne kertoisi.
Sinulla ei ole kompetenssia keskustella syyllisyyskysymyksestä joten miksi Kalle haaskaisi kallista aikaansa sinulle asian perustellakseen?
/Kalle, joka odottaa edelleen Suomen ja neukkulan vastuualueet tuntevan punatulkun ilmestymistä palstalle- komu kovana
jotka voi tietää?
komu kovana kirjoitti:
jotka voi tietää?
Kalle pystyy nimittäin asian perustelemaan kunhan paikalle saapuu edes yksi punikki, joka pystyy selvittämään käsityksensä Suomen ja neukkulan vastuualueista käsiteltävän aisian tiimoilta. Sinulla ei ole ko. aiheesta keskustelemiseen tarvittavaa kompetenssia joten pidähän lättysi kiinni asiasta.
Vituttaako punikkia?
............- hyi hyi
antipunikki kirjoitti:
Kalle pystyy nimittäin asian perustelemaan kunhan paikalle saapuu edes yksi punikki, joka pystyy selvittämään käsityksensä Suomen ja neukkulan vastuualueista käsiteltävän aisian tiimoilta. Sinulla ei ole ko. aiheesta keskustelemiseen tarvittavaa kompetenssia joten pidähän lättysi kiinni asiasta.
Vituttaako punikkia?
............sulta on kyselty niitä perusteluja aika monta kertaa mutta kas kas mitään perusteluja et ole antanut olet pelle koko äijä
hyi hyi kirjoitti:
sulta on kyselty niitä perusteluja aika monta kertaa mutta kas kas mitään perusteluja et ole antanut olet pelle koko äijä
Juuri tälläkin viikolla Kalle peusteli neukkulan hyökkäyksen marraskuussa 1939 olleen kansainvälisten sopimusten vastainen.
Sitten Kalle on luvannut perustella Suomen syyttömyyden mutta sitä hän ei tee ennenkuin palstalle on ilmestynyt ainakin yksi punanuttu, joka on muodostanut käsityksen Suomen ja neukkulan vastuualueista.
Sinä et ole sitä tehnyt ja sen vuoksi sinulla ei ole kompetenssia keskustella syyllisyyskysymyksestä.
...............- Hutikuti
talvisotaan oli Ribbenropin - Molotovin sopimus jonka salainen lisäpöytäkirja määritteli Itä-Euroopan
etupiirijaon sopimuskumppanien kesken.
Saksa jäädytti Suomen suhteensa ja aloitti ystävällisen suhtautumisen Neuvostoliittoon.
Saksan Junkers syöksypommikoneet osllistuivat talvisotaan. Todennäköisesti muös lentäjät olivat saksalaisia.
Mannerheim ja Paasikivi olisivat suostuneet Neuvostoliiton alueluovutusvaatimuksiin, paitsi ei Hangon osalta.
Jos kompensaatioksi olisi saatu luvattu alue Venäjän Karjalasta. Mannerheim halusi lisäaikaa Suomen puolus-
tukseen. Olisi esim. keritty valmistamaan tärkeitä 20 mm pst. kivääreitä tankkeja vastaan. Niitä valmistui vain
2 kpl talvisotaan. Syy oli Heirichin päätökesen viivästyminen aseen hankinnassa. "Norsupyssy" olisi pystynyt
tuhoamaan kaikki sen ajan panssarivaunut.
- kova komu
jos ei tätä haltsaa, heikosti on asiat. Antipunikki on jo pois pelistä. miten käynee urpolle ja eläkevaarille?
Onko sinulla selvä kuva Suomen ja neukkulan vastuualueista ko. asia-alueella?
Jos on, niin kerrohan käsityksesi asiasta.
Jos ei ole, niin pidä sitten se suuri lättysi kiinni ja älä sekoa asioihin joista et mitään ymmärrä.
- avarakatsanto ky
ei jumalauta kun ihmettelen; kommunistien palsta ja mikä palstan täyttää? talvisota. olen palstalla ollut jonkun puoli vuosikymmentä ja vieläkin hallitseva aihe on talvisota; porvarit vie ja kommunistit puolustaa. yhdeksänkymmentä prosenttia palstasta täyttää talvisota. ja siinäkin porvarit tekee aloitteet ja kommunistit sitten lyövät pöytään "historiallisia faktoja" ja julistavat itse itsensä väittelyn voittajiksi oikein huutomerkin kera. ja porvarit nauraa huutomerkeillenne.
te kommunistit olette tyhmiä.
teiltä puuttuu tekijät aatteestanne. eihän se jumalauta ole niin vaikeaa ottaa niskalenkkiä toisesta; oman erehtyväisyyden kautta voi kääntää hyökkääjän voiman omaksi edukseen. minäkin lapsena sain keltaisen vyön judossa; se oli kaikki vaan hyökkääjän voiman kääntäminen hänen omaksi vahingokseen ilman tarpeetonta voimankäyttöä. te ette osaa. jos osaisitte niin ensimmäinen askel menestykseen olisi myöntää omat virheet. toinen askel olisi virheistä oppia ottaminen. mutta kun te ette osaa ja siksi te koskaan ette pääse kansan kanssa samalle aaltopituudelle...
olen ottanut vähän konjakkia ja siksin annan teille neuvon jota en enää toiste anna; pärjätäksenne - päästäksenne samalle aaltopituudelle työväen kanssa - teidän pitää sanoa rehellisesti ja ääneen; me teimme virheen aikoinamme, me kannatimme väärää joukkuetta aikoinamme, me otimme virheistä oppia emmekä enää tee niin. se on niin yksinkertaista.- fggfgfgf
mutta wäinä, hande ja setä ovat täällä vain harvoin, mutta ei näitä poikia ketään porvareista uunota.
- avarakatsanto, veror
fggfgfgf kirjoitti:
mutta wäinä, hande ja setä ovat täällä vain harvoin, mutta ei näitä poikia ketään porvareista uunota.
että hande tai setä saa kommunismia nousuun?
minä uskon päinvastaista; että mitä enemmän ns. neutraali suomalainen lukee näiden mielipiteitä niin sen enemmän he niitä vastustavat.
siihen aikaan kun dosentti bäckman oli otsikoissa - siis ennenkuin hän varasti työmies Jörn Donnerin teoksia omiin tarkoitusperiinsä, jäi siitä kiinni ja katosi julkisuudesta - niin hänen avattuaan turpavärkkinsä löytyi keskustelupalstoilla kymmeniä ellei jopa satoja vastineita yhteisenä tekijänään tarve kertoa ettei ole vähimmässäkään määrin samaa mieltä kuin dosentti bäckman. suomesta ei löytynyt kertakaikkiaan yhtään suomalaista joka olisi allekirjoittanut bäckmannin vihamielipiteitä. toki jokunen kommunisti häntä tuki.
oppikaa punikit ajattelemaan; handet ja sedät ei teitä nosta. päinvastoin; moisten messiatten opetuslapsina löydätte itsenne katuojasta. - komusymppari
fggfgfgf kirjoitti:
kun setä ja hande. Mun mielestä wäinä on mukana kommariremmissä ja b-mies, vaikka ovatkin vanhoja enemmistöläisiä ja hande vissiin on entinen stallari. setukka on nykyinen stallari.
- komusympari taas
avarakatsanto, veror kirjoitti:
että hande tai setä saa kommunismia nousuun?
minä uskon päinvastaista; että mitä enemmän ns. neutraali suomalainen lukee näiden mielipiteitä niin sen enemmän he niitä vastustavat.
siihen aikaan kun dosentti bäckman oli otsikoissa - siis ennenkuin hän varasti työmies Jörn Donnerin teoksia omiin tarkoitusperiinsä, jäi siitä kiinni ja katosi julkisuudesta - niin hänen avattuaan turpavärkkinsä löytyi keskustelupalstoilla kymmeniä ellei jopa satoja vastineita yhteisenä tekijänään tarve kertoa ettei ole vähimmässäkään määrin samaa mieltä kuin dosentti bäckman. suomesta ei löytynyt kertakaikkiaan yhtään suomalaista joka olisi allekirjoittanut bäckmannin vihamielipiteitä. toki jokunen kommunisti häntä tuki.
oppikaa punikit ajattelemaan; handet ja sedät ei teitä nosta. päinvastoin; moisten messiatten opetuslapsina löydätte itsenne katuojasta.onko wäinä sitten erilainen tapaus, kun setä ja hande. Mun mielestä wäinä on mukana kommariremmissä ja b-mies, vaikka ovatkin vanhoja enemmistöläisiä ja hande vissiin on entinen stallari. setukka on nykyinen stallari.
- avarakatsanto, lappo
komusympari taas kirjoitti:
onko wäinä sitten erilainen tapaus, kun setä ja hande. Mun mielestä wäinä on mukana kommariremmissä ja b-mies, vaikka ovatkin vanhoja enemmistöläisiä ja hande vissiin on entinen stallari. setukka on nykyinen stallari.
ihan riipumatta hänen kauniista - solidaarisuutta ja yhteisöllisyyttä pursuavista puheistaan - niin vaari on sosiaalidemokraatti; lihava sossupossu. minun puoluetoverini vaikkei vanhuudenhöperyyttään sitä itse ymmärräkään. siksi häntä pidän vähän erillään näistä muista ja puolustan. vaikkei vaari koskaan minua kiitäkään vaan saa jotain verenpainetta laskevaa helpotusta haukkumisestani. minä kuitenkin ymmärrän äijää ja haukkukoon minua. parempi se niin on kuin huutaa räävyttömyyksiä pihalla.
wäinä siis edustaa eri tasoa kuin setä ja hande. setä ja hande pitää kommunismin alhaalla. - symppis menee tutuum
avarakatsanto, lappo kirjoitti:
ihan riipumatta hänen kauniista - solidaarisuutta ja yhteisöllisyyttä pursuavista puheistaan - niin vaari on sosiaalidemokraatti; lihava sossupossu. minun puoluetoverini vaikkei vanhuudenhöperyyttään sitä itse ymmärräkään. siksi häntä pidän vähän erillään näistä muista ja puolustan. vaikkei vaari koskaan minua kiitäkään vaan saa jotain verenpainetta laskevaa helpotusta haukkumisestani. minä kuitenkin ymmärrän äijää ja haukkukoon minua. parempi se niin on kuin huutaa räävyttömyyksiä pihalla.
wäinä siis edustaa eri tasoa kuin setä ja hande. setä ja hande pitää kommunismin alhaalla.setukkakin kerran jos toisenkin kerran ylisti wäinää. kyllä ne poijaat on komukoita kukin omalla persoonallisella tavallaan. ja minun mielestä porvareita terävämpiä. muta se on mun mielipiteeni.
spakoje noootse. sano ruattalainen - avarakatsanto PA
symppis menee tutuum kirjoitti:
setukkakin kerran jos toisenkin kerran ylisti wäinää. kyllä ne poijaat on komukoita kukin omalla persoonallisella tavallaan. ja minun mielestä porvareita terävämpiä. muta se on mun mielipiteeni.
spakoje noootse. sano ruattalainensetukka ylistää wäinää tyhmyyttään; luulee, että wäinä on puolellansa ja wäinä nauraa - kerää lisää oppimattomia opetuslapsia puolellensa - wäinä nauraa ja on tukehtua. oletko koskaan nähnyt yhdessäkään keskustelunpätkässä wäinää puolustamassa setukkaa hänen taistelussaan talvista seinää päin?
wäinällä on helppoa; saa leikkiä messiasta kun opetuslapsensa on niin saatanan tyhmiä. wäinä on viisas sosiaalidemokraatti; porvaripuolella pelinsä olisi paljon vaikeampaa. helppoahan se nyt mykyihmiselle on luolamiehiä opettaa tulen käyttöä. - Wäinä
avarakatsanto, lappo kirjoitti:
wäinä siis edustaa eri tasoa kuin setä ja hande. setä ja hande pitää kommunismin alhaalla.Olen huomannut sinun tajuavan asioita parhaiten esimerkkien kautta. En aikoihin ole kertonut sinulle juttua,taidanpa kertoa nyt.
Minulla on ystävä jonka tunnen läpikotaisin. Hän on lähtöisin melko köyhistä oloista,se pakotti ottamaan leivänsyrjään kiinni varhain. Kotikylä sen paremmin kuin kotimaakaan ei elättänyt,hänen oli lähdettävä.Akka ja lapsi 17 vuotiaana ei lähtöä estänyt,nyytit kainaloon ja maailmalle. Siellä maailmalla hän teki sitä sun tätä,pärjäsi oikeastaan melko hyvin.Hänestä tuli maailmalla ihan kommunisti. Sitten kävi surkein juttu mitä kommunistille voi käydä,hän voitti lotosta. Voitti kimppalotosta mutta jotakin kuitenkin,voitti sen verran ettei työtä oikein voinut jättää mutta ei kahteentoista vuoteen tarvinnut palkkatililläkään käydä. Tämä kaverini huomasi mitä vapaus on,vapaus on riippumattomuutta ja sen havaittuaan hän ei malttanut siitä luopua. Moni olisi hankkinut sitä tai tätä,kaverini ei hankkinut.Hän ei sitoutunut sen paremmin maahan kuin mammonaan,hänellä oli takaovi, minä hetkenä hyvänsä hän voi nostaa repun pykälään. Voi miten kadehdin vapaita ja riippumattomia miehiä. Ainoa asia johon kaverini sitoutui oli veneet. Nekin nyt oikeastaan edustavat lähtemisen mahdollisuutta. Veneittenkin kanssa hänelle kävi melko vittumaisesti,ne tuottivat enemmän kuin kuluttivat vaikka se ei alunperin ollut tarkoitus. Tämä kaverini jatkoi töissä ja palkkatyöstä riippumaton kun oli, hänen ei tarvinnut niin puheitaankaan varoa. Tuon takia kaverit tekivät hänestä edusmiehensä. Ja mikä ettei,hyvin häneltä se sujui ja kun työtkin sujuivat niin pikkuhiljaa kertyi arvostusta sieltä työnantajapuoleltakin,sanaan opittiin luottamaan mutta toisaalta tiedettiin ettei hänen kanssaan ollut pelleilyynkään varaa. Toisten asioita hän sitten hissukseen ajeli ja siinä sivussa omiaankin.
Kaverini perhe kasvoi,tulivat vävyt,miniät,lapsenlapset ja hänen piti pikkuhiljaa alkaa sitoutua. Ensin se häntä hivenen vitutti mutta sitten hän huomasi miten mukava tehdä puitteita olemiselle.Etenkin olemiselle lapsenlapsien kanssa. Hän ei kuitenkaan tahtonut vieläkään sitä maallista tavaraa ja siksi hänellä on ikäisikseen melko varakkaat lapsenlapset. Minusta hän toimi kommunistina johdonmukaisesti.
Tältä vapaalta ja riippumattomalta kaveriltani olen oppinut syömään hyvin,juomaan konjakkia ja polttamaan kuubalaisia sikareita. Se antaa minullekin eräänlaisen häivähdyksen hänen vapaudestaan valita,voi jospa voisin jotenkin välittää sen tunteen sinulle.
Kaverini on edelleen kommunisti. Voin kysyä häneltä tasavertaisuudesta,luulen että hän on valmis tasajakoon. Meitä suomalaisia on 5,3 miljoonaa. Jos ilmoitat osoitteesi hän varmaankin mielihyvin lähettää sinulle osuutesi tasajaosta. Paluupostissa saat viisikymmensenttisesi. Milloin sinä lähetät minulle viisisenttisesi,tokihan sinäkin vasemmistolaisena kannatat yhteisöllisyyttä.
senhän tietävät kaikki muutamaa virsuttajakomua lukuun ottamatta. Yhtä älykästä olisi kysyä sinulta: todista, että äitisi oli nainen.
Suomihan ei ennen talvisotaa tehnyt mitään joka olisi oikeuttanut väittämään jotta Suomi aloitti. Sen todistivat neukut joutumalla itse provosoimaan Mainilan laukauksilla. Jos olisimme antaneet pienenkin syyn ei noita laukauksia olisi tarvinnut ampua vaan olisi naapuri voinut alkaa sen mitä oli jo pitkään odottanut.
Kyllä porukat olivat jo puskissa kyttäämässä kun Mainilassa pamahti, ei divisioonia siirretä ja ryhmitetä hyökkäykseen parissa päivässä. jos ette setän kanssa ymmärrä miten homma meni niin emme näköjään voi auttaa, teiltä puuttuu jotain mitä meillä on nimittäin ymmärrys eli älli.
Sitäpaitsi, jos oikein muistan, niin venäläisetkin varsin korkealta taholta ovat myöntäneet seikan, että se oli heidän puoleltaan ihan puhdas hyökkäys ilman Suomen osuutta millään muotoa.- kyselen vaan
kun suomen syyttömyyden nimeen taas vannot:
"Suomihan ei ennen talvisotaa tehnyt mitään joka olisi oikeuttanut väittämään jotta Suomi aloitti." kyselen vaan kirjoitti:
kun suomen syyttömyyden nimeen taas vannot:
"Suomihan ei ennen talvisotaa tehnyt mitään joka olisi oikeuttanut väittämään jotta Suomi aloitti."Onko sinulla selvä kuva Suomen ja neukkulan vastuualueista ko. asia-alueella?
Jos on niin kerrohan käsityksesi asiasta.
Jos ei niin pidä sitten se suuri lättysi kiinni ja älä sekoa asioihin joista et mitään ymmärrä.
.................- selvä peli
Eikä tullut sinultakaan siihen vastausta. Kai se on viimein tajuttava, etteivät palstan porvarit pysty Suomen syyttömyyttä talvisotaan perustelemaan.
- selvän teki
vastausta kysymykseen suomen syyttömyydestä.
selvän teki kirjoitti:
Onko sinulla mitään käsitystä Suomen ja neukkulan vastuualueista?
Eikö?
Taidat olla normaaliälyinen kommunisti, jolla ei ole kompetenssia keskustella Suomen syyllisyydestä.
................selvän teki kirjoitti:
Työeläkeläinen on jo useaan otteeseen selvittänyt sinulle asian mutta syystä tai toisesta et halua ymmärtää totuutta. Olen murheellinen puolestasi.
Työeläkeläisen selvitys ei jätä minkäänlaista aukkoa siihen syyttömyyden todistukseen joista paras todiste todella on Neuvostoliiton oma käytös Mainiloineen, Suomen ollessa syyllinen ei Mainilaa olisi tarvittu.
Sano sinä miksi ei mene perille! Onko sinulla todisteita Suomen syyllisyydestä?
- T Urpo
Vai mitä!
HOHHOHHHOHHHOOOO!!!- selvän teki
Mikä maksaa? kansainliiton päätös ei riitä suomen syyttömyyden todistamiseen.
selvän teki kirjoitti:
Mikä maksaa? kansainliiton päätös ei riitä suomen syyttömyyden todistamiseen.
Neukkula rikkoi Kansainliiton peruskirjaa vastaa hyökätessään marraskuussa 1939 Suomeen.
Ja Kalle perustelee väitteensä näin:
http://www.histdoc.net/historia/league1.html
"Kansainliiton peruskirjan 12 artiklan mukaan kaikki jäsenet sopivat siitä, että, jos niiden välillä syntyy jokin riita, joka saattaa aiheuttaa välien rikkoutumisen, ne alistavat sen joko välimiesoikeudessa tai tuomioistuimessa käsiteltäväksi tai Neuvoston tutkittavaksi. Ne sopivat myös siitä, etteivät missään tapauksessa ryhdy sotaan, ennenkuin kolme kuukautta on kulunut välimiesoikeuden tai tuomioistuimen päätöksestä tai Neuvoston selostuksen esittämisestä."
Ja tätä et tule koskaan kumoamaan joten sinunkin on paras myöntää, että hyökkäys oli neukkulan ja Suomen tekemien sopimusten vastainen - sopimusrikkomus. Ja tämän toteamiseen ei tarvita edes Kansainliiton päätöstä vaan riittää kun itse tutustuu sopimustekstiin ja vertaa sitä historialliseen faktaan neukkulan hyökkäyksestä 30.11 1939.
/Kalle, joka vie änkyräkommunistia kuin kuoriämpäriä - änkyräkommunisti ei pysty kumoamaan Kallen perustelemaa väitettä neukkulan sopimusrikkomuksesta.......- selvän teki
kysyn aloituksella
selvän teki kirjoitti:
kysyn aloituksella
Neukkula rikkoi Kansainliiton peruskirjaa vastaa hyökätessään marraskuussa 1939 Suomeen.
"Kansainliiton peruskirjan 12 artiklan mukaan kaikki jäsenet sopivat siitä, että, jos niiden välillä syntyy jokin riita, joka saattaa aiheuttaa välien rikkoutumisen, ne alistavat sen joko välimiesoikeudessa tai tuomioistuimessa käsiteltäväksi tai Neuvoston tutkittavaksi. Ne sopivat myös siitä, etteivät missään tapauksessa ryhdy sotaan, ennenkuin kolme kuukautta on kulunut välimiesoikeuden tai tuomioistuimen päätöksestä tai Neuvoston selostuksen esittämisestä."
Ja tätä et tule koskaan kumoamaan joten sinunkin on paras myöntää, että hyökkäys oli neukkulan ja Suomen tekemien sopimusten vastainen - sopimusrikkomus. Ja tämän toteamiseen ei tarvita edes Kansainliiton päätöstä vaan riittää kun itse tutustuu sopimustekstiin ja vertaa sitä historialliseen faktaan neukkulan hyökkäyksestä 30.11 1939.
/Kalle, joka vie änkyräkommunistia kuin kuoriämpäriä - änkyräkommunisti ei pysty kumoamaan Kallen perustelemaa väitettä neukkulan sopimusrikkomuksesta.......- kerro ihmeesä
antipunikki kirjoitti:
/Kalle, joka vie änkyräkommunistia kuin kuoriämpäriä - änkyräkommunisti ei pysty kumoamaan Kallen perustelemaa väitettä neukkulan sopimusrikkomuksesta.......mitä se oikein teki jotta rikkoi pykälää?
kerro ihmeesä kirjoitti:
mitä se oikein teki jotta rikkoi pykälää?
"Ja tätä et tule koskaan kumoamaan joten sinunkin on paras myöntää, että hyökkäys oli neukkulan ja Suomen tekemien sopimusten vastainen - sopimusrikkomus. Ja tämän toteamiseen ei tarvita edes Kansainliiton päätöstä vaan riittää kun itse tutustuu sopimustekstiin ja vertaa sitä historialliseen faktaan neukkulan hyökkäyksestä 30.11 1939."
Tökkiikö Änkyrällä luetun ymmärtäminen??
...............- vai et
antipunikki kirjoitti:
"Ja tätä et tule koskaan kumoamaan joten sinunkin on paras myöntää, että hyökkäys oli neukkulan ja Suomen tekemien sopimusten vastainen - sopimusrikkomus. Ja tämän toteamiseen ei tarvita edes Kansainliiton päätöstä vaan riittää kun itse tutustuu sopimustekstiin ja vertaa sitä historialliseen faktaan neukkulan hyökkäyksestä 30.11 1939."
Tökkiikö Änkyrällä luetun ymmärtäminen??
...............pystytkö sen osoittamaan faktoilla?
vai et kirjoitti:
pystytkö sen osoittamaan faktoilla?
Sopimuksen mukaan jäsenvaltiot sopivat siitä, etteivät missään tapauksessa ryhdy sotaan, ennenkuin kolme kuukautta on kulunut välimiesoikeuden tai tuomioistuimen päätöksestä tai Neuvoston selostuksen esittämisestä.
Neukkula ei tätä lupausta pitänyt aloittaessaan sotatoimet 30.11. 1939.
Taidat olla aika änkyräkommunisti mutta ei se mitään. Kalle voi kyyditä sinua kuoriämpärissä Änkyrän OmaanPesäänPaskojan nuoleskellessa haavojaan. No, kohta Änkyrä on täällä taas ottamassa lisää selkäänsä - Kallella on hyvä varasto viestejä, joilla Änkyrää kuritetaan heti kun hän ilmeestyy taas paikalle.
/Kalle, joka vie änkyräkommunistia kuin kuoriämpäriä - änkyräkommunisti ei pysty kumoamaan Kallen perustelemaa väitettä neukkulan sopimusrikkomuksesta.......- usein
antipunikki kirjoitti:
Sopimuksen mukaan jäsenvaltiot sopivat siitä, etteivät missään tapauksessa ryhdy sotaan, ennenkuin kolme kuukautta on kulunut välimiesoikeuden tai tuomioistuimen päätöksestä tai Neuvoston selostuksen esittämisestä.
Neukkula ei tätä lupausta pitänyt aloittaessaan sotatoimet 30.11. 1939.
Taidat olla aika änkyräkommunisti mutta ei se mitään. Kalle voi kyyditä sinua kuoriämpärissä Änkyrän OmaanPesäänPaskojan nuoleskellessa haavojaan. No, kohta Änkyrä on täällä taas ottamassa lisää selkäänsä - Kallella on hyvä varasto viestejä, joilla Änkyrää kuritetaan heti kun hän ilmeestyy taas paikalle.
/Kalle, joka vie änkyräkommunistia kuin kuoriämpäriä - änkyräkommunisti ei pysty kumoamaan Kallen perustelemaa väitettä neukkulan sopimusrikkomuksesta.......eikös se harmita
- T Urpo
kerro ihmeesä kirjoitti:
mitä se oikein teki jotta rikkoi pykälää?
Kansainliiton peruskirjasta jonka NEUKKULA hyväksyi LIITTYESSÄÄN KANSAINLIITTOON!
vai et kirjoitti:
pystytkö sen osoittamaan faktoilla?
niin missä sopimuksen kohdassa sanotaan jotta neukut saavat halutessaan hyökätä jonkun muun syyttömän ja rauhaa rakastavan maan kimppuun tappamaan, hävittämään ja varastamaan naapurinsa alueita sekä teollisuutta?
Näytön paikkahan on sinulla, yleensä meillä ollaan syyttömiä kunnes toisin todistetaan. Epäily ei vielä tee syyllistä vaan vasta tuomio ja todistustaakka on syyttäjälle eli sinulla tässä tapauksessa. Tee se myös omin sanoin ja älä viittaa mihinkään s24 palstaan vaan jos viittaat niin historialliseen dokuun.usein kirjoitti:
eikös se harmita
Änkyrä ei pysty todistelemaan uskottavasti koska ei käytä yleisesti hyväksyttyjä lähteitä vaan joidenkin komuhörhöjen ja neukkumielistelijöiden höpötyksiä. Lisäksi hänellä on huono tapa viitata omiin aikaansaannoksiinsa aivan kuin hän kuvittelisi olevansa jonkinlainen auktoriteetti asiassa.
- Koululainen
tiluliiiii kirjoitti:
Ensimmäisen maailmansodan loppuvaiheessa Neuvosto-Venäjä ja Saksa solmivat erillisrauhan
Prest-Litovskin kaupungissa. Siellä Saksan etupiiriin joutuivat Ukraina, Palttia ja Suomi. Venäjä
sitoutui vetämään joukkonsa pois Suomesta ja Suomi katsottiin kuuluvan Saksan etupiiriin. Tämä
sopimus myös ratkaisi Suomen sisällisodan valkoisten voitoksi. Kun Saksa hävisi ensimmäisen maailmansodan tilanne muuttui. Venäjä irtisanoi Prest-Litovskin sopimuksen ja pyrki valtaamaan takaisin menettämänsä alueet. Kuitenkin vuonna 1922 solmittiin jälleen Saksan, Weimarin tasavallan ja Venäjän
välillä sopimus, jota vielä täydennettiin ns. Berliinin sopimuksella, jolla Saksa ja Neuvostoliitto alkoivat kehitellä aseistusta ja Venäjän raskasta teollisuutta. So. Aseteollisuus, voimalaitokset ja muu sellainen.
Elokuussa 39 nämä allekirjoittivat ns. Molotov-Ribbentropin sopimuksen, joka oli kohtalokas Suomelle - jep jep
Työeläkeläinen kirjoitti:
Änkyrä ei pysty todistelemaan uskottavasti koska ei käytä yleisesti hyväksyttyjä lähteitä vaan joidenkin komuhörhöjen ja neukkumielistelijöiden höpötyksiä. Lisäksi hänellä on huono tapa viitata omiin aikaansaannoksiinsa aivan kuin hän kuvittelisi olevansa jonkinlainen auktoriteetti asiassa.
sut han se on listinyt aina
- Wäinä
Koululainen kirjoitti:
Ensimmäisen maailmansodan loppuvaiheessa Neuvosto-Venäjä ja Saksa solmivat erillisrauhan
Prest-Litovskin kaupungissa. Siellä Saksan etupiiriin joutuivat Ukraina, Palttia ja Suomi. Venäjä
sitoutui vetämään joukkonsa pois Suomesta ja Suomi katsottiin kuuluvan Saksan etupiiriin. Tämä
sopimus myös ratkaisi Suomen sisällisodan valkoisten voitoksi. Kun Saksa hävisi ensimmäisen maailmansodan tilanne muuttui. Venäjä irtisanoi Prest-Litovskin sopimuksen ja pyrki valtaamaan takaisin menettämänsä alueet. Kuitenkin vuonna 1922 solmittiin jälleen Saksan, Weimarin tasavallan ja Venäjän
välillä sopimus, jota vielä täydennettiin ns. Berliinin sopimuksella, jolla Saksa ja Neuvostoliitto alkoivat kehitellä aseistusta ja Venäjän raskasta teollisuutta. So. Aseteollisuus, voimalaitokset ja muu sellainen.
Elokuussa 39 nämä allekirjoittivat ns. Molotov-Ribbentropin sopimuksen, joka oli kohtalokas SuomelleMinkälaisenhan sopimuksen "Saksa ja Weimarin Tasavalta" tekivät?
jep jep kirjoitti:
sut han se on listinyt aina
tosiasioilla voi jotain litistää jos niin haluaa tehdä. Änkyrä kertoo muumitarinoita.
Katso täältä miten etenet:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8760652/41998838setäkertoojaselostaakuva kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8760652/41998838Annoit muuten itsellesi määräajan kumota väite suomalaisten ryhmittymisestä puolustukseen.
Viestissäsi 25.7.2009 13:09 otsikolla "Sormiharjoituksena menee!" uhoot näin:
"
Mutta luin läpi ja kyseinen selvitys on tyypillistä porvarillista "talvisotahistoriaa", jolla pönkitetään ns. valkoista valhetta, siis historian väärentämistä, mutta palaan illalla paremmalla ajalla asiaan, nyt aikaa vain pari minsaa, ja kyseisen selvityksen kumoamiseen menee ainakin 10 heheee...
"
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8333689/39036708
Joko kohta suoritat lupaamasi tehtävän?
Annoit itsellesi aikaa iltaan asti ja nyt on kulunut asiasta useita kuukausia ja et ole vielä saanut mitään aikaiseksi asiassa. Kysymyksessä ei ole Kallen antama määräaika vaan sinun itsesi sinulle itsellesi antama määräaika.
Mutta silti Kalle katsoo hänellä olevan oikeuden muistuttaa sinua asiasta aina niin halutessaan kunnes olet suoriutunut palstalaisille lupaamasti tehtävästä.
Joten ole huoleti - muistutuksia asiasta tulee jatkossakin. Lupauksesi palstalaisille ei saa unohtua vaan siitä pitää sinua muistutettavan kunnes olet lupauksesi lunastanut tai myöntänyt, ettet tehtävästäsi suoriudu.usein kirjoitti:
eikös se harmita
Miten sellainen punikkirassu, joka ei koskaan mitään perustele, ketään täällä listii?
Miksi ette te punatulkut kerro, että mitä Änkyrä OmaanPesäänPaskoja on joskus perustellut?
Kalle kysyi asiaa täällä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8755500
Ja vieläkään ei ole esitetty yhtäkään Änkyrän perustelua.
....................setäkertoojaselostaakuva kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8760652/41998838Sinun lainaus:
”Hyökkäyksenä on pidettävä jokaista väkivaltaista tekoa… vaikka se olisi suoritettu sotaa julistamattakin ja välttämällä sodan tunnusmerkkejä.”
Oikea lainaus:
"Hyökkäyksenä on pidettävä jokaista väkivaltaista tekoa, joka loukkaa toisen korkean sopimuspuolen maa-alueellista eheyttä ja koskemattomuutta tai valtiollista riippumattomuutta, vaikka se olisi suoritettu sotaa julistamattakin ja välttämällä sodan tunnusmerkkejä. "
Siis hyökkäyksenä ei pidetä jokaista väkivaltaista tekoa vaan ainoastaan sitä, joka loukkaa toisen korkean sopimuspuolen maa-alueellista eheyttä ja koskemattomuutta tai valtiollista riippumattomuutta.
Oletko sinä näin vitun tollo, ettet osaa edes sopimustekstiä lainata niin, että sen oikea asiasisältö seuraa mukana? Vai oletko sinä näin saa...anan epärehellinen keskustelija?
Kalle toivoo sinun olevan vain vitun tollon - mutta hän pelkää pahinta.
Tästä asiasta me olemmekin jo aikaisemmin keskustelleet ja sinulta jäi muutama rästi tekemättä:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8597066/40811509
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8597066/40823912
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8597066/40829613
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8597066/40843906
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8597066/40854836
...- Oliko?
Wäinä kirjoitti:
Minkälaisenhan sopimuksen "Saksa ja Weimarin Tasavalta" tekivät?
Tarkoittanee Saksan Weimarin tasavaltaa
- Entinen koululainen
Oliko? kirjoitti:
osallistui Rapallon kokoukseen 1922 jossa mitätöitiin Brest-Litovkin sopimus. Rapallon sopimuksen
mukaan Saksa sai oikeuden kehittää aseita Neuvosto-Venäjällä vastoin rauhansopimusta. Myös Suomi osallistui yhteistyöhön Saksan kanssa. Turussa rakennettiin saksalaisen suunnittelun mukaan sukellusveneitä. Samalla kehittyi
Suomalainen valokaarihitsaus. Myöhemmin Saksa otti käyttöön käänteentekevän vetysuperoksidi
moottorin sukellusveneisiin. Myös Hollanti oli mukana Saksan varustushankkeissa. Fokker hävittä-
jiä rakennettiin Hollannissa ja myös Ruotsissa. Ruotsin kuuluisa Saab konserni syntyi tästä toi-
minnasta ja Ruotsi onkin pystynyt rakentamaan huippuhävittäjiä vielä tänäkin päivänä.
Prest-Litovskin sopimus määritteli myös Puolan Saksan etupiiriin. Weimarin tasavalta ei liity ko.
tapahtumaan. Muuten "koululaisen" teksti on mielestäni ok. - Hx
Entinen koululainen kirjoitti:
osallistui Rapallon kokoukseen 1922 jossa mitätöitiin Brest-Litovkin sopimus. Rapallon sopimuksen
mukaan Saksa sai oikeuden kehittää aseita Neuvosto-Venäjällä vastoin rauhansopimusta. Myös Suomi osallistui yhteistyöhön Saksan kanssa. Turussa rakennettiin saksalaisen suunnittelun mukaan sukellusveneitä. Samalla kehittyi
Suomalainen valokaarihitsaus. Myöhemmin Saksa otti käyttöön käänteentekevän vetysuperoksidi
moottorin sukellusveneisiin. Myös Hollanti oli mukana Saksan varustushankkeissa. Fokker hävittä-
jiä rakennettiin Hollannissa ja myös Ruotsissa. Ruotsin kuuluisa Saab konserni syntyi tästä toi-
minnasta ja Ruotsi onkin pystynyt rakentamaan huippuhävittäjiä vielä tänäkin päivänä.
Prest-Litovskin sopimus määritteli myös Puolan Saksan etupiiriin. Weimarin tasavalta ei liity ko.
tapahtumaan. Muuten "koululaisen" teksti on mielestäni ok.aseista keskustellaan niin tuli mieleen Ase lehden artikkeli jossa kerrottiin että Saksa
käytti kevyenä panssarintorjunta-aseena valopistoolia. Samman tapaan kuin suomalaiset
polltopulloa. Jota tiettävästi käytettiin myös Espanjan sisällisodassa. Ideahan oli vanha, jo
aikanaan Kreikkalaiset käyttivät samaa menetelmää, "Kreikkalainen tuli".
Myöhemmin Saksassa kehitettiin onteloammus joka laukaistiin valopistoolin avulla tankin
tuhoamiseksi. Suomalaisten en ole kuulut moista menetelmää käyttäneen.
Yksi "syyllinen" talvisotaan oli varmaan Suomenlahti ja sen yhteys valtamereen. Ei Suomi
ennen Petsamon nikkeliä juuri ketään kiinnostanut. Ruosin ja Venäjän rajariidat ovat taas eri juttu. - Wäinä
Oliko? kirjoitti:
Tarkoitukseni oli olla ironinen. Se onnistuu tällä palstalla harvoin,nyt ei lainkaan. Syy ei aina välttämättä ole minun.
Saksasta käytettiin vuosina 1919-1933 nimitystä Weimarin tasavalta.Ei ollut Saksaa,oli Weimarin Tasavalta. Brest-Litovskissa sovittiin Ensimmäisen maailmansodan rauha 1918. 1939 siellä sovittiin Puolan jako Saksan ja Neuvostoliiton kesken,ei ollut Weimarin Tasavaltaa,oli Saksa.
Siis, ollakseni edelleen ironinen; Mistä Saksa ja Weimarin tasavalta sopivat keskenään ja Neuvostoliiton kanssa? - Katso Google
Wäinä kirjoitti:
Tarkoitukseni oli olla ironinen. Se onnistuu tällä palstalla harvoin,nyt ei lainkaan. Syy ei aina välttämättä ole minun.
Saksasta käytettiin vuosina 1919-1933 nimitystä Weimarin tasavalta.Ei ollut Saksaa,oli Weimarin Tasavalta. Brest-Litovskissa sovittiin Ensimmäisen maailmansodan rauha 1918. 1939 siellä sovittiin Puolan jako Saksan ja Neuvostoliiton kesken,ei ollut Weimarin Tasavaltaa,oli Saksa.
Siis, ollakseni edelleen ironinen; Mistä Saksa ja Weimarin tasavalta sopivat keskenään ja Neuvostoliiton kanssa?ja Saksan Weimarin tasavalta tekivät yhteistyösopimuksen 20- luvulla. Venäjä sai läntistä
teknologiaa ja Saksalle avautui Venäjän suuret markkinat. - Numeraali
Wäinä kirjoitti:
Siis, ollakseni edelleen ironinen; Mistä Saksa ja Weimarin tasavalta sopivat keskenään ja Neuvostoliiton kanssa?ilmaisu Saksan Weimarin tasavalta ole aivan oikein. Tätä ilmaisua ainakin useimmat kirjoittajat
teksteissään käyttävät. - Poroporvari
Numeraali kirjoitti:
ilmaisu Saksan Weimarin tasavalta ole aivan oikein. Tätä ilmaisua ainakin useimmat kirjoittajat
teksteissään käyttävät."Wäinä" on osittain oikeassa. Mutta halkoo vain hiuksia eikä ota kantaa.
Talvisotaan liittyen, pitää tuoda esille Italian kanta. Mussolini sanoi; "Suomea on autettava"
Saksan vastustuksesta huolimatta Italia toimitti Suomeen sotatarvikkeita. Se oli miehen teko.
Annetaan tunnustusta myös Ranskalle, samasta syystä. Muut Euroopan valtiot kyyristelivät
kuka milläkin verukkeella. Ruotsi tosin oli mukana taloudellisella panoksella ja vapaaehtoijoukoilla. - 41
kun Molotov lausui mielestään tuloksettoman neuvottelun päätteeksi; " Nyt me siviilit olemme
tehneet voitavamme, tulosta ei ole syntynyt. Jätämme asian sotilaiden ratkaistavaksi"
Jotenkin näin Molotov lausui. Eikö ollut selvä teksti Suomen hallituksen edustajille.
Kyllä tuo on ymmärrettävä sodanjulistukseksi. Seuraavaksi Neuvostoliitto sanoi irti hyökkäämättömyyssopimuksen. Mainilan laukaukset ja Terijoen "hallitus" ovat taas asia
erikseen. Voi olla että laukaukset ammuttiin Neuvostoliiton toimesta ketään vahingoittamatta
ja ns. "Hallitus" oli viimeinen epäonnistunut painostuskeino Suomelle.
Lisätään vielä että virallista sodanjulistusta ei annettu. Siihenkin oli varmaan syynsä. Jospa
Suomi sittenkin taipuu, niin oli perääntymistie. Tälläinenkin teoria on esitetty.
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904372
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?542935Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132501Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1132311- 401993
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281967Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2221723Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91627- 291608
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki571555